Κεντρικη ιδεα:
ΔΕΝ εκθετουμε ποτε αγαπημενα μας οργανα σε ΗΛΙΟ και ΥΓΡΑΣΙΑ...
(εκτος και αν ο λογος λεγεται "open air"...)
Eπισης,ΠΟΤΕ μεσα στο αυτοκινητο...(χωρις εμας)!
Ακομη ενας σοβαρος λογος σκευρωματος (μπροστα) ειναι οι παλιες χορδες.
Η ταση πολλαπλασιαζεται οσο παλιωνουν με γνωστα αποτελεσματα.
Υπαρχουν τροποι να ξεσκευρωσει η κιθαρα,
ο καθενας χρησιμοποιηται αναλογως σκευρωματος και δομης του οργανου.
Ετσι προκυπτει και η τιμη της επισκευης.
Το πρωτο που θα κανεις (αν το σκευρωμα ειναι μπροστα και δεν βιαζεσαι)
ειναι να αφησεις την κιθαρα τελειως ξεκουρδιστη.
Αν σε καμμια βδομαδα δεν γινει τιποτα,πας σε ενα μαστορα που εμπιστευεσαι!!
(οχι λαμογιο και σου "φορτωσει" ταστα και αλλες δουλειες που δεν χρειαζονται... :

)
Ενας αλλος λογος που μια κλασσικη-ακουστικη "δειχνει" σκευρωμενη,
ειναι το σκευρωμα στο καπακι...που "φουσκωνει" προς την πλευρα που τραβαει η ταση των χορδων...αυτο ειναι το σοβαρο θεμα...