• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Χάρτης συχνοτήτων μουσικών οργάνων

  • Thread starter Thread starter koxcygr
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 19
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 21K

koxcygr

Νέο μέλος
18/7/08
478
0
0
46
Κυπρος
Μηπος εχει κανενας πινακα που να εχει τις συχνοτητες μουσικων οργανων οπως ακουστικη κιθαρα , πιανο , μπασο , τυμπανα???? Εχω βρει μονο για οργανα ορχιστρας αλλα δεν μου κανει.  ??? ;)

 
Last edited by a moderator:
Instruments Interactive Frequency Chart

 
Last edited by a moderator:
.....οι πίνακες και οι αναφορές στο εύρος και τις fundamental notes κάθε οργάνου φυσικά και είναι σωστοί...το ζήτημα είναι να αντιληφθούμε την πραγματική έννοια τους με βάση την πολυπλόκοτητα του συνολικού συχνοτικού περιεχομένου (αρμονικοί) κάθε οργάνου, όπως αυτό καθορίζεται από τον τρόπο με τον οποίο παράγεται ο ήχος, το περιβάλλον που τον διαμορφώνει αλλά και τον τρόπο που το (κάθε) ανθρώπινο αυτί τον αντιλαμβάνεται.

Σαν ένα απλό παράδειγμα η χαμηλή ανοιχτή Μι μιας ακουστικής - κλασσικής κιθάρας έχει ως πρώτο αρμονικό (fundamental note) τα 80Hz, το ανθρώπινο αυτί όμως αντιλαμβάνεται πολύ πιο έντονα τον 2ο ή και 3ο αρμονικό (160 και 320Hz αντίστοιχα) ως κυρίαρχη συχνότητα της συγκεκριμένης νότας (κάτι που έχει να κάνει τόσο με τον τρόπο που ακούει ο άνθρωπος, όσο και με τα ressonances που παράγωνται από το σώμα μια κιθάρας και ενισχύουν συγκεκριμένες περιοχές ανάλογα με την μάζα του, όσο και από τον ίδιο τον περιβάλλοντα χώρο τα ressonances του οποίου επίσης συμμετέχουν στην διαμόρφωση της ακουστικής μας αντίληψης.......)

Τώρα , και με βάση αυτά που έγραψα πιο πάνω, σε σχέση με τα equilization tips του στυλ "boost 1-3khz for pressence" προσωπικά τα βρίσκω πολύ απλοικά, γενικευμένα και πολλές φορές πηγή παραπληροφόρησης. Η προσέγγιση του θέματος eq είναι πολύ πιο πολύπλοκη και συμμετέχουν πολλοί παράγωντες. Ίσως κάποια στιγμή να ξεκινήσουμε ένα θέμα γύρω από το eq ;) 

 
Last edited by a moderator:
nikodemos είπε:
Τώρα , και με βάση αυτά που έγραψα πιο πάνω, σε σχέση με τα equilization tips του στυλ "boost 1-3khz for pressence" προσωπικά τα βρίσκω πολύ απλοικά, γενικευμένα και πολλές φορές πηγή παραπληροφόρησης. Η προσέγγιση του θέματος eq είναι πολύ πιο πολύπλοκη και συμμετέχουν πολλοί παράγωντες. Ίσως κάποια στιγμή να ξεκινήσουμε ένα θέμα γύρω από το eq ;) 
+1000

http://www.noiz.gr/index.php?topic=165172.0

 
Άλλο ένα chart από μένα για επαλήθευση - σύγκριση με αυτό που έδωσε ο jack2 παραπάνω:

 
Last edited:
Πολύ χρήσιμος ο πίνακας!

Να ρωτήσω κάτι σχετικά με αυτό: Βλέπω πχ ότι το ταμπούρο μπορεί να ξεκινάει από τα 100 Hz και φτάνει μέχρι τα 10ΚHz. Αν λοιπόν στο κανάλι του ταμπούρου 'κόψω' το περίσευμα, πετυχαίνω ουσιαστηκά την ελευθερία του χώρου για άλλα όργανα που χρησιμοποιούν τις συχνότητες που δεν αντιστοιχούν στο ταμπούρο;

Κατανοώ βέβαια ότι το sample που έχω στη μίξη μου δεν είναι απαραίτητα σε αυτό αυστηρά το φάσμα αλλά μπορεί να κυμαίνεται.

 
Αν δεν είναι κουρδισμένο σαν κάσα, τότε ναι.  :D

 
Μήπως ξέρετε που μπορεί κανείς να βρεί και ενα χάρτη συχνοτήτων-νοτών;

Μου είχε πεί καποτε ενας ηχολήπτης οτι με αυτόν τον χάρτη βρίσκει με ακρίβεια την τονικότητα της συχνότητας που θέλει να επέμβει.

ευχαριστώ.

 
astakoume είπε:
Μήπως ξέρετε που μπορεί κανείς να βρεί και ενα χάρτη συχνοτήτων-νοτών;
::)

Μαλλον χρειαζεται να ξαναδιαβασεις το thread.

 
yameth είπε:
Αν δεν είναι κουρδισμένο σαν κάσα, τότε ναι.  :D
Κάνει μπαμ ότι μου αρέσει ο stab ήχος, ε; Χεχε.. Ευχαριστώ για την απάντηση!

 
astakoume είπε:
Μήπως ξέρετε που μπορεί κανείς να βρεί και ενα χάρτη συχνοτήτων-νοτών;

Μου είχε πεί καποτε ενας ηχολήπτης οτι με αυτόν τον χάρτη βρίσκει με ακρίβεια την τονικότητα της συχνότητας που θέλει να επέμβει.

ευχαριστώ.
Μάλλον δεν έγινα κατανοητός... Εννοώ νότα και συχνότητα, οχι περιοχή οργάνων, δλδ La 1 = 440hz  La#1 = τόσα κλπ.

Ευχαριστώ.

 
Δηλαδη ο μεσος ανδρας εχει 3 και κατι οκταβες 'πραγματικη' εκταση και η μεση γυναικα μονο 2 και κατι, 'ριχνοντας' μονο 1/2 με 2 τονους στον ανδρα? Αν ισχυει, οφειλεται σε διαφορετικη κατασκευη ή πληθος φωνητικων χορδων?

Αφου εισαι ασχετος ρε μπιχλα, τι χωνεσαι και εκτιθεσαι...

 
astakoume είπε:
Μάλλον δεν έγινα κατανοητός... Εννοώ νότα και συχνότητα, οχι περιοχή οργάνων, δλδ La 1 = 440hz  La#1 = τόσα κλπ.

Ευχαριστώ.
Οντως τωρα εγινες περισσοτερο κατανοητος.

Με κεντρο αναφορας την Α5 = 440ΗΖ εχουμε:

8.17579892 Hz >  C0 

8.66195722 Hz >  C#0 

8.66195722 Hz >  Db0 

9.17702400 Hz >  D0 

9.72271824 Hz >  D#0 

9.72271824 Hz >  Eb0 

10.30086115 Hz >  E0 

10.91338223 Hz >  F0 

11.56232571 Hz >  F#0 

11.56232571 Hz >  Gb0 

12.24985737 Hz >  G0 

12.97827180 Hz >  G#0 

12.97827180 Hz >  Ab0 

13.75000000 Hz >  A0 

14.56761755 Hz >  A#0 

14.56761755 Hz >  Bb0 

15.43385316 Hz >  B0 

16.35159783 Hz >  C1 

17.32391444 Hz >  C#1 

17.32391444 Hz >  Db1 

18.35404799 Hz >  D1 

19.44543648 Hz >  D#1 

19.44543648 Hz >  Eb1 

20.60172231 Hz >  E1 

21.82676446 Hz >  F1 

23.12465142 Hz >  F#1 

23.12465142 Hz >  Gb1 

24.49971475 Hz >  G1 

25.95654360 Hz >  G#1 

25.95654360 Hz >  Ab1 

27.50000000 Hz >  A1 

29.13523509 Hz >  A#1 

29.13523509 Hz >  Bb1 

30.86770633 Hz >  B1 

32.70319566 Hz >  C2 

34.64782887 Hz >  C#2 

34.64782887 Hz >  Db2 

36.70809599 Hz >  D2 

38.89087297 Hz >  D#2 

38.89087297 Hz >  Eb2 

41.20344461 Hz >  E2 

43.65352893 Hz >  F2 

46.24930284 Hz >  F#2 

46.24930284 Hz >  Gb2 

48.99942950 Hz >  G2 

51.91308720 Hz >  G#2 

51.91308720 Hz >  Ab2 

55.00000000 Hz >  A2 

58.27047019 Hz >  A#2 

58.27047019 Hz >  Bb2 

61.73541266 Hz >  B2 

65.40639133 Hz >  C3 

69.29565774 Hz >  C#3 

69.29565774 Hz >  Db3 

73.41619198 Hz >  D3 

77.78174593 Hz >  D#3 

77.78174593 Hz >  Eb3 

82.40688923 Hz >  E3 

87.30705786 Hz >  F3 

92.49860568 Hz >  F#3 

92.49860568 Hz >  Gb3 

97.99885900 Hz >  G3 

103.82617439 Hz >  G#3 

103.82617439 Hz >  Ab3 

110.00000000 Hz >  A3 

116.54094038 Hz >  A#3 

116.54094038 Hz >  Bb3 

123.47082531 Hz >  B3 

130.81278265 Hz >  C4 

138.59131549 Hz >  C#4 

138.59131549 Hz >  Db4 

146.83238396 Hz >  D4 

155.56349186 Hz >  D#4 

155.56349186 Hz >  Eb4 

164.81377846 Hz >  E4 

174.61411572 Hz >  F4 

184.99721136 Hz >  F#4 

184.99721136 Hz >  Gb4 

195.99771799 Hz >  G4 

207.65234879 Hz >  G#4 

207.65234879 Hz >  Ab4 

220.00000000 Hz >  A4 

233.08188076 Hz >  A#4 

233.08188076 Hz >  Bb4 

246.94165063 Hz >  B4 

261.62556530 Hz >  C5 

277.18263098 Hz >  C#5 

277.18263098 Hz >  Db5 

293.66476792 Hz >  D5 

311.12698372 Hz >  D#5 

311.12698372 Hz >  Eb5 

329.62755691 Hz >  E5 

349.22823143 Hz >  F5 

369.99442271 Hz >  F#5 

369.99442271 Hz >  Gb5 

391.99543598 Hz >  G5 

415.30469758 Hz >  G#5 

415.30469758 Hz >  Ab5 

440.00000000 Hz >  A5 

466.16376152 Hz >  A#5 

466.16376152 Hz >  Bb5 

493.88330126 Hz >  B5 

523.25113060 Hz >  C6 

554.36526195 Hz >  C#6 

554.36526195 Hz >  Db6 

587.32953583 Hz >  D6 

622.25396744 Hz >  D#6 

622.25396744 Hz >  Eb6 

659.25511383 Hz >  E6 

698.45646287 Hz >  F6 

739.98884542 Hz >  F#6 

739.98884542 Hz >  Gb6 

783.99087196 Hz >  G6 

830.60939516 Hz >  G#6 

830.60939516 Hz >  Ab6 

880.00000000 Hz >  A6 

932.32752304 Hz >  A#6 

932.32752304 Hz >  Bb6 

987.76660251 Hz >  B6 

1046.50226120 Hz >  C7 

1108.73052391 Hz >  C#7 

1108.73052391 Hz >  Db7 

1174.65907167 Hz >  D7 

1244.50793489 Hz >  D#7 

1244.50793489 Hz >  Eb7 

1318.51022765 Hz >  E7 

1396.91292573 Hz >  F7 

1479.97769085 Hz >  F#7 

1479.97769085 Hz >  Gb7 

1567.98174393 Hz >  G7 

1661.21879032 Hz >  G#7 

1661.21879032 Hz >  Ab7 

1760.00000000 Hz >  A7 

1864.65504607 Hz >  A#7 

1864.65504607 Hz >  Bb7 

1975.53320502 Hz >  B7 

2093.00452240 Hz >  C8 

2217.46104781 Hz >  C#8 

2217.46104781 Hz >  Db8 

2349.31814334 Hz >  D8 

2489.01586978 Hz >  D#8 

2489.01586978 Hz >  Eb8 

2637.02045530 Hz >  E8 

2793.82585146 Hz >  F8 

2959.95538169 Hz >  F#8 

2959.95538169 Hz >  Gb8 

3135.96348785 Hz >  G8 

3322.43758064 Hz >  G#8 

3322.43758064 Hz >  Ab8 

3520.00000000 Hz >  A8 

3729.31009214 Hz >  A#8 

3729.31009214 Hz >  Bb8 

3951.06641005 Hz >  B8 

4186.00904481 Hz >  C9 

4434.92209563 Hz >  C#9 

4434.92209563 Hz >  Db9 

4698.63628668 Hz >  D9 

4978.03173955 Hz >  D#9 

4978.03173955 Hz >  Eb9 

5274.04091061 Hz >  E9 

5587.65170293 Hz >  F9 

5919.91076339 Hz >  F#9 

5919.91076339 Hz >  Gb9 

6271.92697571 Hz >  G9 

6644.87516128 Hz >  G#9 

6644.87516128 Hz >  Ab9 

7040.00000000 Hz >  A9 

7458.62018429 Hz >  A#9 

7458.62018429 Hz >  Bb9 

7902.13282010 Hz >  B9 

8372.01808962 Hz >  C10 

8869.84419126 Hz >  C#10 

8869.84419126 Hz >  Db10 

9397.27257336 Hz >  D10 

9956.06347911 Hz >  D#10 

9956.06347911 Hz >  Eb10 

10548.08182121 Hz >  E10 

11175.30340586 Hz >  F10 

11839.82152677 Hz >  F#10 

11839.82152677 Hz >  Gb10 

12543.85395142 Hz >  G10

... και παει λεγοντας.

 
Δηλαδη ο μεσος ανδρας εχει 3 και κατι οκταβες 'πραγματικη' εκταση και η μεση γυναικα μονο 2 και κατι, 'ριχνοντας' μονο 1/2 με 2 τονους στον ανδρα? Αν ισχυει, οφειλεται σε διαφορετικη κατασκευη ή πληθος φωνητικων χορδων?
Τοσο μ@λ@κι@ ηταν η ερωτηση μου?  :-\

 
bihlas87 είπε:
Δηλαδη ο μεσος ανδρας εχει 3 και κατι οκταβες 'πραγματικη' εκταση και η μεση γυναικα μονο 2 και κατι, 'ριχνοντας' μονο 1/2 με 2 τονους στον ανδρα? Αν ισχυει, οφειλεται σε διαφορετικη κατασκευη ή πληθος φωνητικων χορδων?
Δεν καταλαβαινω τι εννοεις με το "πραγματικη" και το  "ριχνοντας".

Ισχυει οτι βλεπεις στο διαγραμμα.

Δεν νομιζω οτι το διαγραμμα αναφερεται στον μεσο ανθρωπο αλλα στα ορια  του ηχητικου φασματος της φωνης των 2 φυλων.

Η διαφορα τονικοτητας στην ομιλια των δυο φυλων οφειλεται στο διαφορετικο μεγεθος φωνητικων χορδων, λαρυγγα κ.τ.λ. Μικροτερη ταλαντωση σημαινει υψηλοτερη τονικοτητα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα