Παιδιά, το θέμα είναι να καταλαβαίνουμε ποιό κλαβιέ ταιριάζει σε κάθε περίσταση!
Ένα καλό 76άρι κλαβιέ είναι η χρυσή τομή. Είναι αρκετά μεγάλο σε έκταση για να παίζεις άνετα πιανιστικά θέματα και να κάνεις πολλά splits σε ζώνες, κάνει το όργανο πολύ ελαφρύτερο από ένα 88άρι hammer action και βολεύει για τα περισσότερα synth παιξίματα (pads, leads, organs, synth fx κλπ).
Το 88άρι κλαβιέ δείχνει τα προτερήματά του περισσότερο σε πιανιστικό παίξιμο όπου πραγματικά είναι απόλαυση να νιώθεις το βαρύ πλήκτρο αλλά σε όλα τα άλλα σημεία είναι αταίριαστο για ένα synth όπου θα παίζεις 20% πιάνα και 80% με τους υπόλοιπους ήχους.
Η μόνη εξαίρεση είναι κάποιος κλασσικός πιανίστας που έχει παίξει μόνο με βαρβάτα 88άρια κλαβιέ στη ζωή του και δεν μπορεί με τίποτα την αίσθηση του synth action κλαβιέ. Και πάλι, πιστεύω ότι οι synth ήχοι θέλουν το ανάλογο κλάβιέ εκτός κι αν μιλάμε για τον Rudess ή κάποιον αντίστοιχο.
Synth = 76άρι, stage piano = 88άρι. Αυτά από μένα... 8)