Κατοχύρωση κομματιού μέσω Live εκτέλεσης;

genealex

Νέο μέλος
Μηνύματα
11
Πόντοι
1
Διάβαζα στην ιστοσελίδα της ΑΕΠΙ στο faq:

"Ερώτηση: Πώς κατοχυρώνεται ένα μουσικό έργο;

Απάντηση: Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι τρόποι κατοχύρωσης ενός μουσικού έργου είναι, είτε η εγγραφή του σε υλικούς φορείς ήχου ή ήχου και εικόνας με σκοπό την εμπορική εκμετάλλευσή του, είτε η δημόσια εκτέλεση του."

Η "δημόσια εκτέλεσή του" πώς ακριβώς ορίζεται όμως;

Αν δλδ η μαμά με γράψει με τη βιντεοκάμερα να παίζω στην πλατεία της γειτονιάς, αποκτώ πνευματικά δικαιώματα στο τραγούδι;

Γνωρίζει κανείς λεπτομέρειες για τα περί "δημόσιας εκτέλεσης";

 
ρίξε μια ματιά και εδώ :http://aepi.gr/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=57&Itemid=94#1.

Ο νόμος 2121/1993 «Περί Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων», αναφέρει πως η κατοχύρωση γίνεται πρωτογενώς και χωρίς διατυπώσεις...

Το λεπτό σημείο στην βιντεοσκόπηση απο την μαμά, είναι η παρουσία κοινού...αν στην πλατεία είσαι εσυ και ο... περιπτεράς ....μάλλον δεν μιλάμε για δημόσια εκτέλεση...

θα πρέπει να παρευρίσκονται και καμιά 10αριά πελάτες του περιπτέρου... ;D ;D ;D

σοβαρά πάντως δημόσια εκτέλεση θεωρείται η εκτέλεση πέραν του οικογενειακού και φιλικού μας περιβάλλοντος...

 
Αυτά τα πράγματα εν Ελλάδι (και Γαλλιά, αν δε λαθέυομαι), είναι απαράδεκτα!

Δηλ, ΟΛΑ τα κομμάτια εδώ στο νοιζ (ίσως - 1%?) είναι έτοιμα προς κλοπή; Θα τρελαθούμε εντελώς;

αααα. απο το δοθέν λινκ:

3. Πώς κατοχυρώνεται η πνευματική μου ιδιοκτησία πάνω στο έργο μου ;Η ιδιοκτησία πάνω σε ένα πνευματικό έργο, σύμφωνα με το νόμο, κατοχυρώνεται μόνο από τη «δημοσίευσή» του. Για παράδειγμα, μία μουσική σύνθεση κατοχυρώνεται, είτε από τη στιγμή που θα γίνει προσιτή στο κοινό μέσω μίας δισκογραφικής παραγωγής, είτε μέσω μίας συναυλίας, είτε μέσω μίας εκτέλεσης στο ραδιόφωνο ή στην Τηλεόραση ή και στο Διαδίκτυο.
Άρα τα κομμάτια στο νοιζ, ΔΕΝ είναι ώριμα προς κλοπή, όπως φαίνεται...

(επι τι ευκαιρία: http://www.ipo.gov.uk/whatis/whatis-copy.htm για την Αγγλία, κλπ)

 
Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι παίζω το κομμάτι σε καμιά εκδήλωση του σχολείου κ έχω κ κανένα φίλο να τραβάει με το κινητό, τότε υπάρχει η δημόσια εκτέλεση.

Πώς όμως θα αποδείξω σε κάποιον που το κομμάτι του είναι ίδιο με το δικό μου ως προς τη σύνθεση για αρκετά μέτρα ότι χρονολογικά προηγούμαι στην ιδέα; Το να το στείλω στον εαυτό μου με γράμμα απλά αποτελεί ένα καλό στοιχείο απ όσο ξέρω, αλλά σε συνδιασμό με το ότι περιέχει το βίντεο όπου αποκτώ τα δικαιώματα του κομματιού μου, μήπως μπορεί να αποτελέσει απόδειξη;

Μάλλον γίνομαι κουραστικός, αλλά ψάχνω έναν σίγουρο τρόπο που να μπορώ να τον χρησιμοποιήσω για όλα τα κομμάτια μου και, κυρίως, για τις διάφορες βασικές ιδέες των κομματιών μου οι οποίες μέχρι ολοκληρωθούν στη μορφή τραγουδιού θα περάσει πολύς καιρός...

ΥΓ. Καθώς πληκτρολογούσα έγραψε ο Nikolas. Nikolas ακόμη και αν δεν είναι "έτοιμα προς κλοπή" (δεν ήξερα ότι υπάρχει κατοχύρωση με την αναπαραγωγή μέσω διαδικτύου, ευχαριστώ για την πληροφορία), αν κάποιος κλέψει τα κομμάτια του φόρουμ, ενώ θεωρητικά οι δημιουργοί προστατεύονται, λίγο περίπλοκο και δύσκολο να αποδείξουν την ταυτότητά τους...  ;)

Και πάλι δηλαδή, σε πραγματικές συνθήκες η λύση της ζωντανής εκτέλεσης είναι απαραίτητη πιστεύω για την ιδεατή "δωρεάν απόδειξη ιδιοκτησίας" την οποία αναζητώ.

 
Η αλήθεια έιναι ότι υπάρχει αυτό το θέμα πάντα...

Και καλά, αν κάποιος κλέψει κάποιο απο τα πιο πολύπλοκα κομμάτια μου (πχ, για το διδακτορικό μου (σύνθεση), ε τότε είναι αρκετά εύκολο να του πετάξω τα μάτια έξω και να αποδείξω ότι είναι δικό μου (λόγο πολυπλοκότητας, κλπ, συν τα στοιχεία απ'το πανεπιστήμιο).

Στην περίπτωση κάποιου track, θα υπάρχουν τα project files, και άρα μπορείς να πεις οτι ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ κομμάτι (η ηχογράφηση), η οποία ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟ, απο την τάδε ημερομηνία, υπάρχει κάτω απο αυτές τις συνθήκες. Ο "κλέφτης", μπορεί να έχει ξαναφτιάξει το κομμάτι, άρα τα project files θα υπάρχουν, αλλά βέβαια θα είναι μεταγενέστερα των δικών σου. (όχι ότι δεν υπάρχει τρόπος να κλέψεις χρόνο, αλλά τέλος πάντων).

Το θέμα καταλήγει, ότι, σιγά μην ο δικαστικός να ξέρει μουσική για να καταλάβει τι συμβαίνει...  >:(

__________________

Παρόλ'αυτά, εξαρτάται απο το τί γράφεις, αλλά δεν είναι πιά ότι όλος ο κόσμος κλεβεί τους πάντες και γίνεται και τις *αχέμ*. Υπάρχουν κάποιες ΠΟΛΥ γνωστές περιπτώσεις (timberlake ;)) αλλά περαν αυτών και κάποια μικροπράγματα Ελληνικά δε γνωρίζω κάτι άλλο κραγμένο.

Κάποιος άλλος που είναι στην Ελλάδα καιρό και ξέρει παραπάνω πράγματα;

 
Ας το ενώσει κι αυτό το θέμα με το προηγούμενο περί πνευματικών δικαιωμάτων, που αναλύθηκε διεξοδικότητα και να συνεχιστεί εκεί η κουβέντα

http://www.noiz.gr/index.php?topic=3343.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=8847.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=8847.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=3288.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=4826.0

http://www.noiz.gr/index.php?topic=154877.20

Το θέμα είναι ότι ό,τι και να κατοχυρώσεις, αν πετύχεις σε τσακάλι δικηγόρο άστο...

Πάντως και μεταξύ μας τωρά, σιγά που θα ασχοληθεί κανείς να σε κλέψει. Αν το κάνει κανάς διάσημος, θεώρησέ το τιμή σου  ;D

 
Έχω την εντύπωση ότι οι ημερομηνίες του ίντερνετ και των αρχείων του υπολογιστή δεν μπορούν να ληφθούν πολύ σοβαρά υπ όψη, από τη στιγμή που ακόμη και η λύση του ταχυδρομείου (κρατικές σφραγίδες και ημερομηνίες επίσημες) θεωρείται "στοιχείο"...

Όσο για το θέμα της κλοπής αυτών που γράφω, ο λόγος που θέλω δεν είναι ακριβώς αυτό, άλλωστε φαντάζει πολύ απίθανο το σενάριο. Απλά για να μην έχω εγώ προβλήματα σε περίπτωση που τύχει να υπάρχει κομμάτι πριν το δικό μου το οποίο να μοιάζει με αυτό που έγραψα με αποτέλεσμα να βρεθώ εγώ ο "κλέφτης"... (πέρσυ το Νοέμβρη άκουσα το Empty Walls του Serj και προς στιγμήν απογοητεύτηκα πιστεύοντας ότι είναι ίδια με μια μελωδία που είχα γράψει το καλοκαίρι του έτος, ουσιαστικά θα πήγαινε χαμένη η δική μου για θέμα προώθησής της)

Edit: boukas, το θέμα εδώ είναι ο λόγoς περί προστασίας ενός έργου μέσω της δημόσιας εκτέλεσής του, είναι πολύ συγκεκριμένο για να ενωθεί με το x/y θέμα περί copyright.

Όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω για το αν μπορεί να αποτελέσει απόδειξη το γράμμα που περιέχει τη βιντεοσκόπιση σε δημόσιο χώρο, ας μας πει.

 
1) Το να σου πει κάποιος τι συμβαίνει σε ζωντανή εκτέλεση είναι τρομερά δύσκολο, καθώς καλά καλά δεν ξέρουμε τι ισχύει σε άλλες πιο κραχτές περιπτώσεις. Μιας και το θέμα σου είναι πολύ ειδικό, πάρε την ΑΕΠΙ και σίγουρα θα σου δώσει πολύ πιο έγκυρη απάντηση. Έπειτα αν δε βαρεθείς τη λες και στο νοιζ.

2) Μια χαρά μπορεί να ενωθεί ώστε να μπορεί κάποιος να τα έχει ομαδοποιημένα όλα όσα αφορούν το copywrite. Επίσης σε ένα από αυτά τα link γίνεται κι εκτενής αναφορά στο τι λέει ο νόμος.

 
Το κουραζετε ΠΟΛΥ το θεμα ενω τα πραγματα στην Ελλαδα ειναι ΑΠΛΑ:

ΔEN ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙΣ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΟΥ και για αυτο ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΙ  (δεν ξερω ουτε εναν επαγγελματια τραγουδοποιο που να το κανει)

μη φοβασαι κανεις δεν θα κλεψει τα αριστουργηματα σου....ολοι οι τραγουδοποιοι στην Ελλαδα θεωρουν τον εαυτο τους ...Μπετοβεν και δεν κλεβουν.. ;D ;D ;D

ετσι κι αλλοιως με τις μεσες πωλησεις δισκων κατω απο τα 2.000 κομματια πια ακομα και να στα κλέψουν φραγκο δεν θα βγαλουν.. ;D ;D 

Απλά για να μην έχω εγώ προβλήματα σε περίπτωση που τύχει να υπάρχει κομμάτι πριν το δικό μου το οποίο να μοιάζει με αυτό που έγραψα με αποτέλεσμα να βρεθώ εγώ ο "κλέφτης"..
σιγα μην ασχοληθει κανεις μαζι σου,εδω δεν ασχολουνται με τους ηδη γνωστους και "πετυχημενους".

ειδικα αν τα κομματια ειναι "ξενικα" ;D (δηλ.οχι λαϊκοποπ ή "εντεχνα") να κοιμασαι ησυχος ΟΥΔΕΙΣ προκειται να σε κυνηγησει..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Το κουραζετε ΠΟΛΥ το θεμα ενω τα πραγματα στην Ελλαδα ειναι ΑΠΛΑ:

ΔEN ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙΣ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΣΟΥ και για αυτο ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΙ  (δεν ξερω ουτε εναν επαγγελματια τραγουδοποιο που να το κανει)
+1

...επίσης το τι μπορεί να θεωρηθεί κλοπή είναι πολύ σχετικό, ειδικά σε ότι αφορά την σύγχρονη ποπ-ροκ τραγουδοποιεία....για να το πω πιο απλά (και κυνικά) με ένα παράδειγμα.....αν μου αρέσει ένα κομμάτι που ανέβασε πχ ο Superfunk εδώ στο νόιζ μπορώ να το κλέψω-αντιγράψω ξεδιάντροπα και κάνοντας τις κατάληλες μικροαλλαγές να είμαι απόλυτα νόμιμος (...συμβαίνει άλλωστε κάθε μέρα)....είναι αρκετά σχετικοί και ίσως παρωχημένοι οι κανόνες με τους οποίους καθορίζεται το θέμα αντιγραφή - κλοπή στο θέμα της μουσικής, ειδικά σε ότι αφορά τα ιδιώματα που προανέφερα και τον τρόπο που αυτά παράγωνται σήμερα

 
Βασικά όλα τα παραπάνω και ειδικότερα αυτό

ετσι κι αλλοιως με τις μεσες πωλησεις δισκων κατω απο τα 2.000 κομματια πια ακομα και να στα κλέψουν φραγκο δεν θα βγαλουν
ήθελα να το αναφέρω κι εγώ, αλλά κάπου βαρέθηκα! Μπουχαχαχα

 
Σιγά ρε παιδιά, δηλαδή αν εγώ κλέψω καμιά 20αριά κομμάτια από την ελληνική δισκογραφία και κάνω μια μπάντα, τα παίζω live και παίρνω φράγκα δεν τρέχει τπτ?

Μα με το που αυτά κυκλοφορούν σε ένα δίσκο όπου αναφέρονται οι στιχουργοί - συνθέτες δεν είναι αυταπόδεικτο ποιοι είναι οι δημιουργοί?

 
Λοιπόν...

Εδώ επιτρέψτε μου να μιλήσω εκ προσωπικής πείρας

Στον 2ο δίσκο του συγκροτήματος Δυτικές Συνοικίες συμμετείχα με 2 τραγούδια ως συνθέτης και στιχουργός

(εδώ φίλε sf σε βρίσκω ελαφρώς αδιάβαστο)

βεβαίως και οι έλληνες δημιουργοί κατοχυρώνουν τις δημιουργίες του οποιασδήποτε μορφής

Για να μην χανόμαστε με βλακείες που ακούγονται όπως ...συστημένο γράμμα στον εαυτό μου και συναυλίες κλπ ΑΚΟΥΣΤΕ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΠΩΣ ΕΧΕΙ Η ΟΡΘΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

1)η μόνη σήμερα αδιάβλητη και ισχύουσα κατωχήρωση στίχων τραγουδιών klp. σε οποιοδήποτε μέσο (χαρτί, βιβλίο , cd, dvd klp)

είναι με πράξη κατοχύρωσης σε συμβολαιογράφο.

Για να μην ανχώνεστε σας αναφέρω σχετικά ότι για 2 τραγούδια έφτιαξα 2 τέτοια έγγραφα στην θεσσαλονίκη το 2002 για 15 ε η κάθε πράξη....Οι τιμές μετά από 6 χρόνια και μάλλιστα στην Αθήνα δεν έχουν ανέβει δραματικά αλλά σκεφτείτε ότι αν έχεις 100 τραγούδια να κατοχυρώσεις πχ σε στίχους όπως μου πε τότε η συμβολαιογράφος μου, καταθέτεις πχ ενα βιβλίο που τα περιέχει όλα με γενικό τίτλο πχ..ροδανθός...κάνεις μία μία μόνο πράξη για όλη τη συλλογή...προς θεού όχι 100, 1 για κάθε τραγούδι, και έχουν κατοχυρωθεί αυτόματα όλα στο όνομά σου.

Η πράξη αυτή στέκεται παντού.

2) Αμέσως μετά και αφού πρόκειται πχ να κυκλοφορήσουν η μουσική ή οι στίχοι ή τα τραγούδια σε κάποιο cd  περιμένετε για το τελικό master το οποίο καταθέτετε δωρεάν στην ΑΕΠΙ με αντίγραφο της παραπάνω πράξης που αποδεικνύει ότι είναι δικάσας

3) Η αεπι εκκαθαρίζει 2 φορές το χρόνο τα πνευματικά δικαιώματα για τη δουλειά σας από λίστες ραδιοφωνικών σταθμών τηλεόρασης , συναυλίες κλπ και σας πληρώνει τα ανάλογα

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΑ ΚΑΠΩΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ

υ.γ.

θεωρώ διαβλητή και επικίνδυνη για την τύχη της δουλειά σας οποιαδήποτε κουλή ενέργεια δεν συμφωνεί με τα παραπάνω.

Αναφορικά σας λέω ότι τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της μουσικής στη χώρα μας τα συναντώ πολλάκις στους παραπάνω χώρους

 
Φίλε jimmy boy

αυτό που αναφέρεις με τους συμβολαιογράφους δυστυχώς δεν ισχύει πλέον

Υπάρχει μάλιστα απόφαση του συμβολαιογραφικού συλλόγου που αποτρέπει τα μέλη του από το να δέχονται έργα πνευματικής ιδιοκτησίας.¨Οντως ίσχυε μέχρι πριν λίγο καιρό αλλά προφανώς λόγω μεγάλου όγκου δεδομένων  το αποφεύγουν (όχι φυσικά οτι δεν μπορούν να το κάνουν εάν θέλουν).

Αυτά με πάσα επιφύλαξη γιατί μπορεί να άλλαξε και πάλι.Δεσμεύομαι όμως να ρωτήσω τον πρόεδρο τους,επειδή τυχαίνει να τον συναντώ συχνά και να επανέλθω μόλις έχω νεότερα.

Πάντως αν κάποιος θέλει να "κλεψει-αντιγράψει" κάτι,δεν σε σώζει ούτε σε κατοχυρώνει τίποτα.Αλλαζει και 2 νότες και μετά τρέχα γύρευε.Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι συνιστώ στον οιονδήποτε να μην ακολουθήσει την διαδικασία που περιγράφεις.Το αντίθετο μάλιστα.

 
Αυτή η αλλαγή στις 2-3 νότες που αναφέρει και ο blues power είναι και ο λόγος, που και κίνηση να γίνει από κάποιον θιγόμενο, αν ο άλλος έχει γάτα δικηγόρο, δε θα πάθει και πολλά!

 
εδιαφερομαι και εγω για το θεμα.. αλλα οχι για την κατοχηρωση αλλα για την γατα δικιγορο!! λολ!

μερικες φορες αναρωτιεμαι αφου ολοι κλεβουν εγω γτ προσπαθω να δημιουργησω απο το μηδεν?!

 
Μήπως γιατί θα νιώσεις την χαρά της δημιουργίας και θα είσαι υπερήφανος ότι έφτιαξες κάτι, κι όχι ότι το βούτηξες;

Κατά τα άλλα, καλά πάει το θρεντ κι αν μείνει συγυρισμένο (μάζεψε κι ο Μπούκας τα λινκς) λέω να το πάμε στα Απαντημένα. Περιμένουμε και άλλες απαντήσεις...

 
Παντως εγω στην ΑΕΠΙ δεν εχω καταθεσει ποτε μου συμβολαιογραφικη (η αλλη) πραξη κατοχυρωσης πνευματικων δικαιωματων και τα δικαιωματα μου τα εισπρατω κανονικα,οι περισσοτεροι φιλοι μου οι οποιοι ειναι γνωστοι συνθετες ΔΕΝ κοτυχυρωνουν ΠΟΤΕ τα τραγουδια τους.

 
Superfunk είπε:
...οι περισσοτεροι φιλοι μου οι οποιοι ειναι γνωστοι συνθετες ΔΕΝ κοτυχυρωνουν ΠΟΤΕ τα τραγουδια τους.
...δεν τα κατοχυρώνουν επειδή είναι ΓΝΩΣΤΟΙ συνθέτες και θεωρούν αδιανόητο να τους τα κλέψει κάποιος άγνωστος μπαγασάκος  ;D

Επί της ουσίας :

Το θέμα της διαδικασίας κατοχύρωσης έχει συζητηθεί και αναλυθεί διεξοδικά σε προηγούμενα threads, που παραπέμπει ο boukas. Κατά τη γνώμη μου, σε μία μικρή αγορά σαν της Ελλάδας, με τις ιδιομορφίες της Ελλάδας δεν αξίζει να αγχώνεται κανείς ιδιαίτερα για την κατοχύρωση των πνευματικών του δικαιωμάτων για τους εξής λόγους : 

- λόγω μεγέθους της αγοράς, το αμφισβητούμενο τραγούδι θα πρέπει να κάνει τεράστια εμπορική επιτυχία για να έχει οικονομικό αντικείμενο το όλο θέμα

- συνήθως οι μεγάλες επιτυχίες είναι αποτέλεσμα των συνεννοήσεων και συμπράξεων δισκογραφικών - ΜΜΕ και όχι της ομορφιάς ενός τραγουδιού. Διότι όσο καλό και να είναι κάποιο κομμάτι, δεν θα γίνει ευρέως γνωστό αν δεν το παίξει το ραδιόφωνο (δλδ. οι συμφωνημένες playlist, καθώς παραγωγοί με άποψη πλέον δεν υπάρχουν στα ερτζιανά)

- αποτέλεσμα του παραπάνω, είναι ότι σπάνια κάποιος γνωστός συνθέτης θα μπει στον κόπο να κλέψει το τραγούδι κάποιου άγνωστου - όσο καλό κι' αν του φανεί - διότι έχει εξασφαλισμένο το συμφωνηθέν μερίδιο επιτυχίας του, ό,τι π@π@ρι@ κι' αν πλασάρει.

Οπότε καθείστε να δημιουργήσετε κι' άμα είστε εσείς οι άτυχοι που θα σας κλέψουν, ελάτε να μας το πείτε να σας παρηγορήσουμε  ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top