....λοιπόν μετά τους εξαερισμούς λέω να πιάσουμε ένα από τα πιο "προβληματικά" σημεία στην κατασκευή ενός recording studio......τα κουφώματα
...δηλαδή πόρτες και παράθυρα 
Ανέβασα 2 σχέδια από το studio που κατασκευάζω αυτή την περίοδο...το ένα είναι μια πολύ βαριά ξύλινη κυρίως, κατασκευή διπλής πόρτας με ξεχωριστή περιμετρική (και κατοκάσι) κάσα για την κάθε πόρτα. Η συγκεκριμένη κατασκευή προορίζεται για ένα rehearsal room με ιδιαίτερες ηχομονωτικές απαιτήσεις (εξ ού και το "βαρύ" της όλης υπόθεσης
)......θα ανεβάσω κάποια στιγμή και πιο ελαφριές κατασκευές κυρίως από συνθετικά υλικά (ή αλουμινιο) και γυαλί.
Σε σχέση με τις πόρτες και τα παράθυρα κυκλοφορούν χιλιάδες αστικοί μύθοι για "μαγικά" υλικά, περίεργες κλίσεις, ειδικά κουφώματα, πόρτες από βιομηχανικά ψυγεία κλπ κλπ....η αλήθεια βέβαια είναι πολύ απλή και βασίζεται και πάλι σε ότι έχει ειπωθεί ως τώρα για τον ρόλο της μάζας, της φυσικής συχνότητας συντονισμού σε ένα σύστημα ΜΑΜ κλπ.....έτσι και στα κουφώματα το μόνο που πραγματικά μετράει είναι η μάζα, η απόσταση και επιπλέον το ερμητικό σφράγισμα (ειδικά όταν μιλάμε για ανοιγώμενα)......
για την ακρίβεια θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα κουφώματα σαν συνέχεια της υπόλοιπης κατασκευής....αν λοιπόν καταφέρουμε να τα σφραγίσουμε σωστά περιμετρικά και διατηρήσουμε την ίδια μάζα και απόσταση μεταξύ των2 σε σχέση με την υπόλοιπη κατασκευή τα αποτελέσματα θα είναι παραπλήσια με την υπόλοιπη κατασκευή...το μόνο θεωρητικό μειονέκτημα είναι η αδυναμία για "ηχοαποροφητικές" διατάξεις στο μεγαλύτερο μέρος του διάκενου, αλλά αυτή υπερκαλύπτεται αν αξιοποιήσουμε σωστά το διάκενο της υπόλοιπης κατασκευής, τον χώρο δηλαδή ανάμεσαστις 2 κάσες.
Το παράθυρο είναι ένα τυπικό observation window ανάμεσα σε ένα control room και ένα recording room...η συγκεκριμένη εκδοχή είναι λίγο πιο προσαρμοσμένη (σε ότι αφορά το πάχος του γυαλιού) σε ένα project σε σχέση με το αρχικό μου σχέδιο που ίσως να ήταν λίγο υπερβολικό για το συγκεκριμένο θέμα 
ρίξτε μια ματιά....και το συζητάμε