κατασκευη les paul.....

yann είπε:
Δεν νομιζω....

Τοτε ΟΛΕΣ οι ΙΔΙΕΣ les paul θα ειχαν τον ΙΔΙΟ ηχο....

Δεν γινεται ετσι ομως!  ;)

Τι να φταιει....?

(ας προσεχουμε τι και πως το γραφουμε! )
όλες οι ίδιες lp με τους ίδιους μαγνήτες, έχουν τον ίδιο ήχο. Θα επαναλάβω ότι εμείς (νομίζουμε) ότι τις ακούμε διαφορετικά γιατί είμαστε μία περίεργη-ασταθής μηχανή με σκαμπανεβάσματα στη συμπεριφορά μας. Γι αυτό άλλωστε μία κιθάρα που μας άρεσε πριν ένα μήνα, μπορεί μετά να μας ξυνίζει και να γλυκοκοιτάμε του γείτονα. Είπαμε καλά τα ξύλα, αλλά όχι τόσο που να αλοιώνουν το χαρακτήρα του μαγνήτη στα ηλεκτρικά όργανα.

 
Συγχαρητηρια για την κατασκευη φιλε.

Την ταστιερα την εφτιαξες εσυ η την αγορασες;

 
Μια βοηθεια ακομα,η γειωση στην γεφυρα πως γινεται ρε παιδια ,ψαχνω αλλα ακομα δεν εχω βρει κατι....ρωταω επειδη πρεπει να τελειωνω με τις τρυπες και να αρχισω τα τριψιμματα για λουστρα....!!!!
Αν θελεις παρακολουθησε τα video του τυπου, εχει την κατασκευη βημα προς βημα με απλα εργαλεια. εκει θα δεις και στην πραξη πως περναει την γειωση

http://www.handtooledguitars.com/Shbfree.php

για να μην ψαχνεσαι ειναι το vid21 final adjustments

 
marathon είπε:
όλες οι ίδιες lp με τους ίδιους μαγνήτες, έχουν τον ίδιο ήχο.
Oριστε?  ???  ;D

Θα επαναλάβω ότι εμείς (νομίζουμε) ότι τις ακούμε διαφορετικά γιατί είμαστε μία περίεργη-ασταθής μηχανή με σκαμπανεβάσματα στη συμπεριφορά μας.
Αυτο μου φαινεται λιγο γενικο και αοριστο...

δεν ειμαστε ολοι ιδιοι,ουτε ολοι οι εγκεφαλοι επεξεργαζονται με τον ιδιο τροπο τα δεδομενα που λαμβανουν απο τα (υγειη υποτιθεται) ωτα που ειναι συνδεμενοι! ;)

Είπαμε καλά τα ξύλα, αλλά όχι τόσο που να αλοιώνουν το χαρακτήρα του μαγνήτη στα ηλεκτρικά όργανα.
Ετσι,ε? ;D

Τοτε πως ο γνωστος "Jeff Beck" ακουγοταν σαν ντενεκεδακι στη γνωστη σου Jackson zebra με το φτηνιαρικο μπρατσο,και οταν το αλλαξαμε με ενα original ο μαγνητης "γεμισε",γλυκανε και κελαϊδισε,ενω δεν πειραξαμε ΤΙΠΟΤΑ αλλο? ??? ;) 8)

(αυτη που δωσαμε στον Κωστα για τελικα βερνικια λεω)

Πρεπει να καταλαβεις οτι τα ξυλα ειναι η βαση ΟΛΩΝ και με αποδειξεις.

(χωρις αυτο να σημαινει οτι τα συνθετικα υλικα απορριπτονται).

Και οσο και αν δεν το θελουν καποιοι για οποιους λογους,

η ΑΝΑΔΡΑΣΗ κανει παντα τη δουλεια της! ;)

Ειναι στη φυση της....  ;D

Πι.εσ. : Ασε με κι εχασα το θεμα με τα θεωριτικα σου,ουτε την πρωτη σελιδα δε διαβασα ακομα,κι εχω και Fb να παιζω! ;D

 
Θα συμφωνήσω με Yann

Ειδικά για τις Les Paul

π.χ. οι R7, R8, R9 παρόλο που η μόνη διαφορά τους είναι το πάχος του μπράτσου, ηχητικά διαφέρουν. Όχι πολύ, αλλά αν αφήνεις τη μία και αμέσως πιάνεις την άλλη η διαφορά φαίνεται.

Τώρα αν ακούσεις απλά μία χωρίς να ξέρεις τι είναι, ειλικρινά δεν πιστεύω ότι μπορείς να καταλάβεις πιο μοντέλο είναι μόνο και μόνο από τον ήχο

 
bihlas87 είπε:
Απλά ανοίγεις μια τρυπούλα απο το cavity των ηλεκτρικών στην τρύπα όπου μπαίνει το

στήριγμα του tailpiece, είναι η πιο μικρή απόσταση. Μετά σφηνώνεις το καλώδιο ανάμεσα

στο στήριγμα του tailpiece και την τρύπα.



[Τον έβενο για το pickguard τον βρήκες σε λεπτό φιλέτο, από που?]

Οχι,απο κομματι εβενο που εχω εδω.το εκοψα στην κορδελα και το εφτιαξα...

 
george956 είπε:
Συγχαρητηρια για την κατασκευη φιλε.

Την ταστιερα την εφτιαξες εσυ η την αγορασες;


Εγω την εφτιαξα,ολη η κατασκευη ειναι απο εμενα.....Ευχαριστω για τα καλα λογια...!!!

 
Καλό και χρυσό το stewmac.com όμως επάνω που λες να κάνεις το πρώτο βήμα για να πάρεις τα σχέδιά τους σου λένε πως θέλουνε επιπλέον 21 ευρώ (για κάτι που κοστίζει λιγότερο από 9 ευρώ) για να στα στείλουνε μέσα σε εφτά εργάσιμες ημέρες. Διαφορετικά πληρώνεις 6 και περιμένεις από δύο εβδομάδες μέχρι έναν μήνα (!) να σου έρθουν!

Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον φίλο misterBin που με ενέπνευσε για να αρχίσω κι εγώ το δικό μου project.

Όσοι ψάχνουν για τα blueprints της stewmac ας μου στείλουν ένα pm...

 
ωραιο πραμα.......... ;D ;D στην LP αναφερομαι :D :D :D

+10 σε οτι προτεινε ο metalmike - εχει γουστο στις LP (που να δεις την δικια του)

sorry για το off topic

αληθεια ρε mike - την εχεις πουθενα φωτο ?? μονο στο myspace την εχω δει αλλα δεν φενεται και πολυ καλα................

 
yann είπε:
Ετσι,ε? ;D

Τοτε πως ο γνωστος "Jeff Beck" ακουγοταν σαν ντενεκεδακι στη γνωστη σου Jackson zebra με το φτηνιαρικο μπρατσο,και οταν το αλλαξαμε με ενα original ο μαγνητης "γεμισε",γλυκανε και κελαϊδισε,ενω δεν πειραξαμε ΤΙΠΟΤΑ αλλο? ??? ;) 8)
Mμμμμ....μου φτιάχνεις τη διάθεση πρωί-πρωί. Έχω πολλές εξηγήσεις γιατί ακουγόταν αλλιώς και δεν είναι τα ξύλα....

με το φτηνιαρικο μπρατσο...
1_Μόνος σου το λές και εγώ θα προσθέσω ότι το φτηνό κρέας το τρώνε τα σκυλιά ή το ότι πληρώνεις παίρνεις και πολλές άλλες παροιμίες. Όπως καλύτερα από εμένα ξέρεις, το καλύτερο μπράτσο έχει (συνήθως) καλύτερη κατασκευή, καλύτερη βέργα, καλύτερα τοποθετημένη βέργα, καλύτερο υλικό στα τάστα, καλύτερη τοποθέτηση στα τάστα, καλύτερο nut...πάρα πολλές βασικότερες παραμέτρους επιρροής του ήχου από το ξύλο του.

2_ Εσύ πές μου, η ίδια κιθάρα, ακούγεται το ίδιο σε ένα διπλανό δωμάτιο ή τα ξύλα αναγνωρίζουν τους χώρους?

3_Εσύ πές μου, η ίδια κιθάρα, ακούγεται το ίδιο σε εσένα σε διαφορετικές ώρες της ημέρας (καλά να μην πώ για τον επόμενο μήνα)?

4_Εσύ πές μου, όταν είσαι σε καλή διάθεση δεν σου ακούγονται όλα ωραία?

Όταν όλοι μας θα καταλάβουμε ότι οι αισθήσεις ΔΕΝ απομονώνονται...δηλ δεν μπορούμε να αποκόψουμε την ακοή από την όραση, από την αφή κλπ για να κρίνουμε αντικειμενικά...θα καταλάβουμε ότι τα πλαστικοποιημένα (πιά) ξύλα παίζουν το λιγότερο ρόλο στο όλο πακέτο.

π.χ. οι R7, R8, R9 παρόλο που η μόνη διαφορά τους είναι το πάχος του μπράτσου, ηχητικά διαφέρουν. Όχι πολύ, αλλά αν αφήνεις τη μία και αμέσως πιάνεις την άλλη η διαφορά φαίνεται.
Ωραία...άρα εδώ μιλάμε για μάζα (και όχι για ξύλα αφου είναι τα ίδια) κάτι απόλυτα αποδεκτό...Θα ρισκάρω να πώ (και θα ζητήσω από τον επιστημονικό μου σύμβουλο καθηγητή-κιθαρίστα εκ Ηρακλείου να ερευνήσει) ότι ένα alder με ένα μαόνι ίδιας μάζας (εάν γίνεται), θα έχουν την ίδια ηχητική απόκριση

Αλήθεια ο ΟΡ misterBin από που πήρε ξύλα για το σώμα της κιθάρας και πώς τα διάλεξε?

 
yann είπε:
Πρεπει να καταλαβεις οτι τα ξυλα ειναι η βαση ΟΛΩΝ και με αποδειξεις.
Προφανώς και είναι η βάση....κάπου πρέπει να βιδώσουμε ;D ;D

 
marathon είπε:
Προφανώς και είναι η βάση....κάπου πρέπει να βιδώσουμε ;D ;D
ο mara λεει οτι τα ξυλα ετσι οπως εχουν γινει και με την τεχνολογια των μαγνητων και αλλων παραμετρων πλεον παιζει πολυ μικρο ρολο στο πως θα ακουστει μια κιθαρα

και ο yann λεει τα ξυλα παιζουν μεγαλυτερο ρολο στο πως θα ακουστει μια κιθαρα

γιατι δεν τα κανετε ΟΛΑ μαζι μια σουμα για να καταληξετε στο αυτονοητο ??

οτι ΟΛΑ παιζουν το ρολο τους και ΤΙΠΟΤΑ δεν παιζει μικρο και μεγαλο ρολο

(πολλες φορες η λεξη ρολος ε ??  ;D ;D ;D )

 
messalion είπε:
οτι ΟΛΑ παιζουν το ρολο τους και ΤΙΠΟΤΑ δεν παιζει μικρο και μεγαλο ρολο
οτι ΟΛΑ παιζουν το ρολο τους και ΚΑΠΟΙΑ παιζουν μικρο και μεγαλο ρολο...εγώ έτσι λέω...επίσης όλα τα όργανά μου τα πάω στον Yann (αν λέει κάτι αυτό) ;D

 
messalion είπε:
δλδ τι παιζει μικρο ρολο για σενα ??
Από τη στιγμή που το 99,9% των οργάνων που κυκλοφορούν είναι βιομηχανοποιημένα και αυτά έχουμε οι περισσότεροι ακούσει, ο οποιοσδήποτε μπορεί να φανταστεί και να δεί τις γραμμές παραγωγής.

Φτιάχνονται λοιπόν χιλιάδες σώματα και χιλιάδες μπράτσα και τίποτα δεν πάει χαμένο. Μπορώ να δεχθώ ότι γίνεται (και είναι λογικό), επιλογή με κάποιες παραμέτρους (μάζας, ομορφιάς κλπ).

Έχοντας επαφή με luthiers (και με μερικούς μεγάλα ονόματα) φυσικών οργάνων ΚΑΝΕΝΑΣ δεν μπορεί να εγγυηθεί περισσότερο από 50-60% για το τελικό όργανο...Εάν τα ξύλα (που προφανώς οι συγκεκριμένοι και ξέρουν να ακούνε και ξέρουν να επιλέγουν) είναι τόσο σημαντικά (που είναι σε ακουστικά όργανα) δεν θα έπρεπε το ποσοστό να είναι μεγαλύτερο? Να μην μιλήσουμε για ηλεκτρικά όργανα λοιπόν....

Ακόμα και τα partcaster είναι βιομηχανοποιημένα και η μόνη μας εγγύηση είναι το όνομα της εταιρίας που τα διανέμει...και όμως έχουμε φτιάξει πολύ ωραία όργανα χωρίς να διαλέξουμε μόνοι μας τα ξύλα ;)

 
misterBin είπε:
Εγω την εφτιαξα,ολη η κατασκευη ειναι απο εμενα.....Ευχαριστω για τα καλα λογια...!!!
Eνα μπραβο κι απο μενα,μια χαρα τα πηγες για πρωτη κατασκευη! :)

Έχω πολλές εξηγήσεις γιατί ακουγόταν αλλιώς και δεν είναι τα ξύλα....

1_Μόνος σου το λές και εγώ θα προσθέσω ότι το φτηνό κρέας το τρώνε τα σκυλιά ή το ότι πληρώνεις παίρνεις και πολλές άλλες παροιμίες. Όπως καλύτερα από εμένα ξέρεις, το καλύτερο μπράτσο έχει (συνήθως) καλύτερη κατασκευή, καλύτερη βέργα, καλύτερα τοποθετημένη βέργα, καλύτερο υλικό στα τάστα, καλύτερη τοποθέτηση στα τάστα, καλύτερο nut...πάρα πολλές βασικότερες παραμέτρους επιρροής του ήχου από το ξύλο του.
1_ Τα 2 μπρατσα που ανεφερα ειναι εδω προς καθε συγκριση.Στο φτηνο μπρατσο ειχα ηδη επεμβει σε ταστα και το nut εμεινε το ιδιο (floyd).

Μην ξεχναμε οτι ταστα και nut πατανε πανω στην ταστιερα,και μια απο τις δουλειες τους ειναι να μεταφερουν τη δονηση της χορδης στο μπρατσο που με τη σειρα του συνεργαζεται με το σκαφος... ;)

Οσο για τη βεργα,δεν εχει επιπτωση στη συνολικη φυσικη χροια του ηχου,αλλα μονο στα "ακρα" της (κακη βεργα ή κακη τοποθετηση "καλης" βεργας) δηλ. απωλεια μπασσων-πριμων,και στο sustain κυριως!

2_ Εσύ πές μου, η ίδια κιθάρα, ακούγεται το ίδιο σε ένα διπλανό δωμάτιο ή τα ξύλα αναγνωρίζουν τους χώρους
Εαν καποιος μπορει να ξεχωριζει το reverbation ενος χωρου απο την πηγη του ηχου,

τοτε ναι,ειναι ακριβως ο ιδιος ηχος.Αν οχι,τοτε ακουει κατι αλλο... ;)

3_Εσύ πές μου, η ίδια κιθάρα, ακούγεται το ίδιο σε εσένα σε διαφορετικές ώρες της ημέρας (καλά να μην πώ για τον επόμενο μήνα)?
Η ιδια κιθαρα μου ακουγεται παντα ιδια στη διαρκεια της μερας,και καθε μερα που περναει μου ακουγεται διαφορετικα αναλογα με τη χρηση που εχω κανει στις χορδες της.

Οσο παλιωνουν οι χορδες αλλαζει και ο ηχος της κιθαρας (που απο μονη της ΔΕΝ εχει ηχο,

αναπαραγει την οποια κινηση των χορδων,με αποτελεσμα την αναπαραγωγη των οποιων συχνοτητων μπορει να δωσουν οι χορδες και η κατασταση τους.

-Οταν μιλαμε για τον ηχο μιας κιθαρας,μιλαμε ΠΑΝΤΑ με καινουριες χορδες ωστε να εχουμε πληρες συχνοτικο ευρος!(Η δοκιμη ενος οργανου με παλιες χορδες ειναι ΛΑΘΟΣ,

εκτος και αν ξερεις τι ακους και τι λειπει).

4_Εσύ πές μου, όταν είσαι σε καλή διάθεση δεν σου ακούγονται όλα ωραία?

Όταν όλοι μας θα καταλάβουμε ότι οι αισθήσεις ΔΕΝ απομονώνονται...δηλ δεν μπορούμε να αποκόψουμε την ακοή από την όραση, από την αφή κλπ για να κρίνουμε αντικειμενικά...θα καταλάβουμε ότι τα πλαστικοποιημένα (πιά) ξύλα παίζουν το λιγότερο ρόλο στο όλο πακέτο.
Η διαθεση μου δεν επιρρεαζει την κριση μου στη δουλεια,

εκτος του "φτιαχνω",το υμιση της δουλειας ειναι το "ακουω"...

Αυτο που επιρρεαζει,ειναι το...δουλευω-δεν δουλευω!(κακη διαθεση = ισως κατι παει στραβα στην εκτελεση της εργασιας,οποτε αστο καλυτερα...) ;D

-Πιθανως δεν εχεις δει κορυφαιους ηχοληπτες-παραγωγους-οργανοποιους να δουλευουν (να συγκεντρωνονται και να ακουν δηλαδη) με κλειστα τα ματια... ;) 8)

Ωραία...άρα εδώ μιλάμε για μάζα (και όχι για ξύλα αφου είναι τα ίδια) κάτι απόλυτα αποδεκτό...Θα ρισκάρω να πώ (και θα ζητήσω από τον επιστημονικό μου σύμβουλο καθηγητή-κιθαρίστα εκ Ηρακλείου να ερευνήσει) ότι ένα alder με ένα μαόνι ίδιας μάζας (εάν γίνεται), θα έχουν την ίδια ηχητική απόκριση.
Δεν ειναι θεμα μαζας,

(δες το μερμιγκακι μου που με ενα απλο p-rails και floyd (!) "παταει" πολλες les paul με τη διπλασια μαζα...).

-Ομως ναι,ενα alder με ενα μαονι ή και αλλα ειδη,μπορει να εχουν την ιδια συχνοτικη αποκριση,με ιδια,ή ΚΑΙ με διαφορα στη μαζα.

Αυτο οφειλεται σε αλλους παραγοντες,οπως ελαια,αλκαλικα και μεταλλα που περιεχουν τα ξυλα εκτος την ιδια τους (τη..."ζωντανη"!) σαρκα...

Τα ποσοστα περιεκτικοτητας αυτων,ειναι ενας παραγων της συχνοτικης αποκρισης ενος κομματιου ξυλου,και να γιατι καποια κομματια εβενου (ευκολη συγκριση) ακουγονται σαν σιδερο,ενω καποια αλλα (ιδια μαζα) σαν την πορτα της γιαγιας μου...

(σ'αυτο οφειλονται και καποιες "ασπριλες" που φαινονται μεσα στους πορους καποιων ξυλων,φαντασου τι γινεται μεσα στα κυτταρα τους,που δεν βλεπουμε χωρις μικροσκοπιο).

-Στη φωτο,οτι γυαλιζει μεσα στους πορους του bosee mahogany ειναι ακριβως αυτες οι εναποθεσεις!

-Μια αναλυση της περιεκτικοτητας των παραπανω σε διαφορα κομματια ξυλου,

προερχομενα ομως απο το ΙΔΙΟ μεγαλυτερο κομματι και κομμενα στις ιδιες διαστασεις,

θα δωσει μια σαφη απαντηση... ;)

(λεω ιδια και απο τον ιδιο κορμο,ωστε να ειναι ευκολη η συγκριση,αφου το καθε ιδιο κομματι που κοβουμε απο τον ιδιο κορμο μπορει να εχει εκτος τη συχνοτικη αποκριση,και αλλη τονικοτητα!!!)

Μετα,μπορουμε να περασουμε και στη συγκριση διαφορετικων ειδων,ή των ιδιων αλλα απο το διπλα λοφο ή τη γειτονα χωρα.

http://www.youtube.com/profile?user=yanntrials#p/u/7/y8oyi3yg1rE

-Αυτο ειναι που δεν εγινε στην περιβοητη ερευνα για τον ηχο των Strandivari,

αφου δεν γινεται να κοψεις καποιο κομματι τους ωστε να αναλυθει η περιεκτικοτητα σε μεταλλα και αλκαλικα (δε μιλαμε για ελαια στα κελεμπεκια,στα ελατα ομως (καπακι) μιλαμε για τα ρετσινια τους,οπως και στον εβενο της ταστιερας μενουν καταλοιπα ελαιων οπως σε ολα σχεδον τα σκληρα τροπικα ξυλα). ;)

DSC01749bosee.JPG

 
yann είπε:
Εαν καποιος μπορει να ξεχωριζει το reverbation ενος χωρου απο την πηγη του ηχου,

τοτε ναι,ειναι ακριβως ο ιδιος ηχος.Αν οχι,τοτε ακουει κατι αλλο... ;)
Κοίτα εδώ μέσα 2 έχουμε που ξεχωρίζουν από τον ήχο, την αρσενική από τη θηλυκιά μύγα....Τον Alderbody και τον Longshadow...θα προσθέσω και εσένα ;D

-Πιθανως δεν εχεις δει κορυφαιους ηχοληπτες-παραγωγους-οργανοποιους να δουλευουν (να συγκεντρωνονται και να ακουν δηλαδη) με κλειστα τα ματια...
Και αυτοί (φαντάζομαι), θα έχουν τις καλές και κακές τους μέρες...Προφανώς και προσπαθούν να επικεντρωθούν στην μία (χρησιμη για τη συγκεκριμένη στιγμή) αίσθηση...αλλά όλοι ξέρουμε ότι είναι αδύνατον. 8)

Ομως ναι,ενα alder με ενα μαονι ή και αλλα ειδη,μπορει να εχουν την ιδια συχνοτικη αποκριση,με ιδια,ή ΚΑΙ με διαφορα στη μαζα.

Αυτο οφειλεται σε αλλους παραγοντες,οπως ελαια,αλκαλικα και μεταλλα που περιεχουν τα ξυλα εκτος την ιδια τους (τη..."ζωντανη"!) σαρκα...
Πέρα από τη πλάκα...όλα αυτά που γράφεις στο τέλος, τα θεωρώ σημαντικά και ρεαλιστικά. Νομίζω επίσης ότι θα λύσουν πολλές απορίες αρκετών εδώ μέσα (ειδικά αυτό...ενα alder με ενα μαονι ή και αλλα ειδη,μπορει να εχουν την ιδια συχνοτικη αποκριση).

Η ερώτηση είναι απλή...Όταν αγοράζεις ένα κομμάτι ξύλο, τα ξέρεις όλα αυτά?

Μπορεί να τα βλέπεις όταν το επιλέγεις μόνος σου αλλά πόσο ξύλο έχουμε εδώ στην Ελλάδα και για πόσα χειροποίητα όργανα? (ηλεκτρικά για να μην ανοίξουμε κουβέντα για ακουστικά, μπουζούκια κλπ...).

Όταν σου έρχεται ένα κομμάτι (ας πούμε), από έξω και δεν τα έχει όλα αυτά, τι κάνεις?

Είπαμε...η Warmoth (και οι άλλες), έχουν ένα καλό επίπεδο ποιοτικού ελέγχου αλλά τόση μαζική παραγωγή....

Και πολλά άλλα.... ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
marathon είπε:
Κοίτα εδώ μέσα 2 έχουμε που ξεχωρίζουν από τον ήχο, την αρσενική από τη θηλυκιά μύγα....Τον Alderbody και τον Longshadow...θα προσθέσω και εσένα ;D
Φυσικα και δεν ειμαστε μονο εμεις!(μαλλον γιατι εμεις γραφουμε).

Ειναι ζητουμενο σε καθε ηχοληπτη-παραγωγο-οργανοποιο-μουσικο ακομα και μηχανικο,

να ξεχωριζει και να αναλυει καθε ηχο που ακουει.

Δυστυχως ομως,δεν ειναι κατι που μπορει κανεις να μαθει,αν ο εγκεφαλος του δεν εχει το ΦΥΣΙΚΟ χαρισμα να αναλυει το ερεθισμα που δεχεται (γι'αυτο υπαρχουν κακοι ηχοληπτες παρα τα πτυχια τους).

-Ξερω ανθρωπους που ξεχωριζουν,ακομα και αναλυουν ηχους,

χωρις να εχουν καμμια σχεση με μουσικη (μονο ακροαση) βλ. "χαϊφιντελιστες".  ;)

Η ερώτηση είναι απλή...Όταν αγοράζεις ένα κομμάτι ξύλο, τα ξέρεις όλα αυτά?

Μπορεί να τα βλέπεις όταν το επιλέγεις μόνος σου αλλά πόσο ξύλο έχουμε εδώ στην Ελλάδα και για πόσα χειροποίητα όργανα? (ηλεκτρικά για να μην ανοίξουμε κουβέντα για ακουστικά, μπουζούκια κλπ...).

Όταν σου έρχεται ένα κομμάτι (ας πούμε), από έξω και δεν τα έχει όλα αυτά, τι κάνεις?
Οταν το αγοραζεις "ζωντανα" (και εχεις την αναλογη πειρα),ναι μπορεις να πεις αν το ξυλο κανει για οργανα ή οχι,ακομα και αν ειναι "φρεσκο" (δινει σημεια "ζωης").

Στην Ελλαδα εχουμε πολυ ξυλο για οργανα και συνεχως ερχεται καινουριο...

Ισως δεν ειναι ετοιμο για οργανα,οποτε ο καθενας κανει το στοκ και την παλαιωση του κατα βουληση,ωστε να μην υπαρχουν "απωλειες" μετα την κατασκευη...

-Οταν ερχεται "απ'εξω" και δεν τα'χει ολα αυτα

(οπως πχ τα πανεμορφα αλλα "μουγκα" στην πλειοψηφεια τους spalted,λογω σαπισματος και μυκητιασης,γιατι αυτο ειναι "spalted") τοτε τα πετας ή τα κανεις κομοδινα...

..ή αν δεν ειναι και τοσο χαλια,τα ταιριαζεις με κατι αλλο ωστε να "ισοσταθμιστει" καπως η "απωλεια"... ;)

Είπαμε...η Warmoth (και οι άλλες), έχουν ένα καλό επίπεδο ποιοτικού ελέγχου αλλά τόση μαζική παραγωγή....
Εμ,γι'αυτο ακομα και αυτες εχουν λιγη..."αστοχια υλικου"!

Μην ξεχναμε οτι ειναι ΕΤΑΙΡΙΕΣ με εργαζομενους οχι παντα ικανοποιημενους απο τις συνθηκες εργασιας τους,(ασε που αλλαζουν συνεχως) οποτε και δεν εχουν καμμια σχεση με καποιον που δουλευει μονος και εκθετει το δικο του ονομα (!!!),

οχι μιας εταιριας που αυριο μπορει να τον πεταξει εξω,

ή να "μεταγραφει" ο ιδιος σε καποια αλλη με καλυτερους ορους... ;)

-Γιατι νομιζεις οτι ο Paul Reed Smith δεν επιτρεπει σε υπαλληλους του να παιρνουν οργανα με ελαττωμα απο τη διαδικασια παραγωγης ως "Β" διαλογης και φτηνοτερα,

αλλα προτιμαει την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ του οποιουδηποτε τμηματος ή ολοκληρομενου οργανου?

(αν μια ΕΤΟΙΜΗ κιθαρα δεν περασει τον ελεγχο παραγωγης,κοβεται στην κορδελα οπως ειναι με χορδες και hardware,και παει για καυσοξυλα...)

Υπαρχουν και στη βιομηχανια φιλοτιμοι,

αλλα στην "μοναχικη" οργανοποιϊα ειδικα,δε χωρανε τυχοδιωκτισμοι...

Οι "σωστοι" οργανοποιοι,δεν κοιτανε (ουτε ακουνε ;D ) σημερα κι αυριο,

αλλα στα 5 και στα 10 χρονια αργοτερα,μην πω παραπανω,

και ολοι θελουν "να αφησουν κατι πισω τους"... ;) 8)

 
marathon είπε:
Από τη στιγμή που το 99,9% των οργάνων που κυκλοφορούν είναι βιομηχανοποιημένα και αυτά έχουμε οι περισσότεροι ακούσει, ο οποιοσδήποτε μπορεί να φανταστεί και να δεί τις γραμμές παραγωγής.
Να δει μπορει,με τοσα "ωραιοποιημενα" μαρκετοβιντεο...

Αν δεν μπει ομως στη φαμπρικα να νοιωσει την αληθεια,... :'(

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙ!! ;)

Έχοντας επαφή με luthiers (και με μερικούς μεγάλα ονόματα) φυσικών οργάνων ΚΑΝΕΝΑΣ δεν μπορεί να εγγυηθεί περισσότερο από 50-60% για το τελικό όργανο...Εάν τα ξύλα (που προφανώς οι συγκεκριμένοι και ξέρουν να ακούνε και ξέρουν να επιλέγουν) είναι τόσο σημαντικά (που είναι σε ακουστικά όργανα) δεν θα έπρεπε το ποσοστό να είναι μεγαλύτερο? Να μην μιλήσουμε για ηλεκτρικά όργανα λοιπόν....
Καποιος που θελει να λεγεται "Luthier",

δεν μπορει να δινει τοσο χαμηλο ποσοστο επιτυχιας.

Το ζητουμενο ειναι το 100%,με 10-20% αποκλιση ΤΟ ΠΟΛΥ,

και αυτο οχι στον ηχο,αλλα σε μικροελαττωματα στην εμφανιση,

αφου παντα κατι μπορει να παει ανεπιστροφα στραβα (μιλαω για μοναδικο οργανο,οχι εχω δεκα μπρατσα,πεταω το χτυπημενο και πιανω αλλο) ακομα και την τελευταια στιγμη... ;)

-Ακουστικα ή ηλεκτρικα,γιατι ο διαχωρισμος?

Και οι δυο αγοραστες εχουν το ιδιο δικαιωμα στην επιτυχια της κατασκευης που πληρωνουν!! 8)

Ακόμα και τα partcaster είναι βιομηχανοποιημένα και η μόνη μας εγγύηση είναι το όνομα της εταιρίας που τα διανέμει...και όμως έχουμε φτιάξει πολύ ωραία όργανα χωρίς να διαλέξουμε μόνοι μας τα ξύλα ;)
Τα'χει διαλεξει καποιος πριν απο σας...για σας!  ;D

-Τα partcaster προεκυψαν απο τη βιομηχανια,και απευθυνονται στους φαν

βιομηχανικων μοντελων...

Γιατι να μου φτιαξω εγω ενα χειροποιητο αντιγραφο ενος βιομηχανικου?

(εκτος και αν του αλλαξω καποια πραγματα,οπως πχ κλιση σε ενα strat headstock). ;)

 
Αντε,...

αφηστε τις κιθαρες και...

παμε μοτοπορεια στις 17.30...

Να σειστει το κεντρο...

-Στο παρκινγκ του Λυκαβηττου το meeting!

(αμα δε βγω off topic θα σκασω.. ;D)

20g.jpg

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top