Παντως σα μετρα συγκρισης περα απο τις "επιστημολογικο" σουσουρο, εχω στην διαθεση μου ενα drumbooth το οποιο αποτελειται απο πατωμα σε αναρτησεις απο καουτσουκ με πετροβαμβακα στο διακενο, πλωτη οροφη απο διατρητη γυψοσανιδα με πετροβαμβακα στην οροφη και τοιχους απο 3πλη γυψοσανιδα με πετροβαμβακα στο εσωτερικο...
ολο αυτο προσφερει μια ηχομειωση της ταξεως 75dB
μετρημενο με δωδεκαεδρη πηγη το SIP95 της 01DB... αυτο εν ολιγης σημαινει οτι μεσα στο booth παιζει το ηχειο στα 110dBspl και στον χωρο της μετρησης πριν την μετρηση ο θορυβος βαθους ειναι 24dBspl ενω κατα την μετρηση (το ηχειο δλδ ενεργο να βαραει) 25... τιμη δλδ οριακα η ιδια...
το γεγονος ομως οτι ηταν κατω απο τον θορυβο βαθους ειναι ικανοποιητικο... αρα κατι τετοιο θα βολεψει στην περιπτωση σου
οπου βλεπεις πετροβαμβακα μιλαμε για 5cm 80kg/m3
Οσον αφορα τα υπολοιπα νομιζω οτι πρεπει να γινει ενας διαχωρισμος σε μερικα πραγματα...
Η ιστορια Μαζα-ελατηριο-μαζα ειναι απολυτα λογικη αλλα αχρηστη στην συγκεκριμενη περιπτωση.
Οταν προσπαθεις να ηχομονοσεις κατι αυτο που σε ενδιαφερει ειναι η αποροφηση και ο δεικτης μεταδωσης... οι συντονισμοι οι οποιοι προκειπτουν απο τους τυπικους συνθετους απορροφητες (και μη) που κυκλοφορουν στην πιατσα (τυπου σαντουιτς οπως αναφερθηκε η με διακενα αερα) δεν κατι το οποιο να επιδρα αρνητικα.. ισα ισα. Ενα σωμα η συστημα το οποιο εξαναγκαζεται σε ταλαντωση λογο συντονισμου οσο πιο εντονα κινειται τοσο μεγαλυτερη ενεργεια απορροφαει. Η αναφορα που εγινε παραπανω περι ενισχησης καποιων συχνοτητων λογο του συντονισμου κλπ δεν ισχυει μιας που το συστημα δεν εχει αποθηκευμενη ενεργεια για να ενισχυσει και να συνησφερει σε ενα ηχητικο κυμα που προσπιπτει σε αυτο. Με αλλα λογια το μονο που μπορει να γινει μεσω του συντονισμου ειναι να χαθει ενεργεια και οχι να δημιουργηθει αρα και κατ επεκταση να απορροφηθει η ηχητικη ενεργεια
Απο την αλλη δε, οταν προσπαθεις να δημιουργησεις καταλληλο χρονο αντηχησης για καποιο χωρο, το μονο που σε ενδιαφερει ειναι η αποροφηση...
Η απορροφηση δεν λειτουργει με τον ιδιο τροπο (παρολα αυτα παραμενη ιδια σα ποσοτητα) οταν μιλαμε για ηχομειωση και οταν μιλαμε για ακουστικη διαμορφωση (και κατ'επεκταση χρονο αντιχησης) δεν θα μιλισω για στασημα κυμματα κλπ γιατι παει αλλου το θεμα...
Εαν χρησημοποιειθουν συνθετοι απορροφητες για την ακουστικη διαμορφωση ενος χωρου πρεπει οντως να δωθει βαση στο σωστο κουρδισμα των απορροφητων τυπου Μ-Α-Μ κλπ... εκει τα κενα που θα δημιουργησει ενας αποροφητης αυτου του τυπου θα ειναι ακουστα... γι'αυτο το λογο πρεπει να γινει η επιλογη της απορροφησης με προσοχη..
γενικα παει μακρια η βαλιτσα απο εδω και μετα γι'αυτο θα σταματησω εδω.
Ενας γενικος κανονας παντως ειναι οτι ειναι διαφορετικη διαδικασια η ακουστικη απομονοση (ειτε απο περιβαλλον ειτε απο χωρο σε χωρο) και διαφορετικη η ακουστικη διαμορφωση και σχεδιασμος ενος χωρου... Ιδια υλικα, ιδιες ποσοτητες αλλα διαφορετικη νοοτροπια