Καινούργιοι 1959 replica PAFs από τη Gibson

Κωνσταντίνος Πέγιος

kpeyos

Moderator
Staff member
Μηνύματα
2,637
Πόντοι
923
Τώρα, "αντικειμενικά", έχουμε πληρώσει τα "γούστα" μας ουκ ολίγες φορές, αλλά νομίζω ότι πρέπει να υπάρχουν κάποια όρια. 

ΟΚ, κατανοητό... Σου πετάει στα μούτρα το "1959", την ημερομηνία της holy grail LP. Αλλά τι στην ευχή έχουν αυτοί οι μαγνήτες για να πληρώσεις ένα Χ;

Δηλαδή- για να κάνω μια αυθαίρετη αναγωγή- ακόμα και αν το τύλιγμα των μαγνητών είχε γίνει από την Abigail Ibara την ώρα που χόρευε το the girl from Ipanema  (σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσε να συμβεί, αλλά λαίμαι τώρα), το ένα Χ είναι εξωφρενιλίκι. 

Κατανοητό ότι απευθύνονται σε αρρωστάκια, αλλά αιδώς, Αργείοι.

 
Θα ταιριαζουν ωραία με τον Gibson Falcon αυτοί οι μαγνήτες ?

Βασικά το λέει και ο τίτλος των μαγνητών, "COLLECTOR'S edition" 

Η εταιρεία έχει μεγαλο heritage και προφανώς εκμεταλλεύεται το όνομα της για να πουλησει κάποια προϊόντα υπερκοστολογημενα-συλλεκτικα γιατί μπορει. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Oι τιμές στους boutique '59 PAF εχουν ξεφυγει χρόνια τωρα, αισθητά παραπάνω απ'οτι σε άλλους μαγνήτες (πχ tele). Αρρωστάκια έχουμε πολλα, αλλα ειδικά η συγκεκριμένη κλικα ειναι διατεθιμένοι να τα σκάσει ΧΟΝΤΡΑ. Οποτε γιατι οχι και η Gibson, που έχει και το όνομα? Εδω ο SD έχει βγάλει μαγικούς μαγνήτες, γιατί όχι και αυτοι.

https://reverb.com/uk/item/70353251-seymour-duncan-ztl-1s-zephyr-tele
https://www.musicgooddeal.com/gb/for-electric-guitars/109215-seymour-duncan-zs-1s-z.html
https://www.sweetwater.com/store/detail/ZephStraSetW--seymour-duncan-zephyr-silver-strat-pickup-set-white

 
Από αυτό που διάβασα το μάτι μου έμεινε στο ακόλουθο: "Using a combination of 3D scanning, scientific analysis, reverse engineering of original examples from the late 1950s"... ?

Το πήγαν σε άλλο level... ?

Εδω ο SD έχει βγάλει μαγικούς μαγνήτες, γιατί όχι και αυτοι.
Βρε Οδυσσέα βλέπω καλά (είναι και αχάραγα και δεν έχει ανοίξει το μάτι)... Λέει 1.430 ευρώ για δύο μαγνήτες; Μήπως ξέχασαν να βάλουν και την... κιθάρα; ?

Αλλά είπαμε: Αρρωστάκια, συλλέκτες, aficionados, οι καλύτεροι πελάτες...

 
Η τιμή είναι αναλογικά - λογική, πχ σε μια κιθάρα των 1000€ για να βαλεις επώνυμους μαγνήτες θέλεις 250€, ε, σε μια gibson custom των 4.000€ θέλεις μαγνήτες των 1.000€. Ξεκάθαρα οι μαγνήτες αξίζουν το 25% της αξίας της κιθάρας!

 
Η τιμή είναι αναλογικά - λογική
Για το 2023 προσωπικά θα διαφωνήσω και στο λέω ως ένας άνθρωπος που πριν 25 χρόνια πλήρωσε $700 για ένα σετ Tom Holmes.

Tότε όμως μόνο ο Tom Holmes και ο JM Rolph έφτιαχναν σοβαρούς PAFs. 

Σήμερα υπάρχουν σε διάφορα επίπεδα δεκάδες high-end κατασκευαστές που έχουν κάνει reverse engineering, χρησιμοποιούν τις σωστές μηχανές, NOS ή vintage correct υλικά, κλωνοποιούν ακομή και συγκεκριμένους μαγνήτες από κιθάρες που έχουν γράψει ιστορία. Με τα μισά χρήματα σήμερα μπορείς να πάρεις όποια version '50s PAF, '60s Pat Sticker ή 70s T-Top. Ακόμη και κλώνους Dry-Z που είχαν οι high end MIJ Les Pauls φτιάχνουν. 

Επίσης μιλάμε για μία εταιρεία που στη γενική αντίληψη των PAFάκηδων, τους τελευταίους καλούς μαγνήτες τους έβγαλε στις αρχές του '80 (Tim Shaw), δηλαδή πριν 40 χρόνια. Και ως πρόσφατα μαθών (ευτυχώς όχι παθών) με τους Custombuckers, σε καμία περίπτωση δε θα ρίσκαρα τα λεφτά μου. Είμαι κατά 99,9% σίγουρος, διαβάζοντας και την περιγραφή ότι και αυτοί οι μαγνήτες του 1000ρικου που βγάζει τώρα είναι απλά μια mass produced υλοποίηση με υλικά του 5ευρου. Αν είχαν βάλει καναν μονόκερο μέσα, είμαι σίγουρος ότι δε θα παρέλειπαν να τον διαφημίσουν. 

 
Στο site τους λένε

the Gibson Pickup Shop has developed the most accurate recreations of these acclaimed pickups ever made.


Απορία.

Πίσω στο 1959 υπήρχε ηχητικό consistency στην κατασκευή μαγνητών? Ήταν όλοι οι μαγνήτες ίδιοι? Ήταν κάποιοι καλύτεροι και κάποιοι χειρότεροι? Ή να το πω διαφορετικά, για να βάλω στη μέση και το υποκειμενικό του πράγματος, ίδιο μοντέλο ακουγόταν διαφορετικά? Οπότε δηλώνοντας "accurate" τι εννοούν ακριβώς? Μπορούμε να ακούσουμε τοn νέο 59 σε συγκριτικό με έναν οποιονδήποτε original 59αρη και θα ακούγονται το ίδιο?

 
Πίσω στο 1959 υπήρχε ηχητικό consistency στην κατασκευή μαγνητών? Ήταν όλοι οι μαγνήτες ίδιοι? Ήταν κάποιοι καλύτεροι και κάποιοι χειρότεροι?
Δύσκολο ερώτημα ΙMHO. Μιλάμε για μια διαδικασία τότε (της κατασκευής) με μεγαλύτερη εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, πιθανολογώ με τύλιγμα στο χέρι κλπ- παράγοντες που μπορούν να δώσουν πιο unique αποτελέσματα και όχι 100% τυποποιημένα.

Για εμένα, το κομβικό σημείο σε μια προσπάθεια πλήρους αναπαραγωγής ενός μαγνήτη από τα τότε, είναι τα μέταλλα- και βασικά το νήμα (χαλκός) του winding. Αλλά τι να σου πω...

Το "accurate" μπορεί να σημαίνει ότι ανέλυσαν τον χαλκό και έφτιαξαν νήμα ακριβές αντίγραφο του κράματος κλπ...

Ή απλά να είναι το τυράκι στην φάκα για να τα ακουμπήσει κάποιος και να είναι ενθουσιασμένος που έχει κάτι από τον τόνο της LP, από την χρονιά που πέρασε στην συλλογική συνείδηση των κιθαριστών ως το "απόλυτο". 

Απλά δες το ακόλουθο βίντεο, είναι από το εργοστάσιο της Fender από το 1959 για να δεις ότι τα πράγματα τότε ήταν λίγο... random σε σχέση με τις γραμμές τυποποιημένης παραγωγής που γνωρίζουμε. Και στο Kalamazoo έτσι έφτιαχναν τότε τις holy grail LP.

ΥΓ: Μια από τις κυρίες που τυλίγουν μαγνήτες, είναι η διαβόητη Abigail Ybarra.






 
Στο site τους λένε

Απορία.

Πίσω στο 1959 υπήρχε ηχητικό consistency στην κατασκευή μαγνητών? Ήταν όλοι οι μαγνήτες ίδιοι? Ήταν κάποιοι καλύτεροι και κάποιοι χειρότεροι? Ή να το πω διαφορετικά, για να βάλω στη μέση και το υποκειμενικό του πράγματος, ίδιο μοντέλο ακουγόταν διαφορετικά? Οπότε δηλώνοντας "accurate" τι εννοούν ακριβώς? Μπορούμε να ακούσουμε τοn νέο 59 σε συγκριτικό με έναν οποιονδήποτε original 59αρη και θα ακούγονται το ίδιο?
Aπο οσο γνωριζω, η διαδικασια ηταν απο μια αποψη χυμα στο κυμα, σιγουρα παραπανω απο οτι ειναι σημερα - διαφορες απο τον ενα στον αλλο μαγνητη υπαρχουν, ειτε λογω διαφορων στα τυλιγματα στο χερι ειτε λογω μεγαλων διακυμανσεων στα χαρακτηριστικα των μαγνητων. 

Αλλα η συνταγη απο την αλλη ειναι ιδια, δεν εσκαγε ο καθε υπαλληλος με διαφορετικο συρμα ή οτι μπαρα μαγνητη εβρισκε σπιτι του. Οποτε διαφερουν μεν, ειναι στο ιδιο ballpark δε. 

Γενικα οταν προκειται για vintage recreations νομιζω ειναι αρκετα πιο "εμπιστη" ως προσεγγιση μια οπου προσπαθεις να χαρτογραφησεις το τι γινεται (γινοταν) με οσα παραπανω original παραδειγματα μπορεις να μελετησεις παρα να παρεις απαραιτητα εναν μαγνητη και να κυνηγας να τον αντιγραψεις στην παραμικρη του λεπτομερεια. 

Aλλα that's just my two cents.

 
Αλλα η συνταγη απο την αλλη ειναι ιδια, δεν εσκαγε ο καθε υπαλληλος με διαφορετικο συρμα ή οτι μπαρα μαγνητη εβρισκε σπιτι του. Οποτε διαφερουν μεν, ειναι στο ιδιο ballpark δε. 
Ναι, όταν λέμε για διαφορές εννοούμε λεπτομέρειες, όχι... χάσματα.

Κάτι που το μηχάνημα θα βγάλει 100% όμοιο, ενώ το ανθρώπινο χέρι πιθανώς να έχει μια μικρή απόκλιση, αλλά όχι χαοτική από κομμάτι σε κομμάτι.

Και θα επαναλάβω ότι θεωρώ το νήμα ως τον πιθανότερο παράγοντα "επιτυχούς" αναπαραγωγής - αν και για να είμαι ειλικρινής αυτά τα θεωρώ... κολοκύθια τούμπανα ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top