Joe Pass.Για κιθαρίστες και οχι μονο..

pastelius

Μέλος
Μηνύματα
2,152
Πόντοι
36
Καλά δέν παίζεται το άτομο.Τον έχω και σε κατι άλλα βίντεο παίζει παπάδες...Και η κιθάρα που έχω με το όνομα του τζάμι είναι... :D :D :D

Να είχα φτάσει να παίζω και έτσι καλά θα ήταν...Αλλα με βλέπω μεγαλύτερο απο αυτόν να φτάνω ,άν φτασω ποτέ σε τέτοια επίπεδα... 8O :(

 
:) Ο πανμεγιστος.Δειτε (αν δεν το εχετε δει ηδη φυσικα) το βιντεο που κυκλοφορει με τον Oscar Peterson.Να γεμιζουν νοτες τα αυτακια μας.Ποσο "πισω" παιζει και με τι σεμνοτητα.Ενα καλο αντιδοτο σε ολους αυτους που μας "πυροβολουν" με οσο το δυνατον περισσοτερες βαβουριασμενες νοτες ανα δευτερολεπτο.

 
http://www.youtube.com/watch?v=2nODlYylv2E&mode=related&search=Χαζευοντας στο youtube επεσα πανω σε αυτο... :lol: Πολυ ωραιο mood και μαθηματα μουσικοτητας.Φοβερος

Σε αυτο παιζει με την Ella Fitzerald και πραγματικα ανατριχιασα. :)

http://www.youtube.com/watch?v=NHVMxBkW0CQ&mode=related&search=
τι να λεμε τωρα!

οποιος δεν τα εχει να βρει οπωσδηποτε τα:

>Joe Pass - An Evening With

>Oscar Peterson Quartet with Joe Pass!!!

>Joe Pass - Blue Side Of Jazz

>Joe Pass - Hot Licks Video - SOLO JAZZ GUITAR

no comments... 8)

 
Ειδικά το Blue Side Of Jazz (Hot Licks Video) είναι μαθήματα πάνω στις προφανείς και αυτονόητες αρχές της ηλεκτρικής κιθάρας,εντελώς πάνω στα basics,που δυστυχώς μόνο προφανείς και αυτονόητες δεν είναι στις μέρες μας. Ενα πραγματικό MUST.

 
τι να λεμε τωρα!
+1000

To πρώτο κομμάτι που άκουσα από τον κύριο ήταν το blue bossa μαζί με τον Jamey Aebersold.Bρείτε το αν θέλετε να στεναχωρηθείτε.

Ακόμη να προσθέσω στους must δισκους το speak love με την Ella Fitzgerald που ειναι οι μόνο οι 2 τους (άλλο κλάμα από κει ) και το For Django.

 
Παιδια για οποιον (ψιλο)ασχολειται με jazz (και οχι μονο), εκτος απ'το blue side of jazz, στο οποιο κατεληξα τυχαια κ μ'αρεσε παρα πολυ, βρηκα και το εξης βιντεο:

Joe Pass - Solo Jazz Guitar DVD (2006)



..πολυ ωραιο κ κατανοητο βιντεο, σου δειχνει κ τις συγχορδιες που παιζει ταυτοχρονα ο Pass (φοβερος παιχτης), σε μπαζει ευκολα στο concept, αξιζει παρα πολυ να το δει (κ μελετησει) κανεις! Πραγματικο διαμαντι, θα πληρωνα ανετα για να υπαρχει στο ιντερνετ.

 
Ιδου και μερικα βιογραφικα στοιχεια για τον τεραστιο Joe Pass

http://classicjazzguitar.com/artists/artists_page.jsp?artist=55

Joe Pass (1929 - 1994) began playing the guitar when he was nine years old and by age fourteen he was playing in local bands in the Johnstown Pennsylvania area. In 1947, at eighteen, he went on the road with the Tony Pastor band for a short time before returning to high school. He appears on several Pastor recordings from this period as a rhythm player.

 

 


He left school again shortly after returning and began playing in and around New York. During this time in New York he started using drugs and he began a decline that ultimately ended with time in several rehabilitation centers and jail. During this time Pass continued to play and he appeared on a handful of commercial recordings.


 

 


After being busted several times and spending more than 10 years trying to kick drugs, Pass entered the Synanon Center in California. After 15 months in Synanon Joe Pass made his famous Sounds of Synanon (1961) recording with Arnold Ross, another Synanon resident. Following this recording Pass worked in the Los Angeles studios for more than 10 years before he signed with the Norman Granz’s Pablo label. It was with this label that Pass made many of his most essential recordings, including his famous Virtuoso series.


 

 


In the Virtuoso series of solo guitar recordings Joe Pass redefined solo guitar playing. His complete mastery of finger style playing brought a new depth and complexity to solo guitar. These solo recordings and his solo concerts made him famous. He was consistently listed in the jazz polls year after year mostly based on the success of his solo work. During this same period at Pablo he recorded a set of records with Ella Fitzgerald on which he provided accompaniment with his solo guitar. These recordings remain some of the very best examples of vocal accompaniment with the solo guitar.


 

 


It was with the solo guitar that Joes Pass had his greatest influence, but he was also one of the best small group (Live At Donte’s) ensemble players of his time. Throughout the 1970’s, 1980’s and 1990’s Joe Pass recorded several important jazz recordings with some of the best jazzmen of the time. He recorded with Oscar Peterson (The Trio), Conti Candoli (Better Days), Chet Baker (A Sign Of The Times), J.J Johnson (We’ll Be Together Again), Duke Ellington (Duke's Big Four) and most of the best west coast jazz players. He formed a special relationship with John Pisano and together they made a number of recordings that were showcases for Joe Pass’ amazing prowess as a soloist and Pisano’s amazing abilities as a rhythm player. Joe Pass rose to prominence as a jazz guitarist on the strength of his solo playing, but his total discography describes a complete musician able to perform in any venue.


 

 


In 1947 – 1950 when Joe Pass was in New York, players like Billy Bauer, Bill DeArango and Johnny Smith were the top players in the studios and on the local jazz scene. While they were making jazz guitar history Joe Pass was consumed by drugs and dropped out of sight for 12 years. But, with his enormous talent, Joe Pass still found his rightful place as one of the greatest jazz guitarists of the 20th century.





 
Πολλά χρόνια πριν, άνοιξε το live του BB στο Λυκαβητό. Ήταν μόνος του, στην καρέκλα του, καρφί σε έναν roland πίσω από το κεφάλι του.

Έκλεινες τα μάτια και άκουγες ολόκληρη ορχήστρα, τα άνοιγες και δεν πίστευες αυτό που έβλεπες. Προσπαθούσες να καταλάβεις πως βγαίνουν ταυτόχρονα τόσο πλούσιες και γλυκειές μελωδίες παρέα με μιά υπέροχη κελαρυστή μπασογραμμή και μοναδικό συνδυασμό ακκόρντων.

Δεν έπαιξε μιά ώρα ολόκληρη, αλλά έμενες εκστασιασμένος.

Βγαίνοντας ο ΒΒ ζήτησε να χειροκροτήσουμε άλλη μιά φορά τον κιθαρίστα των κιθαριστών, πόσο δίκιο είχε...

 
  Ο JP είναι κατά τη γνώμη μου ένας απο τους κορυφαίους Beboop κιθαρίστες όλων των εποχών .Επίσης είναι και παράλληλα ένας απο τους πρώτους Jazz Finger-style κιθαρίστες πού έβγαλε σόλο κιθάρα δίσκο (virtuoso 1 ,2,3,) Κάτι που πραγματικά ιδιαίτερα προχωρημένο (ένας Jazz κιθαρίστας να κυκλοφορήσει μια δουλειά με standarts έχοντας  απόλυτη ελευθερία στις φόρμες και στη δομή της μουσικής ).

Τα tutorial video δεν πιστεύω οτι μπορούν  να βοηθήσουν ένα κιθαρίστα να μάθει jazz .

Έτσι και αλλιώς ο Joe Pass ήξερε ούτε να διαβάζει αλλά ούτε είχε ιδιαίτερες γνώσεις αρμονίας (Αυτό δεν είναι κακό ίσα ίσα) Αλλά μη ξεχνάμε οτι απο πολύ μικρή ηλικία είχε κάνει transcription σε όλους τους δίσκους του Charlie Parker (και όχι μόνο)  και οι δυο βασικότερες αρμονικές Βάσεις της Jazz που είναι τα rhythm changes (ι vi ii v ) και το blues για αυτόν είχαν γίνει ένα με το παίξιμό του. ;).

Προσωπικά στις πρώτες μου απόπειρες εκπαίδευσης στην jazz κιθάρα πριν απο χρόνια λιώνοντας πραγματικά όλα τα tutorial του (1000000ρια ώρες ) το μόνο που κατάλαβα είναι το πόσο μεγάλη έμφαση έδινε στο δημιουργικό  bass line και πόσο απλή ήταν η σκέψη του στη συνοδεία των ακόρντων.

Μετά από τη πολύ πιο συστηματικά μελέτη στην Βασική jazz (rythm changes Blues) αρμονία κυρίως με τη βοήθεια του Σαμι Αμίρη. ξεκαθάρισε το τοπίο και με βοήθησε να καταλάβω τι πραγματικά κάνει αυτός ο Γίγαντας και πως σκέφτεται όταν παίζει.

Αυτά

Θενξ για το post πραγματικά εία πολύ καιρο να τον ακούσω και μου ήρθαν πολλές αναμνήσεις  ;)

 
Μέγας ο Pass. Έχω λιώσει πολλά cd του, σόλο ή με μπάντα. Είναι ο μοναδικός τζαζ κιθαρίστας ο οποίος με έχει επηρεάσει και συνθετικά και παικτικά.

Θα τολμήσω να πω ότι είναι από τους λίγους της τζαζ κιθάρας που έπαιζε με τόσο συναίσθημα και τα σόλο του είχαν αρχή-μέση-τέλος με μελωδίες που σου μένουν.

 
Αν και το αρχικό ποστ του ΟΡ πάει 6 χρόνια πίσω, να προσθέσω και εγώ με τη σειρά μου ένα δισκάκι του Joe Pass, που με αρέσει, το "The Stones Jazz" (1966), με διασκευές σε τραγούδια των Κυλιόμενων Λίθων:


 
Ανεβάζω ενα απο τους αγαπημένους δίσκους που συμμετέχει ο joe pass

και την παλεύει οριακά στην ταχύτητα

Dizzy Big 4


 
To πρώτο κομμάτι που άκουσα από τον κύριο ήταν το blue bossa μαζί με τον Jamey Aebersold.Bρείτε το αν θέλετε να στεναχωρηθείτε.
το blue bossa που λες είναι με τον J.J. Johnson αγορίνα...Τσεκάρουμε κανα google και βάζουμε κανα λινκ, δε στηριζόμαστε στα κακο-ονοματισμένα mp3 που κατεβάζουμε.





 
Παλιά υπήξα πολέμιος και αρνητής, αλλα η διαδρομή με έφερε να πέσω αναγκαστικά πάνω του και να τον μελετήσω. Ύστερα μετανόησα ;D

 
Και γω δεν του είχα δωσει ιδιαίτερη σημασια οταν τον πρωτάκουσα τώρα βλέπω οτι ειναι ο ορισμός του Jazz Bebop κιθαρίστα, μεγάλος δάσκαλος με μοναδικό ακορντο-σόλο παίξιμο!

 
Εγώ πάλι ρε παιδιά, ήμανε σε μια τρυφερή ηλικία  ;D ;D ;D, την εποχή που άκουγα Maiden, AC/DC, Sabbath, Purple, Motorhead, κλπ, και έψαχνα μετά μανίας όποια εκπομπή έδειχνε μουσικά videos στην τηλεόραση.

Σε κάποια από αυτές τις εκπομπές (δεν θυμάμαι ποιά, αλλά ήταν βραδινή), κάποια μέρα, μετά από κάποια videos από Rock και Pop μπάντες, λέει ο τύπος "το επόμενο από ένα μεγάλο κιθαρίστα της Jazz, τον Joe pass".

Βλέπω ένα παππού, καράφλα με μουστάκι, και σκέφτομαι "καλά, μουσική για κυρίες θα παίζει".

Κι εκεί που περίμενα το γλυκανάλατο, βλέπω .... το απίστευτο! Καρφώθηκα στην τηλεόραση και δεν ξεκόλλαγα, ούτε βλέφαρο δεν πετάριζε.

Μου έπεσε κάτω το σαγώνι, και σκέφτηκα "ή παίζει στην τύχη ότι του 'ρθει, ή πρέπει να καταλάβω τι στο καλό παίζει" (για το "πώς" βέβαια δεν είχα αμφιβολία, "ασύλληπτα").

Έπρεπε λοιπόν να ικανοποιήσω την περιέργειά μου σχετικά με το αν παίζει στην τύχη, ή τι στο διάολο παίζει.

Έψαξα, άκουσα, κατάλαβα ότι ξέρει τι του γίνεται  ;D, αλλά τότε μόνο μέχρι εκεί μπορούσα να φτάσω.

Απέφευγα μάλιστα να τον ακούω, γιατί με έριχνε ψυχολογικά το ότι δεν καταλάβαινα την λογική πίσω από όλα αυτά που έπαιζε.

Αρκετά αργότερα συνέβαινε ακριβώς το ανάποδο.

Ρε μπαγάσα, είσαι θεός, κι αν δεν μάθω από σένα, από ποιόν σκατά θα μάθω?

Τον έψαξα πολύ, τον άκουσα πολύ, τον "διάβασα" (τα βιβλία του) πολύ, προσπάθησα να "παίξω σαν κι αυτόν" (με αυτό τον τρόπο εννοώ) πολύ.

Αλλά το σαγώνι μου ακόμα το ψάχνω, η ψυχή μου όμως είναι γεμάτη από τις όμορφες μελωδίες του, και ακόμα αποτελεί για μένα έναν από τους σημαντικότερους και μεγαλύτερους "δάσκαλους" (μουσικούς καθοδηγητές) που με μύησαν στο μουσικό αυτό ιδίωμα.



 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
fusiongtr είπε:
έψαχνα μετά μανίας όποια εκπομπή έδειχνε μουσικά videos στην τηλεόραση.

Σε κάποια από αυτές τις εκπομπές (δεν θυμάμαι ποιά, αλλά ήταν βραδινή), κάποια μέρα, μετά από κάποια videos από Rock και Pop μπάντες, λέει ο τύπος "το επόμενο από ένα μεγάλο κιθαρίστα της Jazz, τον Joe pass".
Στράτο εννοείς μια εκπομπή στην τότε ΕΡΤ 3 με ενα τύπο Σαλλονικιό με γυαλιά που έβαζε ωραίες μουσικές και πέταγε και καμμιά τζαζούλα τοτε στην προ tube εποχή κάτι σαν κρυφό σχολιό  :D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top