Jazz For Beginners

  • Thread starter Thread starter Mean
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 22
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 5K

Mean

Νέο μέλος
Μηνύματα
183
Πόντοι
16
Παιδιά έχεται να προτείνεται κανένα site η βιβλίο για jazz?Ψάχνω κάτι το οποίο ναι μεν να είναι για τελείως αρχάριους στη jazz που δεν έχουν ιδέα και τώρα θέλουν να μάθουν αλλα όχι και για αρχάριους στη κιθάρα γενικώς,δηλαδή δεν θέλω να ξαναμάθω τα shapes της ματζόρε π.χ αλλά θέλω 1 βιβλιο να με εισάγει στην jazz.

 
ωραία η σειρά του fisher ολη αλλα για δες κ κατι αλλο εκτος βιβλίου

http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=15795

http://www.jimmybrunoguitarinstitute.com/public/main.cfm

http://www.jazzguitar.be/

http://www.jazzguitargroup.com/

http://www.stuntzner.brent.org/Transcriptions.html

http://www.jazzguitarfaq.com/FAQ00043.htm

http://www.outsideshore.com/primer/primer/index.html

http://aebersold.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=JAZZ&Category_Code=_HANDBOOK

Θα προτεινα να πας στον Jimmy Bruno αν θες μουσική κ οχι ακαδημαϊκές γνώσεις.Ο Fisher ειναι πιο ακαδημαϊκός οπως κ πολλά βιβλία που κυκλοφορούν.Μια αλλη εκδοχη του να παιξεις τζάζ κ οποιαδιποτε μουσική χωρις να ψήνεσαι να μαθεις να φρασάρεις κ γενικά να εχεις γνώσεις θεωρητικές ειναι να αρχίσεις να βρισκεις licks απο βίντεο,βιβλία,sites κ.α.

 
εκτος απο αυτα που σου προτεινανε παρε και το jazz theory book.

 
spy είπε:
Ο Fisher δεν είναι ακαδημαϊκός: είναι ένα πολύ κατανοητό και απλουστευμένο βιβλίο. Εγώ θα χαρακτήριζα ως "ακαδημαϊκό" βιβλίο κάτι τέτοιο:

http://www.amazon.com/Thesaurus-Scales-Melodic-Patterns-Text/dp/082561449X

http://www.amazon.com/Comprehensive-Technique-Jazz-Musicians-Instruments/dp/0634001760

ή τη σειρά του Berklee, κάποια βιβλία του Joe Pass κλπ.

Απ τη στιγμη που αναφέρεται σε κλίμακες καποιο βιβλίο και χτίζει πάνω σ αυτο θεωρείται ακαδημαϊκο, σε αντιθεση με τις πιο "του δρόμου" τεχνικές εκμάθησης που χρησιμοποιούν αλλοι και αναμεσά τους κ ο Bruno.

Ειναι το λιγοτερο ακαδημαϊκό αλλα δεν παυει να εντάσσεται στην κατηγορία αυτή.Εχει ωραίες ιδεες για advanced προσεγγίσεις κ practice them οπως κ για chord solo πράματα αλλα εχει κ αρκετή κλίμακα μέσα.Δηλαδή τι αρκετή εχει ολες τις κλίμακες που υπάρχουν κ αναλύει πάνω σαυτές πράματα.

Πριν πάω στον Bruno και γω το θεωρούσα το καλύτερο που εχω δεί κ το ειχα διαβάσει κ μου μείναν αρκετά πράματα αλλα πλέον δεν το βρίσκω κ τόσο ενδιαφέρον χωρίς να το απορρίπτω.Εχει ωραία πράματα.

Ετσι, μιλάω υπο αυτές τις συνθηκες αφου εχουν αλλάξει καποια πράγματα κ βλέπω βελτίωση απο την προσέγγιση του αμερικάνου.Αν ειναι να πετάξει λεφτά καποιος σε βιβλία ας τα δώσει εκεί κ να βρεί τα βιβλία κ με άλλο τρόπο.Να τα δει κ τα δύο κ μετα αποφασίζει πως θελει να μάθει ενα ειδος μουσικής.

 
Δηλαδή ότι έχει μέσα νότες, κλίμακες και αρπέζ είναι ακαδημαϊκό; ΟΚ, have it your way. 8)

 
το να ονομάζεις κλίμακα μια σειρα απο νότες κ να προσπαθεις να τα βάλεις σε σειρα στο μυαλό σου ωστε την ώρα που βλέπεις κάποιο ακόρντο να το συνδέεις με τον τρόπο του, ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΔΗΜΙΑ.

Να μαθεις να παιζεις min,maj,dom αρπεζ και τις θέσεις στην κιθάρα, ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.Δεν αναφερθηκα σε αυτο αλλα στο πως θα μάθεις την κλίμακα κ θα την βάλεις στο κεφάλι σου.

Αν θες να παιδεύεσαι περισσότερα χρόνια στο να μάθεις να σκέφτεσαι ετσι οκ τοτε.Αν θες ομως να σκέφτεται το αυτί σου πρέπει να το καλλιεργήσεις δίνοντας του τον ήχο κ οχι την κλίμακα.Την ωρα που θα κανεις Practice και perform αμα σκεφτεσαι κλίμακα την εχασες την μπάλα.

Η κλιμακα ειναι καλή για αλλους σκοπούς,για ανάλυση για licking για οτιδιποτε τετοιο.Αν δεν θες να ατροφήσει το αυτί σου μπορείς να το δείς χωρίς κλίμακα.

Αυτα λιγο πολύ δε τα λέω εγω απλα τα εστερνίζομαι αν με καταλαβαίνεις και οπως θα θυμασαι παλιοτερα ελεγα αλλα πάνω στο θέμα αυτό.

Κ δεν τα παίρνω απο τον Μάκη τον Ξεσταύρακα αλλα απο καποιον που διδάσκει 40 χρόνια κ παιζει ~60.Δε μπορει να λεει μουφες ο ανθρωπος.

Αυτα τα ολίγα κι οποιος καταλαβε κατάλαβε.

 
trigga είπε:
Αυτα λιγο πολύ δε τα λέω εγω απλα τα εστερνίζομαι αν με καταλαβαίνεις και οπως θα θυμασαι παλιοτερα ελεγα αλλα πάνω στο θέμα αυτό.
Όντως, άλλα έλεγες χτες, άλλα λες σήμερα και πιθανότατα άλλα θα λες αύριο. Επειδή βλέπω ένα απότομο πέρασμα από "diminished για 13b9" σε "άκου και παίζε", θα έλεγα να περιμένεις να κατασταλάξει το πράγμα. :)

για licking για οτιδιποτε τετοιο
Σλουρπ! :D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
spy είπε:
Όντως, άλλα έλεγες χτες, άλλα λες σήμερα και πιθανότατα άλλα θα λες αύριο. Επειδή βλέπω ένα απότομο πέρασμα από "diminished για 13b9" σε "άκου και παίζε", θα έλεγα να περιμένεις να κατασταλάξει το πράγμα. :)
Δυστυχώς ή ευτυχώς όλοι στον ήχο επιμένουν.Οι traditional τουλάχιστον αλλα κ ατομα που ξέρω κ κανουν μαθήματα με ελληνες πάλι κ αυτοί εκει επιμένουν.Την κλίμακα την θές μόνο για αναλυση στο σόλο ειναι σκουπίδια.Το σολο θελει μυαλο,αυτί,εμπειρία,μουσικότητα και ξεψαχνησμα.Δοκιμές ήχων κ συνδέσεις νοτών μεταξύ τους πάνω σε ακορντο ή ακολουθία.Σωστό χρόνο για καποιες νοτες που πρέπει να ακουστούν σε θέσεις γιατι ειναι οι "δυνατές" κ απο κει κ περα το πάς όπως θές.

Αν θες πτυχίο,αρμονία,κλασσική ή τζαζ κ γενικά χαρτιά για να σε αναγνωρίσουν καπου ώς μουσικό με σφραγίδα τοτε οκ πρεπει να λιώσεις αλλιώς τσουυ.Αυτο το πολυ απλό και δεν χρειαζεται να κατασταλάξεις κ πιο πολυ για να το καταλάβεις.2 ειναι τα στρατόπεδα αλλα κ τα δύο στην ώρα την εκτέλεσης σκεφτονται κ ακούνε ήχους.Αυτά ειναι του δρόμου χωρίς ακαδημαϊκες γνώσεις κ αυτά των ωδείων/σχολών.Τέμνονται στο perform αφου κ οι δύο εχουν μαθει να ακούνε κ οχι να κατεβάζουν κλίμακες την ώρα εκείνη.Η εκμάθηση ομως διαφέρει χρονικά νομίζω όπως κ ακουστικά αφου οι θεωρία αποδέχεται πράγματα κ όντως ειναι σωστά συμφωνα με τους κανόνες ενω στο αυτί ειναι πολύ λάθος.

Τεσπα δεν το κουράζω αλλο το πράμα παντως να εισαι σίγουρος οτι μεγάλες αποκλίσεις απο αυτά δεν θα δεις στο μέλλον.

 
Αρχηγέ μου, άλλα σου γράφω και άλλα απαντάς. Εννοείται ότι κάθε μουσική που στηρίζεται στον αυτοσχεδιασμό λειτουργεί έτσι όπως λες - δεν είπα κάτι αντίθετο. Από την άλλη, κάθε φορά που κάποιος (εσύ, εγώ, οποιοσδήποτε) βρίσκει ένα σύστημα που τον βολεύει, δεν χρειάζεται να να νομίζει ότι ανακάλυψε την Αμερική και να κάνει κήρυγμα και να απαξιώνει όλα τα άλλα συστήματα. Π.χ. αύριο μπορεί να γνωρίσεις ένα μπασίστα και έναν drummer και να παίξετε μαζί και αυτό να απογειώσει το παίξιμό σου σε λίγους μήνες. Αυτό δεν πρέπει να αποτελέσει λόγω να αποκηρύξεις όλα όσα έκανες μέχρι τότε (ωδείο, βιβλία, online courses).

Γενικά, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου είναι μία πολύ προσωπική και μακροχρόνια διαδικασία και γι' αυτό είναι καλύτερο να γράφουμε υπεύθυνα και χωρίς υπέρμετρο ενθουσιασμό, αφήνοντας τις expert opinions για τους experts. :)

 
Μπα καθόλου expert και καθολου κωτσόβολος...

Απ την αρχη μιλάω οτι οποιος κ να εισαι θα σε οφελείσει να μάθεις του δρόμου τις γνώσεις κ όχι τις ωδειακές.Αν και μονο αν σε ενδιαφέρει η μουσική σαν μουσική κ οχι σαν μελέτη κ ονομασία τεχνικής κ τσελεμεντέ με όρους κ στοιχεία της.

Ολα τα αλλα που αναφέρω ειναι για να δείξω οτι εμενα με βοήθησε κ βοηθάει κ αλλους 5000-7000 χρήστες του site.Δεν ειναι κ λίγοι αυτοι που απαξιώνουν τις θεωρητικές γνώσεις αν μονος σκοπός ειναι η μουσική κ οχι το χαρτί.Ειτε βρίσκονται εκει είτε προερχονται απο αλλο μέρος.

Πάνω στο παραδειγμα σου των μουσικών αυτο θα ισχύσει σε ολα τα επιπεδα γνωσεων κ όλους τους τρόπους εκμαθησης μουσικής κ οργάνων κ οχι μονο στο συγκεκριμενο που λεμε.Αυτο ειναι αναγνωρισμένο γιατι διαμορφώνεις μια ταυτότητα κ διαφοροποιήσε ωστε να μετέχεις στο συνολο κ να μοιράζεσαι.Η προοδος άν ειναι προοδος κ οχι προσαρμογή σε περιπτώσεις ειναι κατι αναμενόμενο κ γνωστό.

Για αρχή ισως στο να μπεις σε ενα κλίμα μελέτης κ πρόγευσης για το τι ακολουθεί ας πουμε οτι ειναι κατι το να "κλιμακωθείς" αλλα κ πάλι δε λεει τπτ.Όλα ειναι στη μεθοδο κ την οργάνωση που ενα ξερο βιβλίο σιγουρα δε θα την προσφέρει.

Σαν τελος να προτείνω στον φίλο, που γι αυτον γραφω οτι γράφω μπας κ τον πείσω να δοκιμάσει κατι το οποιο προσωπικά εχω παθει πλάκα, να δει βιβλία πολλά κ να δει την προσέγγιση τους όπως κ να δοκιμάσει κ τα online courses.

 
O ανθρωπος ζητησε ενα βιβλιο και ο spy του το προτεινε.Τα υπολοιπα ανηκουν στο θεμα "πως μελετατε" και τα παρακλαδια του...

ΥΓ.o Bruno τι γνωμη εχει για το σερβιρισμα φαγητου σε live jazz? ;D ;D ;D

 
Ρε παιδιά επειδή με ενδιαφέρει και μενα το θέμα τζάζ θέλω να ρωτήσω κάτι..

Σίγουρα όλα αυτα που λέτε είναι σωστά και σεβαστή η εμπειρία σας.. Αλλά..

Ένας άνθρωπος που θέλει να μάθει τζάζ και να πάρει και κανα πτυχίο (κλασική είτε τζάζ) και έστω οτι δεν είναι αρχάριος.

Απο τεχνικής άποψης και θεωριτικής, ούτε βέβαια προχωρημένος...

Τι προτείνετε εκτός απο live courses(μπορεί να είναι η ιδέα μου αλλά δεν μου φένονται και τόσο της προκοπής, δεν έχω δοκιμάσει και ποτέ βέβαια), τι θα πρέπει να κάνει καθημερινά δλδ; Τι να προσέξει, τι να διαβάσει, τι να μελετίσει, τι να ακούσει, τι να ΜΗΝ κάνει;;;

Σίγουρα θέλει πολλάαααααα λόγια για να δοθεί η απάντηση αλλά βάση της εμπειρίας σας....

Πείτε κάτι, μια συμβουλ, κάτι που θα ξεμπλοκάρει κάποιον που προσπαθεί να μπεί σε αυτόν τον κόσμο της τζάζ...

Ευχαριστώ..

 
νομιζω οτι πρεπει να ειναι ξεκαθαρο το τι σημαινει αυτο :

Vodkapower είπε:
έστω οτι δεν είναι αρχάριος.

Απο τεχνικής άποψης και θεωριτικής, ούτε βέβαια προχωρημένος...
Μιας και σε ενδιαφερει,πες τι εννοεις εσυ "οχι αρχαριος ουτε και προχωρημενος" γιατι επιδεχεται πολλες ερμηνειες ,για να αρχισουμε απο καπου :)

 
Να'σαι καλά..

Εννοώ:

1) Τεχνική: Δεν έχω βρεί τοω ήχο μου ακόμη, δεν παίζω τα τρελά ''σόλο'' (δεν αναφέρομαι σε Vai-Satriani κλπ αλλά σε Grant Green, Meola, Clarton, Vaughan, Burrell, Pass, Kessel κλπ), Γνωρίζω κλήμακες (δεν εννοώ 5ατονικές), ακκόρντα γνωρίζω την κατασκευή και προσπαθώ να μάθω όσα πιο πολλά μπορώ, επίσης τα βασικά αρπέτζιο. Γενικά θέλω πολύ δουλειά ακόμη μέχρι να ''ξεβυδωθεί'' το χέρι..

2) Θεωρία: Έχω διαβάσει και κατανοήσει όσο μπορώ την ''Θεωρία της μουσικής'' του Αμαραντίδη καθώς και την ''αρμονία της μουσικής'' του ιδίου..

3)Στο αυτί εξασκούμε με ένα πρόγραμμα ''earmaster pro'' και προσπαθώ γενικότερα να ''ξεκολλάω'' ήχους και φράσεις που μου αρέσουν..

4)Στον αυτοσχεδιασμό έχω κάνει κάποια βήματα αλλά όχι ''giant steps''... Προσπαθώ να τραγουδάω αυτό που παίζω ή που ΘΑ παίξω..

Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις (αν δεν ακούσεις..)..

 
1)Αυτα δεν ειναι απλα τεχνικη.Γνωριζεις κλιμακες ,κατασκευη ακκορντων και αρπισμους.Δεν ξερω σε τι βαθμο επειδη λες οτι θελεις πολυ δουλεια ακομη.Αν καταλαβα καλα,ισως σου χρειαζεται να τα εχεις ξεκαθαρα,να κατσεις να τα βρεις σε ολες τις θεσεις (min,maj,dom) για να τα συνηθισει το χερι και το αυτι(οχι για τεχνικους λογους,αλλα για πρακτικους,να βρισκονται στο χερι σου αυτες οι γνωσεις,αν με καταλαβαινεις)

2)Βοηθαει.Μην αναρωτηθεις γιατι η θεωρια βγαζει λαθος κατι που σου ακουγεται σωστο στο παιξιμο.

3,4)την καλυτερη δουλεια κανεις :)

Με βαση τα παραπανω,αν μου επιτρεπεις,πρεπει να δωσεις σημασια στο 1 (γιατι απ'ότι λες τα υπολοιπα τα δουλευεις κανονικα) και να αρχισεις να παιζεις.Ξεχωρισε τις θεσεις των ακκορντων και βρες πως χτιζονται οι βαθμιδες με τετραφωνες συγχορδιες (μεθ' εβδομης ή εκτης),παρε το real book,βρες ενα κομματι που σου αρεσει και ξεκινα να το παιζεις.(υποθετω οτι αφου διαβασες τον Αμαραντιδη,διαβαζεις νοτες).

καλη ασκηση ειναι ,τα ακκορντα που θα βγαλεις να τα παιζεις σε συγκεκριμενη περιοχη του οργανου (καθε περιοχη οριζεται απο 6-7 ταστα) ωστε να μαθεις οντως ολες τις θεσεις και οχι 2 ή 3 για καθε ακκορντο.Στη συνεχεια μπορεις να παιζεις τα ακορντα με τετοιο τροπο ωστε η κορυφαια νοτα τους να ειναι νοτα της μελωδιας (ετσι θα μοιαζει με chord solo)

Δε συνεχιζω γιατι μοιαζει σαν μαθημα και δεν ειναι αυτος ο στοχος :-[

Αληθεια γιατι δεν πας σε ενα καθηγητη να σε κατατοπισει για αρχη?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top