Καταρχας' date=' πιστευω οτι πρεπει να διαχωρισουμε την εννοια της κλασσικης αρμονιας, απο την αρμονια που θεωρουμε και απαιτουμε να εχει ενα μουσικο εργο. Η μεν πρωτη, εχει αμεση σχεση με τον κλασσικισμο και την πορεια των μουσικων ειδων ( και βεβαια χρησιμοποιειται βοηθητικα σε καποια ειδη, οπως ροκ, ποπ, κλπ για να μιλαμε ολοι μια "κοινη" γλωσσα, ενω σε αλλα παιζει καθοριστικο παραγοντα, οπως ο μοντερνος κλασσικισμος/ρομαντισμος που στηριζεται πανω στην αρμονια ), καθως και τη γραφη πανω σε συγκεκριμενους κανονες, ενω η δευτερη αφορα την αρμονια ηχων, αποστασεων που εχουμε συνηθισει να ακουμε απο τοτε που γεννηθηκαμε. Ιδιαιτερα για το δευτερο, μπορουμε να φανταστουμε τι θα γινοταν αν θεωρουσαμε αρμονικα τα εργα του Ξενακη ή του Στοκχαουζεν... Ο Μοτσαρτ ή ο Μπετοβεν, θα θεωρουνταν "θορυβιστες", ενω ο Πιερ Σεφερ, θα ηταν το ινδαλμα ολων των μουσικων! Η αρμονια πιστευω οτι εξελισσεται μεσα απο τη κοινωνια και τις συνθηκες που επικρατουν ανα δεκαετια. Αυτο φαινεται φανερα, εαν κοιταξει καποιος την "αρμονικη" πορεια των κομματιων απο την εποχη του μπαροκ, στην εποχη του κλασσικισμου και στην εποχη των εθνικων σχολων. Αυτο που αλλοτε απαγορευοταν, στη συνεχεια επιτρεποταν και μαλιστα δεχοταν και ευσημα ο συνθετης που τα χρησιμοποιουσε!
Οποτε, δεν νομιζω οτι θα επρεπε να θεωρουμε 2 ασχετους δρομους την αρμονια ( με την δευτερη εννοιαπ που αναφερω στην αρχη ) με τη μουσικη. Αντιθετως, ακομα και σε ενα πειραματικο εργο, σκεφτομαστε την αρμονια που εμεις θελουμε να περασουμε στο κομματι και στον ακροατη. Εξαλλου, εκει οφειλεται και η προτιμηση των ακροατων για διαφορετικα ειδη ( εκτος βεβαια και απο τον ηχο που θελουν να ακουσουν ).[/quote']
+2 8O Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να διατυπωθεί καλύτερα αυτό. :wink: