- Μηνύματα
- 209
- Πόντοι
- 16
Αφορμή για αυτό το θέμα είναι η αδυναμία να ανέβουν άρθρα και κάποια
απορία που ίσως σχηματίστηκε σε ένα άλλο θέμα.
Ο λόγος που μπήκε στο recording section είναι γιατί συχνά πυκνά
ο όρος αυτός χρησιμοποιείται στην ηλεκτρακουστική όσο αφορά
τα ηλεκτρικά στοιχεία ενός μετατροπέα (mic ή ηχείου).
Εδώ θα επιχειρηθεί μία ανάλυση όσο αφόρα τα μηχανικά παραδείγματα...
Το λοιπόν.....
Ο όρος της εμπέδησης, θα μπορούσε να λεχθεί οτι περιέχει την συνολική άρνηση ενός συστήματος να κάνει κάτι.
Γιατί όμως έχει δύο μέρη....;
Όταν κάποιος προσπαθεί να σπρώξει ένα κιβώτιο πάνω σε μία επιφάνεια
αυτό, λόγω της τριβής στην προκειμένη περίπτωση, αρνείται να κουνηθεί.
Αν κουνηθεί, η τριβή, η οποιά θα παρουσιάζει την αντίσταση στην κίνηση του, θα παίρνει μέρος από την ενέργεια που δίνουμε στο κιβώτιο και θα την κάνει θερμότητα, πάλι στην προκειμένη περίπτωση.
Χμμμ... και είναι πάντα έτσι όταν θέλουμε να κουνήσουμε κάτι...;
Αν υποθέσουμε οτι έχουμε ένα "ιδανικό" ελατήριο (δηλαδή δεν έχουμε απώλεια ενέργειας από την κίνηση του λόγω τριβής, κατά βάση) .
Αν το συμπιέσουμε και το αφήσουμε αυτό θα γυρίσει πίσω.
¶ρα, η ενέργεια που του δώσαμε κατά κάποιο τρόπο αποθηκεύτηκε
μέσα στο ελατήριο. Επίσης, όσο πιο συμπιεσμένο είναι τόσο πιο δύσκολα γίνεται παραπάνω συμπίεση. ¶ρα, παρουσιάζει και αυτό μια άρνηση στην κίνηση, για διαφορετικούς λόγους όμως.
Που κολάνε όμως αυτά με την εμπέδηση....;
Αν πάμε πίσω στο κείμενο αυτό και δούμε την αρχική προσπάθεια για τον ορισμό του όρου θα δούμε οτι εν γένη αντιπροσωπεύει την άρνηση ενός συστήματος να κινηθεί...
τα δύο του μέρη λοιπόν αναφέρονται στους δύο προηγούμενους μηχανισμούς "αρνήσεως". Έναν που παίρνει ενέργεια από το σύστημα, όπως η τριβή, και ο οποίος συμβολίζεται με το πραγματικό μέρος και ένας που αποθηκεύει ενέργεια με σκοπό να την δώσει μετά στο σύστημα πάλι πίσω και αυτό είναι το φανταστικό του μέρος.
Που κολάνε όμως αυτά στην ηλεκτροακουστική......;
Χωρίς να θέλω να επιβαρύνω και άλλο απλά θα αναφέρω οτι τα διαφράγματα των ηχείων και των μικροφώνων στιρίζονται πάνω σε "αναρτήσεις" και οι κλειστές καμπίνες, σε μια "ιδανική" θεώρηση έχουν μόνο φανταστική input impedance.
Υ.Γ. Σαφώς και υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ανάλογα.... δηλαδή μια αντίστοιχη "παρουσίαση" με ηλεκτρικά στοιχεία όμως που κάνουν, κατά βάση, την ίδια δουλειά.
Υ.Γ.2. Λόγω της εξίσωσης της εμπέδησης (λόγος πίεσης ή δύναμης πάνω από μοριακή ή volume ταχύτητα), προκύπτουν και κάποια άλλα πράγματα. Θεώρησα πως δεν "χωρούσαν" εδώ όμως.
απορία που ίσως σχηματίστηκε σε ένα άλλο θέμα.
Ο λόγος που μπήκε στο recording section είναι γιατί συχνά πυκνά
ο όρος αυτός χρησιμοποιείται στην ηλεκτρακουστική όσο αφορά
τα ηλεκτρικά στοιχεία ενός μετατροπέα (mic ή ηχείου).
Εδώ θα επιχειρηθεί μία ανάλυση όσο αφόρα τα μηχανικά παραδείγματα...
Το λοιπόν.....
Ο όρος της εμπέδησης, θα μπορούσε να λεχθεί οτι περιέχει την συνολική άρνηση ενός συστήματος να κάνει κάτι.
Γιατί όμως έχει δύο μέρη....;
Όταν κάποιος προσπαθεί να σπρώξει ένα κιβώτιο πάνω σε μία επιφάνεια
αυτό, λόγω της τριβής στην προκειμένη περίπτωση, αρνείται να κουνηθεί.
Αν κουνηθεί, η τριβή, η οποιά θα παρουσιάζει την αντίσταση στην κίνηση του, θα παίρνει μέρος από την ενέργεια που δίνουμε στο κιβώτιο και θα την κάνει θερμότητα, πάλι στην προκειμένη περίπτωση.
Χμμμ... και είναι πάντα έτσι όταν θέλουμε να κουνήσουμε κάτι...;
Αν υποθέσουμε οτι έχουμε ένα "ιδανικό" ελατήριο (δηλαδή δεν έχουμε απώλεια ενέργειας από την κίνηση του λόγω τριβής, κατά βάση) .
Αν το συμπιέσουμε και το αφήσουμε αυτό θα γυρίσει πίσω.
¶ρα, η ενέργεια που του δώσαμε κατά κάποιο τρόπο αποθηκεύτηκε
μέσα στο ελατήριο. Επίσης, όσο πιο συμπιεσμένο είναι τόσο πιο δύσκολα γίνεται παραπάνω συμπίεση. ¶ρα, παρουσιάζει και αυτό μια άρνηση στην κίνηση, για διαφορετικούς λόγους όμως.
Που κολάνε όμως αυτά με την εμπέδηση....;
Αν πάμε πίσω στο κείμενο αυτό και δούμε την αρχική προσπάθεια για τον ορισμό του όρου θα δούμε οτι εν γένη αντιπροσωπεύει την άρνηση ενός συστήματος να κινηθεί...
τα δύο του μέρη λοιπόν αναφέρονται στους δύο προηγούμενους μηχανισμούς "αρνήσεως". Έναν που παίρνει ενέργεια από το σύστημα, όπως η τριβή, και ο οποίος συμβολίζεται με το πραγματικό μέρος και ένας που αποθηκεύει ενέργεια με σκοπό να την δώσει μετά στο σύστημα πάλι πίσω και αυτό είναι το φανταστικό του μέρος.
Που κολάνε όμως αυτά στην ηλεκτροακουστική......;
Χωρίς να θέλω να επιβαρύνω και άλλο απλά θα αναφέρω οτι τα διαφράγματα των ηχείων και των μικροφώνων στιρίζονται πάνω σε "αναρτήσεις" και οι κλειστές καμπίνες, σε μια "ιδανική" θεώρηση έχουν μόνο φανταστική input impedance.
Υ.Γ. Σαφώς και υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ανάλογα.... δηλαδή μια αντίστοιχη "παρουσίαση" με ηλεκτρικά στοιχεία όμως που κάνουν, κατά βάση, την ίδια δουλειά.
Υ.Γ.2. Λόγω της εξίσωσης της εμπέδησης (λόγος πίεσης ή δύναμης πάνω από μοριακή ή volume ταχύτητα), προκύπτουν και κάποια άλλα πράγματα. Θεώρησα πως δεν "χωρούσαν" εδώ όμως.