Impedance = ; (Μηχανικά :D )

Granule

Νέο μέλος
Μηνύματα
209
Πόντοι
16
Αφορμή για αυτό το θέμα είναι η αδυναμία να ανέβουν άρθρα και κάποια

απορία που ίσως σχηματίστηκε σε ένα άλλο θέμα.

Ο λόγος που μπήκε στο recording section είναι γιατί συχνά πυκνά

ο όρος αυτός χρησιμοποιείται στην ηλεκτρακουστική όσο αφορά

τα ηλεκτρικά στοιχεία ενός μετατροπέα (mic ή ηχείου).

Εδώ θα επιχειρηθεί μία ανάλυση όσο αφόρα τα μηχανικά παραδείγματα...

Το λοιπόν.....

Ο όρος της εμπέδησης, θα μπορούσε να λεχθεί οτι περιέχει την συνολική άρνηση ενός συστήματος να κάνει κάτι.

Γιατί όμως έχει δύο μέρη....;

Όταν κάποιος προσπαθεί να σπρώξει ένα κιβώτιο πάνω σε μία επιφάνεια

αυτό, λόγω της τριβής στην προκειμένη περίπτωση, αρνείται να κουνηθεί.

Αν κουνηθεί, η τριβή, η οποιά θα παρουσιάζει την αντίσταση στην κίνηση του, θα παίρνει μέρος από την ενέργεια που δίνουμε στο κιβώτιο και θα την κάνει θερμότητα, πάλι στην προκειμένη περίπτωση.

Χμμμ... και είναι πάντα έτσι όταν θέλουμε να κουνήσουμε κάτι...;

Αν υποθέσουμε οτι έχουμε ένα "ιδανικό" ελατήριο (δηλαδή δεν έχουμε απώλεια ενέργειας από την κίνηση του λόγω τριβής, κατά βάση) .

Αν το συμπιέσουμε και το αφήσουμε αυτό θα γυρίσει πίσω.

¶ρα, η ενέργεια που του δώσαμε κατά κάποιο τρόπο αποθηκεύτηκε

μέσα στο ελατήριο. Επίσης, όσο πιο συμπιεσμένο είναι τόσο πιο δύσκολα γίνεται παραπάνω συμπίεση. ¶ρα, παρουσιάζει και αυτό μια άρνηση στην κίνηση, για διαφορετικούς λόγους όμως.

Που κολάνε όμως αυτά με την εμπέδηση....;

Αν πάμε πίσω στο κείμενο αυτό και δούμε την αρχική προσπάθεια για τον ορισμό του όρου θα δούμε οτι εν γένη αντιπροσωπεύει την άρνηση ενός συστήματος να κινηθεί...

τα δύο του μέρη λοιπόν αναφέρονται στους δύο προηγούμενους μηχανισμούς "αρνήσεως". Έναν που παίρνει ενέργεια από το σύστημα, όπως η τριβή, και ο οποίος συμβολίζεται με το πραγματικό μέρος και ένας που αποθηκεύει ενέργεια με σκοπό να την δώσει μετά στο σύστημα πάλι πίσω και αυτό είναι το φανταστικό του μέρος.

Που κολάνε όμως αυτά στην ηλεκτροακουστική......;

Χωρίς να θέλω να επιβαρύνω και άλλο απλά θα αναφέρω οτι τα διαφράγματα των ηχείων και των μικροφώνων στιρίζονται πάνω σε "αναρτήσεις" και οι κλειστές καμπίνες, σε μια "ιδανική" θεώρηση έχουν μόνο φανταστική input impedance.

Υ.Γ. Σαφώς και υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ανάλογα.... δηλαδή μια αντίστοιχη "παρουσίαση" με ηλεκτρικά στοιχεία όμως που κάνουν, κατά βάση, την ίδια δουλειά.

Υ.Γ.2. Λόγω της εξίσωσης της εμπέδησης (λόγος πίεσης ή δύναμης πάνω από μοριακή ή volume ταχύτητα), προκύπτουν και κάποια άλλα πράγματα. Θεώρησα πως δεν "χωρούσαν" εδώ όμως.

 
Ενδιαφέρουσα ανάλυση - τοποθέτηση. Πάντα καλοδεχούμενα τέτοια θέματα.

 
Είναι όντως πολύ ενδιαφέρον και καλό είναι κάποιοι που ξέρουν απο τέτοια να γράφουν άρθρα στα ελληνικά για να μορφωνόμαστε και εμείς.

Θα χαθεί όμως σαν απλό θέμα στο forum. Δεν το ξαναγράφεις στα άρθρα?

 
Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πρέπει να ομολογήσω οτι έχει πολύ πιο πολύ ενδιαφέρων να λογομαχείς...!!!!!!!!!!!!

Γιατί...

και να μην ξεχνιόμαστε....

ο άνθρωπος είναι

το ενδιαφερόστερο εξ όλων

των ειδών και ουχί μονον!

Που.Σου.merci.

 
Εδώ θα επιχειρηθεί μία ανάλυση όσο αφόρα τα μηχανικά παραδείγματα...

Το λοιπόν.....

Ο όρος της εμπέδησης' date=' θα μπορούσε να λεχθεί οτι περιέχει την συνολική άρνηση ενός συστήματος να κάνει κάτι.

Γιατί όμως έχει δύο μέρη....;

Όταν κάποιος προσπαθεί να σπρώξει ένα κιβώτιο πάνω σε μία επιφάνεια

αυτό, λόγω της τριβής στην προκειμένη περίπτωση, αρνείται να κουνηθεί.

Αν κουνηθεί, η τριβή, η οποιά θα παρουσιάζει την αντίσταση στην κίνηση του, θα παίρνει μέρος από την ενέργεια που δίνουμε στο κιβώτιο και θα την κάνει θερμότητα, πάλι στην προκειμένη περίπτωση.

Χμμμ... και είναι πάντα έτσι όταν θέλουμε να κουνήσουμε κάτι...;

Αν υποθέσουμε οτι έχουμε ένα "ιδανικό" ελατήριο (δηλαδή δεν έχουμε απώλεια ενέργειας από την κίνηση του λόγω τριβής, κατά βάση) .

Αν το συμπιέσουμε και το αφήσουμε αυτό θα γυρίσει πίσω.

¶ρα, η ενέργεια που του δώσαμε κατά κάποιο τρόπο αποθηκεύτηκε

μέσα στο ελατήριο. Επίσης, όσο πιο συμπιεσμένο είναι τόσο πιο δύσκολα γίνεται παραπάνω συμπίεση. ¶ρα, παρουσιάζει και αυτό μια άρνηση στην κίνηση, για διαφορετικούς λόγους όμως.

Που κολάνε όμως αυτά με την εμπέδηση....;

τα δύο του μέρη λοιπόν αναφέρονται στους δύο προηγούμενους μηχανισμούς "αρνήσεως". Έναν που παίρνει ενέργεια από το σύστημα, όπως η τριβή, και ο οποίος συμβολίζεται με το πραγματικό μέρος και ένας που αποθηκεύει ενέργεια με σκοπό να την δώσει μετά στο σύστημα πάλι πίσω και αυτό είναι το φανταστικό του μέρος.

Που κολάνε όμως αυτά στην ηλεκτροακουστική......;

Χωρίς να θέλω να επιβαρύνω και άλλο απλά θα αναφέρω οτι τα διαφράγματα των ηχείων και των μικροφώνων στιρίζονται πάνω σε "αναρτήσεις" και οι κλειστές καμπίνες, σε μια "ιδανική" θεώρηση έχουν μόνο φανταστική input impedance.

Υ.Γ. Σαφώς και υπάρχουν και τα ηλεκτρικά ανάλογα.... δηλαδή μια αντίστοιχη "παρουσίαση" με ηλεκτρικά στοιχεία όμως που κάνουν, κατά βάση, την ίδια δουλειά.

Υ.Γ.2. Λόγω της εξίσωσης της εμπέδησης (λόγος πίεσης ή δύναμης πάνω από μοριακή ή volume ταχύτητα), προκύπτουν και κάποια άλλα πράγματα. Θεώρησα πως δεν "χωρούσαν" εδώ όμως.[/quote']

Ενδιαφέρον αρθρο,αλλα μου δημιουργησε νεες αποριες.

1)Ηλεκτρακουστικά,ποιά ακριβως είναι τα μεγεθη που σχετιζονται με το πραγματικο και το φανταστικο μερος?(τα αντιστοιχα της τριβης και της δυναμικης ενεργειας για το μηχανικο αναλογο)

2)Μιας και υπαρχει πρακτικη σημασια σε ολα αυτα,γιατι αναφερεις "ιδανική θεωρηση" για τις κλειστες καμπινες?Τελικά, πρακτικα, εχουν και πραγματικό μερος?

3)Μιλας για την ακουστική εμπεδηση,η οποία αναφερεται σε αναλογια με την ηλεκτρική.Η αναλογία είναι παρόμοια με το μηχανικό αναλογο,απλα για να καταλαβουμε στο περιπου ή ειναι αμεσα σχετιζομενες?

3β)Τα DI και γενικα οι ηλεκτρονικες συσκευες που χρησιμοποιούμε σε εφαρμογες ηχου, οι οποιες αναφερουν τιμη εμπεδησης αναφερονται σε ηλεκτρική ή ακουστική εμπεδηση?

Ευχαριστω .
 
Granule, βάλε και τη μάζα του σώματος στη συζήτηση, για να το πας πιο ολοκληρωμένα. Αν και τα κυκλώματα που μας ενδιαφέρουν εδώ (ακουστικές συχνότητες) είναι συνήθως ελαφριά.

Παρακολουθώ....αλλά με κάποια επιφύλαξη γιατί -βασικά- έχω μια αμφιβολία* σχετικά με την εκπαιδευτική αξία των μηχανικών / ηλεκτρικών αναλόγων.

* Όχι συνολική, σε κάποιους μπορεί να είναι χρήσιμα.

 
Harri...

Υποδείξεις για την κουβέντα μην κάνεις.

Αν νομίζεις - ξέρεις - θες να πεις κάτι πες το... αλλιώς μην λες στους άλλους τι να πουν.-

At least προκαλέsable.....

Δεν είχαμε μπάτσους.. βρήκαμε να μας πούν πώς θα πάμε πιο ολοκληρωμένα....

][_, {[]} ][_,.

Blue

Πνίγομαι μέχρι την αρχή της επόμενης βδομάδας...

αλλά αν μου επιτρέπεις έτσι στο fast....

1 και 2)

Ηλεκτροακουστικά.....

Τα διαφράγματα έχουν μία ανάρτηση για να κρατιούνται πάνω στον

driver.

Αυτή η κυρία έχει μία stiffness και μια resistance.

(και) Από αυτά προκαλείται "χάσιμο" ενέργειας από το σύστημα..

όπως και από την εμπέδηση μετάδοσης του διαφράγματος

(περιοριζόμενοι μόνο σε χαμηλές συχνότητες έτσι ώστε να

έχουμε προσομίωση του διαφράγματος από μία απλή monopole

source plus το γεγονός οτι το διάφραγμα "κουνιέται" σαν ένα,

προυπόθεση για αυτό ka<1, όπου a η ακτίνα του διαφράγματός σου)

Όμως... στην non lossy ακουστική, όπου ο wavenumber είναι μόνο το πραγματικό μέρος του σύνθετου wavenumber (κοινώς k = ω/c)

οι αναλύσεις για τις pipes - tubes - pipe_like_cavities οι οποίες

είναι ανοικτές στο οδηγούμενο άκρο και κλειστές στο άλλο οδηγούν (μέσω του γενικού τύπου για την input impedance) στον τύπο της εμπέδησης (με την συνεφαπτομένη :p )

.... z = -iz0cot(kl). (οι συμβολισμοί νομίζω γνωστοί)

Αμιγώς φανταστική, πράγμα άκρως λογικό αφού, και σύμφωνα με το γεγονός οτι δεν έχουμε (?) απώλειες κατά την διάδοση του κύματος, ο αέρας συμπεριφέρεται ως ένα άλλο ελατήριο.. ιδιαίτερα μέσα σε μία "κλειστή" καμπίνα.

Για να το κάνεις visualise το γεγονός αυτό έχω το εξής παράδειγμα...

Ποδήλατο είχες μικρός... (επλίζω δλδ.. για να μην έξησα καμιά παιδικά πληγή... :p just kidding).

Τα ποδήλατα έχουν λάστιχα....

Για να τα φουσκώσεις είχες την τρόμπα σου.

Ε... αποκλείεται να μην είχες βάλει το δάχτυλό σου στην τρύπα της τρόμπας

και να προσπαθήσεις να δείς μέχρι πόσο μπορείς να κατεβάσεις το έμβολο....

Τότε βέβαια μπορεί να μην το είχες παρατηρήσει.... αλλά όσο συμπιέζεται ο αέρας η δύναμη που χρειάζεται για να τον συμπιέσεις λίγο ακόμα αυξάνεται, ας πούμε, λογαριθμηκά....

Και όταν άφηνες το έμβολο της τρόμπας... τούτο ξαναγύριζε πίσω (λίγο μεν λόγω απωλειών αλλά μέσες άκρες γύριζε)

Σκέψου οτι μία τέτοια δουλειά κάνει και το διάφραγμα ενός ηχείου σε μία κλειστή καμπίνα.....

Βέβαια όλα αυτά για το μηχανικό μέρος....

3)¶μεσα συχετιζόμενες είναι στην περίπτωση που μπλέκεις αυτά τα δύο...

δλδ... όπως ένα ηχείο (υπάρχει και σχετική θεωρία γύρω από συστήματα με 2 "εισοδοεξόδους" αλληλεπιδραζόμενες)

Κατά τα άλλα... μία "μηχανική" κατάσταση έχεις την δυνατότητα να την

παρουσιάσεις με ηλεκτρικά ανάλογα... (και εδώ θα συμφωνήσω με την χρησιμότητα που λέει ο harry)...

3β)

Μα αφού έχεις ρεύματα..

 
Ευχαριστω που απαντησες αν και δεν σου περισσευει ο χρονος .

Στα 1,2 ειμαι καλυμμενος .(σχεδον,αλλα μη σε κουραζω,λιγο προβλημα εχω με τους αγγλικους ορους,το θεωρητικο το ξακαθαρισες νομιζω)

Για το 3β,λοιπον αν καταλαβα καλα ειναι διαχωρισμενες οι εννοιες και η εμπεδηση στα DI boxes αναφερεται στο ηλεκτρικό τους κομμάτι και οχι σε καποιο ακουστικό τους χαρακτηριστικο.

Εψαξα λιγο το θεμα απο τη στιγμη που ποσταρα και ειδα οτι η ακουστικη εμπεδηση ,λεγεται μεν εμπεδηση αλλα σαν μηχανικο αναλογο η εμπεδηση ,ειναι ταυτοσημη με την "γραμμικη αποκριση του ταλαντωτη",οποτε για το ηλεκτρικο κυκλωμα και το μηχανικο αναλογο ειμαστε οκ.

Ο ορισμος Ζ=P/U ηταν που με μπερδεψε,αφου το θεμα ξεκινησε για το DI.

Aν τα εχω καταλαβει λαθος,διορθωσε με οταν εχεις χρονο.

 
Harri...
Υποδείξεις για την κουβέντα μην κάνεις.

...
Και γιατί παρακαλώ?

Προσπάθησα να γράψω ένα φιλικό input* για να συνεχίσεις τη συζήτηση χωρίς να κουρσέψω το thread και να γράψω τη δική μου οπτική για το θέμα.

Αντί αυτού εισπράττω ύβρεις -για ακόμη μία φορά.

Τέλος πάντων, σε αφήνω να ευχαριστηθείς το thread σου και να κάνεις τη φιγούρα σου. Έτσι κι αλλιώς, (όπως έγραψες παραπάνω) είσαι εδώ για να λογομαχείς. Δεν πρόκειται να συμπεριφερθώ σαν εσένα...δηλαδή να πάρω πρόταση-πρόταση όσα έγραψες και να αναδείξω τις ανακρίβειες.

Όυτε θα χαρακτηρίσω την προσπάθεια προσέγγισης ενός μηχανικού συστήματος (ηχείο) με ένα άλλο μηχανικό σύστημα (ελατήριο + συμπιεστός όγκος αέρα). Ούτε θα συζητήσω πόσο ρεαλιστική είναι η προσέγγιση του "άκαμπτου κώνου" σε πρακτικές συνθήκες.

Πάντως, αν έχει αξία να μιλήσει κανείς για αυτό το θέμα, είναι να θεωρήσει το κύκλωμα του πηνίου+αντίσταση του μαγνήτη της κιθάρας, τη χωρητικότητα του καλωδίου, και την αντίσταση εισόδου του πράγματος (π.χ. πρώτο πετάλι) στο οποίο συνδέεται η κιθάρα, και να εξηγήσει με απλά λόγια γιατί χάνονται πρίμα όταν βάζουμε ποτενσιόμετρο χαμηλής ονομαστικής τιμής στην κιθάρα.

Καλή διασκέδαση granule.

*Αφού ξέρεις ότι ο όρος που σχετίζεται με τη μάζα, την αυτεπαγωγή ή τη χωρητικότητα (ανάλογα με το σύστημα) έχει σημασία για τη μορφή των λύσεων δηλαδή την κατηγοριοποίηση του συστήματος σαν overdamped, underdamped, ή critically damped. Για να μην αναφερθούμε στην ιδιοσυχνότητα του συστήματος.

 
Ευχαριστω που απαντησες αν και δεν σου περισσευει ο χρονος .Στα 1' date='2 ειμαι καλυμμενος .(σχεδον,αλλα μη σε κουραζω,λιγο προβλημα εχω με τους αγγλικους ορους,το θεωρητικο το ξακαθαρισες νομιζω)

Για το 3β,λοιπον αν καταλαβα καλα ειναι διαχωρισμενες οι εννοιες και η εμπεδηση στα DI boxes αναφερεται στο ηλεκτρικό τους κομμάτι και οχι σε καποιο ακουστικό τους χαρακτηριστικο.

Εψαξα λιγο το θεμα απο τη στιγμη που ποσταρα και ειδα οτι η ακουστικη εμπεδηση ,λεγεται μεν εμπεδηση αλλα σαν μηχανικο αναλογο η εμπεδηση ,ειναι ταυτοσημη με την "γραμμικη αποκριση του ταλαντωτη",οποτε για το ηλεκτρικο κυκλωμα και το μηχανικο αναλογο ειμαστε οκ.

Ο ορισμος Ζ=P/U ηταν που με μπερδεψε,αφου το θεμα ξεκινησε για το DI.

Aν τα εχω καταλαβει λαθος,διορθωσε με οταν εχεις χρονο.[/quote']

χαχαχαχαχαχ!!!!!

Είναι κόλημα το internet... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ορισμός υπάρχει και ο Z=F/Q (F = δύναμη, Q = volume velocity)

Έχεις δίκιο για το μπέρδεμα....

Όσο για την γραμμική απόκριση....

στον ορισμό που έδωσες.... π.χ.....

τι προκαλεί την πίεση...;

Μήπως μια κίνηση των μορίων του αέρα...;

¶ρα.. μήπως η εξίσωση που έδωσες (σωστή είναι) είναι αποτέλεσμα πάνω από την αιτία...; :D

¶ρα δεν είναι equivalent μιας frequency response...;

Μερσί blue... my pleasure...! :D
 
Harri...
Υποδείξεις για την κουβέντα μην κάνεις.

...
Και γιατί παρακαλώ?

Προσπάθησα να γράψω ένα φιλικό input* για να συνεχίσεις τη συζήτηση χωρίς να κουρσέψω το thread και να γράψω τη δική μου οπτική για το θέμα.

Αντί αυτού εισπράττω ύβρεις -για ακόμη μία φορά.

Τέλος πάντων' date=' σε αφήνω να ευχαριστηθείς το thread σου και να κάνεις τη φιγούρα σου. Έτσι κι αλλιώς, (όπως έγραψες παραπάνω) είσαι εδώ για να λογομαχείς. Δεν πρόκειται να συμπεριφερθώ σαν εσένα...δηλαδή να πάρω πρόταση-πρόταση όσα έγραψες και να αναδείξω τις ανακρίβειες.

Όυτε θα χαρακτηρίσω την προσπάθεια προσέγγισης ενός μηχανικού συστήματος (ηχείο) με ένα άλλο μηχανικό σύστημα (ελατήριο + συμπιεστός όγκος αέρα). Ούτε θα συζητήσω πόσο ρεαλιστική είναι η προσέγγιση του "άκαμπτου κώνου" σε πρακτικές συνθήκες.

Πάντως, αν έχει αξία να μιλήσει κανείς για αυτό το θέμα, είναι να θεωρήσει το κύκλωμα του πηνίου+αντίσταση του μαγνήτη της κιθάρας, τη χωρητικότητα του καλωδίου, και την αντίσταση εισόδου του πράγματος (π.χ. πρώτο πετάλι) στο οποίο συνδέεται η κιθάρα, και να εξηγήσει με απλά λόγια γιατί χάνονται πρίμα όταν βάζουμε ποτενσιόμετρο χαμηλής ονομαστικής τιμής στην κιθάρα.

Καλή διασκέδαση granule.

*Αφού ξέρεις ότι ο όρος που σχετίζεται με τη μάζα, την αυτεπαγωγή ή τη χωρητικότητα (ανάλογα με το σύστημα) έχει σημασία για τη μορφή των λύσεων δηλαδή την κατηγοριοποίηση του συστήματος σαν overdamped, underdamped, ή critically damped. Για να μην αναφερθούμε στην ιδιοσυχνότητα του συστήματος.[/quote']

1ον

Δεν μπορώ να θεωρήσω "φιλικό input" το :

"Κάνε εκείνο και το άλλο για να το πας ολοκληρωμένα."

Εσύ μπορείς..;

Αν νομίζεις οτι λείπει κάτι για την "ολοκλήρωση" κάντο και μην λές στους άλλους τι να κάνουν. So simple.

Αν δεν μπορείς να γράψεις μία δικιά σου θεώρηση χωρίς να κουρσέψεις ένα θέμα και το μόνο που μπορείς είναι το να λές στους άλλους τι να κάνουν για να "ολοκληρώσουν" ένα θέμα.... πιστεύω να βλέπεις ποιον αφορά.....

Δούλεψέ το λίγο.. θα σου βγεί σε καλό... ξέρεις τώρα.. κανά καναπέ.. κάποιον να λες τα παιδικά σου τραύματα... και τα ρέστα.

2ον

Δεν είναι πάντα κώνος το διάφραγμα και ναι... δεν "κουνιέται" ώς ένα πράγμα...

Αλλά.. αν διάβαζες λίγο προσεχτικότερα... θα έβλεπες πως αυτή η υπόθεση γίνεται για ένα συγκεκριμένο εύρος συχνοτήτων... στο οποίο μπορεί να θεωρηθεί αυτό.

3ον

Ναι έχεις δίκιο για την μάζα και για το damping του συστήματος.

Όμως, το damping μπορείς, ίσως ποι εύκολα, να το τροποποιήσεις

αλλάζωντας λίγο τη μάζα.....

Και μην ξεχνάς οτι το damping αφορά ένα ακόμα πιο στενό εύρος συχνοτήτων, μιλώντας πάντα για μια frequency response ενός μετατροπέα,

γύρω από το όποιο συντονισμό μπορεί να δημιουργηθεί (μιλώντας για ηχεία και όχι για ταλαντούμενα - δωνούμενα συστήματα).

Τι γίνεται όμως με το roll off που έχουν και επιβάλλουν οι καμπίνες στα ηχεία...;

Ή με την μετακίνηση της συχνότητας συντονισμού (η οποία καθορίζει και το roll off της frequency response) σε πιο υψηλή από αυτή της infinite baffle περίπτωσης...;

Που κολλάει όμως η εμπέδηση θα μου πείς και δικαιολογημένα....

Κολλάει στο ότι με αυτήν μπορείς να ενώσεις την επίδραση της καμπίνας σου, την επίδραση των επιλεγμένων μηαχνικών μερών και την επίδραση της

μετάδοσης στον αέρα.

Που.Σου. Περι φιγούρας.... αν μπορούσα να ανεβάσω άρθρο θα το έκανα... αλλά δεν βρήκα την επιλογή... πράγμα το οποίο έγραψα στην αρχή αρχή του θέμματος.

¶ρα... ή δεν το διάβασες.... ή το διάβασες και δεν το κατάλαβες.

Not my fault. :D

edit/

Που.Σου.2

Χαχαχαχα..... σε πείραξε η προσπάθεια προσομείωσης μιας καμπίνας με μια τρόμπα...; Καλο...!

Το ηχείο δεν είναι σε καμπίνα..; χμμμ.....

Όσο για τον κώνο σου απάντησα........ ;)

Που.Σου.3

Με το θέμα έχει αξιά να ασχοληθεί κανείς και για άλλους λόγους.....

και όχι μόνο κιθάρα - καλώδια - πετάλια...

Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να πώ παραπάνω..... αλλιώς παίζουν κυρώσεις....

That's it for today. C ya!
 
Παιδιά θα ήθελα πληροφορίες για να κάνω attach μια jpεg που έχω στον υπολογιστή μου σχετικά με το θέμα...

 
Παιδιά θα ήθελα πληροφορίες για να κάνω attach μια jpεg που έχω στον υπολογιστή μου σχετικά με το θέμα...
Μπορείς να δεις κι εδώ.

http://www.noiz.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4987

Εναλλακτικά' date=' μπορείς να φτιάξεις ένα album σε κάποιο από τα site που κάνουν photo / image hosting και να την βάλεις εκεί.

Μετά, να πάρεις το url (λινκ) της εικόνας σου και να το παραθέσεις στο κείμενό σου ανάμεσα σε ένα "[img']" και ένα "[/img]" (χωρίς τα ") .

 
Παρακολουθώ....αλλά με κάποια επιφύλαξη γιατί -βασικά- έχω μια αμφιβολία* σχετικά με την εκπαιδευτική αξία των μηχανικών / ηλεκτρικών αναλόγων.
  • Φίλε harilatron εγώ αμφιβάλλω για την εκπαιδευτική αξία όλων όσων γράφτηκαν. Κατα την άποψη μου, αυτό που διάβασα, είναι ένα κολάζ όρων και εννοιών που σαν σύνολο -ξανά- σαν σύνολο αποτελούν μια μπουρδολογία. Όλοι μας μπορούμε να αντιγράψουμε ένα βιβλίο που έχουμε μπροστά μας... το θέμα είναι να μεταδώσουμε κάτι στους άλλους.

 
LPF~freQ, κάνε μου τη χάρη ... και όταν ο granule σου επιτεθεί προσωπικά γι αυτό που μόλις έγραψες....μην συγχιστείς. :lol:

Θα γράψω λίγο πιο λιανά τη γνώμη μου για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να μιλάμε ....παρακάτω. :wink:

 
Και με βάση και την παραπάνω συζήτηση.....

Granule, εξακολουθείς να μου επιτίθεσαι προσωπικά λέγοντας ότι πρέπει να δω ψυχίατρο, ότι δεν κατάλαβα το ένα ή το άλλο, ότι δεν διάβασα προσεκτικά κλπ κλπ παρά τη διαβεβαίωσή μου ότι δεν είχα σκοπό να σου γράψω κάτι κακοπροαίρετο.

Το "granule" είναι δικό σου nick και ό,τι θέλεις το κάνεις. Κατά βάση, μέχρι στιγμής το χρησιμοποιείς για να "κοκορομαχείς" με οποιονδήποτε κάνει το λάθος να πάρει στα σοβαρά και να φέρει οποιαδήποτε αντίρρηση στα γραφόμενά σου. Η απλά αν προσθέσει κάτι. Αυτό βέβαια δεν σε κάνει και ιδιαίτερα δημοφιλή.

Πάντως, αν έχεις μείνει με την εντύπωση ότι το πρώτο σου ποστ μετέφερε κάποια πληροφορία, τότε πρέπει να αναθεωρήσεις την άποψη που έχεις για το πως επικοινωνούν μεταξύ τους οι άνθρωποι και επιπροσθέτως για το τι μορφή έχουν -και πρέπει να έχουν- τα τεχνικά post σε ένα message board - forum. Στο λέω απόλυτα φιλικά (παρά τη δική σου -δεδηλωμένη- διάθεση για καυγά) και στο λέω σαν άνθρωπος που στην κανονική του ζωή, σαν μέρος της δουλειάς του, διδάσκει φυσική σε προχωρημένο επίπεδο μεν αλλά σε ετερογενή ακροατήρια δε.

Και τι εννοώ:

Όταν προσπαθεί κανείς να μεταφέρει μία πληροφορία σε ένα "πολύπλοκο" (λόγω της ανομοιογένειάς του) ακροατήριο πρέπει να προσπαθεί το περιεχόμενό του λόγου του να είναι τέτοιο ώστε:

1. Να προσπαθεί (έστω ένα μέρος) από αυτά που θα πει, να το καταλάβουν όλοι. Και ο πιο αδιάβαστος ή ο πιο καινούριος στο χώρο.

2. Να υπάρχουν κάποια στοιχεία που να κρατήσουν ξύπνιους και τους πιο σχετικούς.

3. Να αναδείξει τα σημεία εκείνα που με ποιοτικό τρόπο μπορεί να μείνουν στη μνήμη των ακροατών και μετά το μάθημα. Δεν ακρεί να κατανοήσει ο άλλος κάτι (την ώρα που το λες) για να θεωρήσεις ότι το έχει μάθει κι όλας.

4. Να διαχωρίσει την ουσία του αντικειμένου από τις τεχνικές λεπτομέρειες και από τον ειδικό μαθηματικό φορμαλισμό στον οποίο μπορεί να χρειαστεί να ανατρέξει κατά την ανάλυση.

5. Να έχει ένα "γνωστικό στόχο". Να έχει ένα πλάνο δηλαδή, για το τι πρέπει να έχει περάσει στο μυαλό του ακροατηρίου στο τέλος της ώρας ή της ενότητας. Ελίσσεται με παραδείγματα, απλουστεύσεις, επαναλήψεις κατά την προσέγγιση του διδακτέου αντικείμενου, μέχρι να δει στα μάτια των ακροατών (ή να διαγνώσει από τις απαντήσεις τους) ότι "το έχουν".

Εσύ granule, κάνεις εντελώς τα ανάποδα.

1. Γράφεις με χαοτικό τρόπο που δυσκολεύει τους πιο καινούριους.

2. Ο λόγος σου χαρακτηρίζεται από αποσπασματικές πληροφορίες, μισόλογα και γενικεύσεις που ενοχλούν -κάπως- τους πιο σχετικούς.

3 και 4. Μπερδεύεις την ουσία του θέματος με τις τεχνικές λεπτομέρειες.

5. Ο στόχος σου δεν είναι να μεταδώσεις πληροφορία αλλά να δείξεις ότι γνωρίζεις κάτι σχετικά με το θέμα της συζήτησης. Αν αυτό δεν περάσει όπως ακριβώς το περιμένεις, τότε τα βάζεις με το "ακροατήριο".

Όπως σου είπα και παραπάνω, κάνε ό,τι θέλεις. Μην νομίζεις όμως ότι δείχνεις καλή εικόνα ή -έστω- την εικόνα του ειδικού.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top