Νομίζω πως η ουσία είναι το πως θέλει κάποιος να ακούγεται το μπάσο.....Θα συμφωνήσω εν μέρει με τον Superfunk σε ότι αφορά την "καθαρότητα" και την συχνοτική πληρότητα (στην low end πλευρά του φάσματος)του direct σήματος, ειδικά αν ακολουθεί preamp με transformers και όχι electronically balanced, ειδικά στην έξοδο (bass guitars love transformers
)....ίσως κάποιες στιγμές μάλιστα ο συνδυασμός ενός καλού οργάνου και μιας "ζουμερής" προενίσχυσης με transformers να είναι αρκετά...σε γενικές γραμμές όμως, νομίζω πως μόνο με την χρήση (ΚΑΙ) του συνδυασμού ενισχυτής - καμπίνα - μικροφωνο(-α) μπορούμε να "αποτυπώσουμε" την πλήρη ηχητική "εικόνα" (
) του εκάστοτε μουσικού - performance....μην ξεχνάμε ότι ουσιαστικά μιλάμε για μια βαρύτονη ηλεκτρική κιθάρα...και όπως στην κιθάρα το σύνολο του signal chain επιδρά στο τελικό αποτέλεσμα, το ίδιο ακριβώς ισχύει και στο ηλεκτρικό μπάσο. Έννοείται πως πάντα ο πιο σημαντικός "κρίκος" θα είναι ο ανθρώπινος παράγωντας, αλλά όταν και τα υπόλοιπα συστατικά είναι μέτρια (ανεξαρτήτως επιλογής μεταξύ direct - mic'd ή και συνδυασμού τους) αυτό σίγουρα θα επιβαρύνει το τελικό αποτέλεσμα....Προσωπικά θεωρώ ότι η χρήση ενισχυτή και και καμπίνας σε συνδυασμό με direct preamp in (ξερετε .....με transformers...ο καθένας με τα κολλήματα του ;D) δίνει μια πραγματικά "πλήρη" ηχητική παλέτα, ειδικά στο υψηλο - μεσαίο φάσμα του οργάνου. Πολύς κόσμος θεωρεί ότι ηχογραφώντας (και) την καμπίνα θα έχει πιο πλούσιο low end....Εγώ αντίθετα θεωρώ πως το μικρόφωνο(-α) και η καμπίνα θα "δώσουν" αυτό που δεν υπάρχει στο direct σήμα, δηλαδή την αίσθηση του χώρου και την "παρουσία" (χορδίλα, ενισχυτιλα, καθαρότητα, precense, air....υπάρχουν άπειρες ονομασίες ;D)
στις ψηλότερες περιοχές.....
Σε ότι αφορά την επιλογή μικροφώνων (και για το κοντραμπάσο), προενισχυτών, καμπίνας, ενισχυτή, μπασίστα
κλπ........όπως πολύ όμορφα διατυπώθηκε σε άλλο τόπικ
about taste pumkin pie