Η κατάσταση της μουσικής εκπαίδευσης στην Αμερική?

Nikolas

Bafta Winner
Μηνύματα
4,420
Πόντοι
198
Λοιπόν...

Κάποια στιγμή θα πρέπει να πάω στην Αμερική για δουλειά και καλύτερη εποχή για έναν εκδότη κλασσικής μουσικής δεν υπάρχει από την εποχή που γίνεται το MTNA (Music Teacher National Association) conference.

Έτσι λοιπόν στο φατσοβιβλίο άνοιξα ένα θέμα, ρωτώντας κάποια πράγματα σχετικά με αυτό το συνέδριο και αν αξίζει να έρθω, κλπ.

Μία κοπελίτσα λοιπόν, μου έγραψε το παρακάτω:

Actually Wednesday sessions are good too, learned how to teach composing last time, despite the fact that I can't compose myself
και η μετάφραση γι' αυτούς που δε θέλουν τα Αγγλικά:

Βασικά οι συναντήσεις της Τετάρτης είναι επίσης καλές, έμαθα πώς να διδάσκω σύνθεση την τελευταία φορά, παρόλο που δε συνθέτω η ίδια.
Ρε γαμώτο. Μου φαίνεται απίστευτο ότι αυτή η γυναίκα μπορεί να διδάσκει σύνθεση σε ένα παιδάκι (ότι ηλικίας και να είναι), μου φαίνεται απίστευτο ότι κάποιος διδάσκει μία μέθοδο τέτοια και μου φαίνεται ακόμη πιο απίστευτο ότι αυτή ο κοπέλα ΔΕΝ καταλαβαίνε το πρόβλημα!

Και βέβαια υπάρχουν διάφορες "μέθοδοι" στα Αγγλικά για να διδάξουν σύνθεση σε παιδάκια, κλπ...

Ή είμαι υπερβολικός;

 
στην Αμερική όλα διδάσκονται.

Πχ πολύ παλιά, δεν μπορούσα να χωνέψω πως διδάσκεται η σκηνοθεσία.

Νόμιζα ότι ήθελε μόνο ταλέντο και το κάνανε οι αυτοδίδακτοι ή οι έμπειροι ηθοποιοί ή άλλοι τεχνικοί στο σετ, βλέποντας τους μεγάλους.

Η μουσική μια και βασίζεται σε κανόνες αρμονίας χρόνια γνωστούς στον δυτικό κόσμο (τουλάχιστον) μπορεί ενδεχομένως (με τι βαθμό επιτυχίας ?) να διδάσκεται και οι μαθητές να είναι και ευχαριστημένοι.

 
dimsonic είπε:
στην Αμερική όλα διδάσκονται.

Πχ πολύ παλιά, δεν μπορούσα να χωνέψω πως διδάσκεται η σκηνοθεσία.

Νόμιζα ότι ήθελε μόνο ταλέντο και το κάνανε οι αυτοδίδακτοι ή οι έμπειροι ηθοποιοί ή άλλοι τεχνικοί στο σετ, βλέποντας τους μεγάλους.

Η μουσική μια και βασίζεται σε κανόνες αρμονίας χρόνια γνωστούς στον δυτικό κόσμο (τουλάχιστον) μπορεί ενδεχομένως (με τι βαθμό επιτυχίας ?) να διδάσκεται και οι μαθητές να είναι και ευχαριστημένοι.
Κάτσε. Δε μιλάω αυτό. Έχω διδακτορικό στη συνθεση. Φυσικά και διδάσκω σύνθεση, και φυσικά και η σύνθεση διδάσκεται και τα πάντα.
ΑΛΛΑ όταν ο άλλος δηλώνει ότι ΔΕΝ συνθέτει, με τι σκατά κριτήρια λειτουργεί ως καθηγητής σύνθεσης;

ή να το θέσω αλλιώς:

"Πήγα ένα ΣΚ στην Αμερική και έμαθα πως να διδάσκω κιθάρα. Δε παίζω, βέβαια κιθάρα, αλλά δε πειράζει..."

 
εννοεί ότι δεν μπορούσε να συνθέσει με τον παραδοσιακό τρόπο έως τώρα.

Και τώρα μπορεί να διδάξει με αυτές τις guidelines,  τι στο καλό του δώσανε...

 
φανταζομαι οτι αφου αναφερεται σε ενα μονο μαθημα, θα εννοει κατι περιληπτικο και πολυ βασικο. Σαν το να παρακολουθησεις ενα 2ωρο σεμιναριο διδασκαλιας συνθεσης απο εναν καλο δασκαλο, ε κατι θα μαθεις.. Και επισης εκει οι ανθρωποι ειναι μετριοφρονες (οχι οπως εδω που ολοι τα ξερουμε ολα  ;D )

η δικη μου εμπειρια στην διδασκαλια μουσικης στην αμερικη ειναι οτι το επιπεδο ειναι καταπληκτικο. Μεγαλο ρολο παιζει ομως το επιπεδο των μαθητων σε οτιδηποτε παρακολουθησεις. Ειναι σημαντικο να απευθυνεται στο επιπεδο σου, γιατι συνηθως υπαρχει μεγαλη εξειδικευση και μιαν ατυχης επιλογη μπορει ευκολα να σε απογοητευσει.

 
Να σημειώσω ότι το θρεντ έχει την αίσθηση του τρολ και της υπερβολής (τα σχετικά με την Αμερική), αλλά το έκανα για να προκαλέσω τις απαντήσεις σας... :;)

 
Nikolas είπε:
Να σημειώσω ότι το θρεντ έχει την αίσθηση του τρολ και της υπερβολής (τα σχετικά με την Αμερική), αλλά το έκανα για να προκαλέσω τις απαντήσεις σας... :;)
Για να συνεχισω στο ιδιο κλιμα ..... το βλεπω φυσιολογικο να υπαρχουν καθηγητες συνθεσης που δεν συνθετουν, απο τη στιγμη που υπαρχουν τοσοι δασκαλοι (και με "πτυχια" και με ολα τα κομφορ που λενε) μουσικων οργανων, που δεν ξερουν να τα παιζουν.  ;D
 
Μεγαλο θεμα ανοιξες αν το προεκτεινουμε στο ποιοι και κατα ποσο μπορουν να διδαξουν!

Οπως ειπε και ο φιλος παραπανω για τη σκηνοθεσια οτνως οι αμερικανοι (και οχι μονο) διδασκουν τα παντα, εμενα ας πουμε ο τομες που φαινεται αδιανοητος να διδαξει κανεις(γιατι οπως ειπες και εσυ η συνθεση εχει κανονες που εχουν θεμελιωθει εδω και χρονια, οπως και η σκηνοθεσια εχει ενα τοσο συμπαγες τεχνικο υποβαθρο που μπορει να διδασκεται) ειναι η γραφη, αυτο που το λενε δημιουργικη γραφη!(δλδ διδασκεις τον αλλο να γινει συγγραφεας? οχι τοσο, οσο αραδιαζεις τεχνικες στανταρ αφηγησεις και δομες δραματουργιες γνωστες εδω και χρονια.

τωρα η ευκολια των 2ημερων σεμιναριων ειναι πλεον συνηθες φαινομενο, εδω υπαρχουν στον κοσμο χιλιαδες "δασκαλοι" πολεμικων τεχνων που εχουν γινει μαστερ απο σεμιναρια και χωρις να εχουν συμμετασχει καν σε αγωνες  ;D ;D

οποτε λογω μαλλον υπερπληθωρας μαθητων αυξανονται και οι δασκαλοι

 
tragikos είπε:
, εδω υπαρχουν στον κοσμο χιλιαδες "δασκαλοι" πολεμικων τεχνων που εχουν γινει μαστερ απο σεμιναρια και χωρις να εχουν συμμετασχει καν σε αγωνες  ;D ;D

οποτε λογω μαλλον υπερπληθωρας μαθητων αυξανονται και οι δασκαλοι
Ετσι.

Πέστα.

:-)

 
cos_dr είπε:
Ετσι.

Πέστα.

:-)
το λεω απο προσωπικη εμπειρια δυστυχως >:(

κριμα για τους γονεις μου δλδ που με πηγαιναν μαθητουδι απο απατεωνα σε απατεωνα για να γυμναστω (και στα πρωτα μαθηματα πυγμαχιας ως φοιτητης στο Λονδινο ειδα τον ουρανο με τα αστρα-και κυριολεκτικα)

 
tragikos είπε:
το λεω απο προσωπικη εμπειρια δυστυχως >:(

κριμα για τους γονεις μου δλδ που με πηγαιναν μαθητουδι απο απατεωνα σε απατεωνα για να γυμναστω (και στα πρωτα μαθηματα πυγμαχιας ως φοιτητης στο Λονδινο ειδα τον ουρανο με τα αστρα-και κυριολεκτικα)
εγω ευτυχως πηγα απο μικρος σε καλό συλλογο, αν και για τα δεδομενα στην Ελλάδα και πιο παλια........... καταλαβαίνεις. Το καλο ειναι σχετικό.

Ειναι μεγάλο θεμα και αυτό.

Τελος παντων, μιλαμε για μουσική βεβαια εδω, αλλα και στα άλλα, οπως και στο θέμα των "πιστοποιημένων" που "πιστοποιούν" άλλους σε θέματα πρωτοβάθμιας υγείας, προνοσοκομειακής αντιμετώπισης, που έχουν μηδαμινή πρακτική εκπαίδευση και εμπειρία................... τι να πεις. Αστο, τι να λεμε. Ας μείνει το thread στο θέμα του. Σορρυ για την παρέμβαση. Please continue.

 
όταν ξεκινούσαμε στα γκρουπάκια γύρω στο 76-77 θεωρούσαμε ότι ο τάδε είναι ταλέντο και μουσικάρα.

Μετά γύρω στο 80 ακούγαμε ότι ο άλλος πάει στο Μπέρκλυ να σπουδάσει ροκ ή τζαζ...

Και λέγαμε, μα είναι δυνατόν?...

Θεωρούσαμε ότι είτε το έχεις είτε δεν το έχεις.

Αντε να σπουδάσεις κλασική το πολύ και μετά...να ξεστρατίσεις αφού θα ξέρεις ήδη όλα τα ακόρντα...

Ακόμα και τους δάσκαλους που τότε πήγαιναν μερικοί να τους διδάξουν "ροκ" το θεωρούσαμε απάτη...

Αν ήθελες να μάθεις, έμπαινες σε γκρουπ και έβγαζες τα μάτια σου. Μετά άντε να σε άκουγε ένας σε ένα καλύτερο γκρουπ να πήγαινες εκεί και να έβλεπες τι παίζανε οι εμπειρότεροι. Και έτσι γινόσουν....

άλλες εποχές ;D

 
Ή πολύ καλοί είναι ή πολύ αρπακολλατζήδες εκεί πέρα.

Και οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι. Δεν ξέρω τα κριτήρια τους.

Για εμένα ο δασκαλός μου, εδώ στην Ελλάδα, αξίζει όσο 10 σπουδές στο Berkley και ο εν λόγω άνθρωπος θα μπορούσε άνετα να διδάξει και τους καθηγητές που διδάσκουν εκεί. Χωρίς αστεία και υπερβολές.

Όπως και η φτηνή κιθάρα μου αξίζει όσο 10 υπερεκτιμημένες βουντού κιθάρες, τουλάχιστον. Το αναφέρω γιατι στην αντίπερα όχθη, στη χώρα της κιθάρας και οι πιο άσχετοι αγοράζουν και αγοράζουν πολύ, αγοράζουν επειδή νομίζουν.  Ακριβές κιθάρες και φτηνές ικανότητες.

Και μένουν εκέι στα νομίσματα μακριά από την ουσία.  Η ουσία δεν αγοράζεται, κερδίζεται με πολύ κόπο και αν.  Ούτε αγγούρια δε μαθαίνεις να καθαρίζεις με το μαχαίρι σωστά μέσα σε μια μέρα.

Δεν είσαι υπερβολικός

 
Για μένα δεν έχει και τόσο σημασία. Εξαρτάται ποιος το διδάσκει και με τι κριτήρια. Στις ΗΠΑ υπάρχουν μερικά από τα καλύτερα μουσικά "σχολεία" του κόσμου, οπότε όποιος θέλει το real thing πάει εκεί. Τώρα αν υπάρχουν πιστοποιήσεις για όλα, αυτό ειναι γεγονός αλλά δε συνεπάγεται και σοβαρή δουλεια.

 
ναι υπάρχουν...

αλλά συνήθως βγάζουν μόνο βιρτουόζους.

από ...σύνθεση πάσχουμε...

από τεχνική χορτάσαμε

 
αντιθετως, τουλαχιστον στην jazz και στην μοντερνα μουσικη το προγραμμα των μεγαλων μουσικων κολλεγιων/πανεπιστημιων απλα δεν συγκρινεται με αυτα της ευρωπης, απο αποψη ποικιλιας μαθηματων και βιογραφικα καθηγητων. Στην κλασικη μουσικη ειναι αλλιως βεβαια, μια που η ευρωπη εχει παραδοση αιωνων σε αυτο, αλλα και εκει ο μαγνητης της αμερικης τραβαει πολλους κορυφαιους μουσικους/εκπαιδευτικους κτλ, λογω χρηματων, εξελιξης και μεγεθων..

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top