• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Home recording for dummies(σαν εμένα)

animae

Νέο μέλος
16 Οκτωβρίου 2007
1,314
0
0
40
Nίκαια
Όργανο
  1. Κιθάρα
Ο λόγος που θα γράψω αυτόν τον οδηγό(άσχετα αν τον χρειάζεται κανείς ή όχι) είναι γιατί στα πρώτα μου βήματα στον κόσμο του home recording (όχι ότι τώρα έχω προχωρήσει πολύ από τότε) ήμουν χαμένος και δεν ήξερα που πάνε τα αυγά και τα πασχάλια.

Ξεκινάμε λοιπόν από τα βασικά.

Τι χρειαζόμαστε από άποψη hardware:




1.Eναν υπολογιστή προφανώς. Όσο καλύτερο επεξεργαστή (2πυρηνος είναι μια χαρά) και περισσότερη ram (τα 2 gb είναι επίσης καλά), τόσο το καλύτερο.

2.Μια κάρτα ήχου και προενισχυτή. Αυτές που πουλάνε στα μαγαζιά ως «επαγγελματικές». Με μια audigy όχι  ότι δεν θα μπορούμε να κάνουμε δουλειά (ίσως χρειαστούν οι asio4all drivers με τέτοιες κάρτες για να μην έχουμε καθυστέρηση στον ήχο που ακούμε όταν ηχογραφούμε), αλλά προτιμάμε κάρτες οι οποίες έχουν ως αυτοσκοπό το recording. Μπορούμε να βρούμε κάμποσες με σχετικά χαμηλή τιμή και να κάνουμε αξιοπρεπώς την δουλειά μας (ενδεικτικές μάρκες m-audio και emu). Aνάλογα τα πόσα διαθέτουμε, μπορούμε φυσικά να πάμε σε καλύτερες επιλογές, αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας.

Κοιτάμε τα δούμε αν η κάρτα που θα πάρουμε έχει προενισχυτές. Αν δεν έχει τότε θα πρέπει να πάρουμε έναν, ώστε να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τον ήχο που γίνεται εγγραφή. Ακόμα και με φθηνές λύσεις, η διαφορά είναι δραματική. Φυσικά κοιτάμε τι όργανα θέλουμε να ηχογραφήσουμε. Αν θέλουμε να γράφουμε συγχρόνως πολλά όργανα, κάνουμε την αντιστοιχη επιλογή σε καρτα ήχου/προενισχυτή. Αν δεν μας ενδιαφέρει η ταυτόχρονη ηχογράφηση τότε μια κάρτα με 2 εισόδους (μια για μικρόφωνο και μια για όργανο) είναι υπέραρκετή. Φυσικά υπάρχει και η περιπτωση χρησιμιποίησης της midi εξόδου ενός synth, οπότε κοιτάμε την κάρτα μας να έχει και τέτοια είσοδο, αν υπάρχει τέτοιος σκοπός.

Όπως είπαμε και πριν η κάρτα μπορεί να έχει ή όχι προενισχυτές. Ανάλογα το μπατζετ, κινούμαστε αναλόγως. Το να έχει μια κάρτα ενσωματωμένους προενισχυτές, δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλοί, αλλά ούτε και το αντίθετο. Οπότε θέλει προσοχή σε αυτές τις αγορές.

3.Monitors: Τα ηχεία από τα οποία θα ακούμε. Δεν προτιμούμε ηχεία multimedia, 5.1 κλπ και αυτό γιατί χρωματίζουν πάντα κάποιες συχνότητες, πράγμα το οποίο θέλουμε να αποφύγουμε στις ηχογραφήσεις μας ώστε να μπορούμε να κρίνουμε πιο αντικειμενικά τι ήχο θελουμε να βγάλουμε. Οπότε προσπαθούμε να επιλέξουμε όσο το δυνατόν πιο «επίπεδα», από άποψη απόκρισης, ηχεία γίνεται.

4. Midi clavie. Για τους πληκτροφόρους φίλους μας που έχουν κάποιο synth που έχει midi έξοδο, αυτό είναι περιττό. Για τους υπόλοιπους που θέλουν να χειριστούν ήχους synth μέσω προγραμμάτων προσομοιώσεων(vst’s βλέπε πιο κάτω)  είναι κατά ένα τρόπο αναγκαίο.

Από κει και πέρα, ανάλογα με το όργανο που παίζει κανείς, θα πρέπει να υπάρχουν και τα ανάλογα «μαραφέτια»: ενισχυτές, καλώδια, μικρόφωνα κλπ κλπ.

Υπάρχει φυσικά και η επιλογή (για τους κιθαρίστες) να μην «μπλέξουν» με ενισχυτές και μικρόφωνα και να χρησιμοποιήσουν κάποιο software ή pod, αλλά αυτό θα του δούμε πιο κάτω.

Ανακεφαλαιώνοντας για το hardware λοιπόν: Ο υπολογιστής όσο πιο ισχυρός τόσο πιο εύκολη θα κάνουμε την ζωή μας (βέβαια ακόμα και ένας Pentium 4 κάνει δουλειά, αλλά με 2πύρηνο είναι πιο άνετα). Αναλόγως με τους σκοπούς μας στην ηχογράφηση, επιλέγουμε και κάρτα ήχου(πολλά κανάλια συγχρόνως, λίγα, είσοδος μικροφώνου, είσοδος για όργανα, είσοδος για midi, ψηφιακή είσοδος κλπ).Κοιτάμε αν μας ικανοποιούν οι προενισχυτές της κάρτας(ή αν έχει προενισχυτές) και κινούμαστε αναλόγως για αγορά ή όχι προενισχυτή και φυσικά έχουμε ηχεία.

Για το software:

Αν πριν τα πράγματα ήταν κάπως χαοτικά από άποψη επιλογών, εδώ είναι άβυσσος, καθώς υπάρχουν άπειρες.

1. Sequencer : Καταρχάς χρειαζόμαστε ένα πρόγραμμα το οποίο θα «φιλοξενεί» τα δημιουργήματα μας και μέσω αυτού θα γίνεται όλη η δημιουργική και μη διαδικασία. Προτάσεις υπάρχουν πολλές με πιο «διάσημα» τα cubase/nuendo και pro-tools για windows και mac αντίστοιχα. Φυσικά δεν είναι παρά ενδεικτικά αυτά τα 2, καθώς υπάρχουν πολλά με διαφορετική φιλοσοφία.

Το πρόγραμμα λοιπόν που θα επιλέξουμε είναι και η «επιφάνεια εργασίας» μας από εδώ και πέρα. Μέσω αυτού θα ηχογραφούμε ότι βγαίνει από τον ενισχυτή μας, μέσω αυτού θα επεξεργαζόμαστε τον ήχο και μέσω αυτού θα ολοκληρώνουμε το κομμάτι(υπάρχουν φυσικά και εργαλεία ξεχωριστά για mastering κλπ, αλλά δεν θα ασχοληθούμε με αυτά).

Σημαντικό λοιπόν είναι κάποιος να αισθάνεται άνετα στο περιβάλλον που θα είναι, οπότε και η ανάλογη επιλογή sequencer. Σε γενικές γραμμές το πρώτα βήμα είναι να δηλώσουμε την κάρτα ήχου στο πρόγραμμα, ώστε να γίνεται η διαχείριση του ήχου από αυτήν (καλό θα είναι να έχουμε απενεργοποιήσει την οn-board κάρτα ήχου από το bios, ώστε να μην υπάρξει conflict μεταξύ των 2 καρτών – η περιοχή που θα δηλώσουμε την κάρτα ήχου σε κάθε sequencer διαφέρει, αλλά συνήθως βρίσκεται στον κατάλογο tools) . Από εδώ και πέρα είμαστε έτοιμοι να ηχογραφήσουμε και τα μόνα που μας λείπουν είναι κάποια εργαλεία .

2. VST (virtual instruments- σε άλλες πλατφόρμες έχουν άλλα ονόματα): Eίναι τα εργαλεία που λέγαμε.Από την στιγμή που δεν έχουμε την δυνατότητα να ηχογραφήσουμε φυσικά τύμπανα για παράδειγμα, τα vst’s μας δίνουν την δυνατότητα να τα έχουμε μέσω αυτών των προγραμμάτων, φυσικά με κάθε διαφορετική εταιρία να προσφέρει άλλη ποιότητα στους ήχους της.  Εδώ υπάρχουν πολλών ειδών vst’s τα οποία έχουν και διαφορετική χρησιμότητα.

- drum machines: Ακριβώς ότι λέει το όνομα. Υπάρχουν για όλα τα είδη (από rock/metal ήχους, μέχρι κρουστά, industrial oriented τύμπανα και beat-οειδή). Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα xln addictive drums, ezdrummer, bfd, isotope, ers και πολλά άλλα.

-synths: Aνάλογα το μουσικό είδος που θέλει να ακολουθήσει κανείς, υπάρχουν και τα ανάλογα synths(fm8, korg legacy collection κλπ).

-Διάφορα άλλα vst’s που μας δίνουν ήχους από ολόκληρες ορχήστρες, σαξόφωνα, μπάσα κλπ, το οποίο προφανώς θέλει αρκετό ψάξιμο ανάλογα με τις απαιτήσεις του καθενός.

Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν θα πρέπει να υποστηρίζει ο sequencer μας την λειτουργία vst’s καθώς επίσης θα πρέπει να τα δηλώσουμε (στο cubase γίνεται μέσω του tools->virtual instruments->click στο empty slot και επιλογή του vst που θέλουμε). Από κει και πέρα η εγγραφή των μερών, γίνεται είτε μέσω ενός midi clavie, είτε μέσω του midi editor που έχει ο sequencer μας.

        3.Πάμε και στην κατηγορία των κιθαριστών που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν έχουν την δυνατότητα να παίξουν με ενισχυτή. Την δουλειά εδώ θα την κάνει είτε ένα pod-οειδές(κοινως πεταλιέρα με πολυεφέ, προσομοιώσεις ενισχυτών και καμπινών) είτε κάποιο software του τύπου guitar rig, amplitube κλπ. Το μόνο που χρειάζεται εδώ είναι η κιθάρα, ένας προενιχυτής, η κάρτα ήχου και από κει και πέρα, δηλώνουμε το πρόγραμμα στο ανάλογο audio κανάλι που θα κάνουμε την ηχογράφηση. Οι επιλογές στον ήχο σε αυτά τα προγράμματα είναι πολλές, τα αποτελέσματα αμφιλεγόμενα(ανάλογα πόσο μάστορας είναι κανείς).

Αρχικά είχα το σκοπό να κάνω και μια σύντομη εισαγωγή για το πώς κάνουμε κάποια πολύ αρχικά βήματα στο Cubase, αλλά τελικά δεν κολλάει και τόσο πολύ.

Ελλείψεις υπάρχουν (λόγω περιορισμένων γνώσεων) και ελπίζω να μην υπάρχουν λάθη. Πιστεύω τα υπόλοιπα μέλη που γνωρίζουν πολύ περισσότερα από μένα θα συμπληρώσουν και θα διορθώσουν.

Αν και υπάρχουν άπειροι οδηγοί στο ιντερνετ για το πώς θα ξεκινήσει κανείς το home recording (και κλάσεις ανώτεροι) , πιστεύω πως είναι μια καλή αρχή ώστε σιγά σιγά να γράψουμε και μεις ένα thread στο noiz με αυτό το θέμα.

 
Συνημμενα αρθρα απο το παλιο νοιζ και ενα αγγλικο για την επιλογη προενισχυτη.

Καποια free απο εταιριες...Απο πανεπιστημια(πτυχιακες διδακτορικα κτλ) και καθηγητες οτι εχω ελευθερα σας τα βαζω.(Θεματα μιξης,ηχογραφησης,τοποθετησης μικροφωνων,ακουστικης,δημιουργιας δωματιου στουντιο κτλ κτλ)

Εχω και ελληνικα αγορασμενα αλλα δεν βλεπω φως.Αν θελει κανεις για ψυχοακουστικη κτλ να σας πω τπτ.

Καποια πραγματα ειναι παλια αλλα δεν αλλαζουν ποτε....τα υπολοιπα αγνοείστε τα.Σε κατι παλιο ισχυει γενικοτερα το ζουμι...πχ. θες πισι για να κανεις δουλεια αλλα οχι τον pentium 1 στα 166mhz ram 8 mb.......Αυτο αν το δειτε καταλαβαινετε οτι απλα το προσπερνάτε.Επισης μια γενικοτητα που ισχυει ειναι οτι η δυναμη του πισι πρεπει να ειναι οτι πιο τελευταιο παιζει απο μνημη και επεξεργαστη.Και παει λέγοντας.

http://rapidshare.com/files/136928564/RECORDING_-_MASTERING.rar.html

 
Κατ'αρχάς μπράβο στον animae για τον οδηγό  ;)

Να προσθέσω με τη σειρά μου ότι είναι πολύ χρήσιμο και πρακτικό να κατεβάζει κανείς τα demo versions των sequencers, VSTs & modelling software που τον ενδιαφέρουν πριν τα αγοράσει για να μπορέσει να σχηματίσει μια καλύτερη εικόνα για τη λειτουργία τους και την απόδοσή τους πάνω στον υπολογιστή που προορίζεται γι'αυτή τη δουλειά.

 
??? ??? ???

απο hardware πλευρά έχω αυτά...

και απο software έχω το cubase... με αυτά τα ολίγα μπορώ να κάνω την κιθάρα μου να ενωθεί με το Η/Υ? Ψιλοάσχετος με αυτά οπότε ρωτάω... Δηλαδή άν το τοποθετήσω το ένα μέσα στο τζάκ και το άλλο στην είσοδο για μικρόφωνο ή cd player γίνεται κάτι??

ιδού το χάρντ...

 
kotsos_007 είπε:
??? ??? ???

απο hardware πλευρά έχω αυτά...

και απο software έχω το cubase... με αυτά τα ολίγα μπορώ να κάνω την κιθάρα μου να ενωθεί με το Η/Υ? Ψιλοάσχετος με αυτά οπότε ρωτάω... Δηλαδή άν το τοποθετήσω το ένα μέσα στο τζάκ και το άλλο στην είσοδο για μικρόφωνο ή cd player γίνεται κάτι??

ιδού το χάρντ...
Θεωρητικά μπορείς, δηλαδή κάποιο σήμα (πολύ-πολύ) χαμηλό θα το παίρνει η κάρτα ήχου σου, αλλά δεν θα είναι αρκετό το σήμα, για να είναι καθαρό, και να έχεις κάποια όμορφα αποτελέσματα...

Έχε υπόψη σου ότι οι build in κάρτες ήχου laptop δεν είναι σχεδιασμένες, για ηχογράφηση κιθάρας.. (με 100 €) βρίσκεις αρκετές αξιοπρεπείς και αξιόλογες λύσεις για ηχογράφηση κιθάρας..

 
Πολυ καλο αρθρο ειδικα για εμας τους νεους στο χωρο του home recording.

Μια και υπαρχουν αρκετοι γνωστες στο νοιζ, να εκφρασω μια επιθυμια για αναλογα αρθρα με καποιες επιπλεον λεπτομερειες σε πιο εξειδικευμενα θεματα (π.χ κατι που θα με ενδιεφερε ηχογραφηση διαφορων αλλων οργανων μεσω midi keyboard(???καλα τα λεω?) και vst's)

 
fenderiarhs είπε:
Πολυ καλο αρθρο ειδικα για εμας τους νεους στο χωρο του home recording.

Μια και υπαρχουν αρκετοι γνωστες στο νοιζ, να εκφρασω μια επιθυμια για αναλογα αρθρα με καποιες επιπλεον λεπτομερειες σε πιο εξειδικευμενα θεματα (π.χ κατι που θα με ενδιεφερε ηχογραφηση διαφορων αλλων οργανων μεσω midi keyboard(???καλα τα λεω?) και vst's)
+1 στα εξειδικευμενα θεματα, καθως πλεον με ενα toneport π.χ. ή ενα pod βγαζεις μια χαρα αποτελεσμα, για home recording παντα!!! τα οποια ειναι plug n play κατασταση...

 
+1  κ απο εμένα...αν και πριν 3 μήνες επέκτησα μια καλή κάρτα ήχου το ψάχνω αρκετά το θέμα και περιαματίζομαι εκμαιεύοντας ωραίες εμπειρίες!!!

 
fenderiarhs είπε:
να εκφρασω μια επιθυμια για αναλογα αρθρα με καποιες επιπλεον λεπτομερειες σε πιο εξειδικευμενα θεματα (
+1 και απο μένα για αυτο.

Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε άρθρο ας πουμε για το πως χρησιμοποιουμε κομπρεσορες σε διαφορα όργανα(με ανάλυση για dummies βεβαιως-βεβαιως και επίσης αναφέρομαι σε vst όργανα) ή συγκρίσεις μεταξύ διαφόρων vst's.

 
.....σκέφτηκα να γράψω και εγώ κάποιες "σκέψεις" πάνω στο θέμα home recording (όχι συμβουλές ;))

χωρίς κάποια σειρά...αλλά όπως μου έρχονται....

- Επιλέξτε σαν χώρο το δωμάτιο στο οποίο σας "ενοχλούν" και "ενοχλείτε" λιγότερο. Αν υπάρχει η δυνατότητα να επέμβετε "δραστικά" στον χώρο ρίξτε μια ματιά εδώ http://www.noiz.gr/index.php?topic=158312.0 ...είναι λίγο βαρετό ώρες - ώρες αλλά νομίζω ενδιαφέρον....

- Επειδή όταν λέμε ηχογράφηση εννοούμε πρώτα απ'όλα "ηλ.ρεύμα" φροντίστε (όχι εσείς οι ίδιοι - ΜΟΝΟ κάποιος εξειδικευμένος επαγγελματίας) να έχετε μια "καθαρή" και σωστά γειωμένη ηλεκτρολογική εγκατάσταση...πρωτίστως για λόγους ασφάλειας αλλά και βέβαια για να αποφύγετε τα σχετικά τεχνικά προβλήματα στις ηχοληπτικές σας αναζητήσεις.

- Φροντίστε για το τι και πως ακούτε....ένα σωστό monitoring σύστημα και ένας σωστός (στα όρια του δυνατού ;) ) ακουστικά χώρος είναι σίγουρα πολύ πιο σημαντικός από την συγκέντρωση 70.000 plugins & vst instruments ;) .....ξεκινήστε από τα βασικά...πριν δηλαδή αρχίσετε να ψαχνετε για "ηχοαποροόφηση" ,bass traps, difussers κλπ μάθετε να τοποθετήτε σωστά τα ηχεία σας αλλά και πως λειτουργούν αυτά στον χώρο σας

- προσπαθήστε να κατανοήστε τον "ψηφιακό ήχο".....η σωστή αντίληψη εννοιών όπως bitrate, wordlength, dithering, sampling rate κλπ κλπ θα σας βοηθήσουν να "βουτήξετε πιο βαθιά" στο θέμα "ηχογράφηση" αλλά και να αποφύγετε αστικούς μύθους, άσκοπες αναζητήσεις, πιθανά τεχνικά προβλήματα αλλά ίσως και άσκοπα έξοδα

- αντιληφθήτε την σημασία κάθε κρίκου ενός recording chain (πχ ηχητική πηγή, μικρόφωνο, προενίσχυση, AD conversion, DAW, DA conversion, monitoring)....

- μάθετε πρώτα να δουλεύετε και να αξιοποιήτε στο έπακρο τα εργαλεία που τυχόν έχετε στα χέρια σας, πριν αποφασίσετε να γεμίσετε τον υπολογιστή σας με προγράμματα...

- μην χρησιμοποιήτε σπασμένα προγράμματα....πέρα από το παράνομο και ανήθικο του πράγματος χάνετε το πιο βασικό στην χρήση Η/Υ....την υποστήριξη ;)...στην τελική υπάρχει αφθονία freeware λογισμικού...ξεκινήστε από εκεί και αν σας αρέσει το άθλημα επενδύστε

- μην παίρνετε ως δεδομένο ότι γράφει κάποιος στο ίντερνετ ;D ;D ;D ;D ;D....ψάξτε , διαβάστε, πληροφορηθήτε αλλά πάντα με κριτική διάθεση...σίγουρα υπάρχει απίστευτα  μεγάλη ποσότητα γνώσης γύρω από το θέμα στο διαδίκτυο...υπάρχει όμως και παραπληροφόρηση.

.......θα επανέλθω (αυτό είναι απειλή ;D ;D ;D ;D)

 
home recording απόψεις part2 : The Return ;D ;D ;D ;D

- η σωστή audio καλωδίωση και διασύνδεση είναι βασική προυπόθεση για ένα πετυχημένο homestudio...θα πρέπει να μάθετε έννοιες όπως operating level, ballanced-unballanced, line-mic-instrument level κλπ κλπ...η σωστή διασύνδεση και "επικοινωνία" ανάμεσα στις διάφορες συσκευές (κάρτα ήχου, outboard επεξεργαστές, monitor ηχεία κλπ) αποτελεί προυπόθεση.

- Επιλέξτε τον εξοπλισμό σας έχωντας κατά νου πως μιλάμε για μια "αλυσίδα" όπου κάθε κρίκος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για το συνολικό αποτέλεσμα.....δεν έχει νόημα πχ η συνύπαρξη ενός πανάκριβου DA μετατροπέα με ένα ζευγάρι ηχεία της κακιάς ώρας, ούτε ένα πανάκριβο ζευγάρι monitors σε έναν άθλιο "ακουστικά" χώρο και ούτω καθ'εξής.

- Επιλέξτε DAW με βάση τις πραγματικές σας ανάγκες και όχι το hype γύρω από κάθε επιλογή και "κτίστε" (ή πάρτε το έτοιμο ;)) έναν υπολογιστή αποκλειστικά για μουσική χρήση....το ίντερνετ και η αλόγιστη προσθαφαίρεση προγραμμάτων μπορεί να αποβούν καταστροφικά.

- Δώστε ιδιαίτερη βάση στο πόσο εργονομικό και ξεκούραστο είναι το περιβάλλον εργασίας σας (θέση ακρόασης, διάταξη χώρου, ευκολία πρόσβασης στον εξοπλισμό, φωτισμός, ποιότητα οπτικού monitoring, ηχητικά επίπεδα ακρόασης κλπ) .........το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, η επιπόνηση της σπονδυλικής στήλης και τα ακουστικά τραύματα καραδοκούν και δεν έχουν καθόλου πλάκα ;)

Αυτά!!!!

 
επισης...

Για τα ατομα που δεν θελουν 800 μηχανηματακια απο δω κι απο κει υπαρχουν και οι πιο compact λυσεις πχ line6 ux2 που ειναι προενισχυτης μικροφωνου, κιθαρας, μπασου, καρτα ηχου, συνδεεται με internet για κατεβασμα ηχων, εχει πολλες δυνατοτητες κατασκευης ηχων με εφφε, προσομοιωσεις κλπ.

Για τους πιο απαιτητικους, της ιδιας εταιρειας το kb37 κανει ολα τα παραπανω και εχει και κλαβιε.

Αγοραζοντας ενα τετοιο βασικα εχει καποιος τα παντα για να ξεκινησει. Λεγοντας τα παντα εννοω τα βασικα.

Επισης καποιος ειπε παραπανω να ειναι σωστος ο χωρος που ακουτε και ηχογραφειτε.

Τα monitor πρεπει να σχηματιζουν με το κεφαλι μας ενα ισοπλευρο τριγωνο, δηλαδη η αποσταση που εχουν μεταξυ τους πρεπει να ειναι η ιδια που θα εχει και το καθε ενα απο το κεφαλι μας. Επισης το tweeter του καθε ηχειου θα πρεπει να σημαδευει το αυτι μας. Αυτος ειναι ο σωστος τροπος στησιματος των monitor ωστε να ακουτε οσο το δυνατον πιο σωστα το τι γινεται στη μιξη σας.

Γενικα, δυστυχως για τα ατομα που θελουν να δουλεψουν σπιτι και δεν θελουν/μπορουν να πανε σε στουντιο, πρεπει να δωσουν μερικα λεφτα ωστε να παρουν κανα δυο πραγματα που ειναι πολυ βασικα. Συχνα μιλαω με ατομα που προσπαθουν να κανουν αυτη τη διαδικασια στο τσαμπε. Μακαρι να γινοταν αλλα δε γινεται.

Τελος ΠΡΕΠΕΙ να εχουν ολοι οσοι αποφασιζουν να δουλεψουν ετσι ενα πυκνωτικο μικροφωνο. Δεν υπαρχει περιπτωση να ηχογραφησει καποιος φωνη ή καποιο ακουστικο οργανο με δυναμικο μικροφωνο και να ακουστει ανθρωπινα. Εγω απ τη μερα που χρησιμοποιησα πυκνωτικο δεν εχω ξανακουμπησει τα δυναμικα που εχω (μιλαμε παντα για το σπιτι). Η ευαισθησια τους ειναι απιστευτη και η ποιοτητα δεν εχει καμια σχεση με τα δυναμικα.

Θα κλεισω λεγοντας οσοι κανουν δουλεια στο σπιτι να ειναι λιγακι προσγειωμενοι σχετικα με το αποτελεσμα που πιστευουν οτι θα παρουν απ τα οποιαδηποτε μηχανηματα εχουν.

Παιδια, ο ηχος των cd που ακουμε ειναι αποτελεσμα πολλων διαφορετικων πραγματων και για να μην το παρακανω με το θεμα, πιο σημαντικο ολων ειναι τα αυτια και οι γνωσεις του ηχοληπτη και του παραγωγου που ειναι πισω απ την παραγωγη του cd. Αυτα πληρωνουν τα μεγαλα συγκροτηματα, τις καλες συνθηκες ηχογραφησης τις εχουν δεδομενες.

Προσπαθηστε να ακουτε και οχι να βλεπετε, κλεινετε τα ματια σας και ακουτε αυτο που φτιαχνετε και μη βλεπετε τα preset του καθε εφφε (αν και βοηθανε πολλες φορες). Στη συγκεκριμενη φαση αυτο που θα κανει τη διαφορα σε μια μιξη (εκτος απο τα χερια που παιζουν) ειναι τα αυτια και οχι τα ματια.

 
Να βάλω και εγώ το λιθαράκι μου σε αυτό το θέμα ελπίζοντας ότι για λίγο καιρό δεν θα δω για ακόμα μια φορά

νέο θέμα με τίτλο "ποια κάρτα ήχου μέχρι τα 200 euro και monitor μέχρι τα 300)

Πρώτα αναλύουμε τις ανάγκες μας με βάση του τι θέλουμε να κάνουμε και τι θα θέλουμε να κάνουμε τα επόμενα

χρόνια (έτσι αποφεύγουμε τις συνεχείς αγοραπωλησίες)

Για την επιλογή της κάρτας ήχου

Τι πρέπει να σκεφτούμε:

1) αριθμός καναλιών που θέλουμε να γράφουμε ταυτόχρονα

2) θα χρησιμοποιήσουμε πυκνωτικό μικρόφωνο? (τροφοδοσία 48V)

3) θα θελήσουμε να χρησιμοποιήσουμε ψηφιακές συσκευές?

4) από τα κανάλια που θα ηχογραφούμε ταυτόχρονα πόσα θα είναι για μικρόφωνα και πόσα θα συνδέονται κατευθείαν

στην κάρτα και αυτά θα χρειάζονται είσοδο hi-z (κιθάρα-μπάσο-μπουζούκι) ή θα είναι line (synth) ?

5) χρησιμοποιούμε συσκευές midi? (e-drums, synth, controllers)

Οι κλασικές-δοκιμασμένες λύσεις:

E-MU Tracker Pre: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως line είτε ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου και δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο

E-MU 0404 USB: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως line είτε ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο, σύνδεση midi και

ψηφιακά in/out

Tascam FireOne: Κάρτα ήχου με σύνδεση firewire έχει 2 εξόδους και 3 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε η μία ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο, σύνδεση midi και

ψηφιακά in/out επίσης έχει και είσοδο για ποδοδιακόπτη (footswitch) και προσφέρει και έναν mini controller με κάποιες βασικές

λειτουργίες για το πρόγραμμα που χρησιμοποιήτε για τη μίξη των κομματιών σας (DAW)

Tascam US-122L: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 4 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε η μία ως hi-z και η άλλη ως line είτε ως 2x προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό

μικρόφωνο και σύνδεση midi

Tascam US-144: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 4 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε η μία ως hi-z και η άλλη ως line είτε ως 2x προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό

μικρόφωνο και σύνδεση midi  και ψηφιακά in/out (spdif)

M-Audio Fast Track Pro: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 2 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως line είτε η ως hi-z είτε ως προενισχύσεις μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο, σύνδεση midi και

ψηφιακά in/out

Native Instruments Audio Kontrol 1: Κάρτα ήχου με σύνδεση USB 2.0 έχει 4 εξόδους και 2 εισόδους οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν

είτε ως 2x line είτε ως η μία hi-z και η άλλη line είτε ως προενίσχυση μικροφώνου, δίνει επιλογή 48V για πυκνωτικό μικρόφωνο και σύνδεση midi

Για την επιλογή των Monitor

Τι πρέπει να σκεφτούμε:

1) αν ο χώρος μας είναι μικρός τα πολλών ιντσών ηχεία θα δημιουργήσουν ένα βουητό από μπάσα οπότε μένουμε κάτω από τις 6 ίντσες

2) δεν θα γίνουμε παραγωγοί επειδή πήραμε τα πρώτα μας μονιτοράκια και ούτε πρόκειται να ακούσουμε τίποτα τρελό σε χαμηλές τιμές

Alesis M1 Active 520: 5 ίντσες 75 watt ένα καλό ζευγάρι για τα ελάχιστα χρήματα που κοστίζει

Alesis M1 Active 620: 6.5 ίντσες 100 watt το μεγαλύτερο αδερφάκι από τα 520 με περισσότερα μπάσα

Tascam VL-A5: 5.25 ίντσες 90 watt με ωραία περιγραφή των μεσαίων και ψηλών αλλά χωρίς εικόνα του μπάσου λόγο λίγων ιντσών

Adam A5 Pro: 5.50 ίντσες με τρομερά ψηλά  έναντι των αντιπάλων του λόγο του ribbon

Event TR6: 6.5 ίντσες ένα ζευγαράκι με το οποίο σίγουρα κάποιος θα μπορέσει να κάνει δουλειά

Tascam VL-A8: 8 ίντσες το μεγάλο αδερφάκι των vl-a5 με σαφώς καλύτερη εικόνα των χαμηλών συχνοτήτων και γενικότερα ένα

value for money ηχείο

Prodipe Pro 8: 8 ίντσες 140 watt ένα πάρα πολύ καλό ζευγαράκι για μεγάλους χώρους και αρκετά αναλυτικό

δείξτε την κατανόηση σας γιατί το γράφω βραδιάτικα το post και μπορεί να χει ξεφύγει και τίποτα

Αυτά τα ολίγα (ROFL) από εμένα

 
Σήμερα, μετά απο καιρό, βρήκα κάποιο χρόνο και σέρφαρα στο σάιτ αρκετή ώρα. Βρήκα καινούργια πράγματα πολύ ενδιαφέροντα και βοηθητικά για εμάς τους ερασιτέχνες του αθλήματος. Χαίρομαι ιδιαίτερα που πολλοί γνώστες μας προσφέρουν τα φώτα τους.  :)

Διαβάζοντας το συγκεκριμένο τόπικ μου δημιουργήθηκε η εξής απορία. "Στήνοντας" ένα home studio με μια σχετικά καλή κάρτα ήχου, πως μπορεί να προστεθεί αργότερα ένα digital interface πχ σαν αυτό http://www.thomann.de/gr/mackie_control_universal_pro.htm (λέμε τώρα...) ή ακόμα και κάτι αρκετά μεγαλύτερο (ξαναλέμε τώρα...).

Η απορία μου είναι στο πώς ακριβώς θα γίνει η σύνδεση. Η κάρτα θα παρακαμφθεί; Δε θα χρειάζεται πια μιας και τα περισσότερα digital interfaces λειτουργούν και σαν κάρτες ήχου; Αν η κάρτα είναι πολύ καλή και είναι κρίμα να μείνει στην άκρη; Αυτές οι απορίες προς το παρών...

 
Ένα μπράβο και ευχαριστώ στον Animae και σε όλα τα παιδιά για τη συνεισφορά των γνώσεων τους επί του θέματος. Ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη να βλέπεις συγκεντρωμένα όλα αυτά τα ωραία και χρήσιμα tips. Στο παρελθόν υπήρξα τύπος plug 'n' play καθότι μουσικά μεγάλωσα σε εποχή που κάναμε πρόβες σε υπόγεια στούντιο και παίρναμε το υλικό σε κασέτα! Όμως οι ανάγκες και οι εποχές αλλάζουν (ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση) και όλα αυτά κάποτε γίνονται απαραίτητα για αξιοπρεπή αποτελέσματα. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι ναι μεν έχουμε πιο σωστό αποτέλεσμα, όμως ξοδεύουμε πολύ χρόνο απο τη δημιουργική μας πλευρά και καταλήγουμε να μπερδεύουμε δύο πολύ σημαντικούς αλλά και ταυτόχρονα διαφορετικούς ρόλους, αυτόν του ηχολήπτη / παραγωγού και αυτόν του μουσικού. Δεν ξέρω απλά έχω αυτή την αίσθηση.

Όπως και να έχει σας ευχαριστώ, μου δώσατε πολλά hints για να εφαρμόσω και στα δικά μου σπιτικά project!

Υ.Γ. Κατάφερα να διαβάσω το κείμενο του Animae αφού πρώτα έλιωσα 5 λεπτά στο γέλιο με το απίστευτο animated avatar (Immortal με Tootsie Pops) που χρησιμοποιεί! (Meanie..  :D). Cheers Animae!

 
Γεια κ χαρά παιδιά! Ωραίο θέμα πραγματεύεστε κ μιας κ είμαι καινούργιος στο home recording αντιμετωπίζω τα προβληματάκια μου. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι αφού παιδεύτηκα ώστε να εγκαταστήσω τo Lexicon Omega Interface, έκανα format στον υπολογιστή κ πλέον η σελίδα της Steinberg δεν ανοίγει ώστε να κατεβάσω το καινούργιο activation code. Αν κάποιος αντιμετωπίζει ή αντιμετώπισε παρόμοιο πρόβλημα, τον παρακαλώ να με βγάλει απ'τη μιζέρια μου.

 
φυσικα πρωτα αρχιζουμε μονο και ΜΟΝΟ απο τον χωρο/περιβαλλον, για αυτο και μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ σου nikodemos, γιατι εκατσες να επισημανεις τα απαραιτητα (και συνηθως αυτα που το 99,9% των ασχολουμενων αγνοει), και οχι τα ...επεκειμενα (plug-ins, monitors και λοιπα ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ, ναι, ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ. Μπορει καποιος να αλλαξει μονιτορς, δωματιο μουσικης(ηχογραφησης, ακροασης κλπ) ομως ? ? ?

Τωρα φιλε jmone, no offense, αλλα για μενα ειναι επικινδυνο (ναι βλεπω το δελτιο ειδησεων του Ευαγγελατου 8-)  -αληθεια!) αυτο που κανεις, δηλαδη να αναφερεις καποιες μαρκες μονιτορς,καρτων ηχου κλπ, και απο πανω να σχολιαζεις υπεργενικευοντας. Το να λες για παραδειγμα οτι για μικρο χωρο (και δεν αναφερεις ουτε ΚΑΝ υλικα τοιχων, συγκεκριμενες διαστασεις, ηχοδιασπαση κλπ) μενουμε σε ηχεια 6" και κατω ειναι, σορρυ, βλακωδες. Και να συγκρινεις ετσι 10 ηχεια, τοσο γενικα, χωρις αποκρισεις συχνοτητων, θεση οπης αντανακλασης μπασσων, αποδοση στερεοφωνικης εικονας, ευρος του "sweet spot", γραμμικοτητα συχνοτητων, crossover, πληθος και αναφορα ρυθμιστικων κ.λ.π., ειναι για μενα τουλαχιστον ανουσιο, αλλα και παραπλανητικο για τον αδαη (ολοι καποτε υπηρξαμε -α,ρε η αυτοκριτικη πως ελαφρυνει το κλιμα της παραγραφου !).

 

Trending...

Νέα θέματα