• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Γνώμες & Προτάσεις για κομμάτι

Nekkon

Gretsch addict
21 Οκτωβρίου 2021
2,099
1,700
113
35
Thessaloniki
Όργανο
  1. Κιθάρα
  2. Τραγούδι
Ιδιώματα
  1. Acoustic
  2. Alt. Rock
  3. Ambient
  4. Blues
  5. Έντεχνο
  6. Funk
  7. Instrumental
  8. Jazz
  9. Pop
  10. Soul
  11. Παραδοσιακά
Χαιρετώ τους αγαπητούς συμφορουμίτες. Ηχογράφησα κάποιες ιδέες και τις έκανα ένα κομματάκι (sic). Μου αρέσουν κάποιες στιγμές (η διάρκεια είναι 3 λεπτά γιατί είναι γραμμένο σε 3 ακόρντα, πόσο παραπάνω να πάει), αλλά ηχητικά και ποιοτικά δεν έχει καμία σχέση με όσα ανεβαίνουν στο Music.

Θα ήθελα προτάσεις τόσο για το μουσικό-συνθετικό κομμάτι όσο και για το ηχητικό. Δηλαδή οκ, έγινε αυτή η ηχογράφηση, ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα για ένα καλύτερο αποτέλεσμα ηχητικά; Επίσης, αν ήταν δικό σας κομμάτι τι θα προσθετατε από μουσικής άποψης; Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη!

Υπόψην:

1) Έχω μινιμαλιστικό εξοπλισμό, ούτε καν studio monitors, άρα δεν έχω ακούσει ακόμα το κομμάτι σωστά.

2) Δεν έχω ιδέα από mixing, mastering, cubase και αυτά τα μπλιμπλίκια που παίζετε στα δάχτυλα εσείς οι νεολαίοι ?

3) Οι γνώσεις μου στη μουσική είναι περιορισμένες, δε μπορώ να γράψω jazz ακόμα ?

Ευχαριστώ!

Nekkon - The Crazy Scientist.mp3

 



 

Attachments

Χαιρετώ τους αγαπητούς συμφορουμίτες. Ηχογράφησα κάποιες ιδέες και τις έκανα ένα κομματάκι (sic). Μου αρέσουν κάποιες στιγμές (η διάρκεια είναι 3 λεπτά γιατί είναι γραμμένο σε 3 ακόρντα, πόσο παραπάνω να πάει), αλλά ηχητικά και ποιοτικά δεν έχει καμία σχέση με όσα ανεβαίνουν στο Music.

Θα ήθελα προτάσεις τόσο για το μουσικό-συνθετικό κομμάτι όσο και για το ηχητικό. Δηλαδή οκ, έγινε αυτή η ηχογράφηση, ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα για ένα καλύτερο αποτέλεσμα ηχητικά; Επίσης, αν ήταν δικό σας κομμάτι τι θα προσθετατε από μουσικής άποψης; Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη!

Υπόψην:

1) Έχω μινιμαλιστικό εξοπλισμό, ούτε καν studio monitors, άρα δεν έχω ακούσει ακόμα το κομμάτι σωστά.

2) Δεν έχω ιδέα από mixing, mastering, cubase και αυτά τα μπλιμπλίκια που παίζετε στα δάχτυλα εσείς οι νεολαίοι ?

3) Οι γνώσεις μου στη μουσική είναι περιορισμένες, δε μπορώ να γράψω jazz ακόμα ?

Ευχαριστώ!




Αγαπητέ μου και φίλτατε Νέκκονα.

Κατ' αρχήν ... στέκεται αυτό που έγραψες.

Κατά δεύτερο λόγο, είναι πολύ λιτό.

Κάποιες σκόρπιες σκέψεις που ίσως σε βοηθήσουν ...

- Σταμάτα να συγκρίνεις. Τι θα πει "δεν έχει σχέση ηχητικά και ποιοτικά με αυτά που ανεβαίνουν ..."

Να μην σε νοιάζει καθόλου αυτό.

- Προσωπικά, στα π@π@ρια μου για το mixing και mastering, δεν είμαι ηχολήπτης ή μηχανικός ήχου.

- Σταμάτα να ακούς τους Youtube-άδες κιθαρίστες, και ξεκίνα να ακούς μου-σι-κή, συνθέσεις δηλαδή, κομμάτια (δεν είπα ότι δεν ακούς ήδη, απλά οι παραπάνω κιθαρίστες σε επηρεάζουν περισσότερο από όσο θα έπρεπε νομίζω).

- Έχεις πολύ καλά στοιχεία, δυναμικές, προσπάθεια αλλαγής mood, κάνεις παραπάνω από τα αναμενόμενα πράγματα με τα τρία ακκόρντα, αλλά ...

- ... Κανείς δεν μπορεί να σου πει "βάλε αυτό μετά από το άλλο, και πρόσθεσε και κάτι τέτοιο". Όταν συνειδητοποιήσεις ότι πας να συνθέσεις, θα λειτουργήσεις από μόνος σου αλλιώς. Θα προσπαθήσεις να "ξαπλώσεις τις μελωδίες σου σε διαφορετικά κρεβάτια" και όχι όλες στο ίδιο. Στριμώχνονται.

- Οι μελωδικές σου ιδέες είναι αξιοπρόσεκτες, αρμονικά όμως ... αδικούνται (τα κρεβάτια που έλεγα).

- Δεν "έχεις" ακόμα την δομή ενός κομματιού (από ότι ακούω εδώ και μόνο κρίνω). Άσχετα με το αν είναι instrumental ή όχι, κάθε κομμάτι έχει μια βασική δομή, που εδώ λείπει.

- Δεν χρειάζεται να γράφεις jazz, για να έχεις και να χρησιμοποιείς κάποιες γνώσεις. Προσπάθησε να τις αποκτήσεις αν δεν τις έχεις.

- Το φραζάρισμά σου, με προδιαθέτει για ωραία πράγματα, ξεκλείδωσέ τα, και βάλ' τα να δουλέψουν.

- Δεν ξέρω το επίπεδό σου, για να σου πω περισσότερα. Μπορεί να έχεις περισσότερα εργαλεία που δεν χρησιμοποιείς, μπορεί και όχι.

Η προσπάθεια πάντως είναι αρκετά καλή.

 
Πολύ καλο το κομμάτι. Έχεις ρίξει ωραίες μελωδίες μέσα, κάπου με περισσότερη επιτυχία και κάπου με λιγότερη. Κοινός παρονομαστής η επιτυχία, βεβαίως βεβαίως.

Ακούγοντάς το, σα να είναι ένα βιαστικό ποτ-πουρι, ένα "τρέιλερ" ενός μουσικού έργου. Δεν έχει τυπική δομή, όχι ότι αυτό είναι πρόβλημα για μένα. Θα έπρεπε να αναπτύξεις περισσότερο κάθε θεμα, και σε κάποια σημεία να ήταν ομαλοτερες οι αλλαγές. 

Ηχητικά δεν πω πολλά διότι το άκουσα από το κινητό. Σίγουρα τα τύμπανα είναι χαμηλά και οι κιθάρες πολύ ψηλά, ειδικά από τη μέση και μετά.

Διάβασε προσεκτικά όσα γράφει ο Στράτος. Το σημαντικό είναι να συνεχίσεις να γράφεις και κάθε φορά να βελτιώνεις τους τομείς που υστερούσε το προηγούμενο κομμάτι. Έτσι έρχεται η πρόοδος, συνθετικά και ηχητικά.

Το καλό θα γίνει καλύτερο.

 
Μια χαρά νέκκων.

Εγώ νομίζω ότι με μερικές ενορχηστρωτικές προσθήκες/αλλαγές θα άλλαζε αρκετά.

- Όταν μπαίνει το κράντσυ παουερκορντο, θα μπορούσε να μπει παρέα και η σολο λιντ.

- Όταν υπάρχουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα στις μελωδίες, κι αφού οι κιθάρες είναι "μαζί" με τον κορμό τον υπόλοιπο στη μίξη (σε στάθμες και ισορροπία εννοώ) μπορείς να ντουμπλάρεις τις δεύτερες φορές με κάποιο όργανο στην οκτάβα πάνω. Αλλιώς, μπορείς να βγάλεις τα μελωδικά λίγο πιο μπροστά, αλλά ταυτόχρονα να είναι παιγμένα λίγο πιο ελεύθερα.

Από εκεί και πέρα, είναι και η προσωπική πορεία του καθενός. Υπάρχουν ιδεες που δε φεύγουν ποτέ, και τις παλεύεις μια ζωή. Τους αλλάζεις το ένα, αλλάζεις το άλλο, αναδιατυπώνεις, ξηλώνεις, ράβεις. Το σημαντικό είναι να γράφεις, ώστε να συμβαίνει αυτό.

Καλορίζικος, γράφε συνέχεια και θα φτιάχνει μόνο του.

 
  • Like
Reactions: Nekkon
Μια χαρά στέκεται η προσπάθεια. Απλά επειδή έχουμε 2023 και γράφεις instrumentals, κάτι θα πρέπει να υπάρχει σαν καλλιτεχνική πρόταση που θα το πάει στο επόμενο level. Αν σε ενδιαφέρει φυσικά κάτι τέτοιο. Αλλιώς ακούγεται απλά σαν δοκιμή.

Δεν έχει σημασία αν ξέρεις μία ή είκοσι κλίμακες ή αν μπορείς να παίξεις σόλο πάνω από πολυρυθμικά patterns. Υπάρχουν άπειροι μουσικοί που κατέχουν αυτές τις τεχνικές ικανότητες και παρόλα αυτά παραμένουν αδιάφοροι.

Και ο λόγος που πραραμένουν αδιάφοροι είναι πάνω κάτω ο ίδιος. Δεν μπορείς να ακούσεις την ψυχή και την προσωπική έκφραση. Μια επίδειξη δυνατοτήτων, όσο καταπληκτικές και να είναι αυτές, από μόνη της δε θα συγκινίσει παραπάνω από το επίπεδο παρακολούθησης παράστασης τσίρκου. 

Οπότε η πρότασή μου είναι: άκου μουσική, δες συναυλίες, διάβασε κάποιο βιβλίο, πήγαινε θέατρο και σινεμά, εμπνεύσου και κάτσε να γράψεις έχοντας πραγματικό λόγο να το κάνεις. 

 
  • Like
Reactions: Nekkon
Ξεκινάω λέγοντας πως μου άρεσε το πόνημα κ το παίξιμο αλλά...

Υπάρχει ένα βιβλίο, το Τάδε Έφη Φιουζιος.

Η Έφη Φιουζιος λοιπόν σου είπε ο,τι χρειάζεται να ξέρεις. Διάβασε το κ ξαναδιάβασε το. Εμένα μου έμεινε το σταματά ν'ακους γιουτιουμπ. Το βγάζεις πάρα πολύ Νεκκωνα μου. Επηρεάζεσαι πάρα πολύ από αυτά που βλέπεις κ ακούς 

Έχεις παίξιμο να μπορείς να κάνεις πράγματα. Άρχισε να τα κάνεις. Δημιουργικά εννοώ. Μάθε το μαραφετι daw που χρησιμοποιείς κ το τι μπορεί να σου προσφέρει, δηλαδή τα πάντα. Δε μιλάω σαν μίξη. Κ εδώ συμφωνώ με την Έφη. Σκαρωνε μικρά κομματάκια. Κορντ προγκρεσιονς κ μελωδίες πάνω από αυτά. Όχι ο,τι σου κατέβει. Πως να γράφεις μελωδίες με chord tones εκεί που πρέπει. Η κιθάρα θα είναι η φωνή σου γιατί αυτό το όργανο έχεις, αλλά δε θα παίζεις κιθαριστικά. Μάθε πώς να εξελίσσεις ένα θέμα. Πως να δημιουργείς αντίθεση. Είτε με δυναμικές, είτε με Ρυθμό, είτε με άλλη αρμονία, είτε με άλλη πυκνότητα στις νότες,  είτε με διαφορετική κίνηση κ σχήματα στις μελωδίες σου. Να φτιάχνεις δηλαδή ένα προσχέδιο ενός κομματιού, που κ Μιντι να το δίνεις να το ακούει κάποιος, να είναι ευδιάκριτα τα εργαλεία τραγουδοποιίας που χρησιμοποίησες 

Κάνε αυτό για ένα χρόνο. Μη σε νοιάζει το κιθαριστικο . Εξ άλλου συμβαίνουν τρια πράγματα. Είσαι αρκετά καλύτερος κιθαριστικά απ'ότι ως "τραγουδοποιός". Δεύτερον έχεις εξαιρετικό δάσκαλο, οπότε τα της κιθάρας θα στα πει αυτός καλύτερα. Τέλος όταν έχεις καλύτερο υλικό που έχεις γράψει μόνος σου, εσύ, ο ίδιος κιθαρίστας θα παίζεις πολύ καλύτερα από πάνω (φυσικά κ η καλύτερη αντίληψη συνθετικά θα σε κάνει ακόμα καλύτερο κιθαρίστα)

Το εγώ κιθαρίστας είμαι, δε θέλω να μάθω να γράφω, δεν υπάρχει πουθενά (εκτός ίσως από τον κλασσικό χώρο). Είναι ένας καθρέφτης που κοιτάμε όλο αυτό κ το είδωλο είναι το που πραγματικά βρισκόμαστε. 

Τώρα.... στο κομμάτι. Είναι πολύ καλύτερο από το πώς το περιγράφεις ?

Έχει δυο σημεία που είναι keeper. Το αρχικό θέμα αν το δουλέψεις κ το προσεγγίσεις αλλιως (πχ η πρώτη νότα παιγμένη κ οι επαναλήψεις με delay αντί για πενιές) κ οι δισολιες?

Τα lead δεν έχουν τόσο ενδιαφέρον κ δεν ευθύνεται το παίξιμο γι'αυτο. Κάνε κάτι με την αρμονία εκεί. Ας είναι κάτι απλό. Αν δε θες ν'αλλαξεις κλειδί, καν'το να εστιάζει σε άλλο ακορντο από το ίδιο κλειδί κ να μένει εκεί περισσότερο. Ν'ακουστει αυτό που παίζεις άλλο mode κ τόνισε το. Άλλαζε ακκορντο όχι... λειτουργικά, αλλά όταν θες ν'αλλαξει το μοουντ (έχεις 7, άντε 6 σε κάθε κλειδί). 

Αυτά είναι εύκολες διορθώσεις. Αν μπεις στο τριπακι να κάνεις αυτό που περιγράφω στην αρχή μόνος σου θα έχεις τη δυνατότητα να το μεταμορφώσεις πολύ καλύτερα σε λίγο καιρό .

Σόρρυ για το σεντόνι. Ειδικά από τη στιγμή που το κομμάτι είχε καλές στιγμές κ το παίξιμο ήταν άψογο. Απλά επειδή σε πάω κ επειδή έχεις πολλά καλά αλλά νιώθω πως εστιάζεις λάθος, ήθελα να τα πω. Φυσικά κ τα έχουμε πάθει όλοι αυτά που λέω. Κ χάσαμε πολύ χρόνο νομίζοντας πως μόνο το παίξιμο βελτιώνει το παίξιμο ?

 
Last edited by a moderator:
Εγώ θα τα πω γρήγορα και περιληπτικά.

Περί σύνθεσης/arrangement:

- Θα έβαζα ένα μικρό ambient fade-in στην εισαγωγή έτσι ώστε να μη σκάσει τόσο απότομα το πρώτο μέρος.

- Θα έβαζα διαφορετική αρμονία στο ρεφρέν. Το παλιό καλό 6-7-1 παραείναι βαρετό, αναμενόμενο, και πολυπαιγμένο - ΕΚΤΟΣ αν κάνεις φτιάξεις μια πολύ ωραία μελωδική γραμμή με μια lead κιθάρα πχ.

- Θα έκανα μια μικρή αρμονική διαφορά στο δεύτερο verse

- Θα έβαζα ένα interlude/bridge/κάτι να σπάσει το verse/chorus/verse/chorus pattern.

Περί μείξης:

- Κατέβασέ τα όλα λίγο κάτω μη χτυπάνε κόκκινα

- Ανέβασε το ταμπούρο κάπως γιατί κρύβεται πολύ, και ψάξε να δεις αν μπορείς να βάλεις rimshot

- Δες αν μπορείς να παίξεις λίγο με compression σε όλα τα τύμπανα. Αν σε μπερδεύει ασ'το.

- Βάλε EQ σε όλα τα όργανα και κόψε όλες τις χαμηλές συχνότητες εφόσον δεν χρειάζονται (πχ κάτω από 200-400Hz στην κιθάρα) ανάλογα πάντα και τα υπόλοιπα όργανα.

ΑΦΤΑ στα γρήγορα γιατί δεν είχα άλλο χρόνο!

 
  • Agree
  • Like
Reactions: PAL and Nekkon
Το 'χεις, το 'χεις. Ακόμη και σε κάτι τόσο απλό αρμονικά κατάφερες και έβγαλες ένταση (και δεν εννοώ τα db αλλά την συναισθηματική ένταση).

Ιδέες θα έρθουν (αλλά και ακόμη να μην έρθουν, κάτι θα βοηθήσουμε και μεις, τι, μόνο για να ακούμε είμαστε; )

Κινήσου πάντα με βάση το ρητό που λέει ότι "το καλύτερό μου ως τώρα.... θα είναι το επόμενο" και σε περιμένουμε. 

Μπράβο!

ΥΓ Α, και κάτι ακόμη: το κρατάς ως έχει και κάποια στιγμή μπορεί αυτό να αποτελέσει την βάση γιατί πιο σύνθετο μουσικά και πιο ισορροπημένο ηχητικά. 

ΥΓ2 Αν δεν σου κάνει κόπο, μπορείς να αναφέρεις τι χρησιμοποίησες για την παραγωγή σου; Arranger και κιθάρες ίσως;

 
Last edited by a moderator:
Αν δεν σου κάνει κόπο, μπορείς να αναφέρεις τι χρησιμοποίησες για την παραγωγή σου; Arranger και κιθάρες ίσως;
Gretsch electromatic hollowbody

Telecaster με twang kings

Ableton 

Neural DSP Cory Wong

Neural DSP Gojira

 
  • Thanks
Reactions: Jet72
Πάρα πολύ ωραίο... βγάζει και μια νοσταλγία άλλης εποχής. Η ιδέα υπάρχει... λείπει το στήσιμο. Συμφωνώ σε όλα με τον Άλεξ, διαμόρφωσε λίγο την εισαγωγή. Το μπασσοτύμπανο νομίζω θέλει λίγο δουλίτσα ηχοληπτικά και οι εντάσεις γενικά. Μια αλλαγή αρμονίας θα βοηθούσε επίσης.

 
  • Like
Reactions: Nekkon
The Crazy Scientist bluesy.mp3

 


Με ένα μικρό θεματακι και βγάζοντας τα μέταλλα, βελτιώνεται κάπως;

 

Attachments

Βελτιωμενο εως πολυ.

1. Το ξεκινημα ειναι λαθος. Απο το πουθενά με fade.

2. Αυτο το μπιτζι μπιτζι ειναι ενοχλητικό. Καντο 4 μετρα και αλλαξετο μετα ισως με αλλο οργανο

3. Το θεμα μην το παιζεις με διπλες αξιες σαν μαντολινο

4. Ξεκινα το κομμάτι με το θεμα στο 1.37

5. Τα τυμπανα σου είναι ενοχλητικα επαναλμβανομενα και το μπρεηκ ΕΠΙΣΗΣ.

6. Βρες τελος

Παικτικα εισαι καλος. 

 
  • Thanks
Reactions: Nekkon
Νεκτάριε, τρέχω και δεν προλαβαίνω να ακουσω και να σχολιάσω. Πιο απόγευμα/βράδυ θα ποσταρω.

 
  • Like
Reactions: Nekkon
To fade in βγάλε το. Βαλε ενα break απο τα τύμπανα να ξεκινήσει (όπως το πρώτο που ακούμε), και μετά βάλε την ορχήστρα να παίζει. Άσε την εισαγωγή να κυλήσει λίγο πριν ξεκινήσει η κιθάρα. Θα την άφηνα άλλα δυο μετρα.

Εκεί που μπαίνει η ακουστική, δεν μου πολυαρέσει η ηλεκτρική που παίζει παραλληλα, αλλά αυτό είναι θέμα γούστου. Η μετάβαση/αλλαγή στο 1.40 είναι πολύ απότομη. Ίσως θέλει κάνα πιατίνι που να διαρκεί εκεί. Στο τελος θα μπορούσες να επαναλάβεις την τελευταία μελωδία, σε πιο αργό τέμπο (στο μισό ίσως) και με πιο φτωχή ενορχήστρωση.

Στα της παραγωγής, πάναρε δεξιά αριστερά τις κιθάρες, φτιάξε έντασεις καλύτερα (ειδικά των τυμπάνων) και κόψε σε όλες τις κιθάρες κάτω από 120hz. 

Αυτά για αρχή.

Εννοείται ότι το κομμάτι είναι, εν δυνάμει, πολύ καλό!

 
  • Thanks
Reactions: Nekkon
Αυτο το κομματι εχει κανει τον κυκλο του αλλα τωρα μου αρεσει πιο πολυ.

Δεν ειναι ετοιμο οπως σου ειπαν πιο πανω, μα εχει τοσες περιεργες κ αναχρονιστικες αποφασεις υφους κ μελωδιας σε ολα, που με κανουν να κολλαω κ να θελω να το ακουσω ετοιμο. Με αυτην ακριβως την προσεγγιση, αλλα πιο προσεγμενο

Ευγε

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Nekkon
Βρε όταν έλεγα fade in στην αρχή, δεν έλεγα την ένταση! Αλλά να υπάρχει έστω ένα μικρό intro 1-2 δευτερολέπτων, πχ μια reversed συγχορδία, έστι ώστε να μην κάνει μπαμ κατευθείαν!

 
  • Haha
Reactions: Nekkon
Βρε όταν έλεγα fade in στην αρχή, δεν έλεγα την ένταση! Αλλά να υπάρχει έστω ένα μικρό intro 1-2 δευτερολέπτων, πχ μια reversed συγχορδία, έστι ώστε να μην κάνει μπαμ κατευθείαν!
Νέος είναι ο παίκτης, θα μάθει 

 

Trending...

Νέα θέματα