Gibson & Bumblebees πυκνωτες

aggeloskrv

Μέλος
Μηνύματα
378
Πόντοι
28
Χαιρετω την παρεα!

Ειμαι κατοχος μιας gibson les paul r7 (αγορασμενη πριν 6-7 χρονια) κ θεωρητικα εχει τα bumblebees.

Σε μια συζητηση που ειχα με καποιον τεχνικο μου ειπε πως απο την gibson δεν εχουν βαλει τα original.Τα original ειναι λιγο πιο μικρα κ επισης πως εαν ανοιξω μεσα αυτα που εχει απο την μανα της gibson κ συνεπως κ η δικια μου θα το διαπιστωσω.

Υπαρχει καποιος που εχει ψαξει το θεμα αυτο?

 
http://www.musiciansfriend.com/accessories/gibson-historic-bumblebee-capacitors-2-pack

Comments about Gibson Historic Bumblebee Capacitors 2-pack:

By now, everyone knows that the Gibson Historic "bumblebee" caps are cheap polyester metalized caps wrapped in brown plastic and paint. These caps are not even remotely similar to the original PIO bumblebee caps used on Gibsons in the late 1950s. There must be 1000% markup on these reissue Bees. I've used these reissue caps in recent Historic Les Pauls and they really do not sound very good compared to quality PIO caps that are commonly available.

 
Τα original δεν υπάρχουν πια.

Εκτός αν έχεις χοντρό πακέτο και περιπετειώδη διάθεση... (βλ. συνημμένη)

Θα βρεις πολύ υλικό για διάβασμα online. Παράδειγμα εδώ.

Original_bbees.JPG

 
Μαλιστα...

Κ γενικα τι προτεινετε?

Υπαρχει κατι αξιολογο εκει εξω που να φερνει στα παλια/original ή να μεινω με αυτα που εχει?

Εχει πειραματιστει κανενας απο εσας?

 
pagou είπε:
...the Gibson Historic "bumblebee" caps are cheap polyester metalized caps wrapped in brown plastic and paint...
Όντως.

Τώρα, αν ακούς ήχο στους πυκνωτές και αυτοί που χεις δεν σε καλύπτουν, μπορείς να πάρεις:

α) Κάποιον PIO από τους πολλούς που κυκλοφορούν (ειδικά οι Ρώσικοι ειναι και φθηνοί) για να χεις "τον ήχο" που ψάχνεις

β) Με κανα €50άρικο, Ρώσικους PIO βαμμένους σαν bumblebee (Luxe bees) για να ξέρεις ότι όχι απλώς ακούγονται σαν αλλά και μοιάζουν σαν .....

γ) Να προτιμήσεις κάποιον silver mica ή orange drop που έχουν (και καλά) hifi ήχο και να ξεμπε

δ) Να βάλεις tropical fish ή mustard για να χεις Vintage ήχο

 
Η μετατροπη θα επηρεασει κ τον τροπο που "καθαριζει" η κιθαρα οταν κλεινω το volume κ εχω drive,σωστα?

 
Earendil είπε:
Τα original δεν υπάρχουν πια.

Εκτός αν έχεις χοντρό πακέτο και περιπετειώδη διάθεση... (βλ. συνημμένη)
Ερωτηση: Όταν στους ενισχυτες είναι "νομος" να αλλαζονται οι πυκνωτες κάθε 20 (τουλάχιστον) χρονια γιατι στις κιθαρες πυκνωτες του '50 θα προσφερουν ποιοτικο ηχο? Επίτηδες δε λεω καλυτερο γιατι είναι υποκειμενικο.

Η ερωτηση είναι ειλικρινης γιατι εχω χρησιμοποιησει κι εγω "vintage" RIO στις partcasters μου και είμαι ευχαριστημένος από αυτό που κανουν με τη διαφορα ότι τους πληρωσα $4 όχι $100. Το ποσο vintage είναι δε γνωριζω και ουτε με νοιαζει. Γνωριζω όμως ότι δεν αγορασα 10 διαφορετικούς πυκνωτες να κατσω να τους τεσταρω τον έναν διπλα στον αλλο για να εχω σαφη εικονα αν αξιζουν. Απλα μου 'χει μεινει ένα κολλημα με τους πυκνωτες ελεου από την ενασχοληση μου με το HiFi...

 
KostasP είπε:
Απλα μου 'χει μεινει ένα κολλημα με τους πυκνωτες ελεου από την ενασχοληση μου με το HiFi...
....στο οποίο γνωρίζουμε ότι η διαφορά στην ποιότητα των πυκνωτών, λόγω  των πραγματικών φορτίων που τους διέπουν, παίζει τον ρόλο της στον ήχο.
Αντίθετα ερωτήσεις "να βάλω 400V caps στα pots μου όπως η Gibson ή μεγαλύτερο θα ναι καλύτερα;" δίνουν ένα τόνο ευθυμίας τις δύσκολες μέρες μας.

 
Tελικα αν αλλαξω πυκνωτες η κιθαρα μου μπορει να καθαριζει καλυτερα στα γκαζια οταν χαμηλωνω το volume?

 
Earendil είπε:
Τα original δεν υπάρχουν πια.

Εκτός αν έχεις χοντρό πακέτο και περιπετειώδη διάθεση... (βλ. συνημμένη)

Θα βρεις πολύ υλικό για διάβασμα online. Παράδειγμα εδώ.
Καλά δεν είναι και τόσο ακριβά που τα πουλάει αυτός..

Εγώ είχα πετύχει μια πολύ καλή ευκαιρία στο ebay και με 50 ευρώ αν θυμάμαι καλά είχα πάρει κάτι γέφυρες, και μεταξύ άλλων και 2 bumblebees..

Προς το παρόν κατοικούν στην αγαπημένη μου epiphone και όχι σε κάποια απο τις gibson που έχω..

Διαφορά δεν ξέρω αν άκουσα.Είχα κάνει ένα τεστ με διάφορους πυκνωτές.Υπήρχε διαφορά αλλά μπορεί να είναι και της φαντασίας μου.

DSCF1862.JPG

 
aggeloskrv είπε:
Tελικα αν αλλαξω πυκνωτες η κιθαρα μου μπορει να καθαριζει καλυτερα στα γκαζια οταν χαμηλωνω το volume?
Πιστευω τα ποντεσιομετρα πρεπει να κοιτάξεις και όχι πυκνωτες. Δε καταλαβαινω τι σημαινει καλυτερα για σενα, αν γνωρίζεις τι είναι treble bleed τσεκαρε και αυτό. Σε καποιους αρεσει, σε καποιους όχι.

 
Oταν λεω καλυτερα εννοω να εχω οσο το δυνατον καλυτερο καθαρο σημα κλεινοντας το volume ενω ο ενισχυτης βρισκεται σε drive καναλι.

 
aggeloskrv είπε:
Oταν λεω καλυτερα εννοω να εχω οσο το δυνατον καλυτερο καθαρο σημα κλεινοντας το volume ενω ο ενισχυτης βρισκεται σε drive καναλι.
Υποθετω ότι εννοεις να μη χανεις πριμα  όταν χαμηλωνεις το volume, για αυτό βοηθαει το treble bleed (πυκνωτης + αντισταση) στο ποντεσιομετρο της εντασης.

https://www.google.gr/?gfe_rd=cr&ei=iWeAU-LeFuPb8gfts4EI#newwindow=1&q=treble+bleed



 
aggeloskrv είπε:
Oταν λεω καλυτερα εννοω να εχω οσο το δυνατον καλυτερο καθαρο σημα κλεινοντας το volume ενω ο ενισχυτης βρισκεται σε drive καναλι.
Δοκίμασε το 50s wiring που διατηρεί τα πρίμα όσο χαμηλώνεις το Volume.

Το Treble Bleed προσωπικά το αποφεύγω γιατί έχει θέματα και φυσικά ουδέποτε μου άρεσε.

 
aggeloskrv είπε:
Oταν λεω καλυτερα εννοω να εχω οσο το δυνατον καλυτερο καθαρο σημα κλεινοντας το volume ενω ο ενισχυτης βρισκεται σε drive καναλι.
Οι πυκνωτές είτε ειναι Orange drop είτε einai bubble bee είτε ειναι phone book caps ακούγονται το ίδιο η βασική διαφορά ειναι  στο tolerance.

Όταν ένας πυκνωτής εμπορίου, σημέρα, εχει ανοχή +-5% αυτο στα πχ 100mf μεταφράζεται ,οτι στα χέρια μας μπορεί να κρατάμε έναν πυκνωτη ο οποίος εχει τιμή απο 95mf έως 105mf.

Σε έναν πυκνωτη 50 χρόνων που το tolerance όταν φτιάχτηκε κυμαινόταν στο +- 15%, κατάλαβε πόσες διαφορετικές τιμες μπορεις να πάρεις απο δέκα ίδιους πυκνωτές εκείνης της εποχής.

Άρα και διαφορετικά ακούσματα όταν τους βάλεις στην κιθάρα σου.

 
Όσο για πυκνωτές, ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη.

Και εξηγούμαι. Αν πάρεις bumbleBees ή οτιδήποτε άλλο δεν σημαίνει οτι αυτομάτως "εφτιαξες ήχο". Έχω δοκιμάσει και δοκιμάζω δεκάδες πυκνωτές και έχω να πω οτι τα πάντα είναι θέμα mix n' match που λένε. Μπορεί να αγοράσεις τον τάδε σουπερ ντούπερ πυκνωτη για ένα κάρο λεφτά και να σου ακούγεται χάλια για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν να κάνουν με το πως "συμμετέχει" στο σύστημα μαγνήτες-ποτενσιόμετρα (πραγματικές τιμές).

Παντως μια γενική "μπακαλίστικη" εκτίμηση λέει οτι οι PIO είναι συνήθως πιο creamy - στρογγυλοί στο ήχο, ενώ πχ οι κεραμικοί είναι πιο "τραχείς".

Οι orange drops που αναφέρθηκαν επειδή έχουν μια τάση να "ακούγονται" "λειψοί" στα μεσαία, παρουσιάζουν ενδιαφέρον στις mid-heavy Gibsons.

Επίσης μην ξεχνάς οτι η τιμή του πυκνωτή παίζει ρόλο ακόμα και με το Tone στο 10 (χωρίς roll-off), πράγμα που τείνει να εκλείψει όταν η τιμή του tone pot μεγαλώνει και εξαφανίζεται στα no-load pots (που βρίσκεις κυρίως σε κάποιες μοντέρνες fender).

 
HellFire είπε:
Οι πυκνωτές είτε ειναι Orange drop είτε einai bubble bee είτε ειναι phone book caps ακούγονται το ίδιο η βασική διαφορά ειναι  στο tolerance
Αγαπητέ Hellfire θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.

Οι διαφορές στα διηλεκτρικά μεταφράζονται και σε διαφορές στην ηχητική συμπεριφορά, ακόμα και στο "απλό" κύκλωμα ενός tone. Έχω δοκιμάσει σχεδόν τα πάντα (σίγουρα αυτούς που αναφέρεις) και έχουν σε κάποιες περιπτώσεις μεγάλες διαφορές μεταξύ ιδίων πραγματικών τιμών.

Σίγουρα η απόλυτη τιμή ενός πυκνωτή κάνει τη διαφορά, άρα και οι ανοχές που την επηρεάζουν μπαίνουν στην "εξίσωση"...

Οι παλιοί πυκνωτές που δούλευαν (όχι δηλαδή NOS) έχουν και θέμα με value drift, συν τις ευρύτερες ανοχές (...της εποχής).

Δεν είναι λίγες οι φορές που "ταπεινοί" (με το Hype της εποχής μας) παλιοί ταλαιπωρημένοι κεραμικοί έβαλαν τα γυαλιά σε πανάκριβους πυκνωτάδες απο το "πάνω ράφι"...

 
Eμενα προσωπικα μου αρεσει πολυ η συμπεριφορα στο volume αυτης της κιθαρας:


 
alderbody είπε:
Αγαπητέ Hellfire θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.

Οι διαφορές στα διηλεκτρικά μεταφράζονται και σε διαφορές στην ηχητική συμπεριφορά, ακόμα και στο "απλό" κύκλωμα ενός tone. Έχω δοκιμάσει σχεδόν τα πάντα (σίγουρα αυτούς που αναφέρεις) και έχουν σε κάποιες περιπτώσεις μεγάλες διαφορές μεταξύ ιδίων πραγματικών τιμών.

Σίγουρα η απόλυτη τιμή ενός πυκνωτή κάνει τη διαφορά, άρα και οι ανοχές που την επηρεάζουν μπαίνουν στην "εξίσωση"...

Οι παλιοί πυκνωτές που δούλευαν (όχι δηλαδή NOS) έχουν και θέμα με value drift, συν τις ευρύτερες ανοχές (...της εποχής).

Δεν είναι λίγες οι φορές που "ταπεινοί" (με το Hype της εποχής μας) παλιοί ταλαιπωρημένοι κεραμικοί έβαλαν τα γυαλιά σε πανάκριβους πυκνωτάδες απο το "πάνω ράφι"...
Πως μπορεί το διηλεκτρικό υλικό, μικα –χαρτι –πλαστικο -κενο αέρος κλπ μπορεί να επηρεάσει τον ήχο?

Στα βιβλία αυτά που αναφέρονται σαν  παράγοντες που επηρεάζουν έναν πυκνωτή είναι η διηλεκτρική σταθερά, η απόσταση μεταξύ των δυο επιφανίων και το εμβαδόν αυτών…δεν ρωτάω με ειρωνεία ρωτάω πληροφοριακά γιατί εγώ είμαι ένας φτωχός και τίμιος μηχανικός και δεν ξέρω από τέτοια . ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top