Αν υποθέσουμε πως το θέμα μας είναι το κατά πόσο μπορεί κάποιος να "επαναφέρει", αποκαταστήσει την "χαμένη" δυναμική κίνηση ενός ολοκληρωμένου (σε ότι αφορά το μιξ - 2trk δηλαδή) κομματιού στα επιθυμητά επίπεδα μέσω δυναμικής επεξεργασίας, τότε προσωπικά θεωρώ πως κάτι τέτοιο είναι μάλλον ανέφικτο.....ή καλύτερα μάλλον μάταιο... μάταιο με την έννοια ότι πιθανότατα τα ωφέλη από την όλη διεργασία δεν αντισταθμίζουν τα νέα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν (ειδικά σε μια πυκνή, crowded μίξημε πολλά όργανα κλπ κλπ).
Συμφωνώ απόλυτα με τον bigbassrules...η καλύτερη λύση είναι σίγουρα η επιστροφή στην μίξη και στην ριζική αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος. Εκεί πιστεύω ακράδαντα πως είναι εφικτό να επέμβει κανείς δραστικά στην δυναμική κίνηση κακογραμμένων (σε ότι αφορά την δυανμική επεξεργασία κατά το tracking) tracks αλλά και αξιολογήσει τον ρόλο του κάθε συστατικού - οργάνου στην συνολική δομή και "κίνηση" του κομματιού.
Συμφωνώ επίσης απόλυτα σε σχέση με την αξία του χειροκίνητου ελέγχου στο συγκεκριμένο θέμα με την μορφή του fader riding.
Θα ήθελα να προσθέσω επίσης ότι πολλές φορές οι "ιδιαιτερότητες" κάποιων επεξεργαστών μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση των μικροδυναμικών ενός track (η καλύτερα στην επαναφορά της αίσθησης της "κίνησης") ακόμη και μέσα από την παραδοσιακή συμπίεση.....πχ το "άγριο" και φαινομενικά άκομψο υπεργρήγορο pumping compression μιας συγκεκριμένης οικογένειας FET επεξεργαστών (και σε ένα συγκεκριμένο mode λειτουργίας) μπορεί να δώσει πολύ καλά αποτελέσματα σε ένα υπερσυμπιεσμένο τρακ φωνής (ή και πιο απλά σε ένα φλατ τραγουδισμένο τρακ).
Αντίστοιχα το πολύ γρήγορο ssl style vca compression στα τύμπανα μπορεί να τους δώσει μία παραπάνω αίσθηση κίνησης αλλά και την δυνατότητα να "ξεχωρίσουν" μέσα στο μιξ κλπ κλπ κλπ
Αναφέρθηκε (και πάλι από τον bigbassrules
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
) η τεράστια σημασία της γνωσης του τι κάνουν και πως ανταποκρίνοντε τα ρυθμιστικά attack & release ενός δυναμικού επεξεργαστή (να προσθέσω και την τεράστια σημασία του να γνωρίζουμε το πως ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ρυθμίσεις μας ο ΚΑΘΕ επεξεργαστής ανάλογα με την τοπολογία, σχεδίαση, κατάσταση κλπ) αλλά και οι μεγάλες δυνατότητες της παράλληλης επεξεργασίας....
Θα ήθελα να προσθέσω και την τεράστια σημασία του sidechain είτε μιλάμε για τον έλεγχο του επεξεργαστή μέσω κάποιας βοηθητικής εισόδου - σήματος είτε απλά μιλάμε για την ύπαρξη φίλτρων αποκοπής πριν την οδήγηση του gain detection κυκλώματος.
Καταλήγωντας (και νιωθωντας κάπως οφτόπικ....έχω την αίσθηση ότι το θέμα είναι μάλλον για ένα μάστερινγκ περιβάλλον ή αν μη τι άλλο για stereo επεξεργασία) θα ήθελα να επαναλάβω πως προσωπικά θεωρώ μάλλον ανέφικτη την συγκεκριμένη επεξεργασία στο τελικό στάδιο (ή καλύτερα πως δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή....) αλλά από την άλλη πλευρά θεωρώ τρομερά σημαντικές τις δυνατότητες που δίνουν οιδυναμικοί επεξεργαστές κατά την ηχογράφηση και μίξη όχι μόνο για την συμπίεση και τιθάσευση της δυναμικής περιοχής αλλά και για την διέυρυνση και ανακατασκευή της.