• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Ερώτηση για live καταστάσεις (ηλεκτρική κιθάρα)

  • Thread starter Thread starter dj_pns
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 43
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 5K

dj_pns

Μέλος
Μηνύματα
192
Πόντοι
18
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Καλησπέρα παιδιά! Έχει εδω και καποιο καιρό που μαθαίνω ηλεκτρική κιθάρα κανονικά με μαθήματα και παράλληλα και όλα τα μαθήματα θεωρίας κτλπ. Εχω ασχοληθεί με την μουσική τεχνολογία και την ηχοληψία καθώς το έχω σπουδάσει αλλα μέχρι εκεί, απο μουσική η μόνη μου επαφή είναι τώρα με τα μαθήματα ηλεκτρικής κιθάρας.

Έχω κάποιες ερωτήσεις που θα ήθελα να αποφύγω να τις κάνω στον δάσκαλο γιατί όσο καλός κιθαρίστας και δάσκαλος και να είναι, είναι παλιάς σχολής (65 ετών) οπότε θέλωντας και μή αυτός έχει μάθει σε "όλα analog" γιατι προφανώς και μόνο αυτά υπήρχαν τότε. 

Στο θέμα μας λοιπόν ... προφανώς και δεν μιλάω για τώρα στα κοντά καθώς ακόμα είμαι σε πολύ αρχικό επίπεδο, απλά θα ήθελα να ξέρω καποια πράγματα για το τί γίνεται σε καταστάσεις λάιβ. 

Παράδειγμα εγώ παίζω με το καλό τα επόμενα χρόνια σε κάποιο μαγαζί η με μια μπάντα, με το θέμα των κομματιών/ ήχων τι γίνεται?

Τι εννοώ: Σε περίπτωση που παίζεις με αναλογικά πεταλάκια, εαν θέλεις να αλλαξεις ρυθμισεις στο reverb π.χ. γιατι το "Ζητάει" ενα κομμάτι που παιζει η μπάντα, πρέπει να σκύψεις και να πειράξεις το πετάλι, σωστά? Εκτός εαν έχεις ένα πετάλι ρυθμισμένο αναλογα για το καθε κομματι (που ειναι καπως χαζο κατα την γνωμη μου) ?? Το ίδιο ισχυεί και με τα υπόλοιπα εφέ, παραμορφώσεις κτλπ.

Με πεταλιέρα όμως τύπου helix μπορέις μέχρι και έτοιμα preset να φτιάξεις για το κάθε κομμάτι και απλά να τα αλλάζεις το ενα μετά το άλλο live. Για τον ήχο οκ ας μην δώσω έκταση στο θέμα, αναλογικό ψηφιακό ο καθένας έχει την άποψη του, εγώ όμως με την μικρή εμπειρία μου και με το να έχω δοκιμάσει μερικά πετάλια και ενισχυτές, μπορώ να πω οτι στο σπίτι είμαι απόλυτα ευχαριστημένος με το helix vst που συνδέω την κιθάρα μου στην κάρτα ήχου και τα ακούω όλα απο τα studio monitors μου. 

Εαν παίζεις με πεταλιέρα τύπου helix π.χ. διάβασα οτι δεν χρειάζεσαι λαμπάτο ενισχυτή και καμπίνα καθώς το helix ειναι ηδη προσομοίωση ενισχυτή και καμπίνα και στην ουσία εαν ολο αυτο το συνδέσεις στο clean καναλι καποιου ενισχυτή π.χ. είναι σαν να βάζεις "προσομοίωση" πανω στο αληθινό πράγμα και οτι δεν είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις. Αντιθέτως διάβασα οτι ενα αυτοενισχυζόμενο PA ηχείο 10άρι η 12άρι είναι η καλύτερη λύση για amp simulators όπως το helix καθως θα χρωματισει λιγοτερο το αποτελεσμα που θα βγαλει.

Εαν ισχυεί κάτι τέτοιο τότε γλιτώνεις και απο το κουβάλημα όλων αυτών των βαριών μηχανημάτων (λαμπάτοι - κεφαλές, καμπίνες με 2 η και 4 ηχεία κτλπ) - πάς κύριος με το αυτονισχυζόμενο 12άρι σου και την πεταλιέρα μόνο αλλα και απο όλη την μανούρα κατα την διάρκεια του λάιβ με το να σκύβεις και να πειράζεις τα πεταλάκια σου σε όποιο κομμάτι είναι απαραίτητο καθώς μπορείς να προετοιμάσεις όλες τις ρυθμίσεις απο το σπίτι και να τις αποθηκεύσεις, σωστά?

Οπότε απο ότι κατάλαβα η φάση είναι ή πας σε αναλογικό setup το οποιο περιλαμβάνει τα τάδε πετάλια που έχεις διαλέξει + εναν δυνατό λαμπάτο (η όχι απαραίτητα?) ενισχυτή και σε ακολουθεί ολη αυτή η "μιρλα" και μη-πρακτικότητα του αναλογικού, ή πάς σε amp simulator πεταλιέρα με ενα αυτοενισχυζόμενο ηχειάκι και είσαι κύριος στο θέμα πρακτικότητα, ευκολία στην επιλογή/δημιουργία ήχων preset κτλπ και δεν σπάς και την μέση σου με το να κουβαλάς όλα τα παραπάνω, θυσιάζοντας ενα μικρό ποσοστό στην ποιότητα του ήχου που θα βγάζεις? 

Εαν λέω βλακείες συγχορέστε με (τρολλάρετε ελεύθερα) αλλα είμαι νέος στον χώρο ακόμα όπως είπα!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Yameth
Κατ' αρχήν, εάν δεν έχεις ανάγκη έναν λαμπάτο ενισχυτή, τότε μην πάρεις λαμπάτο. Θα είσαι μια χαρά με έναν τρανζιστοράτο ή με μια καλή πεταλιέρα απευθείας στην κονσόλα. Όλα θα σου κάνουν δουλειά, το καθένα με διαφορετικό τρόπο και ήχο.

Όσο πιο αναλογικός, τόσο και καλύτερος είναι ο ήχος, εφόσον ξέρεις να τον ρυθμίσεις. Είτε πας σε λύση ενισχυτή (λαμπάτου ή μη) με αναλογικά πετάλια, είτε πας σε λύση ενισχυτή και πεταλιέρας multieffect, είτε σε λύση modeling ενισχυτή (έχει μέσα όλα τα εφέ ενσωματωμένα και τα ελέγχεις με footswitch), είτε με πεταλιέρες τύπου helix στην κονσόλα.

Εάν αποφασίσεις να πας αναλογικά, και θέλεις να έχεις διαφορετικές ρυθμίσεις στο delay, τότε αγοράζεις ψηφιακό delay και το ρίχνεις στο pedalboard μαζί με τα υπόλοιπα αναλογικά. Μπορείς να βάλεις ο,τι πετάλι θες, ανάλογα με τις ανάγκες σου. Μπορείς να έχεις αναλογικό τον ήχο σου, και να ρίξεις στο τέλος της αλυσιδας ένα multieffect πετάλι με μπολικα preset. 

Είναι πολλά που μπορείς να κάνεις. Βρες τη λύση που σε ευχαριστεί ήχος της σε συνδυασμό με την ευκολία ρύθμισης και το κόστος. Προσωπικά, παίζω με λαμπάτο, και ένα pedalboard  περιλαμβάνει αναλογικά πετάλια od/dist και αρκετά ψηφιακά (πχ chorus, tremolo, univibe, delay, reverb). Δεν θα άντεχα να παίζω με ψηφιακή προενίσχυση, καθώς δεν "ακούει" στο χέρι όπως θα ήθελα. Αλλά καθένας έχει διαφορετικά στάνταρ και ανάγκες.

 
  • Like
Reactions: dj_pns
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου!

Τα "βασικά" όπως απο όλα αυτά ποια είναι? Η δεν υπάρχουν και είναι αναλόγως με τις ανάγκες του κάθε λάιβ και του τι παίζεις? Δηλαδή μπορεί να βγάλεις και όλο το λάιβ με 2 κανάλια ενα καθαρό και ενα βρώμικο και τον footswitch του ενισχυτη και σε άλλο λαιβ να έχει τοσες απαιτήσεις που θα εισαι συνέχεια κάτω να πειράζεις ρυθμίσεις σε 3 στρέμματα πετάλια που θα πρέπει να έχεις, σωστά? Αναλόγως που πας και τι γυρεύεις δηλαδή.

Τώρα όσο για τον λαμπάτο π.χ. τον ανέφερα καθαρά και μόνο γιατι έχω διαβάσει/ακούσει οτι έχει διαφορα στο πως νιώθεις τον ηχο απο τις χορδές σε σχεση με ενα amp simulator στους πιο επαγγελματίες παίκτες? Το ακούω πολύ αυτό οτι δεν είναι απλά θέμα ήχου (tone) αλλα θέμα το πώς νιώθεις τις νότες όταν παίζεις, κάτι σαν το latency αλλα όχι ακριβώς απο οτι καταλαβαίνω.

Δεν εχω κολλήματα λαμπάτος η τρανσίστορ, ανοιχτός σε όλα είμαι, θα διάλεγα το καλύτερο απο άποψη και να μην ξοδέψεις ενα νεφρό αλλα και ο ήχος να μην είναι τελείως χάλια η ψηφιακός (με κακό τρόπο)

Εγώ αυτή τη στιγμή (καλα εννοείται οτι δεν εχει καμια σχέση το σπίτι με τις απαιτήσεις ενός λαιβ) παίζω και απο amp simulators μεσω της καρτας ηχου μου και των monitors και μου αρέσει αρκετά αλλα εξίσου μου αρέσει να παίζω και απο τον ενισχυτή που έχω εναν Vox AV 15 (hybrid) 

Η αλήθεια είναι οτι εχω παρατηρήσει οτι οι επιλογές στα προγράμματα στον υπολογιστή είναι απεριόριστες και μπορώ να βρώ πολλούς ήχους που μου αρέσουν αλλα οταν παίζω κατευθείαν απο τον ενισχυτή μου ακόμα και με αυτό το (λογικά) φθηνό delay και reverb που έχει επάνω μου φαίνεται καπως καλύτερα όχι απο θέμα ποιότητα τους ήχου αλλα απο το πως βγαίνει ο ήχος, δεν ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω, σαν να "νιώθω" παραπάνω τις νότες που παίζω να το πω? Κάτι τέτοιο.

Είχα την εντύπωση οτι σε μια πραγματική πεταλιέρα modeling (helix π.χ.) και όχι VST, δεν θα υπήρχε κατι τετοιο και θα ηταν σαν ενας κανονικός ενισχυτής η αίσθηση του, απο ότι καταλαβαίνω όμως δεν ισχυεί κάτι τέτοιο? 

 
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου!

Τα "βασικά" όπως απο όλα αυτά ποια είναι? Η δεν υπάρχουν και είναι αναλόγως με τις ανάγκες του κάθε λάιβ και του τι παίζεις? Δηλαδή μπορεί να βγάλεις και όλο το λάιβ με 2 κανάλια ενα καθαρό και ενα βρώμικο και τον footswitch του ενισχυτη και σε άλλο λαιβ να έχει τοσες απαιτήσεις που θα εισαι συνέχεια κάτω να πειράζεις ρυθμίσεις σε 3 στρέμματα πετάλια που θα πρέπει να έχεις, σωστά? Αναλόγως που πας και τι γυρεύεις δηλαδή.


Μπορείς να βγάλεις ένα λάιβ με έναν μονοκάναλο ενισχυτή και ένα boost μπροστά, μόνο με το reverb του ενισχυτή. Το κάνουν πολλοί. Εάν θέλεις να έχεις σε κάθε κομμάτι του playlist και διαφορετικό ήχο, τότε χρειάζεσαι αρκετό εξοπλισμό. Περι ορέξεως.

Τώρα όσο για τον λαμπάτο π.χ. τον ανέφερα καθαρά και μόνο γιατι έχω διαβάσει/ακούσει οτι έχει διαφορα στο πως νιώθεις τον ηχο απο τις χορδές σε σχεση με ενα amp simulator στους πιο επαγγελματίες παίκτες? Το ακούω πολύ αυτό οτι δεν είναι απλά θέμα ήχου (tone) αλλα θέμα το πώς νιώθεις τις νότες όταν παίζεις, κάτι σαν το latency αλλα όχι ακριβώς απο οτι καταλαβαίνω.


Έχει τεράστια διαφορά στο πως αισθάνεσαι το χτύπημα των χορδών. Είναι πολύ πιο ευαίσθητο στις δυναμικές. Επίσης, έχει τεράστια διαφορά και στον ήχο, εφόσον συγκρίνεις δίπλα δίπλα ένα λαμπάτο και έναν τρανζιστοράτο. Ο ένας θα ακούγεται φουλ οργανικός και "τέλειος", και ο άλλος θα προσπαθεί να μιμηθεί αυτόν τον ήχο, αλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε αποτυχημένα. Σε συνθήκες λάιβ, οι διαφορές είναι κάπως μικρότερες. Αυτός που ξέρει να ρυθμίζει τον ήχο του, θα έχει ηχάρα είτε παίζει με μπουτικ λάμπα, είτε παίζει πανω στην κονσόλα με πεταλιέρα των 200 ευρώ.

Δεν εχω κολλήματα λαμπάτος η τρανσίστορ, ανοιχτός σε όλα είμαι, θα διάλεγα το καλύτερο απο άποψη και να μην ξοδέψεις ενα νεφρό αλλα και ο ήχος να μην είναι τελείως χάλια η ψηφιακός (με κακό τρόπο)


Έχει πάμπολες οικονομικές λύσεις σε λαμπάτους. Οι ψηφιακές λύσεις είναι πιο ακριβές.

Εγώ αυτή τη στιγμή (καλα εννοείται οτι δεν εχει καμια σχέση το σπίτι με τις απαιτήσεις ενός λαιβ) παίζω και απο amp simulators μεσω της καρτας ηχου μου και των monitors και μου αρέσει αρκετά αλλα εξίσου μου αρέσει να παίζω και απο τον ενισχυτή που έχω εναν Vox AV 15 (hybrid) 

Η αλήθεια είναι οτι εχω παρατηρήσει οτι οι επιλογές στα προγράμματα στον υπολογιστή είναι απεριόριστες και μπορώ να βρώ πολλούς ήχους που μου αρέσουν αλλα οταν παίζω κατευθείαν απο τον ενισχυτή μου ακόμα και με αυτό το (λογικά) φθηνό delay και reverb που έχει επάνω μου φαίνεται καπως καλύτερα όχι απο θέμα ποιότητα τους ήχου αλλα απο το πως βγαίνει ο ήχος, δεν ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω, σαν να "νιώθω" παραπάνω τις νότες που παίζω να το πω? Κάτι τέτοιο.


Εάν θες να γίνεις καλύτερος κιθαρίστας, θα πρέπει να παίζεις πιο πολύ με ενισχυτές όπως ο vox, οπου η παραμικρή διαφορά στο χτύπημα των δακτύλων ή της πένας θα ακουστεί (κάτι που δε συμβαίνει στα simulators). Σε λαμπατους, είναι ακόμα πιο έντονο αυτό το feedback.

Είχα την εντύπωση οτι σε μια πραγματική πεταλιέρα modeling (helix π.χ.) και όχι VST, δεν θα υπήρχε κατι τετοιο και θα ηταν σαν ενας κανονικός ενισχυτής η αίσθηση του, απο ότι καταλαβαίνω όμως δεν ισχυεί κάτι τέτοιο? 


Οι καλές ψηφιακές λύσεις είναι πολύ κοντά με τις καλές αναλογικές λύσεις. Δεν έχω εμπειρία με ψηφιακές, αλλά θεωρώ ότι έχουν άριστο ήχο (πχ kemper). Βέβαια, δεν νομίζω ότι μπορούν να φτάσουν την αίσθηση στα δάκτυλα που δίδει ο λαμπάτος, χωρίς να έχω (επαναλαμβάνω) εμπειρία.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: dj_pns
Οπότε απο ότι κατάλαβα η φάση είναι ή πας σε αναλογικό setup το οποιο περιλαμβάνει τα τάδε πετάλια που έχεις διαλέξει + εναν δυνατό λαμπάτο (η όχι απαραίτητα?) ενισχυτή και σε ακολουθεί ολη αυτή η "μιρλα" και μη-πρακτικότητα του αναλογικού, ή πάς σε amp simulator πεταλιέρα με ενα αυτοενισχυζόμενο ηχειάκι και είσαι κύριος στο θέμα πρακτικότητα, ευκολία στην επιλογή/δημιουργία ήχων preset κτλπ και δεν σπάς και την μέση σου με το να κουβαλάς όλα τα παραπάνω, θυσιάζοντας ενα μικρό ποσοστό στην ποιότητα του ήχου που θα βγάζεις? 


Προσωπικά χρησιμοποιώ πλέον για live σχεδόν αποκλειστικά το VOX MV50 Clean (το έχει και ο @gkourmoul1 ) το οποίο μπορεί να μην είναι λαμπάτο με την παραδοσιακή έννοια, αλλά κάνει άψογα την δουλειά του και με το παραπάνω. Σε συνδυασμό με το pedalboard μου φυσικά και μια 12άρα καμπινούλα (πολύ πιο βολικό από το να κουβαλάς μόνιτορ).





Γενικά η μόνη περίπτωση που μου ''άρεσε'' η φάση της ''πεταλιέρας'' ήταν όταν η μπάντα έχει ηλεκτρονικά τύμπανα (και φυσικά το μπάσο είχε και αυτό προενίσχυση, όχι με ενισχυτή δικό του δηλαδή) και έβγαινε όλος ο ήχος της μπάντας από τα ηχεία. Και όταν λέω ότι μου άρεσε, δεν εννοώ ότι ξετρελάθηκα με τον ήχο, απλά ήταν ΟΚ.

Όσες φορές έχω ακούσει πεταλιέρα καρφί σε μονιτορ ενώ η μπάντα έχει κανονικά τύμπανα πχ, το αποτέλεσμα εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου. Από την άλλη, πεταλιέρα καρφί σε καλό ενισχυτή κιθάρας (ή και με 4 cable method) μου ακούγεται ΟΚ, αν και είμαι της άποψης ότι αφού χρησιμοποιεί που χρησιμοποιεί ενισχυτή ας έχει και πεταλάκια για ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα....

Γενικά είναι θέμα τι σε βολεύει σαν παίκτη και τι μουσική παίζεις, σε τι χώρο παίζεις κτλ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: dj_pns
Καλά τα κατάλαβε ο dj_pns στο αρχικό του ποστ. Ακόμα και για τους εξηντάρηδες. ?

Σε γενικές γραμμές καλό είναι να μην αφορίζει κανείς δημιουργώντας δόγματα τύπου, αναλογικό καλό, ψηφιακό κακό (κι αντίστροφα) και όλα θα πάνε καλά, αρκεί να κρατάμε αυτιά ανοιχτά.

Υπάρχουν θετικά και αρνητικά στα πάντα και εξαρτάται από τον καθένα τι τον εξυπηρετεί περισσότερο. Ευτυχώς ότι και να χρησιμοποιηθεί σήμερα είναι άξιο λόγου.

Different strokes for different folks έλεγαν οι Σουμέριοι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλά τα κατάλαβε ο dj_pns στο αρχικό του ποστ. Ακόμα και για τους εξηντάρηδες. :)

Σε γενικές γραμμές καλό είναι να μην αφορίζει κανείς δημιουργώντας δόγματα τύπου, αναλογικό καλό, ψηφιακό κακό (κι αντίστροφα) και όλα θα πάνε καλά, αρκεί να κρατάμε αυτιά ανοιχτά.

Υπάρχουν θετικά και αρνητικά στα πάντα και εξαρτάται από τον καθένα τι τον εξυπηρετεί περισσότερο. Ευτυχώς ότι και να χρησιμοποιηθεί σήμερα είναι άξιο λόγου.

Different strokes for different folks έλεγαν οι Σουμέριοι.
Χρυσόστομε...σοφέ γέροντα....!!!! Ήμουν έτοιμος να απαντήσω...όχι τόσο κομψά?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
  • Like
Reactions: Yameth and dj_pns
15 ώρες πριν, Lord_Goumis είπε



Προσωπικά χρησιμοποιώ πλέον για live σχεδόν αποκλειστικά το VOX MV50 Clean (το έχει και ο @gkourmoul1 ) το οποίο μπορεί να μην είναι λαμπάτο με την παραδοσιακή έννοια, αλλά κάνει άψογα την δουλειά του και με το παραπάνω. Σε συνδυασμό με το pedalboard μου φυσικά και μια 12άρα καμπινούλα (πολύ πιο βολικό από το να κουβαλάς μόνιτορ).




Κάνει τούτο εδώ το 50 watt μικρούλι transistor για live? Με την έννοια εαν είναι αρκετό σε ένταση προφανώς, όχι σε ποιότητα! Εγω το κοιτούσα στην αρχή το συγκεκριμένο - το rock edition όμως - (το είδα κάπου προτεινόμενο) πρίν πάρω τον AV 15, για μελέτη στο σπίτι.

Στο τι με βολεύει σαν παίκτη όπως είναι λογικό ακόμα δεν ξέρω, αλλα η αλήθεια είναι δεν με φαντάζομαι με 3000 πεταλάκια τα μισα ενεργά ταυτόχρονα κτλπ όπως κανουν πολλοί "τρελαμένοι" του αθλήματος, δηλαδη και multi-effect πεταλιερα να έπαιρνα εννοειται οτι δεν θα ειχα ενεργα ολα αυτα τα εφε που εχουν τα preset απο μόνα τους.

Π.χ. οταν παιζω με amp simulator vst, εχω φτιάξει ενα καθαρό preset με ενα reverb που μου άρεσε και ενα βρώμικο με ενα distortion που μου άρεσε και ενα απαλο reverb + ενα απαλο delay και παίζω με αυτα μόνο εδω και ποσους μηνες ενω εχει απειρα preset και εφε διαθεσιμα να παιξεις, οτι εχω δοκιμασει π.χ. tremolo, phaser, flanger, chorus κτλπ ή δεν μου αρέσουν η απλα δεν ξερω πως να τα χρησιμοποιήσω σωστά ακόμα (βαση ειδος μουσικης) οποτε δεν με συγκινούν κιόλας. Γενικά απο ότι εχω καταλάβει δεν μου αρέσει ο πολύ "Φορτωμένος" ήχος, εαν βρώ μια ωραία παραμόρφωση που μου αρέσει με ενα reverb και ενα delay ειμαι κομπλέ.

Βέβαια, ίσως τα λεω αυτα επειδη ειμαι ακομα στην αρχη αλλα προς το παρόν δεν μπορω να φανταστω απειρα εφέ στο σεταπ μου και στον ήχο μου!

Είδος μουσικής είχα στο μυαλό μου Ροκάκια-Ελληνικά ξένα κτλπ η διασκευές ροκ γενικά σε αυτά τα πλαίσια, δεν είμαι του metal και γενικά των πιο βαριών ειδών μουσικής, αν και μου αρεσουν μερικα μεταλ κομματια συνηθως ειναι τα πιο "απαλά" του είδους.

Τώρα όσο για χώρο προφανώς και εννοώ για μικρά λάιβ σε μαγαζάκια μπαράκια κτλπ, ακόμα και 2 άτομα 1 κιθάρα και 1 φωνή π.χ. να λένε διασκευές/acoustic φάση, γενικά ακόμα είμαι στην πολύ αρχή για να σκέφτομαι τέτοια, απλά αναφέρω την εικόνα που έχω στο μυαλό μου!  Ίσως καταλήξω να παίζω και σκυλάδικα, ποιός ξέρει ? ?

 
Κάνει τούτο εδώ το 50 watt μικρούλι transistor για live?


Κανει μια χαρα. Περιπου σαν 10-15 watt λαμπατο σε ενταση καθαρων. Εκπληκτικη πλατφορμα για πεταλια. Το εχω χρησιμοποιησει σε μερικα λαιβ, με επιτυχια.

 
  • Like
Reactions: dj_pns
Σε περίπτωση μπάντας θα τα έχεις όλα σεταρισμένα έτοιμα από από πριν, οπότε τη ρύθμιση για κάθε κομάτι θα την δεις στην ΠΡΟΒΑ, όταν φτάσεις στο σημείο να κάνεις πρόβα με άλλα άτομα και θα έχεις μπροστά σου το playlist και τους τόνους των κομματιών και την διάρθρωση των κομματιών (couple, refrain, solo, intro κτλ) εκει θα καταλάβεις τι πρέπει να χρησιμοποιήσεις.

όσο πιο δύσκολα τα κομάτια και όσο πιο πολύπληθές το σχήμα τόσο και πιο δύσκολο το σετάρισμα.

αν πάτε τωρα 2 ακουστικές με ένα καχόν είναι πολύ απλά τα πράγματα.

 
  • Like
Reactions: dj_pns
Κανει μια χαρα. Περιπου σαν 10-15 watt λαμπατο σε ενταση καθαρων. Εκπληκτικη πλατφορμα για πεταλια. Το εχω χρησιμοποιησει σε μερικα λαιβ, με επιτυχια.


Και αν κατάλαβα καλά πέρα απο το μέγεθος και τιμή που είναι βολικό και δελεαστική, αυτό το αγοράζει κάποιος που θέλει απλά ενα καλό καθαρό κανάλι απο τον ενισχυτή του γιατί παίζει με pedalboard και εχει ολα τα εφε του απο εκεί, σωστά?

Σε περίπτωση μπάντας θα τα έχεις όλα σεταρισμένα έτοιμα από από πριν, οπότε τη ρύθμιση για κάθε κομάτι θα την δεις στην ΠΡΟΒΑ, όταν φτάσεις στο σημείο να κάνεις πρόβα με άλλα άτομα και θα έχεις μπροστά σου το playlist και τους τόνους των κομματιών και την διάρθρωση των κομματιών (couple, refrain, solo, intro κτλ) εκει θα καταλάβεις τι πρέπει να χρησιμοποιήσεις.

όσο πιο δύσκολα τα κομάτια και όσο πιο πολύπληθές το σχήμα τόσο και πιο δύσκολο το σετάρισμα.

αν πάτε τωρα 2 ακουστικές με ένα καχόν είναι πολύ απλά τα πράγματα.


Κατάλαβα, οπότε αυτόματα πάει και αναλόγως και το είδος μουσικής της μπάντας περα απο το μέγεθος της καθώς τα διαφορετικα ειδη εχουν και διαφορετικους τονους και εφέ που χρησιμοποιούν κτλπ ...

Σε γενικές γραμμές απο οτι καταλαβαίνω είναι καλό να έχεις μια πληθωρά τόνων που μπορείς να βγάλεις απο την πεταλιέρα σου π.χ. η απο τον ενισχυτή σου σαν κιθαρίστας και να μην αγοράσεις κάτι που κάνει μόνο για πιο συγκεκριμένο είδος, ροκ π.χ., ωστε να έχεις και παραπάνω δυνατότητες και να κολλήσεις με τον ήχο της τάδε μπάντας π.χ. που μπορεί να παίξεις, σωστά?

π.χ. να μην έχεις μια παραμόρφωση που φτάνει μέχρι ένα σημείο που για αυτά που παίζεις εσύ σπίτι είναι αρκετό αλλα για κάποιο πιο "βαρύ" κομμάτι να μην είναι αρκετή αλλα να έχεις μια που έχει μεγαλύτερο φάσμα, η να έχεις δύο και να τις συνδιάζεις ... Εδώ έρχεται και το μεγάλο σύν της amp modeling πεταλιέρας/πολυεφέ απο οτι καταλαβαίνω

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατάλαβα, οπότε αυτόματα πάει και αναλόγως και το είδος μουσικής της μπάντας περα απο το μέγεθος της καθώς τα διαφορετικα ειδη εχουν και διαφορετικους τονους και εφέ που χρησιμοποιούν κτλπ ...
τα χεις μπερδεψει λιγο αλλα θα τα βρεις στην πορεια....?

καταρχην λεγοντας τονους εγω εννοω τις τονικοτηες των κομματιων πχ D, G, F#m κτλ πχ σε μια ακουστικη μπορει να χρειαστείς καποτάστο για να παίξεις ενα κομάτι τρανσπορτο....

τώρα όσον αφορά την κιθάρα να τονίσω ότι δεν είμαι κθαρίστας αλλά πληκτράς, ωστόσο έχω μεγάλη και πολύχρονη εμπειρία με μπάντες σε αρκετά είδη οπότε έχω δει πως δουλεύουν οι κιθαρίστες εκ των  εσω.

Μέσες-άκρες είναι αυτό που είπα: όσο πιο πολυπλυθές το σχήμα και όσο πιο περιπλοκα τα κομάτια τόσο και πιο δύσκολο το σετάπ αν πάτε και παιξετε ριτα-ριτακι με 2 ακουστικές πέρα απο λίγο βαθακι στην ακουστική δεν νομίζω να χρειαστείς τιποτα άλλο.

Το ΤΙ εξοπλισμο θα χρησιμοποιήσεις εξαρτάται απο το ρεπερτόριο πχ όλη η ελληνική ροκ δισκογραφία (Τρύπες, ξύλινα Σπαθιά, Β Παπακων/νου) πχ έχει πολυ πραγμα μεσα το ΠΩΣ θα τα χρησιμοποιήσεις είναι πράγματα που βρίσκεις στην προβα αυτο προσπαθω να σου εξηγησω.

καλο ειναι να μπορεις να ανταποκοριθεις σε διαφορα ειδη και αυτο αφορα και τεχνικη και εφφε (blues, rock, heavy, reggae, funk)

τα 2 βασικα που χρειαζεσαι για ηλεκτρικη ειναι:

1) Ενισχυτης

2) Στήσιμο πεταλιέρας

στο στησιμο τις πεταλιερας θα πρεπει να βρεις τα καταλληλα πεταλια για καθε ηχο που θα χρειαστεις, να εχεις ενα master vol pedal, ίσως ένα looper και να προσεξεις τη τροφοδοσια. απο εκει και περα ενα καλο χειροποιητο καλωδιο, κουρδιστηρι και εισαι ετοιμος!

 
  • Like
Reactions: dj_pns
Το ΤΙ εξοπλισμο θα χρησιμοποιήσεις εξαρτάται απο το ρεπερτόριο


, και απο το πως θα προσεγγισεις αυτο το ρεπερτοριο σαν κιθαριστας. Θα το φερεις στα μετρα σου, σαν ηχος, ή θα κυνηγας το καθε κομματι ξεχωριστα σαν εφε? Πολλα και πλουσια ρεπερτορια μπορουν να παιχτουν με ενα overdrive και ενα delay, ενω μπορουν, επισης, να παιχτουν με ατελειωτα πεταλια και εφε στη σειρα.

Ειναι καθαρα θεμα φιλοσοφιας σαν μπαντα (εαν κοπιαρετε 100% τα κομματια), και ατομικα σαν κιθαριστας (θελω να παιζω με τα λιγοτερα δυνατα μεσα).

Ξεκινα με μπαντα τις προβες, με το καλο, και στην πορεια θα ανακαλυπτεις τις αναγκες σου. Και ο,τι απορια εχεις, εδω ειμαστε.

 
  • Like
Reactions: dj_pns
Όπως τα είπε ο yameth.

Στις μέρες μας τα ψηφιακά μηχανήματα μπορούν να προσφέρουν όχι απλά αξιοπρεπή, άλλα άριστα αποτελέσματα. Το βλέπεις και ο ίδιος παίζοντας με τα plug-in σου ;).

(for the record έχω τρομερό :P ενισχυτή -σα του yameth :P- και αρκετά μπουτικ και κλασικά πετάλια, κι έχω την τυχη να έχω ακούσει/παίξει με πολύ boutique υλοποιήσεις αρκετών κλασσικών ενισχυτών. Ευκόλως εννοούμενο το λέω γιατι πιστεύω ότι έχει μια κάποια σχετική αντικειμενικότητα η άποψη, δεν ειμαι καποιος που εχει το ενα και αφοριζει το αλλο, ποσο μαλλον γιατι δεν το εχει δοκιμασει, που ειναι πολυ συχνό).

Ο -πολύ καλός- ενισχυτής υπερέχει "ξεκάθαρα" (και αυτό υποκειμενικό) όταν παίζεις τελείως minimal, καρφί (ή σχεδόν καρφί) σε καθαρό/slight-breakup ήχο, σωστά τοποθετημένος (να μη λασπώνει κολλημένος στο πάτωμα, φερ' ειπείν) και αν σου αρέσει αυτό το άμεσο kick απο την καμπίνα (το οποίο μπορείς να χαίρεσαι ανέμελα σε τακτική βάση μόνο εαν μενεις σε μονοκατοικία). Έχει μια μαγεία αυτή η αλληλεπίδραση, για πολύ κόσμο, αλλά πλέον η τεχνολογία έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Επίσης αυτό το σετ-απ σε "ξεγυμνώνει" πολύ εποικοδομητικά για τη μελέτη σου (οκ, κλισέ και όχι πανάκεια, αλλά ισχύει σε ικανό βαθμό).

Μια πεταλιέρα, και ειδικά οι σημερινές καλές, σου προσφέρει μια τεράστια πληθώρα πραγμάτων να εξερευνήσεις (κι έναν σκασμό ρυθμίσεις που θα σου φάνε τη ζωή αν θες να μπλέξεις). Ειδικά αν είσαι σε αρχικό στάδιο εξοπλισμού εξερευνείς ώστε να βρεις τι από τις προσωμοιώσεις σου αρεσει/ταιριάζει (τι τύποι ενισχυτων - πεταλιων πάνω κάτω, πόσο gain στο καθενα κλπ.). Και κυρίως με πάρα πολύ καλή ποιότητα ήχου (καμία σχέση με τα τζιτζίκια των 90s και early 00s που φανταζεται ο δάσκαλός σου, που και αυτά στα κατάλληλα χέρια μια χαρα παπαδες καναν, αλλα δεν ειναι το θεμα).

Τώρα για τα λάιβ που λες, θα υποθέσω ότι εννοείς για διασκευές και πιθανά σε διάφορα ύφη κλπ. Πάλι εκεί είναι θέμα προσέγγισης. Τα πάντα αφορούν εσένα, το κοινό δεν πρόκειται να καταλάβει καμία απολύτως διαφορά. 

Μπορεί να σου αρέσει και να αποδίδεις καλύτερα αν έχεις ήχο "όπως στο CD", ανά κομμάτι. Μια χαρά. Προφανώς η πεταλιέρα είναι με τεράστια διαφορά καλύτερη σε αυτό, και από πρακτικής άποψης (κουβάλημα και tap-dancing πριν, μετά και εν μέσω κομματιών. Αν κι εχω δει επαγγελματία παίκτη πολύ καλό να κάνει ακριβώς αυτό με 2 (!!) pedalboards των 15-20 πεταλιών το καθένα, respect) αλλά και από αξιοπιστία: πολλοί κρίκοι σε μια αλυσίδα πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες κάτι να πάει στραβά (για κάθε πετάλι θες κι ένα καλωδιάκι = 2 βύσματα ακόμα στην αλυσίδα), συν τα συσσωρευτικά φαινόμενα (π.χ. θόρυβος), ανάγκες τροφοδοσίας κλπ. Και δεν έχω αναφέρει καν τα περί στησίματος μικροφώνου στην καμπινα κλπ που δυνητικά γλιτώνεις (γιατι μπορει να θες να μπεις σε καθαρο/τελικό ενισχυτη και με την πεταλιερα). Και βέβαια δεν έχει καμία ρεαλιστική βάση το σενάριο να ρυθμίζεις πετάλια και ενισχυτή σε κάθε κομμάτι διαφορετικά.

Μπορεί από την άλλη να σου βγαίνει περισσότερο να έχεις ΕΝΑΝ βασικό ήχο (άντε και έναν δεύτερο αν χρησιμοποιήσεις 2 κανάλια) και να παίζεις τα πάντα με αυτόν, άντε πατώντας ένα boost σε ενα σημείο, ένα delay σε ένα άλλο, άντε λίγο απ'το volume-tone της κιθάρας και αλλαγες μαγνητών, άντε ένα od/dist για ένα βρώμικο τελειως διαφορετικό απ του ενισχυτη κλπ. Εκεί πάλι ουσιαστικά αλλάζεις ήχο απ' το ίδιο το παίξιμό σου. Στατιστικά αυτό έρχεται με την εμπειρία αλλά μπορεί να σε εμπνέει και να αποδίδεις καλύτερα έτσι από τα πρώτα σου βήματα και να έχουν και πάλι οι άλλοι την αισθηση ότι είναι "οπως στο CD" σχεδόν. Σε τέτοιο σενάριο ενισχυτής και 1-2-3-4 πετάλια είναι κομπλέ. Όχι "καλύτερο", ούτε χειρότερο. Πιο "κλασσικό" ίσως και μαλλον πιο εύκολο.

tl;dr: Περί ορέξεως :D Και ακριβώς αυτό που έγραψε ο gkourmoul από πάνω (με του οποίου το πρώτο ποστ στο θρεντ διαφωνώ όπως το διάβασα, αλλά αυτό με βρίσκει σύμφωνο 100%)

Όπως τα περιγράφεις μου ακούγεται ότι θα νιώθεις πιο άνετα στη φάση που είσαι με μια πεταλιέρα, που θα έχεις ΤΟΝ ηχο καθε κομματιου, πατας ΕΝΑ κουμπι τη φορα και τελειωσε η ιστορία. Συν τις απειρες δυνατοτητες εξερευνησης να δεις τι στυλ ενισχυτη θα ηθελες να αγορασεις μελλοντικα (ΑΝ θελησεις).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
  • Like
Reactions: Yameth and dj_pns
Δικαιως διαμαρτυρεστε, καθως ισως στην αρχη να δωθηκε η εντυπωση, απο τα λεγομενα μου, οτι "τα ψηφιακα ειναι υποδεεστερα", αλλα, ξεκαθαρα, δεν ειναι αυτη η αποψη μου, και εξηγουμε στο 2ο ποστ μου, προς το τελος. Το πιστευω, αλλα δεν το γνωριζω...

Δεν κατεχω περι ψηφιακων λυσεων, περα απο μερικες οικονομικες πεταλιερες και καποια simulators που εχω δοκιμασει στο pc. Απο συγκρισεις με αντιστοιχου μπατζετ αναλογικο rig, εχω καταληξει οτι υπερεχουν σε αισθηση και ηχο. Για πολυ ακριβο εξοπλισμο δεν εχω εμπειρια, ειτε αναλογικο, ειτε ψηφιακο.

Peace brothers!

 
  • Like
Reactions: dj_pns and koraxprs
τα ψηφιακα ειναι υποδεεστερα"


Δεν είναι. 

Μέχρι να τα βάλεις βέβαια πλάι πλάι με το real thing...

:)

Μετά you will be singing a different tune που λέγανε και οι αρχαίοι Ρωμαίοι. 

Ειδικά αν το real thing είναι κανένας handwired tweed deluxe,twin reverb ,plexi Marshall η Vox AC30 θα τραγουδάς σαν τον Παβαροτι ...  μπορεί να ρικΣεις και καμμια γυροβολΙα

:)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: dj_pns
Και αν κατάλαβα καλά πέρα απο το μέγεθος και τιμή που είναι βολικό και δελεαστική, αυτό το αγοράζει κάποιος που θέλει απλά ενα καλό καθαρό κανάλι απο τον ενισχυτή του γιατί παίζει με pedalboard και εχει ολα τα εφε του απο εκεί, σωστά?
Σωστά. Το άλλο Vox που ανέφερες, το Rock, δεν είναι ο,τι καλύτερο γιατί "γκαζωνει" από την αρχή με αποτέλεσμα να μην έχεις το καθαρό που χρειάζεσαι για να το έχεις σαν "βάση" του ήχου σου, πάνω στο οποίο θα χτίσεις το pedalboard σου.

Το συγκεκριμένο για την ιστορία είναι όντως 50 watt, αλλά το τελικό wattage εξαρτάται από τα ohm της καμπίνας που θα το συνδέσεις. Νομίζω στα 4 ohm χρησιμοποιεί και τα 50 watt. Πάντως δεν έχει σημασία, αυτό που έχει σημασία είναι ότι σε δωδεκαρι μεγάφωνο ΔΕΝ μπορώ να το βάλω σε ένταση volume πάνω από την μέση, και μιλάω για λάιβ καταστάσεις.

Η πεταλιερα είναι όντως ένα χρήσιμο εργαλείο, ειδικά για τους newcomers, αλλά προσωπικά εγώ με τίποτε δεν θα επέστρεφα.σε αυτή. Είμαι ξεκάθαρα υπέρ των αναλογικών λύσεων (ακόμα και "ψευτολυσεων" όπως το Vox), ίσως να γινομαι λίγο αφοριστικος, αλλά μιλάω με βάση αυτών που ακούω (αλλά και παικτικα, οι πεταλιερες σε κάνουν να "κλέβεις" αρκετά, σε αντίθεση με το real thing που θέλει πιο πολύ τσαμπουκα και "σκάψιμο" στο παίξιμο για να ακουστεί το ίδιο αποτέλεσμα). 

 
  • Like
Reactions: dj_pns
Για οποιοδήποτε gig άνω των 100 ατόμων (που θα χρειαστεί να σε "μικροφωνιασει" ο κάθε "ηχοφονιάς") , τα ακριβά ψηφιακά (helix, fractal, kemper κλπ) είναι απείρως καλύτερα. Για recording επίσης, ειδικά αν δεν έχεις εμπειρία με στήσιμο μικρόφωνων και χώρο κατάλληλο για μεγάλες εντάσεις. Για μικρά live και πάλι το συζητάμε, αφού ναι μεν ένας λαμπατος με δωδεκάρι μεγαφωνο θα εχει άλλο βάρος ηχητικά (και κυριολεκτικά βέβαια) αλλά απο την άλλη στο 2 ή το 3 δεν ξέρω αν θα αποδώσει τα μεγιστα.

https://www.guitarworld.com/news/john-mayer-used-a-fractal-for-sob-rock

Πάντως ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι ο παίχτης ανεξαρτήτως εξοπλισμού (εντάξει εννοείται ότι μιλάμε για περιπτώσεις που θα χρησιμοποιηθεί κάτι σχετικά αξιοπρεπές)

 
Είστε όλοι πολύ κατατοπιστικοί! Σας ευχαριστώ!

Για τα μικρά λάιβ όντως ο λαμπάτος θα είναι ενα θέμα εφόσον δεν αποδίδει καλά εαν δεν τον ανοίξεις αρκετά! 

Τρανσίστορ ενισχυτή δηλαδη καλύτερα για μικρά λάιβ και οι λαμπάτοι για τα πιο μεγάλα που έχεις περιθώριο έντασης ωστε να τον ανοίξεις? 

Τα attenuator που έχουν αρκετοί ενισχυτές δεν κάνουν δουλειά πάνω σε αυτό το θέμα? Δηλαδή για να μήν έχεις εναν ενισχυτή για μικρά μαγαζιά και εναν για μεγαλύτερα, να έχεις εναν που ρυθμίζεται π.χ. είναι 40 watt στο φούλ και έχει να τον ρυθμίσεις 20/10/5/1W η δεν είναι το ίδιο σαν αποτέλεσμα?

Με τις καμπίνες επίσης, διαβάζω και ακούω πολλά για 1x12, 2x12, 4x12 κτλπ να φανταστώ και αυτό έχει να κάνει πιο πολύ με τον χώρο που παίζεις ανάλογα το μέγεθος του? Έχω δεί και σε μικρά λαιβάκια να στήνουν καμπίνα 4x12 ακόμα και μέσα σε κλαμπάκι, υπάρχει καποιος ουσιαστικός λόγος για κάτι τέτοιο πέρα απο τον αισθητικό που φαίνεται ενα θηρίο ηχείο κτλπ?

 

Trending...

Νέα θέματα