Πανώριε με εκπλήσσεις ;D
Το λεπόν, η εργασία που έστειλα, εγώ έπρεπε να ονοματίσω συγκεκριμένο κατάστημα και η εργασία μου δόθηκε δημόσια για εξέταση, σε δημόσιο ΑΕΙ. Θα παρακαλούσα να μην μπλέξουμε με ονόματα καταστημάτων και ας περιοριστούμε σε γεγονότα και καταστάσεις, χωρίς υστερίες.
Ο μουσικός οίκος Φίλιππος Νάκας ξεκίνησε τη λειτουργία του από ένα μικρό μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας το 1937 με αντικείμενο την έκδοση μουσικών βιβλίων ελλήνων συνθετών και την αντιπροσώπευση και εμπορία μουσικών οργάνων. Σταθμός στην ιστορία του ήταν η λειτουργία το 1979 στο κέντρο της Αθήνας του πενταόροφου καταστήματός του. Ακολούθησε το 1981 η επέκταση με την λειτουργία καταστήματος στη Θεσσαλονίκη, το 1989 η ίδρυση και λειτουργία του ωδείου Φίλιππος Νάκας. Το 1994 η εταιρία επεκτάθηκε στη Κύπρο. Το 1996 έγινε αναδιοργάνωση του δικτύου πωλήσεων της εταιρίας με την επιτυχή ενσωμάτωση μέσω franchising 24 μεγάλων πελατών στο δίκτυο καταστημάτων της που ήδη ανέρχονταν σε δέκα σε όλη την Ελλάδα. Το 2000 το σύνολο των μετοχών της εταιρίας εισήχθει στη παράλληλη αγορά του χρηματηστηρίου Αθηνών, οπότε και ανακοινώνει την δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος
www.nakas.gr.
To 2003 αποκτήθηκε από την εταιρία πιστοποιητικό ISO 9001:2000 για το αντικείμενο της εταιρίας. Χονδρική εμπορία και υποστήριξη μουσικών οργάνων, επαγγελματικών και οικιακών συστημάτων ήχου και εικόνας, πολυμέσων, κινηματογραφικών μηχανών, βιβλίων και εκδόσεων μουσικών βιβλίων. Το 2014 η εταιρία διέθετε είκοσι δικά της καταστήματα, εικοσιδύο με τη μέθοδο franchising και τέσσερα καταστήματα Nakas Paper. Επίσης λειτουργεί και έντεκα ωδεία σε διάφορες πόλεις της χώρας.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΗΜΕΡΑ
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Σύμφωνα με οικονομικές αναλύσεις της επιχείρησης, για το 2016 προβλέπεται μείωση του κύκλου εργασιών κατά 5-7%. Αιτία αποτελεί η δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, που σα συνέπεια έχει την σταθερά υψηλή ανεργία και την οικονομική δυσπραγία των πολιτών της, πράγμα που δύσκολα θα αλλάξει εντός του έτους. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα της κεφαλαιαγοράς, στη δε φορολογία των επιχειρήσεων, η αύξηση του φόρου από 26 σε 29%, προκαλεί περαιτέρω προβληματα. Αν συνυπολογίσουμε και τη δυσπραγία των τραπεζών στο να δανείσουν και τα capital control, η κατάσταση μοιάζει πολύ άσχημη. Στα υπέρ της επιχείρησης, είναι πως λόγω της εμπειρίας της από την εφαρμογή των capital control πρωθύστερα στη Κύπρο, κατάφερε να την αξιοποιήσει, ώστε όταν τέθηκαν οι αντίστοιχοι κανόνες ελέγχου και στην Ελλάδα, η εταιρία, ήταν προετοιμασμένη και άντεξε, λαμβάνωντας τα κατάλληλα μέτρα προφυλάξης. Άλλο σημαντικό πλεονέκτημα για την εταιρία, είναι πως το λειτουργικό της νόμισμα, στο οποίο γίνονται οι περισσότερες συναλλαγές, είναι το Ευρώ και άρα δεν διατρέχει μεγάλο κίνδυνο από συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Το προβληματικό οικονομικό τοπίο της χώρας, αποτελεί σημαντική απειλή για την επιχείρηση, όχι τόσο από εγχώριους ανταγωνιστές, αλλά από άλλες εταιρίες που εδρεύουν σε οικονομικά πιο ανεπτυγμένες χώρες της Ε.Ε, όπως η Γερμανία που έχει τον μουσικό οίκο
http://www.thomann.de ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που τείνει να μονοπωλήσει, όχι μόνο την Ευρωπαική, αλλά και την παγκόσμια αγορά μουσικών οργάνων.
2. ΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Και εδώ παρατηρείτε ένας αναβρασμός, με συχνές αλλαγές στη νομοθεσία κυρίως επί των εργασιακών σχέσεων και του ασφαλιστικού των εργαζομένων, κατάσταση όμως που μάλλον βαίνει προς όφελος της επιχείρησης, λόγω μειώσεως μισθών και δικαιωμάτων των εργαζομένων. Οι αλλαγές προδιαγραφών των προιόντων και υπηρεσιών καθορίζονται ως επί τω πλείστον από την Ε.Ε, οπότε η επιχείρηση γνωρίζει από νωρίς τι αλλαγές και αν θα προκύψουν, οπότε αυτό-μιας και αναφερόμαστε σε μια δυνατή επιχείρηση-αποτελεί και πλεονέκτημα σε σχέση με τον εγχώριο ανταγωνισμό.
3. ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Όπως και στα οικονομικά και στη πολιτική κατάσταση της χώρας το τοπίο είναι εύθραυστο, με συχνές εκλογικές αναμετρήσεις, που παγώνουν την αγορά και δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας στους καταναλωτές και συνολικά την αγορά. Η οικονομική κατάσταση και τα μέτρα που πρέπει να λάβουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις, έχουν σαν αποτέλεσμα συχνές απεργιακές κινητοποιήσεις, κλίμα έντασης και αναταραχών στη κοινωνία. Οι συχνές απεργιακές κινητοποιήσεις και αναταραχές, πάντως, ίσως και να αποτελούν κάποιου είδους ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού ο εν δυνάμει πελάτης, μπορεί να κάνει τις αγορές του, από την ασφάλεια του σπιτιού του.
4. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παρά τα προβλήματα της οικονομίας και τη διόγκωση της ανεργίας εξαιτίας του γεγονότος πως ένας μουσικός οίκος αναφέρεται περισσότερο σε πιο νέες ηλικιακά ομάδες της κοινωνίας, αυτό αποτελεί πλεονέκτημα. Οι νέοι φύσει πιο αισιόδοξοι, μπορεί να διαθέτουν πενιχρά οικονομικά σήμερα, αλλά η ανάγκη να εκφραστούν μέσω των τεχνών και ειδικά μέσω της μουσικής, είναι ατού για τις επιχειρήσεις εμπορίας μουσικών οργάνων, πολλώ δε μάλλον που τα τελευταία χρόνια με το άνοιγμα επώνυμων εργοστασίων σε χώρες της Ασίας, η αγορά ενός αξιοπρεπούς οργάνου, έχει γίνει πιο προσιτή από ποτέ.
5. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εξαιτίας της ηγετικής θέσης της εταιρίας στην αγορά και καθότι το διαδύκτιο προσφέρει άμεση πληροφόρηση εύκολα και γρήγορα σε όλους, η επιχείρηση, διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό που της παρέχει ποιοτικά και ποσοτικά πλεονεκτήματα, έναντι των εγχώριων ανταγωνιστών, αλλά την κατατάσσει ισάξιο και έναντι, των αλλοδαπών εταιριών.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ POSITIONING
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας, το μεγαλύτερο κομμάτι του κύκλου εργασιών του ομίλου πραγματοποιείται από τα φυσικά καταστήματα. Με βάση το εξωεπιχειρησιακό περιβάλλον της χώρας αυτή τη στιγμή, αλλά και τη τάση για άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου η εταιρία θα πρέπει να ακολουθήσει στρατηγική mass marketing, να κτίσει όγκο πωλήσεων στο ηλεκτρονικό της κατάστημα και να κάνει μέσω αυτού οικονομίες κλίμακος .
Σε σχέση με τη τοποθέτηση (positioning) και καθότι η εταιρία αντιπροσωπεύει σχεδόν όλα τα επώνυμα παγόσμια brands και επειδή τα οικονομικά των εν δυνάμει πελατών είναι δύσκολα, θα πρέπει να επικεντρωθεί στη συμβολική και εμπειρική φύση των προιόντων. Η δυνατότητα έκφρασης της νεολαίας, μέσα από τη μουσική, έστω και με πιό οικονομικά-Κινέζικης κατασκευής- όργανα, αλλά πάντα επώνυμου κατασκευαστή, που προσδίδει κύρος, χωρίς να συμβιβάζεται σε θέματα ποιότητας κατασκευής, τα οποία διατίθενται σε πολύ καλές τιμές, ακόμα και για έναν νεαρό, που τώρα θα ξεκινήσει να μάθει ένα όργανο και δεν ξέρει κατά πόσο θα συνεχίσει την ενασχόλησή του με τη μουσική. Οι τιμές του ηλεκτρονικού καταστήματος, είναι ήδη πολύ χαμηλώτερες των παραδοσιακών καταστημάτων του ομίλου, αυτό πρέπει να επικοινωνηθεί στο πελάτη, όπως και η δυνατότητα δόσεων μέσω πιστωτικής κάρτας.
ΩΦΕΛΗΜΑΤΑ
Για την επιχείρηση η λειτουργία, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος προσφέρει 24/7 παρουσία στην αγορά, χωρίς έξοδα υπερωριών κλπ. Παρέχει πρόσβαση σε ανθρώπους που ζουν σε σημεία της χώρας που δεν έχει φυσικά καταστήματα, πράγμα ωφέλιμο για την εταιρία, αλλά και το πελάτη που ωφελείται περαιτέρω και από την φθηνότερη οικονομική πολιτική που ακολουθεί στις ηλεκτρονικές αγορές. Διευκολύνεται ο αγοραστής απ το γεγονός, ότι μπορεί να κάνει τις αγορές του από το σπίτι, κερδίζοντας σε χρόνο και χρήμα. Η εταιρία συγχρονίζει καλύτερα την αποθήκη της και το δίκτυο διανομής της επιτυγχάνοντας οικονομία και καλύτερη εξυπηρέτηση για τον εαυτό της και το πελάτη. Προσφέρει παγκόσμια παρουσία της εταιρίας, δίνοντας τη δυνατότητα για μελλοντική ανάπτυξη και σε αγορές εκτός Ελλάδας-Κύπρου. Γρήγορη ανανέωση καταλόγων και πληροφοριών προς το πελάτη, που οφελεί και την επιχείρηση με μειωμένο κόστος.