Erebus Dreadbox

Ενα paraphonic synth ειναι ενα "ψευτοπολυφωνικο" synth. Για παραδειγμα, ας παρουμε ενα 4φωνικο πολυφωνικο synth και ενα 4φωνικο παραφωνικο synth. Και τα δυο μπορουν να παιξουν 4-note chords, με τη διαφορα οτι στο πολυφωνικο synth η καθε νοτα εχει τη δικη της ξεχωριστη EG και το δικο της ξεχωριστο φιλτρο, ενω στο παραφωνικο synth οι 4 αυτες νοτες μπορει να κανουν χρηση του ιδιου μοναδικου φιλτρου, ή της ιδιας EG.

Αυτη η τεχνικη χρησιμοποιειται σε μερικα αναλογικα synths κυριως για μειωση του κοστους τους. Ο τελικος χρηστης 9 στις 10 φορες δεν παιρνει χαμπαρι τα παραπανω, εκτος κι αν τα synths αυτα χρειαστει να παιξουν σε split/dual mode. Εκει οι τεχνικες διαφορες γινονται αντιληπτες, οταν για παραδειγμα και οι δυο ηχοι σε split mode μοιραζονται την ιδια EG.

Θυμηθηκα τωρα το Yamaha DX21 πισω στα 80s, το οποιο βεβαια ηταν ψηφιακο, αλλα οταν επαιζε σε split mode (σπανια δυνατοτητα για την εποχη) οι δυο ηχοι μοιραζονταν το ιδιο LFO, κι αυτο ηταν αρκετα εκνευριστικο.

 
weberdcoe είπε:
Δηλαδή στην ουσία το καταλαβαίνεις άμα κάνεις ένα split ή layer;
Αναλογα το synth και τι κοινο μοιραζονται οι "φωνες"/νοτες, και αν βεβαια το συγκεκριμενο synth μπορει να κανει split ή  layer τους ηχους του. Μιλαμε κυριως για αναλογικα mono/duophonic synths στα οποια τις περισσοτερες φορες το split/layer mode δεν υπαρχει. Απλα χρησιμοποιουν αυτη τη μεθοδο για να παιξουν ταυτοχρονα περισσοτερες νοτες.
Σ'αυτες τις περιπτωσεις δεν θα καταλαβεις αν το synth ειναι "κανονικο" πολυφωνικο ή παραφωνικο. Στην περιπτωση ομως που το synth ειναι παραφωνικο, εχει split mode και ολοι οι oscillators μοιραζονται την ιδια EG, εκει υπαρχει θεμα, γιατι οι τιμες των ADSR και στους δυο ηχους θα ειναι οι ιδιες. 

 
Ας εκφρασω την αποψη μου και εγω.

Σε ενα πολυφωνικο αναλογικο συνθ, ολες οι φωνες εχουν τα δικα τους ανεξαρτητα  κυκλωματα πχ ο καθε  ταλαντωτης περναει μεσα απο το δικο του φιλτρο, το δικο του ενισχυτη και μετα παει στο μικτη οπου ολες οι φωνες μιξαρονται και αναπαραγονται απο το main out.

Σε ενα παραφωνικο συνθ, ολες οι φωνες πανε πρωτα στο μικτη οπου μιξαρονται, και μετα περνανε απο ενα φιλτρο και ενα ενισχυτη για να καταληξουν στο main out.

H αναλογικη "ζεστασια" προφανως οφειλεται στην αδυναμια του αναλογικου κυκλωματος να αναπαραγει σταθερη και πανομοιοτυπη λειτουργια.  Αυτο εχει σαν συνεπεια  ολες οι φωνες να μην ακουγονται το ιδιο και σαν αποτελεσμα ο ηχος να μην ακουγεται  "στείρος" αλλα πλουσιος και "οργανικος"

Σε ενα πολυφωνικο συνθ η καθε φωνη εχει το δικο της κυκλωμα οποτε υπαρχουν περισσοτεροι παραγοντες οι οποιοι μπορει να επηρεάσουν την λεγομενη "ασταθεια".

Σε ενα παραφωνικο ομως , τα πραγματα ειναι πολυ πιο απλα γιατι εφοσον οι ταλαντωτες αρχικα μιξαρονται, απο εκει και περα η "ασταθεια" επιρεαζει ολες τις φωνες μαζι,  σε αντιθεση με το πολυφωνικο οπου η καθε φωνη επιρεαζεται διαφορετικα απο τις αλλες.

Παλαιοτερα επικρατουσε η αποψη οτι  το παραφωνικο  ειναι "περιορισμενης ευθυνης", βλεπω ομως οτι στις μερες μας, χρησιμοποιουν  την εκφραση αυτη  σαν αξιολογο χαρακτηριστικο.... lol

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
jack2 είπε:
Παλαιοτερα επικρατουσε η αποψη οτι  το παραφωνικο  ειναι "περιορισμενης ευθυνης", βλεπω ομως οτι στις μερες μας, χρησιμοποιουν  την εκφραση αυτη  σαν αξιολογο χαρακτηριστικο.... lol
Το αναφερουν απλα ως εξτρα χαρακτηριστικο. Ενα "συν" σε ολα τα υπολοιπα. Ειναι προφανες οτι ενα πολυφωνικο synth, εστω και με την παραφωνικη μεθοδο, ειναι προτιμοτερο/καλυτερο απο ενα αντιστοιχο/ιδιο μονοφωνικο synth.
 
Waterfall-K είπε:
Το αναφερουν απλα ως εξτρα χαρακτηριστικο. Ενα "συν" σε ολα τα υπολοιπα. Ειναι προφανες οτι ενα πολυφωνικο synth, εστω και με την παραφωνικη μεθοδο, ειναι προτιμοτερο/καλυτερο απο ενα αντιστοιχο/ιδιο μονοφωνικο synth.
Ναι  συμφωνω, απλως την δεκαετια του 70 και του 80  οι ιδιες οι κατασκευαστριες εταιριες  προτιμουσαν να κρυψουν το χαρακτηριστικο αυτο , ενω σημερα χρησιμοποιειται προφανως γιατι ακουγεται εντυπωσιακο, αναθεμα εαν το 10% των χρηστων που ακουει αυτην την λεξη, ξερει τι σημαινει.

Παρεμπιπτοντως, συγχαρητηρια στην DREADBOX,  αποτελει υποδειγμα ελληνικης εταιρειας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
jack2 είπε:
την δεκαετια του 70 και του 80  οι ιδιες οι κατασκευαστριες εταιριες  προτιμουσαν να κρυψουν το χαρακτηριστικο αυτο...
Μαλλον ναι. Εγω οταν ειχα το Korg Poly-800 πισω στα 80s δεν ηξερα οτι ηταν παραφωνικο. Δεν ηξερα καν τι ηταν παραφωνικο synth, το εμαθα πολυ αργοτερα.

...αναθεμα εαν το 10% των χρηστων που ακουει αυτην την λεξη, ξερει τι σημαινει.
Και να'ταν μονο αυτο.... :P

Παρεμπιμτωντος, συγχαρητηρια στην DREADBOX,  αποτελει υποδειγμα για ελληνικη εταιρεια.
+1Θα ηθελα παντως καποια στιγμη να δω απ'αυτους κι ενα πολυφωνικο synth με πληκτρα.

 
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Το unison τί είναι; γιατί λέει "unison or paraphony sounds"...

 
Unison ειναι λειτουργια  ενος πολυφωνικου / παραφωνικου συνθ κατα την οποια  το συνθ μπορει να αναπαραγει ολες τις φωνες με το πατημα ενος πληκτρου και να παιξει  μονοφωνικα. Συνηθως υπαρχει και η λειτουργια  unison detune οπου δινεται η δυνατοτητα τονικης μετατοπισης μεταξυ των φωνων.

Το Unison συνηθως χρησιμοποιειται για να δωσεις "ογκο" στον ηχο.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top