• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Επιλέγοντας outboard προενίσχυση

nikodemos

Recording Guru
27 Νοεμβρίου 2007
1,495
273
0
51
Θεσσαλονίκη
www.mixingnik.com
Όργανο
  1. Κιθάρα
Επειδή κατά καιρούς εμφανίζονται θέματα με τίτλους όπως "ποιός είναι ο καλύτερος προενισχυτής για το χ μικρόφωνο" ή "ποιό μικρόφωνο για τον χ προενισχυτή" ή "ποιον προενισχυτή ως χ ευρώ" κλπ αποφάσισα να ξεκινήσω ένα θέμα γύρω από την λογική και τα κριτήρια μιας τέτοιας αναζήτησης....ελπίζω να υπάρξουν πολλές απόψεις και να γίνει μια όμορφη καλοκαιρινή συζήτηση....άλωστε τι καλύτερο για την παραλία από μια συζήτηση για high end pre amps ;D ;D ;D ;D ;D ;D....

νομίζω λοιπόν οτι αρχικά πρέπει να συνηδητοποιήσουμε τον λόγο ύπαρξης τους ως outboard και στη συνέχεια να έρθουμε σε επαφή με τις διάφορες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές προσεγγίσεις στο θέμα "προενίσχυση".....κατ'αρχάς πρακτικοί λόγοι οδήγησαν στην κατασκευή outboard preamps (η ανάγκη ενός παραγωγου ή ενός recording engineer να έχει πάντα μαζί του κάποια βασικά εργαλεία της δουλειάς του ανεξαρτήτως του στούντιο στο οποίο βρίσκεται...όπως βέβαια και η ανάγκη για "αναβιωση" σχεδιάσεων από κλασσικές κονσόλες του παρελθόντος), ενώ με την άνθηση των project studio δημιουργήθηκε και μια νέα αγορά με υψηλές απαιτήσεις σε ποιότητα, αλλά με περιορισμένο budget και χώρο (πχ όλοι θέλουν τον ήχο μιας ssl αλλά κανείς δεν έχει τον χώρο ή το χρήμα για ένα τέτοιο "κτήνος"!!) που αναζητούσε μια τέτοια (single chanell high end mic preamp) εφαρμογή. Δεν είναι περίεργο λοιπόν πως τα πρώτα outboard preamps που εμφανίστηκαν ήταν αυτούσια input modules , κατάληλα τροποποιημένα για stand alone λετουργεία, αλλά και στην συνέχεια το σύνολο σχεδόν των high end σχεδιάσεων βασίζονται (κάποιες πιο χαλαρά και κάποιες στα όρια του κλώνου)

σε κλασσικά analog mixing boards. Για πολύ κόσμο (ανάμεσα τους και εγώ) η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε

διαφορετικές επιλογές προενίσχυσης και το matching με το κατάλληλο μικρόφωνο ανά περίσταση αποτελεί την ιδανική προσέγγιση στην ηχογράφηση με μικρόφωνο. Αποτελούν δηλαδή μια "παλέτα" διαφορετικών ηχοχρωμάτων, δίνοντας την δυνατότητα για την κατάληλη ανά περίσταση επιλογή, ελαχιστοποιώντας έτσι την ανάγκη για επιπλέον επεξεργασία (EQ) διατηρώντας όσο είναι δυνατόν ένα "pure path" στην διαδρομή του ηχητικού σήματος.

Τι γίνεται όμως όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα ύπαρξης αυτών των επιλογών, αλλά λόγω κόστους πρέπεινα επιλέξουμε μία και μόνο προενίσχυση?

Πριν συνεχίσω θα ήθελα να πω πως στον τομέα της προενίσχυσης οι φτηνές εφαρμογές από χώρες με μηδαμινό εργατικό κόστος, απέχουν "έτη φωτός" από το να πλησιάσουν τις κλασσικές high end προσεγγίσειςκαι αυτό γιατί το κόστος των υλικών και της κατασκευής τους (discrete build, tranformer ballanced I/O, opamps, PSU's κλπ) παραμένει απαγορευτικό για "φθηνές καλές λύσεις"...αξιοπρεπείς για τα λεφτά τους ίσως (σε σπάνιες περιπτώσεις....σε αντίθεση με τα μικρόφωνα).....αλλά ως εκεί και τίποτα παραπάνω.

Για να μπορέσουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή, θα πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας τα ακόλουθα ερωτήματα

1. Τι είδους ηχητικές πηγές πρόκειται να ηχογραφήσουμε, και κατ'επέκταση τι μουσικό(ά) είδος(η).

2. Αν χρειάζεται να ηχογραφήσουμε περισσότερες πηγές ταυτόχρονα.

3. Τι μικρόφωνα και πόσο διαφορετικά μεταξύ τους πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε.

4. Πόσο "χρωματισμένο" ή όχι θέλουμε να είναι το προενισχυτικό κύκλωμα

1. Το είδος των ηχητικών πηγών που θα ηχογραφήσουμε καθορίζει και την ποσότητα της ενίσχυσης που χρειαζόμαστε από την προενίσχυση μας αλλά και την αξία κάποιων επιμέρους χαρακτηριστικών όπως η αναλογία σήματος προς θόρυβο ή και ό Θόρυβος του ίδιου του κυκλώματος (ειδικά αν είναι λυχνία). Έχουμε τελείως διαφορετικές απαιτήσεις δηλαδή σε input gain όταν πρόκειται να ηχογραφήσουμε τύμπανα και amped ηλ.κιθάρες και τελείως διαφορετικές όταν πρόκειται για ακουστικά όργανα ή και φωνές...για την ακρίβεια όπως πολλές φορές όταν ηχογραφούμε ένα πολύ "ήσυχο" ακουστικό όργανο οι απαιτησεις σε gain να φτάνουν τα 70db, αντίστοιχα σε ένα πολύ "δυναμικό" rock snare drum είναι πολύ πιθανόν η είσοδος να υπεροδηγείται από τα 0db input gain καθιστώντας απαραίτητη την ύπαρξη κάποιου pad με επιλογή για -10db ή -20db. Σε σχέση με την παρουσία θορύβου σε μια ήσυχη ηχογράφηση εννοείται πως η κατασκευή της προενίσχυσης παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, αλλά πολλές φορές μπορεί να αποδειχθεί "σωτήρια" η ύπαρξη  low cut & high cut φίλτρων (ειδικά αν έχουν επιλεγόμενες συχνότητες αποκοπής) ειδικά όταν πρόκειται για το χαμηλοσυχνοτικό hum της τροφοδοσίας, το rumble noise της ίδιας της λυχνίας(αν υπάρχει) ή υψηλοσυχνοτικές RF παρεμβολές. Τέλος το είδος μουσικής που θέλουμε να ηχογραφήσουμε πιθανόν να καθορίσει την επιλογή μας τόσο σε ότι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά της προενίσχυσης (self noise, s/n ratio) αλλά και το ιδιαίτερο "χρώμα" της κάθε επιλογής...για παράδειγμα μια ιδιαίτερα "χρωματισμένη" προενίσχυση που ταιριάζει "γάντι" με rock τύμπανα, μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα καλή επιλογή στην ηχογράφηση μιας μικρής ορχήστρας δωματίου, όπως θα ήταν για παράδειγμα μια κάπως ,απρόσωπη και ουδέτερη ηχητικά, αλλά πεντακάθαρη και με άψογα τεχνικά χαρακτηριστικά αντίστοιχη εφαρμογή. Εννοείται

πως μιλάμε πρωτίστως για θέμα γούστου (υποκειμενικότητα λοιπόν).

2. Εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά...αν πρέπει να ηχογραφήσουμε δύο πηγές ταυτόχρονα ή μια στέρεο, τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα αν έχουμε μια dual mono/stereo προενίσχυση ή ένα matched pair. Στην περίπτωση της μιας πηγής που πρέπει ή θέλουμε να ηχογραφήσουμε σαν στέρεο ή ύπαρξη dual mono/stereo είναι πολύ σημαντική γιατί θα μας βοηθήσει να πετύχουμε πολύ πιο εύκολα το επιθυμητό αποτέλεσμα για τα δύο κανάλια. Απαραίτητο βοήθημα ή ύπαρξη διακόπτη αναστροφής της φάσης (οι διαφορές φάσης έιναι το συνηθλεστερο πρόβλημα σε στέρεο ή multi mic ηχογραφήσεις).

3.Οι περισσότερες σύγχρονες προενισχύσεις έχουν fixed input impedance που δουλέυει αρκετά καλά με το σύνολο των μοντέρνων μικροφώνων...παρ'όλα αυτά η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών τιμών για την αντίσταση εισόδου (που προσφέρουν αρκετές high end σχεδιάσεις) αποτελεί μια "έξτρα" παλέτα ηχοχρωμάτων και βοηθάει στο perfect matching μικροφώνου - προενίσχυσης (ειδικά για δυναμικά και ribbon). Εννοείται πως είναι απαραίτητη η παρουσία 48V τροφοδοσίας (phantom power) για πυκνωτικά μικρόφονα, κάτι που μάλλον όμως βρίσκεται σε σχεδόν όλες τις προενισχύσεις...Τέλος η χρήση ribbon μικροφώνων προυποθέτει αρκετό gain, κάτι που πρέπει να ληφθεί υπ'όψην.

4.Εννοείται πως ο όρος "χρωματισμένο" στην μουσική είναι κάτι παραπάνω από υποκειμενικός...το ζήτημα όμως είναι τι είναι αυτό που καθορίζει την τελική ηχητική συμπεριφορά και ταυτότητα ενός προενισχυτή...Σύμφωνα με τον Rupert Neve (τον άνθρωπο που ευθύνεται για τις πιο επιδραστικές σχεδιάσεις προενισχυτών EVER!!!) το πιο επιδραστικό κομμάτι είναι οι transformer ballanced I/O's (δηλαδή το είδος και η ποιότητα τους) και ειδικά η έξοδος.....εννοείται πως ακόμη πιο επιδραστική είναι η ύπαρξη ή όχι μετασχηματιστών (transformer vs electronically ballanced I/O). Εξίσου σημαντικό βέβαια είναι και η ίδια η μεθοδολογία του προενισχυτικού κυκλώματος (tranzistors vs op-amps vs tubes). Στο θέμα "χρώμα" οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε διαφορετική επιλογή υλικών στην ίδια σχεδίαση μπορούν να είναι τεράστιες.....γι'αυτό λοιπόν πρέπει πρώτα ο καθένας να συνηδητοποιήσει το "ηχόχρωμα" που του ταιριάζει και ψάχνει. Το ακόμη χειρότερο είναι πως όσο περισσότερο "ανεβαίνουμε" στην τιμή τόσο πιο "ιδιαίτερο" γίνεται το ηχόχρωμα και τόσο πιο συγκεκριμένος ο ρόλος του (όπως σε όλους τους τομείς του High End audio εξοπλισμού).

Ανακεφαλαιώνωντας....

- Ενίσχυση αρκετή για να υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις μας σε input gain, σε συνδυασμό με κάποιο pad.

- τεχνικά χαρακτηριστικά (discrete build, Low self noise, s/n ratio)

- phase reverse switch για multi mic εφαρμογές

- Low cut & Hi cut filters

- 48V τροφοδοσία

- input impedance matching

- Επιλογή του κατάλληλου σχεδιασμού-υλικών (opamps,tubes,ICs,transformers etc) και ηχητικής "ταυτότητας" ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις

άρα σε ότι αφορά την επιλογή........η αποψή μου?

Αν μπορείς τα έχεις όλα!!!!....αν πάλι δεν μπορείς όλα (κάπως πιό ρεαλιστικό σενάριο!!) προσπαθείς να ακούσεις όσο το δυνατόν περισσότερες σχεδιάσεις και επιλέγεις αυτές που μπορείς να αντέξεις.......αν πάλι πρέπει να επιλέξεις μόνο μια προενίσχυση (μάλλον η πραγματικότητα...), νομίζω πως η καλύτερη επιλογή είναι η πιό ευέλικτη κατασκευαστικά και λειτουργικά και μάλλον "ουδέτερη" ηχητικά ( κάτι που βέβαια εξαρτάται από το σεταπ και τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός....)

Θέλω να καταλήξω πως δεν υπάρχει "ONE PREAMP TO RULE THEM ALL" (τουλάχιστον ηχητικά, γιατί ως κύρος,

επιδραστικότητα, και διαχρονικότητα μάλλον υπάρχει....)

ps. Μην με παρεξηγείτε για το τρελό μπλα μπλα ;D ;D ;D ;D.....δεν είχα δουλειά το μεσημέρι και είπα να γράψω κάτι ....ή αλλιώς....Δουλειά δεν είχε ο διάολος  ;D ;D ;D

 
Last edited by a moderator:
Νικόδημε σ'ευχαριστούμε για τον χρόνο σου για άλλη μια φορά ;) ;)

Ανακεφαλαιώνωντας....- Ενίσχυση αρκετή για να υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις μας σε input gain, σε συνδυασμό με κάποιο pad.

- τεχνικά χαρακτηριστικά (discrete build, Low self noise, s/n ratio)

- phase reverse switch για multi mic εφαρμογές

- Low cut & Hi cut filters

- 48V τροφοδοσία

- input impedance matching
isa428-035b5bcee34c2d477ad6940c503afb82.jpg


Ορίστε! Τι άλλο θές για budget μέχρι 2000 ευρώ? Πιστεύω πως είναι μια καλή επιλογή για one for all καταστάσεις, ειδικά αν της κοτσάρεις και την digital i/o κάρτα ;)

 
thanks Πάρη!! :)

Ενδιαφέρουσα πρόταση by the way!! Δεν έχω ακούσει την συγκεκριμένη, αλλά, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι το ίδιο preamp section με το ISA 110 , κάτα βάση σχέδιο του Rupert Neve....και αυτό λέει πολλά!!!

Επίσης είναι ένα καλό παράδειγμα σχετικά με την "προέλευση" των outboard preamps....το ISA 110 είναι το input module (preamp+eq) της Focusrite Recording Console , η οποία με την σειρά της είναι scaled down εκδοχή της Focusrite Forte (απο εκεί προέρχεται το "ff" σαν σήμα της εταιρίας), μιας υπερφιλόδοξης προσπάθειας του Neve να κατασκευάσει την απόλυτη αναλογική κονσόλα (σχέδιο που κατέρευσε κάτω από τοτεράστιο κόστος κατασκευής.....κατασκευάστηκαν 2 όλες κι όλες :o) Παρ'όλα αυτά η προενίσχυση της έγινε αμέσως industry standard και πολλοί άρχισαν να χρησιμοποιούν τροποποιημένα input modules (ISA 110) σαν ξεχωριστές outboard μονάδες αναγκάζωντας την να βγάλει αρχικά το ISA 115 (stand alone ISA 110) και στην συνέχεια ολόκληρη σειρά (isa & red).....

 
nikodemos είπε:
thanks Πάρη!! :)

Ενδιαφέρουσα πρόταση by the way!! Δεν έχω ακούσει την συγκεκριμένη, αλλά, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι το ίδιο preamp section με το ISA 110 , κάτα βάση σχέδιο του Rupert Neve....και αυτό λέει πολλά!!!
;)

Eίναι πάρα πολύ καλή λύση, την έχω 8 μήνες τώρα και πρόσφατα έβαλα και την digital κάρτα της και φυσάει. Τα δύο μεγάλα ατού της είναι το  high impedance που δίνει ζωή στα ribbon μικρόφωνα και ο πολύ χαμηλός θόρυβος που σου δίνει καλά περιθώρια για hard compression σε room mic και ακουστικά όργανα!

Επίσης είναι ένα καλό παράδειγμα σχετικά με την "προέλευση" των outboard preamps....το ISA 110 είναι το input module (preamp+eq) της Focusrite Recording Console , η οποία με την σειρά της είναι scaled down εκδοχή της Focusrite Forte (απο εκεί προέρχεται το "ff" σαν σήμα της εταιρίας), μιας υπερφιλόδοξης προσπάθειας του Neve να κατασκευάσει την απόλυτη αναλογική κονσόλα (σχέδιο που κατέρευσε κάτω από τοτεράστιο κόστος κατασκευής.....κατασκευάστηκαν 2 όλες κι όλες Shocked) Παρ'όλα αυτά η προενίσχυση της έγινε αμέσως industry standard και πολλοί άρχισαν να χρησιμοποιούν τροποποιημένα input modules (ISA 110) σαν ξεχωριστές outboard μονάδες αναγκάζωντας την να βγάλει αρχικά το ISA 115 (stand alone ISA 110) και στην συνέχεια ολόκληρη σειρά (isa & red).....
Οι εγκυκλοπαιδικές σου γνώσεις με καθηλώνουν! ;D ;)

 
Εγω εχω ερωτευθει σφοδρα αυτο το "μηχανησμα" και καποια μερα θα γινει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ δικο μου :) ;D

585379_800.jpg


 
Superfunk είπε:
Εγω εχω ερωτευθει σφοδρα αυτο το μηχανησμα και καποια μερα θα γινει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ δικο μου :) ;D

585379_800.jpg
Στην ουράααααα! ;D

Άσε, άσε, μας το έχουν βάλει και διαφήμηση στην πρώτη σελίδα! Μια φορά "κάρφωσα" το μπάσο μου σε αυτό το μηχάνημα και μου έχει μείνει αξέχαστη!

 
και ομως για εμενα θα ειναι το τελικο σταδιο (μετα την UAD & την apogee που βλεπω να ερχονται  ) το οποιο θα με κανει να μη βγαινω πλεον καν απο το σπιτι μου... ;D

 
keep it coming ;D ;D ;D

χχχμμμ....η Avalon μου φαίνεται "ιδιαίτερη" περίπτωση...αν και σίγουρα έχουν "χρώμα" και "ταυτότητα" οι εφαρμογές της ,ταυτόχρονα διατηρούν και μια πιο audiophile, transparent αισθητική....

σίγουρα όμως είναι ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ και ευέλικτη επιλογή ;)

 
Ρε σεις, δεν φτάνουν οι ζέστες, μας "ανάβετε" κι άλλο.

Ε, πάρτε λοιπόν ;D

Solo_610_left.gif


την οποία έχω "μονταρισμένη" και ΥΠΕΡαγαπώ και..

ph1_a2d_l.jpg


την οποία θα αποκτήσω. :D για να κάνουν παρεούλα 8)

 
nikodemos είπε:
keep it coming ;D ;D ;D

χχχμμμ....η Avalon μου φαίνεται "ιδιαίτερη" περίπτωση...αν και σίγουρα έχουν "χρώμα" και "ταυτότητα" οι εφαρμογές της ,ταυτόχρονα διατηρούν και μια πιο audiophile, transparent αισθητική....

σίγουρα όμως είναι ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ και ευέλικτη επιλογή ;)
Πολλοί αγοραστές κάνουν το *λάθος* να νομίζουν ότι μηχανήματα που διαθέτουν λυχνίες, χρωματίζουν τον ήχο. Αυτό είναι λάθος, η εν μέρει λάθος καθώς πολλά από αυτά χρωματίζουν τον ήχο ανάλογα με το πόσο υπεροδηγούνται τα εσωτερικά κυκλώματα, κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα εμφανές ευθύς εξαρχής. Σχεδόν όλα τα μηχανήματα της Avalon παράγουν transparent ήχο. Παρομοίως αυτά της Manley, π.χ. οι συμπιεστές Vari-MU παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα από τότε που αλλάχτηκαν οι λυχνίες λόγω έλλειψης. Το ίδιο και για το EQ Massive Passive, ενώ περιέχει λυχνίες αυτές δεν είναι ανά band (όπως στο Gyratec EQ) αλλά στην έξοδο και ο όποιος χρωματισμός δεν προέρχεται από τις λυχνίες αλλά από τους transformers. Δηλαδή ναι μεν tube EQ αλλά προς την transparent πλευρά και όχι προς την χρωματισμένη.

Εναλλακτικά, και όσον αφορά τον χρωματισμό, υπάρχουν μηχανήματα όπως π.χ. το HEDD 192 της Crane Song το οποίο (αν και ψηφιακό) δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης της 2ης και 3ης αρμονικής ενός δοθέντος σήματος, το οποίο μπορεί να αλλάξει τον ήχο δραστικά. Μία άλλη μέθοδος για χρωματισμό είναι η φασματική διαστρέβλωση πέραν των 2Khz, κάτι το όποιο συμβαίνει κατά κόρον σε πολλά αναλογικά synthesizers, όπως φυσικά και οι απανταχού tape simulators.

Αλλά, θεωρώ ότι στην άκρως χρωματισμένη και εκπληκτικά ζεστή πλευρά των προενισχυτών είναι το AMS-Neve 1081 Stereo.

:)

 
[hard on]
ams1.l.jpg


[/hard off]

Παιδιά, βάζετε και το οπτικόν περιεχόμενον για πληρέστερη ανακούφιση, εε ανάλυση του θέματος.. :D

 
Last edited by a moderator:
Υπάρχουν τόσα πολλά "αρώματα" στους προενισχυτές που είναι κυκεώνας το να καταλήξεις κάπου και να πεις "αυτό μου αρκεί". Οι 3 επιλογές στις οποίες έχω καταλήξει ώστε να μου δίνουν το πλήρες ηχητικό φάσμα της αρεσκείας μου είναι οι εξής (τις 2 δεν τις έχω ακόμα δυστηχώς :'()

Ο Solo610 που έχω, μου δίνει αυτόν τον χρωματισμένο λαμπάτο upfront in your face ήχο που περιμένει κανείς από ακριβές λαμπάτες υλοποιήσεις. Με έναν τέτοιο προενισχυτή μπορώ να ηχογραφώ όλα τα κύρια μέρη ενός κομματιού, γεμίζοντας το foreground με το γεμάτο και χρωματιστό ήχο του.

Η προσοχή που πρέπει να δίνεται όταν ηχογραφούμε με τέτοιους Pres είναι ότι το πλεονέκτημά τους μπορεί να μετατραπεί σε μειονέκτημα, δηλαδή αν κάνουμε συνεχής ηχογράφηση πολλών καναλιών με προενισχυτές που ο ήχος τους είναι "τεράστιος" μπορούμε πολύ εύκολα να "μπουκώσουμε" την ηχογράφησή μας και να πρέπει ακολούθως να καταφύγουμε σε υπερβολικό eq για να αντισταθμίσουμε τις απώλειες.

Γιαυτό πιστεύω ότι τέτοιοι preamps πρέπει να χρησιμοποιούνται στα tracks που είναι τα κυριότερα, αυτά που θα αναδείξουν το εκάστοτε κομμάτι μας, ή όταν ηχογραφούμε λίγα κανάλια.

O api A2D (που θα πάρω κάποια στιγμή >:() θα μου δώσει πάλι τον υπέροχο χρωματιστό ήχο της ΑΡΙ που μπορεί να κυμανθεί από πολύ μαλακός εώς "σιδερένιος" αν πιεστεί η είσοδός του,έχοντας παράλληλα μαλακά χαμηλομεσαία και κρυστάλλινα αλλά απαλά πρίμα.Αυτός ο προενισχυτής μπορεί να γεμίσει ιδανικά τα "υπόλοιπα" μέρη ενός κομματιού.

Φυσικά δεν μιλάμε για γέμισμα β' κατηγορίας, αλλά για ήχο που μπορεί να σου δώσει τη δυνατότητα να γράψεις άπειρα κανάλια χωρίς να "βρωμίσεις" ή να υποβαθμίσεις κατά οποιονδήποτε τρόπο την εγγραφή σου.

Αυτός πιστεύω ότι θα είναι ο ιδανικός σύντροφος του 610.

Τέλος, (θα αγοραστεί στο απώτερο μέλλον φυσικά;D) ένας full transparent προενισχυτής σαν τον buzzaudio ma 2.2

ma2.2frontlarge.jpg


ο οποίος θα κληθεί να γεμίσει τα υπολοιπόμενα ..κενά του σήματος με την απόλυτη διαφάνειά του ή για όπου γενικά το απόλυτο transparency είναι απαραίτητο.

Περιμένω με ανυπομονησία περισσότερες προτάσεις και περιγραφές! :D ;)

 
OurDarkness είπε:
Πολλοί αγοραστές κάνουν το *λάθος* να νομίζουν ότι μηχανήματα που διαθέτουν λυχνίες, χρωματίζουν τον ήχο. Αυτό είναι λάθος, η εν μέρει λάθος καθώς πολλά από αυτά χρωματίζουν τον ήχο ανάλογα με το πόσο υπεροδηγούνται τα εσωτερικά κυκλώματα, κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα εμφανές ευθύς εξαρχής. Σχεδόν όλα τα μηχανήματα της Avalon παράγουν transparent ήχο.

4.Εννοείται πως ο όρος "χρωματισμένο" στην μουσική είναι κάτι παραπάνω από υποκειμενικός...το ζήτημα όμως είναι τι είναι αυτό που καθορίζει την τελική ηχητική συμπεριφορά και ταυτότητα ενός προενισχυτή...Σύμφωνα με τον Rupert Neve (τον άνθρωπο που ευθύνεται για τις πιο επιδραστικές σχεδιάσεις προενισχυτών EVER!!!) το πιο επιδραστικό κομμάτι είναι οι transformer ballanced I/O's (δηλαδή το είδος και η ποιότητα τους) και ειδικά η έξοδος.....εννοείται πως ακόμη πιο επιδραστική είναι η ύπαρξη ή όχι μετασχηματιστών (transformer vs electronically ballanced I/O). Εξίσου σημαντικό βέβαια είναι και η ίδια η μεθοδολογία του προενισχυτικού κυκλώματος (tranzistors vs op-amps vs tubes). Στο θέμα "χρώμα" οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε διαφορετική επιλογή υλικών στην ίδια σχεδίαση μπορούν να είναι τεράστιες.....γι'αυτό λοιπόν πρέπει πρώτα ο καθένας να συνηδητοποιήσει το "ηχόχρωμα" που του ταιριάζει και ψάχνει. Το ακόμη χειρότερο είναι πως όσο περισσότερο "ανεβαίνουμε" στην τιμή τόσο πιο "ιδιαίτερο" γίνεται το ηχόχρωμα και τόσο πιο συγκεκριμένος ο ρόλος του (όπως σε όλους τους τομείς του High End audio εξοπλισμού).
Η (υποκειμενικότατη) άποψη μου είναι πως το "χρώμα" και η "ταυτότητα" ενός προενισχυτή βρίσκεται στην ύπαρξη μετασχηματιστών και στον τύπο τους......γι'αυτό και απόλυτα "ουδέτεροι" καθαροί προενισχυτές θεωρούνται transformerless designs  (πχ. Maselec-Prism) ή με επιλογή transformer or electronically ballanced έξοδο (πχ Millenia)....η λύχνια όπως πολύ όμορφα περιέγραψε ο OurDarkness άλλάζει συμπεριφορά ανάλογα με το πόσο θα υπεροδηγηθεί (ή και την κατάσταση της) και άρα δεν μπορεί να χαρακτηρίζει το πόσο "χρωματισμένος" ή όχι θεωρείται ένα preamp....

βέβαια το AD2022 είναι solid state και όχι λυχνία

 
Φίλε nicodemus οι γνώσεις σου (και εξ' αυτού συνάγω και συμπληρώνω και το μεράκι σου) είναι εντυπωσιακές και ευχαριστώ τουλάχιστον εγώ που τις μοιράζεσαι μαζί μας. Αν δεν καταχρώμαι της δοτικότητάς σου θα μπορούσες να παραθέσεις κάποιες ήδη δοκιμασμένες (ίσως και δόκιμες) λύσεις σχετικά με σημαντικές παραγωγές που άφησαν ιστορία. Παραδείγματα χρήσης δηλαδή συγκεκριμένων αλυσίδων μικροφώνων - προενισχυτών σε παραγωγές αναφοράς. (π.χ. το hi-hopes των floyd 'εχει γραφτεί με το τάδε μικρόφωνο και τον τάδε προευσχητή κλπ..κλπ...).

Ευχαριστώ εκ των προτέρων 

 
philippos είπε:
Φίλε nicodemus οι γνώσεις σου (και εξ' αυτού συνάγω και συμπληρώνω και το μεράκι σου) είναι εντυπωσιακές και ευχαριστώ τουλάχιστον εγώ που τις μοιράζεσαι μαζί μας. Αν δεν καταχρώμαι της δοτικότητάς σου θα μπορούσες να παραθέσεις κάποιες ήδη δοκιμασμένες (ίσως και δόκιμες) λύσεις σχετικά με σημαντικές παραγωγές που άφησαν ιστορία. Παραδείγματα χρήσης δηλαδή συγκεκριμένων αλυσίδων μικροφώνων - προενισχυτών σε παραγωγές αναφοράς. (π.χ. το hi-hopes των floyd 'εχει γραφτεί με το τάδε μικρόφωνο και τον τάδε προευσχητή κλπ..κλπ...).

Ευχαριστώ εκ των προτέρων 
Φίλιππε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..ενδιαφέρουσα η ιδέα σου....θα σου πρότεινα να έρθεις σε "επαφή" με το περιοδικό "sound on sound" το οποίο σε κάθε τεύχος αφιερώνει ένα άρθρο σε κάποια "κλασσική" ηχογράφηση (πληροφορίες για το στούντιο που έγινε, τον εξοπλισμό, συνεντεύξεις με τους συντελεστές κλπ κλπ)

Αλλά, θεωρώ ότι στην άκρως χρωματισμένη και εκπληκτικά ζεστή πλευρά των προενισχυτών είναι το AMS-Neve 1081 Stereo.

:)
Γιάννη πως θα περιέγραφες την προενίσχυση του 1081 σε σχέση με αυτή των 1073 και 1084 (ξέρω ότι τα 1073 και 1084 έχουν το ίδιο preamp section ενώ το 1081 είναι άλλο "φρούτο"....αλλά δεν το έχω ακουσει ποτέ :-[...για την ακρίβεια το έχω δει μόνο σε φωτό ;D ;D ;D)

 
Last edited by a moderator:
Νικόδημε έχω δει τις σχετικές αναφορές στο περιοδικό καθώς αι αλλού αλλά αν ξεκινήσεις εσύ μπορούμε να το συζητήσουμε κιόλας πράγμα αδύνατο στο sound on sound... :)

 
haryy είπε:
Υπάρχουν τόσα πολλά "αρώματα" στους προενισχυτές που είναι κυκεώνας το να καταλήξεις κάπου και να πεις "αυτό μου αρκεί".
+10000000000000000000000000000000000 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D.......αλλά μην ξεχνάμε ότι πολλές φορές θα αναγκαστεί κάποιος να "δουλέψει" με ότι υπάρχει διαθέσιμο......εργαλεία είναι......η καλή ή κακή χρήση τους έχει να κάνει με τον χειριστή (στην συγκεκριμένη περίπτωση και με άλλους 72.000 παράγωντες ;D ;D)

....μου φαίνεται πως δεν είναι πολύ καλή ιδέα να δημιουργηθεί μια λάθος εικόνα σε κάποιον αρχάριο (ξέρω πως δεν είναι πρόθεση κανενός μας ;))......πχ ότι μια μέτρια φωνή θα "μεταμορφωθεί" σε αριστούργημα επειδή θα περάσει από μια πανάκριβη High End προενίσχυση ::) ::)....

Αντίθετα νομίζω πως είναι πολύ ταιριαστή η παροιμία "τα μεταξωτά βρακιά θέλουν επιδέξιους κ**ους" ;D ;D ;D ;D ;D

 
να και ένα thread υπόδειγμα που έλειπε και μπράβο στον Νικόδημο που το ξεκίνησε...

θα επικεντρωθώ στα παρακάτω αποσπάσματα από το αρχικό του post που αποτελούν και μοτο μου πολλά χρόνια...

nikodemos είπε:
"Για πολύ κόσμο (ανάμεσα τους και εγώ) η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικές επιλογές προενίσχυσης και το matching με το κατάλληλο μικρόφωνο ανά περίσταση αποτελεί την ιδανική προσέγγιση στην ηχογράφηση με μικρόφωνο. Αποτελούν δηλαδή μια "παλέτα" διαφορετικών ηχοχρωμάτων, δίνοντας την δυνατότητα για την κατάλληλη ανά περίσταση επιλογή, ελαχιστοποιώντας έτσι την ανάγκη για επιπλέον επεξεργασία (EQ) διατηρώντας όσο είναι δυνατόν ένα "pure path" στην διαδρομή του ηχητικού σήματος."

"Στο θέμα "χρώμα" οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε διαφορετική επιλογή υλικών στην ίδια σχεδίαση μπορούν να είναι τεράστιες.....γιαυτό λοιπόν πρέπει πρώτα ο καθένας να συνειδητοποιήσει το "ηχόχρωμα" που του ταιριάζει και ψάχνει. Το ακόμη χειρότερο είναι πως όσο περισσότερο "ανεβαίνουμε" στην τιμή τόσο πιο "ιδιαίτερο" γίνεται το ηχόχρωμα και τόσο πιο συγκεκριμένος ο ρόλος του (όπως σε όλους τους τομείς του High End audio εξοπλισμού)."

"Θέλω να καταλήξω πως δεν υπάρχει "ONE PREAMP TO RULE THEM ALL" (τουλάχιστον ηχητικά, γιατί ως κύρος,

επιδραστικότητα, και διαχρονικότητα μάλλον υπάρχει....)"
είχα την τύχη κατά καιρούς να συνυπάρξω με αρκετά "τερατάκια"... δεν θα μπορούσα όμως να σας πω ποιο από αυτά είναι "καλύτερο" έστω και με το προσωπικό υποκειμενικό μου κριτήριο...

ακούγοντάς τα και δουλεύοντας τα, η άποψή μου πάντα σχηματιζόταν από την "ηχητική συνισταμένη" όλων των "κρίκων" που συμπλήρωναν την εκάστοτε audio αλυσίδα...

το δυσεπίλυτο πρόβλημα στις συγκρίσεις ειδικά των πρώτων "κρίκων" είναι πάντα το σταθερό "σημείο αναφοράς"...

πόσο θάθελα νάχα σε ένα καλό χώρο μαζεμένα όλα τα pre που αναφέρατε συν κάποια άλλα, direct connect σε 2 χειρουργικά ATC 50

παρέα με ένα beyer 740 (του έχω αδυναμία και ποτέ δεν συμπάθησα τα neumann... ;D) και ένα Manley Reference Gold και αφού έχω κοιμηθεί σωστά και χωρίς το άγχος της δουλειάς να κάνω συνεχή blind test...

μέχρι την στιγμή που το όνειρο θερινής νυχτός υλοποιηθεί (σε κάποια άλλη ζωή ίσως... ;D) το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι κανένα hi end pre  που έτυχε να χρησιμοποιήσω δεν πρόδωσε τα συνοδά του και δεν πρόσβαλε το "υλικό" που καλέστηκε να υπηρετήσει...

στο θέμα της αναζήτησης του "ιδανικού" για τον καθένα "ηχητικού παραδείσου" πάντα προτείνω η προενίσχυση (που είναι για μένα ο "επαγγελματίας audio μπογιατζής") να μένει τελευταία ως αγορά και αφού ολοκληρωθεί το υπόλοιπο setup να χρησιμοποιηθεί ο "τρόπος κούνα τα" (τα φράγκα) ώστε νάρχεται το μηχάνημα στον χώρο για demonstration... 

για να μη φανεί ότι αποφεύγω να πάρω θέση θα αναφέρω την προτίμησή μου στον avalon αλλά όχι σαν καλύτερο απλά επειδή έτυχε να τον συναντήσω σε διαφορετικά setup και πάντα κατάφερε να μου δώσει κάτι κοντά σε αυτό που θέλω κρατώντας μια σχετικά ουδέτερη στάση...

 

Trending...

Νέα θέματα