Ενορχήστρωση!Γίνεσαι αυτοδιδακτός?

white_wolf

Νέο μέλος
Μηνύματα
83
Πόντοι
6
Αν και υπάρχει προηγούμενη δημοσιευση είναι πολύ μπερδεμένη γιατί τελικά μάλλον δεν ήταν σαφές το θέμα της.Για να μην σας κουράζω θέλω να ρωτήσω τα εξής :

1ον Τι βιβλία χρειάζεται για να ξεκινήσεισ θεωρεία και αρμονία(όντας άσχετος) και θέλοντας να φτάσεις σε ένα βαθμό να μπορείς να φτιάξεις ένα απλό τραγουδι.(έχω το ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ

Δ. Πυργιώτης)Είναι καλά τα άλλα του πυργιώτη για την αρμονία?

2ον Ποια μέθοδος είναι η καλύτερη για έναν ενήλικα που θέλει να μάθει τα βασικά πράγματα των πλήκτρων(αρμόνιο) σε βαθμό να παίζουν κ τα δύο χεράκια μαζι....??? :wink:

3ον Πως ξεκινάμε τη δομή ενός τραγουδιού?(τύμπανα,πλάτες,μπάσο,κιθάρα,leed κτλπ)με ποιά σειρά προτιμάτε να χτίζεται το κομμάτι?

Υ.γ. Δουλευω σε cubase,nuendo k reason και έχω όλα τα σχετικά.Οπότε θέλω κάποιεσ πληροφορίες μόνο για μουσική και όχι για τεχνολογία 8)

Ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!

 
Καλύτερα θα ήταν να μας πείς τι ξέρεις πρώτα.

Είσαι μουσικός;

Παίζεις κάποιο άλλο όργανο πέρα από πιάνο με κάποια ευχέρεια, ή έχεις τα εργαλεία και δεν ξέρεις από που ν' αρχίσεις;

 
Αυτο ακριβώς,έχω τα εργαλεία (είμαι φανατικός της τεχνολογίας)και δεν μπορώ να κάνω κάτι σωστό!!!!Παλέυω με λούπες αλλά το αποτέλεσμα με περιορίζει αρκετά και σχεδόν ποτέ δεν είναι αυτό που φανταζόμουν.Επίσης με κουράζει να ψάχνω ώρες να βρώ μια λούπα μπάσου πχ ενώ θα ήταν απλούστερο να παίξω εγω αυτό που θέλω και να φτιάξω τον ήχο όπως τον θέλω εγω. επίσης θέλω να φτιάξω μία μπαλάντα πχ και δεν μπορώ μόνο με λούπες κ τέτοια συστήματα χωρίς λίγο προγραμματισμό....δε θέλω να έχω αυταπάτες οτι φτιάχνω μουσική και απλά να βάζω σε τάξη τισ λούπες!!!με έχει νευριάσει!!!!

 
Αυτά που ξέρω λοιπόν είναι τα βασικά της θεωρείας και λίγα πράγματα στα πλήκτρα.(δηλαδή να παίζω μελωδίες με το δεξί χέρι για να καταλάβεις...)Ελπίζω να είμαι συγκεκριμένος για να μη σας κουράσω!!!

 
Πρέπει πρώτα να αποφασίσεις ποια μουσική θέλεις να παίξεις. Υπάρχουν μουσικές που απαιτούν τεχνική ευχέρεια, μεγάλο εύρος θεωρητικών γνώσεων κλπ, αλλά επίσης υπάρχουν μουσικές των δύο ακκόρντων σε 4/4.

Οι γνώσεις που θα επιχειρήσεις να συγκεντρώσεις, τα εργαλεία που θα επιλέξεις να κρατήσεις, ακόμη και το πως θα επιχειρήσεις την καλλιτεχνική σου ολοκλήρωση εξαρτώνται άμεσα από την παραπάνω ερώτηση.

 
Έχεις απόλυτο δίκιο.Αυτο που θέλω λοιπόν είναι τα πολύ βασικά αυτό με τα δυο ακόρτνα που λέγαμε.... :wink:

Για να γίνω πιο ακριβής οτι ακούγεται κυρίως στην ελληνική πραγματικότητα.ποπακια με προτώτυπο ήχο και κάποια λαικά με μοντέρνα ενορχήστρωση.

Βέβαια μπορεί να ακούγεται απλό αλλά θέλω να υπάρχει κάποιο σχετικό υπόβαθρο σε οτι κάνω.μην είναι αυτο που φτιάχνω λάθος μουσικά και γελάει ο κόσμος... :P

Δε λέω οτι θέλω να αφήσω τελείως τισ λούπες,θα ήταν άτοπο.Απλά θέλω και στολισμό

 
Για να γίνω πιο ακριβής οτι ακούγεται κυρίως στην ελληνική πραγματικότητα. Ποπακια με προτώτυπο ήχο και κάποια λαικά με μοντέρνα ενορχήστρωση.
Δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω διότι τα συγκεκριμένα μουσικά είδη, είναι υβρίδια υπό διαμόρφωση. Αυτή τη στιγμή δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πανθομολογούμενο σύνολο γνώσεων ή δεξιοτήτων που να αυξάνουν τις πιθανότητες να γίνουμε "Φοίβος στη θέση του Φοίβου", καθώς αυτή η θέση δεν είναι προϊόν μουσικής ζύμωσης, αλλά προϊόν εκτεταμένων δημοσίων σχέσεων, σκληρού τηλεοπτικού μάρκετινγκ και επικοινωνιολογικών τακτικών που έχουν μελετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό.
Πάντως σίγουρα, οι ακροατές αυτών των μουσικών δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το αν κάτι είναι σωστό "μουσικά", μάλλον άλλα πράγματα έχουν στο νου τους. Μην ανησυχείς λοιπόν.

 
Αυτή τη στιγμή δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πανθομολογούμενο σύνολο γνώσεων ή δεξιοτήτων που να αυξάνουν τις πιθανότητες να γίνουμε "Φοίβος στη θέση του Φοίβου"' date=' καθώς αυτή η θέση δεν είναι προϊόν μουσικής ζύμωσης, αλλά προϊόν εκτεταμένων δημοσίων σχέσεων, σκληρού τηλεοπτικού μάρκετινγκ και επικοινωνιολογικών τακτικών που έχουν μελετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό.
[/quote']

παρολα αυτα αυτο που κανει δεν ειναι καθολου ευκολο κατα την γνωμη μου.το εχω προσπαθησει και εχω διαπιστωσει πως εχει πολυ πολυ ταλεντο το παιδι απλα το σπαταλα στεγνα για να βγαζει χρηματα.
 
παρολα αυτα αυτο που κανει δεν ειναι καθολου ευκολο κατα την γνωμη μου.το εχω προσπαθησει και εχω διαπιστωσει πως εχει πολυ πολυ ταλεντο το παιδι απλα το σπαταλα στεγνα για να βγαζει χρηματα.
Συμφωνώ. Εγώ δεν κατακρίνω αυτό που κάνει ο Φοίβος - απλά λέω στον φίλο μας ότι η σύγχρονη ελληνική ηλεκτρολαϊκοποπ δεν είναι ακριβώς μουσικό προϊόν, οπότε ας μην ανησυχεί για τις τυχόν μουσικές του ελλείψεις.
 
η αποψη μου ειναι η εξης:

1) αρχισε με την θεωρια του ''διαμαντη'' .ωραιο βιβλιο και επισης το αντιστοιχο workbook για τις ασκησεις του.

2)απο κει και περα εξαρταται απο την ακουστικη σου ικανοτητα και φυσικα την εμπνευση σου.πιστευω οτι ο καθε μουσικος μπορει να ανταπεξελθει στον τομεα αυτο , αν εχει την ικανοτητα να ακουει αυτο που γραφει , προτου το παιξει στο οργανο.

ολα αυτα βεβαια περιστοιχισμενα απο τους βασικους κανονες της αρμονιας για αρχη.τις βασικες βαθμιδες μιας κλιμακας , και επομενως τις αντιστοιχες συγχορδιες , αναλογα με το στυλ που θελεις να ''ντυσεις'' το κομματι.

θα καταλαβεις τι εννοω οταν διαβασεις και κυριως ΕΜΠΕΔΩΣΕΙΣ το εν λογω βιβλιο η αλλα αντιστοιχα του.
em.icon.cool.png


 
Πως ξεκινάμε τη δομή ενός τραγουδιού?(τύμπανα' date='πλάτες,μπάσο,κιθάρα,leed κτλπ)με ποιά σειρά προτιμάτε να χτίζεται το κομμάτι? [/quote']

Προσωπικα μιας και παιζω μπασσο τα τραγουδια που γραφω βασιζονται στο μπασσο :lol:

ξεκιναμε λοιπων με μια μελωδικη μπασσογραμμη

μετα βρισκω (μποτα+ταμπουρο) τον σχετικο ρυθμο

αφαιρω καποιες νοτες απο την μπασσογραμμη και το εχω για πληκτρα επειτα η κιθαρα θα παιξει κατι αναλογο με τα πληκτρα και θα το εμπλουτησει με καποιες νοτες παραπανω (ετσι και αλλιως οι κιθαριστες παιζουν οτι θελουν... αλλα ειναι καλυτεροι σε αυτο

:wink:

τελος εμπλουτιζω τα τυμπανα (πιατινια, τομ κλπ)

ετσι εχεις ενα rock κομματι by iliasbass
 
Η δική μου γνώμη είναι να βρεις ενα σωστό και προσαρμόσιμο στις ανάγκες σου δάσκαλο!

Θεωρία της μουσικής και ειδικά αρμονία δεν προκειται να μάθεις ποτε μόνος σου ό,τι βιβλίο και να διαβάσεις.

Μπορεί να καταφέρεις να παπαγαλίζεις κλίμακες και συγχορδίες αλλα την ουσία δύσκολα θα την βρεις μόνος σου.

 
Η δική μου γνώμη είναι να βρεις ενα σωστό και προσαρμόσιμο στις ανάγκες σου δάσκαλο!
Συμφωνώ και προσυπογράφω.

Στις αγγελίες σίγουρα θα βρείς κάποιον που θα σου μάθει keyboards και παράλληλα να σου κάνει και τη θεωρία της μουσικής.

Αυτά χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις.

Δεν είναι τίποτα, σε 2-3 μήνες αν το πάρεις ζεστά, θα παίζεις τις ιδέες σου.

Δεν θα είσαι βιρτουόζος όμως θα ξέρεις τι είναι Λα μινόρε και θα μπορείς να παίζεις μια ακολουθία ακόρντων και στα δύο χέρια.

Με την αυτοδιδασκαλία πολύ πιθανόν να σου πάρει πολύ περισσότερο ή και να τα παρατήσεις.

 
Χωρις να θελω να την "πεσω" σε κανενα μηπως ξεχασατε κατι ΠΟΛΥ σημαντικο ρε παιδια :?: 8O

ΞΕΡΕΙΣ (η ΜΠΟΡΕΙΣ?) ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ :?:

Γιατι αν μπορεις (& εχεις γραψει τραγουδια) τοτε εχει καλως,καποια στιγμη αν το θελησεις πολυ θα μπορεσεις να μαθεις καποια βασικα σε καποιο οργανο & να τα παιξεις αν ΔΕΝ μπορεις ομως πως θα τα "χτισεις"?

(και ειναι προς τιμην σου το γεγονος οτι αναγνωριζεις πως με μια απλη συγκοληση "λουπων" τραγουδι δεν φτιαχνεται...)

Επίσης μη θεωρεις ΔΕΔΟΜΕΝΟ οτι ειναι τοσο ΑΠΛΟ & πανευκολο να γραψεις αυτα τα "τραγουδια της σειρας" (ολοι γιναμε Μπετοβεν ρε παιδι μου & τα θεωρουμε ΟΛΑ αναξια λογου ... :D )

Απο καθαρα τεχνικη αποψη εχουν ΑΚΡΙΒΩΣ την ιδια δυσκολια με ΟΛΑ τα ποπ τραγουδια ("ποιοτικα" και μη :lol: ) που κυκλοφορουν ΣΕ ΟΛΟΝ τον κοσμο....(μη νομιζεις δηλ. οτι το "Δηλητηριο" του Φοιβου ειναι πιο "ευκολο" απο οποιδηποτε κομματι των Coldplay....)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ σωστά ..... βασικά πιστεύω ότι δύο πράγματα συμβάλουν ως καταλύτες στην χημεία της συνθεσης. Πρώτον γνώση θεωρίας και κάποιου-ων οργάνων και ταλέντο, κλίση, ψυχή, αυτό που λέμε "τό χεις". Πραγματικά είναι πολύ δύσκολη η σύνθεση και ενορχήστρωση μουσικής από όπου και αν προέρχεται. Πολύ σωστά SF ,ακούστε προσεκτικά ενα κομμάτι "πιασάρικο" και θα δείτε ότι ο τύπος που το έχει γράψει έχει "χώσει" πολύ πράγμα με πόλύ μαεστρία για να ακούγεται οκ. Οπότε αν θές να φτιάξεις μουσική Iris θα πρέπει να "στρωθείς" με κάποιον δάσκαλο για ένα διάστημα να δείς τι "παίζει" να μελετήσεις σοβαρά και μετά να αποπειραθείς. Γιατί αν το κάνεις σαν και μένα 15 χρόνιααααα αυτοδίδακτος (ευτυχώς ακόμα παίζω) θα αργήηηηησεις.... :roll:

 
Εν αρχή είν το ΤΕΜΠΟ.. απαξ και το τεμπο σου είναι λάθος, ή ακόμα καλύτερα αν βγάζεις μια μελωδία στην κιθάρα ή στα πλήκτρα και προσπαθείς να τα ενορχηστρώσεις χωρίς σωστό τεμπο τότε δεν κάνεις τίποτα...

Μετά μιλάς για εργαλεία, πες μας τι χρησιμοποιείς για να σου πούμε τι μπορείς να κάνεις..

ένα ακόμα είναι ότι πρέπει να μάθεις να δουλεύεις με sequencer δηλαδή το μολυβάκι σου πρέπει να γράφει πάνω στο πιάνο με το ποντίκι σε κάποια σημεία διορθώνοντας ή χτίζοντας μια φράση...

επόμενο θέμα, μην βασίζεσαι τελείως σε έτοιμες λούπες.. φτιάξε δικές σου.. ή κράτα μόνο μια ρυθμική λουπα και πρόσθεσε ενα snare fill για παράδειγμα στις αλλαγές των μέτρων σου....

Ξεκίνα απο τα απλά δηλαδή κάνε ένα κομμάτι σε ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ... φτιάξε έναν ρυθμό σε 4/4 σε 120bpm και προσπάθησε να χτίσεις με όργανα... δηλαδή....

Φτιάξε μια ρυθμική λούπα, βάλε σαν pad συγχωρδίες με το Keyboard σε ολόκληρα ή μισά, και στην συνέχεια παίξε με μια μελωδία μπάσο.. Επανέλαβε πολλά μέτρα αλλά προσπάθησε σε κάθε νέο μέτρο να προσθέτεις ή να αφαιρείς πράγματα..

Μπορεί να μην καταλήξεις σε κάτι επιθυμητό αλλά στο τέλος θα έχεις μια σύνθεση απο την οποία δεν θα σκέφτεσαι πως την υλοποιήσεις απο την αρχή αλλά πως θα την στολίσεις.. Βέβαια παίζει πολύ ρόλο το τι εργαλεία έχεις..

Τέλος θα πρέπει να τονίσω ότι η ενορχήστρωση είναι πολύ σημαντικό κομμάτι, και εν μέρει δεν μαθαίνεται μέσα απο βιβλία και φορουμ και ωδεία.. θέλεις πολλές ώρες πειραματισμού.. Αντί να προσπαθείς να κάνεις κάτι που να μοιάζει με κάτι άλλο, δοκίμασε να κάνεις κάτι ωραίο αισθητικά που δεν θα μοιάζει όμως με τίποτα.. και ας είναι και πατάτα.. σιγά-σιγά θα ανακαλύπτεις μυστικά που θα σε φέρνουν πιο κοντά σε ότι θες να κάνεις..

Κλείνω λέγοντας ότι δεν είμαι σπουδαίος ενορχηστρωτής ούτε φοβερός σε μουσικές γνώσεις.. και ακόμα μαθαίνω.. πολλές φορές όταν παίζω με ένα κομμάτι και μαθαίνω ή πειραματίζομαι με κάποιο όργανο και μου βγαίνει τότε, νιώθω πραγματικά όμορφα και σπουδαία.. με άλλα λόγια το καλύτερο πράγμα στην ενορχήστρωση είναι η απόκτηση της γνώσης.. Απόλαυσε την...

 
Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές!!!!!!!!

1ον : Γράφω τραγούδια σε μελωδία και στίχους (είμαι και στη ΑΕΠΙ) γι αυτό μου έχει δημιουργηθεί η ανάγκη για ενορχήστρωση.Θέλω να δώσω κάποιο τραγούδι και αναγκάζομαι να υποχρεώνομαι σε φίλους να μου φτιάξουν το demo και πάλι έχω δεκάδες κομμάτια απλά τραγουδισμένα στο cubase και αποθηκευμένα στο σκληρό μου.

2ον : Τα εργαλεία που έχω είναι : Nuedo-cubase,reason3,acid pro 5,virtual guitarist,waves,groove agent,πολλά δείγματα-λούπες-reffils reason κ.α. (Τώρα σκέφτομαι για real guitar kai stylus rms)

3ον : Πόσος χρόνος χρειάζεται με ένα δύωρο μάθημα πλήκτρων και θεωρίας την εβδομάδα?

4ον : Συμφωνώ οτι τα τραγούδια του Φοίβου (αυτά που έχει προσέξει,βέβαια...)και του κάθε Φοίβου έχουν πολλή δουλειά και όντως ορισμένα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα απο παραγωγές του εξωτερικού.

5ον : Πόσο περίπου κοστίζει η ώρα για ένα καλό δάσκαλο?

 
Σημασία δεν εχει ποσες ώρες κανεις μάθημα αλλα ποσο αφιερωνεις σε μελέτη και εξάσκηση. Σε ιδιαίτερο δεν ξερω καποιον να κανει δύωρο..συνήθως μια ώρα τη βδομάδα γινεται. Με μια ώρα λοιπόν και ενα δυωράκι την ημέρα μελέτη σε 2-3 μηνες εχεις πιάσει το βασικό νοημα και απο κει και πέρα εξελίσσεσαι.

Το πόσο κοστίζει τώρα ειναι θέμα δασκάλου. Προσωπικα δίνω 18 ευρώ την ώρα και ειμαι πολύ ικανοποημένος...συνήθως κάθομαι και κανα μισάωρο παραπάνω. Το να βρείς δάσκαλο ειναι λιγο πακέτο βεβαια γιατι οι περισσότεροι αδιαφορόυν για το τι θες να μάθεις.

Πρεπει λοιπόν να βρεις δάσκαλο που να τροποποιήσει το μάθημα αναλογα με τις ανλαγκες σου.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top