Ενισχυτής για NS-10M Studio [προτάσεις]

ev88

Νέο μέλος
Μηνύματα
85
Πόντοι
6
Καλησπέρα,

Χιλιοδιατυπωμένο ερώτημα μεν, χωρίς ξεκάθαρη απάντηση όμως τουλάχιστον απ' όσα έχω δει.

Ποιός είναι κατα τη γνώμη σας ο καλύτερος τελικός για τα NS10Μ Studio? Έχω στα χέρια μου ένα ζευγάρι σε πάρα πολύ κατάσταση, αλλά το να βρώ κατάλληλο ενισχυτή είναι λιγάκι περίπλοκο.

Σύμφωνα με όσα έχω δει μέχρι τώρα, ορισμένοι χρησιμοποιούν απλους PA τελικούς (=θορυβος από το cooling τις περισσοτερες φορές) άλλοι οτιδήποτε hifi (του σπιτιού τους) άλλοι ultra high-end (Bryston 4B, Hafler κλπ από 2.500ε και πάνω) και άλλοι (λίγο πιο τυχεροί) έχουν κάποιον από τους vintage τελικούς της Yamaha (πχ Α100a, Ρ2500 κλπ.)

Δεδομένου ότι τα NS10 είναι σε έναν σωστα διαμορφωμένο χώρο ώς 2ο μονιτορ (εννοείται), ποιός θα ήταν ο καταλληλότερος τελικός / ποιον χρησιμοποιείτε ;

Θα προτείνατε κάποιον από τους τελικόυς που κυκλοφορούν σήμερα για χρήση με τα NS10?

ευχαριστώ

 
ev88 είπε:
Σύμφωνα με όσα έχω δει μέχρι τώρα, ορισμένοι χρησιμοποιούν απλους PA τελικούς (=θορυβος από το cooling τις περισσοτερες φορές)
πολλοί τελικοί ΡΑ έχουν ανεμιστηράκια με  μεταβαλλόμενη ταχύτητα, ανάλογα με τη θερμοκρασία που καλούνται να αντιμετωπίσουν, αν λοιπόν δε ζορίζεται το μηχάνημα, δεν κάνουν κι αυτά θόρυβο.

Εξάλλου μπορείς να αντικαταστήσεις το ή τα ανεμιστηράκια με μοντέλα της εταιρίας Papst, που είναι διάσημη για τα αθορυβα μοντέλα της.

Τέλος υπάρχουν τελικοί ΡΑ με convection cooling, π.χ http://www.thomann.de/gr/behringer_a500_studioendstufe.htm (αντίγραφο ενός Alesis)

 
Εναν κοινο ολοκληρωμενο απο το HiFi (η το χιφι  ;D) ας πουμε καπου στα 2x50 βαττακια και εισαι μια χαρα.

Γιατι τοσος προβληματισμος?

 
:) … γιατί οι ''σπιτικοί'' τελικοί έχουν 2 ή 3 (μαγικά) knobs, που λενε Bass - Mid - Treble και αυτό είναι μάλλον το τελευταίο που θέλεις να δεις σε έναν εχισχυτή που προορίζεται για studio monitor χρηση που δεν θελεις καθόλου χρωματισμένο ήχο.

@gdevelek, συμφωνω στο ότι όντως πολλοί τελικοι έιναι με παθητική ή ''smart'' ψύκτρα, παρ όλα αυτά, έχοντας εμπειρία από κάποια μεγάλα μοντέλα crown και qsc, σίγουρα ο smart fan ήταν μεν αθορυβος, αλλα δεν ξέρω κατα πόσο μέσα σε ένα control room ακόμα και αυτό είναι  ανεκτό 

 
ev88 είπε:
:) … γιατί οι ''σπιτικοί'' τελικοί έχουν 2 ή 3 (μαγικά) knobs, που λενε Bass - Mid - Treble και αυτό είναι μάλλον το τελευταίο που θέλεις να δεις σε έναν εχισχυτή που προορίζεται για studio monitor χρηση που δεν θελεις καθόλου χρωματισμένο ήχο.
Και ειναι απαραιτητο να τα κοιτα και να τα πειραζει καποιος, αυτα τα κουμπακια? ::)

 
αν τα συνοδέψεις με οποιονδήποτε pa τελικό (από όσους τουλάχιστον γνωρίζω λογικού κόστους για τα κυβικά τους), μάλλον θα χρειαστείς και ένα ζευγάρι "πέτσινα αυτιά"  ;D (όπως έλεγε ο αείμνηστος φίλος Γιάννης Ζεντέλης)...

επειδή είμαι πεισματάρης (μάλλον ήμουν), ψάχνοντας κάποτε (πολύ νεότερος και επιρρεπής στο hype) να βρω τι στο δι..λο τους βρίσκουν, μέσα από πολλές (πραγματικά πολλές) προσπάθειες (κατά τις οποίες  κάθε φίλος και γνωστός είχε φέρει ότι διέθετε, ακόμα και ιδιοκατασκευές), ο μόνος τελικός (όχι pa φυσικά) με τον οποίο τα "ταίριαξα" προ αμνημονεύτων χρόνων και τα "κολάκεψε", ήταν ο "τρυφερός γκρίζος γατούλης" και επίσης αείμνηστος Quad 405...

όντως είμαι περίεργος αν βρεις τελικά (ή σου προτείνει κάποιος φίλος εδώ) κάποιον σύγχρονο και ειλικρινά θα ήθελα να τον μάθω... πάντως καλή τύχη και την επόμενη φορά δοκίμασε καλύτερα να "ζευγαρώσεις" ντόπερμαν με πεκινουά...έχεις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας... :)

ΥΓ. κάποιοι αξιολογότατοι και ηχητικά home cinema πολυκάναλοι, με τα πανίσχυρα room correction συστήματα τους σε "ειδικές αποστολές", ίσως (ακαδημαϊκά πάντα) να άξιζαν κάποιες απόπειρες πειραματισμού μαζί τους...

ΥΓ2 ναι ξέρω καταλάβατε πόσο τα συμπαθώ...  :)

EDIT: περί "κουμπακίων" ξέχασα να αναφέρω ότι σε πολλές "οικιακές" υλοποιήσεις, υπάρχουν και ανάλογα "pure direct" με ικανά αποτελέσματα... έλα όμως που το πρόβλημα δεν είναι στα παντός είδους ρυθμιστικά και bypass τους, αλλά στην προσπάθεια επίτευξης "αχρωμάτιστου ήχου" από τα ns10...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
npap είπε:
...έλα όμως που το πρόβλημα δεν είναι στα παντός είδους ρυθμιστικά και bypass τους, αλλά στην προσπάθεια επίτευξης "αχρωμάτιστου ήχου" από τα ns10...
Aααα γεια σου! Σε ευχαριστω πολυ ;)

(μα καλα... 3:10?!?!?! ::))

Για την ιστορια το ns10 ειχε βγει σαν ηχειο για hifi.

...έχοντας εμπειρία από κάποια μεγάλα μοντέλα crown και qsc, σίγουρα ο smart fan ήταν μεν αθορυβος, αλλα δεν ξέρω κατα πόσο μέσα σε ένα control room ακόμα και αυτό είναι  ανεκτό
Μια λυση που εχει δοθει κατα καιρους σε διαφορα "control room" ειναι να υπαρχουν τα "ταραχοποια"

μηχανακια κι ο ΠιΣις μεσα σε διαφανο γυαλινο ρακ το οποιο περιεχει μεταξυ των αλλων κλιματιστικο

για την ψυξη τους

 
επειδή είμαι πεισματάρης (μάλλον ήμουν), ψάχνοντας κάποτε (πολύ νεότερος και επιρρεπής στο hype) να βρω τι στο δι..λο τους βρίσκουν,
εγω ακομα δεν το εχω βρει....ακομα και τα Μπεχρινγκερ δραματικα καλυτερα μου ακουγονται... ;D

 
ev88 είπε:
@gdevelek, συμφωνω στο ότι όντως πολλοί τελικοι έιναι με παθητική ή ''smart'' ψύκτρα, παρ όλα αυτά, έχοντας εμπειρία από κάποια μεγάλα μοντέλα crown και qsc, σίγουρα ο smart fan ήταν μεν αθορυβος, αλλα δεν ξέρω κατα πόσο μέσα σε ένα control room ακόμα και αυτό είναι  ανεκτό   
Σχετικά με τους ενισχυτές ΡΑ: πριν χρόνια, στο φόρουμ που πλέον δεν υπάρχει www.avforum.gr, πολλοί audiophiles (αυτοί με τα πλατινένια αυτιά που διατείνονται πως ακούνε διαφορές στα καλώδια ρεύματος) είχαν αναστατωθεί γιατί είχαν ανακαλύψει και επιβεβαιώσει πως ο ΡΑ ενισχυτής της Behringer EuroPower 1500, που τότε κόστιζε 300Ε, ήταν εξαιρετικός στην οδήγηση απαιτητικών ηχείων τύπου Magnepan & Martin-Logan. Οι ελάχιστοι που ενοχλούνταν από το ανεμιστηράκι (μάλλον δεν έκανε πολύ θόρυβο διαφορετικά ειδικά αυτοί οι χρήστες δεν θα το ανέχονταν) το άλλαξαν με ανεμιστηράκι Papst και βεβαίωναν πως πλέον δεν ακουγόταν.

Αν θέλεις πολύ καλό deal σε ενισχυτή υψηλής ποιότητας μπορείς να κοιτάξεις τις αγγελίες στο avsite.gr, αν περιμένεις 2-3 εβδομάδες είναι βέβαιο πως θα βρεις εξαιρετικές ευκαιρίες, δηλαδή HiFi ως και HighEnd ενισχυτές χωρίς - φυσικά - ανεμιστηράκι σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 200Ε περίπου.

 
Μετά από κάποια αποτοξίνωση από το hi end θα πω τους δικούς μου ερασιτεχνικούς αφορισμούς.

ΔΕΝ υπάρχει "αχρωμάτιστος" ήχος. Ειδικά όταν είναι ηχογραφημένος. Υπάρχει πιστή αναπαραγωγή. Και εκεί αρχίζει το άλλο παραμύθι σχετικά με ποιό σύστημα/τοπολογία/υλοποίηση δίνει την πιστή (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) αναπαραγωγή.

Και στο τέλος θα πρέπει να συμφωνείτε με τις απόψεις του ηχολήπτη/παραγωγού.

Η εμπειρία μου λέει ότι αρκετές φορές ΔΕΝ...

Έτσι πλέον δεν τραβάω κανέναν ψυχαναγκασμό να χρησιμοποιώ στο hifi μου και tone/treble (τα οποία βέβαια λόγω σωστής υλοποίησης απομονώνονται από το κύκλωμα σε συγκεκριμένη θέση) φτάνει να γουστάρω αυτό που ακούω..

Επειδή τα NS10 έχουν μόνιτορ φύση, συμφωνώ με τον Νίκο ότι ένας βρεττανικός ενισχυτής (και ο Quad είναι πάρα πολύ καλη περίπτωση απόδοσης/τιμής) είναι καλός συνδυασμός για να τα μπαλαντζάρει..

Τα Αμερικανοκαναδέζικα θηρία που αναφέρεις δεν ταιριάζουν (κατ' εμέ) και ούτε χρειάζονται τόσα ρεύματα οδήγησης για αυτά τα ηχεία.

Με τα Ιαπωνικά θηρία των 80s έχω μια αδυναμία αλλά δεν θα υπεισέλθω σε αυτό.

(ο τωρινός μου βέβαια είναι ο AS-1000)

Τελικός κριτής βέβαια, τα αυτιά σου.

 
απ΄ότι βλέπω τελικά δεν είμαι ο μόνος που μάλλον διατίθεται να κάνει..τα πάντα για να ακούσει κάτι ''αξιοπρεπές'' (ακριβές, καλύτερα) από αυτο το ηχείο.. Απ' ότι καταλαβαίνω όμως, όντως, η απάντηση δεν είναι στανταρ και έγγειται στην υποκειμενική άποψη, στα αυτιά του καθενός.

Θα συμφωνήσω ότι οι βρετανικοί ενισχυτές μεχρι στιγμής κι εμένα μου γεμίζουν το μάτι (θα ήθελα να μου ''γεμίζουν'' και το αυτί αλλά δεν έχω την δυνατότητα να ακούσω τόσα πολλά και διαφορετικά μηχανήματα)

Επίσης θα συμφωνήσω στην extreme περίπτωση ενός σουπερ υπερσύγχρονου τελικού home cinema πχ..

Ο προβληματισμός μου σχετικά με το ζητημα ''χρωματισμένο''-''αχρωμάτιστο'' σε hifi λυσεις είναι ο εξής: γνωρίζοντας ότι το ηχείο είναι έτσι όπως είναι (κοινως χάλια, αυτή είναι η δουλειά του άλλωστε), ο hifi ενισχυτής θα προσπαθήσει να ''γλυκάνει'' το αποτελεσμα. Γενικώς, το ότι παρεμβάλεται ένα eq οποιασδήποτε φύσης στο monitor path μου (εξαιρείται η περίπτωση του room correction επειτα απο μετρησεις), με φοβίζει και με κάνει καχύποπτο για το κατα πόσο αυτό που ακούω είναι όντως τα NS10 ή η απόπειρα του τελικόυ να κανει τα ns10 να ακουστούν ''γλυκα''. (με άλλα λόγια, φοβάμαι μήπως αρχίσουν να μου αρέσουν, και αυτό δεν πρέπει..)

(ευχαριστώ @gdevelek και @npap για τις προτάσεις)

 
Superfunk είπε:
εγω ακομα δεν το εχω βρει....ακομα και τα Μπεχρινγκερ δραματικα καλυτερα μου ακουγονται... ;D
http://www.soundonsound.com/sos/sep08/articles/yamahans10.htm

Ότι καλύτερο από κριτική...

Ο προβληματισμός μου σχετικά με το ζητημα ''χρωματισμένο''-''αχρωμάτιστο'' σε hifi λυσεις είναι ο εξής: γνωρίζοντας ότι το ηχείο είναι έτσι όπως είναι (κοινως χάλια, αυτή είναι η δουλειά του άλλωστε), ο hifi ενισχυτής θα προσπαθήσει να ''γλυκάνει'' το αποτελεσμα. Γενικώς, το ότι παρεμβάλεται ένα eq οποιασδήποτε φύσης στο monitor path μου (εξαιρείται η περίπτωση του room correction επειτα απο μετρησεις), με φοβίζει και με κάνει καχύποπτο για το κατα πόσο αυτό που ακούω είναι όντως τα NS10 ή η απόπειρα του τελικόυ να κανει τα ns10 να ακουστούν ''γλυκα''. (με άλλα λόγια, φοβάμαι μήπως αρχίσουν να μου αρέσουν, και αυτό δεν πρέπει..)
Κι εγώ σου επαναλαμβάνω να μην ψυχαναγκάζεσαι.

Άκου με ότι γουστάρεις (μάτια, αυτιά, μυαλό, καρδιά, τσέπη) και άμα σου αρέσει ή δεν σου αρέσει κάτι, λογαριασμό μη δίνεις.

Πάντως και ο Perreaux (που βρίσκεται και εν Ελλάδι λόγω Τύπου) που προτείνουν στο gearslutz που διαβάζεις  ;) είναι πολύ ωραίος ενισχυτής.

Δοκίμασε και τον αθάνατο (και πλέον πάμφθηνο) ΝΑD3020.

Να χάσεις, δεν πρόκειται.

 
ευχαριστώ @audiokostas, την κριτικη του sos όχι απλα την εχω διαβάσει, αλλα την ειχα και bookmark να μου υπενθυμιζει να μην ''παραστρατησω'' και αγορασω κάποιο άλλο μικρο monitor εκτος των NS10 (κλασικό σκεπτικό όσων στις μέρες μας ψαχνουν για ns10, ''αφου τα έχουν όλοι, κάτι θα ξέρουν'')

οσο για το gearslutz, φαίνεται από τις αρχικές προτάσεις ε? (Bryston, Hafler κλπ..) ισχύει, έχω το ψάξει πάρα πολύ. απ ότι μου φαίνεται όμως, μάλλον θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου. Αν δεν βρω δλδ κάποιον από τους προτεινόμενους (nad, quad, perreaux) θα ψάξω για έναν σύγχρονο, με όσο το δυνατον λιγοτερα ''κουμπακια και knobs'' ( :) ) και σε λογική τιμή τελικό, και αν είναι και όμορφος θα τον βάλω και στο rack (αλλιως κρυμμένος απο πίσω)

 
ev88 είπε:
Αν δεν βρω δλδ κάποιον από τους προτεινόμενους (nad, quad, perreaux) θα ψάξω για έναν σύγχρονο, με όσο το δυνατον λιγοτερα ''κουμπακια και knobs'' ( :) ) και σε λογική τιμή τελικό, και αν είναι και όμορφος θα τον βάλω και στο rack (αλλιως κρυμμένος απο πίσω)
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php/113724-Unison-Research-Unico  ;)

Καταπληκτικό ενισχυτάκι.

Πολλές (και καλές ευκαιρίες) και σε αυτό το site αλλά και στο avsite.

Στήσε καραούλι και χτύπα....

Καλή τύχη.

 
http://europe.yamaha.com/en/products/audio-visual/hifi-components/amps/a-s201_g/?mode=model

έπεσα πάνω σ' αυτό, και ενω πριν δεν του είχα δωσει σημασία λόγω των (κακων  >:( ) ''tone controls'', δεν είχα προσέξει ότι έχει επιλογή Pure Direct, οτι δλδ παρακάμπτει ολόκληρο το tone control section (!)

μήπως είναι μια καλη λύση? είναι άλλωστε και απόγονος της ιδιας σειράς (natural sound) με τον Α100a που είναι ο ''μανίσιος'' τελικός για τα ns10

θα το δοκιμάσω σίγουρα από φίλο που τον έχει και θα αναφέρω εντυπώσεις για όποιον ενδιαφέρεται

η τιμη του επίσης είναι πολύ χαμηλη, καινούριος λίγο πάνω από 200€..

 
μια και είσαι αποφασισμένος, αν θέλεις να τη βγάλεις "τσάμπα", εκτός του nad που σου προτείνει ο Κώστας (δεν τον βρίσκεις όμως πια εύκολα νομίζω) σου προτείνω να έχεις το νου σου και για τους πραγματικά "προσεγμένους"  ολοκληρωμένους denon των 80s και 90s και μπορεί να πετύχεις διαμαντάκι και με 30 ευρώ...

YΓ btw

audiokostas είπε:
ΔΕΝ υπάρχει "αχρωμάτιστος" ήχος. Ειδικά όταν είναι ηχογραφημένος. Υπάρχει πιστή αναπαραγωγή. Και εκεί αρχίζει το άλλο παραμύθι σχετικά με ποιο σύστημα/τοπολογία/υλοποίηση δίνει την πιστή (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) αναπαραγωγή.

Και στο τέλος θα πρέπει να συμφωνείτε με τις απόψεις του ηχολήπτη/παραγωγού.
εν ολίγοις απλά ΤΟ αξίωμα από το οποίο ως γνώση και παραδοχή πρέπει να ξεκινά κάθε audio κουβεντούλα (όχι φυσικά μόνο στο παρόν θέμα...) ώστε να αποφεύγονται "βιασμοί" (έστω και ακούσιοι) του κάθε αυτονόητου...

 
Ουσιαστικα ασχετος με το αντικειμενο αλλα πεταγομαι για να πω οτι μιας και αναφερθηκε ο NAD 3020 και λες οτι σε "ενοχλει" η υπαρξη καποιου eq/tonestack, θα προτεινα στο ψαξιμο να κοιταξεις μηηηηηηηηπως και πετυχεις τον NAD 3120. Eιναι η "audiophile" εκδοση του 3020 και δεν εχει eq πανω του. Συν οτι καποια υλικα (οπως οι connectors αν δεν κανω λαθος) ειναι καλυτερης ποιοτητας απο τον 3020.

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?ramps&1052192709&&&/NAD-3120-Amplifier-

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top