Ένταση στο πατάρι (κατά Bonamassa)

Πνοή και Νύξη

Guitar Tech Guru
Μηνύματα
1,713
Πόντοι
938
https://guitar.com/features/opinion-analysis/joe-bonamassa-playing-loud/?fbclid=IwAR2z8IYvv-ldL-ljO4pFZPGO-Lk9rRnkquC6r7a9CNPg30woQy8-tH4ULSI
 

Ενταξει, ξέρω ότι υπερβάλλει λίγο-χάριν κλικς, όπως την άλλη φορά με τα πετάλια, αλλά επιτέλους πες τα βρε χρυσόστομε. Βαρεθήκαμε πια τα "χαμήλωσε", "είσαι πολύ δυνατά" , "δεν μπορώ να σε μιξάρω" κλπ. κλισέ στα μαγαζάδικα. Πόσες και πόσες φορές έχω βρεθεί σε live όπου κυριαρχεί η κιθαριστική μουσική και η κιθάρα στέκεται κατώτερη των προσδοκιών μου, ηχητικά;

 
όπως είναι γνωστό τα περισσότερα "μαγαζιά" δεν έχουν ούτε τις προδιαγραφές (για σοβαρό λαιβ), ούτε τον σωστό εξοπλισμό, ούτε καν ... επαγγελματία ηχολήπτη. πάντα ο ήχος είναι από χάλια έως μέτριος (είτε παίζει η μπάντα δυνατά στο stage είτε όχι). ειδικά στα μπάσα είτε θα γίνεται κακή χρήση sub είτε τα μπάσα θα είναι ανύπαρκτα και ο ήχος πάντα μονοδιάστατος. το ίδιο και στα τύμπανα και γενικά σε όλα τα όργανα. όλα αυτά τα χαμήλωσε, είσαι δυνατά κτλ τα λένε για να γίνεται εύκολη η δουλειά τους με ανύπαρκτη έως υποτυπώδη βασική μίξη και soundcheck που κρατάει το πολύ 15 λεπτά.

 
Μην ξεχνάμε όμως πως το "είσαι πολύ δυνατά", συνήθως είναι αληθές και αντιστοιχεί στο "σκεπάζεις τον οποιονδήποτε, ακόμα και τη φωνή, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζεις και δυναμώνεις κάθε πέντε λεπτά γιατί θεωρείς πως "δεν ακούγεσαι", ενώ έχεις ξεκουφάνει τους πάντες σε ακτίνα 2 τετραγώνων"....?

 
ναι συμφωνώ, αλλά τα ροκ live (το πόστ μιλάει για μποναμασα) είναι από την φύση τους δυνατά. δλδ δεν γίνεται να παίζεις πχ ζεπελιν ή σάμπαθ σιγά γιατί "είσαι πολύ δυνατά και σκεπάζεις τους άλλους" επίσης να πω ότι μιλάω για το τυπικό μαγαζί που παίζουμε οι περισσότεροι και όχι για πραγματικά επαγγελματικές καταστάσεις σε σοβαρούς χώρους με φήμη και άποψη στο λαιβ

 
έλα μωρε ο οδοντίατρος, που και καλά έχει πρόβλημα ...

αν έχει αυτός ή είχε ποτέ τι να πούμε και μεις..

Μόνο τα σακάκια του να δεις πιάνεις το νόημα.

Απλά κάτι πρέπει να πει κι αυτός για να δείξει ότι φτιάχτηκε thru thick and thin...

 
θέλω να πω μόνο που φοράς αυτά τα σακάκια ο ηχολήπτης κάνει τουμπεκί

 
θέλω να πω μόνο που φοράς αυτά τα σακάκια ο ηχολήπτης κάνει τουμπεκί
Αφού το είχε πει κιόλας. "Ας μη με λέγαν Μπονασέρα και θα μου ΄λεγα εγώ αν θα έπαιζα στις εντάσεις που παίζω ή αν θα με ανέχονταν οι άλλοι..."

Το point του πάντως το έχει, εγώ ταυτίστηκα λίγο αλλά και συμφωνώ περί sweetspot στη σκηνή και ξεκουράσματος του αυτιού κλπ.
 

 
Εγώ ρε σεις όταν διάβασα τον τίτλο του θέματος, νόμιζα ότι έγινε κανένας τσαμπουκάς εναντίον του Μποναμάσσα στη σκηνή, και μπήκα  φορτσάτος να διαβάσω.  :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
έγινε κανένας τσαμπουκάς εναντίον του Μποναμάσσα
Tην ώρα που κατέβαζε τα χαλιά από το πατάρι;

-χαχαχα Σίντι, δεν φαντάζεσαι τι βρήκα εδώ, έχει δυο ακόμη θήκες κιθάρας, τις είχα ξεχάσει...
-αν τις κατεβάσεις κι αυτές Τζο, θα στις φέρω στο κεφάλι

 
https://guitar.com/features/opinion-analysis/joe-bonamassa-playing-loud/?fbclid=IwAR2z8IYvv-ldL-ljO4pFZPGO-Lk9rRnkquC6r7a9CNPg30woQy8-tH4ULSI
 

Ενταξει, ξέρω ότι υπερβάλλει λίγο-χάριν κλικς, όπως την άλλη φορά με τα πετάλια, αλλά επιτέλους πες τα βρε χρυσόστομε. Βαρεθήκαμε πια τα "χαμήλωσε", "είσαι πολύ δυνατά" , "δεν μπορώ να σε μιξάρω" κλπ. κλισέ στα μαγαζάδικα. Πόσες και πόσες φορές έχω βρεθεί σε live όπου κυριαρχεί η κιθαριστική μουσική και η κιθάρα στέκεται κατώτερη των προσδοκιών μου, ηχητικά;
Δε λέει μόνο αυτό, λέει κι άλλα ενδιαφέροντα. Π.χ. για τα in-ear monitors.
(Τα αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι - και γενικά τα ακουστικά σε τηλέφωνα, ακρόαση μουσικής κλπ. Ποτέ δεν έχω φορέσει στη σκηνή κι ούτε πρόκειται).  Ο Joe εξηγεί τον λόγο:
In my opinion, they do more damage than good. Why? There’s no respite nor sweet spot on stage. It’s all the same and you run that loudness directly into your eardrums for 90 minutes at a time. In reality, you are not saving your hearing at all, regardless of popular belief.

Μιλάει μάλιστα για "divergent reality from what the audience was experiencing".

Ότι βιώνει δηλ. on stage μια άλλη πραγματικότητα/εμπειρία, από αυτή που βιώνει/ακούει το κοινό. Και επιπλέον: The sound engineers found themselves in control of dynamics. That was unacceptable to me. It should be unacceptable to you as well, purely from an artistic point of view. It’s like letting Siri control the throttle on your car during the 24 Hours Of Le Mans road race.

Λέει και γαι τους ενισχυτές και για πολλά ακόμη ενδιαφέροντα, που αξίζει να διαβαστούν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
run that loudness directly into your eardrums for 90 minutes at a time. In reality, you are not saving your hearing at all, regardless of popular belief
Δεν είμαι σίγουρος αν στέκει αυτό που λέει, όμως. Με όσους έχω παίξει και φορούσαν in-ear η αίσθησή τους ήταν ότι μετά το τέλος του live, το κεφάλι τους δεν ήταν καζάνι όπως τις άλλες φορές, ακόμη και με φθηνά, Κινέζικα in-ear. Eγώ δεν έχω ίδια άποψη, αλλά ποτέ δεν φόρεσα και τα δύο in-ear σε όλο το live. Πάντα το ένα και αυτό, χαλαρά. Δεν μπορώ να "ευχαριστηθώ" τη μουσική με το in-ear. Θα μπορούσα με μεγάλα στουντιακά ακουστικά, αλλά είναι απαγορευτικά, εμφανισιακά. Γενικώς αν δεν απολαμβάνω τον ήχο, δεν έχει νόημα για μένα να παίζω, αφού το κάνω ημι-ερασιτεχνικά. 

Ο @argytar τι λέει άραγε γι' αυτό;

 
Το να φοράς μόνο το ένα in ear είναι πολύ επικίνδυνο, λόγω διαφοράς στην ακουστική πίεση στο κάθε αυτί, και επειδή η ένταση ανεβαίνει, και μπορεί να κάνει ακόμη και ξαφνικά σοβαρή ζημιά στο αυτί. Είναι καλύτερα δύο χαμηλά, η "χαλαρά", ώστε να ακούς και από έξω λίγο.

Το σύνηθες πρόβλημα με τα in ear είναι ότι πολλές φορές δεν γίνεται σωστά το όλο στήσιμο, δηλαδή ο καθένας την μίξη του, καλά in ear , και χαμηλή ένταση στη σκηνή. Και τελικά οι πιο πολλοί έχουν δυνατό πατάρι με ακουστικές πηγές ήχου, ντραμς χωρίς πανελς, ενισχυτές, κτλ, και μοιρασμένες μίξεις με ακουστικά που δεν απομονώνουν ιδιαίτερα, οπότε η ταλαιπωρία στα αυτιά είναι χειρότερη από το να παίζεις κανονικά, με καλές ωτασπίδες.

Τώρα ο Bonamassa που έχει τα μισά μηχανήματα του πλανήτη ? λογικό είναι να προτιμά τα γούστα της φυσικής έντασης στη σκηνή!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν είμαι σίγουρος αν στέκει αυτό που λέει, όμως. Με όσους έχω παίξει και φορούσαν in-ear η αίσθησή τους ήταν ότι μετά το τέλος του live, το κεφάλι τους δεν ήταν καζάνι όπως τις άλλες φορές, ακόμη και με φθηνά, Κινέζικα in-ear. Eγώ δεν έχω ίδια άποψη, αλλά ποτέ δεν φόρεσα και τα δύο in-ear σε όλο το live. Πάντα το ένα και αυτό, χαλαρά. Δεν μπορώ να "ευχαριστηθώ" τη μουσική με το in-ear. Θα μπορούσα με μεγάλα στουντιακά ακουστικά, αλλά είναι απαγορευτικά, εμφανισιακά. Γενικώς αν δεν απολαμβάνω τον ήχο, δεν έχει νόημα για μένα να παίζω, αφού το κάνω ημι-ερασιτεχνικά. 

 
Ε εντάξει, τι να μας πει κι ο Bonamassa!

Αυτό που λες , ότι "Με όσους έχω παίξει και φορούσαν in-ear η αίσθησή τους ήταν ότι μετά το τέλος του live, το κεφάλι τους δεν ήταν καζάνι όπως τις άλλες φορές", έχει να κάνει περισσότερο με τους χώρους και τις συνθήκες που παίζουμε μουσική στην Ελλάδα, παρά με το ίδιο το in-ear.
Και πάνω σε αυτό, θα συμφωνήσω με τον Alter, ότι λογικά όλοι μας, αν είχαμε το stage, τους μουσικούς (horn section κλπ) και τα skills του JB, πιθανότατα θα προτιμούσαμε να παίζουμε χωρίς in-ear ακουστικά.
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι να μας πουν και οι U2,RHCP & το ....90% των συγκροτηματων του πλανητη που χρησιμοποιουν ΜΟΝΟ in ear... ?

Θα σας ελεγα ΓΙΑΤΙ τα in ear ειναι η καλυτερη λυση αλλα ευτυχως τα εχει πει εδω καλυτερα η Shure

https://www.shure.com/en-US/performance-production/louder/10-reasons-why-in-ear-monitors-are-better-than-wedges 

Ο μονος λόγος να ΜΗΝ θελεις in ear ειναι να εισαι ΚΑΥΛΑΤΖΟΥΡΑΣ ?  κιθαριστας που θελει να ακουει ΜΟΝΟ κιθαρα στη σκηνη ?  και θελει να παιζει με 300 βαττ ενισχυτη στο 10....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο μονος λόγος να ΜΗΝ θελεις in ear ειναι να εισαι ΚΑΥΛΑΤΖΟΥΡΑΣ ?  κιθαριστας που θελει να ακουει ΜΟΝΟ κιθαρα στη σκηνη ?  και θελει να παιζει με 300 βαττ ενισχυτη στο 10....
Δεν είναι έτσι...έχεις λάθος



θέλει τον ενισχυτή στο 9.




Ιn-ear φοράω επειδή υπάρχει σοβαρή ανεπάρκεια εξοπλισμού στα μαγαζά που υποτίθεται ότι είναι "Λαϊβάδικα". (Δηλ. αν δεν ήταν τι θα πρόσφεραν; Να καρφώνουμε τα όργανα σε κασετόφωνο;)  Και αυτό ισχύει και στα εξωτερικα, δεν είναι τοπικό προνόμιο, απλά εδώ το έχουν τερματίσει. Η πλειοψηφεία των venues στα οποία παίζου(με) οι περισσότεροι ειναι επιπέδου pub/bar, δηλ. ο κόσμος σε απόσταση από 0,3 έως 6 μέτρα από τη μπάντα. Το να κουμπωσεις ένα in-ear (συνήθως της κακιάς ώρας-λόγω budget)  και να "παριστάνεις" τον περφόρμερ όπου δεν έχεις καμία επαφή με τον κόσμο γύρω σου είναι για μένα από άκυρο, έως απωθητικό. Aν μου χαρίσει κάποιος ένα 2χίλιαρο για in-ear monitor της προκοπής το προτιμώ anytime από το "κούνημα αέρα" του ενισχυτή. Απλά όταν πάω για live ο τεχνικός εκεί θα μου πει ότι δεν έχει άλλες γραμμές monitor να δώσει, οπότε θα χρησιμοποιώ το in-ear για να ακούω το Πανσερραϊκός-Καστοριά στο ραδιόφωνο.

Μέχρι τότε, χτίζω τον ήχο μου-με σεβασμό στον κόσμο και στην υπόλοιπη μπάντα-μια χαρά. Και συνεργάσιμος είμαι, και μπορώ να συμβιβαστώ με λιγότερο καλό foldback, τηρουμένων πάντα, των αναλογιών και όπως είπα πιο πάνω περνάω και καλύτερα. Η άποψή μου είναι, ότι η μπάντα που έχει ισορροπημένο ήχο στο πατάρι, θέλει πολλή προσπάθεια να μην μπορεί να βγει αξιοπρεπώς στο front-of-house σύστημα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top