EMS VCS3/Synthi AKS

jaguarbass12

Νέο μέλος
Μηνύματα
107
Πόντοι
16
Οι απανταχού fans του Jean-Michel Jarre και του Βαγγέλη Παπαθανασίου θα έχουν ήδη ακούσει για τα αναλογικά συνθεσάϊζερ VCS3 και Synthi AKS της Electronic Music Studios.

Δεν ξέρω αν βρίσκεις αυτά τα μηχανήματα στην εγχώρια αγορά, ειδικά το VCS3 (γνωστό ως Putney) το αποίο αποτελείται από μια ξύλινη κονσόλα και ένα ασορτί πληκτρολόγιο.

Το Putney σχεδιάστηκε από τους Βρετανούς Peter Zinoviev και David Cockerell στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Θεωρείται ως μακρύς πρόγονος των σύγχρονων συνθεσάϊζερ.

EMS_VCS_3.jpg


Δεν είναι μόνο ο JMJ και ο Vangelis οι μόνοι χρήστες αυτού του αναλογικού σύνθι. Και άλλοι διάσημοι καλλιτέχνες όπως οι Pink Floyd και οι Tangerine Dream ηχογράφησαν μεγάλες επιτυχίες με το Putney.

Δυστυχώς δεν έχω δει κανέναν άλλο Έλληνα μουσικό εκτός από τον Βαγγέλη να παίζει πάνω σ'αυτές τις αντίκες.

 
Και ούτε πρόκειται να τα δούμε πουθενά live πιστεύω....

Ίσως μελλοντικά κάποια έκδοση vsti?

 
1) υπαρχει ενα VST  που δεν το εχει 100% πληρως αλλα ειναι αρκετα καλο... google is your friend η ιδια η EMS το διαφημιζει.

[flash=200,200]http://www.emsrehberg.de/SYNTHI__s/SYNTHI_Avs_plugin/SYNTHI_A_vs/synthi_a_vs.html

2)Το εχει ο Μπακης Σειρος... parallel worlds.....DIN records και αλλες εταιριες.

απο ξενους μουσικους.... Hawkwind, Ozric Tentacles κλπ...

3) δυστυχως η τιμη του αυτη τη στιγμη το κανει απλησιαστο (σου περισευουν 10.000 ευρω?)

επισης η EMS το ξαναφτιαχνει! ΑΛΛΑ... αφηνεις ενα check και οταν ερθει η σειρα σου εξαργυρωνεται. however.... υπαρχει κοσμος που περιμενει 10 χρονια και....

βασικα αμα θες να το βρεις πραγματικα φτυνεις αιμα!

σαν δυνατοτητες μια χαρα μηχανημα ειναι (οχι αντικα...) οχι σαν κατι μπουρουχες που βγαζει η roland τωρα ;D

εχει παρα πολες δυνατοτητες που δεν εχουν ακομα και σημερα πληρως γινει common.

ειναι modular αλλα αντι για patch-cords εχει το pin matrix....

αμα δοκιμασεις να φτιαξεις ενα modular με σημερινα modules, με παρεμφερεις δυνατοτητες θα σου φτασει γυρω στα 2-3.000 ευρω

εχει 3 πολυ "ζωντανα" oscillator... ενα παν-αγριο diode-based filter.

spring reverb και επιτρεπει τρελα modulations....

υπαρχουν μια η δυο συλλογες που ειναι free dowloads στο

archive.org (<- που εχει διαφορα legal free music downloads)

λεγονται The Synthi Group Vol. 1 και The Synthi Group Vol. 2

που ειναι μονο με EMS VCS3

google-αρε τες

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Nαι, το έχουμε συζητήσει στο παρελθόν αρκετές φορές...

everyband.jpg


Iστορικό συνθεσάιζερ σε πολλές εκδόσεις - μια από αυτές διέθετε ένα υποτυπώδες keyboard αφής στο γνωστό καλτ "βαλιτσάκι". Εφευρέτης του ο ιδιοφυής Dave Cockerell που είχε συνεργαστεί και με την Electroharmonix στα 70s, υπεύθυνος και για τη δημιουργία μερικών εκ των κλασσικών κιθαριστικών πεταλιών της τότε, όπως πχ. του Microsynth. Συμπεριλάμβανε μια μεγάλη πρωτοτυπία που φαίνεται στην πάνω φωτογραφία, και που για κάποιο μυστήριο λόγο εξακολουθεί να μην συναντιέται συχνά σήμερα: αντί ο χρήστης να παλεύει με τα καλώδια μεταξύ δεκαεφτά χιλιάδων υποδοχών όπως στα παλιά modular για να δρομολογήσει το σήμα μεταξύ διαφορετικών τμημάτων, αυτό γινόταν με έναν απλό πίνακα με τελίτσες/τρυπίτσες (matrix) στον οποίο τοποθετούνταν τα ανάλογα pins σε διάφορες θέσεις, κάτι σαν τη "Ναυμαχία" που παίζαμε μικροί... Μια λαμπρή ιδέα που πολλά χρόνια αργότερα αντέγραψε και ο Pete Cornish σε μερικά από τα επαγγελματικά συστήματα ήχου του (κάτι άγνωστο που ανακάλυψα τυχαία πριν από λίγο καιρό).

Εξακολουθεί να βγαίνει από την ίδια εταιρία που το έφτιαχνε και τότε (την EMS κάπου στην Κορνουάλη), η οποία αναλαμβάνει και mods και refurbishing σε παλιά κομμάτια, όπως και μερικές άλλες εταιρίες που κάνουν την ίδια δουλειά στη Βρετανία γενικά σε πάσης φύσεως παλιά αναλογικά συνθεσάιζερ. Από όσο γνωρίζω είναι φυσικά κάστομ χειροποίητη δουλειά με μεγάλο χρόνο αναμονής και υψηλή τιμή. Μια από τις ωραιότερες χρήσεις του - και σχεδόν εντελώς άγνωστη στο ευρύ κοινό - ήταν το πέρασμα των φωνητικών της Alison Goldfrapp από τα φίλτρα του σε πολλά τραγούδια του κλασσικού πια πρώτου άλμπουμ των Goldfrapp, παραμορφώνοντάς τα και δίνοντάς τους μια εντελώς ιδιαίτερη, απόκοσμη χροιά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πριν ενα χρονο ενας Αγγλος διεθετε προς πωληση ετοιμα kits (PCB+parts) για την κατασκευη DIY κλωνου VCS3.

Δυστηχως αντιμετωπισε προβληματα σχετικα με τα πνευματικα δικαιωματα / πατεντες της κατασκευαστριας εταιρειας και αναγκαστηκε να τα αποσυρει.

Ιδου ο κλωνος:

LrgPhutneyFront1.jpg


Ιδου και οι πληροφοριες για την κατασκευη του:

http://yusynth.net/VCS3/index.html

 
Classic synth, αλλα δεν νομιζω οτι χρησιμοποιηθηκε ποτε απ' τον Παπαθανασιου, τουλαχιστον οσα χρονια ασχολουμε με το "αθλημα" δεν διαβασα καπου οτι ο "Σίου" το χρησιμοποιησε.

Η λιστα των synths που ειχε/εχει ειναι πανω-κατω γνωστη (και τεραστια) και πουθενα δεν υπαρχει αυτο το synth.

Θα μου φαινοταν βεβαια περιεργο να μην το εχει παιξει εστω και για λιγο, αν ξερει κανεις καποια πηγη που να λεει οτι οντως το χρησιμοποιησε ας μας πει.

 
Και βέβαια να θυμηθούμε JMJ / Κίνα (early 80's) με τρία VCS3 και από πάνω τους άλλα τρία AKS... Ό,τι καλύτερο για... πλάτη!

053-JMJ-TheChinaConcerts-81-0009w.jpg


 
Βασικά το είχε μάθει πολύ πιο πριν στην τάξη του μέντορά του Πιερ Σεφέρ, και το χρησιμοποιούσε από το '76 στο πρώτο του μεγάλο άλμπουμ (Οxygene) στο μικρό του στούντιο στο διαμέρισμά του στο Παρίσι (και το θαύμασα από απόσταση λίγων μέτρων στην μικρή περιοδεία της επετείου του Oxygene τρία χρόνια πριν!) Κάπου είχα βρει παλιότερα μια ασπρόμαυρη θολή φωτογραφία του ίδιου στο διαμέρισμά του εκείνη την εποχή δίπλα στο Synthi... αν τη βρω θα την ανεβάσω.

 
Eίχα την τύχη να παίξω με ένα Synthi A και να το χρησιμοποιήσω το '99 για ένα άλμπουμ ηλεκτρονικής/ambient μουσικής. Το συγκεκριμένο ανήκε στον ίδιο τον Rick Wright και το είχε δανειστεί ο φίλος μου με τον οποίο κάναμε το project από τον Έλληνα  κάτοχό του, γνωστό synth player του χώρου.

Δυστυχώς δεν καταφέραμε να λειτουργήσουμε το sequencer αλλά το υπόλοιπο μέρος δούλευε κανονικά και παίζοντας τρίλιζα με το πάνελ καταφέραμε να το χειριστούμε και να φτιάξουμε μοναδικούς ήχους.

Η μαγεία που αισθάνεσαι όταν ακούς τέτοια μηχανήματα είναι άλλο πράγμα.

Αν καταφέρω και βρώ τα tracks και θυμηθώ κάποιο μέρος που έγινε με το synthi θα το ποστάρω εδώ..

synthi_open.jpg


 
Μάλλον αυτή είναι αλλά έχει να ανανεωθεί απ'το ΄98... αν ήθελα όντως ένα καινούργιο θα επικοινωνούσα τηλεφωνικά μαζί τους, όπως έχω σκεφτεί τόσες φορές να κάνω (όχι με mail γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις χρειάζεσαι μια καλύτερη εντύπωση για την αξιοπιστία τους από ένα απλό mail). Ακριβείς τιμές δεν ξέρω αλλά αν αληθεύουν οι τιμές του ΄98, 1600 με 1800 λίρες απέχουν αρκετά από τα 10000 ευρώ που αναφέρθηκαν πιο πριν - που μπορεί κάλλιστα να ισχύουν, δεν γνωρίζω.

 
αυτη τη στιγμη πωλουνται με την τιμη των 3500ευρω. Απο την ΕΜΣ

ΑΛΛΑ..... σε αυτους που ειχαν βαλει τα λεφτα η το τσεκ πριν 12 χρονια.

δηλαδη τους πηρε 12 χρονια για να το αποκτησουν καινουργιο σε αυτη τη τιμη

σιγα σιγα η λιστα προταιραιοτητας θα προχωραει.

αλλα νομιζω οτι ειναι λιγο δυσκολο να το βρεις ετσι.

ο αλλος τροπος ειναι μεσω ebay η οτιδηποτε παρομοιο. Εκει τα πραγματα λογω της σπανιοτητας ειναι ακομα πιο δυσκολα. 10000ευρω το λιγοτερο και θα εισαι τυχερος αν δουλευει 1000%

δυστυχως ετσι εχουν τα πραγματα. Θα μου αρεσε ομως αν κανω λαθος και καταφερεις να το αγορασεις καινουργιο πιο ευκολα απο οτι σου λεω.

(Να αρχισω και εγω μετα να μαζευω λεφτα  ;D)

 
κατι που παρελειψα σαν κατι που ακομα και σημερα δεν εχει εμφανιστει αλλου ειναι ειναι τα trapezoid envelopes /VCA του VCS3.

Γενικα ενα μηχανημα που ηταν σταθμος στην ιστορια των synths.

 
mamonu είπε:
κατι που παρελειψα σαν κατι που ακομα και σημερα δεν εχει εμφανιστει αλλου ειναι ειναι τα trapezoid envelopes /VCA του VCS3.

Γενικα ενα μηχανημα που ηταν σταθμος στην ιστορια των synths.
Ο Jarre πειραματίστηκε πολύ με τα VCS3 και Synthi AKS για να δημιουργήσει τα αλλόκοτα asteroid falls (πτώσεις μετεωρίτη) και laser zap (πυροβολισμοί από εκτοξευτή λέϊζερ) που ακούμε στο Oxygène 2.

Σήμερα επιτυγχάνει όλα αυτά τα εφφέ χρησιμοποιώντας εκτός από τα  VCS3/Synthi AKS τα Nordlead 2 και 3 της Clavia, το Minimoog Little Phatty της Moog και το Radias R3 της Korg.

Στο Oxygène 1 μπορεί να ακούσει κανείς τις μαγευτικές μπουρμπουλήθρες του VCS3 οι οποίες σε ταξιδεύουν σ' έναν ονειρικό κόσμο.

Πάντως δεν έχω ακούσει τα Oxygène 1 & 2 από Έλληνες μουσικούς ή από κάποιο εγχώριο μουσικό σχήμα.

 
Πάντως δεν έχω ακούσει τα Oxygène 1 & 2 από Έλληνες μουσικούς ή από κάποιο εγχώριο μουσικό σχήμα.
Ειναι αληθεια οτι το προσπαθησαν πολλοι, αλλα δεν τους καθοταν καλα στη μιξη το...μπουζουκι. ;D

 
jaguarbass12 είπε:
Ο Jarre πειραματίστηκε πολύ με τα VCS3 και Synthi AKS για να δημιουργήσει τα αλλόκοτα asteroid falls (πτώσεις μετεωρίτη) και laser zap (πυροβολισμοί από εκτοξευτή λέϊζερ) που ακούμε στο Oxygène 2.
Σίγουρα πειραματίστηκε πολύ, αλλά περισσότερο για το κόνσεπτ, για τον δύσκολο συγχρονισμό των μηχανημάτων και για τα λιγοστά tracks της ηχογράφησης με τον περιορισμένο του τότε εξοπλισμό, και όχι τόσο για τη δημιουργία αυτών των ήχων του Synthi που είναι αρκετά απλοί. Μπορείς να δεις μια μικρή ξενάγηση εδώ όπου και εξηγεί πως το VCS ήταν το πρώτο του συνθ:


 
jaguarbass12 είπε:
Ο Jarre πειραματίστηκε πολύ με τα VCS3 και Synthi AKS για να δημιουργήσει τα αλλόκοτα asteroid falls (πτώσεις μετεωρίτη) και laser zap (πυροβολισμοί από εκτοξευτή λέϊζερ) που ακούμε στο Oxygène 2.

Σήμερα επιτυγχάνει όλα αυτά τα εφφέ χρησιμοποιώντας εκτός από τα  VCS3/Synthi AKS τα Nordlead 2 και 3 της Clavia, το Minimoog Little Phatty της Moog και το Radias R3 της Korg.

Στο Oxygène 1 μπορεί να ακούσει κανείς τις μαγευτικές μπουρμπουλήθρες του VCS3 οι οποίες σε ταξιδεύουν σ' έναν ονειρικό κόσμο.

Πάντως δεν έχω ακούσει τα Oxygène 1 & 2 από Έλληνες μουσικούς ή από κάποιο εγχώριο μουσικό σχήμα.

κανεις λαθος

Αν θυμασαι απο την Eurovision το θεικο ασμα

"you are my lover... undercover... (pew pew*)  "

θα δεις οτι ειχε laser πυροβολισμους από εκτοξευτή λέϊζερ

 
jaguarbass12 είπε:
Ο Jarre πειραματίστηκε πολύ με τα VCS3 και Synthi AKS για να δημιουργήσει τα αλλόκοτα asteroid falls (πτώσεις μετεωρίτη) και laser zap (πυροβολισμοί από εκτοξευτή λέϊζερ) που ακούμε στο Oxygène 2.
Σιγά να μην άλλαξε και καμμία φανέλα από τον πολύ πειραματισμό... ;D

τα laser zaps, δεν είναι τίποτε άλλο παρά το φίλτρο σε ιδιοταλάντωση και η συχνότητα αποκοπής να ελέγχεται από μία πριονωτή κυματομορφή (downward saw). Την συχνότητα της κυματομορφής την ελέγχει χειρωνακτικά.

Ούτε οι άλλοι ήχοι που προέρχονται από το VCS3 (όπως π.χ. ο παφλασμός των κυμάτων) είναι κάτι το αξιοπερίεργο. Δεν είναι τίποτε άλλο παρά θόρυβος και sweep.

Όλοι αυτοί οι ήχοι γίνονται πανεύκολα και σε πολλά άλλα synths με ίδια (ή και μεγαλύτερη ευκολία).

 
OurDarkness είπε:
Ούτε οι άλλοι ήχοι που προέρχονται από το VCS3 (όπως π.χ. ο παφλασμός των κυμάτων) είναι κάτι το αξιοπερίεργο. Δεν είναι τίποτε άλλο παρά θόρυβος και sweep.
...εννοείς white noise από τη γεννήτρια, παίξιμο με τα cutoff και resonance, και πέρασμα αυτού από ένα phaser (o Jarre τότε είχε ένα απλό Electroharmonix Small Stone με το διακοπτάκι πάνω και το dial περίπου στο 1 με 2 o'clock) και ενίοτε ένα delay. Κλασσικό κόλπο που μου αρέσει να χρησιμοποιώ και στην κιθάρα (χωρίς noise αλλά με συγχορδίες, με ένα παλιό Deluxe Memory Man με vibrato σε υψηλό feedback πριν το Small Stone).

 
bloody_sunday είπε:
...εννοείς white noise από τη γεννήτρια, παίξιμο με τα cutoff και resonance, και πέρασμα αυτού από ένα phaser (o Jarre τότε είχε ένα απλό Electroharmonix Small Stone με το διακοπτάκι πάνω και το dial περίπου στο 1 με 2 o'clock) και ενίοτε ένα delay. Κλασσικό κόλπο που μου αρέσει να χρησιμοποιώ και στην κιθάρα.
Σπύρο ναι, κάπως έτσι. Σίγουρα παίξιμο με cutoff και καθόλου (ή λίγο resonance). Συνήθως, όταν τροφοδοτείται θόρυβος και πειραματίζεται κανείς με το resonance, το αποτέλεσμα είναι κάποιο είδος howling wind...

To sweep στον παφλασμό στο Oxygene 5 (ή 6?) γίνεται με την περιβάλλουσα, μεγάλο attack (για την εξομοίωση του σκασίματος του κύματος στην ακτή... ;D) και μικρότερο decay (για την επαναφορά προς τα πίσω). Αυτό σε looping mode.

Με τριγωνικό LFO δεν γίνεται τόσο καλά, γιατί οι "πλευρές" είναι όμοιες - ακούγεται αφύσικο.

Το ίδιο και με πριονωτά LFO, αν είναι downward το πολύ πολύ να βγει κανένα ... hi-hat... ;D

Με upward, θα είναι πιο πειστικό, αλλά μόνο κατά το attack τμήμα.

Εναλλακτικά, γίνεται με ασυμμετρικό skew limiter (ή lag processor) σε ένα τετραγωνικό LFO, π.χ. στο Moog CP-251 γίνεται σε 5 δευτερόλεπτα.

......

και φυσικά και το Electroharmonix phaser που ανέφερες... χαρακτηριστικός ήχος Jarre.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top