Έχουν νόημα τα Full Length το 2017;

Rhino

Νέο μέλος
Μηνύματα
41
Πόντοι
6
Γειά χαρά. Το ερώτημα του τίτλου με ταλανίζει εδώ και πολύ καιρό (με άλλες ημερομηνίες αντί του 2017). Εξηγώ: Λατρεύω τα Full Length. Πιάνω το τί θέλει να μου πεί ο συνθέτης, το κατά πόσο -πιστεύω- ότι προσπάθησε να μου το πεί, το κατα πόσο κατάλαβα τι ήθελε να μου πει. Τα ακούω στη δουλειά, στο αμάξι, σπίτι.

Άλλα δεν είμαι αντικειμενικό δείγμα ακροατή. Παίζω μουσική πολλά χρόνια, ακουώ ακόμη περισσότερα. Και έχω άλλη μια έτοιμη ηχογράφηση που δε ξέρω τι νόημα έχει να βγεί σαν audio. Είμαστε στο 2017, και μπορεί να μην έχουμε lear jets αλλά έχουμε ΤΟΝΟΥΣ βίντεο, documentaries, short movies, κινούμενα (digital) εξώφυλλα. Έχουμε τρόπους να δείξουμε ότι όχι μόνο δουλέψαμε, αλλά διψάσαμε για δημιουργία.

Κατ'εμέ, καλύτερα να βγάλω 4 κομμάτια με βίντεο (τουλάχιστον) παρά 10 audio που θα τα ακούσουν φίλοι και γνωστοί, κυρίως. Υπάρχουν βιντεολήπτες/animators που θέλουν μουσική, υπάρχουν μουσικοί που ψάχνουν βιντεολήπτες, μπατζετ δεν υπάρχει, αλλά όπου υπάρχει θέληση και λίγη τιμιότητα από τα 10 πράγματα που θέλουμε γίνονται έστω τα 2.

Αυτές είναι οι σκέψεις μου. Και ερωτώ. Βρίσκετε νόημα στα Full Length το 2017;

 
Εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα και ωραία διατυπωμένο, καλωσόρισες Rhino.

Η αναπαραγωγή μουσικής πέρασε δεκαετίες προσπαθώντας να στριμωχτεί σε φορμάτ που την περιόριζαν, και γι' αυτό ήταν σταθερή επιδίωξη κάθε νέο φορμάτ αναπαραγωγής να είναι όχι μόνο πιστότερο αλλά και μεγαλύτερο σε χωρητικότητα. Κάναμε όλη τη διαδρομή από το τοσοδούλικο 45άρι στο αχανές και άϋλο cloud... αλλά η όρεξή μας και η διάθεση για προσεκτική, εις βάθος ακρόαση έχει μάλλον ακολουθήσει αντίστροφη πορεία.

Πέραν αυτών όμως... αρκεί το audio; Ίσως όχι. Ίσως όχι πάντα. Θεωρώ σχεδόν αυτονόητο ότι δε μιλάμε για video clip με τη στενή (και απολιθωμένη) έννοια, άρα θες να προβάλεις ένα στόρι, κάτι που να αξίζει να φτάσει στο δέκτη. Υπάρχει πάντα τόσο ενδιαφέρον παρασκήνιο που να αξίζει τον κόπο όλο αυτό όμως; Προσωπικά δεν είμαι καθόλου βέβαιος.

Πιο συνοπτικά, το έχω σκεφτεί και εγώ και νομίζω ότι το πάντρεμα audio και video μπορεί να γίνει με τρόπο υπέροχο, αλλά για κάτι τέτοιο δεν αρκεί να έχεις καλή μουσική για πούλημα... θες και άλλα πολλά.

Το ερώτημα περί full length δεν το βλέπω ως κάτι άρρηκτα συνδεδεμένο με το οπτικό κομμάτι, εκτός κι αν το σκέφτεσαι budget - wise. Ε τότε, βγάζεις χαρτί και μολύβι και αποφασίζεις τί θα ήταν καλύτερο για το project σου. Λίγα tracks με video, ή πολλά όπως παλιά; Η φύση και το ύφος του εκάστοτε project αποτελούν το πρώτο και το τελευταίο κριτήριο.

 
Rhino είπε:
Βρίσκετε νόημα στα Full Length το 2017;
Εξαρτάται από το είδος της μουσικής.

Επίσης , από το είδος της μουσικής, εξαρτάται και το αν θέλω να τη δω οπτικοποιημένη.

 
Earendil είπε:
Θεωρώ σχεδόν αυτονόητο ότι δε μιλάμε για video clip με τη στενή (και απολιθωμένη) έννοια, άρα θες να προβάλεις ένα στόρι, κάτι που να αξίζει να φτάσει στο δέκτη.
Αυτό. Αυτό ακριβώς. Με άλλα λόγια: Πόσο ωραίο θα ήταν ένα καλό σενάριο να συνοδευόταν απο μία ωραία μουσική επένδυση (πράγμα αρκετά σύνηθες) αλλά και το αντίθετο: Κάθε ωραία μουσική ιδέα να συνοδεύεται από ένα αντίστοιχο κλιπάκι. Χωρίς απαραίτητα σενάριο Nolan ή σκηνοθεσία Scorcesse. Λέμε συχνά ότι είμαστε στην εποχή της πληροφορίας και των πολυμέσων, αλλά αντί να το εκμεταλλευτούμε και να προσφέρουμε πολυμέσα, μένουμε στη μονοδιάστατη (τεχνικά τουλάχιστον) μουσική.

Πιο συνοπτικά, το έχω σκεφτεί και εγώ και νομίζω ότι το πάντρεμα audio και video μπορεί να γίνει με τρόπο υπέροχο, αλλά για κάτι τέτοιο δεν αρκεί να έχεις καλή μουσική για πούλημα... θες και άλλα πολλά.

Το ερώτημα περί full length δεν το βλέπω ως κάτι άρρηκτα συνδεδεμένο με το οπτικό κομμάτι, εκτός κι αν το σκέφτεσαι budget - wise. Ε τότε, βγάζεις χαρτί και μολύβι και αποφασίζεις τί θα ήταν καλύτερο για το project σου. Λίγα tracks με video, ή πολλά όπως παλιά; Η φύση και το ύφος του εκάστοτε project αποτελούν το πρώτο και το τελευταίο κριτήριο.
Θα συμφωνήσω 100% στο τελευταίο, καθότι είμαι στη φάση του ζυγίσματος, και όπως είπα, γέρνω στο "λίγα και καλά". Όσον αφορά την πώληση τώρα, ευτυχώς ή δυστυχώς δεν ειμαι επαγγελματίας μουσικός, έχω αποδεχτεί ότι είμαι ερασιτέχνης (με την ετοιμολογική έννοια) και ότι θα βάζω ασταμάτητα λεφτά σε αυτό που κάνω χωρίς να περιμένω τίποτα πίσω. Οπότε έχω τη χαρά του να μην αγχώνομαι σχετικά με το πώς θα βγεί προς τα έξω ή πως θα πουλήσει. Για όσους όμως έχουν μπεί στη διαδικασία να ζούνε από αυτό όμως, υποθέτω θα όφειλαν να έχουν σκεφτεί (τουλάχιστον) και να έιχαν πράξει εδώ και μια 10ετία.

Επίσης , από το είδος της μουσικής, εξαρτάται και το αν θέλω να τη δω οπτικοποιημένη.
Καταλαβαίνω τι λες αλλά πραγματικά δε μπορώ να σκεφτώ κάποιο οπτικοακουστικό δημιούργημα που παρακολούθησα και σκέφτηκα "Καλύτερα να ήταν μόνο μουσική". Δε μιλάω βέβαια για την περίπτωση που πχ μια χάλια ταινία έχει ωραία επένδυση.

 
Rhino είπε:
Καταλαβαίνω τι λες αλλά πραγματικά δε μπορώ να σκεφτώ κάποιο οπτικοακουστικό δημιούργημα που παρακολούθησα και σκέφτηκα "Καλύτερα να ήταν μόνο μουσική". Δε μιλάω βέβαια για την περίπτωση που πχ μια χάλια ταινία έχει ωραία επένδυση.
Θα σου δώσω ένα παράδειγμα.

Αν θες κι άλλα, έχω


 
Το ότι το βίντεο είναι για αισθητικό εξορκισμό δεν πιστεύω ότι αποδεικνύει κάτι. Αν το ίδιο τραγούδι είχε καλύτερη απόδοση σε εικόνα πιστεύω θα το πήγαινε ακόμα ψηλότερα. Δε γνωρίζω κατά πόσο συνθέτεις ο ίδιος μουσική, αλλά έχει τύχει για κάτι που έγραψες να πεις ότι δε θέλεις με τίποτα να έχει βίντεο; Δε μου έχει τύχει ποτέ, γι'αυτό ρωτάω.

 
Rhino είπε:
Το ότι το βίντεο είναι για αισθητικό εξορκισμό δεν πιστεύω ότι αποδεικνύει κάτι. Αν το ίδιο τραγούδι είχε καλύτερη απόδοση σε εικόνα πιστεύω θα το πήγαινε ακόμα ψηλότερα. Δε γνωρίζω κατά πόσο συνθέτεις ο ίδιος μουσική, αλλά έχει τύχει για κάτι που έγραψες να πεις ότι δε θέλεις με τίποτα να έχει βίντεο; Δε μου έχει τύχει ποτέ, γι'αυτό ρωτάω.
Φυσικά, ΟΛΗ μου η μουσική θέλει εικόνα (γι αυτό και βάζω). γιατί είναι από κακή ώς μέτρια. ;D ;D ;D ;D Εκει η εικόνα βοηθάει.....πολύ μάλιστα.

Αν ήμουν όμως  ο Miles ή ο Shostakovich, πιστεύω πώς , με ελάχιστες εξαιρέσεις, οποιαδήποτε οπτικοποίηση θα κατέστρεφε ή, αν θες, θα αποσπούσε ανώφελα την προσοχή από τη μουσική μου.

 
Ο Shostakovich τυχαίνει και είναι η αδυναμία μου! Πάντως πιστέυω οτι ακριβώς επειδή τον προηγούμενο αιώνα ήταν αδύνατο να υπάρξει εύκολο οπτικό υλικό ήταν μάλλον κίνητρο για να συνθέτουν μουσική που συνόδεψε ακόμα και επαναστάσεις (βλ. Shostakovich/Prokofiev/Stravinsky κλπ).

Έτσι κ αλλιώς οι τωρινοί σίγουρα δεν είμαστε στα επίπεδα των προαναφερθέντων!

 
Rhino είπε:
Ο Shostakovich τυχαίνει και είναι η αδυναμία μου! Πάντως πιστέυω οτι ακριβώς επειδή τον προηγούμενο αιώνα ήταν αδύνατο να υπάρξει εύκολο οπτικό υλικό ήταν μάλλον κίνητρο για να συνθέτουν μουσική που συνόδεψε ακόμα και επαναστάσεις (βλ. Shostakovich/Prokofiev/Stravinsky κλπ).

Έτσι κ αλλιώς οι τωρινοί σίγουρα δεν είμαστε στα επίπεδα των προαναφερθέντων!
Ας σημφωνήσουμε λοιπόν , ότι εν έτει 2017 (όπως λες) παράγεται εύπεπτη καλή ή καλουτσικη ΕΜΠΟΡΙΚΗ (pop-rock) μουσική, οπού εκεί ναι, αξιωματικά, η ωραία εικόνα βοηθάει κατά πολύ συνολικά.

Συνακόλουθα, ναι, καλλίτερα λίγα Tracks με video παρά πολλά και χωρίς.

 
Earendil είπε:
Εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα και ωραία διατυπωμένο, καλωσόρισες Rhino.

Η αναπαραγωγή μουσικής πέρασε δεκαετίες προσπαθώντας να στριμωχτεί σε φορμάτ που την περιόριζαν, και γι' αυτό ήταν σταθερή επιδίωξη κάθε νέο φορμάτ αναπαραγωγής να είναι όχι μόνο πιστότερο αλλά και μεγαλύτερο σε χωρητικότητα. Κάναμε όλη τη διαδρομή από το τοσοδούλικο 45άρι στο αχανές και άϋλο cloud... αλλά η όρεξή μας και η διάθεση για προσεκτική, εις βάθος ακρόαση έχει μάλλον ακολουθήσει αντίστροφη πορεία.
Πολύ σωστό απο κάθε άποψη.
Προσωπικά άκουγα "ολοκληρωμένα έργα", εννοώντας άλμπουμ βινυλίου, κάθε απόγευμα στην αναπαυτική πολυθρόνα, στημένη 2,5 μέτρα απέναντι απο το προσεκτικά επιλεγμένο ηχητικό μου σύστημα. Οχι πλέον. Για διάφορους λόγους. Δεν ξέρω πόσοι το κάνουν σήμερα...

Επίσης έχω καμια τριανταριά κομμάτια μου στο συρτάρι και μόνο τα 5 θα κυκλοφορούσα ή για να το πω διαφορετικά, ίσως τα 30 να ανήκαν σε διαφορετικές συλλογές και είδος ακόμα.

Θεωρώ πολύ legit το ερώτημα του Rhino που επίσης μου δίνει και το άλλοθι για ορθολογική σκέψη πάνω στο θέμα. Ναι, προτιμώ να ακούσω τα 3 καλά κομμάτια ενός δημιουργού παρά ένα άλμπουμ με άλλα 8 fillers.

Ως προς το video θα συμφωνήσω απόλυτα με τον LK. Δεν είναι όλη η μουσική για οπτικοποίηση.

 
yameth είπε:
Προσωπικά άκουγα "ολοκληρωμένα έργα", εννοώντας άλμπουμ βινυλίου, κάθε απόγευμα στην αναπαυτική πολυθρόνα, στημένη 2,5 μέτρα απέναντι απο το προσεκτικά επιλεγμένο ηχητικό μου σύστημα. Οχι πλέον. Για διάφορους λόγους. Δεν ξέρω πόσοι το κάνουν σήμερα...
Εγώ!  ::)

 
Nestoras είπε:
Εγώ!  ::)
Τι, ξέρεις πόσοι το κάνουν σήμερα? ;D ;D ;D

Πάντως άλλη είναι η τέχνη της φωτογραφίας, άλλη του κινηματογράφου, άλλη της αρχιτεκτονικής, άλλη της διακόσμησης, άλλη της μουσικής.

Πολλές φορές αυτές οι μοορφές τέχνης συνδυάζονται, έτσι ώστε να είναι δυνατή η συμμετοχή περισσότερων αισθήσεων (και με πολλαπλά ερεθίσματα), πράγμα που εντείνει την αντίληψη του δέκτη.

Όμως ... το όλο θέμα είναι ο σκοπός του δημιουργού.

Άλλο είναι το soundtrack και άλλο είναι η σύνθεση μουσικής που δεν υπάρχει εξαρχής ο σκοπός να συνοδευτεί (ή να συνοδεύσει) με κινούμενη εικόνα.

Το όλο πράγμα έχει να κάνει με την αίσθηση της ακοής, και με το τι μπορούν οι ήχοι (δομημένοι από τον συνθέτη) να μας κάνουν να νιώσουμε, μέσω της εμπλοκής της φαντασίας, και γιατί όχι, και του ασυνείδητου.

Αν θέλουμε να συνοδεύει και η εικόνα το δημιούργημα (για μεγαλύτερη ένταση του αισθητικού μηνύματος), θα πρέπει να το λάβουμε υπόψιν μας κατά την σύνθεση αφήνοντας χώρο και για την εικόνα (ως αισθητική λήψη από τον δέκτη).

Δεν μπορείς πχ. να πυροβολείς δυό αισθήσεις ταυτόχρονα χωρίς να υπάρχει από πριν το κατάλληλο υπόβαθρο.

Όσο για τις οπτικοποιήσεις κλασσικών έργων, μου φαίνονται όπως η πρόσθεση σ΄αυτά κάποιου ρυθμικού μπητ για να ... εκσυγχρονιστούν.

Απλά η γνώμη μου. :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  Και έρχεται το ερώτημα: κάνεις λάιβ και τότε τί έχεις να 'σπρώξεις' στον πάγκο του merchandise...;

  Σήμερα ίσως είναι προτιμότερο να επενδύεις σε βίντεο κλιπ κλπ όταν έχεις ένα ποσό που σε βγάζει μόνο μέχρι ένα άλμπουμ, ούτως ώστε να διαφημιστείς. Αν μπορείς να το διατηρήσεις on (low) budget , diy, youtube καταστάσεις κατ'εμέ ακόμα καλύτερα. Αλλά το άλμπουμ έρχεται μετά πιστεύω μόνο και μόνο αυτού που έγραψα στην αρχή. 

  Απλά, όπως και σε άλλες δουλειές, είναι ωραίο όταν επενδύει κάποιος λίγο λίγο  ζυγίζει και τα πράγματα και έχει και μια αίσθηση αν τα λεφτά 'πιάνουν τόπο'. Είναι κι αυτό ένα κριτήριο. 

  Σίγουρα μια τάση σήμερα είναι και το ντοκυμαντέρ-του-πως-γραφτηκε-κάτι και πιστεύω θα γίνει μαζικό φαινόμενο στη μουσική αν δεν έχει γίνει ήδη.

 
fusiongtr είπε:
Δεν μπορείς πχ. να πυροβολείς δυό αισθήσεις ταυτόχρονα χωρίς να υπάρχει από πριν το κατάλληλο υπόβαθρο.
+1000

Εμένα με «εκνευρίζει» και το αντίστροφο,

Θέλω να δω ένα video (ένα ντοκιμαντέρ, μια αποκατάσταση ενός παλιού αυτοκίνητου,  μια συλλογή από κιθάρες…..οτιδήποτε) και τσουπ….το «ντύνουν» με μουσική..... και με ΕΝΟΧΛΕΙ. ΠΟΛΥ.

Δεν μπορώ να εστιάσω ούτε στην εικόνα, ούτε στο νόημα.

Αν θέλουμε να συνοδεύει και η εικόνα το δημιούργημα (για μεγαλύτερη ένταση του αισθητικού μηνύματος), θα πρέπει να το λάβουμε υπόψιν μας κατά την σύνθεση αφήνοντας χώρο και για την εικόνα (ως αισθητική λήψη από τον δέκτη).
+1000 Επίσης

Για τον ίδιο λόγο με ενοχλεί η μουσική…..στο γυμναστήριο, στο εστιατόριο, στο καφέ...

Θέλει πολύ "τέχνη" για να συνδυάσεις περισσότερες τέχνες, και μπορεί με τον συνδυασμό να το κανεις ακόμα χειρότερο  ;D

 
schreivox είπε:
Και έρχεται το ερώτημα: κάνεις λάιβ και τότε τί έχεις να 'σπρώξεις' στον πάγκο του merchandise...;
Για αρχή έχεις να σπρώξεις πολλά στο ίδιο το λάηβ με οπτικοποίηση σε video wall ή ακόμα και σε ολογράμματα αν μπορείς και θέλεις! Για το merch άντε και δίνεις cd. Ποιός θα το ακούσει; 4 στους 10; το πολύ, κατ'εμέ. Okay, θα συμφωνήσω ότι φαίνεται ωραία έξω, ότι δίνεις κάτι ολοκληρωμένο, αλλά μετράνε τόσο πολύ αυτά όταν οι ίδιοι που αγόρασαν το cd θα προτιμήσουν ουκ ολίγες φορές να ακούσουν στα γρήγορα απο YT/Bandcamp/Soundcloud και όλα τα υπόλοιπα; Συνοψίζω λέγοντας ότι μπορεί η μουσική βιομηχανία να περνάει κρίση αλλά ευτυχώς η δημιουργικότητα του μουσικού φαίνεται να είναι ανεξάντλητη και είναι κρίμα να μπαίνει σε καλούπι λόγω του μέσου που θα προσφέρει το έργο.

Διάβασα προσεκτικά τις απαντήσεις πιο πάνω και συμφωνώ ταυτόχρονα σε πολλά που εξαρχής φαίνονται αντικρουόμενα. Τι να πω, ευχαριστώ που παραθέσατε τις απόψεις σας μέλη πολύ πιο έμπειρα από εμένα και είδα ότι και άλλοι έχουν τις ίδιες ανησυχίες.

 
Αν το ερώτημα είναι τι θα κάνει μια σύγχρονη μπάντα/solo καλλιτέχνης, video ή όχι, φυσικά η απάντηση είναι, ΝΑΙ, να κάνει.

Καμιά φορά το extra περιτύλιγμα είναι…απλά περιτύλιγμα , σαν να χρυσώνεις ένα χάπι……καμία φορά είναι ενα ακόμα extra…που boosta-ρει to αρχικό-βασικό προϊόν.

Φυσικά δεν είναι κακό, και αν υπάρχει η δυνατότητα, μόνο να προσθέσει μπορεί.

Αν το ερώτημα είναι αν γενικά χρειάζεται στη μουσική οπτικοποίηση, η απάντηση μου είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ,.

Ο Frank (Sinatra) δεν θέλει κανένα video για να τον ακούω ΟΛΗ μέρα. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.  ;D ;D ;D

 
LK είπε:
Αν το ερώτημα είναι τι θα κάνει μια σύγχρονη μπάντα/solo καλλιτέχνης, video ή όχι, φυσικά η απάντηση είναι, ΝΑΙ, να κάνει.

Αν το ερώτημα είναι αν γενικά χρειάζεται στη μουσική οπτικοποίηση, η απάντηση μου είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ,.
Το ερώτημα ήταν το 1ο ξεκάθαρα, ίσως να μη το διατύπωσα σωστά! Πάντως συμφωνώ 100% σ'αυτο που λες για τη μη οπτικοποίηση, γι'αυτό και σε ρώτησα εξαρχής  :)

 
Το ερώτημα τίθεται (γενικώς) επειδή είμαστε στην ένδοξη εποχή του youtube, του κοινού με attention span ψυχωτικού μπαμπουίνου και του κυκλώνα των απείρων πληροφοριών που βομβαρδίζει τον ακροατή/θεατή.

Είναι καλή marketing κίνηση το να κάνεις ένα βίντεο αντί του ν'ανεβάσεις απλά το τεμάχιο με την εικόνα του εξωφύλλου στο youtube; Σαφώς, γιατί, όπως έχει αποδειχθεί, το κοινό -χρειάζεται- να εστιάσει κάπου εκτός της μουσικής. Ειδικά αν η μουσική δεν του είναι ήδη οικεία, σπάνια (πιστεύω) θα κάτσει να προσέξει τι παίζει, πως ακούγεται κτλ. Αν δεν του κάνει και πολύ κούκου, μισό με ένα λεπτό θα το κρατήσει και αν, και πάμε στο επόμενο.

Βγάζει μια μπάντα τεμάχιο, ανεβάζει playthroughs από κάθε μέλος, ανεβάζει video clip, animations, ότι μπορεί.

Επίσης, δεν μπορώ να μην το πω.

Rhino: Cultural findings of noiz for make benefit great band cargo lift

;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top