not_guilty δεν καταλαβαίνω αν μιλας σοβαρά... δεν το λεω ειρωνικά' date=' σοβαρά δεν καταλαβαίνω.
Μερικά κριτήρια ποιότητας της δουλειάς που γίνεται στα Πανεπιστήμια (ανάλογα και με την οπτική γωνία) είναι:
- Ο αριθμός των εξωτερικών υποτροφιών (όχι υποτροφιών του ίδιου του Πανεπιστημίου) που παίρνουν φοιτητές/καθηγητές/ερευνητές, πχ υποτροφίες απο άλλα Πανεπιστήμια και κράτη
- Ακαδημαικά βραβεία διεθνώς αναγνωρισμένα που αναφέρονται σε συγκεκριμένη έρευνα που έχει γίνει στο Πανεπιστήμιο (πχ για να πω τα πιο προφανή, Nobel, Field,Touring κτλ)
- Τα Standards εισόδου φοιτητών στο τμήμα/σχολή/πανεπιστήμιο
- Οι Ρυθμοί παραίτησης απο το τμήμα/σχολή/πανεπιστήμιο
- Οικονομικοί πόροι του Πανεπιστημίου (κυρίως τα κονδύλια για έρευνα)
- Έξοδα του Πανεπιστημίου ανα Φοιτητή
- Ποιότητα Διδασκαλίας (αυτό είναι και το πιο fuzzy)
Αλλά ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ( και με βάση αυτό άλλωστε καθορίζονται και τα 2 πρώτα κριτήρια) αυτό που μετράει γιατι δείχνει το βαθμό μόρφωσης, δουλειάς, αφιέρωσης στην επιστήμη, είναι:
- Το πόσο σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα έχει το Πανεπιστήμιο. Πώς μετράται αυτό? Με τον αριθμό των δημοσιέυσεων στα διεθνή peer reviewed περιοδικά μέσα απο τα οποία γίνεται κατα κύριο λόγο η διακίνηση επιστημονικών ιδεών και η συνεργασία των επιστημόνων, και ΚΥΡΙΩΣ με τον αριθμό των αναφορών σε σε δημοσιεύσεις μελών του Πανεπιστημίου.
Τι σημασία έχουν οι δημοσιεύσεις σε peer reviewed journals και κυρίως οι αναφορές?(βασικά μόνο αυτές έχουν σημασία...) καταρχήν με βάση αυτές κρίνεται κυρίως το διδακτορικό, και η καθηγητική βαθμίδα στα πανεπιστήμια (βέβαια στην Ελλάδα έχουμε άλλα κριτήρια) και με βάση τις αναφορές η ποιότητα της έρευνας, μιας και όσο περισσότεροι επιστήμονες χρησιμοποιούνε σε ένα πεδίο τη δουλειά κάποιου, τόσο περισσότερο φαίνεται οτι αυτός ο κάποιος έδωσε ένα πολύ χρήσιμο και βασικό αποτέλεσμα, που διευκόλυνε ή και άνοιξε ένα ολόκληρο ερευνητικό πεδίο. Υπάρχουνε διεθνή indexes που μετράνε αυτές τις αναφορές και το Citation impact.
Στην Ελλάδα έχουμε απαρέδεκτα φαινόμενα όπως αυτό :
http://anatheorisi.org/?p=149 όπως βλέπουμε πολλοί απο αυτούς, οπουδήποτε αλλού δεν θα είχαν καν πάρει διδακτορικό.
και μερικά links για να καταλαβαινόμαστε:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peer_review
http://en.wikipedia.org/wiki/Academic_journal
http://en.wikipedia.org/wiki/Citation
http://en.wikipedia.org/wiki/Citation_impact
εγώ ξέρω καθηγητή (όχι μόνο έναν αυτού του τύπου βασικά) αυτή τη στιγμή, μεγάλο σε ηλικία, με 40κάτι αναφορές μόνο,και μάλιστα σχεδόν όλες απο τον αδερφό του. (σε computing πεδίο, όπου καλοί Έλληνες καθηγητές έχουν απο 2500 μέχρι 7500 αναφορές στο έργο τους) . Με λίγα λόγια ο άνθρωπος είναι ανύπαρκτος.Και τώρα πια ξέρω οτι αυτή είναι και μια όχι και τόσο σπάνια περίπτωση.[/quote']
Φιλε εισαι ακαδημαικος? Τα ειπες πολυ καλα!
Εγω δεν καταλαβαινω τι χαλιουντε με τα ιδιωτικα... μηπως θα τους χαλασει την πιατσα και θα υπαρχει ανταγωνισμος?
Παντως αυτο με τις δημοσιευσεις ειναι αστειο... επισης αστειο ειναι η σελιδα που εχει το διδακτικο προσωπικο να ειναι ελλειπης οποτε να μην μπορεις να εξακριβωσεις ποιος εκανε τι και ποσο καλος ειναι.
Τι να πεις, ας ελπισουμε οτι με αυτη την αναθεωρηση να αλλαξουν τα πραγματα προς το καλυτερο στην παιδεια.