COMPRESSORαποριες...

Τακης Πολιτης

Takis Politis

Μέλος
Μηνύματα
3,239
Πόντοι
38
λιγες αποριες σχετικα με τον κομπρεσσορα...

οταν ηχογραφω την κιθαρα ειναι καλυτερα να κομπρεσσαρω τον ηχο της κιθαρας απο την προενισχυση μικροφωνου της trackmaster pro που εχω ή μεσα απο τα waves που εχω στο cubase?

μια αλλη απορια ειναι οτι στα waves μεσα στο cubase βρηκα πολλους κομπρεσσορες και δεν ξερω ποια η διαφορα τους και ποιον να χρησιμοποιησω απο ολους..

πχ:

C1 Comp

C4

RCOMP

κτλ κτλ...

αλλη απορια...ποιο ειναι ενα απλο πραγμα που θα μπορουσα να κανω στο περιπου με τον κομπρεσσορα για να βελτιωσω τον ηχο της κιθαρας σε περιπτωση που τον χρειαζεται,τι πρεπει να του πειραξω ας πουμε;

στην focusrite εχω σαν ..επιλογες

THRESHOLD,COMP SLOW ATTACK,MAKE UP GAIN,SQUASH,IN...

ευχαριστω :)

 
Το C4 πάντως το χρησιμοποιήσε ένα φιλαράκι μου για να κάνει ένα demo που το προόριζε για εταιρία και το αποτέλεσμα βγήκε πολύ καλό.Στα υπόλοιπα δεν μπορώ να βοηθήσω :(

 
Οταν γράφεις καλό είναι να βάζεις ένα ποσοστό (ratio)&4:1 από το Trackmaster για να μην υπεροδηγείς / κάψεις την ηχογράφηση.

Αν αργότερα μέσα στη μείξη θεωρήσεις ότι υπάρχουν σημεία που η κιθάρα χάνεται ή υπάρχουν μεγάλες αυξομειώσεις έντασης, τότε επεμβαίνεις με τον&C1 compressor, (insert στη φέτα) με παρόμοια τακτική με το παραπάνω. (με το threshold ρυθμίζεις από πιό σημείο δυναμικής θα αρχίσει να επεμβαίνει).
Αν ήδη έχεις γράψει με τον Trackmaster πάντως το πιό πιθανό είναι να μη χρειαστεί άλλο, εκτός και αν θες να το χρησιμοποιήσεις σαν εφέ, αλλά αυτό επιτυγχάνεται καλύτερα με πεταλάκι.

Τα C4 (χωρίζει το φάσμα σε 4 περιοχές) και RComp αφορούν κυρίως stereo material και δεν χρησιμοποιούνται συνήθως σαν insert σε φέτες αλλά σε κάποιο group ή master out.

Πολυ σύνταμα θ' ανέβει σειρά άρθρων με τα πάντα για το compression. Για την ώρα κοίτα&εδώ.

 
μια χαζη ερωτηση yameth...

τι εννοεις λεγοντας:"να βάζεις ένα ποσοστό (ratio)&4:1 από το Trackmaster "

 
Τάκης....

Δεν είναι απαραίτητο εργαλείο ο συμπιεστής.....

Προσωπική γνώμη...

χάνεις το προσωπικό ύφος τονισμού....

Μπορείς να τον αποφύγεις....

Αν πάλι....

Υπερτροφοδοτείς τις εισόδους....

Δοκίμασε έναν....

περιοριστή......

ή

Εκτέλεσε καλύτερα την διαδικασία ρυθμίσεως επιπέδου στάθμης εισόδου......

 
Συγγνώμη Τάκη τώρα είδα ότι το Trackmaster έχει μια απλοποιημένη έκδοση compressor.

Ουσιαστικά λοιπόν από τη στιγμή που τον ενεργοποιείς με το IN, αυτό που μπορείς να κάνεις (με μόνο οδηγό το αυτί σου) είναι να προσθέσεις όσο comp χρειάζεσαι από το Threshold. Θα σου σύστηνα να μη ξεπεράσεις το 12 o'clock, δηλαδή τη μέση.

To ποσοστό είναι preset στα 2.5:1 (αυτό είναι καλό).

Αν χρειαστείς περισσότερο σήμα στην έξοδο το προσθέτεις απο το Make up gain.

Η ρύθμιση squash είναι πολύ έντονη και συστήνεται για τύμπανα κυρίως.

 
ευχαριστω πολυ yameth
em.icon.smile.png


επιτελους μετα απο 2 μηνες που εχω αγορασει την focusrite καταλαβα πως λειτουργει το compressor...
em.icon.blush.png


granule συμφωνω με αυτο που μου ειπες:χάνεις το προσωπικό ύφος τονισμού.... αλλα δεν ξερω ακομα, για ποιο λογο,παντου διαβαζω και ακουω ποσο σημαντικος ειναι ο κομπρεσσορας αφου εχεις ολοκληρωσει την ηχογραφηση ας πουμε της κιθαρας.που θα παει θα μαθω σιγα σιγα γιατι-ποτε-&και πως να τον χρησιμοπειω σωστα

 
Αφού είσαι έμπειρος ρε Τακη... γιατί δεν έκανες ένα search. Υπάρχει σχετική θεματολογία και άρθρα.

Οι άποψη του granule έχει βάση στην ηχοληψία αλλά όχι στους μουσικούς που πολλές φορές τον χρησιμοποιούν δημιουργικά.

Αλλά και πάλι η προσωπική μου άποψη σαν ηχολήπτης, λέει ότι αποφεύγω το limiting καθώς επεμβαίνει έντονα δημιουργώντας ένα αδιαπέραστο ταβάνι, εκεί που ο compressor δείχνει ανοχή.

Εγώ λοιπόν δεν χρησιμοποιώ ποτε limiters και ούτε το συνηστώ σαν πρακτική.

Αλλά αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα διαφορετικών απόψεων που ίσως ανήκει σε άλλο thread.

 
Τελκα ειναι καλυτερα σε μια ηχογράφηση να παίρνεις καθαρο το σημα και μετά να το επεξεργαζςσαι δυναμικα, ή να επεμβαίνεις πριν την ηχογράφηση?

Εγω προτιμω την πρώτη περίπτωση (μετα) αλλα ακουω και αντιθετες γνωμες με ισχυρα επιχειρήματα.

Ενοειται οτι οπαικτης ή ο τραγουδιστής (που ηχογραφεις),ειναι εμπειρος.

 
Υπάρχουν πολλές σχολές στο θέμα.

Η δική μου λέει ότι δίνω ένα όσο πιο ελαφρό compression γίνεται κατα την εγγραφή, για να έχω καλό σήμα στην ταινία, (μη ξεχνάς ότι αυτές οι συνήθειες πηγάζουν από την εποχή της μπομπίνας και του "φυσήματος") και συνήθως μετά δεν ξαναεπεμβαίνω.

Αν όμως προκύψει πολύ δυναμικό "σκαμπανεύασμα" της ηχογράφησης και χάνεται σε κάποια σημεία του κομματιού, τότε θα επέμβω με περισσότερο compression.

Αυτό βέβαια έχει να κάνει και με το είδος της μουσικής, καθώς αν πρόκειται για ένα τρίο/κουαρτέτο ροκ όπου οι δυναμικές αυξομοιώσεις είναι ελάχιστες, τότε κάποιο όργανο χωρίς compression δεν θα ακουγότανε στη μείξη.

Ο ήχος που ακούμε στις ηχογραφήσεις Top 40 κλπ, είναι σχεδόν ισοπεδωμένος στο compression. Είναι μέρος του ήχου.

Σε άλλες περιπτώσεις όμως με ένα jazz ή ακουστικό σχήμα, το compression που θα χρησιμοποιηθεί καλό είναι να βρίσκεται στο minimum, καθώς τα δυναμικά περάσματα (χαμηλά ή ψηλά) πρέπει να παραμένουν.

 
Σωστό αυτό για τον περιορισμό....

Όμως...

Όταν έχεις όλο τον χρόνο να ηχογραφήσεις σπίτι σου...

γιατί να μην ρυθμίσεις σωστά...

το επίπεδο εισόδου.....;

Γιατί να βάλεις όρια στα κάτω και στα πάνω...;

Πιστεύω....

οτι....

όταν κάτι το παίζεις σιγά θέλεις να ακούγεται σιγά....

Εκτός και αν.....

δουλεέυις στο ραδιόφωνο....

 
Με προλαβες... :D Καποτε υπηρχαν οι ιδιες αποριες σε ενα αλλο portal' date=' και καθισα και εγραψα αυτο το αρθρο. Σιγουρα δεν ειναι οτι το καλυτερο, ομως για "οδηγος" λειτουργει πολυ καλα...Εχει μονο ενα λαθος..σε καποιο σημειο στηνα ρχη αναφερω για "Δυναμικες περιοχες", ομως υστερα απο επισημανση ενος αλλου μελους του συγκεκριμενου portal ( δε το αναφερω, για να μην θεωρηθω οτι κανω ασπρη διαφημιση ), το σωστο ειναι "Δυναμικη περιοχη του ηχου"..αφου οντως ειναι μονο μια, αλλα πανω στο πανικο να συγκεντρωσω ολα τα στοιχεια... :roll:

Καλο επισης ειναι και το βιβλιο "Περι Μουσικης και Ηχοληψιας" του Ανδρεα Παπαχριστου ( εκδοσεις Νακας ), που δινει ετοιμα presets και συμβουλες. Αν θελεις να εντρυφησεις περισσοτερο, κοιτα και απο τις εκδοσεις Τζιολα ( στη στοα του βιβλιου θα βρεις αντιπροσωπο ), το "Τεχνολογια Μουσικης" του Bryce.[/img']

 
ελα ρε φιλε,δεν ηξερα οτι το εχεις γραψει εσυ,κατατοπιστικοτατο ευγε...

(με καταλαβες εε???)

 
ελα ρε φιλε' date='δεν ηξερα οτι το εχεις γραψει εσυ,κατατοπιστικοτατο ευγε...(με καταλαβες εε???)[/quote']

Χεχε..ναι..σε καταλαβα..Ευχαριστω, αλλα το ανεφερα για να διορθωσω αυτο το σημειο. Μη το διαβασει καποιος επαγγελματιας και παθει καποιο καρδιακο!
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top