Μπάσο σε live μέσω DI

mustafank

Μητσοτάκη κάθαρμα
Μηνύματα
3,313
Πόντοι
48
Γεια σας, παίδες και καλό μήνα!

  :)

Θα ήθελα τη βοήθειά σας στο παρακάτω θέμα:

Υπάρχει μια πιθανότητα να παίξω με τη μπάντα μου live, μέσα στον Ιούνιο και επειδή ο ενισχυτής μπάσου, που είναι διαθέσιμος, είναι, μάλλον, μικρός, σκέφτηκα να συνδεθώ, απευθείας, στο PA, μέσω του Presonus TubePre.

Είναι κάτι τέτοιο εφικτό και αν ναι, πώς γίνεται, ακριβώς;

Θα χρειαστεί να έχω τον ενισχυτή μου, ούτως ή άλλως, ως μόνιτορ;

Ευχαριστώ, εκ των προτέρων και συγχωρείστε μου την ασχετοσύνη!  :P

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάρε και το ενισχυτάκι μαζί σου για να το έχεις σε συνδιασμό με τα monitor του stage. Δεν είναι ανάγκη να έχεις το presonus, ένα τυπικό DI που φαντάζομαι θα υπάρχει από αυτόν που στήνει, θα κάνει την δουλειά.

 
fleamail είπε:
Πάρε και το ενισχυτάκι μαζί σου για να το έχεις σε συνδιασμό με τα monitor του stage. Δεν είναι ανάγκη να έχεις το presonus, ένα τυπικό DI που φαντάζομαι θα υπάρχει από αυτόν που στήνει, θα κάνει την δουλειά.
οπότε, υποθέτω, αφήνω το θέμα "σύνδεση" στον ηχολήπτη...

ωραία!

:)

 
mustafank είπε:
οπότε, υποθέτω, αφήνω το θέμα "σύνδεση" στον ηχολήπτη...

ωραία!

:)
Καλό είναι να έχεις ένα σοβαρό di και να μην αφήσεις το θέμα di στον ηχολήπτη.

 
audiokostas είπε:
Καλό είναι να έχεις ένα σοβαρό di και να μην αφήσεις το θέμα di στον ηχολήπτη.
το presonus, πιστεύεις, θα με βγάλει;

η άλλη εναλλακτική είναι το behringer v-amp3 (για κιθάρα), που μπορώ να το έχω σε bypass mode.

edit: Να αναφέρω ότι υπάρχει η πιθανότητα απόκτησης ενός ενισχυτή μπάσου Stinger (by Proel), 1x12, 50watt.

Καταρχήν, αξίζει ως ενισχυτής; (από όσο έψαξα στο διαδίκτυο, δε βρήκα κάποια αναφορά σε αυτόν).

Θα είναι καλύτερη λύση, για κάποιο live?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
50 watt είναι εξαιρετικά λίγα για να παίξουν δίπλα σε τύμπανα ακόμα κι αν θες τον ενισχυτή μόνο για προσωπικό μόνιτορ που για μένα είναι λάθος αντίληψη βέβαια, εκτός κι αν είναι πολύ μικρό το μαγαζί. Πρέπει να σ'ακούν και οι υπόλοιποι και ειδικά ο ντράμερ. Αυτό γίνεται και απ'τα μόνιτορ βέβαια αν και δεν είναι το ίδιο. Αν φυσικά έχει δικό του μόνιτορ ο ντράμερ..

Όπως και να χει αν δεν είναι ακουστικό φάση το σετ (ή τα τύμπανα πολύ μικρά) τα 50 watt είναι πολύ λίγα. Στην καλύτερη να ακούς εσύ οριακά, στη χειρότερη δεν θα ακούς τίποτα. Καλύτερα 100 ή και παραπάνω. Ειδικά στο μπάσο είναι πολύ προτιμότερο να τα χεις και να τον βάζεις χαμηλά, παρά να τσιτώνεις τον μικρό. Μπορεί το επίπεδο db να είναι το ίδιο, αλλά πρακτικά το headroom του μεγάλου, ακόμα και σε χαμηλές εντάσεις, είναι έτη φωτός μακριά απ'του τσιτωμένου μικρού, πόσο μάλλον 50άρη..

 
mustafank είπε:
το presonus, πιστεύεις, θα με βγάλει;
Ναι, θα σε βγάλει.

Είναι αξιοπρεπές για τα λεφτά του.

Ήσυχο και με το απαραίτητο gain από τη λάμπα.

Από κει και πέρα εξαρτάται.

Ένα di για μένα είναι απαραίτητο στον εξοπλισμό του μπασίστα.

Βέβαια di από di έχουν διαφορές που ακούγονται και συνήθως πληρώνονται.

Μιας και μου δίνεται η ευκαιρία, θα αναφέρω μερικά από αυτά.

Holy grail είναι το ανοικονόμητο (σε χρήματα, βάρος και όγκο) Reddi της Α-Designs.

Είναι απλά απίστευτο και από άλλο πλανήτη σε ήχο.

Πετάλι / προενισχυτής με αξιοπρεπές DI (με pre & post switch) είναι το RMI Basswitch IQ DI της Lehle. Αν το βρείτε μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση (φτιαγμένο σαν τανκς), το χτυπάτε αλύπητα. Θοδωρή, έχει και είσοδο με εμπέδηση για κοντραμπάσσο.  ;)

Σε rack υπάρχουν αρκετά και δεν είναι αντικείμενο του thread τώρα.

Σε απλό, καθαρό, μικρό και ήσυχο di, έχει η Radial το JDI το οποίο, έχοντας μέσα Jensen μετασχηματιστή, είναι εγγύηση σοβαρού αποτελέσματος.

Για να βλογήσω και τα γένια μου, το swiss army knife των πεταλιών που λέγεται Ζοοm Β3 έχει ένα ήσυχο DI μαζί με το bonus όλων των άλλων ευκολιών που περιέχει.

edit: Να αναφέρω ότι υπάρχει η πιθανότητα απόκτησης ενός ενισχυτή μπάσου Stinger (by Proel), 1x12, 50watt.

Καταρχήν, αξίζει ως ενισχυτής; (από όσο έψαξα στο διαδίκτυο, δε βρήκα κάποια αναφορά σε αυτόν).
Μην πετάς τα λεφτά σου.

 
audiokostas είπε:
Ναι, θα σε βγάλει.

Είναι αξιοπρεπές για τα λεφτά του.

Ήσυχο και με το απαραίτητο gain από τη λάμπα.
Η αλλαγή λάμπας θα κάνει κάποια αισθητή βελτίωση στον ήχο μου;

Μην πετάς τα λεφτά σου.
Ευχαριστώ για τη συμβουλή.  ;) :)

 
mustafank είπε:
Η αλλαγή λάμπας θα κάνει κάποια αισθητή βελτίωση στον ήχο μου;
To "αισθητή" είναι το ζητούμενο όπως μπορείς να καταλάβεις.

Κάποια διαφορά λογικά θα υπάρξει όμως.

Αν δεν έχεις πρόβλημα μικροφωνισμού/παραμόρφωσης, δεν θα την άλλαζα. Αν θέλεις ντε και καλά να την αλλάξεις (που σίγουρα θα θέλεις), μην τα χώσεις σε 5751 και λοιπά καθότι λόγω της θέσης της, δεν θα ακούσεις πολλά. Μια JJ στο δεκάρικο και είσαι σούπερ.

 
Τη στιγμή που 9 στους 10 μπασίστες παίζουν με τουλάχιστον 1 effect στα πόδια τους είναι πλέον ξεδιάντροπο  ;D να συνδέονται μόνο με DI στην κονσόλα. Πάντα mic + di και για ποιο ιδανικές καταστάσεις το di να είναι pre effect με ένα ωραίο roll off στα μεσαιοψηλά για να υπάρχει πάντα το big bottom! Βέβαια αυτό προυποθέτει να έχεις:

α. τον δικό σου ηχολήπτη σαν μπάντα ή

β. να είσαι υπερκολόφαρδος και να πετύχεις συνεργάσιμο και πέρα από τα στερεότυπα ηχολήπτη

 
fleamail είπε:
Πάντα mic + di και για ποιο ιδανικές καταστάσεις το di να είναι pre effect με ένα ωραίο roll off στα μεσαιοψηλά για να υπάρχει πάντα το big bottom!
man, μπορείς να το κάνεις λίγο πιο λιανά, γιατί δεν κατάλαβα Χριστό;  :P :P :P

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βάζεις το DI πρώτο στο signal chain σου και από εκεί στέλνεις:

1)το link out στα πετάλια-> ενισχυτής -> mic -> κονσόλα και

2)το DI out στην κονσόλα.

Το τι γίνεται από εκεί και πέρα και πως αντιμετωπίζονται τα προβλήματα αυτής της συνδεσμολογίας είναι θέμα ηχολήπτη. Αυτό που θέλουμε από αυτή την συνδεσμολογία είναι το big bottom του DI σήματος σε συνδυασμό με τον χαρακτήρα του σήματος από τον ενισχυτή/μικρόφωνο. Θέλει προσοχή με την διαφορά φάσης για να μην εξαφανιστούν οι χαμηλές και καλό θα ήταν στο κανάλι του DI να φαγωθούν τα ψηλομεσαία ειδικά αν παίζεις με πολλά drive για να έχεις ομοιόμορφο αποτέλεσμα.

Δεν είναι τίποτα μαμπο τζάμπο όλα αυτά, κλασική συνταγή είναι που συγκρούεται με το "έλα μωρέ κάρφωσε το τώρα στο di να τελειώνουμε που μου θέλεις και μικρόφωνο στο μπάσο"

Η φάση που συναντάς συνήθως είναι κάπως έτσι (1:21):


 
οκ!

Αν, ωστόσο, δεν υπάρχει η δυνατότητα ή η διάθεση για τέτοια συνδεσμολογία, δε μπορώ να συνδέσω τα πεταλάκια μου, μαζί με το tubepre στην κονσόλα?

Αν ναι, η προενίσχυση θα μπει πρώτη ή τελευταία στη συνδεσμολογία;

 
Απο την εμπειρία μου στον ελληνικό χώρο θα συμφωνήσω με τον fleamail: απίθανο να κάτσει ηχολήπτης να πάρει ήχο του μπάσου με μικρόφωνο από την καμπίνα, πόσο μάλλον να "χαραμίσει" 2 κανάλια της κονσόλας: 1 για καθαρό κανάλι (pre effects απο το DI) και 1 "βρώμικο" (post effects με μικρόφωνο απο την καμπίνα) ωστέ να κάνει μίξη καθαρού/βρώμικου στο PA...

Για την τελευταία ερώτηση σου:

Το πιο πιθανό είναι η σύνδεση να γίνει ως εξής: bass --> effects --> Presonus Tubepre DI out (XLR balanced) στην κονσόλα, και αν υπάρχει ενισχυτής, parallel link out (1/4 jack unbalanced) στον ενισχυτή.

Αν υπάρχει ενισχυτής που έχει έξοδο XLR, μπορείς και απο εκεί να δώσεις σήμα στην κονσόλα χωρίς να μπεί DI "πετάλι" αναμεσά στο μπάσο και τον ενισχυτή (bonus το eq του ενισχυτή στον ήχο που θα βγεί έξω)

Εξαιρετικά τα REDDI, τα Radial και τα Countryman ως απλά DI, αλλά το κόστος τους αρκετά υψηλό (REDDI απλησίαστο). Για χρήση σε στούντιο και ηχογράφηση αξίζει να τα σκάσεις.

Για live όμως, αν ήθελα να δώσω κάποια χρήματα, θα προσανατολιζόμουν σε preamp/DI (πολλές επιλογές απο Hartke κάτω απο 100€ μέχρι Lehle και Tech21 πάνω απο 200€) το οποίο δίνει επιλογές για shaping του ήχου πριν καταλήξει στην κονσόλα.

Φτηνότατη λύση (κανά 30άρι €) που με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε πολλά live: Behringer ULTRA-DI 100 (μην βαράτε όλοι μαζί!!!). Αν και δεν το έχω συγκρίνει με πιο ακριβά DI που πιθανά να έχουν πιο "καλό" ήχο (ό,τι και αν σημαίνει αυτό), στα live ο ήχος μου ήταν πάντα αξιοπρεπέστατος και το κουτί αντέχει το "ξύλο". Για live context σε μαγαζί οπού θα πρέπει να κουβαλήσεις ο ίδιος το DI σου (άρα όχι liveαδικό προδιαγραφών), δεν νομίζω να καταλάβει κανείς διαφορά στον ήχο ανάμεσα στο Behringer και το Radial πχ.  

Για να απαντήσω και στην αρχική ερώτηση σου:

To Presonus Tube Pre είναι μια χαρά (more than enough θα έλεγα μάλιστα) για live. Αν σου παρέχονται και καλά ηχεία monitor από το μαγαζί, μπορείς και να μην κουβαλήσεις ενισχυτή. Εγώ θα έφερνα πάντως γιατί ποτέ δεν ξέρεις.

My 2 cents...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top