Απο την παρτιτουρα , μεχρι .... το ραφι του δισκοπωλειου...."πως,ποσο και

Spiros Mavromatis

Μέλος
Μηνύματα
2,129
Πόντοι
48
εστω οτι εχω γραψει 10 τραγουδια , (στιχους & μουσικη και σε μερικα μονο μουσικη αφου οι στιχοι ειναι "τριτων" εν ζωη η και οχι) και θελω να βγει η δουλεια μου στο εμποριο.

γραφω λοιπον τις παρτιτουρες , παω σε ενα στουντιο γινονται οι ηχογραφησεις απο μουσικους & τραγουδιστες φιλους μου τους οποιους και πληρωνω εγω προσωπικα , και αφου γινουν τα απαραιτητα edits-μιξεις-mastering ειναι ετοιμη η μητρα για το εργοστασιο κοπης.

ως εδω καλα. προχωραω στα ερωτηματα μου.

1. που "μπλεκει" η ΑΕΠΙ και γιατι?με συμφερει η οχι?

2. μπορω να διακινησω μονος μου τα cd η πρεπει να συνεργαστω με καποια δισκογραφικη εταιρεια αναθετοντας ΜΟΝΟ την διανομη τους?

3. απο την στιγμη που το cd μπαινει στο "ραφι" , ποιος πληρωνει-πληρωνεται και πως?

θα ηθελα απαντησεις ωστε να ειμαι κατοχυρωμενος σαν συνθετης-δημιουργος και να ξερω τις υποχρεωσεις και τα δικαιωματα μου.

υ.γ. διαβασα 5-6 παλιοτερα θεματα περι ΑΕΠΙ κλπκλπ αλλα δεν εβγαλα ακρη. επισης τηλεφωνησα και στην ΑΕΠΙ αλλα επειδη δεν εχω ξανακανει αυτη τη διαδικασια , ΔΕΝ ξερω πως πρεπει να κινηθω.

τα φωτα σας κυριοι.

ευχαριστω προκαταβολικα. 8)

 
μου εστειλαν δειγμα της συμβασης , την οποια , αφου ανεγνωσα πολλακις , δεν ειμαι 100% σιγουρος για το πως πρεπει να κινηθω και  αν με συμφερει.

τα γραφουν λιγο "μπερδεμενα" για μενα.

θελω καποια καθαρη, "σταρατη" και εγκυρη απαντηση απο καποιον/καποιους που ηδη ειναι μελη και εχουν κανει αυτη τη διαδικασια..

 
Αν την έχεις σε ηλεκτρονική μορφή, μπορείς να την επισυνάψεις να τη δούμε και μεις και να ενημερωθούμε μαζί σου (ούτε εγώ έχω εμπειρία από ΑΕΠΙ);

 
φίλε spimav_z ,

επειδή έχω μιλήσει με αρκετούς one man band μουσικούς που κάνουν live και έχω μιλήσει και με δισκογραφική μπορώ να σου δώσω κάποιες πληροφορίες. Καταρχάς η ΑΕΠΙ θεωρείται μεγάλος νταβατζής και το γιατί θέλει μεγάλο ψάξιμο. Παλιά είχε πληρώσει πρόστιμο 170.000 ευρώ μετά από μύνηση του Μικρούτσικου και περισσότερα περί αυτού θα βρεις με ενα απλό google.

Άλλος "νταβατζής" επίσης είναι και οι εταιρείες εκτός σπανίων περιπτώσεων. Το πιο σημαντικό είναι ότι πολλές φορές θέλουν να επέμβουν στον ήχο σου, για αυτό αν πας με ροκ κομμάτι και βγεις με έντεχνο μην σου κάνει εντύπωση.

Λοιπόν πάμε τώρα να σου πω πιο συγκεκριμένα..

1. που "μπλεκει" η ΑΕΠΙ και γιατι?με συμφερει η οχι?

και καλά προστατεύει τα δικαιωματά σου. έχω διαβάσει τα χειρότερα, μου έχουν πει τα χειρότερα.. δεν ξέρω να σε βοηθήσω σε αυτό, ίσως υπάρχει κάτι να σε καλύψει σε επίπεδο creative commons γιατί τα λεφτά και το όλο νόημα ειναι στα live και όχι στα Cd.

2. μπορω να διακινησω μονος μου τα cd η πρεπει να συνεργαστω με καποια δισκογραφικη εταιρεια αναθετοντας ΜΟΝΟ την διανομη τους?

Αυτό που προσφέρει η δισκογραφική είναι:

* διανομή στα δισκάδικα (κάτι που μπορείς να το κάνεις μόνος σου μέσω του μουσικού ταχυδρομείου, πολλές εταιρείες αυτό χρησιμοποιούν ουτως ή άλλως)

* παραγωγή cd και κόψιμο αντιτύπων (το πιστεύεις ή όχι το πληρώνεις αυτό, δηλαδή σου λένε θέλουμε 5.000 ευρώ και θα σου βγάλουμε ετοιμο cd με artwork και μαστερινγκ και 500 αντίτυπα για αρχή, κάτι που επίσης το κάνεις μόνος σου με αρκετά ευκολη διαδικασία ,ηχογράφηση σε στούντιο, artwork σε corel, αποστολή στο γνωστό εργοστάσιο κοπής cd ,ενδεικτικά τα 2000  αντίτυπα θα σου κοστίσουν 1100 ευρώ και όχι 5.000)

* προώθηση σε ραδιοσταθμούς (ειλικρινά παίζει να είναι το μόνο που μπορώ να πω ότι σου προσφέρει η δισκογραφική και σίγουρα είναι σημαντικό)

* προώθηση βίντεο (το πληρώνεις και αυτό φυσικά και δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορέσουν να στο προωθήσουν εκτός κι αν ειναι πολυεθνική και έχει κονε με mad/mtv)

Δεν σου προσφέρει λοιπόν τίποτα πέραν του κονέ. ΔΕΝ οργανώνει συναυλίες. Αν είσαι one man band ΔΕΝ σου βρίσκει session μουσικούς για live tour εκτός εξαιρέσεων. Δεν πληρώνει για τίποτα (ίσως κάποιες πολυεθνικές αλλά δεν ξέρω).

3. απο την στιγμη που το cd μπαινει στο "ραφι" , ποιος πληρωνει-πληρωνεται και πως?

Σου προσφέρει 10% από κάθε cd που πωλείται (χονδρικά μιλώντας γιατί όλες οι δισκογραφικές θα σου πούνε από όσο ξέρω από προσωπική εμπειρία ότι δεν δικαιούσε πάνω από 1 ευρώ ανα cd, άρα όταν το cd έχει 20 ευρώ καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για 5%) . Ουσιαστικά η δισκογραφική θα έρθει να σου πάρει τα λεφτά για να σου κάνει ξεκούραστα αυτά που θα έκανες μόνος σου αλλά η διαφορά είναι ότι θα συνεχίσει να σου παίρνει λεφτά από τις πωλήσεις εις τον αιώνα των αιώνων. Αμήν.

Οι δισκογραφικές κοινως θεωρούν ότι όλοι είμαστε ίσοι, δηλαδή ότι αυτός που έκανε το artwork, αυτος που έκανε την διανομή και αυτός που έκανε την προώθηση, ότι όλοι έχουν ίδιο βάρος αξίας, ότι υπάρχει μία πιτα που λέγεται μουσική και μοιράζεται στα 10 μέρη. Δεν καταλαβαίνουν ότι χωρίς την δημιουργία δεν θα υπήρχαν. Ετσι καταλήγεις με ψίχουλα.

Γενικές συμβουλές..

Αν είσαι one man band σαν και μένα, αλλά και μπάντα να 'σαι, το όλο θέμα είναιτο εξής. Live. Πρέπει δηλαδή είτε να βρεις session μουσικούς που να γουστάρουν να παίξουν τα κομμάτια σου και να πληρώνονται με ποσοστά ,είτε να βρεις φίλους που να γουστάρουν και να είστε και πιο συνεννοήσιμοι. Χωρίς μπάντα για live δεν έχει νόημα να βρεθεί ενα cd απλά με 20 ευρώ στα δισκοπωλεία γιατί προφανώς θα έχει ελάχιστες πωλήσεις.

Οπότε το ψάχνεις για μουσικούς, είσαι έτοιμος πλέον να υποστηρίξεις αυτό που θα βγει και είτε το κάνεις απο κει και πέρα μόνος σου είτε το δίνεις σε μια δισκογραφική να στα κάνει αυτή. Αλλά χωρίς μπάντα για live δεν προωθείται μόνο από το ράδιο η μουσική..

Ελπίζω να βοήθησα, όλα αυτά ειναι από επαφες που έχω, από προσωπικές προτάσεις που είχα, από εμπειρίες μου και ποτέ δεν ξέρεις, μπορει να υπαρχει και εταιρεία που να τα δίνει όλα.. δεν ξέρω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
+1 karma στον φίλτατο tugito που κάθησε και μοιράστηκε όλες αυτές τις πληροφορίες!!

Θέλω κι εγώ μια κάποια βοήθεια πάνω στο θέμα, με έμφαση στα πρώτα στάδια της μίξης, αλλά θα θέσω τυχών απορίες όταν λυθούν πρώτα αυτές του spimav, για να μην γίνει μπάχαλο το thread!

Συνεχίστε!!

 
Ελπίζω να βοηθήσω όσο μπορώ...

Έχω κυκλοφορήσει 2 CD με γκρουπ: 1 single σε ανεξάρτητη δισκογραφική και 1 σε... εξαρτημένη.

Και στις 2 περιπτώσεις τα live ήταν το Α και Ω για την προώθηση της μουσικής μας.

Μόνο στην ανεξάρτητη δεν δωσαμε φράγκο για την ηχογράφηση, εκτός από το videoclip. Στην εξαρτημένη, πληρώσαμε την ηχογράφηση (όχι όμως mastering, κοπή κτλ.) + την όποια "διαφημηστική" προσπάθεια έγινε σε ραδιόφωνο... (τσάμπα λεφτα!). Live μας έκλεισε μόνο η ανεξάρτητη...

Anyway, έχω κρατήσει ακόμα επαφή με την ανεξάρτητη που πλέον λειτουργεί ως εξής: πληρώνεις τα πάντα (περίπου 1 € το CD με εξώφυλλα κτλ.), πληρώνεις μια "μίζα" στην εταιρία για τη μεσολάβηση (!) από 500 € και άνω και φροντίζει να σε βάλει σε κεντρικά σιντάδικα.

Θες διαφήμηση στο pop+rock? πλερώνεις, θες να σε παίζει το ραδιόφωνο? πλερώνεις κτλ. Αν κάτσει κάνα live σε βάζω (αυτο τσάμπα!) κτλ.

Το θετικό είναι οτι ό,τι κυκλοφορήσεις έχεις εσύ τα δικαιώματα και τα λεφτά. Δεν υπάρχει δέσμευση συμβολαίου για 3 χρόνια κτλ... (πιθανόν κάποιο συμφωνητικό μόνο για τον συγκεκριμένο αριθμό των CDs που θα κυκλοφορίσουν) και βέβαια η όποια προώθηση εξαρτάται απο εσένα (γνωριμίες, myspace, αφισοκόληση κτλ.)

Πάντως ό,τι και να κάνεις καλή σταδιοδρομία σου εύχομαι (και το εννοώ).

 
Αναφερεται περισσοτερο στην πειρατεια, αλλα εχει αμεση σχεση με το θεμα μας. ;D ;D ;D

[flash=200,200]


 
Να προσθέσω κάποια πράγματα σημαντικά.

1) Το εργοστάσιο κοπής το οποίο έχω χρησιμοποιήσει και του στέλνεις και το artwork και στα κάνει όλα είναι αυτό που χρησιμοποιούν και αρκετά περιοδικά και λέγεται Arcadia.

http://www.arcadiagrp.gr/

2) Μπορεί κάποιος εύκολα να έρθει σε επικοινωνία μέσω Myspace με καλλιτέχνες που τον ενδιαφέρουν και να τους θέσει ερωτήσεις για την δισκογραφική και πως αυτοί κάναν αυτο κι αυτό. Θα λάβει απάντηση από τους περισσότερους.

3) Υπάρχουν όπως είπα και εταιρείες που προσφέρουν άλλα πράγματα αλλά πρέπει να τις ψάξεις σαν την μύγα μέσα στο κακάο γάλα.  ;D

Ενδιαφέρον είναι και αυτά που λέει η Tech Killa Records , διαβάστε τι προσφέρει για να καταλάβετε. Επίσης παραθέτω και κάποια λόγια που γράφουν απο την εμπειρία τους τα οποία μπορούν να προσθέσουν στο τοπικ αυτό πληροφορίες ή και να επιβεβαιώσουν γραφόμενά μας.

Η πολυετή μας ενασχόληση με τον χώρο της μουσικής μας έδωσε την τιμή αλλά και την ατυχία να συνεργαστούμε με κάμποσες δισκογραφικές εταιρίες. Όταν καταλάγιασε ο πρώτος ενθουσιασμός, τα συμπεράσματα που αποκομίσαμε ήταν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, δυστυχώς παρόμοια.
Τι ζητάνε οι εταιρίες από έναν καλλιτέχνη και τι του προσφέρουν; Θα απαντήσουμε εξίσου ωμά και άμεσα και στα δύο ερωτήματα. Οι εταιρίες ζητάνε από ένα καλλιτέχνη μικρού/μεσαίου βεληνεκούς ότι ένας μαστρωπός από μία εταίρα (κοίτα πως τις σώζει η ελληνική γλώσσα!) και του προσφέρουν ένα μεγάλο, στρογγυλό…τίποτα! Πέραν τις ικανοποίησης του εγγενούς εγωισμού του κάθε καλλιτέχνη βεβαίως, βεβαίως! Μετά από τα χοροπηδήματα του «Μας γουστάρουνε! Θα κάνουμε καριέρα!», αυτό που τελικά μένει σε όλα αυτά τα συγκροτήματα είναι το απόλυτο κενό, η κακοδιαχείριση και τελικά η εγκατάλειψη και απαξίωση. Κι αν νομίζετε ότι είμαστε υπερβολικοί, ρίξτε μια ματιά σε όλα τα συγκροτήματα τις περασμένης δεκαετίας και πείτε μας που ακριβώς είναι σήμερα… Σωστά, πουθενά. Ή στην καλύτερη σε κάποιο fan page του myspace.

Να μπούμε και σε λεπτομέρειες; Ένα από τα στάνταρ συμβόλαια των δισκογραφικών πληρώνει στον καλλιτέχνη 3% επί της χονδρικής (σωστά διαβάσατε ΤΡΙΑ ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ) ενώ η δισκογραφική αναλαμβάνει τα έξοδα παραγωγής. Ποια είναι αυτά; Γύρω στα 2000€ για την ηχογράφηση και μίξη και γύρω στις 2000€ για την κοπή και το “promotion”. Το τελευταίο μπαίνει σε εισαγωγικά γιατί περιλαμβάνει ένα φτηνιάρικο video, μία μηνιαία καταχώρηση σε περιοδικό και ένα μάτσο (δωρεάν) δελτίων τύπου. Σύνολο 4000€ (στα οποία, τώρα τελευταία, ακούμε με φρίκη οτι και ο καλλιτέχνης πρέπει να συνεισφέρει). Αν υποθέσουμε ότι μια μπάντα πουλάει 2000 αντίτυπα επί 10€ (περίπου η τιμή χονδρικής), μας κάνει 20000€ από τα οποία η μπάντα δικαιούται τα…600€!! Και τίποτε άλλο! Για το φλέγον θέμα των συναυλιών (κύρια πηγή εσόδων για τα συγκροτήματα) ούτε λόγος. Και σκέψου ότι μιλάμε για μέσες τιμές τοποθέτησης (πόσα CD θα πρωτοπαραγγείλουν τα δισκάδικα) και δεν αγγίζουμε το θέμα των δεύτερων παραγγελιών ή των πωλήσεων μέσω internet.

Συμπέρασμα: οι εταιρίες μας πίνουν το αίμα, μέσα από αυτές τις «λεόντειες συμβάσεις» (νομικός όρος που σε απλά ελληνικά σημαίνει «στα παίρνω όλα»), προσφέροντας μας «αέρα κοπανιστό» και φρούδες ελπίδες για αναγνώριση. Κι αν τελικά γίνεις από τους επιτυχημένους (φυσικά χωρίς την βοήθειά της), αυτή θα φροντίσει να σε ξεζουμίσει μέχρι την τελευταία καλλιτεχνική σου σταγόνα, χωρίς κανένα σχέδιο προβολής, πλάνο δισκογραφικής και συναυλιακής συνέχειας ή δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση προσωρινής αποτυχίας. Φευ!
Ότι μπορώ να βρίσκω σχετικό θα το προσθέτω, καλό είναι να γίνει αυτό το τόπικ ένα κέντρο πληροφοριών σχετικά με αυτό το πράγμα που λέγεται μουσική δισκογραφία..

 
Παιδιά αυτά που γράφετε είναι απίστευτα διαφωτιστικά και χρήσιμα. Πιστεύω ότι από δω μέσα είναι μεγάλο ποσοστό κόσμου (μεταξύ αυτών και εγώ) που βρίσκεται σε παρόμοιο στάδιο/α, είτε λίγο πριν είτε λίγο μετά, και τέτοιες παραθέσεις συμβουλών και εμπειριών είναι χρυσός!

Θα συμφωνήσω 27659% ότι πρέπει να γίνει ειδική κατηγορία!

Εκατομμύρια ευχαριστώ στα παιδιά που τα μοιράζονται μαζί μας, χωρίς να έχουν παραμικρή υποχρέωση και όφελος, αλλά μόνο για το καλό όλων μας!

 
Χαίρομαι που βοηθάμε όλοι μας, σίγουρα όπως λες είμαστε πολλοί "ανεξάρτητοι" μουσικοί εδώ μέσα και πολλοί που ψάχνονται και σε diy και σε ποιο ανεξάρτητη φάση και ότι εμπειρία έχει ο καθένας μας καλό ειναι να την αναφέρουμε.

;)

 
Στην ΑΕΠΙ γραψου μονο αν γραφεις πολλα τραγουδια και συνεργαζεσαι με μεγαλες δισκογραφικες (εμενα μια χαρα μου εχουν ξηγηθει οι ανθρωποι στην ΑΕΠΙ και κανουν και πολυ σωστα τη δουλεια τους) μην εκπλαγεις αν το ΜΟΝΟ σου εσοδο απο μια δισκογραφικη δουλεια  ειναι ακριβως τα χρηματα της ΑΕΠΙ,για πωλησεις ..cd φυσικα πλεον ειναι ΑΣΤΕΙΟ εστω και να μιλαμε,το μεσο αυτο απλα ΤΕΛΕΙΩΣΕ στην Ελλαδα,ειδικα αν εισαι πρωτοεμφανιζομενος και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ καλλιτεχνης, & σε λιγο καιρο οι καλλιτεχνες  θα βγαζουν cd μονο για...ψυχολογικους λογους.. ;D ;D ,με αλλα λογια καλυτερα να στραφεις στην ελευθερη ιντερνετικη διακινηση της μουσικης σου,και περισσοτερος κοσμος θα σε ακουσει και περισσοτερος κοσμος θα ερχεται να σε δει ζωντανα (που ειναι και το ζητουμενο)

 
Παιδιά ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε τις εμπειρίες σας..Είναι πολύ σημαντικό.Συνεχίστε!

Μήπως το thread να μπει σε κάποιο εμφανές σημείο του site & να μη χρειάζεται... Νεκρανάσταση? ;)

 
στο cd που προκειται να κυκλοφορησει εχω γραψει ενα μονο τραγουδι.οποτε ισως και να μην κανω τον κοπο. με ενδιαφερει ομως πιο πολυ να ειμαι κατοχυρωμενος για την μουσικη , με εναν νομιμο και αξιοπιστο τροπο σε περιπτωση δικαστικης διαμαχης.

αναρρωτιεμαι αν η ΑΕΠΙ ειναι η μοναδικη λυση εστω και για 1 τραγουδι που προκειται να κυκλοφορησει.

και κατι αλλο ,

σχετικα με εκδοση βιβλιου που θα περιεχει και δικα μου κομματια για ακουστικη κιθαρα , πρεπει να κατοχυρωθει στην ΑΕΠΙ η καπου αλλου??

η μηπως πρεπει να κατοχυρωθουν μονο τα μουσικα κομματια (τα οποια θα υπαρχουν και στο οπισθοφυλλο του βιβλιου σε cd) και ο γραπτος λογος πουθενα??

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο φίλε spimav_z, απ'τη μέχρι τώρα εμπειρία μου με το ελληνικό σύστημα δικαιοσύνης οι πιθανότητες να βρεις το δίκιο σου είναι ελάχιστες και στις λίγες περιπτώσεις που το βρίσκεις, ο χρόνος, ο κόπος και τα χρήματα που έχεις αναγκαστεί να διαθέσεις μέχρι τότε υπερβαίνουν κατά πολύ τα όποια διαφύγοντα κέρδη σου...anyway that's my opinion.

Μιας και είμαστε στην Ε.Ε. θα πρότεινα να κοιτάξεις και σε άλλες χώρες για δυνατότητες κατοχύρωσης άμα σε καίει το θέμα  ;)

 
Να συμπληρωσω , αν μπλεξεις με δισκογραφικες και  πιασει πατο η δουλεια σου, σε απαγορευουν να προωθησεις το cd σου στο ιντερνετ γιατι θα εχουν ολα τα δικαιωματα στο cd σου οι δισκογραφικες.Και ετσι θα εισαι δυο φορες χαμενος.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top