Απεικόνιση της διαφοράς φάσης (Phase Distortion)

blue

Παροιμυώδης
Μηνύματα
5,554
Πόντοι
798
Με αφορμή το θέμα του Ιχνηλάτη για το correlation,θα εκφράσω μια απορία που την έχω καιρό τώρα και ελπίζω να υπάρχει κάποιος που να ξέρει να με βοηθήσει...

Σκοπός είναι να μπορέσω να απεικονίσω στην οθόνη μου τη διαφορά φάσης,δηλ την παραμόρφωση φάσης που παρατηρείται μεταξύ ενός καθαρού σήματος και του ίδιου σήματος αυτού με την παρουσία ενός φίλτρου.

Δηλ κάπως να φαίνονται και οι 2 κυματομορφές (η καθαρή και αυτή με την παρουσία φίλτρου(πχ distortion)) και η διαφορά φάσης τους.

Για τη δουλειά που κάνω χρησιμοποιώ το Soundforge,αν χρειάζεται πουθενά...

Ευχαριστώ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτό που ζητάς να κάνεις ειλικρινά δεν μπορώ να σου απαντήσω για το αν γίνεται διότι δεν έχω ασχοληθεί με το άθλημα σοβαρά (ακόμα δηλαδή γιατί είναι στις προτεραιότητες μου). Θέλω μόνο να σου διευκρινίσω κάτι. Όταν μιλάς για φάση, δεν υπάρχει παραμόρφωση αλλά μετατόπιση. Για παράδειγμα ένα σήμα έχει τη μορφή :

s(t)= A*sin(2πft+φ) όπου :

Α : το πλάτος του σήματος (όταν με κάποιο εφφέ μεταβάλλεται (αυξάνεται) αυτό, προκύπτει η παραμόρφωση που ακούμε)

t : ο χρόνος

f : η συχνότητα του σήματος

φ : η φάση του σήματος.

Μετατόπιση στη φάση κάνουν τα time based effects (delay,reverb,echo κλπ.) γιατί επιδρούν στη φάση του σήματος. Τα overdrives/distortions επιδρούν στο πλάτος του σήματος και όχι στη φάση τους.

Στην εικόνα φαίνονται δυο σήματα που έχουν διαφορά φάσης :

Phase_shift.jpg


Ελπίζω να σε φώτισα λίγο με το τι παίζει! Αν όχι ρώτα ή ψάξε στην wikipedia όπου και έχει πολύ "φαϊ".

 
Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου,αλλά δεν είναι αυτό που ψάχνω.

Δεν μιλάω για phase shift,αλλά για παραμόρφωση στη φάση...Ναι,υπάρχει και αυτή και είναι χαρακτηριστική των φίλτρων.Δηλ θα έπρεπε να παρατηρείται σε όλα τα αναλογικά και ψηφιακά πετάλια και έχει να κάνει νομίζω με την απόκριση του φίλτρου...Εν πάσει περιπτώσει δεν ψάχνω μαθηματικούς τύπους για αυτά,έχω πήξει σε αυτούς.Να την απεικονίσω γραφικά σε πειραμα θέλω,δηλ σε ποιο πρόγραμμα γίνεται και πως...

 
To σχεδιάγραμμα του electric_wizard εξηγεί τέλεια τη διαφορά φάσης σε δύο σήματα.

"Παραμόρφωση στη φάση" (distortion shift?) δεν έχει πέσει στην αντίληψη μου.

Τουλάχιστον στην ηχοληψία.

" Τα overdrives/distortions επιδρούν στο πλάτος του σήματος και όχι στη φάση τους. " όπως πολύ σωστά γράφει πάλι ο electric_wizard.

Ίσως εννοείς κάτι άλλο;

 
Αν εννοείς την μετατόπιση φάσης που εισάγει το φίλτρο στο σήμα σε κάθε συχνότητα (κατα κάποιο τρόπο παραμόρφωση φάσης) τότε μάλλον θες την απόκριση φάσης (phase response) του φίλτρου(;).

Δυστυχως δεν ξέρω κανέναν καλύτερο τρόπο για να την βρείς αυτήν απο το να πάρεις την κρουστική απόκριση του φίλτρου (και δεδομένου οτι είναι γραμμικό χρονοαμετάβλητο κλπ. κατι που πιθανώς να μην ισχύει για πολλά πρακτικά φίλτρα ήχου) να υπολογίσεις την φάση του μετασχηματισμού Φουριέ της.

Για να βρείς την κρουστική απόκριση του φίλτρου του πρέπει να δώσεις στο φίλτρο είσοδο ενα σήμα που να έχει μεγάλη ένταση (βασικα θεωρητικά ενταση ιση με τη μοναδα αλλα για τη φάση δεν παίζει ρόλο) για χρόνο τ=0 και μηδενική ενταση για κάθε άλλο τ. Με λιγα λόγια ενα απότομο μπάμ και μετα σιγή. Αν το φίλτρο που σε ενδιαφέρει υλοποιείται απο κάποιο πρόγραμμα σε υπολογιστή ίσως να είναι εύκολο να κατασκευάσεις ενα κατάλληλο αρχείο εισόδου και να το περάσεις απο το φίλτρο. Αν παλι υλοποιείται απο κάποιο πεταλάκι... Έχω ακούσει για άτομα που έσκαγαν μπαλόνια, κροτίδες και δεν ξερω και γω τι άλλο σε ενα μικρόφωνο και έστελναν το σήμα στον ενισχυτή τους για να πάρουν την κρουστική απόκρισή του (σε "καθαρές" καταστάσεις ο ενισχυτής είναι γραμμικος) αλλα ποσο εύκολο είναι να καταφέρεις κάτι δεν ξέρω.

Τελος πάντων πολλά έγραψα και πιθανώς να είναι κάτι αλλο αυτο που ψάχνεις οπότε μη σε κουράζω άλλο.

 
"Παραμόρφωση στη φάση" (distortion shift?) δεν έχει πέσει στην αντίληψη μου.

Τουλάχιστον στην ηχοληψία.

" Τα overdrives/distortions επιδρούν στο πλάτος του σήματος και όχι στη φάση τους. " όπως πολύ σωστά γράφει πάλι ο electric_wizard.
O όρος έιναι "phase distortion".Τα od/dst επιδρούν στο πλάτος αναμφισβήτηττα,αλλά ως μη ιδανικά φίλτρα ,δηιουργούν και μια παραμόρφωση στη φάση...Δεν ξέρω αν έχει πρακτική εφαρμογή στην ηχοληψία,είναι όρος που χρησιμοποιείται στα DSP...

ΥΓ.Πάντα υπάρχει η πιθανότητα να μην έχω καταλάβει καλά το ζητούμενο και να μην έχω τοποθετήσει σωστά την ερώτηση :roll:

 
Αν εννοείς την μετατόπιση φάσης που εισάγει το φίλτρο στο σήμα σε κάθε συχνότητα (κατα κάποιο τρόπο παραμόρφωση φάσης) τότε μάλλον θες την απόκριση φάσης (phase response) του φίλτρου(;).
Δυστυχως δεν ξέρω κανέναν καλύτερο τρόπο για να την βρείς αυτήν απο το να πάρεις την κρουστική απόκριση του φίλτρου (και δεδομένου οτι είναι γραμμικό χρονοαμετάβλητο κλπ. κατι που πιθανώς να μην ισχύει για πολλά πρακτικά φίλτρα ήχου) να υπολογίσεις την φάση του μετασχηματισμού Φουριέ της.

Για να βρείς την κρουστική απόκριση του φίλτρου του πρέπει να δώσεις στο φίλτρο είσοδο ενα σήμα που να έχει μεγάλη ένταση (βασικα θεωρητικά ενταση ιση με τη μοναδα αλλα για τη φάση δεν παίζει ρόλο) για χρόνο τ=0 και μηδενική ενταση για κάθε άλλο τ. Με λιγα λόγια ενα απότομο μπάμ και μετα σιγή. Αν το φίλτρο που σε ενδιαφέρει υλοποιείται απο κάποιο πρόγραμμα σε υπολογιστή ίσως να είναι εύκολο να κατασκευάσεις ενα κατάλληλο αρχείο εισόδου και να το περάσεις απο το φίλτρο. Αν παλι υλοποιείται απο κάποιο πεταλάκι... Έχω ακούσει για άτομα που έσκαγαν μπαλόνια' date=' κροτίδες και δεν ξερω και γω τι άλλο σε ενα μικρόφωνο και έστελναν το σήμα στον ενισχυτή τους για να πάρουν την κρουστική απόκρισή του (σε "καθαρές" καταστάσεις ο ενισχυτής είναι γραμμικος) αλλα ποσο εύκολο είναι να καταφέρεις κάτι δεν ξέρω.

Τελος πάντων πολλά έγραψα και πιθανώς να είναι κάτι αλλο αυτο που ψάχνεις οπότε μη σε κουράζω άλλο.[/quote']

Καθόλου δεν με κουράζεις,είμαστε σε καλό δρόμο :D .

Αυτό ακριβώς λέω,για την κρουστική και τη βηματική απόκριση του φίλτρου...με τη διαφορά οτι ψάχνω για πραγματικά φίλτρα όχι για ιδανικά γραμμικά και χρονοαμετάβλητα...

Δηλ πρέπει να βάλω μια είσοδο δ(t) θεωρητικά για να βρω την κρουστική απόκριση του φίλτρου...

Στην περίπτωση που έχω πραγματικό πετάλι?????Γιατί υποτίθεται οτι αυτό πρέπει να κάνω :?

ΥΓ.Κοίτα το προηγούμενο ΥΓ μου
 
Ο blue έχει δίκιο. Φυσικά και υπάρχει phase distortion, βρήκα πολλά πράγματα στο δίκτυο γι'αυτο (τι μου κάνετε, αντί να διαβάζω Αυτόματο Έλεγχο που δίνω αύριο, διαβάζω ψηφιακή επεξεργασία σήματος). Απλά εγώ απάντησα χωρίς νασ το ψάξω, επιστρατεύοντας μόνο τις γνώσεις που έχω.

Διαβάζοντας ένα βιβλίο ηλεκτρονικής (από τη σχολή) βρήκα αυτό (εδω ο όρος είναι παραμόρφωση συχνότητας και όχι φάσης αλλά μάλλον το ίδιο εννοεί αν και είναι διαφορετικά πράγματα φάση και συχνότητα) : Παραμόρφωση συχνότητας είναι η παραμόρφωση που παρατηρείται σε κάποιο σήμα λόγω του ότι τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα επιδρούν με διαφορετικό τρόπο σε κάθε συχνότητα.

Τώρα τι μπορείς να κάνεις...Κάθε σήμα κιθάρας είναι επαλληλία της βασικής συχνότητας με τις αρμονικές της (από αυτό οφείλεται όπως καταλαβαίνω και η παραμόρφωση φάσης, αν καταλαβαίνω λάθος διορθώστε με). Πιστεύω πως ένα πρώτο βήμα θα ήταν να χρησιμοποιήσεις ένα εφφέ αφαίρεσης των αρμονικών (νομίζω το cool edit pro έχει, τωρα για το soundforge δεν ξερω) από το "παραμορφωμένο σήμα" αλλά και από το καθαρό. Μετά θα μπορούσες να εισάγεις στο matlab ας πούμε που είναι πολύ "δυνατό" στο DSP και να τα κάνεις plot για να δεις που διαφέρουν.

Ελπίζω να βοήθησα πιο πολύ τώρα! :wink:

 
Σ'ευχαριστώ πολύ electric_wizard. :)

Είχα ακούσει οτι στο Matlab έχει πολύ ψωμί για DSP,θα το κοιτάξω :wink:

Αλλά δεν κατάλαβα γιατί να αφαιρέσω τους αρμονικούς...Πρέπει να το κάνω για κάθε συχνότητα χωριστά?Κάπου αλλού διάβασα οτι σε στενή ζώνη συχνοτήτων δεν είναι έυκολα διακρίσιμη η phase distortion,για αυτό ρωτάω...

Πάντως είναι αλήθεια οτι οπτικά αυτό που ζητάω εμφανίζεται σαν time delay και μάλιστα αν

Input=Asin(2πft+φ1) και

Output=Bsin(2πft+φ2) τότε

χρονική διαφορά(sec)=(φ2-φ1)/2πf

Aν η phase response δεν είναι γραμμική,τότε διαφορετικές συχνότητες θα είχαν delay σε διαφορετικές ποσότητες και τότε το σήμα θα ακούγεται "separated" ή "distorted"

Κάτι τέτοιο έχω καταλάβει οτι ισχύει και το ζήτημα είναι να το απεικονίσω...Plot στο Μαtlab λοιπόν...

Ευχαριστώ και πάλι (και καλή επιτυχία αύριο)

 
Δηλ πρέπει να βάλω μια είσοδο δ(t) θεωρητικά για να βρω την κρουστική απόκριση του φίλτρου...

Στην περίπτωση που έχω πραγματικό πετάλι?????Γιατί υποτίθεται οτι αυτό πρέπει να κάνω icon_confused.gif
Μμμμμμ, έτσι για να ξέρουμε που βρισκόμαστε, για τι πετάλια μιλάμε; Ρωτάω γιατι αν πρόκειται για μη γραμμική συμπεριφορά που οφείλεται στο γεγονός οτι το πετάλι είναι μια μη-ιδανική προσεγγιση ενός ιδανικού γραμμικού συστήματος τοτε θα είναι "περιπου" γραμμικό και μπορείς φαντάζομαι να του δώσεις για είσοδο ενα δ(t) και να πάρεις προσεγγιστικα χρήσιμα αποτελέσματα.

¶ν πρόκειται για κανένα overdrive πετάλι δέν ξέρω τι θα μπορούσες να κάνεις πέρα απο το να προσπαθήσεις να προσεγγίσεις το πρόβλημα αναλυτικά, δηλ. μέσω της επίλυσης κάποιου μαθηματικού μοντέλου που να περιγράφει την παραμόρφωση που εισάγει το κύκλωμα στο σήμα (δεν θα το συνιστούσαν αν δεν ειναι ζήτημα ζωής και θανάτου :)). Ίσως να υπάρχουν και άλλοι τρόποι ανάλυσης μη-γραμμικών συστημάτων αλλα δεν τους ξέρω μιας και δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με μη-γραμμικά συστήματα γενικά.

 
Αν το εισερχόμενο σήμα είχε μία συχνότητα (δλδ ήταν ένα απλό ημίτονο), τότε ναι, το μόνο που θα έβλεπες (στην απεικόνιση στο πεδίο του χρόνου) θα ήταν μια καθυστέρηση.

Απλά όμως, επειδή σε ενδιαφέρει να δεις την επίδραση του φίλτρου στη φάση όλων των συχνοτήτων του σήματος, πρέπει να το δεις the Fourier Way. Προφανώς, δεν είναι πρακτικό να "ρίξεις" στο φίλτρο ξεχωριστά ημίτονα προσπαθώντας να δεις με τη μάτι (απεικονίζοντας είσοδο και έξοδο στο πεδίο του χρόνου) τη διαφορά φάσης πρέπει να γίνει αλλιώς η δουλειά. Πάμε δλδ, σε όσα είπε ο dimitrisp. Θεωρόντας, βέβαια ότι το σύστημα (φίλτρο) είναι γραμμικό και χρονικά αμετάβλητο (και δε βλέπω λόγο να μην το κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση - δε βλάπτει λίγη ανεκτικότητα) πρέπει να του ρίξεις μια δ κρουστική - κάτι που να προσεγγίζει το άθροισμα όλων των συχνοτήτων (προτείνω ένα απλό white noise burst από ένα soft synth σε αυτήν την περίπτωση... είναι ασφαλής προσέγγιση). Από εκεί και πέρα, μόνη λύση είναι το Matlab, γιατί με το μάτι δε θα δεις τίποτα (όσον αφορά στη φάση).

Βασικά, με Oscilloscope (απεικόνιση στο πεδίο του χρόνου - η κλασσική απεικόνιση σε audio editors / sequencers) μάλλον δε θα δεις σχεδόν τίποτα χρήσιμο. Με κάποιο Spectrum Analyzer (απεικόνιση στο πεδίο των συχνοτήτων) θα δεις τη συχνοτική απόκριση (το οποίο όμως πάλι δε θα σε βοηθήσει αφού ψάχνεις απόκριση φάσης).

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά δεν έχει πέσει στο μάτι μου κάποιο plugin που να απεικονίζει τη φάση ενός σήματος (σε αντίθεση με oscilloscopes ή spectrum analyzers), γι' αυτό και προτείνω τη λύση του Matlab.

Αυτό που χρειάζεσαι, δλδ, είναι μια γραφική παράσταση που στον ένα άξονα να έχεις συχνότητες και στον άλλο φάση (δλδ, να μπορείς να δεις με το μάτι τη φάση κάθε συχνότητας). Και πρέπει να δεις με αυτόν τον τρόπο, τόσο το σήμα εισόδου, όσο και το εξόδου. (στοιχειώδης σημείωση... σε αυτό που λέω "απεικόνιση στο πεδίο του χρόνου" - oscilloscope - έχουμε έναν άξονα για το χρόνο, και ένα για το πλάτος, και σε αυτή που λέω "στο πεδίο των συχνοτήτων" - spectrum analyzer - στον ένα συχνότητα και στο άλλο πλάτος... εσύ χρειάζεσαι έναν άξονα συχνότητα και έναν φάση)

Ελπίζω να βοήθησα! :)

 
Καλά τα λες blue (συμφωνα και με τη δική μου έρευνα). Απλά επειδή κάθε σήμα είναι επαλληλία της βασικής του συχνότητας με τις αρμονικές της δημιουργείται για κάθε συχνότητα μια διαφορά φάσης (delay) όπως λες που η επαλληλία τους δημιουργεί την παραμόρφωση. Όσο για τους αρμονικούς ίσως να μπορείς να το κάνεις για κάθε συχνότητα με ένα προγραμματάκι στο matlab ή αλλιώς και πιο εύκολα με λιγότερη όμως (προφανώς) ακρίβεια για ζώνες συχνοτήτων (στη θέση σου θα χρησιμοποιούσα ως βασική για κάθε ζώνη τις συχνότητες που "πειράζουμε" στα equalizer (7-band ή 10-band)). Θα σου πρότεινα τη δεύτερη λύση για να μην μπλέξεις αρκετά.

Βάζω και μερικά link που βρήκα και νομίζω ότι θα σου λύσουν αρκετές απορίες και ίσως να σου δείξουν και το δρόμο προς τη λύση!

Εδώ πιστεύω θα βρεις αρκετά πράγματα.

http://www.music.miami.edu/programs/mue/Research/dkoya/table_of_contents.htm

http://www.rothenberg.org/Phase/index.htm

Και επειδή είμαστε σε μουσικό forum και το γυρίσαμε πολύ στο DSP, για να μην μας πάρουν με τις πέτρες χαζέψτε κι αυτά τα δύο, έχουν αρκετό ενδιαφέρον.

http://www.ocf.berkeley.edu/~ashon/audio/phase/phaseaud2.htm

http://www.audioholics.com/techtips/roomacoustics/HumanHearingPhaseDistortio.php

Συγνώμη κι όλας που ρωτάω, τι τη θες και την ψάχνεις την παραμόρφωση φάσης?...Ναι το ξέρω, είμαι πολύ περίεργος και η περιέργεια σκότωσε τη γάτα.....αλλά δεν είμαι γάτα :!: :wink:

 
Βασικά αν η υπόθεση για ΓΧΑ σύστημα είναι "λογική" τότε τα πράματα είναι σχετικά απλά. Εισάγεις τον παλμό σου και ηχογραφείς την έξοδο σε ένα PC. Μετά με το Matlab αν θές ή το Octave αν προτιμάς την ελεύθερη λύση, διαβάζεις το wav και παίρνεις τον FFT του. Αυτός θα έιναι γενικά μιγαδικός. Παίρνεις λοιπόν την φάση του, την παριστάνεις γραφικά και τελείωσες.

Όσον αφορά την προσέγγιση του wizard, λογική ακούγεται αλλα δεν ξέρω αν θα δουλέψει σε ενα μή-γραμμικό συστημα (αν πχ. το σύστημα δεν θα αλλάζει συμπεριφορά στη συχνότητα ω0 της εξόδου δεδομένης διαφορετικής εισόδου στην ω1). Πάντως θα πρέπει να στείλεις πολλά ημίτονα μέσα απο το πεταλάκι σου για να πάρεις σχετικα λεπτομερή αποτελέσματα.

 
Βασικά αν η υπόθεση για ΓΧΑ σύστημα είναι "λογική" τότε τα πράματα είναι σχετικά απλά. Εισάγεις τον παλμό σου και ηχογραφείς την έξοδο σε ένα PC. Μετά με το Matlab αν θές ή το Octave αν προτιμάς την ελεύθερη λύση' date=' διαβάζεις το wav και παίρνεις τον FFT του. Αυτός θα έιναι γενικά μιγαδικός. Παίρνεις λοιπόν την φάση του, την παριστάνεις γραφικά και τελείωσες.
Όσον αφορά την προσέγγιση του wizard, λογική ακούγεται αλλα δεν ξέρω αν θα δουλέψει σε ενα μή-γραμμικό συστημα (αν πχ. το σύστημα δεν θα αλλάζει συμπεριφορά στη συχνότητα ω0 της εξόδου δεδομένης διαφορετικής εισόδου στην ω1). Πάντως θα πρέπει να στείλεις πολλά ημίτονα μέσα απο το πεταλάκι σου για να πάρεις σχετικα λεπτομερή αποτελέσματα.[/quote']

πώς εκνευρίζομαι όταν έχω γράψει μια κειμενάρα, και έρχεται κάποιος και λέει όσα έχω πει χρησιμοποιώντας τις μισές λέξεις... :P (είμαι λίγο χάλιας στο να συμπυκνώνω όσα θέλω να πω)
 
παιδιά σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ...με σώσατε :wink:

Μμμμμμ, έτσι για να ξέρουμε που βρισκόμαστε, για τι πετάλια μιλάμε;
Mιλάμε για εργοστασιακά πετάλια.Στα πειράματα που έχω ασχοληθεί μέχρι στιγμής για παραμόρφωση έχω χρησιμοποιήσει ένα BOSS DS-2.Στη συνέχεια θα βάλω και άλλους τύπους,μάλλον από την Vox Tonelab SE.Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα τα πάρω για ιδανικά...

¶ν πρόκειται για κανένα overdrive πετάλι δέν ξέρω τι θα μπορούσες να κάνεις πέρα απο το να προσπαθήσεις να προσεγγίσεις το πρόβλημα αναλυτικά, δηλ. μέσω της επίλυσης κάποιου μαθηματικού μοντέλου που να περιγράφει την παραμόρφωση που εισάγει το κύκλωμα στο σήμα (δεν θα το συνιστούσαν αν δεν ειναι ζήτημα ζωής και θανάτου )
Δεν έχω πρόθεση (ευτυχώς) να πάρω το θέμα ηλεκτρονικά...θα το κοιτάξω ακουστικά

Μετά με το Matlab αν θές ή το Octave αν προτιμάς την ελεύθερη λύση, διαβάζεις το wav και παίρνεις τον FFT του. Αυτός θα έιναι γενικά μιγαδικός. Παίρνεις λοιπόν την φάση του, την παριστάνεις γραφικά και τελείωσες.
ΑΥΤΟ ΕΨΑΧΝΑ :P

Λοιπόν,βάζω Matlab και ξεκινάω.Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι...

Συγνώμη αν σας κούρασα...

 
ΑΥΤΟ ΕΨΑΧΝΑ

Λοιπόν,βάζω Matlab και ξεκινάω.Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι...
Μην ξεχνάς όμως οτι αυτά ισχύουν μόνο για ΓΧΑ συστήματα. Μη γραμμικά συστήματα (και αν δεν κανω λάθος οι μουσικές παραμορφώσεις είναι κατ' εξοχήν μη-γραμμικά φαινόμενα) δεν χαρακτηρίζονται απο την κρουστική απόκρισή τους. Δεν ξέρω πόσο αξιόπιστα/χρησιμα θα είναι τα αποτελέσματα αλλα αξίζει να προσπαθήσεις μιας και δεν πρέπει να είνα ιδιαίτερα δύσκολο.

 
ΑΥΤΟ ΕΨΑΧΝΑ

Λοιπόν' date='βάζω Matlab και ξεκινάω.Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι...

[/quote']

Μην ξεχνάς όμως οτι αυτά ισχύουν μόνο για ΓΧΑ συστήματα. Μη γραμμικά συστήματα (και αν δεν κανω λάθος οι μουσικές παραμορφώσεις είναι κατ' εξοχήν μη-γραμμικά φαινόμενα) δεν χαρακτηρίζονται απο την κρουστική απόκρισή τους. Δεν ξέρω πόσο αξιόπιστα/χρησιμα θα είναι τα αποτελέσματα αλλα αξίζει να προσπαθήσεις μιας και δεν πρέπει να είνα ιδιαίτερα δύσκολο.
Μίλησα με τον επιβλέπων για αυτό και μου είπε οτι καλό είναι να πάρω κάποια συμπεράσματα με αυτές τις παραδοχές ( Το περίφημο "χωρίς βλάβη της γενικότητας" :lol: ) και να επισημάνω τη διαφορά στην πραγματικότητα με τη μη γραμμικότητα του φίλτρου και του ανθρωπίνου αυτιού,με βάση την κρίση και την έρευνά μου...Στο τελευταίο θα γελάσουμε
 
όχι βρε...η έρευνά σου θα γελάσει με την υποκειμενικότητα του ανθρώπινου αυτιού πρώτα... :)

 
Βασικά αν η υπόθεση για ΓΧΑ σύστημα είναι "λογική" τότε τα πράματα είναι σχετικά απλά. Εισάγεις τον παλμό σου και ηχογραφείς την έξοδο σε ένα PC. Μετά με το Matlab αν θές ή το Octave αν προτιμάς την ελεύθερη λύση' date=' διαβάζεις το wav και παίρνεις τον FFT του. Αυτός θα έιναι γενικά μιγαδικός. Παίρνεις λοιπόν την φάση του, την παριστάνεις γραφικά και τελείωσες.[/quote']

Nά 'μαι πάλι :oops:

Θέλω να δω τις αρμονικές μιας παλλόμενης χορδής στην κιθάρα μου.

Καταρχήν έχω τη θεμελιώδη απορία : πόση ώρα μετά το χτύπημα της χορδής να πατήσω το rec και πότε να το σταματήσω για να πάρω το πραγματικό της φάσμα?Κανονικά θέλει μια περίοδο της ταλάντωσης?2 και παραπάνω ή δεν έχει καμμία σημασία??

Κατά δεύτερον (ας πούμε οτι έχω λύσει το πρώτο):Φτιάχνω ένα wav αρχείο και το βάζω στο Matlab.Mε ποιό τρόπο βλέπω το φάσμα του?

Η μέθοδος που έχω ακολουθήσει είναι : wavread=>FFT=>spectrum ή δοκιμές από το plot.

Δεν έχω φτάσει να δω κάτι αξιόλογο και αναρωτιέμαι τι κάνω λάθος.Η "ακριβής" απορία μου είναι αν έχω καταλάβει καλά οτι:

κάνοντας FFT στο wav βγάζω τους μιγαδικούς των οποίων το φανταστικό μέρος αποτελεί το σύνολο των συχνοτήτων.Αλλά κάνοντας FFT σε wavread παίρνουμε μόνο μία στήλη με μιγαδικόυς σε μορφή α+βi.Πώς κάνω plot σε κάτι τέτοιο?

ΥΓ.Επειδή το θέμα έχει παραγίνει ειδικό (αυτό θα το κρίνουν οι modulators) και υπάρχει ένα ενδεχόμενο να μην αφορά πολλούς από τους επισκέπτες του noiz,αν θέλεις κάνε με add στο ΜSN :roll:
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top