Αντοχη/ταχυτητα στην μεταλ κιθαρα τις εμπειριες σας!

Miltos23

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,496
Πόντοι
198
καλημερα! ;D

Μιας και τελειωσα την βραδυνη μου εξασκηση θα ηθελα την προσωπικη σας εμπειρια πανω σε καποιες αποριες.

Τα δεδομενα:

1. παιζω κιθαρα καμια 10ετια

2. εχω κανει και μαθημα (5χρονια) και μονος μου

3. εχω κανει τα βιβλια του στετινα και του πετρουτσι

4. στις μπαντες που παιζω η τεχνικη που εχω τωρα μου αρκει (και εδω που τα λεμε εδω και 4 χρονια δεν χρειαστηκε να μελετησω ιδιαιτερα).


Τι θελω να πετυχω


ενω λοιπον παιζω ολα αυτα που θελω να παιξω αποφασισα μιας και εχω χρονο να ανεβασω "ταχυτητα" στο παιξιμο μου..χρονος υπαρχει καθοτι ανεργος, οποτε τον σπαταλαω εκει. παιζω ανετα ριφφ στα 180bpm  (alternate 16α / downstrokes 8α ) και θελω να φτασω κατι ωραιες ταχυτητες 210+

Που χρειαζομαι την εμπειρια σας:

Για εξασκηση χρησιμοποιω τραγουδια απτους fear factory, haunted, slayer ειτε και επιτοπια ριφφ κλπ κλπ

το ερωτημα ειναι το εξης,

1. εσεις πατε το κομματι/riff  βημα βημα με το μετρονομο μεχρι να βγει ΟΛΟ τελεια και μετα ανεβαζετε bpm ή

2. ανεβαζετε το μετρονομο πανω απτα ορια σας ακομα και αν δεν παιζεται καλα το ριφφ το παλευετε με σκοπο να "πιεσετε" τον εαυτο σας?

3. ποιο θεωρειτε οτι ειναι πιο αποδοτικο?

Ευχαριστω προκαταβολικα!

Υγ: Μια προφανης απαντηση ειναι "κανε οτι εκανες μεχρι τωρα για να παιξεις πιο γρηγορα" αλλα δεν θυμαμαι τι εκανα..εννοω οτι τοτε ειναι απειρο χρονο καθοτι φοιτητης, επαιζα εδω και εκει σε μπαντες κλπ κλπ Τωρα με νοιαζει ποσο το γρηγορο παιξιμο θα γινει ακομα πιο γρηγορο με αποδοτικο τροπο!

 
Καλημέρα!!

Αν κ δεν είμαι κ ο πιο γρήγορος κιθαρίστας (παίζω περίπου στα δικά σου δεδομένα όπως τα περιγράφεις), συνήθως όταν έχω χρόνο, πάω το κομμάτι βήμα βήμα σιγά και ανεβάζω το μετρονόμο σταδιακά...Βέβαια μετά απο κάποια ώρα, όταν παίζω το ίδιο και το ίδιο, αρχίζω και κολλάω, οπότε το προσπαθώ το κομμάτι σε αρκετά παραπάνω ταχύτητα, έστω και αν δεν το παίζω τέλεια, για να ξεκολλήσω λίγο τα δάκτυλα και τον εγκέφαλο..

Επιμονή κ υπομονή θέλει (και χρόνο βεβαια...) ;D

Επίσης νομίζω ότι για ανάπτυξη ταχύτητας βοηθάει και η κλασσική μουσική (πχ Paganini κτλ), για την οποία υπάρχουν αρκετά βιβλία και βίντεο για ηλεκτρική κιθάρα..

 
Miltos23 είπε:
Για εξασκηση χρησιμοποιω τραγουδια απτους fear factory, haunted, slayer ειτε και επιτοπια ριφφ κλπ κλπ
Έεεεετσι  :)

Χωρίς να είμαι και κανάς υπεργρήγορος κιθάρερ (ούτε καν γρήγορος θα έλεγα) η μπάντα που τα τραγούδια της μοιάζουν πραγματικά με ασκήσεις ακρίβειας σε ανεβασμένες ταχύτητες, είναι η Lamb of god (προφανώς δεν είναι η μόνη, αλλά αυτή ξέρω αυτη προτιμώ  ;D ). Alternate picking (όχι ξύσιμο, θέλει πειθαρχημένο δεξί) οπωσδήποτε και διαφορετική νότα σε κάθε beat. Μεγάλο λούκι (γι' μένα τον κουλό).

Για κανονικές ασκήσεις δεν ξέρω γιατί τις βαριέμαι  ;D

Οι Fear Factory βοηθάνε πιο πολύ στο κοφτό ρυθμικό παίξιμο με μπόλικες τριπλέτες. Πολύ καλή εξάσκηση για το δεξί και για το stay on beat αλλά όχι γενικά για γρήγορο παίξιμο.

 
Καλή σου μέρα Μίλτο! Αν έχεις παρακολουθήσει το "Rock Discipline" του Petrucci, θα έχεις διαπιστώσει πως και τα 2 που αναφέρεις, είναι θεμιτά. Όπως επίσης το οτι καλύτερο είναι, μια δύσκολη φράση (ή solo ¨η και ολόκληρο κομμάτι κατ'επέκτασιν), να τη σπας σε μικρά κομμάτια, να τα μελετάς ξεχωριστά και μετά να τα συνδέεις. Αν θυμάμαι καλά, ο Shawn Lane είχε διαφορετική άποψη. Έπαιζε πολύ γρήγορα τιες φράσεις του (προφανώς τις είχε μελετήσει πριν πολύ αργά, για να ξέρουν τα χέρια του τι πρέπει να κάνουν) και με τις πολλές επαναλήψεις "καθάριζε" τις νότες του. Κοινώς, κάνε ότι έχεις κέφι κάθε φορά για να μη βαριέσαι  ;)

Απο εκεί και πέρα... μιας και έχεις άφθονο χρόνο στη διάθεσή σου... μήπως καλύτερα να ασχοληθείς περισσότερο με εκμάθηση θεωρίας/αρμονίας και με πολλή ακρόαση διαφόρων μουσικών στυλ για να επεκετείνεις τη μουσική σου αντίληψη; Διότι, καλή η ταχύτητα, αλλά αν δε μπορείς να βγάλεις μουσική απο αυτή, τι να την κάνεις; Εκτός και αν πηγαίνεις για "πρωταθλητισμό"  :P

Δεν απαξιώνω προφανώς την ταχύτητα μιας και θεωρώ πως είμαι αρκετά "γρήγορος" στο παίξιμο, αλλά το θέμα πρέπει να είναι ΠΑΝΤΑ η μουσική και όχι οι "χ" νότες το δευτερόλεπτο!

 
Γειά χαρά σε όλους,

Φίλε Miltos23, με το να πιέσεις τον εαυτό σου και να προσπαθείς να παίξεις σε tempo που ακόμη ‘‘δεν έχεις’’, το πρώτο και πιό σίγουρο που θα καταφέρεις θα είναι να χαλάσεις το παίξιμό σου, την τεχνική σου -και με κίνδυνο τραυματισμού αν το παρακάνεις. Στο τέλος θα αντιληφθείς ότι ο χρόνος που έχεις αφιερώσει σε αυτήν την μέθοδο σου έχει προσφέρει πολύ μικρή συγκριτικά πρόοδο.

Τελικά ο πιό γρήγορος τρόπος για να παίξεις...γρήγορα είναι να ανεβάζεις σταδιακά το tempo του μετρονόμου σου προσπαθώντας να είσαι όσο το δυνατόν πιό ακριβής ρυθμικά... Τόσο που να μήν μπορείς να ξεχωρίσεις τον κτύπο του μετρονόμου από την νότα που πέφτει στο beat. Θα παρατηρήσεις ότι ο ρυθμός με τον οποίο θα ανεβαίνεις σε tempo θα είναι πολύ γρηγορότερος.

Αν κουράζεσαι είναι προτιμότερο να παίζεις για λίγο χωρίς μετρονόμο παρά να κάνεις άλματα στα tempo.

Παρένθεση

Ο μόνος ηλεκτρικός κιθαρίστας που έχω δεί να παρατηρεί την σημασία της ρυθμικής ακρίβειας στην επίτευξη ταχύτητας (μπορεί να το έχουν παρατηρήσει και άλλοι-δεν παρακολουθώ το είδος) είναι ο Θοδωρής Ζήρας.

Αυτά

Καλή συνέχεια και καλή τύχη!

 
tanasee είπε:
Παρένθεση

Ο μόνος ηλεκτρικός κιθαρίστας που έχω δεί να παρατηρεί την σημασία της ρυθμικής ακρίβειας στην επίτευξη ταχύτητας (μπορεί να το έχουν παρατηρήσει και άλλοι-δεν παρακολουθώ το είδος) είναι ο Θοδωρής Ζήρας.
τετοια να ακουω για το δασκαλο! πραγματικα φοβερος δε περιμενα σε 6 μαθηματα τετοια διαφορα σαν αρχαριος. και οφειλεται 100% στην τεχνικη εξασκησης πιστευω.

 
Αχ, νιάτα.... :)

Προσωπικά, πολύ πρόσφατα (και μετά απο καμμιά 25αριά χρόνια ενασχόλησης με το σπόρ) συνειδητοποίησα την αξία (και την δυσκολία) του να μπορείς να παίζεις αργά :)

 
chris gti είπε:
Αχ, νιάτα.... :)

Προσωπικά, πολύ πρόσφατα (και μετά απο καμμιά 25αριά χρόνια ενασχόλησης με το σπόρ) συνειδητοποίησα την αξία (και την δυσκολία) του να μπορείς να παίζεις αργά :)
+ πολλά!

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!

Σε αργά tempo απαιτείται πολύ μεγαλός βαθμός συγκέντρωσης και πάρα πολύ καλή αίσθηση του ρυθμού-σε μεγάλες αξίες που είναι και το πακέτο-

Όπως πολύ σοφά είπε κάποια στιγμή ένας δάσκαλος

...αν μπορείτε να παίξετε αργά, μπορείτε να παίξετε και γρήγορα ;)

 
tanasee είπε:
+ πολλά!

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!

Σε αργά tempo απαιτείται πολύ μεγαλός βαθμός συγκέντρωσης και πάρα πολύ καλή αίσθηση του ρυθμού-σε μεγάλες αξίες που είναι και το πακέτο-

Όπως πολύ σοφά είπε κάποια στιγμή ένας δάσκαλος

...αν μπορείτε να παίξετε αργά, μπορείτε να παίξετε και γρήγορα ;)
+ 1000με το αργά και σταθερά πας παντού  ;)

 
Θα συμφωνήσω κι εγώ με τους προλαλήσαντες. Αργά και σταθερά. Όταν παίζεις τέλεια το ριφφ σε ένα τέμπο, ανέβασέ το λίγο. Και σιγά σιγά προσπαθείς να φτάσεις το original τέμπο του κομματιού.

Με το να ανεβάζεις γρήγορα το τέμπο χωρίς να μπορείς να παίξεις σωστά, νομίζω ότι κάνεις χειρότερα τα πράγματα γιατί χαλάει η τεχνική και ο ήχος.  :)

 
+1000

και εγώ στο να ξεκινάς από χαμηλές ταχύτητες και να ανεβάζεις σταδιακά αφού το έχεις παίξει σωστά στην προηγούμενη ταχύτητα.

Επίσης θα συμφωνήσω στην αναφορά για την κλασική μουσική και για το πόσο βοηθάει στην περίπτωση της ηλεκτρικής κιθάρας.

Υπάρχουν πολλά κλασικά κομμάτια που έχουν μετατραπεί για ηλεκτρική και μπορείς να τα βρεις στο www.ultimate-guitar.com , απλά ψάξε για bach, vivaldi, mozart, paganini, mario giulliani κλπ.

Good Luck!

 
Σας ευχαριστω για τις απαντησεις!

Πραγματι πολυ δασκαλοι επιμενουν στο "σιγα σιγα ανεβαζουμε τεμπο" εξαιρεση ειναι ο Tom Hess.

Περα απο αυτο ο Ζηρας ειναι πολυ οκ δασκαλος, καποτε ειχαμε πιει ενα καφε παρεα (μεγαλη ιστορια  :P :P) και μου πε καποια πραγματα..λεφτα γιοκ για μαθηματα οποτε..

Οσον αφορα τα στυλ, στην δευτερη μου μπαντα παιζουμε ο,τι ναναι απο σκα, funk  και ρεγγε ( :P) μεχρι ροκ, οποτε τα ακουσματα τα εχω και παιζω.

Μαλιστα παιζουμε και πολλα κομματια με strum πχ like the way i do, οποτε αυτες τις τεχνικες τις εχω μελετησει  ;) (οχι σε πολυ βαθος προφανως)

Ηθελα με αυτο το τοπικ να δω πως αντιμετωπισατε εσεις αυτο το θεμα!  ;D

 
Εγω οταν ξεκινουσα εδινα περισσοτερο βαρος στη "δυναμη" παρα στη ταχυτητα...

Η ταχυτητα ειναι κατι που ερχεται αφου τα δαχτυλα σου δυναμωσουν...

Bend bend bend και παλι bend...

Μεχρι να βγαλουν πληγες τα δαχτυλα...

hummer ons-pull offs...

Κυριως χρηση του 3ου δαχτυλου(ring finger)...

Και μια τελευταια συμβουλη που εμενα με βοηθησε παρα πολυ:Οτι ασκηση εκανα την εκανα παντα unpluged...αν μπορεις να κανεις legato σε ηλεκτρικη κιθαρα χωρις ρευμα και ν'ακουγεται δυνατα και καθαρα θα εχεις απιστευτο ελεγχο και sustain οταν θα παιζεις με ρευμα...

 
Οτι ασκηση εκανα την εκανα παντα unpluged
Κάτι τέτοιο ήθελα να σου γράψω και πριν και το ξέχασα.

Άρα καλό είναι ότι ασκήσεις και να κάνεις να είσαι είτε στο καθαρό κανάλι ή ακόμα και χωρίς ενισχυτή.

Αν καταφέρεις και βγάλεις τις ταχύτητες έτσι, με γκάζι θα ακούγεται ακόμα καλύτερα.

Το να κάνεις όμως τις ασκήσεις με "γκαζάτο" ήχο...Το γκάζι λέει "ψέματα" σ'αυτές τις περιπτώσεις ;)

 
Θα συμφωνισω απολητα οτι και τα αργα παιξιματα ειναι πολυ δυσκολα.

yngwie malmsteen lesson part 1

To example 1 θα δουλεψουμε ειναι στις τριες ψιλες χορδες.

Αυτο που επισυναπτω θα βοηθησει το 5ο(μικρο)δαχτυλο με το 4ο να κανουνε πιο γρηγορη κινηση μεταξυ τους,ειναι τα δαχτυλα που τους βασανιζει αν οχι ολους τους πιο πολλους οχι οτι θα σπασουν τελειως αλλα κανει καλη δουλεια.

Θα εχεις τον δεκτη σταθερο στο ταστο  π.χ. εκει που ειναι τα ταστα 6^3(Μι κατινι) στο 3 εχεις τον δεκτη την υπολοιπη δουλεια θα την κανουν τα δυο τελευταια δαχτυλα και θα το κατεβαζεις ολο ετσι.

Αμα θες καντο και με τα δυο μεσαια δαχτυλα αντι για τα δυο τελευταια σαν ασκηση για τα μεσαια.

O malmsteen τα δουλευει ολα τα δαχτυλα περα απο τον δεκτη,αυτο παλι ειναι αλλα,αυτο που λεμε ειναι για την εξασκηση των δυο δυσκολων δαχτυλων.

Προσωπικα οπου ακουγα γρηγορο και πηγαινα να το πιασω πλακωμενος στην ταχυτητα μου εβγαινε αλλα να μην πω πως  :P

Οταν το ξεκινουσα αργα αλλα σωστα(οσο αργα και αν χρειαστει) και σιγα σιγα ανεβαζα ταχυτητα με τον καιρο ή με τις ωρες αναλογος.

Τοτε μετα απο λιγο καιρο το χερι πηγαινε μονο του στην ταχυτητα που ηθελα με την διαφορα οτι ειναι πιο σταθερο χωρις να ζοριζεται για να προλαβει,

με πιο καθαρο ηχο λογο ελειψης τσαπατσουλιας του παιξιματος,

ακομα προλαβαινεις να το επεξεργαστεις και στο ματι.

Με πολυ λιγη παραμορφωση ειναι καλυτερο να μην εχεις τον ηχο για αυταπατη,

εγω το εβαζα μονο ενισχυτη στο 3 το drive και αυτο γιατι μου εδεινε εντυπωση οτι ειναι πιο δυσκολο και απο το καθαρο οτι με κοβει δηλαδη, αναλογος τα εφε.

Να ξερεις οτι αφησεις σε αφηνει στο λεω γιατι το συγκεκριμενο το ειχα αλλα τωρα  :P

Η καλη εξασκηση σε ανεβαζει πολυ γι'αυτο και βλεπεις χαλαρους καποιους κιθαριστες ενω παιζουν τα αντερα τους.

Καλη εξασκηση.

 
Για ενδυναμωση του αριστερου κανω κατι ασκησεις που εχω δει σενα απτα dvd του Michael Angelo Batio.. (Εχουν καποιες πολυ καλες ασκησεις btw).

Θα βγω λιγο οφ τοπικ για χαβαλε, σας συμβαινει και σας ενα φαινομενο που ονομαζω "reboot των χεριων'?  ;D ;D ;D

Εξηγουμαι: βγαζετε ενα δυσκολο κομματι, σολο, οτι θελετε. Το παιζετε σπιτι οκ, πατε στν προβα το παιζετε τελεια το ηχογραφειτε μια χαρα. Κοιμαστε το βραδυ, την επομενη μερα κανετε ζεσταμα οπως καθε φορα πατε να το παιξετε και τιποτα...(ενταξει δεν βγαινει καλα) ενω την αμεσως προηγουμενη μερα το παιζατε τελεια????

(Τι ρωταω...  8) )

 
Eιναι ολα θεμα εξασκησης.

Παλια ξεκινουσα εξασκηση βαριουμουν αρχιζα να κανω βλακιες περνουσε η ωρα και αποτελεσμα μηδεν.

Απο περιεργια πιο πολυ ειπα να ξεκινισω σωστα να βγαινει σωστα οσο ξεφτιλιστικα σιγα για αρχη να επαιζα.

Αυτο συνεχιστικε για δυο-τρεις μερες  περιπου δυο ωρες την ημερα.

Μετα ελαφρος πιο γρηγορα.

Το πολυ σε μια εβδομαδα αν θυμαμαι καλα ειχε βγει τελεια το σολο-ασκηση.

Το καλο ειναι οτι και το μυαλο τρεχει οπως το χερι και δεν χανεσαι ή να μπερδευτεις.

Αν δεν ζεσταθω για λιγο μπορει να παιξω γρηγορα(αν θα παιξω γρηγορα) αλλα θα ειναι για πεντε λεπτα μετα το χερι σφιγγει.

Τις ασκησεις αν τις κανω θα τις αφησω τελευταιες γιατι σφιγγει το χερι.

Οποτε αν τις κανω πρωτες δεν θα μπορω να παιξω τραγουδια λογοτου χεριου που εχει σφιξει.

Παντος μεγαλος κανονας οτι αφηνεις σε αφηνει.

 
Miltos23 είπε:
Σας ευχαριστω για τις απαντησεις!

εξαιρεση ειναι ο Tom Hess.
Όχι ακριβως:http://tomhess.net/articles/howtopracticeformaximumspeedpart1.aspx

Αλλα σε ένα άλλο άρθρο του λεει απλα οτι δεν είναι παντα αυτός ο βέλτιστος τρόπος,επίσης κάθε ανθρωπος δουλέυει διαφορετικά και χρειαζεται το δικο του σύστημα...

Παντως για μένα το μυστικό είναι να κάνεις εξάσκηση με τραγούδια.Κανένας δεν έχει όρεξη να κάνει ασκήσεις ταχύτητας όλη μέρα και χωρίς όρεξη δεν γίνεται τίποτα.Απλα τα τραγούδια που επιλέγεις να μήν είναι υπερβολικά πανω απ το επίπεδο σου(το μαθαίνεις λάθος η το παρατάς η και τα 2) άλλα ούτε και υπερβολικά έυκολά (δεν βελτιώνεσαι).Πιο συγκεκτριμένα θα σου πρότεινα gilbert:

P.x.to technical difficultιes είναι μια τεράστια "άσκηση" και κοντα στην ταχύτητα σου και γ*** τα κομμάτια,ρίξτου μια ματιά...

Paul Gilbert - Technical Difficulties + Tabs

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top