ANASTASIS Solo + Discussion

Αλέξανδρος Ραπτάκης

Alex Raptakis

"It is what it is"
Μηνύματα
1,930
Λύσεις
1
Πόντοι
538
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τύμπανα
  3. Παραγωγός




Με αφορμή του ότι κλείνω ένα χρόνο από τότε που πήρα την πρώτη μου κιθάρα και ξεκίνησα να το παίρνω λίγο πιο σοβαρά, έκατσα να βγάλω one-take το σόλο που έγραψα για το πασχαλινό αριστιούργημα Anastasis. Βέβαια κάθε φορά που το παίζω εκτός ηχογράφησης το παίζω τέλεια. Μόλις πατήσω το record... αφήστε το καλύτερα... Άσε που έχω βγάλει κάτι φούσκες και δε μπορώ να παίξω πάνω από 20 λεπτά... (δικαιολογίες για τις τσαπατσουλιές στο βίντεο)

Θα ήθελα την άποψή σας για τη μουσικότητα του, γιατί αυτό το σόλο το αγάπησα, μάλλον γιατί είναι και το πρώτο μου. Είχα γράψει πριν καμια 12αριά χρόνια στο Guitar Pro κάτι άλλα σόλο αλλά δε τα μετράω γιατί δε παιζόντουσαν καν.

 
Αυτό που είδα και άκουσα ήταν άμουσο. Και δεν εννοώ ότι δεν είχε μούσι.

 
Αυτό που είδα και άκουσα ήταν άμουσο. Και δεν εννοώ ότι δεν είχε μούσι.
Πώς με πετσόκοψες έτσι!?
LFOFLr.gif


 
Η ιδέα και η δομή του solo είναι μια χαρά, οπότε δε σχολιάζω κάτι ως προς αυτά.

Για το παικτικό κομμάτι τώρα. Πολύ καλά για έναν χρόνο ενασχόλησης, φαίνεται στα βιμπράτα και στα σηκώματά σου ότι είσαι στην αρχή του δρόμου ακόμα. Θέλουν δουλίτσα αυτά, θα πρότεινα να βγάλεις μερικά αργά solos/lead lines ώστε να εστιάσεις εκεί. Πρέπει να ακούγεσαι κουρδισμένος και σίγουρος όταν ηχογραφείς.

Το tapping section δε μου κάθισε καλά γιατί είχες πολλές νότες μέσα και με μεγάλες αποστάσεις από δεξί σε αριστερό χέρι, νομίζω θα έπρεπε να φέρεις τα διαστήματά σου λίγο πιο κοντά, αλλά αυτό είναι προσωπική αισθητική άποψη.

Το picking σου είναι πολύ καλό, ειδικά στα 3 note per string περάσματα που έκανες, όπως και το legato σου.

Αυτό που θα έκανα στη θέση σου θα ήταν να παίξω πρώτα το solo στα πλήκτρα για να είναι καθαρογραμμένο και να μπορώ να ακούσω πώς πατάω αρμονικά στο progression και μετά θα προσπαθούσα να το γράψω, ιδανικά section-section και όχι όλο μαζί. Μπράβο για τη γενναιότητα να μας ανεβάσεις live take, αλλά όπως ξέρεις πλέον δεν πολυπαίζει αυτό, ειδικά στα είδη που σου αρέσουν, οπότε μην είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου.

Συμπερασματικά, good job, έχεις πράγματα να βελτιώσεις όπως όλοι μας, βάρα!

 
πολυ καλο-πολυ μικρο alex
Νικ πρέπει να αρχίσω να παίζω παραπάνω σαν εσένα!

Πάλι φούσκες έβγαλα...

 
Εντυπωσιακος για εναν χρονο μελετης.

Σε 3-4 χρονια, με τον ρυθμο αυτον, θα εισαι απιαστος.

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
 1)  Θα ήθελα την άποψή σας για τη μουσικότητα του,

 2)  γιατί αυτό το σόλο το αγάπησα, μάλλον γιατί είναι και το πρώτο μου. 
1) Alex sorry αλλά δεν άκουσα μουσικότητα στο σόλο σου

2) ξαναμανά sorry...

 Πάντως για έναν χρόνο ενασχόλησης με το όργανο, γ@μείς!

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Ευχαριστώ, ξέρω έχω ΠΟΛΥ δρόμο μπροστά μου, γι αυτό είμαι εδώ, για να πάρω γνώμες, απόψεις και να πάω ένα βήμα παρακάτω!

 
Ευχαριστώ, ξέρω έχω ΠΟΛΥ δρόμο μπροστά μου, γι αυτό είμαι εδώ, για να πάρω γνώμες, απόψεις και να πάω ένα βήμα παρακάτω!
Ίσως με μια Tele να έπαιζες καλύτερα.....?

 Αλήθεια, γιατί 7 χορδές;

 
  • Haha
Reactions: Alex Raptakis
Οσον αφορα το σολο, μουσικοτητα (=μελωδικοτητα?) ουτε εγω αντιλαμβανομαι να εχει. Ουτε καν λιγη, στο αυτι μου. Παιζεις σωστες νοτες, με μπολικες τεχνικες, με ωραιο ηχο, αλλα χωρις μελωδια σε κανενα μερος. Η απουσια της μελωδιας κανει το σολο αρκετα "αδιαφορο". Η υπαρξη ισχυρης μελωδια θα σε κανει να ξεχωριζεις σαν κιθαριστας. Οταν παιζεις σολο, σε καποια (εστω λιγα) σημεια προσπαθησε να γινεσαι μελωδικος. Να εχουν λογο υπαρξης οι νοτες που παιζεις. Μπορεις να κανεις και μερικα περασματα χωρις μελωδια.

Τα σολο ειναι καπως πονεμενη υποθεση. Οι μισοι κιθαριστες δεν παιζουν μελωδικα σολο. Πχ στους maiden, ο Smith ξεχωριζει λογο της μελωδικοτητας του στα σολο. 

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Ίσως με μια Tele να έπαιζες καλύτερα.....?

 Αλήθεια, γιατί 7 χορδές;
Έλα μη μου τα χαλάς τώρα! Αχαχαχαχα

Γενικά είμαι της superstrat, και σα σχήμα, και σαν πιάσιμο στο χέρι. Μου αρέσουν τα λεπτά και ελαφριά όργανα.

Διάλεξα 7χορδη γιατί είμαι του progressive, και για πρώτο όργανο ήθελα να τα έχω "όλα" από άποψη έκτασης, σχετικά με αυτά που ακούω. Άλλωστε ξέρω ότι δε θα πάρω σύντομα δεύτερη κιθάρα. Πρέπει πρώτα να πάρω ένα μπασο, και σίγουρα μετά θα πάρω μια εξάχορδη. Δε νομίζω να είναι τέλε πάντως!

 
  • Like
Reactions: cigaret13
Να συμπληρωσω οτι η μελωδικοτητα στα σολο δεν ειναι η μονη επιλογη. Υπαρχουν κι αλλες επιλογες με διαφορετικη δομη. Υπαρχουν και εκεινα χωρις δομη. Ειναι βασικο να ταιριαζει η επιλογη στο υφος του κομματιου. Πχ στα μπλουζ δεν χρειαζεται τοσο μελωδικοτητα. Μπορεις να βαρας μια νοτα ολη την ωρα, και απο κατω ο κοσμος να παραληρει. Στο ροκ και στο μεταλ εκτιμω πολυ την μελωδικοτητα στα σολο, οπου ταιριαζει.

Δεν ειμαι κανενα εμπειρος και εγω (4 χρονια παιζω), αλλα καπως ετσι αντιλαμβανομαι τα πραγματα. Δεν σημαινει οτι ειμαι και, απαραιτητα, σωστος.

1ο σολο ειναι, μολις Ειναι σπεσιαλ. Τα επομενα σου θα ειναι πολυ πολυ καλυτερα. Παιζε σε backing tracks και θα δεις τις ιδεες να γενιουνται επιτοπου.

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
1. Να συμπληρωσω οτι η μελωδικοτητα στα σολο δεν ειναι η μονη επιλογη. Υπαρχουν κι αλλες επιλογες με διαφορετικη δομη.

2. Υπαρχουν και εκεινα χωρις δομη.

3. στα μπλουζ δεν χρειαζεται τοσο μελωδικοτητα. Μπορεις να βαρας μια νοτα ολη την ωρα, και απο κατω ο κοσμος να παραληρει.


Θα διαφωνήσω με όλα.

Αυτό που καταλαβαίνω από αυτά που γράφεις, είναι ότι δεν έχεις αντιληφθεί την έννοια της μελωδίας, και της δομής.

1. Είναι η μόνη επιλογή, όχι μόνο στα σόλο, αλλά παντού. Επειδή όμως τα σόλο είναι συνήθως μια φωνή (συνήθως λέω, γιατί υπάρχουν και chord solo βέβαια), είναι καθαρές μελωδίες.

Δεν υπάρχει single line παίξιμο χωρίς μελωδία, και αν δεν έχει "μελωδικότητα" (ακόμα και το διαστηματικό παίξιμο με μεγάλα διαστήματα έχει "μελωδικότητα") δεν έχει νόημα.

Είναι σαν να θέλεις να βγεις να περπατήσεις για να ξεσκάσεις, να δεις πράγματα, και αντί για αυτό να να κάνεις διάδρομο στο γυμναστήριο.

Ο διάδρομος κάνει μόνο για γυμναστική.

Και τα πιο γρήγορα σόλο (τα σοβαρά εννοώ) έχουν μελωδικότητα, ακόμα και αν δεν προλαβαίνεις να ακούσεις τι γίνεται από την ταχύτητα.

2. Αυτά είναι "μη-μουσική".

Ακόμα και στην free-jazz υπάρχει δομή, όχι βέβαια η mainstream δομή, αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι να δομήσεις κάτι, κάποιοι είναι σίγουρα μη-συμβατικοί.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει δομή.

3. Να, αυτό εννοούσα πριν. Η μια νότα, γιατί δεν είναι μελωδία και δεν έχει μελωδικότητα? Ίσα ίσα.

Αν μάλιστα προσέξεις (το ξέρεις γιατί το κάνεις κι εσύ στο παίξιμό σου), αυτή η μια νότα διαφέρει τρομερά σχεδόν σε κάθε επανάληψή της από άποψη εκφραστικότητας.

Όχι μελωδία, μελωδιάρα είναι.

Άλλο τώρα αν "παραφορέθηκε" και έγινε κλισέ χάνοντας το νόημά της κάποιες φορές από κάποιους wannabe μπλουζίστες.

Μην τα μπερδεύεις τα πράγματα στο μυαλό σου.

EDIT: Το θέμα είναι να υπάρχει μουσικότητα, μια έννοια που ορίζεται από πάρα πολλές μεταβλητές. Αυτή είναι που ξεχωρίζει κάτι που αξίζει, από κάτι που δεν αξίζει.

Και μπορούμε να την βρούμε από τα πιο συμβατικά μουσικά πονήματα, μέχρι τα πιο avantgarde.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Δεν τα εχω ξεκαθαρισει, ειναι η αληθεια. Γιαυτο και εβαλα το ? διπλα απο τη μελωδικοτητα. Το ψαχνω αρκετα, αλλα εαν δεν εμπλακουν και οι πιο εμπειροι (οπως εσυ) στην αναζητηση αυτη, σιγουρα μενουν κενα. 

Λεω τα πραγματα οπως τα εχω αντιληφθει, αλλα και εγω εχω πολυ δρομο να διανυσω. Τετοιες εννοιες, σε πρακτικο επιπεδο, ειναι και ο λογος που θελω να συνεχισω τα μαθηματα στη μετα covid εποχη.

Όχι μελωδία, μελωδιάρα είναι.


Δεν μπορω να αντιληφθω τη μια νοτα ως μελωδια. Σιγουρα, με οπλο την εκφραστικοτητα, μια νοτα ειναι αρκετη. Απλα εχω στο μυαλο μου ως μελωδια κατι που σου μενεις στο μυαλο. Που μπορεις να το σιγοτραγουδησεις. Το να παιξεις με τον ηχο, τις δυναμικες του ηχου κλπ δεν το βλεπω ως μελωδια. Πιθανοτατα να κανω λαθος, βεβαια, αφου δεν εχω ξεκαθαρισει τον πληρη ορισμο της μελωδιας.

Ο Αλεξ μιλησε για μουσικοτητα, την οποια μετεφρασα σε μελωδικοτητα. Ειναι το ιδιο, εν τελει?

αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι να δομήσεις κάτι, κάποιοι είναι σίγουρα μη-συμβατικοί.


Κατι το οποιο δεν γνωριζω οτι υπαρχει, το βλεπω ως αδομητο, διοτι απλα δεν το κατανοω. Για παραδειγμα, οταν σολαρει ο Trower μου φαινεται 100% αδομητος. Μου μοιαζει σαν να παιζει ο,τι να 'ναι, με την καρδια του να οδηγει σε ωραιες, παχιες νοτες. Δεν κατανοω το παιξιμο του. Στον αντιποδα ειναι πχ ο Gibbons. Αντιλαμβανομαι σε μεγαλο ποσοστο τι κανει και αναγνωριζω τη δομη πισω απο το παιξιμο του. Δεν σημαινει οτι o Trower παιζει αδομητα....

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Ο Αλεξ μιλησε για μουσικοτητα, την οποια μετεφρασα σε μελωδικοτητα. Ειναι το ιδιο, εν τελει?
Μπορώ να σου πω πώς το ρώτησα και τι είχα στο μυαλό μου όταν το έγραψα.
Περισσότερο πήγαινε στη συνοχή του από τμήμα σε τμήμα (και γενικά με όλο το κομμάτι, αν και αυτό δεν είναι μέρος του συγκεκριμένου βίντεο), και με το αν "ταιριάζει" θεματικά με το ύφος.

Νομίζω πήρα την απάντησή μου, οπότε no worries!

Η αλήθεια είναι ότι το έγραψα μέσα σε 2 recording sessions και ένα practice session ενδιάμεσα. Το βιάστηκα αρκετά γιατί με πίεζε ο χρόνος λόγω του release date της Ανάστασης. Ταυτόχρονα οι άλλοι δύο φίλοι που συμμετήχαν στο κομμάτι είχαν γράψει το μέρος τους, και ήθελα να είναι πιο "διαφορετικό" κάθε σόλο (ο ένας είναι φουλ τζαζ (2ο σόλο) και ο άλλος πιο blues-hard rock (3ο σόλο), αν και αυτός δεν είχε χρόνο και έγραψε κάτι της στιγμής. Εγώ το πήγα στο πιο μέταλ (μιας και μου αρέσει προφανώς περισσότερο) αλλά προφανώς το παράκανα, προσπαθώντας να παίξω γρήγορα και με διαφορετικές τεχνικές.

Μου κάνει εντύπωση πάντως γιατί στο release του κομματιού δέχτηκα περισσότερες θετικά σχόλια παρά αρνητικά. Ίσως φταίει και το συγκεκριμένο βίντεο που το παιξα εντελώς τσαπατσούλικα. Δε ξέρω. Το σίγουρο είναι ότι χρήζει βελτίωσης!

 
1. Δεν τα εχω ξεκαθαρισει, ειναι η αληθεια. Γιαυτο και εβαλα το ? διπλα απο τη μελωδικοτητα. Το ψαχνω αρκετα, αλλα εαν δεν εμπλακουν και οι πιο εμπειροι (οπως εσυ) στην αναζητηση αυτη, σιγουρα μενουν κενα. 

Λεω τα πραγματα οπως τα εχω αντιληφθει, αλλα και εγω εχω πολυ δρομο να διανυσω. Τετοιες εννοιες, σε πρακτικο επιπεδο, ειναι και ο λογος που θελω να συνεχισω τα μαθηματα στη μετα covid εποχη.

2. Δεν μπορω να αντιληφθω τη μια νοτα ως μελωδια. Σιγουρα, με οπλο την εκφραστικοτητα, μια νοτα ειναι αρκετη. Απλα εχω στο μυαλο μου ως μελωδια κατι που σου μενεις στο μυαλο. Που μπορεις να το σιγοτραγουδησεις. Το να παιξεις με τον ηχο, τις δυναμικες του ηχου κλπ δεν το βλεπω ως μελωδια. Πιθανοτατα να κανω λαθος, βεβαια, αφου δεν εχω ξεκαθαρισει τον πληρη ορισμο της μελωδιας.

3. Ο Αλεξ μιλησε για μουσικοτητα, την οποια μετεφρασα σε μελωδικοτητα. Ειναι το ιδιο, εν τελει?


1. Γιώργο μου γι' αυτό τα έγραψα αυτά, για να βοηθήσω.

2. Μελωδία δεν είναι μόνο αυτή που μπορείς να σιγοτραγουδήσεις και σου μένει.

Αλλά .... εξαρτάται πάντα από το context. Σε κάποιες μουσικές οι μελωδίες γράφονται (και νοούνται) αλλιώς.

Το θέμα της εκφραστικότητας μπορείς να το δεις ως εξής. Μπορεί κάποιος να παίζει μόλις μια νότα, αλλά αν δεν την παίζει με τον ίδιο τρόπο, ουσιαστικά είναι σαν να λέει το ίδιο πράγμα με άλλο τρόπο κάθε φορά. Οπότε το κάνει ένα μουσικό statement, μια μελωδική φράση δηλαδή. Ξαναλέω ότι εξαρτάται από το ύφος που κινείται η μουσική, και το context. Κάποιες φορές αρκεί να κάνεις μια δήλωση, αν την τονίσεις με τον κατάλληλο τρόπο.

3. Καμία σχέση. Η μουσικότητα είναι συνισταμένη πάρα πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων το στοιχείο της έκπληξης, το στοιχείο της αντιθετικότητας (εναλλαγή συναισθημάτων στον ψυχισμό του ακροατή), καθώς και ο κατάλληλος χειρισμός της προσοχής του ακροατή. Δεν είναι εύκολο να την ορίσεις.

 
Να 'σαι καλα Στρατο. Αυτα δεν γραφονται σε βιβλια και σε αρθρα. Οταν εχεις ορεξη, ανοιξε ενα νεο θρεντ και ανελυσε τα οσο σε παιρνει. Προκειται για την ουσια του ολου πραγματος, και για μενα ειναι ανεκτιμητες οι συγκεκριμενες πληροφοριες.

Μου κάνει εντύπωση πάντως γιατί στο release του κομματιού δέχτηκα περισσότερες θετικά σχόλια παρά αρνητικά. Ίσως φταίει και το συγκεκριμένο βίντεο που το παιξα εντελώς τσαπατσούλικα. Δε ξέρω


Στο context του κομματιου, και μες τη μιξη, ταιριαζει πολυ. Ακουγεται εντυπωσιακο και μαματο. Εγω το εκρινα σαν μεμονωμενο σολο, διοτι ετσι το ακουσα (ηταν πολυ δυνατα στο μιξ του βιντεο). Τα πιο πολλα σολο εαν τα ακουσεις σκετα, δεν πολυβγαζουν νοημα. 

 

Trending...

Νέα θέματα