Αλλαγη λαμπας σε υβριδικο?

BlackForest

Νέο μέλος
Μηνύματα
483
Πόντοι
16
Καλημερα και παλι noiz!

Αυτη τη φορα θα θελα να ρωτησω αν γινεται να αλλαξω λαμπα σε υβριδικο ενισχυτη και αν ναι αμα θα εχει διαφορα! Αυτη τη στιγμη εγω εχω το Vox VT20+ με Tube-driven VOX Valve Reactor circuit uses a 12 AX7 vacuum tube for true-tube tone <- αυτα :P Γινεται να βαλω εγω ας πουμε μια αλλη "καλυτερη" λαμπα? Θα εχει διαφορα? πανω κατω το κοστος της λαμπας ΚΑΙ της αλλαγης ποσο θα πανε?

http://www.voxamps.com/valvetronixplus/vtplus/

http://s480.photobucket.com/albums/rr166/bloodyz/?action=view&current=www-audiofanzine-com_vox-vt20.jpg

http://en.audiofanzine.com/modeling-combo-amplifier/vox/valvetronix-vt-series-vt20/user_reviews/r.15933.html η 5η φοτο κατω κατω δειχνει και την λαμπα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
BlackForest είπε:
Αυτη τη φορα θα θελα να ρωτησω αν γινεται να αλλαξω λαμπα σε υβριδικο ενισχυτη

Αν δεν είναι κολλημένη (χωρίς βάση) η λάμπα στη πλακέτα (πράγμα σπάνιο), ναι, μπορείς.




και αν ναι αμα θα εχει διαφορα!

Μικρή (αν υπάρχει)

Αυτη τη στιγμη εγω εχω το Vox VT20+ με Tube-driven VOX Valve Reactor circuit uses a 12 AX7 vacuum tube for true-tube tone <- αυτα :P Γινεται να βαλω εγω ας πουμε μια αλλη "καλυτερη" λαμπα?

Αν επιμένεις.

Θα εχει διαφορα?

Εξαρτάται.

πανω κατω το κοστος της λαμπας ΚΑΙ της αλλαγης ποσο θα πανε?

Οι λάμπες αυτές ξεκινάνε από μερικά ευρώ έως το κόστος του ενισχυτή σου.


Να την αλλάξεις μόνος σου. Δεν είναι Πυρηνική Φυσική.
 
Απαντήσεις Audiokostas.

Εκεί που οι παλιές αμαρτίες ξορκίζονται και οι αιθεροβάμονες προσγειώνονται. ;D ;D ;D

 
BlackForest είπε:
Γινεται να βαλω εγω ας πουμε μια αλλη "καλυτερη" λαμπα? Θα εχει διαφορα?
Στη συγκεκριμένη περίπτωση πιστεύω πως κολλάει το αμερικάνικο:

"If it ain't broke, don't fix it"

(αυτό εφαρμόζω στον δικό μου valvetronix)

 
Earendil είπε:
Απαντήσεις Audiokostas.

Εκεί που οι παλιές αμαρτίες ξορκίζονται και οι αιθεροβάμονες προσγειώνονται. ;D ;D ;D
;D ;D

Να πω την αλήθεια όμως, ναι, μετά από πολλά χρόνια στο παιχνίδι του tube rolling έχω φτάσει σε ένα σημείο κόπωσης / απομυθοποίησης. Όχι απαραίτητα απόλυτα και τεχνικά τεκμηριωμένο αλλά μετά από προσωπική εμπειρία προσωρινά παγιωμένο.

Δεν έχω τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις για να είμαι απόλυτα ενδελεχής στο πως και το γιατί αλλά η αλλαγή μιας προενισχύτριας διπλοτριόδου μπορεί να παίξει ρόλο στην αλλαγή του ηχοχρώματος ενός ενισχυτή. Αυτό όμως έχει πολύ μικρότερη επίπτωση από την επιλογή του ίδιου του κυκλώματος/υλοποίησης. Ή επίσης από την αλλαγή του τύπου της λάμπας (από 12ΑΧ7 σε 12ΑΤ7 ας πούμε και όχι μόνο λόγω gain). Εφόσον η προενισχύτρια είναι καλοκατασκευασμένη σε filaments, getters, spacers κλπ και οι μετρήσεις της είναι μέσα στα αποδεκτά πλαίσια λειτουργίας, ειλικρινά, προσωπικά πάντα, μπορώ να δώ μικρές αποκκλίσεις σε ηχητικό επίπεδο. Και προσοχή ! Αυτό το λέω όταν συμβαίνει σε ηχητικά κυκλωματα audio προενίσχυσης, εκεί που η καθαρότητα, η ευκρίνεια, τα σώματα, εύρος εικόνας κλπ jargon λέξεις, είναι τα απολύτως ζητούμενα με οιαδήποτε θυσία στο επίπεδο ευκολίας.

Όταν όμως μιλάμε για μια λαμπίτσα προενισχύτρια, με αμφίβολη (ή ελάχιστη)  κυκλωματική επίδραση, μέσα σε έναν ενισχυτή κιθάρας, που περνάει το σήμα από της Παναγιάς τα μάτια παραμορφώσεων ή/και modelling για να μας δώσεις το σήμα που έπαιρνε ο εκάστοτε guitar hero με ένα σύνολο €150 ευρώ, δεν παίζει με την καμία να υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές. Είναι γνωστό, ότι σε αυτές τις περιπτώσεις, εφόσον επιμένουμε να μαστιγώνουμε το νεκρό άλογο, πρώτα του αλλάζουμε μεγάφωνο, μετά επεμβαίνουμε με tweaks & mods στο κύκλωμα (ποιότητα αλλά ΚΑΙ τιμές πυκωνωτών και αντιστάσεων σε επιλεγμένα σημεία) και μετά βλέπυμε τι μπορεί να κάνει η λάμπα σε έναν ενισχυτή που μας στοίχισε τα διπλά από ότι τον αγοράσαμε.

Όπως έλεγε και ένας Ιάπωνας (α)γκουρού των μοτοσυκλετιστικών βελτιώσεων "Ο φθηνότερος τρόπος για να αποκτήσεις μια 750άρα μηχανή είναι να αγοράσεις μια 750άρα μηχανή".

Για αυτό έλεγα προχθές και στον φίλο που θέλει να παίζει δυνατή παραμορφωμένη μουσική στον boogie του ότι για τις 12ΑΧ7 που θα βρίσκονται πίσω από ένα 12ιντσο μέσα σε έναν ενισχυτή κιθάρας που θα βαράει αλύπητα, ε, ειλικρινά θεωρώ ότι είναι μάλλον ουτοπία να πιστεύεις ότι κάποια damping (είτε σιλικόνης, είτε θερμοσυστελλόμενα) θα κάνουν την διαφορά εφόσον δεν υπάρχουν εγγενή κατασκευαστικά προβλήματα στη λάμπα σου. Δεν θα έλεγα το ίδιο εάν οι προενισχύτριες ήταν οι 6sn7 οι οποίες εγγενώς παρουσιάζουν συχνότερα (αλλά όχι απαραίτητα) κάποια προβλήματα μικροφωνισμού. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για λάμπες που χρησιμοποιούνται και σε στρατιωτικές εφαρμογές.

Anyway όπως προείπα, είναι αυστηρά προσωπικές μου εκτιμήσεις για ένα σπορ που μπορώ να είμαι εμπειρικά αλλά όχι θεωρητικά τεκμηριωμένος.

Αυτά τα λίγα........  ;D

 
στη σειρά valvetronix, η λάμπα βρίσκεται στο τελικό στάδιο, όχι στην προενίσχυση

 
gdevelek είπε:
στη σειρά valvetronix, η λάμπα βρίσκεται στο τελικό στάδιο, όχι στην προενίσχυση
Δεν αναιρεί ως σκέψεις τα προαναφερθέντα καθότι δεν ήταν model specific σκέψεις.

Τώρα για το τελικό στάδιο με 12ΑΧ7, νομίζω έχει ξανασυζητηθεί.

αχα οκ θενξ
Μιας και κατάλαβες λοιπόν για πες λοιπόν πως γίνονται τα 1/2W της 12AX7 σε 20 solid state Watt?

Αν και δεν χρειάζεται. Καθότι στην τελική, όπως σε όλες αυτές τις audio βιομηχανίες, αν πιστεύεις ότι ακούγεται καλύτερα και σε κάνει ευτυχισμένο και τα λεφτά σου περισσεύουν, μην το σκέφτεσαι καθόλου. Κακό σου κάνει.  ;)

 
audiokostas είπε:
Δεν αναιρεί ως σκέψεις τα προαναφερθέντα καθότι δεν ήταν model specific σκέψεις.
model specific σκέψεις δεν ήταν, όμως τόνισες 4 φορές πως πρόκειται για προενισχύτρια

άρα ήταν "στάδιο-specific"  ;)

 
gdevelek είπε:
model specific σκέψεις δεν ήταν, όμως τόνισες 4 φορές πως πρόκειται για προενισχύτρια

άρα ήταν "στάδιο-specific"  ;)
Οκ. Το διορθώνω τότε.

Παρακαλώ αγνοήστε όλα τα παραπάνω εφόσον ο ενισχυτής σας χρησιμοποιεί διπλοτρίοδο προενισχύτρια ως ενισχύτρια (τελικό στάδιο).

 
audiokostas είπε:
Παρακαλώ αγνοήστε όλα τα παραπάνω εφόσον ο ενισχυτής σας χρησιμοποιεί διπλοτρίοδο προενισχύτρια ως ενισχύτρια (τελικό στάδιο).
πάνω σ' αυτό ίσως μπορεί να μας διαφωτίσει ο SOTTOS ή κάποιος άλλος γνώστης (alderbody?)

 
gdevelek είπε:
πάνω σ' αυτό ίσως μπορεί να μας διαφωτίσει ο SOTTOS ή κάποιος άλλος γνώστης (alderbody?)
Αν σε βοηθάει....

http://www.voxamps.com/us/valvetronix/valvereactor/

http://www.voxamps.com/downloads/PDF/Valvetronix.pdf

Επ ευκαιρία, επειδή από ότι βλέπω σε μερικά μοντέλα της vox η λαμπίτσα είναι πάνω  :o στη πλακέτα, δεν μας λέει ο Blackforest τι βλέπει;

 
audiokostas είπε:
Για αυτό έλεγα προχθές και στον φίλο που θέλει να παίζει δυνατή παραμορφωμένη μουσική στον boogie του ότι για τις 12ΑΧ7 που θα βρίσκονται πίσω από ένα 12ιντσο μέσα σε έναν ενισχυτή κιθάρας που θα βαράει αλύπητα, ε, ειλικρινά θεωρώ ότι είναι μάλλον ουτοπία να πιστεύεις ότι κάποια damping (είτε σιλικόνης, είτε θερμοσυστελλόμενα) θα κάνουν την διαφορά εφόσον δεν υπάρχουν εγγενή κατασκευαστικά προβλήματα στη λάμπα σου. Δεν θα έλεγα το ίδιο εάν οι προενισχύτριες ήταν οι 6sn7 οι οποίες εγγενώς παρουσιάζουν συχνότερα (αλλά όχι απαραίτητα) κάποια προβλήματα μικροφωνισμού. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για λάμπες που χρησιμοποιούνται και σε στρατιωτικές εφαρμογές.
Ναι, και όπως έγραψα προσωπικά έχω δει πράγματι βελτιώσεις πχ. με tube rings σε προβλήματα συντονισμού που παρουσιάζονται σε πάρα πολύ κόσμο, και που μου κάνει εντύπωση βάσει όσων λες ότι αγνοείς, ειδικά μέσα σε combo ενισχυτές που από γεννησιμιού τους είχαν ονομαστεί valve torture chambers, με την έννοια πως έχουν την δυνατότητα λόγω παρουσίας παλλόμενου μεγαφώνου μέσα στο σασί και δίπλα τους να εισάγουν προβλήματα μικροφωνισμών και συντονισμού σε λυχνίες που αρχικά δεν τα είχαν. Θα συνέχιζα εξηγώντας τους τρόπους που διάφορες εταιρίες έχουν προσπαθήσει τις τελευταίες δεκαετίες να αντιμετωπίσουν το γνωστό αυτό πρόβλημα, αλλά (α) είμαστε οφτόπικ, (β) έχουν ξαναγραφτεί παλαιότερα.

 
bloody_sunday είπε:
Ναι, και όπως έγραψα προσωπικά έχω δει πράγματι βελτιώσεις πχ. με tube rings σε προβλήματα συντονισμού που παρουσιάζονται σε πάρα πολύ κόσμο, και που μου κάνει εντύπωση βάσει όσων λες ότι αγνοείς, ειδικά μέσα σε combo ενισχυτές που από γεννησιμιού τους είχαν ονομαστεί valve torture chambers, με την έννοια πως έχουν την δυνατότητα λόγω παρουσίας παλλόμενου μεγαφώνου μέσα στο σασί και δίπλα τους να εισάγουν προβλήματα μικροφωνισμών και συντονισμού σε λυχνίες που αρχικά δεν τα είχαν. Θα συνέχιζα εξηγώντας τους τρόπους που διάφορες εταιρίες έχουν προσπαθήσει τις τελευταίες δεκαετίες να αντιμετωπίσουν το γνωστό αυτό πρόβλημα, αλλά (α) είμαστε οφτόπικ, (β) έχουν ξαναγραφτεί παλαιότερα.
Αν θες να αποφύγεις τους συντονισμούς, παίρνεις κεφαλή.

Με το να βάζεις καπότες σε όλες (γιατί δηλαδή όχι στις ενισχυτικές) τις λάμπες κερδίζεις λίγα πράγματα σε ένα περιβάλλον που μπιστάει πίσω από ένα 12ιντσο.

Πολλοί αγνοοούν βέβαια ότι οι μικροφωνισμοί υπάρχουν και από εγγενή προβλήματα της λυχνίας.

Στον δικό μου (diy με αρχαίο σχέδιο 5Ε3) δεν είχα ποτέ πρόβλημα μικροφωνισμού (και έχει παίξει πολλά live πέραν της κακομεταχειρίσεως στη πρόβα). Και όχι μόνο στον δικό μου. Γενικώς όταν η λάμπα μικροφώνιζε και άλλαζα λάμπα, το πρόβλημα λυνόταν.

Αν όμως θέλεις δυνατά και πεντακάθαρα, να ξαναπώ, οι καπότες βοηθάνε αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα όπως θα το έλυνες με κεφαλή.

Και ειδικά στο είδος που παίζει το παιδί στο οποίο απήντησα στο άλλο thread.  ;)

Αλλά σαφώς ο καθένας με τα πιστεύω του και καμία αντίρρηση επ' αυτού.

 
Δεν υποχρεώνεται πια το κοινό να προτιμά κεφαλή αν θέλει να αποφύγει τους συντονισμούς. Οι σχεδιασμοί έχουν πια προοδεύσει πολύ, αν και το φαινόμενο δεν έχει εξαλειφθεί 100%, σε φτηνούς αλλά ενίοτε και σε ακριβότερους combo ενισχυτές. Για τις καπότες δεν έχω άποψη γιατί δεν τις χρησιμοποιώ - οι δοκιμές μου ήταν με άλλες τεχνικές (διαφορετικές μάρκες τελικών, δακτύλιους με ελατήρια με σιλικόνη και άνευ, και τέλος αυτά με τα οποία το θέμα έληξε: http://herbiesaudiolab.net/guitar.htm (μόνο για τις τελικές - οι προενισχύτριες δεν είχαν ποτέ πρόβλημα... η εξήγηση κάποια άλλη φορά)

 
bloody_sunday είπε:
(μόνο για τις τελικές - οι προενισχύτριες δεν είχαν ποτέ πρόβλημα... η εξήγηση κάποια άλλη φορά)
Σαφέστατα. Καθότι η μεγαλύτερη επιφάνεια και η κατασκευή τους, τις κάνει πιο ευπαθείς στον συντονισμό. Αντίθετα με τις μικρές. ΝΑ δεις πως κουδουνάνε οι 300B......

Όσο για τα tube-rings-dampers ο καθένας έχει και το δικό του.

Αυτό που δείχνεις το είχα φτιάξει με κρίκους από κουρτινάκια μπάνιου και τεφλόν μπάλλες.

Καλή δουλειά έκαναν και κάποια rings που είχα φτιάξει με πυρίμαχο περίβλημα καλωδίου και μικρά υδραυλικά κολάρα.

Όπως βλέπεις δουλεύω χρόνια με αυτά και τα αποτελέσματά τους.  ;)

Για να μην σου πω για τα diy αποσβεστικά που έχω φτιάξει/δοκιμάσει και γελάσει το φόρουμ για μια βδομάδα  :-[ ;D

 
gdevelek είπε:
πάνω σ' αυτό ίσως μπορεί να μας διαφωτίσει ο SOTTOS ή κάποιος άλλος γνώστης (alderbody?)
Ωπ, με φώναξε κανείς? Συμφωνώ με τον alderbody. H 12AX7 δε μπορεί να δώσει τέτοιο ρεύμα ώστε να παράγει ισχύ πάνω από 1/4-1/2W. Άρα, που βρήκε ο ενισχυτής vox vt-20 τα υπόλοιπα 19,5Watt???

Πολύ απλά, η 12ΑΧ7 είναι το τελευταίο στάδιο ΠΡΙΝ τον τρανζιστοράτο τελικό ενισχυτή. Είναι σαν να έχεις στη σειρά: digital πεταλιέρα->λαμπάτο booster ->SS τελικό

Επι του θέματος, η αλλαγή λυχνίας στον vox vt θα κάνει μικρή διαφορά στον ήχο και ίσως αξίζει τον πειραματισμό. Όμως έχει ρίσκο να δώσεις λεφτά για λυχνίες και τελικά να σου αρέσει υποκειμενικά περισσότερο η στοκ λυχνία σε ήχο, γούστα (και αυτιά) είναι αυτά...

 
Sottos είπε:
Ωπ, με φώναξε κανείς? Συμφωνώ με τον alderbody. H 12AX7 δε μπορεί να δώσει τέτοιο ρεύμα ώστε να παράγει ισχύ πάνω από 1/4-1/2W. Άρα, που βρήκε ο ενισχυτής vox vt-20 τα υπόλοιπα 19,5Watt???
...ή ο VT-120  τα υπόλοιπα 119.5W?  ;D

Ρίξε μια ματιά στη σελίδα 21 του manual του vt-20...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top