Album vs Single: Με ποιο τρόπο επιλέγετε να παρουσιάζετε το υλικό σας και γιατί;

Κωνσταντίνος Πέγιος

kpeyos

Moderator
Staff member
Μηνύματα
2,642
Πόντοι
923
Πριν τρία χρόνια κυκλοφορήσαμε το τελευταίο μας αλμπουμ σε ψηφιακή μορφή αλλά πλέον συμφωνούμε ότι ο κόσμος δεν έχει το απαραίτητο attention span και η όποια ελπίδα μπορεί να έχει ένα υλικό χαντακώνεται μέσα σε ένα σύνολο το οποίο εν τέλει κανείς δεν ακούει. Από την άλλη γράφονται πράγματα τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα σύνολο, μια συγκεκριμένη εποχή του γκρουπ και συμπεριλαμβάνουν κομμάτια που τα αγαπάμε αλλά που δε θα είχαν καμία ελπιδα ως single, πρέπει να ακουστούν μέσα σε ένα context, τα οποία απλά τα ξεχνάμε αν πάμε στη λογική των singles.

Θα ήθελα να μάθω το πώς αντιμετωπίζετε εσείς παρόμοια διλήμματα. Ποιο φορμά επιλέγετε και γιατί;

Υ.Γ: Ξέρω ότι μόνο trap κλπ κλπ κλπ. Δε με ενδιαφέρει αυτό όμως και δε θέλω να αναλωθεί εκεί η κουβέντα. Ας πούμε απλά ότι το ζητούμενο είναι να φτάσει κάτι στους λίγους αυτούς ανθρώπους που ψάχνουν κι ακούν καινούργια πράγματα κι όχι για να ζήσετε από αυτό.

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γεια και χαρά!
 

Δεν έχω καμιά φοβερή πείρα, μόνο πολλά ένσημα σε group στο παρελθόν που """σχεδόν""" ? τα κατάφερε να κάνει release. For what it's worth λοιπόν, τη μια χούφτα ανθρώπους -άντε δύο- που οι περισσότερες ανάλογες κυκλοφορίες αφορούν... λίγο την ενδιαφέρει το format. Θα προσεγγίσει καλόπιστα, είτε γιατί γουστάρει εσάς είτε γιατί γουστάρει τη μουσική σας.
Επιμένω όμως ότι δίκαια σας προβληματίζει: το album είναι ίσως ξεπερασμένο (αναθεματισμένο attention span), αλλά και το single κάπως ειδικού σκοπού και προσανατολισμού...
Ίσως, αν έχουν πια αυτοί οι old - school όροι οποιοδήποτε αντίκρυσμα σήμερα, να είχε νόημα να σταθείτε κάπου ανάμεσα. Με ένα EP.

Ή και δύο!

Με το καλό να το δείτε να πάρει σάρκα και οστά, όπως κι αν πορευτείτε.

 
Δύο είναι οι ερωτήσεις:
1) Ποιο είναι το κοινό σου?
2) Ποιος είναι ο "σκοπός" του κομματιού/τραγουδιού/άλμπουμ?

Τα singles γενικά σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να προωθηθούν και να ακουστούν. Άμα δει ο άλλος album, δύσκολο να κάτσει να το ακούσει όλο. Ειδικά αν δε σε ξέρει, παίζει να βαρεθεί μόνο στην ιδέα. Το είδα και γω με το δικό μου album που ήταν μόλις 30 λεπτά, και ακόμη και φίλοι μου δεν έκατσαν να το ακούσουν.

Το ίδιο πρόβλημα παίζει και με τα κομμάτια μεγαλύτερης διάρκειας, ιδιαίτερα αν μιλάμε για πιο progressive καταστάσεις, με κομμάτια που έχουν πολλές αλλαγές σε ρυθμούς και μουσικά θέματα. Δεν είναι τυχαίο που τα pop είναι πάνω κάτω στα 3 λεπτά, και οι DJ παίζουν το πολύ ένα κουπλέ και ένα ρεφραίν.

Πιστεύω ότι το album είναι απαραίτητο όταν η ιδέα είναι "μεγάλη" ή/και τα κομμάτια που περιέχει μοιράζονται κάποια κοινά στοιχεία. Αυτά θα μπορούσαν να είναι από τον ίδιο ήχο, μέχρι μια ιστορία που έχει συνοχή (concept album).

Θα πω επίσης ότι τα album αρκετές φορές είναι παγίδα. Τα περισσότερα album έχουν 1-2 καλά κομμάτια, και τα υπόλοιπα ξεχνιούνται στο χρόνο γιατί απλά ίσως δε φτιάχτηκαν με την αγάπη που έπρεπε, αλλά με σκοπό το να γεμίσει το album.

TLDR: Αν θες να πεις την ιστορία σου, τότε πες την όπως είναι καλύτερο για αυτήν και για σένα, όχι για το κοινό. Αν θες να πάρεις views, τότε single.

 
Δύο είναι οι ερωτήσεις:
1) Ποιο είναι το κοινό σου?
2) Ποιος είναι ο "σκοπός" του κομματιού/τραγουδιού/άλμπουμ?


1) Το κοινό μας μάλλον είναι όσοι 30 και τον ανήφορο ασχολούνται με την Ελληνική Αγγλόφωνη σκηνή που κινείται γύρω από την indie/dreampop.

2) O σκοπός είναι το δίλλημα: Από τη μία θα θέλαμε να φτάσει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, το οποίο σημαίνει πως ένα single έχει καλύτερες πιθανότητες μιας και όλοι οι πόροι οικονομικοί και χρονικοί θα πέσουν πάνω σε αυτό (ώστε να γίνει και κάποιο αξιοπρεπές βίντεο πχ), από την άλλη υπάρχει είναι στενάχωρο να γράφεται υλικό και να μένει να το ακούμε σπίτι μας μέχρι να γίνει irrelevant και να αποσυρθεί.

 

Αμα δεν σε ξερει η μανα σου single.

Αν σε ξερει album. 


Ωραία, πάμε για άλμπουμ στο Ταταρστάν και single στην Ελλάδα :P

 
'Άλμπουμ για εμάς για να τα έχουμε μαζεμένα θεματικά/χρονολογικά κλπ. Προς τα έξω single. 

Δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσει η πλειοψηφία του κόσμου να ακούσει ολόκληρη ενότητα κομματιών, μόνο από έναν καλλιτέχνη/σχήμα. 

Εκτός κι αν είσαι γνωστός όπως λέει κι ο ΣΦ πιο πάνω. Και λίγο old school γνωστός θα προσθέσω.

 
Αμα δεν σε ξερει η μανα σου single.

Αν σε ξερει album. 
Και να σε ξερει, αλμπουμ μονο αν εχει συνοχη το υλικο. Και νοηματικη συνοχη.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1) Το κοινό μας μάλλον είναι όσοι 30 και τον ανήφορο ασχολούνται με την Ελληνική Αγγλόφωνη σκηνή που κινείται γύρω από την indie/dreampop.

2) O σκοπός είναι το δίλλημα: Από τη μία θα θέλαμε να φτάσει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, το οποίο σημαίνει πως ένα single έχει καλύτερες πιθανότητες μιας και όλοι οι πόροι οικονομικοί και χρονικοί θα πέσουν πάνω σε αυτό (ώστε να γίνει και κάποιο αξιοπρεπές βίντεο πχ), από την άλλη υπάρχει είναι στενάχωρο να γράφεται υλικό και να μένει να το ακούμε σπίτι μας μέχρι να γίνει irrelevant και να αποσυρθεί.


Το να λες ότι είστε indie αυτόματα διαγράφεις την έννοια του μεγάλου κοινού, ειδικά αν περιορίζεστε στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ αγγλόφωνο. Δε κατάλαβα καν γιατί βάζεις το Ελληνικό. Τόσο χάλια είναι η προφορά του τραγουδιστή σας?... Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω. Αν μου λεγες pop, trap, λαικό ή και τα τρία μαζί, θα σου λεγα ναι, το μεγάλο κοινό είναι υπαρκτό και σε περιμένει.

Όλα αυτά που λες φωνάζουν single και μόνο singles μέχρι να πεθάνει ο Χαιλάντερ. Κάαααποια στιγμή όταν έχετε χρόνο, μεράκι και χρήμα, βγάλτε ένα μικρό concept album και κάντε special promotions, event, παρουσιάσεις, teasers και όλα τα σχετικά. Αλλά και μετά πάλι singles θα πρέπει να κάνετε.

 
δεν κατάλαβα τι συζητάτε. Ή μάλλον γιατί.

Αυτά τα πράγματα απλά δεν υπάρχουν.

Η μουσική από τον καιρό του Chuck Berry ήθελε σπρώξιμο. 

Και σήμερα που δεν υπάρχουν "φυσικές" υποδομές σπρωξίματος υπάρχουν οι "ψηφιακές". 

Και τότε οι dj και τα ράδια "εξυπηρετήσεις" κάνανε και σήμερα το ίδιο και η αγορά followers/likes/clicks

Όταν βλέπεις ακόμα και σοβαρά κανάλια στο youtube οπως του Beato πρόσφατα να βάζει πιασάρικες μούτες και γκριμάτσες στην αρχική εικόνα (και μιλάμε έχει 2 μύρια ακόλουθους) καταλαβαίνει κανείς που είναι το παιχνίδι. Δηλαδή θέλει να κάνεις και τον καραγκιόζη και να βάλεις και πολύ νερό στο κρασί σου. 

Τώρα τα περι ελληνικού στίχου (και μουσικής) στην αγορά του διαδικτύου τι να λέμε. Αμα δεν παίζεις τάπερ, ή ηλεκτρονικό καρσιλαμά δεν υπάρχει περίπτωση να σταυρώσεις ακροατή.

Το ίδιο ισχύει γενικά στο youtube και δίκτυο με την ελληνική γλώσσα γενικά. Από unboxing έως blogging. Η Ελλάδα ΜΙΑ ΖΩΗ ήταν και θα είναι ένα μικρό μικρό μικρό υποσυνολάκι της παγκόσμιας αγοράς.

Τζάμπα συζητάμε.

Αυτά ισχύουν αρχικά για single και κατ επέκταση και για άλμπουμ. Για να είμαστε ον τόπικ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η μονη πρακτικη προωθηση στον χωρο σημερα (εκτος απο ζωντανες εμφανισεις) ειναι βιντεος στο youtube, οποτε κανεις οσα περισσοτερα μπορεις και τα ανεβαζεις σιγα σιγα. Αν ομως μια μπαντα εχει αρκετα κομματια, αξιζει ενα lp, αν λιγοτερα ep, single κτλ. Δηλαδη το κριτηριο ειναι το υλικο βασικα.

Αν γινονται και λαιβ, και το φυσικο σι ντι αξιζει, μια που πουλωντας 30-40 καλυπτεις ανετα το κοστος 200-300 κομματιων..

 
επιλέγω ep, υποστηρίζω ότι πρέπει να υπάρχει και σε φυσική μορφή (έστω λίγες κόπιες για φίλους), και θα σκεφτόμουν και video.

σε αυτά έχω καταλήξει, γιατί έτσι αντιμετωπίζω και εγώ (πλέον) τη μουσική σαν ακροατής/καταναλωτής.

δλδ:

-αν δω/ακούσω κάτι που μου αρέσει (single) θα ψάξω να βρω τι άλλο κάνει ο δημιουργός. αν βρω λίγα και καλά (relevant) μάλλον θα επιστρεψω, αν πρήζει (ινφλουενσερ) μάλλον θα τον ξεχασω.

-αν πετύχω περιποιημένο cd/βιβλίο σε βιβλιοπωλείο/καφενείο είναι αρκετά πιθανό να το αγοράσω. Και έχω πετύχει καλά πράγματα, δεν το κάνω μόνο "για το σαπορτ".

 
Ο μόνος τρόπος να γίνει γνωστή η μουσική σου είναι τα live.Και έπειτα μπορείτε να βγάλετε κάποιο άλμπουμ.

YouTube και τέτοια είναι απλά για να υπάρχει κάπου η μουσική σου.

 
Εγώ λέω να το βγάλετε το υλικό σας, με τον ιδεατό τρόπο που εσείς νομίζετε οτι πρέπει να βγεί, ΣΑΝ να ήταν όλα όπως πρέπει. Δε πιστεύω οτι οι μουσικοί οφείλουν να είναι και promoters & businessmen κι όλα αυτά. Διαθέστε το όπως θεωρείτε οτι πρέπει κι αφήστε να σας ανακαλύψουν όσοι θέλουν και όσοι ασχοληθούν απο μόνοι τους χωρίς παρακίνηση απο εσάς. Εγώ με αυτόν τον τρόπο ανακάλυψα πολλούς αγαπημένους καλλιτέχνες και μπάντες και με αυτόν τον τρόπο διαθέτω και τα δικά μου άλμπουμ. Αν κάτι αρέσει σε κάποιον, το attention span μεγαλώνει αφάνταστα και δεν νομίζω οτι πρέπει να σας ανησυχεί. Επίσης νομίζω οτι η δια στόματος αύξηση φήμης υπάρχει ακόμα και λειτουργεί όπως πάντα, ακόμα και στα διαδικτυακά μέσα. Όλα όσα γράφω βέβαια, ακυρώνονται σε περίπτωση που θέλετε να γίνετε πλούσιοι και πασίγνωστοι. Α, ναι.. (edit) και φυσικά είμαι πάντα υπέρ του άλμπουμ, ακόμα κι αν πρόκειται για εμπορική φάση.

 
Last edited:
νομίζω ότι αυτά τα διλήμματα αφορούν καλλιτέχνες που έχουν καθιερωθεί και με κάποιο σχετικά μεγάλο following. τι σημασία έχει αν ένα album θα ακουστεί από 30, 100, 200 μοναδικούς ακροατές; το αποτέλεσμα είναι το  ίδιο από εμπορική / οικονομική σκοπιά, δλδ μηδαμινό. αυτό όμως που δεν είναι μηδενικής σημασίας είναι ότι ο καλλιτέχνης έχει σήμερα την δυνατότητα να εκφραστεί με ίδια μέσα και αυτοβούλως, να προσθέσει στο βιογραφικό του μια κυκλοφορία με προσωπικό υλικό που ίσως του κλείσει μια άλλη δουλειά ή συνεργασία στο μέλλον. θα έλεγα ότι είναι κρίμα να έχει μια μπάντα έτοιμο ένα album και να μην το κυκλοφορήσει για λόγους attention span κτλ.. αστεία πράγματα για εμένα. 

 
Για να μην παρεκτραπεί το νήμα κι επειδή κάποιος μπορεί να μην έχει διαβάσει το αρχικό post, το ζητούμενο είναι η καλύτερη προσέγγιση ενός δεδομένα μικρού ακροατηρίου που μπορεί να ενδιαφέρεται. Ούτε διασημότητες, ούτε λεφτά με ουρά. 

Θα παραθέσω εδώ και μία απάντηση που μου δόθηκε σε ένα άλλο forum στο οποίο έθεσα το ίδιο θέμα και μου φάνηκε εύστοχη: Εάν έτσι κι αλλιώς δεν προορίζεται το υλικό για να κάνει πολλές χιλιάδες views στο ΥΤ ή στο TikTok ή στο whatever, ένα album έχει το πλεονέκτημα ότι ακόμη και αν πουλήσεις 200 κομμάτια που λέει ο λόγος, βγαίνουν κάποια μικροέξοδα, συμβάλει στη βιωσιμότητα της φάσης. Πχ, με 5 ευρώ κέρδος το κομμάτι μαζεύεται ένα μικρό budget για κάποιο αξιοπρεπές βιντεάκι, με το οποίο μπορείς να προωθήσεις την όλη φάση κλπ. Ίσως από αυτή τη σκοπιά, έχει ακόμη ένα μικρό νόημα το album και μάλιστα και σε physical format για να μπορεί να προωθηθεί και σε live κλπ. Ίσως.
   

Δε πιστεύω οτι οι μουσικοί οφείλουν να είναι και promoters & businessmen κι όλα αυτά.


Εγώ πάλι πιστεύω πώς ελλείψει παραγωγών, promoters κλπ, οι μουσικοί είναι αναγκασμένοι να έχουν και αυτόν τον ρόλο. Οι περισσότερες μεγάλες μπάντες έτσι κι αλλιώς, από τους Beatles μέχρι τους SOAD δεν νομίζω ότι θα είχαν φτάσει και πολύ μακριά αν δεν ειχαν από πίσω όλο αυτό το κομμάτι της βιομηχανίας. Πιθανότατα δε θα τους ήξερε ούτε η μανα τους εδώ που τα λέμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και εγώ είμαι στην ίδια μοίρα, και ψάχνομαι. Σε λίγο θα κυκλοφορήσω ένα concept album 20 τραγουδιών(διάρκειας 100 λεπτων) και 2 χρονων δουλειας. Προσπαθώ να το προωθήσω μόνος μέσω bandcamp και με ένα lyric movie στο youtube. Πολλά τα έξοδα και οι εργατοώρες. Έστω και ένας να το αγοράσει που δεν τον ξέρω, θα κάνω και την συνέχεια του. Ξέρω ότι θα το ακούσουν μόνο οι φίλοι και αυτοί δύσκολα.

Έχω κυκλοφορήσει 3 singles(στο youtube) μέχρι στιγμής για την προώθηση.

Είμαστε πια και μουσικοί και promoters, αναγκαστικά. Αλλά με τόση πολύ πληροφορία(εννοώ δίσκους που κυκλοφορούν) τα περισσότερα χάνονται...

Ετοιμάστε τον δίσκο, η το ep, κυκλοφορήστε κάποια singles πρώτα(στο youtube και σε κάποια άλλη πλατφόρμα) και προσπαθήστε να παίξετε όσα πιο πολλά live μπορείτε για την προώθηση(οταν το επιτρέψουν οι συνθήκες).

Θα θίξω και κάτι άλλο. Εγώ ανεβάζω τις δουλειές μου μόνο στο bandcamp. Μπορεί να τις ακούσει κάποιος και εαν θέλει να αγοράσει. Aπό τις άλλες streaming πλατφόρμες έχεις μηδαμινό κέρδος εάν είσαι μικρή μπάντα. Εννοείται ότι ανεβάζω και στο youtube.

Καλή επιτυχία και υγεία εύχομαι, σε όλα τα παιδιά!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
o κόσμος πάντα ήθελε κάποιον να του πει τι να ακούσει. Κάποτε υπήρχαν ραδιόφωνα και dj. Σήμερα υπάρχουν κανάλια στο διαδίκτυο. Όπως υπάρχουν εκατομύρια μουσικοί που παράγουν και "διαθέτουν" μουσική υπάρχουν χιλιάδες κανάλια που δυστυχώς δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια. (δεν μιλάω για πληρωμένους κολοσσούς. Και οι μικροί που μας φαίνονται δηλ μικροί πληρωμένοι είναι αλλά τα μεγέθη είναι άλλα). Επίσης σε όλα αυτά τα μέσα η μουσική διατίθεται off line. Αυτό σημαίνει ότι ο ακροατής δεν είναι υποχρεωμένος να την ακούσει ώς το τέλος για να ακούσει το επόμενο κ.ο.κ. Μπορεί να ακούσει 15 δλ και πάει αλλού. Συνεπώς ζούμε όλη την κατάρα του διαδίκτυου μαζί με τα καλά του.

Ποιά είναι η κατάρα?

α. το loudness, δηλ όποιος είναι πιό δυνατός πατάει τον άλλον

β. η πρώτη εντύπωση, δηλ το αρχικό (ή και το τελευταίο που προμοτάρει το επόμενο) capture του κάθε βίντεο, με την γκριμάτσα

γ. ο παραπλανητικός ή κλικαδόρικος τίτλος που 9 στις 10 φορές δεν λέει τίποτα από αυτό που διαφημίζει

δ. η δυνατότητα να τα ακούσεις όλα (και ουσιαστικά τίποτα καθώς μπορείς να το σταματήσεις για να πας παρακάτω - πχ σε ένα βίντεο που σε προδιαθέτει από την αρχή ότι στο τέλος υπάρχει έκπληξη ή δώρο ή αναγγελία μπορείς να το προχωρήσεις και να μη δεις ό,τι προηγείται)

ε. η ποσότητα (παλιά έπαιρνες μια γεύση στο ράδιο και μετά πλήρωνες για να το αποκτήσεις. Σήμερα όλα είναι "δωρεάν"

στ. η ποιότητα του streaming. Παλιά είχες μια μέτρια ποιότητα στα ΑΜ, και πολύ καλύτερα στα FM και ηχογραφούσες το πολύ σε μια κασέτα μαζί με τα λόγια του εκφωνητή. Αρα έπρεπε να πληρώσεις για να αγοράσεις ένα βινύλιο. Από τη στιγμή που όλα έγιναν ψηφιακά και κοπιάρονται, παρά τους αλγορίθμους κλειδώματος σήμερα με ένα κατεβαστήρι έχεις ό,τι θες και με τα mp3 δεν είσαι πολύ μακρυά από το 16/44

ζ. Η real time επαφή και επικοινωνία με τον παραγωγό παρουσιαστή. Σε μιά ζωντανή εκπομπή ραδιοφώνου (πάλι γι αυτό μιλάμε) μπορούσες να τηλεφωνήσεις πχ και να διαμορφώσεις και συ το πρόγραμμα και να το ζήσεις. Σήμερα μπορεί να βάλεις ένα σχόλιο και να σου απαντηθεί μετά από 2 μέρες ή 2 χρόνια ή ακόμα και σε Live podcasts όπου τρέχουν τα σχόλια στην οθόνη, πάλι υπάρχει ένας ωκεανός από σχόλια που περνάνε μπροστά σου σαν τραίνο.

Γενικά αυτή η υπερ-προσφορά, δηλαδή στα "δίνω" όλα είναι το πιό δύσκολο για τον ακροατή αλλά και για τον παραγωγό.

Εχοντας σήμερα στη δυνατότητά μου όλη τη μουσική του κόσμου και πληρώνοντας συνδρομές στο spotify και στο tidal τελικά σπάνια ακούω από αυτά (μόνο ψάχνω αν χρειαστεί κάτι άγνωστο) και προτιμώ να ακούσω τι θα μου προτείνει ένας φίλος, ένας φίλος από το νοιζ, ή κάποιος που ξέρω ότι η γνώμη μου μετράει. Ψάχνοντας επίσης κάποιους που με ακολουθούν στο soundcloud (θεωρώντας ότι υπάρχει κάτι κοινό) βρίσκω ενδιαφέροντα πράγματα, αλλά.....θα το ακούσω μια φορά και....τέλος.

Ασχολήθηκα με την υπόθεση ("ασχολήθηκα") για κάποια χρόνια, με δοκιμαστικά βίντεο, με youtube, soundcloud, facebook, και είδα τι ζόρι είναι. Βασικά περισσότερο για να αποκρυπτογραφήσω τα μυστικά τους. Όχι για να κερδίσω "ακροαματικότητα". Από το 1975 που άρχισα να παίζω μουσική για άλλους κυρίως έπαιζα πρώτα για μένα. Ετσι είχα κοινό μετρημένο. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα και δεν με ενδιαφέρει.

Συνεπώς όταν κυκλοφορήσω στις πλατφόρμες (ή θα χρηματοδοτήσω μόνος μου την έκδοση κάποιων cd ή και...βινυλίων) θα γίνει μόνο για λόγους legacy, δηλαδή να καταγραφούν κάπου σε συμβατική μορφή και όχι άυλα σε ένα σύννεφο για τις επόμενες γενιές, όσο και να ακούγεται αυτό ρομαντικό και ουτοπικό.

Γι αυτό το λόγο δεν με απασχολεί καθόλου το σε τί μορφή θα κυκλοφορήσω, όταν, και εάν, αυτό γίνει.

 
το album οπως και το single προωθηση θελουν. Πρεπει ο καθενας να σκεφτει τι αντιπροσωπευει και τι εικονα θελει να βγαλει προς τα εξω και φυσικα ολα ειναι συναρτηση χρονου και προυπολογισμου

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top