Ως προς τι θα ωφελήσει ο ενισχυτής αγαπητέ μου?
Κατ' αρχήν έχε υπόψιν ότι καταργείς τη στερεοφωνία εφόσον δουλεύεις με ενισχυτή ή αυτοενισχυόμενο monitor. Δηλαδή θα βγαίνεις μόνο με L (mono) μονοφωνικά δηλαδή πράγμα που σου καταστρέφει τη στερεοφωνία των ήχων εξού και την όλη ομορφιά των εφφέ.
Αυτό δεν είναι πρόβλημα στα floor monitors όταν παίζεις με μπάντα σε live γιατί οι ήχοι όλων των synth είναι φτιαγμένοι έτσι ώστε τα effects να βγαίνουν όλα από το αριστερό κανάλι (L-mono-main out).
Έπειτα το τι ακούς εσύ πάνω στο stage είναι πολύ σχετικό με το τι βγαίνει έξω από το main mix. Εσύ μπορεί να θες να ακούς μόνο μπότα και κιθάρα πχ δεν σημαίνει ότι έξω βγαίνουν μπότα και κιθάρα.
Πρέπει να ξεχωρίσεις το θέμα live και το θέμα πρόβες.
Άλλο το ένα και άλλο το άλλο και καμιά σχέση μεταξύ τους στον ήχο και στο στήσιμο.
Στις πρόβες μπορείς να πάρεις είτε ένα mini-stereo 150W+ και να το δουλεύεις στερεοφωνικά από το aux/tape/md in ή έναν φτηνό ενισχυτή κιθάρας 25W που θα σε βγάζει όμως μονοφωνικά. Εαν θες σώνει και καλά να ακούς stereo στις πρόβες με ενισχυτή πρέπει να πάρεις 2 ενισχυτές έναν για κάθε έξοδο Left(mono) & Right πράγμα ασύμφορο.
Από την άλλη το θέμα live είναι θέμα ηχολήπτη. Εαν δεν σε καλύπτει ο εξοπλισμός του ηχολήπτη και θες να δουλεύεις με δικό σου monitor ή δουλεύετε με δικά σας μηχανήματα μπορείς να καταφύγεις στην αγορά ενός floor monitor 50-80W είναι υπεραρκετά τα οποία θα παίρνουν σήμα από το aux return της κεντρικής σας κονσόλας. Ο ενισχυτής στη προκειμένη περίπτωση είναι άχρηστος αφού θα βγαίνετε από το κεντρικό pa, είτε μαγαζιού είτε δικό σας.
Σε ότι πλήκτρα έχεις θα υπολογίζεις πάντα τις εξόδους σου Χ2 σε ζευγάρια L&R, δηλαδή 1 synth-2out, 2synth-4out, 3synth-6out κοκ
Εάν μετά θες να συμπληρώσεις synthia μπορείς να πάρεις ένα μικρό μικτάκι για τις πρόβες και για τα live πριν στείλεις σήμα στην κεντρική κονσόλα.
Λίγες εξαιρέσεις ισχύουν μόνο για κάποια αναλογικά synth που έχουν μία έξοδο (L-mono) πχ Korg Σ, minimoog κτλ εκεί δεν χρειάζεσαι stero outpouts.
Αυτά τα ολίγα 8)