AC15: stock μεγάφωνο --> eminence TONKER (Και bonus ήχοι)

harilatron

Ενεργό μέλος
Staff member
Μηνύματα
9,821
Πόντοι
198
Λοιπόν, είπα να αντικαταστήσω το στοκ μεγάφωνο του AC15CC1 με ένα Eminence TONKER. Κι επειδή ο βασικός λόγος ήταν κάποια ξυρίζοντα πρίμα στα γκαζοπέταλα, είπα να πάω στα 8Ω.

Η κιθάρα της "δοκιμής" ήταν μια strat με μαγνήτες EMG DG-20 .

Η συνδεσμολογία είχε ως εξής: Κιθάρα--->Fulltone69---->BOSS CS3 (modded)--->Κάρτα (Δηλαδή κατάγραψα το σήμα direct χωρίς κάποια προσομοίωση). Με αυτό τον τρόπο έγραψα 2 πολύ σύντομα clips ένα με το fuzz ανοικτό και ένα με το fuzz κλειστό (o compressor ήταν "on" και στις 2 περιπτώσεις).

Στη συνέχεια, έστειλα το σήμα από την κάρτα στα υπόλοιπα πετάλια (αυτά που ακολουθούν τον κομπρέσσορα) και -φυσικά- στον ενισχυτή (reamp).

Για το "βρώμικο" clip μπήκε "on" και ένα MI Audio Tube zone.

To καθαρό πήγε στην ουσία buffered στον ενισχυτή.

Ηχογράφησα (reamped) τα δύο clips πριν "ξηλώσω" το stock μεγάφωνο και (σημαδεύοντας το ίδιο καρώ του VOX) έγραψα ξανά μετά.

Και μια και ήμουν έτοιμος για το όλο κόλπο, έστειλα το ίδιο σήμα και σε άλλα δύο μηχανήματα. Στον RIVERA R100 212 και στον champion 600.

Ο champion παίζει σε μία closed-back  αυτοσχέδια καμπίνα. Το μικρόφωνο ήταν ένα AKG D770 που πήρα μια μέρα βιαστικά στο μαγαζί της γειτονιάς μου (δεν μου αρέσει καθόλου αλλά έχω "ξεμείνει" μαζί του).

Να επισημάνω ότι μεγάλος αδικημένος ήταν ο καημένος ο riveras ο οποίος σε αντίθεση με τον VOX και τον champion δεν μπόρεσε να "ανοίξει" να χρωματίσει (και να "do his thang" εν ολίγοις) καθώς

1) είναι στριμωγμένος σε μία γωνία.

2) ούτε εγώ δεν αντέχω μέσα στο home studio να ανοίξω το master του πάνω από το 2. 

3) (και βασικότερο) λόγω του (2) απουσίαζε η "φυσική συμπίεση" (παρά το γεγονός ότι το αρχικό σήμα ήταν λίγο κομπρεσσαρισμένο). Ως εκ τούτου,  προκειμένου να φέρω την ηχογράφηση στην ίδια RMS στάθμη με τους άλλους, αναγκάστηκα να του "φορέσω" ένα limiter του logic.

Και στα 2 clips ακούγονται με την εξής σειρά: Το DIRECT σήμα, VOX Wharfedale 16Ω, VOX Tonker 8Ω, RIVERA 212, champion 600. 

Τα συμπεράσματα δικά σας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
α) Που είναι τα κλιπς ??  :)

β) Στο reamping εδωσες line ή instrument σήμα στους ενισχυτές ? γιατί οι έξοδοι της κάρτας φαντάζομαι πως είναι line...

 
ΟΚ ανέβηκαν τα clips.

Η έξοδος της κάρτας είναι -προφανώς- line αλλά το σήμα της πήγε τα πετάλια. Οχι στην είσοδο των ενισχυτών. :)

Οι στάθμες... ήταν χαμηλωμένες....είμαι σίγουρος ότι ήταν κοντά στις κανονικές στάθμες που βγάζει η κιθάρα.  :)

 
Οκ, πρώτη εντύπωση :

Το Whalferdale παρά την φτήνια του έχει τίμιο brit ήχο. Μου θύμισε ειδικά με το fuzz κλασικές Βρετανικές ηχογραφήσεις, ενώ το Tonker είναι προφανώς (στα αυτιά μου) πιο ...αμερικανιά με τον ήχο πιο μαζεμένο και χαμηλομεσαίο. Παραδόξως ο Rivera μου ακούστηκε πιο πεθαμένος σε αρμονικές αλλά μπορεί να φταίει και η γωνία του μικροφώνου. Για τον Champion δεν εχω να πώ κάτι ιδιαίτερο, μια που δεν είναι κάτι ιδιαίτερο γενικά (ποτέ δεν τον χώνεψα να σου πώ την αλήθεια  ::) )

Ωραίο τεστ πάντως Χαρίλαε, θέλουμε  κι άλλα τετοια  ;D

 
Προσωπική αξιολόγηση (απ'το χειρότερο προς το καλύτερο):

Clean:

Direct-Champion-Vox-Emimence-Rivera (σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των τριών τελευταίων). Ψηφίζω Rivera ως καλύτερο γιατί θεώρησα ότι αποδίδει έναν όμορφο μέσο όρο των άλλων δύο.

Fuzz:

Champion-Direct (εδώ ο Champion χάνει με τα χέρια κάτω)-Rivera-Eminence-Vox. Εδώ απλά, για αυτό που έπαιζες μου άρεσε καλύτερα το Vox, με το Tonker να χάνει στα σημεία και τον rivera απλώς να μην μου αφήνει γεύση του γούστου μου.

Ευχαριστούμε για το χρόνο σου! Πολύ ενδιαφέρον test. ;)

 
Εξαιρετική προσπάθεια Χαριλατρόνιο και σε ευχαριστούμε... πήγαινέ το ντε στο Testing one, two!

Aυτό που ακούω καθαρά είναι ότι ο Rivera είναι πιο σκοτεινός, ότι οι ωμικές διαφορές στα πρίμα των γκαζιών ακούγονται αρκετά στο δεύτερο κλιπ, ότι ο Champ είναι κάπως ασαφής, ότι το direct βρώμικο δεν μου αρέσει καθόλου, ότι το καθαρό σήμα ακούγεται ωραίο... και ότι ο ρυθμός στο "βρώμικο" κλιπάκι μου θυμίζει πολύ το υπεραγαπημένο "Από Μια Άδεια Καρδιά" από Τρύπες, το οποίο βεβαίως έβαλα να ακούσω πάραυτα (αν είχα και το βινύλιο μαζί μου θα το έβαζα - συγκινήθηκα και μόνο που το θυμήθηκα). 

Δεν καταλαβαίνω ωστόσο γιατί άνοιξες και το Tube Zone μετά το κομπρεσσοράκι και το 69.

Επίσης, ήθελα να σε ρωτήσω για το '69: δεν σου φαίνονται οι EMG ότι το "μπουκώνουν"; Πιστεύω ότι σαν γνήσια αναπαραγωγή παλιατζούρας, συμβιώνει καλά μόνο με ήπια σήματα από single coils. Είναι το πετάλι που με έχει δυσκολέψει περισσότερο από κάθε άλλο στο να βγάλω καλό ήχο, ειδικά με την αλλαγή ενισχυτών. Η εύρεση του sweet spot του είναι φοβερά ψυχοφθόρος διαδικασία, κατά την οποία πάντα περνάνε συνεχώς σκέψεις να το πουλήσω (μετά σκέφτομαι ότι είναι πια συλλεκτικό αλλά ότι αν προσπαθήσω να το πουλήσω, θα πιάσει max 120 ευρώ και ξενερώνω).

Α, ναι, και η προτίμηση στα βρώμικα ήταν ο Vox στα 8Ω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
με τα πολυ λιγα που μπορω να κρινω λεω πως:

1)ο fender ειναι απαλευτος!!! ειμαι φαν του deluxe reverb αλλα ο συγκεκριμενος ειναι γτπ....

2)ο rivera ειναι η χρυση τομη μεταξυ των αλλων δυο αλλα κατι του λειπει .... και δν δικαιολογει την φημη και τα λεφτα του...(βεβαια κατι λεει στα καθαρα αλλα και παλι οχι πολλα)

3) το tonker "μαζευει" γενικως" πολλα πραγματα και στρωνει τον ηχο , αλλα οχι με την καλη εννοια!!! αν παρεις vox θες να ξυριζει λιγο, στο βρωμικο να κοβει δυνατα μεσα απο ολες τις συχνοτητες σε μια μπαντα!!!οποτε περιεργως καταληγω στο whalferdale... παρα το κραξιμο που εχει φαει κατα καιρους αυτο που πρεπει να κανει (δλδ εναν brit καθαρα ηχο) το κανει!!!βρε και δν του φαινοτανε!!! ;)

 
Φοβερό και πολύ-πολύ ενδιαφέρον τεστ! Εύγε!

Δυσκολεύτηκα πολύ ν' αποφασίσω, ακόμα και μετά από πολλές ακροάσεις. Κάθε ήχος έχει τον χαρακτήρα του.

Με σειρά προτίμησης

1.clean: Τonker, Wharfedale, Riviera, Direct, Champion

2. fuzz: Tonker, Wharfedale, Direct, Riviera, Champion

Να σημειώσω ότι ο Riviera μου ακούγεται ο πιο ξεχωριστός και αυτός με τον πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα και ίσως υπο άλλες συνθήκες (και ρυθμίσεις) να μου άρεσε ακόμη περισσότερο.

Ελπίζω αύριο-μεθαύριο που θα τ' ξανακούσω να καταλήξω στα ίδια συμπεράσματα.

 
Το βασικότερο μάθημα που πήρα από όλη την ιστορία είναι ότι χρειάζομαι ένα καλύτερο μικρόφωνο ;D .

Αυτό που συνέβη σε όλες τις ηχογραφήσεις, είναι ότι έχουν χαθεί κάποια πρίμα και κάποια "λεπτομέρεια" σε όλους τους ήχους. Τα ενοχλητικά -ξυριστικά- πρίμα του Whalferdale δεν πέρασαν τόσο ενοχλητικά στην ηχογράφηση και κατ' αναλογία "θάμπωσαν" λίγο και οι υπόλοιποι ήχοι. Όταν γράφω, αισθάνομαι "νομιμοποιημένος" να βάλω EQ αλλά τώρα δεν μπορούσα να το κάνω (χρειάστηκε όμως και έβαλα όμως ένα limiter στον Rivera, ΠΑΡΟΛΟ που δεν χρειαζόταν το dry).

Σαν γενικό σχόλιο, ο VOX με το Whalferdale "έγραψε" πολύ καλύτερα (σε σχέση με τους άλλους) από ότι ακουγόταν.  

Η ακρόαση των clips λοιπόν, πρέπει να γίνεται συγκριτικά και όχι ως τεκμήριο του πως ακριβώς ακούγεται ο καθένας από τους ενισχυτές.

@Bloody_Sunday, δεν το έβαλα στo "Testing... " γιατί δεν είναι κανονικό τέστ κάποιου προϊόντος αλλά στην πραγματικότητα... μόνο μιας αλλαγής μεγαφώνου. (Τα υπόλοιπα (όπως π.χ. οι θέσεις των κουμπιών του fuzz....) είναι κάπως υποκειμενικά)

Σε σχέση με το 69 .... είναι πράγματι δαιμονισμένο :) . Και με τους EMG, ναι... δεν είναι στα καλύτερά του.  Με το tube zone ανοιχτό (και πολύ λίγο gain), μπορείς να "κουρέψεις" λίγα πρίμα (και να δώσεις μεσαία) αν είναι να το στείλεις σε ενισχυτή με έντονο τέτοιο στοιχείο όπως ο εν λόγω vox. Έτσι το χρησιμοποιούσα στον vox. Οι άλλοι 2 το "πάλευαν" και χωρίς το σχετικό "EQ".  Τώρα το "παλεύουν" και οι 3.

bloody_sunday είπε:
....και ότι ο ρυθμός στο "βρώμικο" κλιπάκι μου θυμίζει πολύ το υπεραγαπημένο "Από Μια Άδεια Καρδιά" από Τρύπες.....
Καλά.... νόμιζα ότι αυτό παίζω.... αλλά μόλις τώρα το έβαλα και το άκουσα και συνειδητοποίησα ότι είναι λίγο διαφορετικό  :P (Είχα να το ακούσω χρόνια  :) ).

 
Εξαιρετικη δουλεια, δεν πιστευω οτι θα μπορουσε να ειχε γινει πιο αντικειμενικα.

Στο καθαρο και γω προτιμω τον VOX με το Wharfedale, ακουγεται πολυ "διαυγης", μου αφηνει ομως την εντυπωση οτι με λιγο περισσοτερο κοπανημα θα ξυριζει, ωραιες αρμονικες παρολα αυτα...

Το Tonker μου ακουστηκε πιο ισορροπημενο, αλλα λιγο μουντο.

Ο rivera δεν μου πολυαρεσε (ετσι γραφεται αραγε?)πολλα μεσαια, αλλα παιζουν οι λογοι που ειπες οποτε...

O champion ακουστηκε γλυκουλης, με εμφανη ελλειψη αρμονικων ομως.

Στο βρωμικο ο μαμησιος Vox δεν ειπε πολλα σε αντιθεση με τον tonker Vox που μου αρεσε αρκετα.

Ο Riveras παλι πολυ μπασσο-μεσαιος, αλλα ειπαμε...Αν εχεις χρονο καποια στιγμη ετοιμασε ενα πιο αντιπροσωπευτικο clip.

Ο champion ακουστηκε πολυ φτηνια ρε γαμωτο, κριμα γιατι εψηνα αυτο το ενισχυτακι...

Οσο γι'αυτο

bloody_sunday είπε:
ο ρυθμός στο "βρώμικο" κλιπάκι μου θυμίζει πολύ το υπεραγαπημένο "Από Μια Άδεια Καρδιά" από Τρύπες, το οποίο βεβαίως έβαλα να ακούσω πάραυτα (αν είχα και το βινύλιο μαζί μου θα το έβαζα - συγκινήθηκα και μόνο που το θυμήθηκα). 
πραγματικα ηταν συγκινητικο, ειχα καιρο να ακουσω Τρυπες  :'(

Off-topic: τη συνεντευξη του Αγγελακα στο mad την εχετε δει? λεει πολυ ωραια πραγματα για τις Τρυπες...

 
Το βασικότερο μάθημα που πήρα από όλη την ιστορία είναι ότι χρειάζομαι ένα καλύτερο μικρόφωνο
ΑΚΡΙΒΩΣ... :) :) ;)

 
Καλημέρα κι από μένα, thanx harilatron για τις πρωινές A/B/C/D/E δοκιμασίες.

Λοιπόν ,αφού βασικά επισημάνουμε ότι το πρώτο που άκουσα ήταν το υπέροχο hi cut "πέπλο" του μικροφώνου(δεν είναι καθόλου κακό μικρόφωνο, απλά η λήψη του αλλάζει δραματικά σε μεγάλες εντάσεις και δυναμικά παιξίματα και το έχω χρησιμοποιήσει για ηχογράφηση σε καμπάνα τρομπονιού και ως under mic για ταμπούρο),

προχωράμε στα αποτελέσματα του test.

1o σύστημα ακρόασης: windows media player- on board κάρτα ήχου laptop- headphones AKG 240 studio- αυτιά ziggy 440(μετά από 1 διπλό espresso)

-clean: Vox stock/ Rivera/ Vox tonker /champion / direct

-fuzzed: Vox stock/ Vox tonker /Rivera / direct/ champion(μάλλον έχει πάρει διαζύγιο με το fuzz ή φταίει η    καμπίνα του)

2ο σύστημα ακρόασης: magix samplitude- motu 24 i/o- dynaudio BM 15A monitors- αυτιά ziggy 440( μετά από 3 διπλούς espresso και τηλεφώνημα από eurobank για χρωστούμενες δόσεις)

Εδώ παρενέβην λίγο ανοίγοντας  με το Eq του samplitude ελαφρά τα ψηλά(1 dB) με κεντρική συχνότητα τα    13 kHz και πολύ φαρδύ Q, ίσα-ίσα για να εξισορροπίσω την κατα την γνώμη μου απώλεια ευκρίνιας λόγω χρήσης του συγκεκριμένου μικροφώνου.

-clean: Rivera/ Vox stock/ Vox tonker/ champion/ direct

-fuzzed: Vox stock/ Rivera/ Vox tonker/ direct/ champion

Γενικά να πω ότι ο Rivera πρέπει να είναι μαγικός αν ανοίξεις το volume ,το fuzz μαζί του δεν ακουγόταν τόσο σαν fuzz αλλά ήταν και πάλι πολύ ωραίο και ότι το ηχείο που έχει ο Vox από τη μάνα του μου άρεσε λίγο περισσότερο αλλά αυτά είναι τα brit γούστα μου...

τέλος μου άρεσαν και τα θεματάκια που διάλεξες να παίξεις Harilatron (παίζει κι αυτό ρόλο στα rest)

αυτά εν ολίγοις,    cheers ;)

 
Εύγε νέε μου!

Πολύ καλοστημένο συγκριτικό τεστ.

Βέβαια εδώ συγκρίνουμε μήλα με αχλάδια, αλλά είναι πολύ χρήσιμο στο να καταλάβει κανείς τις διαφορές που προκύπτουν παίζοντας με τα μεγάφωνα.

Εγώ εκτιμώ τα Eminence καθώς είναι συνήθως πιό ισορροπημένα και πιό κοντά στον ήχο της κιθάρας. Και σ' αυτή την περίπτωση ο συνδυασμός VOX Tonker 8Ω με κέρδισε.

Ολοι οι ήχοι πάντως είναι χρήσιμοι σε δεδομένη στιγμή και ύφος.

Απλά αυτή η καμπινούλα του Champ μάλλον έγκυος μου κάνει...

Μόνο χαμηλομεσαία και βουητό έχει και δεν θα "καθάριζε" εύκολα σε μια ενορχήστρωση.

 
Ωραίο τεστάκι harilatron.. Η ουσία κυρίως είναι στο να καταλάβουμε τις διαφορές ανάμεσα σε vox stock και tonker και τα άλλα απλά θεωρώ ότι τα έβαλες ως bonus (λόγω των ζητημάτων που προανέφερες με τον rivera).

Για τον champion δε, sorry αλλά νομίζω ότι είναι εκτός συναγωνισμού. Είναι πολύ μουντός για να γίνει οποιαδήποτε αναφορά..

Επομένως, κρίνοντας μόνο τις δύο εκδοχές του vox , στα καθαρά προτιμώ το stock μεγάφωνο, όχι ως "ποιοτικά" καλύτερο, αλλά γιατί νομίζω ότι είναι πιο κοντά στον chiming ήχο της vox.

Στα βρώμικα, ιδανικά θα ήθελα κάτι ανάμεσα στις δύο εκδοχές (το οποίο θα μπορούσε να επιτευχθεί με eq), ωστόσο και εδώ θεωρώ ότι κάθε εκδοχή μπορεί να βρει τη χρήση της. Λέω δλδ ότι κανένα από τα δύο μεγάφωνα δεν μου ακούγεται "καλύτερο", αλλά είναι θέμα γούστου και εφαρμογής.

Έχω πάντως την εντύπωση, ότι σε full ενορχηστρώσεις το stock μεγάφωνο θα κάθεται πιο καλά ή πιο εύκολα αν θες. Θα σου αναφέρω ότι κάπου, κάποτε σε ένα περιβάλλον που είχα βρεθεί με πολλούς διαθέσιμους ενισχυτές, υπήρχε και ένας vox ac - 30, ο οποίος ήταν αρκετά κουραστικός στα αυτιά (για να παίζεις απλά), όμως στην ηχογράφηση καθόταν πολύ καλύτερα από όλους τους άλλους.. Απλά επειδή ανέφερες κάτι παρόμοιο..

 
Πραγματικά thanks harilatron! Είχα μεγάλη απορία για το πως ακούγεται το tonker

στον εν λόγω ενισχυτή...Πάντως με κέρδισε το stock ηχείο και στα καθαρά και στα βρώμικα!  ;) 

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top