2 ενισχυτες κιθαρας in stereo

panosprog

Νέο μέλος
Μηνύματα
688
Πόντοι
18
Καλησπερα σε ολους ειπα να ανοιξω ξανα αυτο το θεμα το ειχα ανοιξει και στο παρελθον αλλα επειδη σκεφτομαι σοβαρα την αποκτηση ενος δευτερου ενισχυτη (εχω αρχισει και ξεφορτωνομαι αρκετα πεταλια γι αυτο το λογο ελπιζω μονο να μην το μετανιωσω και να πρεπει να τα ξαναποκτησω ;D)Στις ερωτησεις λοιπον,1)μπορω να συνδιασω π.χ. solid state ενισχυτη με λαμπατο? 2)πρεπει να υπαρχει καποια αντιστοιχια και στα βατ τους? 3) παιζει ρολο ο χαρακτηρας του καθε ενισχυτη για να συνδιαζονται τα ηχοχρωματα τους? 4) τα ηχεια επισης πρεπει να εχουν τις ιδιες διαστασεις  η τον ιδιο αριθμο? 5) καποιοι συνδιασμοι που εχετε κανει εσεις και θεωρειτε οτι ηταν πετυχημενοι  ??? Ελπιζω να μην σας κουρασα με τις ερωτησεις ;D

 
Κοίταξε,

Εγώ έχω πειραματιστεί πολλάκις με την μανία του στερεο. Αλλά ως άφραγκος και γω δεν κατόρθωσα να βρώ 2 λαμπάτους... Οπότε λάμπα και solid state πήγανε παρέα.

Vox ac 4 και Marshall mg 30 που έχει μείνει από παλιά.

Και οι δύο έχουν 8 άρια ηχεία και αντικειμενικά βγάζουν πάνω κάτω τα ίδια βαττ.

Το delay με το στέρεο ήταν μαγικό δεν μπορώ να πω.... Παρ'όλα αυτά η διαφορά στο ηχόχρωμα και ο επιφανειακός ήχος των τρανζιστορ με χάλασαν. Στην παραμόρφωση πραγματικά αλλοιωνόταν ο τόνος... Το ηχόχρωμα των ενισχυτών δεν ταίριαζε...

Επίσης είχα πειραματιστεί και με έναν Peavey ValveKing 112 που είχα παλαιότερα με τον μαρσαλ... εκεί το χάσμα ήταν αγεφύρωτο βέβαια...

  Με αυτά έχω δοκιμάσει stereo... και δεν με έθισε...

Σου προτείνω να το δοκιμάσεις πάντως. Ιδιαίτερα αξίζει αν παίζεις με delay. Αλλιώς προσπάθησε να βρείς πολύ ταιριαστούς ενισχυτές. Ίδιας μάρκας η κατηγορίας τουλάχιστον... Πάντως θα στο συνιστούσα με 2 λαμπάτους προσεκτικά επιλεγμένους... Ο όγκος θα σε τρελάνει  8) .

 
Εάν κατάλαβα καλά θέλεις να στήσεις ένα stereo ηχητικό σύστημα με δύο εντελώς διαφορετικούς μονοφωνικούς ενισχυτές;

Επίσης, σε αυτό το "σύστημα" ποιά stereo μηχανήματα θα συνδέσεις;

Το να συνδέσεις μία μονοφωνική έξοδο σε δύο ενισχυτές (παράλληλα) δεν σημαίνει ότι αυτό το πράγμα είναι stereo.

Μήπως εννοείς κάτι άλλο;

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Εάν κατάλαβα καλά θέλεις να στήσεις ένα stereo ηχητικό σύστημα με δύο εντελώς διαφορετικούς μονοφωνικούς ενισχυτές;

Επίσης, σε αυτό το "σύστημα" ποιά stereo μηχανήματα θα συνδέσεις;

Το να συνδέσεις μία μονοφωνική έξοδο σε δύο ενισχυτές (παράλληλα) δεν σημαίνει ότι αυτό το πράγμα είναι stereo.

Μήπως εννοείς κάτι άλλο;
Aυτο που θελω να κανω ειναι αυτο που περιγραφει ο φιλος απο πανω αυτη την ορολογια βλεπω χρησιμοποιουν οσοι κανουν το ιδιο τωρα αν δεν ειναι σωστη  ::) στερεοφωνικο θα ειναι ενα delay πεταλι.
 
Φιλε pmy1445 ευχαριστω για τις απαντησεις εγω αντιθετα εχω τον solid state και σκεφτομαι να παρω τον λαμπατο ;D

 
panosprog είπε:
Aυτο που θελω να κανω ειναι αυτο που περιγραφει ο φιλος απο πανω αυτη την ορολογια βλεπω χρησιμοποιουν οσοι κανουν το ιδιο τωρα αν δεν ειναι σωστη  ::) στερεοφωνικο θα ειναι ενα delay πεταλι.
Τότε άλλαξε τον τίτλο του thread, άλλο πράγμα καταλαβαίνει ο επισκέπτης.
 
Εγω αυτο το κανω καθημερινα συνδιαζοντας εναν Roland cube 30 με τον Heritage Liberty 45w που ειναι φυσικα φουλ λαμπα "καθαρος " ενισχυτης με 2 6l6 τελικες . 

Βεβαια η διαφορα αποδοσης ειναι τεραστια ο ενας παιζει στο 1.5 το πολυ και ο αλλος στο 7 ;D... ,αλλα σε εντασεις ενος υποτυπωδως μονωμενου δωματιου που εχω παιζουν μια χαρα και το απολαμβανω ,κυριως μεσω ενος stereo chorus .Για λιγο ομως,γιατι  επειδη το αποτελεσμα ειναι λιγο ...βεβιασμενα εντυπωσιακο(!) κουραζει ολο αυτο το μπουγιο σε  ενα δωματιο...Ατυχως δεν ειχα ποτε την ευκαιρια να παιξω live με δυο ενισχυτες stereo για να δω πως ειναι στην πραγματικη ζωη! ;)

 
chord είπε:
Εγω αυτο το κανω καθημερινα συνδιαζοντας εναν Roland cube 30 με τον Heritage Liberty 45w που ειναι φυσικα φουλ λαμπα "καθαρος " ενισχυτης με 2 6l6 τελικες . 

Βεβαια η διαφορα αποδοσης ειναι τεραστια ο ενας παιζει στο 1.5 το πολυ και ο αλλος στο 7 ;D... ,αλλα σε εντασεις ενος υποτυπωδως μονωμενου δωματιου που εχω παιζουν μια χαρα και το απολαμβανω ,κυριως μεσω ενος stereo chorus .Για λιγο ομως,γιατι  επειδη το αποτελεσμα ειναι λιγο ...βεβιασμενα εντυπωσιακο(!) κουραζει ολο αυτο το μπουγιο σε  ενα δωματιο...Ατυχως δεν ειχα ποτε την ευκαιρια να παιξω live με δυο ενισχυτες stereo για να δω πως ειναι στην πραγματικη ζωη! ;)
Εγω εχω εναν Tech 21 Trademark 60 1x12 και σκεφτομαι την αποκτηση ενος λαμπατου 15w και μαλλον κεφαλιου μονοκαναλου σε συνδιασμο με 1 καμπινα 1χ12
 
Πολυ ωραιος και ΧΡΗΣΙΜΟΣ ενισχυτης !Τον ειχα και επαιζε καθημερινα στο σπιτι αλλα με ειχε βγαλει μια χαρα και σε  live!Ωραια ιδεα ο συνδιασμος που θελεις να κανεις.ΟΡΜΑ! ;)

 
Κοίταξε ανάλογα και τον χώρο που παίζεις. Πάντως λαμπάτο προτείνω να αγοράσεις σίγουρα...!  ;D Θα πάρεις άλλη άποψη πάνω στον ήχο της κιθάρας...! πάντως μην σε ξεγελούν τα watt συνίθως οι λαμπάτοι βγάζουν μεγάλη ισχύ και headroom κλπ... Ψάξε μεταχειρισμένους... Πάντως θα συμφωνήσω με τον φίλο παραπάνω ότι μετά απο λίγη ώρα γίνεται πολύ χαμός με το στέρεο. Και μάλιστα εγώ που το παίζω σε άδειο σπίτι και χωρίς μόνωση  ;D ;D  :P

 
Κατά τη γνώμη μου και κατόπιν αρκετών δοκιμών με διάφορους συνδιασμούς stereo:

1) To "βασικό" stereo setup όπου στην ουσία "σπας" το σήμα μετά από κάποιο delay ή chorus ή tremolo δεν έχει πολύ ενδιαφέρον από κάποια στιγμή και μετά. Σε συνθήκες live μπάντας μάλιστα μπορεί να προκαλέσει μέχρι και χάος.

2) Σε συνέχεια του παραπάνω και πιο πρακτικά: το πιο εύλογο σ'αυτή την περίπτωση είναι να δεις τη στέρεο εικόνα όπως θα την έβλεπες σε μια ηχογράφηση. Γι'αυτό το λόγο, μια πρακτική που όντως δουλεύει είναι modeling processor και direct to PA. Αν στο χώρο που παίζεις (ή στο σύστημα αναπαραγωγής στο σπίτι/πρόβα) η στερεοφωνική εικόνα μπορεί να ρυθμιστεί σωστά, το αποτέλεσμα θα είναι όπως αυτό που θα άκουγες σε ένα CD.

Προφανώς μπορεί να αποδοθεί το ίδιο και με "παραδοσιακά" μέσα (εκτός από modeling) αλλά το κόστος και το επίπεδο εμπλοκής είναι πολύ μεγαλύτερο. Για παραδειγμα, τα time based effects καλό θα ήταν να μπουν μετά το μικρόφωνο, πράγμα πολύ εξεζητημένο σε traditional setup.

3) Συνηθισμένο είναι να δημιουργείς ένα dual path setup, όπου ο κάθε ενισχυτής στην πραγματικότητα έχει διαφορετική χροιά και (ενδεχομένως) εφφέ. Αυτό δεν είναι ακριβώς στέρεο (για την ακρίβεια, δεν είναι καθόλου στέρεο) αλλά έχει μεγάλα πλεονεκτήματα, μιας και μπορείς να συνδιάσεις συχνοτικά τις δύο πηγές ώστε να "αλληλοσυμπληρώνονται".

4) Ακόμα πιο συνηθισμένο (και χρήσιμο) είναι φτιάξεις ένα Wet/Dry setup, όπου τα modulation και time effects πάνε μόνο στη μία πηγή. Αν μιλάμε για stereo effects, με την "κιθαριστική" έννοια πάντα του "stereo", τότε ακόμα καλύτερα W/D/W τοπολογία. Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείς τρεις ενισχυτές γι'αυτό. Καλύτερο είναι ο ένας ενισχυτής να είναι κάποιος τελικός stereo και να χρησιμοποιηθούν 2 καμπίνες. Πρακτικά το κόστος μάλιστα είναι μικρότερο έτσι.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ένα βασικό στοιχείο είναι να μπορείς να ελέγχεις τις στάθμες κάθε πηγής, και σε κάθε περίπτωση. Η χρήση ενός ή περισσότερων volume pedals λοιπόν, κρίνεται απαραίτητη.

Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα υπόθεση και σου εύχομαι καλή επιτυχία, ό,τι και αν αποφασίσεις!  ;)

 
οτιδηποτε μπορεις να συνδυασεις, δεν παιζει ρολο τι ενισχυτες ειναι. το μοναδικο θεμα ειναι το πως θα παει το σημα της κιθαρας και στους δυο. η με εναν πεταλι που θα το διακλαδωσει απο την κιθαρα (μια εισοδος δυο εξοδοι δηλαδη), η παιρνεις σημα απο τον ενα (μεσω line out ας πουμε) και το στελνεις στον αλλο (στην αντιστοιχη εισοδο line in η return). μερικες φορες οταν συνδεεις δυο ενισχυτες μπορει να εχεις προβληματα με διαφορα φασης (=ασχημος ηχος), η και βομβο, αλλα συνηθως δουλευει οκ. αν οντως εχεις τετοια προβληματα ισως χρειαστεις κατι σαν κι αυτο (εγω αυτο χρησιμοποιω οταν παιζω στερεο για να στελνω την κιθαρα σε δυο ενισχυτες).

http://www.lehle.com/products/frameset_l1.php?country=us&lang=en&L1_Link=P-Split

και φυσικα αν χρησιμοποιεις στερεο delay η πολυεφε το συνδεεις κατευθειαν στους δυο ενισχυτες..

 
απλα να ξεκαθαρισουμε οτι αν δεν χρησιμοποιουμε καποιο stereo effect αλλα χρησιμοποιουμε 2 ενισχυτες δεν εχουμε stereo αλλα απλα dual mono (καθολου κακο ειδικα αν θελουμε να συνδιασουμε τα ηχοχρωματα δυο πολυ διαφορετικων ενισχυτων ή απλα να αυξησουμε την ενταση μας χρησιμοποιωντας περισσοτερους απο εναν ενισχυτη).

o μονος τροπος να εχουμε πραγματικο stereo χωρις stereo effect ειναι να χρησιμοποιουμε stereo κιθαρες δηλ. κιθαρες που εχουν δυο εξοδους (μια για καθε μαγνητη μια και αυτες οι κιθαρες εχουν 2 μαγνητες) η καθε μια απο τις οποιες παει σε διαφορετικο ενισχυτη (παντως η πληρης αποτυχια αυτων των μοντελων δειχνει οτι δεν ηταν και τοσο καλη ιδεα για αυτο και η τελευταια απο αυτες φτιαχτηκε το 1970... ;D) .

τελος αν παιζουμε σε μπαντα που υπαρχει και αλλος κιθαριστας καλυτερα να ξεχασουμε το stereo γιατι θα φαμε τα μουστακια μας (με τον αλλο κιθαριστα,με τον ηχοληπτη ,με το ακροατηριο κτλ,κτλ... ;D)

 
Καταρχας ευχαριστω ολους για τις συμβουλες-γνωμες αυτο που θελω να κανω το διατυπωσε ακριβως και ο Genious σαν dual path setup και ο Superfunk σαν dual mono αρα αυτος ειναι ο σωστος ορος ;D Και ναι φιλε Alter θα χρησιμοποιησω καποιο πεταλι  με 2 εξοδους για τους 2 ενισχυτες.Ο ενισχυτης που σκεφτομαι να αγορασω αφου πουληθουν καποια πεταλια  και  μολις κυκλοφορησει για να τον ζευγαρωσω με τον Tech 21 ειναι ο παρακατω  http://www.thomann.de/gr/orange_or_15_h.htm  ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top