Noiz Forum

sultan of string
sultan of string
Cti verve impulse stax Atlantic cbs to name a few

Yameth
Yameth
Πιο συγκεκριμένα αν θες. Εχω δισκογραφία. Οι συγκεκριμένες εταιρίες είχαν ύφος, δεν ξέρω για fidelity. Να μου έλεγες Blue Note...

sultan of string
sultan of string
Την ξεχασα. Οπως και αλλες.

Φυσικα εννοω αμερικανικες εκτυπώσεις.

Yameth
Yameth
Καλές ηχογραφήσεις υπήρξαν. Σαν τις αντίστοιχες σημερινές όχι, λέω εγώ.

sharpshooter
sharpshooter
Για το overproduction των σύγχρονων δίσκων δεν φταίει το gear.

sultan of string
sultan of string
Το ερώτημα έχει τεθεί-απαντηθεί στο περίπου σε άλλες παράπλευρες ας πούμε περιπτώσεις νημάτων.

Η απάντηση δεν είναι εύκολη, αν και για μένα, με επίγνωση των "συνεπειών, η άμεση και ειλικρινής απάντηση είναι "ολες".

Τώρα αν θέλουμε να εμβαθύνουμε για να κάνουμε συζήτηση πολύ ευχαρίστως θα πω:

Όλες τηρουμένων των αναλογιών. Εννοώ, πρέπει να κρίνουμε κάτι πάντα μέσα στο χρονικό και κοινωνικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε. Συνεπώς άλλο μια ηχογράφηση του 1957 στην Νέα Υόρκη και άλλο στην Columbia του Λαμπρόπουλου και άλλο μια του 1932 στο Λονδίνο. Με βάση το σκεπτικό αυτό και τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός (δηλαδή τι οικονομικές δυνατότητες είχε το κάθε στούντιο - πχ όταν στις ΗΠΑ ηχογραφούσαν με 8κάναλα στην Ευρώπη και μάλιστα στο Λονδίνο ηχογραφούσαν στην καλύτερη με 4κάναλο, και η ίδια η ΕΜΙ έμεινε στο 4κάναλο όταν αμέσως μετά ένα χρόνο πχ η Trident είχε 8κάναλο) και η εμπειρία με την πάροδο του χρόνου εκτοξεύτηκαν στα ουράνια. Ετσι είναι εξαιρετικά άδικο να συγκρίνουμε το σήμερα με το χθες. Όπως επίσης ένας άλλος παράγοντας είναι ο διαρκής έλεγχος και calibration που δεν ήταν πάντα στην τρίχα στα αναλογικά μηχανήματα, κάτι που δεν είναι απαραίτητο σήμερα με τις ψηφιακές ηχογραφήσεις.

Συνεπώς αν είχαμε την δυνατότητα το 1960 να ηχογραφήσουμε με τα σημερινά μέσα πιθανότατα θα ήταν οι ηχογραφήσεις καλύτερες. Για το τότε όμως ήταν κορυφαίες, όπως σίγουρα είναι σήμερα, ιδίως οι καλές σημερινές ηχογραφήσεις, μια και σίγουρα υπάρχουν και σκουπίδια. Πάντα υπάρχουν σκουπίδια.

Η τελευταία παράμετρος όμως, για μένα, είναι το επίπεδο της μουσικής, ιδίως στον τομέα της σύνθεσης. Είναι δική μου πεποίθηση και δεν μου την αλλάζει κανείς ότι σήμερα έχουμε πιάσει πάτο. Συνεπώς δεν είναι δυνατόν να μπορέσω να δω μια ηχογράφηση και να την δω μόνο ως ηχητικό αποτέλεσμα και όχι και ως συνθετικό. Αν και χρόνια ασχολούμαι με το hiend (όσο μπορώ να το πλησιάσω οικονομικά) πάντα δεν είχα πρόβλημα να απολαύσω μια μουσική σε ότι μέσον και να ήταν ηχογραφημένη ή αναπαραγμενη αρκεί να μου άρεζε. Αντίθετα σιχαινόμουν τις εκπληκτικές ηχογραφήσεις sota που φτιάχνονταν και φτιάχνονται για επιδείξεις ή αναδείξεις μηχανημάτων  ή απλώς από έλειψη συνθετικής ικανότητας. Η παράμετρος αυτή συνεπώς βαρύνει επίσης υπέρ της απάντησης "όλες".

sharpshooter
sharpshooter
συμφωνώ απόλυτα Dim

imo τις χρυσές εποχές, οι μπάντες ήταν σαν ομάδες ποδοσφαίρου.

Με ατελείωτο χρήμα από πίσω τους.

Σήμερα αν υποθέσουμε ότι κάποιοι έχουν το ταλέντο, ποιος θα τους υποστιρίξει?

Ποιος θα τους ανακαλύψει/ προωθήσει?

Και why bother στην τελική, αφού δισκογραφία δεν υπάρχει πλέον.

Καλώς ή κακώς οι μουσικάρες του σήμερα, δεν έχουν λόγο να γράψουν μουσική.

Yameth
Yameth
Εγω αναφέρομαι ξεκάθαρα απο την αρχή στην απόκτηση και αντιγραφή vintage μηχανημάτων λες και δεν εξελίχθηκαν προοδευτικά τα σχέδια και οι υλοποιήσεις. Πάρε τον ταδε compressor με το μαγικό κουμπί More και θα βγάλεις ήχο. Νομίζω το τρεντ αφορά noobs και όσους πιστεύουν στην χρυσόσκονη. Αλλά τα φράγκα κυκλοφορούν και κάποιοι τα αποκτούν για να δώσουν κύρος στο μαγαζί τους. Τι στούντιο να'ναι χωρίς Pultec ασούμε, σου λέει ο πσαγμένος πελάτης μετά.

fusiongtr
fusiongtr
Γιάννη κακώς κατά την γνώμη μου άνοιξες ένα τέτοιο ενδιαφέρον θέμα στο προφίλ σου, και όχι στο forum.

Δεν ξέρω αν γίνεται, αλλά αν μπορείς κάνε του μια μεταφορά εκεί.

LK
LK
Kαταρχας δεν έχει κανένα νόημα στη σημερινή εποχή να χρησιμοποιείς (πέραν του είμαι μερακλής, είμαι ψώνιο, είμαι αναλογολάγνος....) vintage μηχανήματα , όσο καλά και αν είναι, όταν το 90% της αναπαραγωγής γίνεται σε ψηφιακά μέσα .

Σαν να λέω θα γυρίσω σε 70mm film για να το διανείμω μετά σε blue ray .

sharpshooter
sharpshooter
Πάντως για να τα λέμε όλα,

με tla comp και pulltec eq φτιάχνω ηχάρα στις κιθάρες, λεπίδα!

Τι στούντιο να'ναι χωρίς Pultec ασούμε, σου λέει ο πσαγμένος πελάτης μετά.
Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά όμως, οι κύριοι κάνουν τις κυρίες?

δεν έχει κανένα νόημα στη σημερινή εποχή να χρησιμοποιείς (πέραν του είμαι μερακλής, είμαι ψώνιο, είμαιν αναλογολάγνος....) vintage μηχανήματα
Έχει, έχουν "ήχο"

Είναι πανάκριβα όμως και γίνεται και χωρίς αυτά.

LK
LK
@sharpshooter

Μέσα στο studio που ηχογραφηθηκαν εχουν (ήχο).

'Οταν φανε , όσες συμπιέσεις φανε μετα το analog to digital convert, για να μπορούν να αναπαραχθουν στην καλλίτερη σε hd streaming ή σε super audio cd.....θα πανε περίπατο.

Δεν είναι καν η εποχή του Hi fi που και ο μεσος χρηστης ειχε ενα σχετικά αξιοπρεπες μηχανημα αναπραγωγής.

sharpshooter
sharpshooter
Όντως, με την ίδια λογική όμως, ο μέσος χρήστης ακούει μουσική μέσω utube με ακουστικά της πλάκας...

άρα τι νόημα έχει μια καλή παραγωγή?

Back
Top