Λαμπάτοι Ενισχυτές - Μελλοντικό είδος πολυτελείας;

Νομιζω ειχε μπει σε θεμα σχετικα προσφατα οι πωλησεις των ενισχυτων, και ηταν οντως πολυ πεσμενοι οι λαμπατοι
 
Νομιζω ειχε μπει σε θεμα σχετικα προσφατα οι πωλησεις των ενισχυτων, και ηταν οντως πολυ πεσμενοι οι λαμπατοι
Αντιθέτως πριν κάνα χρόνο το Thomann είχε βγάλει sticker στο Quad Cortex "More than 10000 sold". Είναι όντως συγκλονιστικό το νούμερο αν σκεφτείς ότι ξεκίνησε η παραγωγή το 2018
 
Μεταξύ μας τώρα 🤣 εγώ εύχομαι να απαξιωθεί η λάμπα, να τους βγάλουν όλοι σε αγγελίες "χώμα", οι δε εταιρείες να μην ξέρουν τι να τους κάνουν και να κατεβάσουν τις τιμές κάτω του κόστους, ώστε να μπορέσω επιτέλους να πάρω κάποιους ενισχυτές που πάντα ηθελα 🤣🤣🤣
 
Νομίζω πάντως ήδη έχει αρχίσει να γίνεται δεινόσαυρος οτιδήποτε πέρα από 1x12. Όπως προειπώθηκε, το φορητό combo έχει σίγουρα μια δεκαετία ψωμί ακόμα
 
Στην παρούσα φάση, οι λαμπατοι πωλούνται σα ζεστό ψωμί. Σίγουρα υπάρχει μείωση πωλήσεων, αλλά ακόμα ο κόσμος ασχολειται με αυτούς, μιας και θεωρεί ότι έχουν την απόλυτη ποιότητα ήχου. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερο προμοτάρισμα.

Προβλέπω ότι (ισως) σε 10-15 έτη, οι λαμπατοι για να συνεχίσουν να πωλούνται, πιθανον να χρειαστεί πιο επιθετικό προμοταρισμα.
 
Έχει ξεκινήσει, αν δεις το πόσοι λαμπατοι ενισχυτές (δεν) πουλιούνται την τελευταία διετία.
Εχθες (15/7) ανακοινώθηκε η περιορισμένη διάθεση του mark iic++ reissue (200 κομμάτια) στα $3800, την ίδια ημέρα το απόγευμα είχε γίνει sold out ...
Όλα είναι μάρκετινγκ...
 
Οι λαμπατοι ήταν και θα είναι οι κορυφαίοι... μέχρι να πουλήσω τον δικό μου, όταν γίνει αυτό με το καλό το modelling θα τα σαρώσει όλα σαν τυφώνας λόγο πολύ πειστικών ενσωματωμένων εφέ, βάρους, ανθεκτικότητας, κόστους, συμβατότητας με άλλα ψηφιακά μέσα και πολλά αλλά όπως ότι έχουν καλύτερο ήχο. Αυτά
 
Από τη μία, οταν βγήκε το cd, το βινύλιο πηγε προς εξαφάνιση, σήμερα επανήλθε -ως πολυτέλεια - ενώ η αγορά του cd μετατοπίστηκε σε youtube, spotify , παλαιότερα mp3 (που παθαίνει κι αυτό) κλπ.
Τα (αληθινά) tape delay λίγο πολύ αντικαταστάθηκαν απο digital. Ηταν θέμα οικονομικό, οι απλά θεωρήθηκε καλύτερο το νέο μέσο;
Από την άλλη οι λαμπάτοι ενισχυτές έχουν αντικατασταθεί εδώ και χρόνια από τρανζίστορ και είναι είδος πολυτελείας και βασικά οι κιθαρίστες κρατάμε τις λάμπες εν ζωή, ειναι τεχνολογία πάνω από 100 χρονων, 20-25 οπως τα άλλα που κράτησαν, ενώ γίναν και γίνονται συνεχώς προτάσεις για νέο μέσο, από την πρωτο τρανζιστοράτο ενισχυτή, στα profilers, στα nutubes klp.

Οταν βγήκε η ηλεκτρική κιθάρα, η ακουστική δεν έγινε είδος πολυτελείας, σίγουρα μειώθηκε η ζήτηση αλλά συνέχισε και υπάρχει. Παρομόιως με το ηλεκτρικό πιάνο ή τα πλήκτρα. Το πιανο με ουρά ήταν πάντα είδος πολυτελειας. Είναι απλά κάτι διαφορετικό , όχι μια αντικατάσταση του προηγόυμενου

Το γεγονός όμως οτι ακρίβυναν οι ενισχυτές, μου κάνει για περισσότερο πληθωριστικό
Αν παρουμε ως νόμισμα που μεταφράζει την διαφορετικότητα των εποχών το πιτόγυρο, για να μη βάλουμε πληθωρισμούς και μετατροπες μέσα, το 1995 ένα πιτόγυρο κόστιζε περίπου 250 δρχ , και ένας marshall (jcm 800) ~250.000 δρχ. Αν θυμάστε καλύτερα, διορθώστε με.
Δηλαδή κόστιζε ~1000 πιτόγυρα

Σήμερα, πιτόγυρο ~3.5ε , marshall jcm 800 1690e, δλδ 485 πιτόγυρα.
Άρα , μάλλον έπεσαν οι τιμες στο μισο, και έχουν την τάση να ανεβαίνουν.
Μαζί με την αύξηση στους ενισχυτες , πεταλάκια κλπ , ανέβηκαν και τα πιτόγυρα!
Καταλαβαίνω πως μάλλον και τα πιτόγυρα θα γίνουν πολυτέλεια, αλλά μήπως απλά είναι θέμα πως οι μισθοί, ειδικά στην Ελλάδα, παρέμειναν χαμηλοι;
 
image.jpg
 
Εχθες (15/7) ανακοινώθηκε η περιορισμένη διάθεση του mark iic++ reissue (200 κομμάτια) στα $3800, την ίδια ημέρα το απόγευμα είχε γίνει sold out ...
Όλα είναι μάρκετινγκ...
Marketing που στοχεύει ξεκάθαρα στη δευτερογενή αγορά, δηλαδή κατάντια.

Με λίγα λόγια υπολογίζουν να ξεπουλήσουν σε scalpers που έχουν το κίνητρο να τους μεταπωλήσουν με κέρδος.

Κάποτε μόνο κάτι κατασκευαστές Klon τα έκαναν αυτά, τώρα πλέον τα κάνουν και μεγάλες εταιρείες...
 
Το γεγονός όμως οτι ακρίβυναν οι ενισχυτές, μου κάνει για περισσότερο πληθωριστικό
Σίγουρα υπάρχει πίεση στα κόστη κατασκευής σε σχέση με 5 χρόνια πριν, το είπα πρώτο πρώτο. Όμως πλέον δεν υπάρχει και η οικονομία κλίμακας, μιας που δεν πουλιούνται πολλά κομμάτια.

Από την άλλη βέβαια, τα κόστη κατασκευής δεν έχουν καμιά σχέση με τα αντίστοιχα κόστη πριν 30-40 χρόνια. Τότε ήταν πάρα πολύ ακριβότερο να κατασκευάσεις το οτιδήποτε (με παρούσα αξία χρήματος).

Μία σειρά από εξελίξεις όπως τα πληροφοριακά συστήματα, οι επικοινωνίες, η εξέλιξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα εργοστάσια στην Κίνα κλπ κλπ, έχουν ρίξει αυτά τα κόστη στα τάρταρα.
 
Από τη μία, οταν βγήκε το cd, το βινύλιο πηγε προς εξαφάνιση, σήμερα επανήλθε -ως πολυτέλεια - ενώ η αγορά του cd μετατοπίστηκε σε youtube, spotify , παλαιότερα mp3 (που παθαίνει κι αυτό) κλπ.
Τα (αληθινά) tape delay λίγο πολύ αντικαταστάθηκαν απο digital. Ηταν θέμα οικονομικό, οι απλά θεωρήθηκε καλύτερο το νέο μέσο;
Από την άλλη οι λαμπάτοι ενισχυτές έχουν αντικατασταθεί εδώ και χρόνια από τρανζίστορ και είναι είδος πολυτελείας και βασικά οι κιθαρίστες κρατάμε τις λάμπες εν ζωή, ειναι τεχνολογία πάνω από 100 χρονων, 20-25 οπως τα άλλα που κράτησαν, ενώ γίναν και γίνονται συνεχώς προτάσεις για νέο μέσο, από την πρωτο τρανζιστοράτο ενισχυτή, στα profilers, στα nutubes klp.

Οταν βγήκε η ηλεκτρική κιθάρα, η ακουστική δεν έγινε είδος πολυτελείας, σίγουρα μειώθηκε η ζήτηση αλλά συνέχισε και υπάρχει. Παρομόιως με το ηλεκτρικό πιάνο ή τα πλήκτρα. Το πιανο με ουρά ήταν πάντα είδος πολυτελειας. Είναι απλά κάτι διαφορετικό , όχι μια αντικατάσταση του προηγόυμενου

Το γεγονός όμως οτι ακρίβυναν οι ενισχυτές, μου κάνει για περισσότερο πληθωριστικό
Αν παρουμε ως νόμισμα που μεταφράζει την διαφορετικότητα των εποχών το πιτόγυρο, για να μη βάλουμε πληθωρισμούς και μετατροπες μέσα, το 1995 ένα πιτόγυρο κόστιζε περίπου 250 δρχ , και ένας marshall (jcm 800) ~250.000 δρχ. Αν θυμάστε καλύτερα, διορθώστε με.
Δηλαδή κόστιζε ~1000 πιτόγυρα

Σήμερα, πιτόγυρο ~3.5ε , marshall jcm 800 1690e, δλδ 485 πιτόγυρα.
Άρα , μάλλον έπεσαν οι τιμες στο μισο, και έχουν την τάση να ανεβαίνουν.
Μαζί με την αύξηση στους ενισχυτες , πεταλάκια κλπ , ανέβηκαν και τα πιτόγυρα!
Καταλαβαίνω πως μάλλον και τα πιτόγυρα θα γίνουν πολυτέλεια, αλλά μήπως απλά είναι θέμα πως οι μισθοί, ειδικά στην Ελλάδα, παρέμειναν χαμηλοι;
Από αυτή την ανάλυση που κάνεις, και ισχύει, δεν σημαίνει ότι μειώθηκε η τιμή στους λαμπάτους, αλλά ότι αυξήθηκε η τιμή στα πιτόγυρα.... τα οποία σίγουρα έγιναν είδος πολυτελείας....όπως και εν γένει το φαγητό.
 
Πρέπει να έχει περάσει μια δεκαετία από μια συναυλία που παίξαμε στον Μύλο στη Θεσσαλονίκη με το θείο... Μιχάλη και ήταν η τελευταία φορά με κιθαρίστα τον Μάνο Μανουσέλη.
Ο Μάνος μια ζωή με τον Rivera του, τις λάμπες του και φυσικά με τα πολλά κιλά που τα είχαμε κουβαλήσει άπειρες φορές.
Σε αυτή τη συναυλία λοιπόν, ήρθε με ένα ταπεινό Pod - that's it and that's all.
Εννοείται ότι ο ήχος του ήταν μια χαρά.
Όμως... Για εμένα που τον ξέρω μια ζωή, απ' τον ήχο του μου έλειπε το headroom, γιατί κακά τα ψέματα η λάμπα δίνει «άπλα» στον ήχο, δίνει «αέρα».

Βέβαια, αυτό το κατάλαβα εγώ, σίγουρα ο Μάνος, αλλά για όσους ήταν από κάτω και χοροπηδούσαν ήταν "ψιλά" και σίγουρα ακατάληπτα "γράμματα".

Αν θέλετε την ταπεινή μου άποψη, "πολυτέλεια" είναι να θες αυτό το κάτι παραπάνω στον ήχο - που δίνει η λάμπα- το οποίο βέβαια θα κάνει τον παίκτη να νοιώθει καλύτερα όταν παίζει και η συντριπτική πλειοψηφία κάτω απ' το stage δεν θα πάρει χαμπάρι - εξαιρούνται οι κιθαρίστες που σκαμπάζουν.

Αυτή η "πολυτέλεια" είναι soul food για όποιον το σηκώνει η τσέπη του και φυσικά η... μέση του.
 
Last edited:
Πρέπει να έχει περάσει μια δεκαετία από μια συναυλία που παίξαμε στον Μύλο στη Θεσσαλονίκη με τον θείο... Μιχάλη και ήταν η τελευταία φορά με κιθαρίστα τον Μάνο Μανουσέλη.
Ο Μάνος μια ζωή με τον Rivera του, τις λάμπες του και φυσικά με τα πολλά κιλά που τα είχαμε κουβαλήσει άπειρες φορές.
Σε αυτή τη συναυλία λοιπόν, ήρθε με ένα ταπεινό Pod - that's it and that's all.
Εννοείται ότι ο ήχος του ήταν μια χαρά.
Όμως... Για εμένα που τον ξέρω μια ζωή, απ' τον ήχο του μου έλειπε το headroom, γιατί κακά τα ψέματα η λάμπα δίνει «άπλα» στον ήχο, δίνει «αέρα».

Βέβαια, αυτό το κατάλαβα εγώ, σίγουρα ο Μάνος, αλλά για όσους ήταν από κάτω και χοροπηδούσαν ήταν "ψιλά" και σίγουρα ακατάληπτα "γράμματα".

Αν θέλετε την ταπεινή μου άποψη, "πολυτέλεια" είναι να θες αυτό το κάτι παραπάνω στον ήχο - που δίνει η λάμπα- το οποίο βέβαια θα κάνει τον παίκτη να νοιώθει καλύτερα όταν παίζει και η συντριπτική πλειοψηφία κάτω απ' το stage δεν θα πάρει χαμπάρι - εξαιρούνται οι κιθαρίστες που σκαμπάζουν.

Αυτή η "πολυτέλεια" είναι soul food για όποιον το σηκώνει η τσέπη του και φυσικά η... μέση του.
Χθες πέρασα έξω από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και είχε ένα live σε εξωτερικό stage. Ο κιθαρίστας με έναν Princeton μικροφωνιασμένο. ΗΧΑΡΑ. Δε χρειάζονται πάντα πολλά κιλά και πολλές λάμπες
 
Ο κιθαρίστας με έναν Princeton μικροφωνιασμένο. ΗΧΑΡΑ. Δε χρειάζονται πάντα πολλά κιλά και πολλές λάμπες
Η αλήθεια είναι ότι πλέον με έναν λαμπάτο 10W άντε βαριά - βαριά 20W είσαι "πύραυλος" και δεν κουβαλάς τα "νταμάρια" του παρελθόντος που μας είχαν κοψομεσιάσει.
Το αυτό και με τους ενισχυτές μπάσου. Με έναν ultra light combo στα 8 κιλά παίζεις παντού και "μπουμπουνάς"
 
Η αλήθεια είναι ότι πλέον με έναν λαμπάτο 10W άντε βαριά - βαριά 20W είσαι "πύραυλος" και δεν κουβαλάς τα "νταμάρια" του παρελθόντος που μας είχαν κοψομεσιάσει.
Το αυτό και με τους ενισχυτές μπάσου. Με έναν ultra light combo στα 8 κιλά παίζεις παντού και "μπουμπουνάς"
Στο μπάσο νομίζω ανέκαθεν δεν υπήρχε τόσο μεγάλο "κόλλημα" με λάμπες. Ή μάλλον τα τελευταία χρόνια, δεν ξέρω τι γινόταν παλιά, πολύ πιο εύκολα θα "δεχτεί" μπασίστας το DI ή τον τρανζιστοράτο ενισχυτή
 
Από αυτή την ανάλυση που κάνεις, και ισχύει, δεν σημαίνει ότι μειώθηκε η τιμή στους λαμπάτους, αλλά ότι αυξήθηκε η τιμή στα πιτόγυρα.... τα οποία σίγουρα έγιναν είδος πολυτελείας....όπως και εν γένει το φαγητό.
Σωστά, αλλά σαν παράμετρο παιρνουμε τα καθημερινά είδη ανάγκης γιατί μπορούμε να υπολογίσουμε σε εργατοώρες, πλην όμως έτσι απο το ωρομίσθιο δεν αφαιρούνται τα έξοδα. Αν παίρνει κάποιος 1000 εισόδημα αλλα του περισσεύουν το μήνα 3 ευρώ γιατι τα τρόφιμα και λογαριασμοί ανέβηκαν , θελει 5 χρόνια για να πάρει τον ενισχυτή. Το ίδιο και αν το εισόδημα ειναι 5000 αλλα τα έξοδα 4997.
Πρέπει και κανεις να φάει δεν δουλευει 2-3 βδομαδες και με τα λεφτα παίρνει ενα μαρσαλ.
Αν το δούμε σε εργατοώρες σε σύγκριση με τη Γερμανία . Ακόμα και αν η τιμή του μαρσαλ που βρηκα για τότε είναι λάθος, οι αναλογίες παραμένουν:
Eλλάδα 1995 : Tιμή marshall 585, κατώτατος μισθος 500ε, ωρομίσθιο 3,13ε, Εργατοώρες ~187
Ελλάδα 2025 " " 1690, "" 880, "" 5,5, "" ~309
Γερμανία 1995 585 " " ~1000 5,11 ~114
Γερμανία 2025 1690 2200 12,82 ~132

Οι μισθοί στην Ελλάδα δεν ανέβηκαν και ο ενισχυτής έγινε ήδη πολυτέλεια για μας
 
Τώρα που πλέον κάνω 5-6 λαιβ το χρόνο σκάω με 2 κεφαλές και 3 κιθάρες. Όχι γιατι χρειάζεται, απλά γιατι έτσι θέλω.

Παλιότερα ομως όταν ειχαμε 5-6 τη βδομάδα, πηγαινα με κιθαρα σε gigbag και μια softbag με πεταλιέρα και πάλι μου φαινονταν πολλά.

Καλό ήχο είχα, γιατι αν ξέρεις τι θες και πως δουλεύει ο εξοπλισμός σου, θα τον φτιάξεις. Και ο ακροατής που δεν εχει reference για AB test δεν θα καταλαβει τιποτα. Ο απλός κόσμος που εχει παει να πιει ενα ποτο και να περασει λιγο χρονο μακρια απο δουλειά και παιδιά δε δινει δεκάρα για αυτες τις nerdουλιές. Οι nerdουλιές είναι για εμάς του μουσικούς και ειναι σεβαστές.

Τωρα δεν πιστεύω οτι οι λαμπάτοι θα εγκαταλειφθούν. Καποια στιγμη και οι νεολαιοι θα δουν το φως το αληθινο και θα ψαχνονται για λάμπες κάνοντας βίντεο στο τικ τοκ (ή το τικ τοκ του μέλλοντος) με τιτλους του στυλ "I was shocked by the sound of this vintage valve amp". Ωστόσο οι ψηφιακές λύσεις και όσο αυτες βελτιώνονται μας κανουν ολονών τη ζωή πιο εύκολη.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top