Farewell to the kings of Heavy Metal (Black Sabbath)

Στα δικά μου αυτιά,οι δουλειές των Black Sabbath δεν φτουράνε μπροστά σε αυτές των μεταγενέστερων τους οποίους ενέπνευσαν.
Evolution φίλος... Αλίμονο δηλαδή αν πχ οι Tool - που δύο μπάντες κατονομάζουν ως τις τεράστιες επιρροές τους, τους Rush και τους Sabbath- δεν ήταν "έτη φωτός" μπροστά απ' το σημείο του εναύσματος τους.

Αλλά όσο και αν γουστάρω τους Tool, τα παιξίματα τους, την πολυπλοκότητά τους, δεν μπορώ να τα βάλω στο ζύγι με ένα πχ Wizard.
 
Αλίμονο δηλαδή αν πχ οι Tool - που δύο μπάντες κατονομάζουν ως τις τεράστιες επιρροές τους, τους Rush και τους Sabbath- δεν ήταν "έτη φωτός" μπροστά απ' το σημείο του εναύσματος τους.

Έτη φωτός μπροστά είναι, αλλά στο λάιβ ο Adam Jones και ο Tom Morello γυρισαν σχεδόν πανικόβλητοι να διορθώσουν τον Danny Carrey που έχασε το μέτρημα στο τέλος του ...snowblind 😁

Πάντως η πιο τεχνική Sabbath εποχή, με παικταράδες και βετεράνους τύπου Tony Martin, Cozy Powell, Neil Murray, Geoff Nicholls αλλά και θρύλους όπως Dio-Gillian-Hughes δεν ''φτούρησε'' τόσο όσο η εποχή Ozzy και είχε παντελή έλλειψη αντιπροσώπευσης στο προχθεσινό event (όπως ήταν φυσικό).

Θύμιζω ότι επι εποχής Tony Martin (που προσωπικά μου αρέσει πολύ) σε κλαμπάκια παίζανε και μάλιστα ούτε αυτά κατάφερναν να γεμίσουν και ακύρωναν περιοδίες σωρηδόν. Γενικά οι Sabbath ήταν εμπορικά inconsistent μπάντα σε σχέση με άλλες μεγάλες μπάντες αυτού του βεληνεκούς που και αυτές ίσως πέρασαν δύσκολα κάποιες χρονιές αλλά όχι σε βαθμό να ακυρώνουν περιοδίες ολόκληρες. Μετά με τις επανασυνδέσεις με Ozzy και Dio αργότερα (με άλλο όνομα) ξαναβγήκαν στο προσκήνιο.

Τα πρώτα άλμπουμ με τον Ozzy είναι μεγαθήρια, τόσο καλλιτεχνικά όσο και επιδραστικά. Όποιος τα ακούσει προσεκτικά (όχι μόνο τα τρια τραγούδια, Paranoid-NIB-War Pigs) θα δει πως σχεδόν ο,τι ήταν να παιχτεί στην heavy metal μουσική παίχτηκε ήδη εκεί, και αν ''ενώσει τις κουκίδες'' (μαζί με άλλες μπάντες που προηγήθηκαν και ακολούθησαν - με αποκορύφωση το Sad Wings of Destiny των Judas Priest οι οποίοι πρόσθεσαν τις διπλές κιθάρες και αφαίρεσαν τα blues και ψυχεδελικά σημεία) θα δει την πλήρη εικόνα της heavy metal μουσικής (από την οποία στη συνέχεια ξεπήδησαν τα άλλα είδη, thrash, power progressive κτλ)

Εδώ μέσα είναι άμπαλοι οι Beatles o Ringo o Richard’s o Hendrix. Σιγά μην τη γλύτωναν οι Sabbath.

Eίδα το thread αργά το βράδυ, και λέω άσε να το διαβάσω αύριο που μέχρι τότε θα τους βγάλουμε και αυτούς άμπαλους :p
 
Παντως οι Sabbath με Ozzy, OK δεν ειναι ο ορισμος του progressive :ROFLMAO: αλλα πραγματικα κανουν ανετα 3ωρη συναυλια με χιτακια :ROFLMAO: σε μεταλ πλαισια μεν, χιτακια δε :ROFLMAO: Μιλαμε για απειρα κομματια που και γνωστα ειναι, αλλα και για οποιον ηρθε απο τον Αρη και δεν τα εχει ακουσει, αμεσως του καρφωνονται και ανετα πινει τις μπιριτσες του με αυτα.

Οι πλεον επιδραστικοι στο ειδος τους, με απειρα χιτακια, με εναν frontman ΟΡΙΣΜΟ του metal τροπου ζωης, δηλαδη ρε μαγκες αν δεν γινοντουσαν αυτοι metal legends, ποιοι θα γινοντουσαν; Τιποτα νερντουλες πουθεναδες, επειδη παιζουν Λιστ; :ROFLMAO: Για metal μιλαμε,δαγκανεις εκει τη νυχτεριδα και γουσταρεις :ROFLMAO: αμα θελετε φουγκες και free jazz να πατε στο WDEIO :ROFLMAO:
 
Πέρασα εν τάχει κάμποσα από τα κομμάτια της βραδιάς. Φάνηκε και σε κανέναν άλλον πως οι περισσότεροι μουσαφίρηδες ήταν... πώς να το πω... αδιάφοροι; Απροετοίμαστοι; Απροβάριστοι;

Τους ίδιους τους Sabbath άντεξα να τους δω μέχρι το πρώτο κουπλέ του War Pigs. Δεν περίμενα τίποτα, και πάλι δεν ήταν αυτό που περίμενα.
Αλλά και τί υπάρχει στο ντουνιά που να μην είναι ικανή να κάνει η Τσούχτρα
 
Αλλά και τί υπάρχει στο ντουνιά που να μην είναι ικανή να κάνει η Τσούχτρα
Εγώ πάλι περιμένω τις αποκαλύψεις που υποσχέθηκε να κάνει, για μπάντα που όπως είπε, ήθελε να βγάλει χρήμα απ' τη συναυλία και υποσχέθηκε να βγει μετά και να τους κρεμάσει στα μανταλάκια.
Τα είπε σε βρετανοφυλλάδες λίγο πριν τη συναυλία.
Ποιοι ήταν αυτοί οι αδίστακτοι που πήγαν να τα κονομήσουν απ΄ το στεφάνι της... 😄
 
Πέρασα εν τάχει κάμποσα από τα κομμάτια της βραδιάς. Φάνηκε και σε κανέναν άλλον πως οι περισσότεροι μουσαφίρηδες ήταν... πώς να το πω... αδιάφοροι; Απροετοίμαστοι; Απροβάριστοι;

Εμένα δεν μου φάνηκε κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι στα supergroups αλλά στις κανονικές μπάντες.

Ήταν event που άξιζε τελικά τα λεφτά του. Fast track συναυλία που ακούς τα 3-4 καλύτερα hit μιας μπάντας (συν μια surprise διασκευούλα Sabbath) και πάμε κατευθείαν στην επόμενη 😁 Μέχρι να καταλήξεις σε solo κομμάτια Ozzy και τα 4 πιο γνωστά Sabbath κομμάτια που παίχτηκαν όπως παίχτηκαν προφανώς λόγω όχι και τόσο καλής κατάτασης υγείας κάποιων μελών.

Πχ Pantera, ακούς τα cowboys from hell και walk και λες τέλεια πάμε παρακάτω, ακούς Slayer τα απολύτως απαραίτητα (war ensemble, raining blood) πάμε παρακάτω, ακούς Tool τα απολύτως απαραίτητα (46&2, Aenema) μια χαρά είμαστε, πάμε παρακάτω, ακούς Guns τα απαραίτητα Welcome to the jungle&Paradise City, ακούς Metallica τα creeping death και master of puppets (και ευτυχώς ΟΧΙ πάλι nothing else matters και enter sandman...)

Δηλαδή στην ουσία παίρνεις τις καλύτερες στιγμές του λάιβ που θα έκαναν αυτές οι μπάντες μεμονωμένα και γλυτώνεις βαρετά σημεία ή τραγούδια που ίσως δεν θα σε ενδιέφεραν. Φοβερό event, κεράσακι στην τούρτα οι Sabbath διασκευές αλλά και τα all star groups. Αν ήξερα ότι θα είναι έτσι τα πράγματα και αν μπορούσα φυσικά να βρω μαγικό χαρτάκι θα έκανα κίνηση να πάω και ας μου έβγαινε τσουχτερό.

Aκόμα και οι Anthrax είχαν την ευθυξία να παίξουν ΜΟΝΟ το ένα και μοναδικό καλό τραγούδι που έχουν, το indians (που και αυτό μέτριο είναι) μπάντα ανθυπο-μέτρια που αν δεν είχαν κολλητούς τους Metallica δεν θα γέμιζαν ούτε μπυροποσία ΝΟΙΖ (αλλά περισσότερα για Anthrax κράξιμο σε μελλοντικό thread που θα ασχολούμαστε με αυτούς)
 
Δεν άκουσα, αλλά διάβασα σε ένα review (νομίζω αμερικανικού Μέσου) ότι σε ένα από αυτά τα jam ορισμένοι κιθαρίστες ήταν για τον λάκκο των λεόντων, αλλά αποθέωσαν τον Nuno Bettencourt.
Είμαι περίεργος να το δω...
 
Δεν άκουσα, αλλά διάβασα σε ένα review (νομίζω αμερικανικού Μέσου) ότι σε ένα από αυτά τα jam ορισμένοι κιθαρίστες ήταν για τον λάκκο των λεόντων, αλλά αποθέωσαν τον Nuno Bettencourt.
Είμαι περίεργος να το δω...
Τον είδα με τον Tyler (Walk this way). Φυσικά και ήταν σούπερ.
 
Και εγώ δεν έχω ακούσει ένα κομμάτι τους που να μου άρεσε... Αλλά μου άρεσαν πολλά από αυτά που έκαναν σόλο ή με άλλες μπάντες οι δυο τραγουδιστές τους. Εντάξει δεν πέθανε κανείς απλά σταμάτησαν να παίζουν, καιρός ήτανε, πρωτοπόροι αλλά και γεροντάκια πια.

Ίσως αυτό το κατόπιν εορτής
 
Και ο malmsteen
Α που σαι, προχθεσινό. Δεν τον κράζουνε μόνο εδώ τον Malmsteen.
Υγ: δε με αγγίζει ως καλλιτέχνης, δεν τον εχθρεύομαι κιόλας, κοινώς είμαι απλός παρατηρητής των όσων κάνει. Αλλά εδώ ένα γέλιο το έριξα

 
Η διαφορά της τέχνης με την τεχνική και την τεχνολογία είναι ότι στα δύο τελευταία υπάρχει ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ καλυτερο....ενώ στην τέχνη είναι όλα υποκειμενικά....
Ένα αυτοκίνητο του 1950 δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι καλύτερο από ένα αυτοκίνητο του 2025 διότι τα κριτήρια είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ....
Κατα την αποψη μου και στην τεχνολογία υπάρχει τέχνη και υποκειμενικότητα.
Μαντεψε τι θα επελεγα απο τα δυο.


Screenshot 2025-07-08 at 08-5_).png


Στο USB παντως του αυτοκινητου, και χωρις να ειμαι μεγαλος φαν των Black Sabbath, εχω τα 3 πρωτα αλμπουμ και το Heaven and Hell.
Απο ... Polyphia (τυχαιο)... τιποτα.
 
Last edited:
Κατα την αποψη μου και στην τεχνολογία υπάρχει τέχνη και υποκειμενικότητα.
Μαντεψε τι θα επελεγα απο τα δυο.


Προβολή συνημμένου 51378

Στο USB παντως του αυτοκινητου, και χωρις να ειμαι μεγαλος φαν των Black Sabbath, εχω τα 3 πρωτα αλμπουμ και το Heaven and Hell.
Απο ... Polyphia (τυχαιο)... τιποτα.
Βρε μάλλον το ίδιο θα διαλέγαμε :-) αλλά ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ το ένα από τα δύο είναι καλύτερο.... σε θέματα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ....έχει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά....καλύτερες επιδόσεις ....καλύτερη κατανάλωση....κτλ.....πράγματα μετρήσιμα....που κάνουν και ΑΝΤΙΞΕΙΜΕΝΙΚΑ το ένα καλύτερο από το άλλο....σε αντίθεση με τη μουσική που δεν υπάρχει τίποτα που να κάνει ένα κομμάτι ΑΝΤΙΚΕΊΜΕΝΙΚΑ καλύτερο από ένα άλλο.....παρά μόνο ΔΙΑΦΙΡΕΤΙΚΟ.
Όταν ένα αμάξι τρέχει με 100 και ένα με 50 εχουμε ένα αμάξι που υπερτερεί σε αυτόν τον τομέα....στη μουσική όμως ένα κομμάτι στο οποίο ο κιθαρίστας παίζει 7000 νότες το δευτερόλεπτο δεν είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ανώτερο από ένα που το σόλο του είναι σαν του smells like teen spirit....o βιρτουόζος κιθαρίστας μπορει να έχει περισσότερες ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ και εν δυνάμει να φτιάξει κομμάτια που ο άλλος δεν μπορεί αλλα.... θα πρέπει όχι μόνο να μπορεί αλλά και να το κανει... Υποκειμενικοτητα έχουμε μόνο στην εμφάνιση η οποία είναι παντού και πάντα... περί ορεξεως.
Πολλές φορές έχει τύχει και εγω να προτιμήσω μια κιθάρα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ χειροτερη από μια άλλη γιατί μου άρεσε εμφανισιακά πιο πολύ (με σκοπό να της κάνω upgrades)
 
Last edited:
smells like teen spirit
Όπως το paranoid που προαναφέρθηκε, ακόμα περισσότερο αυτό νομίζω δε θα γινόταν επιτυχία στις μέρες μας
 
Ολοι πιστεύω,εφ όσων έχουμε κουρδίσει μουσικά όργανα,γνωρίζουμε τι είδαμε σε αυτό το Jam/συναυλία απόδοση φόρου τιμή,μια δύσκολη υπόθεση από θέμα διοργάνωσης και διαχείρισης αν δούμε τον αριθμό αλλά και το μέγεθος των ονομάτων όπου έλαβαν συμμετοχή,με γνώμονα την απόδοση φόρου τιμής σε μία από τις μεγαλύτερες,επιδραστικότερες και διαχρονικές μπάντες του New Wave of British Heavy Metal και αν αναλογιστεί κανείς οτί αρκετοί από αυτούς βρέθηκαν να παίζουν μαζί στη σκηνή για πρώτη φορά εκεί,είναι φυσικό να έχουν μιά πιό χαλαρή και διασκεδαστική προσέγγιση,από το να προσπαθούν να αποδείξουν τις τεχνικές τους δυνατότητες,κάτι το οποίο δέν θα έκαναν ποτέ αν εκπροσωπούσαν το προσωπικό τους Project.

Και καλά έκαναν,τα όποια λάθη,είτε μουσικά,είτε τεχνικά είναι λογικό να συμβούν,δέν ενδιαφέρουν κανένα πραγματικά και για όσους αμφισβητούν την αξία του συγκροτήματος οπού ήταν το επίκεντρο αυτού του γεγονότος με υποτιμητικά σχόλια,η παγκόσμια μουσική κοινότητα του σκληρού ήχου,οι καλεσμένοι καλλιτέχνες,οι παρευρισκόμενοι του Villa Park και η πόλη του Birmingham,υψώνει με σθένος την γροθιά του και τους δείχνει τον συμβολικό αριθμό,ένα.
Οχι με αυτό το δάχτυλο,το διπλανό.
 
Όπως το paranoid που προαναφέρθηκε, ακόμα περισσότερο αυτό νομίζω δε θα γινόταν επιτυχία στις μέρες μας
Πιθανότατα δεν θα γινόταν η επιτυχία που έγινε τότε....δεν θα άλλαζε τον κόσμο δηλαδη....ΑΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ....δηλαδη να είχαν προηγηθει στο ενδιάμεσο οι ίδιες μουσικές που μας έφεραν μουσικά εδώ που είμαστε σήμερα ...διοτι κάποιος άλλος θα το είχε κάνει πιο πριν με τον ίδιο τροπο....επομένως θα είχε παιχτεί ιστορικά αυτό το χαρτι....

Αλλά μήπως τελικα ο κάθε μουσικός...στις "μέρες του " δεν ζει;Ένα χαρακτηριστικό της μουσικότητας καποιου είναι να πιάσει τον παλμό της εποχής του....δηλαδη να μπορεί να ΤΑΥΤΙΣΤΕΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ με την μουσικη του με τον κοσμο (γιατί η μουσική στην τελική μια μετάδοση συναισθημάτων είναι δεν είναι Ολυμπιάδα) ή να πάει και ακόμα παραπερα....το paranoid λοιπόν η ιστορία έδειξε ότι τότε ήταν το "παραπέρα" ....
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top