Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. manosx

    manosx

    Μέλος


    • Βαθμοί

      11

    • Αναρτήσεις

      6241


  2. fusiongtr

    fusiongtr

    Solist


    • Βαθμοί

      9

    • Αναρτήσεις

      21936


  3. σκούφοΣ

    σκούφοΣ

    Μέλος


    • Βαθμοί

      5

    • Αναρτήσεις

      3716


  4. dimsonic

    dimsonic

    Μέλος


    • Βαθμοί

      4

    • Αναρτήσεις

      20926


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 09/15/23 σε όλα

  1. Σε συνεχεια του παραπανω θεματος, και μετα απο προσφατες αναλογες συζητησεις, αποφασισα να επεκταθω στα περι της συνθεσης ηχου. Και επειδη τα πολλα λογια και τα πολλα θεωρητικα ειναι φτωχεια, η επεκταση αυτη θα ειναι τοσο πρακτικη οσο δε γινεται. Σηκωθηκα λοιπον πρωι πρωι, και κατεβασα το charlatan, διοτι ειπαμε, ειναι η συνεχεια του θεματος που παραθεσα. Αφου λοιπον στο θεμα εκεινο αναλυσαμε τις παραμετρους του charlatan με ορους που και οι κιθαριστες καταλαβαινουν, θα φτιαξουμε τωρα ενα κομματακι οπου ΟΛΟΙ οι ηχοι, και οταν λεμε ΟΛΟΙ εννοουμε ΟΛΟΙ, θα ειναι φτιαγμενοι με αυτο. Εχω κανει screen capture τον καθε charlatan ηχο, ολοι οι ηχοι φτιαγμενοι ειδικα για την περισταση απο τον yours truly, και θα λεω καποια λογια για το πως φτιαχτηκαν. Εχουμε συγκεκριμενα μποτα- hihat- ταμπουρο, μπασο, pad, αρπομπλιμπλικι, lead και Sound FX. Οτι χρειαζεται δηλαδη κανεις για να γουσταρει! Το κομματακι το παραθετω στο τελος, μπαμ μπαμ εγινε, μην εχουμε απαιτησεις, και φυσικα ειναι ενα electro μπλιμπλικακι, το charlatan δεν εχει δειγματα και τετοια, αν περιμενετε εξομοιωση συμφωνικης θα περιμενετε πολυ. Τo charlatan ειναι ενα synth με βασικες παραμετρους, ουτε καν εφε δεν εχει, οποτε δεν μπορουμε να κανουμε τα υπερκουφα που μπορουμε να κανουμε με αλλα vst. Αλλα η λογικη ειναι ιδια, και η κατανοηση ευκολοτερη. Το θεμα μας αλλωστε ειναι η συνθεση ηχου, κανα delay και κανα reverb που εβαλα και εγω για να γλυκανει λιγο το κομματακι νομιζω ολοι ξερουν πως να τα βαλουν. Παμε να δουμε πως φτιαχτηκε ο καθε ηχος ξεχωριστα, πανω κατω με τη σειρα που μπαινει στο κομματι Μποτα Αρχικα, η περιβαλλουσα του ενισχυτη ( amp env) πρεπει να ταιριαζει με τον ηχο μιας μποτας. Οταν κοπαναμε μια μποτα, ο ηχος της σκαει κατευθειαν, και καπακι σβηνει. Οποτε εχουμε στο amp env 0 attack, decay οσο “γεματο” θελουμε το σωμα της μποτας και 0 sustain. Ο λογος που εχουμε και καμποσο release ειναι ωστε να μπορουμε να κανουμε trigger τον ηχο με καποιο midi note, χωρις να μας νοιαζει η διαρκεια του, να σβηνει δηλαδη φυσικα ο ηχος ανεξαρτητα το ποσο κραταμε το πληκτρο πατημενο, ειναι βασικη λεπτομερεια αυτο αν τριγκαρουμε π.χ. με καποια midi drums. Στις γεννητριες εχουμε επιλεξει τριγωνικη κυμματομορφη, και τωρα το βασικοτερο: Διαμορφωνουμε το pitch τους, το τονικο τους υψος δηλαδη, με τη δευτερη περιβαλλουσα, το mod env. Αυτη ειναι και η χαρακτηριστικη διαμορφωση για να κανουμε μια electro μποτα, μπορειτε να δειτε οτι ειναι επιλεγμενες και οι δυο γεννητριες στο pitch section, με πολυ ψηλα το mod button, ενω η περιβαλλουσα στην ουσια κανει ενα drop στο pitch. Εχουμε επισης σαν κερασακι λιγο θορυβο απο τη γεννητρια θορυβου ( noise) , με ηπιες ρυθμισεις στο shape Hihat H περιβαλλουσα του ενισχυτη (amp env) δε διαφερει στη λογικη με αυτην της μποτας, με τη διαφορα οτι το “σωμα” ενος closed hihat ειναι πολυ πιο συντομο απο της μποτας, οποτε οπως μπορειτε να δειτε το decay ειναι πολυ χαμηλοτερα ρυθμισμενο. Οσο αφορα τη γεννητρια, για τετοιου ειδους κρουστους ηχους το μονο που χρειαζομαστε ειναι θορυβο (noise). Οπως μπορειτε να δειτε το volume του noise ειναι αρκετα ψηλα, στην ουσια φροντιζουμε το gain staging πριν το φιλτρο. Και το shape επισης ειναι ψηλα, ο θορυβος δηλαδη εχει φουλ συχνοτητες και “δαγκωνει”. Στη συνεχεια ρυθμισα και το φιλτρο, με την επιλογη band pass (το παραθυρακι με το βυζακι και τον αριθμο δυο) με μπολικο resonance και υψηλο cut off, για να ειναι φωτεινος και διαπεραστικος ο ηχος, οπως ειναι δηλαδη το hihat. Ταμπουρο Για την περιβαλλοuσα του ενισχυτη μην τα ξαναλεμε, απλα παρατηρηστε οτι το decay ειναι μεγαλυτερο απο το hihat αλλα οχι οπως της μποτας. Απο αποψη γεννητριων παλι ο βασικος ηχος ειναι ο θορυβος, που προσομοιωνει, σε electro επιπεδο παντα, τις χορδες του ταμπουρου, με ηπιοτερες ρυθμισεις στο shape. Εχουμε βαλει σε μικρη ενταση και τον osc 2 με τριγωνη κυμματομορφη, για να δωσει μια μικρη παρουσια κατι-σα-νοτας, που αντιστοιχει στο ξυλο του ταμπουρου. Στο δε φιλτρο εχουμε ενα πολυ ελαφρυ low pass με το mod envelope να κλεινει απαλα το φιλτρο στην πορεια του ηχου, ωστε η ατακα του ταμπουρου να ειναι πιο φωτεινη και να ξεχωριζει. Μπασο Παμε στο μπασακι. Περιττο να πουμε βεβαια οτι θα πρεπει να παιζουμε στα καταλληλα πληκτρα, στις χαμηλες οκταβες του πληκτρου μας, διαφορετικα δε θα βγει μπασο. Μα το θεο. Εχουμε επιλεξει κυμματομορφη square που δινει ωραια χροια για μπασο, αλλα και οι αλλες κυμματομορφες μπορουν ανετα να χρησιμοποιηθουν. Εχουμε δυο γεννητριες, με τη δευτερη να ειναι ρυθμισμενη μια οκταβα χαμηλοτερα, πραγμα που δινει εξτρα παρουσια στον ηχο. Η περιβαλουσα του ενισχυτη δε διαφερει ιδιαιτερα απο τα κρουστα που εξεταζαμε πριν, οπως ξερουμε μια χορδη μπασου εχει αμεση ατακα και σβηνει σταδιακα. Αυτο που δινει ομως χαρακτηρα στον ηχο ειναι η περιβαλλουσα του φιλτρου. Οπως ξερουμε και απο το ακουστικο μπασο, η νοτα οταν τη βαραμε ειναι φωτεινη και σκαει καλα, ενω στη διαρκεια της γινεται πιο μουντη καθως παυει σταδιακα να παλεται. Αυτο ακριβως προσομοιωνουμε με την περιβαλλουσα mod env που αναθετουμε στο φιλτρο, με decay λιγοτερο απο την περιβαλλουσα του ενισχυτη. Τι σημαινει αυτο; Πολυ απλα σημαινει οτι το φιλτρο θα κλεισει πιο γρηγορα απο οτι θα σβησει ο ηχος, με αποτελεσμα το τελευταιο μερος της νοτες να ειναι πιο φιλτραρισμενο, πιο μουντο. Pad Εδω επιτελους θα δουμε μια αλλη περιβαλλουσα για τον ενισχυτη. Ο στοχος με το pad αυτο ηταν να εχουμε μια “πλατη” που μπαινει με αργη ατακα και ριχνει την ενταση του πριν ερθει το επομενο μετρο. Αφθονο attack λοιπον, αθονο decay, και sustain υπαρκτο μεν, αλλα οχι τερματισμενο. Αυτη η κινητικοτητα της εντασης, συνοδευεται απο κινητικοτητα και στο pitch και στο φιλτρο μεσω του δευτερο envelope, το οποιο ειναι ηπια ρυθμισμενο στο να επηρεαζει ελαφρως την ατακα του ηχου σε στυλ pitch slide, ενω στο φιλτρο η περιβαλλουσα ειναι αντεστραμενη (inv) ωστε να διαφοροποιειται η φορα της κινησης. Στις γεννητριες εχουμε κυμματομορφη square, με το πλατος του παλμου να διαμορφωνεται απο το LFO. Ειναι μια κλασσικη συνταγη για pad που φερνουν προς φαση strings, ενω την πηγη του ηχου συμπληρωνει η δευτερη γεννητρια με τριγωνη κυμματομορφη και ρυθμισμενη μια οκταβα πανω, που κανει το pad περισσοτερο φωτεινο και πλουσιο. Αλλα η βασικη ρυθμιση που δινει πλουσιο ηχο ειναι η ρυθμιση unison. Οπως τo string section εχει πολυ πιο πλουσιο ηχο απο το σολο βιολι γιατι παιζουν πολλα βιολια μαζι, ετσι ακριβως και εδω εχουμε μεχρι και 7 ταυτοχρονες φωνες, που μπορουν να παιζουν με ελαφρα διαφορετικο pitch. Στον συγκεκριμενο ηχο επελεξα 5 φωνες στο unison, και το detune σε ηπια ρυθμιση, ενω και το stereo spread ( το διπλανο κουμπακι με τα κυκλακια) μου φανηκε οτι κατι εκανε. Αρπομπλιμπλικι Εδω εχουμε αξιοποιηση του LFO. Επελεξα square κυμματομορφη, ωστε να εχουμε εναλαγη μεταξυ δυο αξιων. Το αναθεσα στο pitch του osc 1, και με την καταλληλη ρυθμιση του mod amount (mod) εκανα τη γεννητρια να εναλλασεται με διαστημα οκταβας. Με ρυθμισμενο λοιπον το LFO σε sync ρυθμο ογδοων, εχουμε τον ηχο να ανεβοκατεβαινει οκταβες, κατι σαν arpeggiator ας πουμε. Με τις καταλληλες ρυθμισεις στο amp env ο ηχος ακολουθει οσο αφορα τις δυναμικες λογικη παρομοια με του pad που φτιαξαμε προηγουμενως, ενω εχει πολυ πιο εντονο και κινητικο φιλτρο με το mod envelope, την επιλογη band pass και το υψηλο resonance. Προσθετοντας μαλιστα μια δευτερη γεννητρια χωρις LFO διαμορφωση, αλλα και λιγο θορυβο απο το noise generator, η κινηση του φιλτρου γινεται ακομα πιο χαρακτηριστικη καθως διαμορφωνει περισσοτερες και σταθεροτερες συχνοτητες. Lead Εδω και παλι εχουμε μια αλλη προσεγγιση στην περιβαλλουσα του ενισχυτη. Ενας lead ηχος εχει αμεση ατακα μεν, αλλα εχει και sustain, πως λεμε η les paul κανει για lead επειδη εχει sustain; Ακριβως αυτο. Εχουμε λοιπον μηδεν attack αλλα ανεβασμενο το sustain. Κατα τα αλλα εχουμε saw και triangle στις γεννητριες, low pass φιλτρο με περιβαλλουσα να δινει την κινητικοτητα, ενω το unison που ειναι τερματισμενο δινει αυτην την πολυ παχια χροια. Μια πολυ σημαντικη λεπτομερια ειναι οι ρυθμισεις που αφορουν την πολυφωνια του οργανου. Ειναι στο global section, και απο εδω ρυθμιζουμε αν θα ειναι πολυφωνικο η μονοφωνικο το οργανο. Οπως καταλαβαινουμε, στην περιπτωση των pads πρεπει να το ρυθμισουμε να ειναι πολυφωνικο. Οταν ομως εχουμε εναν lead ηχο, πολλες φορες θα εχουμε καλυτερο αποτελεσμα με τη ρυθμιση legato. Διοτι, τι ειναι το legato και στην κιθαρα; Ειναι οταν οι νοτες ειναι “ενωμενες”, οταν δηλαδη δεν “μπισταμε” την πενα, αλλα παιζουμε με ροη pull off και τετοια. Αυτο ακριβως κανει και το legato στο synth, δεν ενεργοποιει τις περιβαλλουσες αν οι νοτες υπερκαλυπτουν χρονικα η μια την αλλη, με αποτελεσμα πιο smooth ηχο. Βαζεις και λιγο glide για να υπαρχει smooth μεταβαση και απο αποψη τονικου υψους, και γουσταρεις. FX Αφησα τελευταιο τον FX ηχο που εφτιαξα, παροτι στο κομματακι μπαινει νωρις μετα τα ντραμς. Γενικα η συνθεση ηχου δε διαφερει απο τη shred κιθαρα, οταν παιζεις γρηγορα γουσταρεις αλλα δε μπορει να σε ακουσει ο αλλος. Ετσι και με τα synth, οταν πας στα ακρα γουσταρεις, αλλα το αποτελεσμα δεν ακουγεται. Παρολα αυτα μεσα σε μια ενορχηστρωση, να βαρεσεις και ενα one shot εφεδακι δε χαλασε ο κοσμος. Ετσι λοιπον εδω εχουμε ενα μλιμπλικιβαραμαγκαοτιβρεις, με βασικο συστατικο το LFO που επηρεαζει το τερματισμενο απο αποψη resonance φιλτρο, ενω το pitch των γεννητριων ειναι υπο διαλυση απο το mod envelope. Αυτα συμβαινουν αμα το παρακανεις, ενω η λεπτομερεια που κανει τη διαφορα ειναι στο delay του lfo, που κανει αυτο το ουμπλε ουμπλε να σκαει σταδιακα και να κανει τον χαμο. Επιλογος Πιο απλο synth απο το charlatan δε νομιζω να υπαρχει. Και ομως, μας εδωσε ολα τα εργαλεια για να κανουμε μια πληρη ενορχηστρωση, παντα στο electro στυλ που ταιριαζει σε ενα αφαιρετικο synth. Ακουσττε το κομματακι. Με δυο envelopes, ενα LFO, δυο γεννητριες και ενα φιλτρο, βγαζεις τοσα πολλα πραγματακια. Τι αλλο να πεις, απο το οτι τα synthsizer ειναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ. manosxnoiztutorial.mp3
    7 βαθμοί
  2. Και δεν σε συγκινεί πια η μουσική ε? Δεν πειράζει. Παίζε εσύ να συγκινείς εμάς.
    3 βαθμοί
  3. Η ομηγυρις εκφράζει τις ευχαριστίες της
    3 βαθμοί
  4. Στην ελληνική οργανοποιία συχνά μιλάμε για όργανα που στην τοπική γεωγραφικά μουσική συνηθίζονται. Και για αυτό μπουζούκια, μαντολίνα πιο παλιά, Λαούτα και λύρες όλων των ειδών και μερικά κρουστά έχουν την τιμητική τους και δίκαια. Το θέμα της κιθάρας αν και από την αρχή παρόν έχω την αίσθηση ότι ήταν πάντα κάπως πιο παραγκωνισμένο καθώς όλοι είχαν στο μυαλό τους το όργανο ως «συνοδευτικό». Από τον καιρό που κάποιοι σκέφτονταν την κιθάρα ως ακομπανιέρο στην μαντολινάτα ή το μπουζούκι και τράβαγε μέσα στα χρόνια χωρίς αναθεώρηση. Ωστόσο οι οργανοποιοί πάντα έφτιαχναν κιθάρες σε μικρότερους αριθμούς. Σχετικά με τους οργανοποιούς, εκτός από τον Μούρτζινο και τον Σταθόπουλο που δεν έχουμε και πολλά δείγματα δυστυχώς εχουμε Κ.Λ.Πεσπαζόγλου, και κυρίως τους Αρμένηδες αγαπημένους πολλών ασχολουμένων (Τερζιβασιάν, Απαρτιάν κλπ) που έφτιαξαν πολλές και όρισαν στυλιστικά το περίγραμμα της λαικής κιθάρας. Προσωπικά μου αρέσουν πολύ οι Αθηναίοι Παναγήδες (Αφοι Παναγή). Με μακρά παράδοση και συμβολή στην ελληνική οργανοποιία. Ο πατέρας τους ήταν επίσης οργανοποιός (Πανηγύρης Παναγής) από τη Μάκρη της Μ.Ασίας (σημερινό Fethiye) όπου με την καταστροφή της Σμύρνης και την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών της Μ.Ασιας περνάει αρχικά στη Ρόδο με τη γυναίκα και τα δυο παιδιά του και στη συνέχεια τον Πειραιά. Ο Πανηγύρης έστησε εργαστήριο στην Κρεμμυδαρού όπου κατασκεύαζε κυρίως δημοτικά όργανα (λύρες και ξακουστά για την ποιότητά τους λαούτα) αλλά και λίγα μπουζούκια, μαντολίνα και κιθάρες. Μεγαλώνοντας τα δύο του παιδιά, ο Βασίλης και Γιώργος έγιναν αρχικά βοηθοί στο εργαστήριο του πατέρα τους και στη συνέχεια έπαιρναν και δικές τους παραγγελίες. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία Γιώργος Παναγής (1911-1995) το 1938 παντρεύεται και φεύγει για την Αθήνα όπου ανοίγει εργαστήριο κοντά στην πλατεία Καρύτση (Χαβρίου 9 εντός στοάς) και δύο χρόνια αργότερα ο πατέρας τους ο Πανηγύρης πεθαίνει και το εργαστήριο στον Πειραιά κλείνει με τον έτερο αδελφό Βασίλης Παναγή (1914-1998) να ενώνει τις δυνάμεις του με τον αδελφό του στο εργαστήριο της Χαβρίου στην Αθήνα. Το εργαστήριο παρέμεινε στην πλατεία Καρύτση σε όλη τη διάρκεια του αλλάζοντας από Χαβρίου 9 σε πλατεία Καρύτση 3 και μετά Πραξιτέλους 7. Οι Αφοί Παναγή παρά το ότι έφτιαχναν και μπουζούκια (είναι γνωστό ότι υλοποίησαν το τετράχορδο του Χιώτη) ασχολήθηκαν πολύ με την κιθάρα τόσο σε αντικείμενο κανταδοκιθάρας (μην ξεχνάμε ότι ήταν πολύ διαδεδομένο είδος), αυτού που ονομάζουμε σήμερα «λαϊκή» κιθάρα όσο και κλασσική κιθάρα. Έφτιαξαν πλήθος οργάνων και αρκετών διαφορετικών τυπολογιών (αντίθετα με τους Αρμένηδες που μάλλον ήταν πιο εστιασμένοι στον προσανατολισμό του λαϊκού τραγουδιού). Οι κιθάρες τους έγιναν όργανα αναφοράς στην ελληνική οργανοποιία τόσο για τις λαϊκές τους που έπαιξαν σε πλήθος ιστορικών ηχογραφήσεων, όσο και τις κανταδοκιθάρες που επίσης ηχογραφήθηκαν πολλάκις και τις κλασσικές τους. Στην αυγή της κλασσικής κιθάρας στην Ελλάδα όπως σήμερα τη γνωρίζουμε, ο πρωτεργάτης τότε Γεράσιμος Μηλιαρέσης, έχοντας μόλις γυρίσει από τα μαθήματα τελειοποίησης με τον A.Segovia και όντας ο πρώτος κιθαριστής στη χώρα με πιο αξιόλογες σπουδές, φιλοδοξώντας να εκκινήσει έναν κύκλο μαθητών που θα δίδασκε στα πρότυπα που έμαθε, βρέθηκε μπροστά στο αδιέξοδο της ανυπαρξίας αντίστοιχων μουσικών οργάνων. Οι λαϊκές κιθάρες και οι κανταδοκιθάρες της εποχής δεν ήταν όργανα των προδιαγραφών που έθεταν η τεχνική και το ρεπερτόριο που απαιτούσε το εγχείρημα του Μηλιαρέση και η εισαγωγή οργάνων από την Ισπανία ήταν απαγορευτική για το εισόδημα του Έλληνα της εποχής. Ο Μηλιαρέσης για να λύσει αυτό το πρόβλημα προσκάλεσε τον Segovia στην Αθήνα το 1951 για δύο ρεσιτάλ, στα περιθώρια των οποίων τον πήγε με την κιθάρα του στο εργαστήριο των Παναγήδων (Είχε μια Hermann Hauser τότε που μάλλον ήταν βελτιωμένο αντίγραφο A.Torres. Φαίνεται ότι ο Segovia είχε κάτι σαν endorsement γιατί ο Hauser του έφτιαξε 12 όργανα και ο γέρος τα παίνευε όπου στεκόταν και βρισκόταν αφήνοντας την M.Ramirez του που είχε από το 1912). Οι Παναγήδες μελέτησαν προσεκτικά την κιθάρα και κατασκεύασαν αρχικά αντίγραφα και στη συνέχεια κιθάρες βασισμένες σε αυτό το πρότυπο, με μερικές τροποποιήσεις από την εμπειρία τους και ξυλεία που ήταν πιο προσιτή και σε αυτούς σαν πρώτη ύλη αλλά και στην αγοραστική δύναμη του ελληνικού κοινού. Δεν πρέπει να υπάρχει Έλληνας κλασσικός κιθαρίστας μέχρι και τη δεκαετία του 90 που δεν έβαλε κάποια στιγμή τα δάχτυλά του πάνω σε μια Παναγή. Ωστόσο τα όργανα αυτά είχαν διαβάθμιση στην ποιότητα και φυσικά στην τιμή. Προσωπικά έχω δει και παίξει με δεκάδες όργανα από εκείνη την εποχή. Είναι αχανής η κατάσταση και μπορείς να βρεις από όργανα με λίγο random ξύλα και λούστρα μέχρι πραγματικά διαμάντια με ΑΑΑ flame maple πλάτες και AAA ελάτινα καπάκια ή καρυδιές με έλατο. Χαρακτηριστικό των Παναγήδων είναι η projected φωνή με έντονα μπάσα (πιο βαθύ ηχείο) και ωραία άνετα μανίκια με έβενο. Επίσης οι Παναγήδες έκαναν χρήση διαφορετικών ετικετών μέσα στα όργανα, πράγμα που αποτελεί και τεκμήριο χρονολόγησης πλέον στα όργανά τους. Αυτό γίνεται τόσο από την διεύθυνση του εργαστηρίου και το layout της ετικέτας όσο και από μια σειρά σπανίων οργάνων με γαλλόφωνη ετικέτα (παραλληλόγραμμη) που βγήκαν από το εργαστήριο της Πλ.Καρύτση 3, την ίδια χρονική περίοδο που έβγαιναν κανονικά και οι υπόλοιπες με την ελληνική ετικέτα (ρόμβο) με το γνωστό κλειδί του σολ. Για τα όργανα αυτά με τη γαλλόφωνη ετικέτα-θρύλο υπάρχει μια φήμη ότι προορίζονταν για εξαγωγή στο εξωτερικό αλλά δυστυχώς εγώ προσωπικά δεν έχω κάποια τεκμηρίωση για αυτό. Οι Παναγήδες είχαν δώσει όργανα που έγιναν πολύ γνωστά στα χέρια πλήθους μουσικών με ενδεικτικά γνωστούς το Νίκο Γούναρη και το Τρίο Καντσόνε (Πετσίλας/Παπαθεοδώρου/Τρούπτσιος), τον Κώστα Χατζή με μία ιδιαίτερης κατασκευής κιθάρα με μεγαλύτερο σώμα, το τετράχορδο του Χιώτη, τετράχορδα σε Σταματίου και Ζαμπέτα αλλά και τρίχορδα στον Βαμβακάρη. Λαϊκές σε Καζατζίδη, Νταλάρα κ.α και φυσικά κλασσικές σε Μηλιαρέση, Φάμπα και ΌΛΟΥΣ τους μαθητές τους αλλά και την πρώτη απόπειρα ανακατασκευής μιας αρχαίας κιθάρας που κατασκευάστηκε κατά παραγγελία του σκηνοθέτη Α.Λάβδα για την παράσταση του «Προμηθέα Δεσμώτη» που ανέβηκε το 1962 στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων από το Κρατικό Θέατρο Β.Ελλάδος. Ο Γιώργος Παναγής έφυγε προδομένος από την καρδιά του το 1995 και το 1998 ακολούθησε και ο αδερφός του ο Βασίλης (νομίζω από ίδια αιτία). Ελλείψει αρσενικών απογόνων (τότε δεν υπήρχαν γυναίκες οργανοποιοί) το εργαστήριο τους πέρασε στα χέρια του ανιψιού τους Λάζαρου Καβάση που ήδη εργαζόταν ως βοηθός καποια χρόνια, από όπου έχουμε μερικές κιθάρες με ετικέτα που γράφει «Αφοι Παναγή- Λάζαρος Καβάσης» όπου δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τι από αυτά είναι αμιγώς του Καβάση και αν κάποιο ήταν μισοτελειωμένο από τους Παναγήδες και ολοκληρωμένο από τον Καβάση. Δυστυχώς και ο Λ.Καβάσης πέθανε σε μικρή ηλικία οδηγώντας στο τέλος την ύπαρξη του ιστορικού εργαστηρίου. Αρκετά από αυτά τα όργανα υπάρχουν ακόμα γύρω μας εκτός του ηχητικού αποτυπώματός τους στη δισκογραφία της χώρας μας και τη συλλογική μας μνήμη. Τα βλέπουμε μερικές φορές στα μεταχειρισμένα να αλλάζουν χέρια. Αλλά δυστυχώς τα όργανα του Π.Παναγή είναι πανσπάνια (ειδικά τα λαούτα), τα μαντολίνα τους επίσης, τα μπουζούκια πολύ σπάνια και οι κιθάρες τους αν και πολλές, αρκετά συχνά είναι σοβαρά και μερικές φορές μη αναστρέψιμα πειραγμένες. Αυτό είναι αποτέλεσμα της επιχείρησης αρκετών λαϊκών μουσικών της δεκαετίας του 80-90 να αναπαράγουν τον ήχο των λαϊκών κιθαρών τους, παίρνοντας μια κλασσική Παναγή και βάζοντας χορδιέρα και άλλο καβαλάρη ώστε να πάρει μεταλλικές χορδές. Δυστυχώς η διαφορετική κατασκευή δε σήκωνε στον οπλισμό του καπακιού την αυξημένη τάση των χορδών και την πίεση στον καβαλάρη με αποτέλεσμα να έχουμε το κλασσικό βύθισμα στο καπάκι κάτω από τον καβαλάρη ή αν κρατιόταν η παλιά "κλασσική" γέφυρα, η τάση σήκωνε μαζί καπάκι και γέφυρα. Ευτυχώς από το 2000 και μετά μετα το boom με τη μόδα του gitane swing και στη χώρα μας, αρκετοί ενδιαφέρθηκαν για τις ακουστικές κιθάρες και ως συνέπεια είχαμε και οργανοποιούς που μετά την μελέτη των κλασσικών οργάνων του gypsy swing (maccaferri, selmer κλπ) μελέτησαν και ελληνικά σχέδια με κορυφαία τα σχέδια των Απαρτιάν και Παναγή. Δε γνωρίζω σε τι ποσοστό τα ενσωμάτωσαν στις κατασκευές τους, αλλά δεν νομίζω ότι έχω δει ακριβές αντίγραφο Παναγή. Πανηγύρης Παναγής με οικογένεια στη Μάκρη και ετικέτα οργάνου του απο το εργαστήριο στον Πειραια. Πανηγύρης Παναγής και ο μικρός γιός του Βασίλης έξω απο το εργαστήριο του Πειραιά. Οι Αφοί Παναγή επι το έργον στο αθηναικό εργαστήριο με κιθάρες και μπουζούκια. Αφοί Παναγή με Τρίο Καντσόνε και τις κιθάρες τους ανα χείρας.
    2 βαθμοί
  5. Βουνό ρε παιδί μου. Ανοίγει το μάτι σου.
    2 βαθμοί
  6. Μάνο είσαι φοβερός! Σε ευχαριστώ πολύ. Είναι καθαρά ψυχολογικό, το να καταφέρω σαν πρώτη επαφή να ακολουθήσω τα βήματα και να παράξω κάτι όσον το δυνατόν κοντά σε αυτό που μου δείχνουν. Για Logic έχω να σου δώσω υλικό και να σου προτείνω κι αλλά.
    2 βαθμοί
  7. Ρε Μανο μας δλεβς? Οποιοοςδηποτε αλλος θα ελεγε:" να οριστε αυτο ειναι ενα φρη συνθ για μακ να κανετε τη δουλειας σας" Κ εσυ εκατσες κ αντι να δωσεις το λινκ εκανες το τιουτοριαλ κ σε ομπ εξντι βερσιον?? Εισαι απιστευτος. Ευχαριστουμε!
    2 βαθμοί
  8. Εχω mac o ενας popeye help, τσαρλατανους ο αλλος, καλα. Επειδη λοιπον η επαναληψη μητηρ μαθησεως και τετοια, εκανα ενα δευτερο παραδειγμα, οσο μπορουσα πιο κοντινο, με το OBXD. Το φανταστικο αυτο plug in ειναι δωρεαν, διαθεσιμο και για μακ, και οριστε. Τους ηχους τους εκανα με τη λογικη που εκανα και τους ηχους στον τσαρλατανο, οποτε παρτε φωτο και αρχειο μουσικης. Μποτα Το pitch envelope στο τερμα, αντιστοιχει στην περιβαλλουσα του φιλτρου Hihat Οπως βλεπετε μονο noise και bandpass φιλτρο ψηλα με μπολικο resonance, o amp envelope τα γνωστα Ταμπουρο Βασικα noise, μεγαλυτερο decay Μπασο Δεστε ποσο χαμηλα ειναι το cutoff του φιλτρου, απαραιτητο για να "πιασει" καλα η περιβαλλουσα, τα 24 db (4 pole) στην επιλογη του φιλτρου το κανουν ακομα πιο εντονο Pad Στο modulation section ειναι επιλεγμενη κυμματομορφη η sine, και με το pwm knob και το διακοπτη osc ενα διαμορφωνουμε το πλατος παλμου, οπως καναμε και στο charlatan. Σημαντικο επισης, εκτος απο το μεγαλο attack time και το μεγαλο release time στον amp, διοτι pad χωρις "ουρες" δε λεει. Arpblibliki Εδω παλι στο modulation section πειραζουμε το pitch του osc 1 με κυμματομορφη square, για να ανεβοκατεβαινουμε οκταβα οπως και στο αντιστοιχο του charlatan lead Mε την επιλογη unison legato και glide στο global, εχουμε τα λεγκατο πλεονεκτηματα που αναφεραμε πριν FX Αυτο το αφηνω ασκηση για το σπιτι. Παρτε και το κομματακι, ακομα πιο προχειρο απο το αλλο, αξιζει να παρατηρησετε ποσο πιο vintage και παλιακο ακουγεται, διοτι το obdx εξομοιωνει την παλιατζουρα της oberheim, ενω ο τσαρλατανος ειναι σε πιο μοντερνα φαση. Αλλα mac θελατε, αφου υπαρχει και επιτρεπει η apple freeware παλι καλα. manosxnoiztutorial2.mp3
    2 βαθμοί
  9. Συμφωνώ. Και φαίνεται πως έτσι είναι γιατι και οι πρωτομάστορες των συνθεσάιζερ τη δεκαετία του 60 είχαν τέτοια ανάγκη και δημιούργησαν το envelope generator. Λογω της ανάγκης να συνθέσουν εκφραστικούς ήχους. Η σχετική αναφορά στον τομέα "Musical articulation" του λινκ. Έπειτα ήρθε η εξέλιξη , αλλά η βασική ιδέα είναι αυτή , γι αυτό και έβαλα ένα παράδειγμα απο τις απαρχές δημιουργίας synthesizer. Βέβαια είδα ένα βίντεο που μπήκε πριν κατι μερες σε μία άλλη συζήτηση για το korg wavestate , οπου με μία συγχορδία ακουγόταν ενας cinematic ηχος σχεδον για παντα ?, κατι που δεν είναι η έκφραση του παιξίματος , αλλά αλλη μαγεια και αυτή η μορφή σύνθεσης ήχου. Γενικά τα synths είναι και αυτά μουσικά όργανα . Η επεξεργαστική ισχύς δίνει δυνατότητες σύνθεσης ήχου, και λόγω της τεράστιας επεξεργαστικής ισχύος στα pc , οι δυνατότητες αυτές μπορεί να υπερκαλύπτουν το μουσικό , σε βαθμό που ίσως να του προκαλεί κάποια σύγχυση. Το θέμα είναι ο μουσικός να κατασταλάξει στο τι θέλει και να μην μπει στη διαδικασία πως "πρεπει να τα ξεζουμήσω όλα" , γιατι μετά ακομα και το midi του Vangelis δε θα του αρκεί. Ας τα ξεζουμίσει , αλλα δε θα βρει τέτοιον κοντρόλερ. Όμως πιστεύω πως η απλότητα έχει μεγάλη σημασία . Τα softsynths δεν ειναι υπερβολικά περίπλοκα για να μας ταλαιπωρήσουν, αλλά για να μας δώσουν τη δυνατότητα να έχουμε τις επιλογές που θέλουμε. Οπότε μη σκατε, 8 faders , 16 knobs , 32 pads, και 24 buttons ειναι αρκετά για να παίξουμε με τον ήχο που δημιουργήσαμε με 1234567 παραμέτρους. Αλλά ρε ΝΙ (για να επιστρέφουμε και στο θέμα μας ? ) εσύ το παραέκανες με το ψαλίδι. Ασε τα φωτάκια , βλέπουμε
    2 βαθμοί
  10. Χρόνια (τα) φώναζε αυτός ο έρμος ο Καταρράκτης, αλλά "φωνή βοώντος εν τη ερήμω".? Ε όι δα κουμπάρε, μην είσαι άδικος. Τα synths άλλαξαν την παγκόσμια μουσική όσο κανένα άλλο όργανο. Κι όσο για κορυφαίες συνθέσεις βασισμένες πάνω σε αυτά, άπειρες, και μάλιστα συνθέσεις που δεν μπορούν να αποδοθούν πειστικά από κανένα άλλο όργανο για ευνόητους -τεχνικούς- λόγους. Όπως θα έγραφε και ο σύντροφος Cos_dr: "Ζήτω το ΣΥΝΘΕΣΑΙΖΕΡ! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧαχαχχαχΧαχαχαΧΑΧΑΧΑχα...?"
    1 βαθμός
  11. 1 βαθμός
  12. Εξαιρετικο αφιέρωμα! Πρεπει να το κανεις και ενα copy paste στα Αρθρα να μη χαθει στη ροη! Επισης επειδη φαντάζομαι θα ξερεις, υπαρχει καποια βιβλιογραφία σχετικα με τους αφους Παναγη η και γενικότερα την ιστορία της Ελληνικης λαϊκής οργανοποιιας? Αν έχεις να προτείνεις κάτι θα με ενδιέφερε να ψαξω.
    1 βαθμός
  13. Εγώ είμαι ακριβός, δεν (σας) συμφέρω.? Ο Μάνος δεν ξέρω τι παίρνει ανά σεμινάριο, ο Cos πάντως με κάτι φαγώσιμο από κάποια κοντινή καντίνα φαντάζομαι θα είναι Οκ (είπαμε, "Πεινάμεεεε!").
    1 βαθμός
  14. Μηπως θα μπορουσες στα γρηγορα ν'αγορασεις ενα Μακ κ το Λοτζικ να μας κανεις κ ενα τιουτοριαλ βασισμενο στα συνθς του Λοτζικ αςουμε? Οχι τιποτα φοβερα, κατι στα γρηγορα? ΕΙΣΑΙ ΦΟΒΕΡΟΣ ΙΠΠΑΜΑΙ
    1 βαθμός
  15. τωρα που το ακουσα στο καλο στεροΦονικο οντως στο 75% ειναι ,δυστυχως για ενα τετοιο Χτηνος ειναι αδυνατον να "χασει", όσο και να προσπαθήσει σαν να εχει καταπιει μετρονόμο ακούγεται και όντως βαραει δυο φορες πιο δυνατα από τον Charlie και ας παιζει με το 1/4 της συνηθισμενης του δυναμης, επίσης σαν κλασσικος μαυρος ντραμμερ παιζει πιο πισω απο το beat από οτι ο Charlie (ο οποιος ετσι κι αλλιως επαιζε πολυ πισω απο το beat σε σχεση με το 99% των Βρεττανων ντραμμερ) παντως το οτι το τραγουδι ακουγεται σαν τραγουδι των Stones με αλλο ντραμερ ειναι απο μονο του αθλος μια και το rhythm section στους Stones δεν ειναι drums & bass αλλα drums & Keith
    1 βαθμός
  16. 1 βαθμός
  17. Οταν φτιαχνεις εναν ηχο παντως, λαμβανεις υποψη και το performance. Θα αναθεσεις το velocity και το aftertouch εκει που θες, θα αναθεσεις το mod wheel σε κατι αλλο, το expression pedal σε κατι τριτο, αν εχει και macro θα αναθεσεις και αλλα πραγματα στα knobs κλπ. Βασικα ολη η μαγεια της συνθεσης ηχου αυτη ειναι, να κανεις ηχους εκφραστικους που να σε καλυπτουν οταν παιζεις. Αν εχεις μαλιστα στανταρει τις αναθεσεις στον controller και τα track preset, θα εχεις αμεση προσβαση στους ηχους και τα ρυθμιστικα με το που σου ερθει η εμπνευση.
    1 βαθμός
  18. Εγώ θέλω τον cos_dr να κάνει ένα tutorial για .... - Τις εντολές στα cc (πχ panorama, velocity, όλες όμως), τι είναι κάθε μια και πώς λειτουργεί - Τους φακέλους (envelopes) και πώς τους δημιουργεί/χρησιμοποιεί - Τα LFOs Κλπ Αν θέλει, μπορεί να το κάνει και ο Μάνος. Μπας και ξεστραβωθούμε λίγο εμείς οι κοινοί θνητοί δηλαδής. Κάποια ξέρει ο ένας, κάποια ξέρει ο άλλος, να τα σουμάρουμε ασούμε.
    1 βαθμός
  19. 1 βαθμός
  20. Μιλάμε για να παίξεις/ηχογραφήσεις κάτι. Για να αποφύγεις τα πολλά automation με το ποντίκι. Όχι για να φτιάξεις/συνθέσεις ήχο. Εκεί θέλει ποντίκι και θέληση. Δεν είναι όλα τα vsti synthesizers. Είναι όλων των ειδών τα όργανα. Πάνω στην ηχογράφηση πόσες παραμέτρους να πειράξεις?
    1 βαθμός
  21. χώρια που πολλά κουμπιά στα controllers είναι γκαβά. Ή είναι ατέρμονα ή δεν έχουν καμιά ένδειξη. Ασε που ακόμα και sliders μπορεί να είναι παρκαρισμένα κάπου, και στην πραγματικότητα να παίζουν αλλού πχ στην οθόνη σου και να πρέπει να τα κουνήσεις για να έρθουν.
    1 βαθμός
  22. Αλλο πραγμα το performance, και αλλο η συνθεση ηχου. Το να αναθεσεις σε κουμπακια καποιες απο τις παραμετρους του vsti για να το παιξεις Γιαννακης Μιχαλακης ? ειναι ευκολο. Αν ομως θελεις να κανεις συνθεση ηχου, τοτε θελεις προσβαση και στις 120 παραμετρους. Για αυτο αλλωστε, ακομα και οταν εχεις hardware, αν δεν ειναι σε στυλ virtual analog να εχει ενα knob για καθε παραμετρο, αλλα ειναι σε φαση montage να εχει ΕΝΑ ΣΚΑΣΜΟ παραμετρους και ελαχιστα knobs, τοτε ειναι ΠΟΛΥ προτιμοτερος ενας editor. Δηλαδη ο editor ειναι καλος οταν συνδεεται με ενα hardware synth μεσω midi, αλλα ειναι κακος οταν αποτελει το UI ενος plug in; Αστεια πραγματα. Δεν υπαρχει συγκριση στην απεικονιση και την προσβαση στις παραμετρους απο το να ειναι ολες απλωμενες μπροστα σου, και να αντιστοιχουν και να ανανεωνονται αντιστοιχα με το καθε preset. Αν τωρα το μονο που σε νοιαζει ειναι να πειραξεις λιγο το φιλτρο, ΟΚ, αυτο γινεται με τον controller ευκολα.
    1 βαθμός
  23. Πόσα χέρια και δάχτυλα να έχεις?
    1 βαθμός
  24. Μα γι αυτό αγοράζουν και controllers με πλήθος κουμπιών/faders/pots κλπ πάνω, για να μην τους βγαίνει η Παναΐα ανάποδα με το mouse. ? Ένας συνδυασμός καλού(ών) controller και mouse είναι η λύση, με το αρούρι σκέτο δεν βγαίνει δουλειά.?
    1 βαθμός
  25. Αφτο του Ντιμ πρέπει να είναι ακουστικ προγκ με μπλουζ φωνητικά αλλά όχι αγγλοφωνο
    0 βαθμοί
  26. Κι εμένα. Ακούω jazz και fusion που άκουγα πολύ παλιά (πχ Sco).
    0 βαθμοί
  27. Λατρεύω Winger... Αυτό είναι από το φετινό τους Seven, το οποίο είναι ένα blast from the past επικών διαστάσεων. Είναι μια μπάντα super underestimated, με το στίγμα του «εμπορικού» να τη συνοδεύει διαχρονικά, αλλά μόνο έτσι δεν είναι. Και ο Kip Winger είναι μέγιστος σε αυτό που κάνει και το έχει υπηρετήσει με συνέπεια.
    0 βαθμοί
  28. 0 βαθμοί
  29. Καποιες επισημανσεις 1ον) Το εχουμε ξαναπει οτι τα συνθεσαιζερ δε (θα επρεπε να) ταυτιζονται με τα πληκτρα. Εκτος απο τα διαφορα σαχλοφωνα, midi drums κλπ, το πιο προφανες ειναι οτι με τα sequencers και ολα αυτα δε χρειαζεται να παιζεις καν καποιο οργανο για να τα χρησιμοποιησεις. 2ον) Δεν ειναι μονο οι κιθαριστες που βλεπουν σαν κινεζικα τη συνθεση ηχου, αλλα και η συντριπτικη πλειοψηφια απο τους πληκτραδες, οι περισσοτεροι εκ των οποιων παιζει αποκλειστικα με presets. Εχω δε την υποψια οτι με ολο αυτον τον ογκο του διαθεσιμου software, αλλα και με τα χιλιαδες presets που ενσωματωνουν πλεον τα καλα hardware synths, το ποσοστο των πληκτραδων που δεν ασχολειται με τη συνθεση ηχου θα εχει αυξηθει ακομα παραπανω. 3ον) Το θεωρω αυτονοητο, αλλα μια που αναφερθηκε, τα κομματια που εβαλα ειναι εντελως για τον π@@τσο καβαλα, φτιαχτηκαν στον ελαχιστο δυνατο χρονο, και μονο σκοπο εχουν να ακουστουν τα ηχητικα παραδειγματα. Αν θελετε καλη μουσικουλα να βαλουμε ενα πιανακι να μπηστιξουμε, τι συνθεσαιζερ και μαλακιες ?
    0 βαθμοί
  30. Σου είπα, το επόμενο στάδιο είναι η μετάβαση στα 8-operator/88-algorithm FM synths με 16-part multitimbrality, τι πιο φυσικό??
    0 βαθμοί
  31. Όχι, σε κάποια εκπομπή στην τηλεόραση κάποτε, που συμμετείχε σε ένα πάνελ, ρωτούσε τους πάντες αν αυτό που έκαναν ή είπαν, το έκαναν αυτοί ή το διπλό τους. Τον είχε καθηγητή η πρώην σύζυγος στο πανεπιστήμιο, και μου έδειχνε κάποια αποσπάσματα από τα μαθήματα. "Λογορροιακή διατάραξη ή ακατάσχετη λογόρροια?" Αυτό ήταν θέμα εξετάσεων στο μάθημά του. Οι δε σημειώσεις του είχαν το εξής χαρακτηριστικό. Υπήρχαν προτάσεις, που ξεπερνούσαν την μια σελίδα.
    0 βαθμοί
  32. 0 βαθμοί
  33. Ε μα ... Όχι να μας το παίζουν ότι δεν καταλαβαίνουμε τα μπλιμπλίκια τους. Τον μπέρδεψα ...
    0 βαθμοί
  34. Να δεις πώς το έλεγε στο Asterix... Α, ναι. "Πανδοχείο ο μετανιωμένος βάρβαρος". Ιδού ένα αγόρι (που λέει ο λόγος, 60 έγινε και αυτός), που στα νιάτα του ήταν καραπόζερος, αλλά μετάνιωσε και μεγαλώνοντας το έριξε στο "έντεχνο" και μπράβο του.
    0 βαθμοί
  35. Για να μάθετε τα μυστικά μας? Το τσάμπα πέθανε με την ανάπτυξη φίλοι μου ? μην κοιτάτε που δεν λέμε κάτι για τον Μάνο και τον αφήνουμε να ξετυλίξει τα μυστικά πρωτόκολλα των Σοφών της σύνθεσης της Σιών. Εγω κάτω από 10 000 ευρώ δεν δείχνω τι κάνουν τα κουμπάκια ?
    0 βαθμοί
  36. Στη ΝΔ πλευρά της Ζήρειας. Κορινθιακός και Μάννα απο τα Τρίκαλα. Τέσσερις ώρες βόλτα, γύρω απο ο βουνό.
    0 βαθμοί
  37. 0 βαθμοί
  38. Δεν κάνεις λάθος. Έχω κληρονομήσει απο τη γιαγιά μου μια απο αυτές με τη γαλλόφωνη ετικέτα. Σε αυτήν έμαθα κλασσική κιθάρα. Έχω και ηχογράφηση κάπου. Θα ακολουθήσουν μερικές ακόμη φωτογραφίες απο όργανα.
    0 βαθμοί
  39. Εχώ καταλήξει σε ένα λογικό συμπέρασμα.Οι καλοί πληκτράδες είναι όλοι "κομμένοι" απο την σχολή ικάρων. Είναι αυτοί που την κρίσιμη στιγμή,δέν πάτησαν το κουμπάκι να φύγει η ναπάλμ,έφυγαν με το paint it black και γύρισαν με το imagine του Τζόν Λένον.
    0 βαθμοί
  40. 0 βαθμοί
  41. Μιλαμε για κοινους θνητούς
    0 βαθμοί
  42. Ενα χωριό πριν. Δατς ράιτ. Περνάω τις μέρες μόνος με τον Μάκη. Αύριο θα κάνω τον κύκλο γύρω απο την Ζήρεια με την Honda. Έχει και παϊδάκια στην Καστανιά αμα... κουραστώ.
    0 βαθμοί
  43. 0 βαθμοί
  44. Ωραίες ποζερο-εποχές. Τελείωσαν όμως και έμειναν χωρίς δουλειά τα κομμωτήρια. Βέβαια τότε είχαμε και μαλλιά...
    0 βαθμοί
  45. Ενδιαφέρον- και το ότι ήταν το post 666 στο νήμα, σατανικό ?
    0 βαθμοί
  46. Σε ευχαριστώ για τα ωραια σχόλια σου fanisatt!!!!
    0 βαθμοί
  47. Ας κάνουμε ένα διάλειμμα από τα νέα controllers της αγαπημένης μας Native Instruments, και ας δούμε μερικές φωτός που τράβηξα σήμερα το πρωί από το παράρτημα των "Waterfall Studios" στην εξωτική Χαλκίδα.?
    0 βαθμοί
  48. Άμα ξέρεις να γράφεις τραγούδια. Υ.Γ. Και μην ακούσω δεν ξέρει ο Keef κιθάρα και τέτοιες @ν0η$ί€$
    0 βαθμοί
  49. To πλύσιμο των πιάτων και των κουταλομαχαιροπίρουνων δεν είναι και από τις αγαπημένες μου ασχολίες. Όταν όμως υπάρχει πάνω απ'τον νεροχύτη παράθυρο με θέα, η βαρεμάρα μετριάζεται.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...