Πίνακας συμμετοχής
Δημοφιλές περιεχόμενο
Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 01/02/23 σε όλα
-
Στο αρθρο αυτο θα επιχειρησουμε μια επιγραμματικη (λεμε τωρα) χαρτογραφιση των πιο κλασσικων μοντελων flattop ακουστικης κιθαρας, οπως αυτα καθιερωθηκαν απο την Martin και την Gibson κυριως κατα το πρωτο μισο του 20ου αιωνα. Υπαρχουν πολλα αρθρα/videos εκει εξω που προσπαθουν να χαρτογραφησουν το τοπιο με βαση τα διαφορετικα body shapes που συνανταμε στις ακουστικες κιθαρες, απο parlour μεχρι grand auditorium και παει λεγοντας. Παρολο που εχει μια βαση ολο αυτο, μιας και ειναι απο τα κυριοτερα χαρακτηριστικα που επηρεαζουν την αποκριση και ηχο του οργανου, ειναι επισης χρησιμο να εχουμε μια πιο ολoκληρωμενη εικονα των πιο «κλασσικων» τυπων ακουστικης κιθαρας που μονοπολουσαν την αγορα επι της χρυσης, “formative” εποχης της ακουστικης κιθαρας, μιας και παραμενουν τα αρχετυπα πανω στα οποια βασιζονται τεραστιος αριθμος μοντελων μεχρι και σημερα. Το σκηνικο δεν διαφερει και τοσο απο αυτο της ηλεκτρικης κιθαρας, οπου η ηγεμονια των 5-6 κλασσικων μοντελων της Fender και της Gibson κρατα καλα μεχρι και σημερα. Αν ξερεις τι εστι Strat, Tele, LP, 335 ηδη εχεις ενα καλο μπουσουλα για εναν αρχαριο. Χωρις φυσικα να σημαινει αυτο οτι ξεγραφουμε ειτε αλλα πιο niche κλασσικα μοντελα ειτε πιο νεες σχεδιασεις. Κοιτωντας πιο ολιστικα τα «κυρια συστατικα» των διαφορων «συνταγων» αποκτα κανεις μια πιο ξεκαθαρη εικονα για τους διαφορους τυπους ακουστικης κιθαρας και τη φιλοσοφια τους. Προφανως δε μπορουμε να καλυψουμε τα παντα, και σε πολλα απο οσα θα γραφουν εχουν υπαρξει εξαιρεσεις και αλλαγες. Αλλα σε γενικες γραμμες, νομιζω οτι θα μπορει καποιος να παρει μια ιδεα οσον αφορα τις κλασσικες φορμες, και να μπορει να καταλαβει πανω κατω την σχεδιαστικη φιλοσοφια μιας κιθαρας που τον ενδιαφερει και το τι μπορει να περιμενει ηχητικα και παικτικα χωρις να καταφευγουμε σε τσιτατα τυπου «παρλορ μονο για μπλουζ, dreads μονο για εντεχνα με πενα». Τελος, σκεφτομουν αρχικα να μην βαλω βιντεακια, απο τη μια γιατι υπαρχουν πολλα συγκριτικα μεταξυ των διαφορων σχολων που μπορει να βρει ο καθενας και απο την αλλη επειδη οι διαφορες μεταξυ παικτων και ηχογραφησεων ειναι χαοτικες. Εν τελει αποφασισα οτι ωραιο θα ηταν να υπαρχει κατι να ακουμε οσο διαβαζουμε, οποτε διαλεξα βιντεκια απο το TNAG με (κατα το πλειστον) τις original κιθαρες που συζηταμε, ολα με τον ιδιο παικτη (Carl Miner), στον ιδιο χωρο και με τα ιδια μικροφωνα ωστε να παρουμε τουλαχιστον μια ιδεα περι ηχητικου χαρακτηρα απο μοντελο σε μοντελο. Ξεκιναμε λοιπον! MARTIN FLATTOPS H ακουστικη flat-top κιθαρα οπως την γνωριζουμε σημερα ειναι πρακτικα εφευρεση του C.F. Martin Senior, του πατριαρχη και ιδρυτη της γνωστης Martin Guitar Company. Στα μεσα του 1800 ο C.F. ξεκινησε να καθιερωνει εναν καθαρα αμερικανικο τυπο κιθαρας, βασισμενο προφανως στην κεντροευρωπαικη παραδοση (μαθητευσε διπλα στον Stauffer εξαλλου), με επιρροες απο την πρωιμη ισπανικη παραδοση (κατα την Cadiz σχολη) αλλα με χαρακτηριστικα εκ γενετης αμερικανικα – σταδιακα κανουν την εμφανιση τους μεγενθυμενα σωματα (αν και ακομα μικροσκοπικα με τα σημερινα standards), συρματινες χορδες, το γνωστο πλεον X bracing και γενικα ολα τα χαρακτηριστικα που σημερα αντιλαμβανομαστε ως διαφοροποιητικα στοιχεια μεταξυ μιας ακουστικης και μιας κλασσικης (πχ) κιθαρας. Για αρχη ας κανουμε μια επιγραμματικη επεξηγηση περι της ονοματολογιας των Martin. το πρωτο κομματι του ονοματος (00, OM, D) υποδεικνυει το σχημα του σωματος και το δευτερο (18,28,45) το style, δηλαδη το πακετο απο specifications σχετικα με την ξυλεια και το διακοσμο της κιθαρας. Κατα κανονα οσο μεγαλυτερο το νουμερο τοσο ακριβοτερο και πιο φανταχτερο το οργανο. Τα πιο κλασσικα styles τα οποια θα αναφερθουν εδω εχουν ως εξης: · Style 15 (και παλαιοτερα, 17): Mahogany top, mahogany back and sides. · Style 18: Spruce top, mahogany back and sides. · Style 28: Spruce top, rosewood back and sides. · Style 42 & 45: Spruce top, rosewood back and sides, fancy pearl binding & inlays. Αν παρουμε μια οποιαδηποτε κιθαρα, πχ μια Martin Dreadnought, θα παρατηρησουμε οτι αναμεσα στα διαφορα styles (πχ D-15, D-18, D-28) εχουμε φυσικα διαφορες στην εμφανιση και στον ηχο λογω των διαφορετικων ξυλων. Ο «σκελετος» ομως παραμενει ιδιος – υπαρχουν καποια βασικα χαρακτηριστικα σχετικα με τον ογκο, την ατακα και το blend του ηχου τα οποια καθοριζονται σε μεγαλο βαθμο απο το σχεδιο και τις διαστασεις του σωματος, το bracing, τη σχεδιαση της γεφυρας και την κλιμακα του μανικιου, με τα ξυλα να λειτουργουν περισσοτερο σαν «eq» επανω σε αυτη τη βαση (ή τουλαχιστον, ετσι το βρισκω χρησιμο να το σκεφτομαι εγω, your mileage may vary). Δε θα επεκταθουμε παραπανω περι ξυλων εδω – υπαρχουν πολλα καλοφτιαγμενα βιντεο στο Youtube (προσωπικη προτιμηση τα παλια A/B comparison στο Acoustic Letter με τον Tony Polecastro αλλα και τα βιντεο του Ian Meadows) οπου γινεται συγκριση κατα τα αλλα πανομοιοτυπων οργανων με διαφορετικα tonewoods ωστε να παρετε μια ιδεα σχετικα με το eq του καθενος. 0, 00 and 000 12-frets Ξεκιναμε στις αρχες του 20ου αιωνα. Οι κιθαρες που προσεφερε η Martin αυτο τον καιρο (και κατ’επεκταση οι κιθαρες που προσεφερε και ο ανταγωνισμος τους) ειναι ολες πανω κατω παραλλαγες της ιδιας συνταγης που καθιερωθηκε προς τα τελη του 19ου αιωνα, διαθεσιμες σε διαφορετικα μεγεθη. H συνεχης αναγκη για οργανα με δυνατοτερη ενταση, ειδικα καθως η κιθαρα αρχιζει να γινεται απο οργανο του σαλονιου οργανο μπαντας, αναγκαζει την Martin να «φουσκωνει» καθε τρεις και λιγο τη γραμμη της με ολο και μεγαλυτερες υλοποιησεις της ιδιας συνταγης. Αυτες που μας ενδιαφερουν πλεον στα τελη της δεκαετιας του ΄20 ειναι τα μοντελα 0, 00 και 000. Martin 0-18 (1928) Οι κιθαρες αυτες εχουν ενα σχημα σωματος που θυμιζει αρκετα αυτο της κλασσικης κιθαρας, ειδικα τις πρωιμες ισπανικες κιθαρες με τα στενα slopped shoulders. Το μεγεθος του σωματος, που το μετραμε τυπικα σε ιντσες (στο πλατυτερο σημειο του σωματος), μετραει 13.5’’ στην 0, 14.3” στην 00 και τελος η 000 ειναι η μεγαλυτερη με σωμα στις 15”. Το παχος του σωματος επισης αυξανεται σιγα σιγα μαζι με το πλατος, απο μοντελο σε μοντελο. Η 0 λοιπον ειναι αυτο που σημερα θα λεγαμε parlor κιθαρα, ισως και concert, ενω την 000 μπορει να τη χαρακτηριζαμε ως auditorium. Περαν του σωματος, οι κιθαρες αυτες ηταν κατα τα αλλα τυπικα ιδιες σε specs. Το μανικι ενωνεται με το σωμα στο 12ο ταστο (και οχι στο πολυ πιο συνηθες σημερα 14ο), το scale length ειναι 24.9” (πιο κοντο απ’οτι οι αλλες Martin που θα δουμε), τα μανικια ειναι συνηθως αρκετα μπαμπατσικα, με σχετικα σκληρο V προφιλ και επισης συνηθως εχουμε slotted headstocks και την μικρη, ισια pyramid γεφυρα. Τα ξυλα και ο διακοσμος προφανως πανε αναλογα με το style. Martin 00-21 (1916). Oι κιθαρες αυτες διαφερουν ηχητικα προφανως απο μοντελο σε μοντελο λογω διαφορας σωματος. Αλλα σε γενικες γραμμες προκειται για οργανα με focused και ισορροπημενο ηχο, πιο boxy και intimate με την μικρη 0 και πιο ανοικτο και γεματο με την 000, με την 00 οπως θα περιμενε κανεις καπου στην μεση.Δεν εχουν τρομερα γεματα μπασα λογω μεγεθους (ειδικα η 0 ειναι ισως για πολλους αναιμικη) και ο ηχος τους χαρακτηριζεται περισσοτερο απο καλο string separation παρα το blended, boomy sound μεγαλυτερων οργανων. Το 12-fret μανικι (μιλαμε για το neck joint σημειο παντα) ειναι το πιο σημαντικο διαφοροποιητικο χαρακτηριστικο αυτης της oικογενειας, καθως οπως θα δουμε απο την δεκαετια του ‘30 και μετα καθιερωθηκε το neck joint στο 14ο ταστο ως το νεο νορμαλ. Η αλλαγη αυτη εχει σημαντικο αντικτυπο στο στησιμο και στον ηχο της κιθαρας και δεν περιοριζεται απλα στη διαφορα προσβασης στα ψηλα ταστα. Με την μετατοπιση του μανικιου ερχεται και μετατοπιση της γεφυρας σε σχεση με το καπακι και το bracing, αλλαζει ετσι και η αποκριση του οργανου, το attack και το sustain. Τα cowboy chords στην ανοικτη θεση ξαφνικα βρισκονται λιγο πιο μακρια και θελουν τεντωμα περισσοτερο του ωμου, το χερι πεφτει σε ελαφρως διαφορετικη θεση κατα μηκος της χορδης και παει λεγωντας. Αυτες οι διαφορες μεταξυ 12-ταστου και 14-ταστου neck joint, μαζι και με το ανανεωμενο ενδιαφερον σε παλιες μουσικες και παιξιματα (πχ country blues) εχει οδηγησει στην διατηρηση των παλαιων αυτων 12-ταστων οργανων ως εναλλακτικη στην πλειοψηφια, καθως υπαρχει μεριδιο παικτων που θεωρει οτι οι 12-ταστες υπερτερουν παικτικα/ηχητικα. Και επειδη οταν μιλαμε για 12-ταστες μιλαμε κατα 90% για οργανα αντιγραφα αυτων των παλαιων Martin, ειναι χρησιμο να εχουμε υποψην οτι τα specs που αναφεραμε πανω (πχ το V profile) συχνα πανε πακετο, οποτε θα δουμε οργανα με παρομοια σετ specs σε καθε κατηγορια τιμης. ΟΜ and the 14-fret 0,00 and 000 Η ΟΜ ηταν προιον των τασεων της εποχης – το banjo, που μεσουρανουσε επι ΄10s και ‘20s ξαφνικα επεσε στην αφανεια, και η κιθαρα πηρε τη θεση του ως το de facto εγχορδο μπαντας. Πολλες εταιρειες προσπαθουσαν να τραβηξουν τους πρωην banjoists και νυν κιθαριστες προσφερωντας τους μια πιο «οικεια» παικτικη εμπειρια (με αποκορυφωμα τις διαφορες tenor κιθαρες, 4-χορδες και κουρδισμενες σε 5ες οπως το tenor banjo). Ενα απο τα πραγματα που δοκιμαστηκαν λοιπον ηταν η βελτιωση της προσβασης στα υψηλοτερα ταστα, ειδικα στη 12η θεση της οκταβας που ηταν «μπλοκαρισμενη» στις κιθαρες μεχρι τοτε. Το 1929 ο Perry Bechtel (γνωστος bandleader της εποχης) παει στο εργοστασιο της Martin, βλεπει καποιες πρωτες «long-neck» αποπειρες και ζηταει να του φτιαξουν μια 000-28 με το νεο 14-fret μανικι. Voila, γεννιεται η Martin OM. Η νεα OM δεν ηταν απλα μια 000 με το μανικι τραβηγμενο πιο «εξω». Αν γινοταν μονο αυτο η γεφυρα θα επρεπε να ανεβει κατα την αντιστοιχη αποσταση πολυ πιο πανω στο σωμα και αυτο δημιουργουσε προβληματα πολλων ειδων. Για να ελαχιστοποιηθει λοιπον η μετατοπιση της γευφρας η Martin επανασχεδιασε το πανω μερος του σωματος, φερνοντας τα upper bouts πιο αποτομα προς τα μεσα, ωστε να βρουν το μανικι λιγο πιο νωρις, στο 14ο πλεον ταστο, δημιουργωντας το κλασσικο πλεον square-shoulder look. Συγκριση μεταξυ 0, 00 και 000 με 12-fret necks και μια OM με 14-fret neck, με εμφανη τη διαφορα στο πανω μερος του σωματος. Σημειωση – η συγκεκριμενη OOO-28VS εχει ηδη το μακρυτερο scale της OM. Γραφικο απο https://www.dhaenensguitars.com Μαζι με το νεο σχεδιο του σωματος ηρθαν και καποιες ακομα αλλαγες. Το scale length αυξηθηκε απο 24.9” σε 25.4” (για βελτιωμενο projection και ενταση με τις βαρυτερες χορδες που γινοταν της μοδας), το bracing εγινε λιγο πιο ελαφρυ, το slotted headstock αντικατασταθηκε απο solid headstock και η γεφυρα απεκτησε το χαρακτηριστικο belly (οπου ειναι πλατυτερη στο κεντρο) ενω ανεβηκε και ενα τσικ προς το soundhole. Αρχιζουν να κανουν και την εμφανιση τους τα pickguards ως στανταρ, ενω τα μανικια πλεον ειναι λιγο πιο μοντερνα και σπανιζει πλεον το εντονο V προφιλ. To νεο 14αρι μανικι απεδειχθη τεραστιο χιτ – αν και οπως ειπαμε υπαρχουν κιθαριστες που προτιμουν τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα των παλαιωτερων 12fret, για τους περισσοτερους το 14αρι και η παικτικη ανεση που προσφερει ειναι μακραν προτιμωτερο. Συντομα μετα την εμφανιση της OM η Martin «ανανεωσε» και τα μικροτερα 0 και 00 μοντελα με το νεο μανικι, επανασχεδιαζοντας παλι τα upper bouts του σωματος. Διατηρησαν ομως το παλαιο, κοντυτερο scale length των μικροτερων μοντελων, και εν τελει κατεληξαν να κυκλοφορουν και την OΜ και 14-fret 000 – κιθαρες σχεδον πανομοιοτυπες δηλαδη παρα για την διαφορα στο scale length και…το σχημα του pickguard (η OM εχει ενα πολυ χαρακτηριστικο μικρο teardrop pickguard, ενω οι 00,000 και Dreadnought που θα δουμε αργοτερα εχουν κανονικου μεγεθους teardrop που αγκαλιαζει ολοκληρο το soundhole). Martin 00-17 (1950). Για να συνοψισουμε λοιπον, η αλλαγη απο 12αρι σε 14αρι μανικι για τις 0, 00 και 000 ηρθε πακετο με ελαφρως κοντυτερα σωματα, τετραγωνισμενα shoulders, belly bridges, solid headstocks και στην περιπτωση της OM μεγαλυτερο scale length. Πλεον συνανταμε κυριως αυτες τις 14-fret εκδοχες, αν και οπως ειπαμε επιβιωνουν και οι 12-fret βερσιον του προηγουμενου κεφαλαιου. The Martin Dreadnought To 1934 κανει την εμφανιση της η Dreadnought, η κιθαρα που ειναι μεχρι και σημερα με διαφορα ο πλεον διαδεδομενος τυπος ακουστικης κιθαρας με τη χαρακτηριστικη πλατια μεση και τον ογκωδη, boomy ηχο. Οι ριζες της Dreadnought πανε στην πραγματικοτητα ολιγον τι πιο πισω, ξεκινωντας το 1915 απο ενα υπερμεγεθες (για την εποχη του) custom οργανο που εφτιαξε η Martin για τον Χαιβανεζο μουσικο Kealakai. Η εταιρεια Ditson, μεγαλο musical publishing house της εποχης, αναθετει στην Martin να τους φτιαξει μια in-house σειρα οργανων (OEM), συμπεραλαμβανωμενων και μερικων τετοιων «υπερτροφικων» flattops – αυτες οι Martin-made Ditson ηταν ουσιαστικα οι πρωτες dreadnought. Οι κιθαρες δεν ηταν καμια ιδιαιτερη επιτυχια και μερικα χρονια μετα η Ditson φαληριζει (για ασχετους λογους) οποτε η Martin αποφασιζει διστακτικα να κυκλοφορησει αυτες τις νεες κιθαρες υπο το δικο της ονομα. Τις περναει εν καιρω και αυτες απο την «μοντερνοποιηση» του 14-fret neck και το 1934 επισημως εμφανιζονται πλεον στον καταλογο της Martin οι D-18 και D-28. Παραλληλα εμφανιζονται και οι πρωτες custom-ordered D-45, οι Rolls Royce του ακουστικου κοσμου, αλλα μιας και η διαφορα μεταξυ τους και των φτηνωτερων μοντελων ηταν κατα 99% κοσμητικη δε θα τις συζητησουμε περαιτερω εδω. Martin D-28 (1941) H Dreadnought συντομα αλλαξε τελειως το τοπιο της ακουστικης κιθαρας. Ηταν ενα οργανο τεραστιο για την εποχη του, πολυ μεγαλυτερη απο μια 000/ΟΜ και με αισθητα δυνατοτερο ηχο με τρομερα δυνατα μπασα. Η δυνατοτητα της να ακουστει ξεκαθαρα εν μεσω αλλων οργανων στο πλαισιο μιας μπαντας ηταν (και παραμενει) κλασεις ανωτερη απο οτιδηποτε αλλο κυκλοφορουσε τοτε. Οι τυπικες Dreadnought εχουν πλατος 15.6’’ στο lower bout. Το βαθος του σωματος ειναι επισης μεγαλυτερο, κοντα στις 4 3/4’’ στο βαθυτερο του σημειο. Το bracing τελος ειναι βαρυτερο, φτιαγμενο απο καμαρια μεγαλυτερου πλατους ωστε να αντεπεξελθει στις αναγκες του μεγαλυτερου σωματος. Αλλα το πιο χαρακτηριστικο ισως σχεδιαστικο στοιχειο ειναι το ποσο διογκωμενες ειναι στην περιοχη της μεσης – πολυ πιο πλατια απο μια OM ή μια ισπανικη κλασσικη, ποσο μαλλον παλαιοτερες κιθαρες, η Dreadnought ειναι σχεδον τετραγωνισμενη. Διατηρει τελος το belly bridge, το solid headstock και την κλιμακα 25.4’’ που ηρθαν με την OM. Ο αυξημενος ογκος του σωματος δημιουργει εναν ηχο οχι μονο δυνατοτερο σε ενταση, αλλα και με τεραστιο βαθος και εντονα μπασα, πραγματικο κανονι σε σχεση με τις μικροτερες κιθαρες. Πολυ χαρακτηριστικος ειναι και ο blended ηχος τους, με τις συγχορδιες να σκανε σαν ενα wall of sound αντι για τον ξεκαθαρο, note-for-note defined ηχο που εχουν οι μικροτερες κιθαρες – ενα χαρακτηριστικο που για πολλους ειναι συνυφασμενο με τον «κλασσικο» ηχο ακουστικης κιθαρας α λα open chord strumming. Μιας και συζηταμε τις dreads, πρεπει να αναφερουμε και μερικους ορους που σχετιζονται με μια σειρα αλλαγων που επηλθαν κυριως προς τα μεσα του ’40, και που οδηγησαν σε μια κατηγοριοποιηση των οργανων σε pre-war και post-war προτυπα. Οι αλλαγες αυτες ειχαν να κανουν τοσο με τα υλικα οσο και με τον τροπο κατασκευης των dreadnoughts και ειχαν ως αποτελεσμα σημαντικες αλλαγες στον ηχο και την αποκριση, με τον βασικο χαρακτηρα του ηχου βεβαια να διατηρειται. Οι σημαντικες αλλαγες ηταν στο bracing – η Μartin μεχρι και τοτε χρησιμοποιουσε scalloped braces, braces δηλαδη που ηταν σκαμμενα κατα το μηκος τους. Aυτο μειωνει το βαρος τους και εχει ως αποτελεσμα συνηθως ενα οργανο πιο ελαφρυ, πιο responsive και πιο «αερατο» στον ηχο του. Με το περας του πολεμου παυουν να το κανουν αυτο και τα braces ειναι πλεον μασιφ, non-scalloped. Αυτο ειναι και φτηνοτερο ως παραγωγικη διαδικασια αλλα και πιο στιβαρο και ανθεκτικο, πραγμα χρησιμο μιας και ολο και βαρυτερες χορδες γινοντουσαν της μοδας. Το X brace επισης γινεται forward-shifted, μετακινειται δηλαδη η διασταυρωση του Χ πιο πανω στο καπακι, πιο κοντα στην ακρη του soundhole. Ηχητικα χανεται λιγο απο αυτο τον αερατο χαρακτηρα που ειχαν οι pre-war dreads αλλα οι κιθαρες αποκτουν ακομα περισσοτερο projection και punch. Δεν ειναι δηλαδη απαραιτητα αρνητικη η αλλαγη, περι ορεξεως κολοκυθοπιτα, αν και πολυς κοσμος προτιμα/φετιχοποιει την παλια, pre-war συνταγη. Περαν των αλλαγων στο bracing ειχαμε και αλλαγες στην ποικιλα ελατου για το καπακι (απο Adirondack spruce πηγαν σε Sitka spruce), απλοποιηθηκαν τα fingerboard inlays και το χαρακτηριστικο herringbone trim του στυλ 28 αντικατασταθηκε απο multi-ply ασπρομαυρο binding. Μεχρι και σημερα οι dreads της standard σειρας της Martin ακολουθουν την post-war συνταγη των forward shifted, non-scalloped braces ενω εδω και δεκαετιες εχει εισαχθει η σειρα HD (H for Herringbone) που επαναφερει σε γενικες γραμμες την pre-war συνταγη. Τελος, μια ιδιατερη μνεια για την D-35, ενα μελος της dreadnought οικογενειας που εμφανιστηκε αρκετα αργοτερα, το 1965. H D-35 ειναι ενα οργανο που ενω επιφανειακα μοιαζει σχεδον ιδια με μια D-28, στην πραγματικοτητα ειναι a completely different animal, διαφορετικη απο καθε αλλη Martin Dreadnought σε βαθμο που εχει δημιουργησει ενα υπο-ειδος δικο της. Το χαρακτηριστικο αυτης της κιθαρας ειναι η πλατη της, που ειναι φτιαγμενη απο 3, αντι για 2, κομματια rosewood. Το σκεπτικο εδω ηταν οτι η Martin ειχε αρχισει να μαζευει στις αποθηκες της αρκετα κομματια του ηδη σπανιου Brazilian rosewood τα οποια δεν ηταν αρκετα μεγαλα, ή ειχαν στα ακρα τους ατελειες που τα καθιστουσαν ακαταλληλα για την κατασκευη μιας dreadnought πλατης. Αν ομως η πλατη ειναι φτιαγμενη απο 3 μικροτερα κομματια, αντι για 2 κομματια των 8’’, τοτε μπορουν να αξιοποιηθουν αυτα τα μικρα κομματια. H 3-piece πλατη μιας D-35 (1967). Η Martin βεβαια δεν ηταν ο πρωτος κατασκευαστης που πειραματιστηκε με 3-piece backs (ή και καπακια) και σιγουρα γνωριζαν τον αντικτυπο που θα ειχε αυτη η κινηση. Μια 3-piece πλατη δεν ειναι απλα διαφορετικη κοσμητικα απο μια 2-piece, αλλα ειναι και αρκετα πιο δυσπλαστη και αδρανης. Το αποτελεσμα ηταν οτι, κρατωντας την υπολοιπη συνταγη ιδια, η κιθαρα ειχε υπερτροφικα μπασα και τρομερα μουντο, λασπωμενο ηχο. Χρειαζοταν λοιπον και επανασχεδιασμος του bracing ωστε να διορθωθει η κατασταση, και εν τελει η D-35 κατεληξε να εχει ελαφρυ bracing φτιαγμενο απο πιο στενα κοματια ξυλου απ’οτι οι υπολοιπες Dreadnought, σαν αυτα που χρησιμοποιουσαν για την OM. Ηχητικα η D-35 ειναι μια κιθαρα με παρα πολυ ζωντανη και αμεση αποκριση που δεν ειναι ισως τυπικη μιας dread. Δεν εχει επισης τα τονισμενα μεσαια και το thump μιας D-18 ή D-28 και γενικα εχει το λιγοτερο «dread» χαρακτηρα απο ολες στα αυτια μου, ενω συνεχιζει να ακουγεται ογκωδης και με τρομερα μπασα. H D-35 αν και ξεκινησε ως εναν τροπο να μη πανε χαμενα τα ξυλα στην αποθηκη εν τελει κατεληξε να ειναι πολυ δημοφιλης, και μαλιστα για καποιο καιρο ειχε ξεπερασει σε πωλησεις και την D-28. Η δημοφηλια της κατα την δεκαετια του ’70 ηταν και ενας απο τους λογους που συνανταμε παρα πολυ συχνα 3-piece πλατες σε ιαπωνικες lawsuit-era ακουστικες, αν και ειναι αμφιβολο κατα ποσο ακολουθουν τη συνταγη και στο ηχητικο κομματι. The Martin Jumbos Θα κλεισουμε το κομματι περι Martin με μια πολυ συντομη αναφορα στις 2 κιθαρες της Martin που θα μπορουσαν να χαρακτηριστουν ως Jumbo, καθαρα για λογους πληροτητας (στην κατηγορια αυτη οπως θα δουμε αργοτερα δεσποζει η Gibson). Την δεκαετια του ΄60 η Martin αποφασισε οτι ισως ηταν καλο να εχει καποια αντιστοιχα οργανα, εν μερει επειδη υπαρχει αρκετα μεγαλο χασμα απο την ΟΜ/000 μεχρι την Dreadnought. Κυκλοφορησαν ετσι τα μοντελα M (ή και 0000) και J. Η M ειναι, οπως το ανεπισημο της ονομα υποδηλωνει, μια μεγενθυμενη 000/OM – κραταει τη γενικη γραμμη/σχεδιο της σειρας αλλα πλεον πιανει τις 16’’ πλατος, με το παχος του σωματος να παραμενει πανω κατω ιδιο με μια 000. Η J απο την αλλη παει ενα βημα παραπερα και συνδυαζει το 16’’ σωμα της M με το αυξημενο βαθος/παχος της D. GIBSON FLATTOPS H Gibson ιδρυεται το 1900 και ξεκιναει προσφερωντας μαντολινα και κιθαρες φτιαγμενες κατα την violin-making archtop παραδοση, καινοτομια που ειχε εισαγει ο Orville Gibson στα τελη του 19ου αιωνα. Σιγα σιγα αρχιζουν να εμφανιζονται τα κλασσικα οργανα της εποχης, ειδικα και με τη συμμετοχη του Loyd Loar, οπως η L5 και το αντιστοιχο μαντολινο F5. The small-bodied Gibsons Βλεπωντας ομως οτι η flattop ακουστικη κιθαρα εχει αρχισει να κερδιζει εδαφος αποφασιζουν να μπουν και αυτοι στο χωρο, και ξεκινανε μετατρεπωντας το 1926 τα μοντελα L-1 και L-0 απο archtop σε flattop. Οι πρωτες αυτες Gibson flattops ηταν μικρα οργανα, με το μεγεθος του σωματος οριακα μεγαλυτερο απο μια Martin 00 αλλα με αρκετα διαφορετικο σχημα, με το lower bout ειδικα να παραμενει ιδιαιτερα στρογγυλο κατα τα προτυπα των πολυ πρωιμων archtop. Ειχαν spruce καπακι, με maple/birch πλαινα για την L-1 και birch αρχικα και μετεπειτα μαονι για την L-0, με την κλιμακα του μανικου περιπου στις 25’’ και 12-fret body joint. Mια τετοια L-1 ειναι η κιθαρα που κραταει στη γνωστη του φωτογραφια ο πατερας των delta blues Robert Johnson (αν και υπαρχουν αμφιβολιες σχετικα με το αν οντως ηταν δικια του). O Robert Johnson με μια L-1. Το 1932 μοντερνοποιουνται, και η Gibson εισαγει την L-00 που γινεται και το μακραν πιο δημοφιλες οργανο της σειρας. Το σχημα του σωματος παραμενει σε διαστασεις πολυ κοντινες με την Martin 00, με το στρογγυλο κατω μισο να εχει αλλαξει τωρα σε ενα πολυ πιο τυπικο (με σημερινα δεδομενα) προφιλ. Το καπακι ειναι απο ελατο, τα πλαινα και η πλατη απο μαονι, το μανικι βρισκει το σωμα στο 14ο ταστο (χωρις να ειναι τα upper bouts οσο τετραγωνισμενα οσο σε μια μεταγενεστερη 14-fret Martin 00) και η κλιμακα ειναι στις (κλασσικα πλεον για Gibson) 24.75’’. Gibson L-00 (1933) Τον ιδιο καιρο κυκλοφορουν και Hawaiian εκδοχες του ιδιου μοντελου, υπο το ονομα HG-00. Oι HG εχουν τυπικα πιο στιβαρη κατασκευη με βαρυτερο bracing, πλατυτερο nut width και 12-fret necks – oι περισσοτερες που επιβιωνουν εχουν μετατραπει για κανονικο παιξιμο αλλα συνηθως θεωρουνται καπως υποδεεστερες των L-00 μιας και δεν ‘’κινουνται’’ το ιδιο ευκολα. Αυτες οι κιθαρες εχουν ισως μεινει γνωστες ως οι penultimate blues ακουστικες κιθαρες. Ο ηχος τους εχει πολλα απο τα χαρακτηριστικα των Martin 00 (focused and tight, σχεδον boxy) αλλα ειναι σχετικα πιο ξηρος και ξυλινος, συχνα χωρις την φινετσα και τον αρμονικο πλουτο που ειχαν οι Martin της εποχης αλλα με μια καταπληκτικη μουσικοτητα. Χαρακτηριστικο τους ηταν επισης το ποσο ελαφρια φτιαγμενες ηταν. Τα braces, η γεφυρα και ειδικα το bridgeplate σε αυτες τις early 30s L-00s ηταν μικροσκοπικα συγκριτικα με αλλες κιθαρες παρομοιου μεγεθους. Το αποτελεσμα ηταν ενα τρομερο responsiveness, με παρα πολυ αερα στον ηχο και εντονο resonance. Δεν ειναι και οτι καλυτερο ομως για καποιον με βαρυ χερι, καθως λογω κατασκευης οι κιθαρες αυτες δεν εχουν μεγαλο headroom και κομπρεσαρουν σχετικα γρηγορα. Aργοτερα τη δεκαετια του 40 η Gibson αντικατεστησε την L-00 απο μια νεα σειρα οργανων, τις LG. Αυτες οι κιθαρες ειχαν περιπου το ιδιο σωμα και διατηρουσαν παρομοιο ηχητικο χαρακτηρα, αλλα βγαινανε σε περισσοτερες...γευσεις. Η LG-0 ειχε μαονι καπακι, πλαινα και πλατη με ladder bracing, η LG-1 ειχε sunburst φινιρισμα, ελατο καπακι, μαονι πλαινα και πλατη και ladder bracing, η LG-2 ειχε sunburst φινιρισμα, ελατο καπακι, μαονι πλαινα και πλατη αλλα τωρα με X-bracing και η LG-3 ηταν ιδια με την LG-2 αλλα με natural finish. Κλιμακα 24.75’’ και 14-fret neck joint οπως και πριν, αν και η κατασκευη τους ειναι πλεον πιο στιβαρη οποτε ατονει ελαφρα και ο σουπερ ανοικτος χαρακτηρας των early 30s L-00. Η LG-0 και η LG-1 ειχαν οπως ειπαμε το χαρακτηριστικο οτι ηταν ladder braced, κατι που δεν το συνανταμε αλλου στις κιθαρες αυτες τις λιστας – ηταν κατι που απαντωταν μονο σε φτηνα οργανα (οπως πχ οι Kalamazoo-branded κιθαρες που εφτιαχνε η Gibson, και οι διαφορες Harmony, Kay, Stella κλπ της εποχης). To ladder bracing εχει ενα πολυ ιδιαιτερο χαρακτηρα, με τα μπασα να ειναι σχετικα αποδυναμωμενα και ενα σχεδον nasal-like χαρακτηρα στα υψηλομεσαια. Ακουγονται ακομα πιο boxy και εχουν τους φαν τους ειδικα στο old-school blues στυλ παιξιματος. J-45 & Slope-shouldered Dreadnoughts Φτανουμε πλεον και στo αντιπαλο δεος, τις Dreadnought της Gibson και συγκεκριμενα την J-45, την κιθαρα που εχει κερδισει τον τιτλο του songwriter’s workhorse. Gibson J-45 (1944 Banner) Mε την εμφανιση των πρωτων Martin Dread η Gibson συνειδητοποιησε οτι χρειαζοταν ενα οργανο που να μπορουσε να τις ανταγωνιστει σε ογκο και ενταση, οποτε και το 1934 εμφανιζει την δικη της απαντηση – την Gibson “The Jumbo”. H Jumbo ηταν μια κιθαρα μεγεθους και σχηματος αρκετα παρομοιο με αυτο της Martin Dreadnought, ελαχιστα μεγαλυτερη με 16’’ πλατος στο lower bout αλλα με πιο στενους, sloped ωμους που θυμιζανε περισσοτερο τις παλαιες 12-fret Martin (παρολο που η συγκεκριμενη κιθαρα ειχε 14-fret neck) και scalloped X-bracing. Παρενθετικα εδω να σημειωσουμε πως υπαρχει ενα μικρο ετυμολογικο μπερδεμα, καθως η Gibson μετεπειτα θα εβγαζε αλλες κιθαρες, με τελειως διαφορετικο σχημα, οι οποιες φεραν το ονομα Jumbo και εκτοτε ο ορος εγινε συνωνυμος με αυτο τον δευτερο τυπο κιθαρας – ολη η οικογενεια κιθαρων που συζηταμε στο παρον κεφαλαιο απεκτησε τον χαρακτηρισμο «slope-shoulder/round-shoulder dreadnought» κατ’οπιν εορτης. Πολυ συντομα η Jumbo εξελισεται σε 2 αλλα μοντελα, την J-35 και την Advanced Jumbo. Η J-35 ηταν η no frills υλοποιηση της Jumbo, ως εναλλακτικη στην D-18 της Martin, ενω η Advanced Jumbo ηταν σχεδιασμενη να κοντραρει την D-28. Και οι δυο κιθαρες διατηρουν το slope-shouldered design της Jumbo, με την J-35 να χρησιμοποιει μαονι για τα πλαινα και την πλατη ενω η Advanced Jumbo χρησιμοποιει rosewood (κατι που σπανιζε στον καταλογο της Gibson) και εχει και πλουσιοτερο διακοσμο. H J-35 εχει το κλασσικο πλεον Gibson scale length 24.75’’ ενω η Advanced Jumbo, παλι σε προσπαθεια να κοντραρει τον ηχο και την αισθηση της D-28 ειχε 25.5’’ scale. Μολις λιγα χρονια μετα η Advanced Jumbo, ως ακριβο οργανο που ηταν εξαφανιζεται λογω κρισης/πολεμου (rip, κατα πολλους ισως οι καλυτεροτερεστερες κιθαρες ολων των εποχων) και η J-35 υποκειται μια ανανεωση και επανασχεδιασμο του bracing της και εμφανιζεται ως η J-45 πλεον. Η J-45 απο την εισαγωγη της το ’42 καθιερωθηκε γρηγορα ως μια απο τις πιο πετυχημενες ακουστικες κιθαρες ολων των εποχων. Ο ηχος της εχει πολλα παρομοια χαρακτηριστικα με τις Martin Dreadnought, μιας και ειναι αρκετα κοντα σχεδιαστικα – ογκος, ενταση, blended ηχος και ολα τα κλασσικα χαρακτηριστικα των dreadnought δινουν και εδω το παρων, αλλα με ενα δικο τους twist. O ηχος της J-45 ειναι πιο μαλακος και μαζεμενος απο τις αντιστοιχες Martin, εν μερει και λογω του μικροτερου scale length (24.75’’) – τα μπασα ειναι ολιγον τι πιο «λαστιχωτα» αντι για thunderous οπως των Martin, και εχουν ενα πολυ χαρακτηριστικο γρυλισμα στα χαμηλομεσαια. Oπως και με τις μικροτερες Gibson, εχουν μια χαρακτηριστικη ζεστασια στον ηχο τους, ακουγωνται σχετικα πιο woody και fundamental-heavy. Aυτος ο χαρακτηρας εχει καταστησει την J-45 ισως ως την πιο πετυχημενη singer-songwriter κιθαρα, μιας και ευκολα ακουγεται γεματη αλλα χωρις να «παταει» στη φωνη, σε βαθμο που θα δυσκολευτειτε να βρειτε γνωστο τροβαδουρο απο country μεχρι rock που να μην εχει εμφανιστει με μια κατα καιρους. Χωρις αυτο να σημαινει οτι περιοριζεται η χρησιμοτητα τους στο strummy vocal accompaniment ρολο – ειναι απο τις πιο ευελικτες ακουστικες κιθαρες, οι telecaster του ακουστικου κοσμου if you will. Καθονται παντου καλα. Mε τα χρονια οι J-45 εχουν κυκλοφορησει σε χιλιες δυο παραλλαγες, συμπεριλαμβανομενης μιας ατυχους περιοδου στις αρχες του ‘70 που μεταμορφωθηκαν για λιγο σε κακες square shouldered dread χωρις λογο. Αλλα τα κλασσικα τους ξαδελφια, με τα οποια διαφερουν κατα κορον αισθητικα και σχεδον καθολου ηχητικα/παικτικα ειναι η J-50 (η ιδια κιθαρα, απλα σε natural αντι για sunburst), η Southern Jumbo (μια J-45 με περισσοτερο binding και split parallelogram inlays αντι για dots) και η Country & Western (που ειναι μια Southern Jumbo, απλα σε natural αντι για sunburst). The Hummingbird and the Dove. Επιγραμματικα ας δουμε και 2 ακομα Gibson dreadnoughts, square shouldered αυτη τη φορα, που γινανε επισης χιτ με το singer-songwriter crowd και ειδικα αυτους που θελανε να κανουνε και λιγο εντυπωση επι σκηνης – η Gibson Hummingbird και η Gibson Dove. Gibson Hummingbird (1965) Η Hummingbird εμφανιστηκε το 1960 και ηταν η πρωτη square-shouldered Gibson dreadnought. Παρολο που η J-45 and co. ειχαν καθιερωσει τις Gibson dreads ως κατι το διαφορετικο (εμφανισιακα και ακουστικα) απο τις αντιστοιχες Martin, η Gibson αποφασισε να δοκιμασει την τυχη της και με ενα πιο παραδοσιακο, square-shouldered dreadnought design. Κυκλοφορησε ετσι την Hummingbird, μια square-shouldered κιθαρα με spruce top, μαονι πλαινα και πλατη, 24.75’’ scale και εντονο διακοσμο που θα ζηλευε καθε country star της εποχης, centrepiece του οποιου ηταν το pickguard με το ομωνυμο πτηνο. Λογω του ελαφρα μεγαλυτερου σωματος εχει λιγο περισσοτερο ογκο, ενταση και high end απο την J-45 αλλα χωρις να φτανει την D-18. H δεκαετια του ’60 στην Gibson ηταν γενικοτερα συνηφασμενη με ολο και βαρυτερα builds, τεραστια bridge plates και γεφυρες με bolts και adjustable saddles που οδηγησαν σε εναν χαρακτηριστικο thumpy ηχο της εποχης τον οποιο η Hummingbird αντιπροσωπευει αρκετα τυπικα. Eιναι επισης αλλη μια αγαπημενη της lawsuit-era Japan εποχης και θα δειτε πολλα τετοια οργανα να αντιγραφουν την αισθητικη της. Στην ιδια φιλοσοφια περιπου ακολουθησε και η Dove, μονο που αυτη ειχε maple πλαινα και πλατη (ενα ξυλο που δεν συναντουσες συχνα στις Martin) και το μακρυ 25.5’’ scale της Advanced Jumbo – εχει ως εκ τουτου μια πολυ χαρακτηριστικη και ιδιαιτερη ατακα στη νοτα της, αλλα παραμενει σχετικα niche. The Gibson Super Jumbo (SJ-200) Φτανουμε τελος και στην πιο μεγαλη κιθαρα του αρθρου μας, και κατ’επεκταση τον πιο μεγαλοσωμο τυπο ακουστικης που πιθανως να δει καποιος σημερα – the King of the Flattops, η Gibson Super Jumbo (ή SJ-200). Η SJ-200 εμφανιστηκε στα τελη της δεκαετιας του ’30 και ηταν (και παραμενει) οχι μονο η πιο μεγαλοσωμη αλλα και η πιο εντονα διακοσμημενη και ακριβη ακουστικη που προσεφερε η Gibson. Ειναι μια τεραστια κιθαρα, με το σωμα να μετραει 17’’ (παρα κατι ψιλα) αλλα με στενη μεση, θυμιζοντας λιγο μια υπερμεγεθης πρωιμη L-1 με βαθος σωματος κοντα στις 5’’. Το μανικι εχει και παλι το μακρυ scale length των 25.5’’ ιντσων. Oπως θα περιμενε κανεις λογω μεγεθους ο ηχος τους ειναι τεραστιος, με πολυ βαθος και τρομερο boom, αρκετα blended και στα δικα μου τα αυτια εχουν και ενα πολυ χαρακτηριστικο compression. Gibson SJ-200 (1938). Οι πρωτες SJ-200 ειχαν Adirondack spruce καπακια και rosewood back and sides, με flamed maple μανικι και εβενινη ταστιερα και γεφυρα. H γεφυρα εχει ενα πολυ χαρακτηριστικο σχημα το οποιο της εχει επιφερει και το ονομα moustache bridge, με μεγαλο μερος της να ειναι σκαμμενο. Οι πρωτες χρονιες ειχαν μαλιστα και ξεχωριστα saddles για καθε χορδη, ρυθμιζομενα για υψος, αλλα αυτα απεδειχθησαν περισσοτερο μπελας παρα πλεονεκτημα και συντομα αντικατασταθηκαν απο πιο τυπικα one-piece saddles. Αυτες οι pre-war SJ-200s παρηχθησαν σε πολυ μικρα νουμερα (ουτε 100 συνολο) απο το 1939 μεχρι το 1942, οπου και το μοντελο σταματησε λογω των ελλειψεων που επεφερε ο δευτερος παγκοσμιος. Μερικα χρονια μετα το περας του πολεμου η SJ-200 (που πλεον αλλαξε ονομα απλα σε J-200) επεστρεψε με καποιες μικρες αλλαγες, με τα πλαινα και την πλατη της πλεον να ειναι φτιαγμενα απο flamed maple, και την ταστιερα και τη γεφυρα απο rosewood. Αυτη η μεταγενεστερη maple εκδοχη ειναι και η πλεον κλασσικη υλοποιηση της J-200 που γνωριζουμε ολοι σημερα. Κοσμητικα ακολουθουν την φιλοσοφια του more is more και εχουν εντονο, multi-layered binding παντου, χρυσα κλειδια, engraved oversized pickguards (πολυ πριν την εμφανιση της Hummingbird) και τα χαρακτηριστικα graduated crown / cloud inlays στην ταστιερα (αν και ειδικα στα πρωτα χρονια πολλες ηταν custom ordered, οπως αυτη του Gene Autry παρακατω, και ειχαν πιο προσωπικοποιημενο λουκ). Gene Autry με την custom-ordered Gibson SJ-200 (1939). Η SJ-200 βγηκε στην αγορα στοχευοντας το singing cowboy δημογραφικο, οι οποιοι αποζητουσαν μια κιθαρα που οχι μονο θα ακουγοταν αλλα και θα εδειχνε τεραστια, με οσο το δυνατον περισσοτερο bling για να γυαλιζει υπο τα φωτα των τηλεοπτικων studio. Kαι πετυχε – συντομα πολυ μεγαλος αριθμος των γνωστων καλλιτεχνων του ειδους εμφανιζοταν με αυτες τις υπερμεγεθεις κιθαρες, και η δημοφιλια τους με το rock-starικο κοινο (εντος και εκτος rock) παραμενει σταθερη δεκαετιες μετα. Ενας σχετικα γνωστος τραγουδιαρης με μια τυπικη post-war ξανθια SJ-200. Η Jumbo οικογενεια της Gibson ειχε κατα καιρους και μερικα ακομα μελη, αν και κανενα δεν ειχε την διαχρονικοτητα της SJ-200. H SJ-100 ηταν μια no-frills SJ-200 με μαονι αντι για rosewood που κυκλοφορησε για λιγα χρονια παραλληλα με τις pre-war SJ-200. H J-185 ηταν ενα αλλο μοντελο της οικογενειας που κυκλοφορησε τη δεκαετια του ’50 και που εχει επανελθει στο προσκηνιο τελευταια. Εχει το ιδιο σχημα σωματος με την SJ-200 αλλα ελαφρως συρικωνμενο – μετραει 16’’ ιντσες στο lower bout, ειναι δηλαδη συγκρισιμη με την Martin J σε μεγεθος, αλλα λογω του maple back and sides και του μικροτερου 24.75’’ scale length εχει εναν δικο της ηχο, με χαρακτηριστικα απο την SJ-200 αλλα πολυ λιγοτερο over the top. Fin!5 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
Ε όχι να ζητάει τα γκομενάκια απ' τον μπαμπά. Ο μπαμπάς πρέπει να του ζητάει γκομενάκια.2 βαθμοί
-
'Έχουμε ξανασυζητήσει ότι όλες αυτές οι λίστες τύπου "the 10/100/200/500 best..." είναι άκυρες εκ των πραγμάτων. Ο μόνος σκοπός που εξυπηρετούν είναι η επισκεψιμότητα και παλιότερα, η πώληση τευχών. Τώρα όσον αφορά το noiz ειδικά και επειδή ο πληθυσμός εδώ είναι 99% rock και πάνω, είναι φυσικό ότι θα έχουμε πολλά παράπονα και τσαντίλα για απουσίες και παρουσίες. Είναι δεδομένο ότι θα είχαμε ακόμα κι αν η λίστα ήταν "200 best rock/metal singers of all time". Αλλά αυτός είναι ο σκοπός τέτοιων άρθρων, να γίνεται δηλαδή θέμα.2 βαθμοί
-
Έτσι λέγανε το παιδοβούβαλο με το οποίο γινόταν μανούρα στα Back To The Future. Εκεί το έχεις δει.1 βαθμός
-
Οποιοδηποτε αξιοπρεπες βαρυκεντρισμενο, σου επιτρεπει να αξιοποιησεις πολυ καλυτερα την "πιανιστικη" τεχνικη. Ειναι πολυ πιο ευκολο να διατηρησεις ελεγχο και εκφραστικότητα π.χ. σε μεσαιες περιοχες του velocity, γιατι υπαρχει περιθώριο για περισσοτερο κοπανημα, θελει πιο γκαζι για να μπεις στις υψηλες περιοχες. Τωρα εχω yamaha, αλλα και με αλλα οργανα που δουλευα παλιοτερα μια χαρα ηταν. Οτιδηποτε αξιοπρεπες θα βολεψει, φτανει να υπαρχει η τεχνικη. Δεν εννοω να παιζεις παπαδες, αλλα να παιζεις χωρις να καταπονείσαι. Τελος δεν πρεπει να ξεχναμε και τις ρυθμισεις στα curve του velocity, τοσο στα πληκτρα οσο και στα vst, ειναι μεγαλη υποθεση, πολυ μεγαλη υποθεση. Ομως ενα κλαβιε στα μετρα μας ειναι αναντικατάστατο.1 βαθμός
-
Tα αντιγράφαμε και δεν μπορώ να πω πως γιατί απαγορεύονται οι συζητήσεις για πειρατικό software. Το παιδί παίζει fortnite και warzone από τότε που βγήκανε, εδώ δεν κατάφερε η μάνα του που ήταν κάθετη (και εκπαιδευτικός στο επάγγελμα ανώτατης εκπαίδευσης) πως το παιδί δεν θα πιάσει στο χέρι του ποτέ ηλεκτρονικά παιχνίδια και με κατηγΟΡΑΓΕ εμένα και εγώ κουνούσα το κεφάλι, μόνη της πήγε και του πήρε πρώτο PlayStation ??. Δεν άντεξε γιατί την έπιανε από το λαιμό? Μόνο DLC ζητάει από το χαρτζηλίκι και τι να κάνουμε. Έχουμε βάλει ένα μέτρο. Ευτυχώς ζητάει μόνο για το fortnite, τώρα ήθελε να του δώσω να βάλει τον Αντετοκούμπο. Και του λέω αντί να γίνεις εσύ αντετοκούμπο να τον πληρώνουμε κι εμείς? Και εμένα έτσι όμως με ΚΑΚΟΜΑΘΑΝΕ, τι να του κάνω ρε συ. όταν εγώ είχα λιώσει στον spectrum, τον amstrad και την amiga να κάτσω να του πω μην σου παίρνω και ένα DLC στις γιορτές? Και πάλι καλά να λες. Σε λίγο θα θέλουμε αμάξι με αεροτομή σαν του flylo. Ευτυχώς έχει το δικό μου. Θα του το γεμίσω αυτοκόλλητα και θα του το δώσω χαχαχαχχαχαχαχαχα? Καλά να είναι τα παιδιά, τι να κάνουμε. Εξ άλλου άμα βγει πάλι αυτός που είναι τώρα θα τα ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ τελείως? Άστα να χαρούνε χαχαχαχαχαχαχαχ?1 βαθμός
-
Με αυτά τα παιχνίδια που έχεις βάλει στο σπίτι σου θα πουληθείς στα DLC. Πάρε τώρα το Kerbal Space Program που θα βγάλει το epic game store δωρεάν 6 με 12 γενάρη, πάρτου το talos principle, τίποτα point n click adventures παλιακά, άντε και κανα arpg, αλλά χωρίς dlc και τέτοια να πουλιέσαι. Αλλιώς μόνο κλωνοποίηση του ανδρέα σε σώζει μετά, να κρατικοποιήσει τα dlc να τα κατεβάζεις τζάμπα. Εμείς μεγαλώσαμε με kick off και πετονιά. Ααααααμα πια.1 βαθμός
-
Ωραίο κομμάτι. Μου άρεσε η ατμόσφαιρα και η ενορχήστρωση. Μου άρεσαν πολύ αυτά τα fills στο μπουζούκι, στο δεξι κανάλι. Με χάλασαν από την πρώτη στιγμή τα τύμπανα και ιδιαίτερα η μπότα. Edit: Είσαι χαμαιλέοντας!1 βαθμός
-
Το κομμάτι είναι καλό, όπως και η ερμηνεία σου Αποστόλη...., αλλά πάσχει από την μίξη του και προπάντων από την ενορχήστρωση του. Με αυτό το τελευταίο εννοώ ότι είναι βαρυφορτωμένο. Αυτήν την μπότα ή άλλαξε την ή χαμήλωσε την...1 βαθμός
-
Είναι πολύ καλό το άσμα roberto εύγε. Πολύ ωραία ενορχηστρωμένο επίσης και μου αρέσει ιδιαιτέρως η μετατροπία από το verse στο chorus. Παρατηρήσεις: 'Εντονα "κραουνακικό" μουσικά, στιχουργικά και ερμηνευτικά. Αν δεν είναι συνειδητά ο Κραουνάκης επιρροή σου, τότε είναι σίγουρα ασυνείδητα. Φυσικά κάτι τέτοιο μόνο κακό δεν είναι αλλά εδώ και πάντα κατά τη δική μου άποψη, η συνάφεια/ομοιότητα είναι περισσότερη απ' ό,τι χρειάζεται ένας νέος συνθέτης προκειμένου να ξεχωρίσει με το δικό του ύφος. Καθαρά ηχητικά, θεωρώ ότι το verse είναι λίγο ασαφές αρμονικά. Πολύ ωραίες οι συγχορδίες και οι ήχοι που χρησιμοποιείς αλλά χρειάζεται κάτι επιπλέον να δηλώνει καθοριστικά το αρμονικό περιβάλλον γιατί έτσι όπως είναι τώρα, υπολείπεται μουσικά του ρεφρέν. Καταλαβαίνω ότι το εφέκτ που θέλεις είναι να υπάρχει ανέβασμα στο ρεφρέν αλλά η στροφή είναι λίγο αδικημένη κατά την άποψή μου.1 βαθμός
-
Να τα και τα χασάπικα. Όλα τα κάνεις βρε Απόστολε! Νομίζω σε κάποια σημεία ίσως παίζουν πολλά όργανα ταυτόχρονα. Ίσως θα ήταν προτιμότερο να ήταν λίγο πιο μίνιμαλ για να μπορεί να υπάρχει ένας πρωταγωνιστής, είτε μέσω των εντάσεων, είτε της ποσότητας. Σαν σύνθεση όμως μου άρεσε, και η φωνή μια χαρά μου ακούγεται! Βέβαια να πω οτι δεν είμαι fan της κλασικής μετατροπίας ενός τόνου που χρησιμοποίησες στο τέλος, αλλά οκ είναι ξεκάθαρα γούστο. Καλή χρονιά γεμάτη όμορφα τραγούδια, που είμαι σίγουρος ότι θα μας προσφέρεις!1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
η κ@λοφυλλάδα από τότε που άλλαξε χέρια στο 2017 τρέχει με 1000 στο βόθρο. Πλίνθοι και κέραμοι, λεμόνια με πορτοκάλια, με πατάτες και λάχανα μαζί με φουαγκρα και παντεσπάνια. Η ασχετοσύνη σε όλο της το μεγαλείο παραμορφωμένη από την νέα τακτική του συνυπολογισμού των streaming στις πωλήσεις δεκαετιών. Μην ασχολείστε. Ασχολήθηκα γύρω στα 2 λεπτά να σκρολάρω τη λίστα και μετάνοιωσα1 βαθμός
-
Ωραία δουλειά η ταστιέρα. Βέβαια, περιμένω εναγωνίως να δω την άλλη με το κατάνα ?1 βαθμός
-
Reality check https://intercompanysolutions.com/key-sectors-netherlands/?gclid=CjwKCAiA2L-dBhACEiwAu8Q9YPP21oVxUm6OdhpYk0IClZfXunOGf3cnlkDYRYgxoRlafn4bKTL3-RoCaAAQAvD_BwE1 βαθμός
-
Καλή Χρονιά!!! Μελάνι (Verse 1) Πως το καλό μου είχε για εμένα τις συνέπειες μα το κακό μου παραφυλούσε στα θαμπά. Οι αποφάσεις του μυαλού μου, οι ανέκκλητες, όλα τα χρόνια να σε διώχνουν μακριά. Λες και ήμουνα καλά... (Chorus) Τα βράδια μου μετρώ, μελάνι από στιλό, σημάδι στο λαιμό να κρύβει τον θυμό ξανά... Μα δεν θα κοιμηθώ το φως μου ανοιχτό. Τα βράδια μου μετρώ σα κάπου θα σε βρω. (Verse 2) Πώς το καλό μου την ζωή όλο την έτρωγε μα το κακό μου με ξυπνούσε απ' την σιωπή. Όλη την ώρα η φωνή μέσα μου έλεγε Να ξεμακρύνω, να ρίξω αλάτι στην πληγή. Λες και είχα άλλη ζωή... (Chorus) Τα βράδια μου μετρώ, μελάνι από στιλό, σημάδι στο λαιμό να κρύβει τον θυμό ξανά... Μα δεν θα κοιμηθώ το φως μου ανοιχτό. Τα βράδια μου μετρώ σα κάπου θα σε βρω.0 βαθμοί
-
Φοβερό άρθρο! Ευχαριστούμε. Έκανες πολύ καλά που έβαλες τα videos. Ένα ηχητικό reference ήταν απαραίτητο και βόλεψε στο να μην τα ψάχνω. Συν το ότι διαλεξες ποιοτικά και consistent videos τόσο ηχητικά όσο και παικτικά.0 βαθμοί
-
Biff tannen, το θυμάμαι και δεν είδα την wikipedia. ?0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
Το δάκτυλο μου πιάστηκε από το σκρολάρισμα. Ευχαριστούμε!0 βαθμοί
-
Το τρίτο νομίζω είναι σαν το παντελόνι που θέλεις. Αν έχεις το τρίτο, αποκτάς και τα άλλα 2. MC Γιαγκούλας rollin' dirty ναουμ κιέτσι.?0 βαθμοί
-
Αυτός ο ταντακρουλ αμα δεν κάτσει να κάνει 1 ώρα την τρίχα τριχιά θα σκάσει. Πολύ καλό βίντεο, εξαντλητικό ώρες ώρες λόγω των πολλών "αυτονόητων" που ταλαιπωρεί, τα οποία όμως ίσως να μην είναι και τόσο αυτονόητα στους "μη μουσικούς".0 βαθμοί
-
H τιμημένη συντομογραφία rs (rally sport) θα έπρεπε να μπαίνει σε οτιδήποτε έχει παραπάνω από 250 άλογα??0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
ΣΚΑΙ... Να σου πω, έγραψα κάτι στίχους και θέλω τη γνώμη σου... "Σαν πας στη Βραζιλία και 'ρθεις με το καλό, φέρε μου ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό". Θα γίνει σουξέ, τι λες;0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
@stavros_d80 Μία μικρή λεπτομέρεια, κάνεις αναφορά στο FA-06 και στη φωτογραφία είναι το Fantom-06 και Fantom-G6. Είναι τρία διαφορετικά προϊόντα. • Fantom-G6 (2008) • FA-06 (2014) • Fantom-06 (2022) το οποίο είναι η φθηνή έκδοση του Fantom-6 (2019) Επιπροσθέτως, μόνο τα τελευταία Fantom (6 και 06) έχουν την δυνατότητα Zen Core. * Εννοείται πως για όλα τα πιό πάνω υπήρχαν - υπάρχουν αντίστοιχες εκδόσεις σε 76 και 88 πλήκτρα βαρυκεντρισμένα. Άλλο το FA-06 και άλλο το Fantom-06, το οποίο εκτός των άλλων έχει touch οθόνη όπως και το Fantom-6. Καλή χρονιά!0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
Αξιότιμα μέλη, καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους. Και φυσικά με λιγότερες tele και περισσότερες strat ?0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
Δεν το συζηταω, ειναι πολυ χρησιμα τα 256 mb της μνημης, αλλωστε τα δειγματα στην s&s ειναι το α και το ω. Απλως πλεον το PC εχει γινει στανταρ, δεν στοχεύουν οι εταιριες να το αντικαταστήσουν, το λες σωστα και εσυ, η συνδεση USB του fantom ειναι φτιαγμενη για να διευκολύνει αμεσα την εργασια με υπολογιστη, πιο πιθανο λοιπον ειναι να κοτσαρεις ενα λαπτοπακι στο live παρα να αφησεις στην απεξω το pc στο στουντιο. Οχι φυσικα οτι απαγορευεται, απλα δεν ειναι πλεον το αναμενομενο.0 βαθμοί
-
Καλή χρονιά Δημήτρη! Όσον αφορά την κιθάρα, προσωπικά θεωρώ ότι οτιδήποτε σε τέλε, κάτω από τα 7.500€ είναι για πέταμα.0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
Καλη χρονιά και χρόνια πολλά παιδακια! Υ.Γ. Εκεινο το αρθρακι για ακουστικες που λεγαμε έρχεται εντος βδομαδας, ετσι για την αρρώστια...0 βαθμοί
-
Καλή Χρονιά παιδιά. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στους Βασίληδες και τις Βασιλικούλες. @BillTrantos ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ παλικάρι μου, και καλή σταδιοδρομία εκεί στα όμορφα τα ξένα.0 βαθμοί
-
Μέλλον η παρόν, δεν έχει σημασία. Ο άνθρωπος είναι στην καλύτερη του περίοδο. Ξέφυγε από τις κτηνώδεις καταβολές του, κατέκτησε τα μυστικά του σύμπαντος, και ξεκινά για ένα διαστρικό ταξίδι. Ξέρει ακριβώς πού είναι, ξέρει ακριβώς πού πάει, νομίζει ότι ξέρει και το γιατί... Κάθε αρχή είναι γεμάτη ενθουσιασμό και ευδαιμονία, νηφαλιότητα και σοβαρότητα. Για όλα αυτά που γνωρίζουμε σίγουρα ότι υπάρχουν με την ανώτερή μας διανόηση, αλλά δεν τα έχουμε δει ακόμη. Για την αδήρητη ανάγκη επιτυχίας της αποστολής, που είναι το μέγα πόνημα του κέντρου του σύμπαντος, του Ανθρώπου. Κι έτσι ξεκινάμε, με σίγουρο βήμα για το πεπρωμένο μας. Σύντομα όμως οι κακόφωνες σειρήνες της αμφιβολίας, η αναπόδραστη σύγκριση του μεγέθους του απείρου με το άτομο, του πάντοτε με τη στιγμή, κάνει την ψυχή να σκιρτά και να θαυμάζει. Μήπως τελικά δεν είμαστε τόσο μεγάλοι όσο νομίζουμε; Μήπως εικάσαμε με περισσότερη βεβαιότητα απ' όση έπρεπε; Μήπως δεν έχει νόημα η αποστολή; Μα όχι, η αποστολή πρέπει να συνεχιστεί. Ένας τελευταίος μάταιος απολογισμός, πολύ εκπρόθεσμος. Όποιο συμπέρασμα κι αν απολογίστηκε, είναι πια αργά. Η πορεία συνεχίζεται. Το τέλος θα έρθει απότομα και αθόρυβα, μα θα έχουμε φτάσει εκεί με το ίδιο πάντα επίμονο βήμα. -Χώρος για κανονικά σχόλια και πληροφορίες-?0 βαθμοί
-
0 βαθμοί
-
Οι μπάρες ενίσχυσης από γραφίτη χρησιμοποιούνται σε μπράτσα που είναι πολύ λεπτά και υπάρχει φόβος ότι από την πίεση των χορδών θα σκευρωσουν, ηλεκτρικες κιθάρες , μπάσα, κλασικές κιθάρες κλπ. Όπως επίσης όταν στο μπράτσο χρησιμοποιείται ξύλο το οποίο είναι σχετικά μαλακό, πχ korina -limba κλπ. Σε όργανα με μπράτσο παχους medium thick, thick , D etc και κατασκευες απο ξύλο όπως μαόνι,maple κλπ πιστεύω ότι η προσθήκη graphite reinforcements maple είναι απλά θέμα μάρκετινγκ. Επειδή προσωπικά έχω πιστοποίηση για κατασκευές και επισκευές πάνω σε σύνθετα υλικά, carbon, graphite , πολυεστερικά κλπ δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να έρθω σε επαφή πέρα από τη δουλειά μου όπου και χρησιμοποιω ειδικά ΜΑΠ (μέσα ατομικής προστασίας) ,με τέτοια υλικά. Ο λόγος απλός. Μια ίνα fiber καρμπον η κέβλαρ έχει πάχος 5 με 7 micron μια ανθρώπινη τρίχα έχει 70 micro ,ενώ ένα λευκό αιμοσφαιριο έχει πάχος 25 micron. Οι ίνες των σύνθετων υλικών λοιπόν μπορούν να περάσουν μέσα από το δέρμα σου στο αίμα και από την αναπνευστική οδό στα πνευμόνια. Κολλάνε πάνω στα ρούχα και στους τοίχους, αερομεταφερονται παρα πολύ μακριά από το σημείο που τα επεξεργάζεσαι με μια μικρή ριπή αερα. Όταν μπουν στο σώμα μένουν για πάντα εκεί και είναι λόγος να αποκτήσει κάποιος πολυ σοβαρά προβλήματα υγείας. Και θα μου πεις τώρα. Εντάξει αν την πάρω έτοιμη κομμένη? Ναι οκ και αν σου πέσει κατω ? Και ανοίξει? Με μια φορά θα πεις , δεν γίνεσαι!!! Ναι, αλλά αξίζει ? Σόρρυ αν σε κούρασα ,απλά τροφή για σκέψη. Υστερόγραφο: φαντάσου ότι κάποτε ήθελα να φτιάξω μια all carbon κιθάρα, τώρα δεν το σκέφτομαι καν. Μην σου πω πια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί σε περίπτωση που ένα κομμάτι από carbon σπάσει.0 βαθμοί
-
Ακολουθεί μια συζήτηση μου με το chatgpt απο το open AI: Hi, can you give me a good chord change for a pop guitar song? Sure! Here is a common chord progression used in many pop songs: Am - F - C - G This progression uses the chords A minor, F, C, and G, and it has a catchy, upbeat sound. You can play it in a variety of styles, from strumming to fingerpicking, and it works well with a variety of melodies. Another popular chord progression for pop songs is: G - D - Em - C This progression uses the chords G, D, E minor, and C, and it has a strong, energetic feel. It works well with both upbeat and slower melodies, and it can be played in a variety of styles. I hope these suggestions are helpful! Let me know if you have any other questions. can you spice this up with some jazz style? Certainly! Here are a couple of ways you can add a jazz flavor to the chord progressions I suggested earlier: Substitute dominant seventh chords for the major chords: For example, you could use G7, D7, and C7 instead of G, D, and C in the second chord progression I suggested. This will give the progression a bluesy, jazz-inflected sound. Add chromatic passing chords: You can add chromatic chords between the chords in the progression to create a more complex, jazz-like sound. For example, you could add a Bb chord between the G and D chords, or an F# chord between the D and Em chords. Use altered chords: Altered chords are chords that have been modified with added or altered notes. For example, you could use an F7#9 chord instead of an F chord, or a G7b9 chord instead of a G7 chord. These chords will add a dissonant, jazzy flavor to the progression. Use different voicings: There are many different ways to play a chord on the guitar, and using different voicings can give your progression a more jazz-like sound. For example, you could use a drop-2 voicing (where the second-lowest note in the chord is played an octave higher) or a spread voicing (where the notes of the chord are spread out over a wider range). I hope these suggestions are helpful! Let me know if you have any other questions. Great! Thank you, how can I add some unpredictability? There are many ways you can add unpredictability to a chord progression, and the specific techniques you use will depend on the style and sound you're going for. Here are a few ideas: Use non-diatonic chords: A diatonic chord is a chord that belongs to the key of a piece of music. Non-diatonic chords, on the other hand, are chords that don't belong to the key. Adding non-diatonic chords to your progression can create an element of surprise and unpredictability. For example, you could add a Bb chord to a progression that's in the key of G major, or an Eb chord to a progression that's in the key of C major. Modulate: Modulation is the process of changing keys during a piece of music. You can create unpredictability by modulating to a new key mid-song. For example, you could start your song in the key of C major, and then modulate to the key of G major for the chorus. Use irregular chord progressions: Instead of using a traditional, predictable chord progression, you can mix things up by using an irregular progression that doesn't follow a standard pattern. This can create a sense of surprise and unpredictability. Add chromatic passing chords: As I mentioned earlier, adding chromatic chords between the chords in a progression can create a sense of unpredictability. For example, you could add a Bb chord between the G and D chords, or an F# chord between the D and Em chords. I hope these suggestions are helpful! Let me know if you have any other questions. Can you suggest some lyrics in the style of Neil Peart? Neil Peart was a highly respected and influential drummer and lyricist, known for his thought-provoking and introspective lyrics with Rush. Here are a few ideas for lyrics in the style of Neil Peart: "I've searched for answers in the stars above / I've searched for truth in the pages of a book / But all I've found are more questions / And a path that winds and twists and turns" "I've tried to live my life with purpose and meaning / But sometimes it feels like I'm just spinning my wheels / In a world that's moving too fast / And I'm just trying to find my way" "I've seen the beauty of the world and all its wonders / And I've seen the darkness that lurks in the shadows / But through it all, I keep searching / For a way to make sense of it all" "I've felt the weight of the world on my shoulders / And I've felt the pain of loss and heartache / But I keep on moving forward / Because I know there's something more" I hope these lyrics give you some inspiration! Let me know if you have any other questions. Can you give me a good chorus to go with the lyrics above? Sure! Here are a couple of ideas for choruses that could work with the lyrics you provided: "I keep on searching for a way to make sense of it all / I won't give up, I won't let go / I'll keep on fighting, I'll keep on standing tall / Until I find my way home" "I won't give up, I won't turn back / I'll keep on moving forward, I'll keep on looking ahead / I'll find my way, I'll find my path / I'll keep on searching until I find my way home" "I'll keep on fighting, I'll keep on standing strong / I won't give up, I won't let go / I'll keep on searching, I'll keep on moving on / Until I find my way home" I hope these choruses give you some inspiration! Let me know if you have any other questions. Great! Now can you write all the song for me? I want it to be a pop song, with a jazz flavor, some unpredictability and the lyrics in the style of Neil Peart. Sure! Here is a song I came up with that incorporates the elements you requested: Verse 1: I've searched for answers in the stars above I've searched for truth in the pages of a book But all I've found are more questions And a path that winds and twists and turns Chorus: I won't give up, I won't turn back I'll keep on moving forward, I'll keep on looking ahead I'll find my way, I'll find my path I'll keep on searching until I find my way home Verse 2: I've tried to live my life with purpose and meaning But sometimes it feels like I'm just spinning my wheels In a world that's moving too fast And I'm just trying to find my way (Chorus) Bridge: I've seen the beauty of the world and all its wonders And I've seen the darkness that lurks in the shadows But through it all, I keep searching For a way to make sense of it all (Chorus) I hope this song gives you some inspiration! Let me know if you have any other questions. Can you please write the music too? Next to the lyrics. Sure! Here is the music for the song I wrote, with the lyrics written above the staff: Verse 1: Am F C G I've searched for answers in the stars above Am F C G I've searched for truth in the pages of a book Am F C G But all I've found are more questions Am F C G And a path that winds and twists and turns Chorus: G D Em C I won't give up, I won't turn back G D Em C I'll keep on moving forward, I'll keep on looking ahead G D Em C I'll find my way, I'll find my path G D Em C I'll keep on searching until I find my way home Verse 2: Am F C G I've tried to live my life with purpose and meaning Am F C G But sometimes it feels like I'm just spinning my wheels Am F C G In a world that's moving too fast Am F C G And I'm just trying to find my way (Chorus) Bridge: G D Em C I've seen the beauty of the world and all its wonders G D Em C And I've seen the darkness that lurks in the shadows G D Em C But through it all, I keep searching G D Em C For a way to make sense of it all (Chorus) I hope this helps! Let me know if you have any other questions. Can you make it more unpredictable? Certainly! Here is a revised version of the song with some additional unpredictability added: Verse 1: Am F C G I've searched for answers in the stars above Am F C G I've searched for truth in the pages of a book Am F C G But all I've found are more questions Am F C G And a path that winds and twists and turns Chorus: G D Em C I won't give up, I won't turn back G D Em C I'll keep on moving forward, I'll keep on looking ahead G D Em C I'll find my way, I'll find my path G D Em C I'll keep on searching until I find my way home Verse 2: F#m B Eb C# I've tried to live my life with purpose and meaning F#m B Eb C# But sometimes it feels like I'm just spinning my wheels F#m B Eb C# In a world that's moving too fast F#m B Eb C# And I'm just trying to find my way (Chorus) Bridge: C7 F7 Bb7 G7 I've seen the beauty of the world and all its wonders C7 F7 Bb7 G7 And I've seen the darkness that lurks in the shadows C7 F7 Bb7 G7 But through it all, I keep searching C7 F7 Bb7 G7 For a way to make sense of it all (Chorus) In this revised version, I've added some non-diatonic chords (F#m, B, Eb, and C#) to the second verse, and I've used altered chords (C7, F7, Bb7, and G7) in the bridge. I've also modulated to a new key (F# major) for the second verse. I hope these changes add some additional unpredictability to the song! Let me know if you have any other questions. Thank you! You are a good chat bot Thank you for your kind words! I'm glad I could help. If you have any other questions, don't hesitate to ask. I'm here to help in any way I can.0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00