Δεν είναι πολύ δεσμευτικό αυτό Γιώργο; Αναγκαστικά πρέπει να γράψεις μελωδικές γραμμές σε προκαθορισμενα ακόρντα.
Φυσικά δεν υπάρχει χρυσή συνταγή, όπως βολεύει τον καθένα. :)
Απλά ρωτάω για να δω πως το σκέφτεστε.
Έχεις τα δίκια σου. Αλλά ο Μιχάλης έκανε συγκεκριμένες επιλογές, στο κομμάτι αυτό, και θα είναι πρόκληση γιαυτον να το ολοκληρώσει επιτυχώς. Δε χρειάζεται πάντα να ακολουθούμε τον ασφαλή δρόμο. Για την πάρτη μας τα φτιάχνουμε.
Το επόμενο, ας το κάνει με 2 ριφ max, έτσι για αλλαγή. Και αυτη μεγάλη πρόκληση.
Μιχαλη, καλά κάνεις και δεν σταματάς τη ροή. Έτσι κανείς αυτό που έκανες παραπάνω. Ριφ, αλλαγή, άλλο ριφ κλπ. Ωραία πράγματα. Εάν το πολυβαβαλίζεις, που λέμε και στα μέρη μου, δεν είναι πάντα για καλό.
Πολύ καλό!!!
Με την εισαγωγή του, τα κουπλέ του, τα ρεφραίν του, την γέφυρα του και το τέλος του!
Δεν βρίσκω κάτι για να "γκρινιάξω"...
Έτοιμο για την lead και τα ψιλομπρούταλ φωνητικά του.
Τώρα βέβαια σε σένα έγκειται με τα φωνητικά που θα του βάλεις, εάν γίνει χιτ ή όχι.....!
Υ.Γ. Ίσως, λέω ίσως.., σε κάποια σημεία του σήκωνε κάποιες "πλάτες" χαμηλά με synth ή strings....
Έτσι είναι.Αφηνω το κομμάτι να μου δείξει αυτό που θέλει να πάει...όσο πάει....παρεμβαίνω μόνο όταν αυτό κολλήσει..."χαθεί".Θα μου ήταν πολύ ευκολότερο να είχα τη μελωδία φωνής και να γράψω πάνω σε αυτή το υπόλοιπο κομμάτι αλλά δεν μου συμβαίνει αυτό πολύ απλά γιατί και εγώ ασυναίσθητα δεν το επιδιώκω...όταν έχω όρεξη να γράψω κάτι...πιάνω την κιθάρα και λέω "οκ...ας γράψω ένα riff as heavy η as catchy as possible...δεν λέω ποτέ να κάτσω να γράψω μια μελωδία φωνής...
Καταλαβαίνω όμως τον τρόπο που το λέει ο @roberto30 γιατί πράγματι δεν είναι μια και δυο οι φορές που έχω δεσμευτεί να ψάχνω να βρω μελωδία φωνής πάνω στα ήδη γραμμένα ακορντα...
Αυτό το εμπόδιο προσπαθώ να το ξεπεράσω βλέποντας λίγο το big picture....δηλαδή βάζω παραμέτρους πριν ξεκινήσω να γράφω τη μελωδία για να μη ψάχνω στο άπειρο...πχ λέω...εδώ θέλω κάτι κοφτό...με full band συμμετοχή....η εδώ θέλω μια δυνατή λέξη επαναλαμβανόμενη....δοκιμάζω πάνω σε modes δηλαδή....αλλιώς χάνεσαι στο άπειρο....
Συμφωνώ εξ αρχής ότι οι μελωδίες φωνής είναι ο αρχηγός και όχι τα ριφφς.Απλα μου είναι πιο εύκολο για μένα να σου γράψω 3-4 καλά ριφφς παρά μια μελωδία φωνής...δεν ξέρω γιατί...
Ίσως πρέπει να δουλέψω περισσότερο πάνω σε αυτό.....υπάρχει πχ μέθοδος-μπουσουλας για το πώς να γραφτεί μια μελωδία πάνω από τη μουσική με την οποία δεν έχω ασχοληθεί όσο θα έπρεπε...
R U sure ότι κάνει καλά; Ένα τραγούδι βρε παιδιά δεν είναι μόνο ριφς...
Ακόμα και instrumental να το κάνει χρειάζεται κάτι παραπάνω από 2-3 ωραία ριφς. Ένα όργανο που θα είναι "μπροστά" και θα δίνει την ταυτότητα του κομματιού. Αλλιώς μετά από 5-6 ακούσματα θα έχει ξεχαστεί και δεν θα σου έχει αφήσει τίποτα σαν ακροατή.
Σόρυ Μιχάλη για τα off topic..
Eχεις δίκιο σε αυτό που λες @roberto30.Όταν έρθει η ωρα να γράψω μελωδική γραμμή πράγματι γίνεται δεσμευτικό οταν έχω γράψει από πριν τα ακορντα....όμως όταν γράφω κιθάρα προσπαθώ να το αφηνω όσο το δυνατόν πιο πολύ να έχει "Ροή".Δε θέλω να διακόπτω τη φυσική Ροή της κιθάρας όταν γράφω.Οποτε η ροή αυτή και το feel με οδηγούν στα εκάστοτε ακορντα.Αν μετά ...όταν γράφω μελωδία φωνής υπάρχει ροή πάλι τότε αυτό είναι το ιδανικό....αν όχι...τότε αρχίζουν τα ζόρια...δεν είναι λίγες οι φορές που άλλαξα όλη τη ρυθμική σε ένα ρεφραίν η verse μόνο και μόνο γιατί η μελωδία φωνής που βρήκα αργότερα έδινε περισσότερα στο κομμάτι απ' ότι η ρυθμική που προϋπήρχε...
Δε μου είναι εύκολο να τα γράψω ταυτόχρονα...δεν το έχω προσπαθήσει βασικά καθώς θα έχω στο μυαλό η το ένα η το άλλο....
οποίο από τα δύο κι αν έχω πάνω σε αυτό χτίζω το άλλο...
Δυστυχώς εγώ κάνω άλλο λάθος ακόμα μεγαλύτερο...δεν κάθομαι να τελειώσω πρώτα ένα κομμάτι και μετά να πάω στο επόμενο....αλλά τι να κάνω που μου έρχονται συνεχώς riffs στο μυαλό...
έχω καταλήξει να έχω γύρω στα 30 τραγούδια εκ των οποίων τα 6-7 να είναι τελειωμένα και στα υπόλοιπα 23 να εκκρεμούν μελωδίες φωνής και στίχοι...
Απο την άλλη τα κομμάτια μου τα σέβομαι...δε θέλω απλά να τελειώσω ένα κομμάτι μόνο και μόνο για να πω ότι το τελείωσα.Θελω πάντα στο τέλος να μπορώ να πω...
"Μιχάλη ...έκανες ότι μπορούσες...δεν μπορούσες να κάνεις κάτι καλύτερο...μέχρι εκεί παει"
Οπότε τα αφήνω τα ακούω τα ξανακουω...και δοκιμάζω διάφορα για μελωδικές φωνές... κάποια φάση στο άσχετο θα έρθει και θα κουμπώσει η σωστή...μπορεί να έρθει σε μια μέρα...σε ένα χρόνο... ποτέ....
Κάπως έτσι λειτουργώ...
Φυσικά δεν υπάρχει χρυσή τομή.
Και ναι, είναι (σχετικά) δεσμευτικό. Αλλά, έχει και τα ωφέλη του. Έχεις γράψει ακορντα και μετά δεν κάνεις σκέψεις να τα αλλάζεις κλπ. "Αναγκάζεσαι" να βρεις μελωδίες που να ταιριαζουν, και έτσι το κομμάτι ολοκληρώνεται χωρίς "παρατράγουδα". Είναι μια πρόκληση να τελειώσω κάτι βάσει των επιλογών που έκανα οταν ξεκινησα. Το τελειώνω και πάω σε άλλο. Μπορεί να μη βγουν οι επιλογές και να μην είναι καλό. Το επόμενο θα βγει καλύτερο.
Όταν έχω δεδομένα τα ακορντα, υπάρχουν πάρα πολλές μελωδίες που θα μπορούσα να κολλήσω σε αυτά. Σκέψου να πρέπει να γινουν μεταβλητα τα ακορντα. Μεταβλητός ο ρυθμός, μεταβλητο και το τεμπο. Δεν θα τελείωνα ποτέ ένα κομμάτι. Βέβαια, για άλλους αυτος είναι ο τρόπος που τους ταιριάζει.
Πολύ δυνατό, ξεσηκωτικό! Ωραίες και οι αλλαγές μέσα στο κομμάτι.
Μου κάνει εντύπωση όμως που έχεις ολοκληρώσει το κομμάτι και δεν έχεις αποφασίσει για τις μελωδικές γραμμές της φωνής. Δεν είναι πολύ δεσμευτικό να έχεις γράψει πρώτα τα ακόρντα και μετά να πρέπει να σκαρώσεις τις μελωδικές γραμμές πάνω τους; Δεν θα ήταν πιο εύκολο και λειτουργικό να πάρεις ταυτόχρονα τις αποφάσεις για τα ακόρντα και τις μελωδικές γραμμές; Με ακόρντα που θα εξυπηρετούν τη μελωδική γραμμή και όχι το ανάποδο;
Κακά τα ψέματα αλλά η φωνή με την μελωδία και την εκφραστικότητα της και και και της.... κάνουν την διαφορά από ένα 'συνηθισμένο" με ένα "καλό" τραγούδι.
Όντως η ενορχήστρωση παίζει ρόλο, αλλά στο τέλος αυτό που μένει είναι το πρώτο "όργανο"..
Καλά ρε Καραμήτρο. Εγώ σου βάζω 5 αστέρια για την αναστασία κι εσύ 4 μόνο για την Ιλιάδα. Άλλαξε τη βαθμολογία σου γιατί δε θαρρώ πως από δω και πέρα θα σ΄ακούσω. Ότι ανεβάζεις θα σου βάζω 2 άντε 3 αστέρια. Άμα όμως τα κάνεις 5 θα σου βάζω κι εγώ πέντε σ ότι ανεβάζεις ακόμα κι αν είναι μαλακία.
0
βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00