Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. dimsonic

    dimsonic

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      20926


  2. ΑpussyΑ

    ΑpussyΑ

    Μέλος


    • Βαθμοί

      2

    • Αναρτήσεις

      1576


  3. fusiongtr

    fusiongtr

    Solist


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      21936


  4. odis13

    odis13

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      6380


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 05/29/21 σε όλα

  1. Δυόσμο στους κεφτέδες παιδιά. Όχι στα μπιφτέκια. (Και λίγο ούζο στους κεφτέδες)
    1 βαθμός
  2. Δραματικά καλύτερο και η μίξη πολύ καλή. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι lead κιθαρες περιττεύουν ενώ θα ήθελα να το ακούσω με ελληνικούς στίχους, θα είχε ενδιαφέρον.
    1 βαθμός
  3. Γι' αυτό καλό είναι να μην τα τρώμε κι αυτά. Ας φάμε μόνο τα ψητά.
    1 βαθμός
  4. νομίζω γενικά το όλο θέμα είναι από debatable (που είπες) έως απόλυτη ταύτιση. Στα διάφορα σχήματα δεν ταιριάζουν πάντα όλα τα όργανα, ούτε απαραίτητα πρέπει σε ένα σύνολο να έχουμε ΚΑΙ ΕΝΑ από το τάδε. Όπως είπες και συ με τον Miles ο McLaughlin και ο Stern ταίριαξαν. Και μάλιστα σε εντελώς διαφορετικές εποχές και ύφος. Οι άλλοι δυο αγαπημένοι δεν μου άρεσαν ποτέ. Δεν νομίζω να έχεις θέμα. Αν έχεις, τότε μάλλον έχουμε όλοι.
    1 βαθμός
  5. Αλτοσαξοφωνίστα, μπασιστα, ντραμερ, κρουστους τους λατρεύω, τέλος. Τους κιθαρίστες του Miles ειδικα την συγκεκριμένη περιοδο (debatable για τα projects με McLaughlin ), τους θεωρώ απλά αχρείαστους (για να μην πω τιποτα πιο βαρύ) αλλα ο Miles ηξερε καλυτερα υποθετω. Απο την άλλη παιζει να εχω και εγώ θέμα, πριν απο 500 χρονια πηγα να δω Corea και McLaughlin (στο Rex???) και θεωρησα οτι ο McLaughlin (ο οποιος ειναι αγαπημένος μου κιθαριστας, με τους Mahavishnu φυσικα και τον είχα δει και το 90 στο Μέγαρο και το ειχα ευχαριστηθει) καλύτερα να μήν ήταν στο σχήμα. Το ίδιο και οταν την ιδια εποχη ειχα δει τον Herbie Hancock στο Μέγαρο. Τι τον θελεις τον κιθαριστα καλέ μου Herbie και μου τρώει τα αυτιά? Anyway, μαλλον κατι δεν παει καλα με εμένα. Ομολογω οτι αναφερόμουν αυστηρά απο την στιγμη που ο Miles ξεκινησε τα ηλεκτρικα του projects μεχρι και το 73-74 (την λατρευω αυτη την περιοδο του). Απο εκει και πέρα μεχρι και τον θάνατο του δεν τον εχω παρακολουθήσει ιδιαιτερα τον Miles, γνωρίζω οτι ειχε συνεργαστει με τα διαμάντια που ανέφερες απλά -κακώς τώρα που το σκέφτομαι- δεν ασχολήθηκα ιδιαιτερα με την μετέπειτα μουσική του (και μολις μπηκε στο todo list).
    1 βαθμός
  6. Αγαπημένος ο Miles αλλά δεν βλεπω ιδιαιτερη εμπνευση/ορεξη στην συγκεκριμένη συναυλία, ειδικα το Turnaroundphrase (που ειναι στα 10 πιο αγαπημένα μου απο Miles) κανονικά είναι δυναμίτης όπως εδώ: Απο εκει και πέρα για μένα οι κιθάρες είναι όχι μονο άχρηστες αλλα απο ένα σημειο και μετά καταστρέφουν το συγκεκριμένο κομμάτι σε οποιαδήποτε εκτέλεση το έχω ακουσει (οπότε με το που μπαινουν στο τέλος απλα κόβω το κομμάτι) αλλά γούστα είναι αυτα.
    1 βαθμός
  7. Θα μπορούσε, αλλά δεν είναι πιο εύκολο. Όσο ασχολείσαι θα το καταλαβαίνεις και περισσότερο. Μπες στο youtube και δες παρτιτούρες που εκτελούνται επι τόπου. Διαφόρων δυσκολιών και πολυπλοκοτήτων. Θα καταλάβεις γιατί το σολ/φα είναι το ντε φάκτο στάνταρντ για τα πληκτροφόρα. Είναι θέμα εξοικείωσης killbill. Όχι απομνημόνευσης. Όσο περισσότερο διαβάζεις, τόσο πιο εύκολα κόβει το μάτι. Παίξε κλίμακες σου λέω που είναι οι νότες δίπλα δίπλα και δε χρειάζεται να τις ψάχνεις ποια είναι ποια. Αλλά παίξε ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ παρτιτούρα, να ψηθεί ο ήχος με την εικόνα των νοτών στον εγκέφαλο. Edit: Κοίτα και αυτά τα δύο παραδείγματα. Παρατήρησε αμέσως αμέσως πώς η χρήση του κλειδιού του σολ με ανάγκασε να χρησιμοποιήσω 8va πάνω για το πέρασμα του μέτρου 3. Η οποία πρέπει να συνυπολογιστεί με τις 2 οκτάβες οφφσετ που έχουμε στη θέση του αριστερού χεριού. Πώς αναγκαστικά τα δύο πεντάγραμμα απομακρύνθηκαν για να χωρέσει το σύμβολο και πώς η σχέση μεταξύ των δύο χεριών διαταράσσεται. Το ότι εσύ μπορείς να γράφεις όπως θες είναι βέβαιο, εδώ έχουνε μπει στα προγράμματα παρτιτούρας μέτρα 2/6 και κάτι τέτοιες μπούρδες. Πρόσεχε όμως, γιατί η τεχνική έχει το εξής κακό. Μπορεί εσύ να βρεις μια πατέντα που σε βολεύει να περπατάς με έναν τρόπο 5 μέτρα. Και λες εμένα μου φτάνει. 5 μέτρα θέλω να περπατάω. Οι άλλοι σου λένε, μην περπατάς έτσι, δε βολεύει, και στο λένε γιατί αυτοί σκέφτονται πώς θα βγάλουν χιλιόμετρα. Οπότε αν είναι να κάνεις τέτοια πατέντα, να γνωρίζεις τι κερδίζεις αλλά να γνωρίζεις και τι χάνεις.
    1 βαθμός
  8. Η δική μας δυσκολία δεν σημαίνει ότι το σύστημα είναι λάθος. Εμείς είμαστε λάθος μέχρι να προσαρμοστούμε με εκπαίδευση.
    1 βαθμός
  9. Οχι, ΔΕΝ ειναι μια γραμμη η διαφορα, αυτο σου εξηγουμε τοση ωρα. Δες ξανα και το διαγραμμα που σου ποσταρα, ειναι λαθος αυτο το πραγμα στο οποιο επιμενεις. Edit με προλαβαν, δεν ειδα τα updates.
    1 βαθμός
  10. ok Απ'ότι λέει η εικόνα/manual, συνδέεις το MIDI βύσμα του interface που λέει "IN" στην MIDI υποδοχή "OUT" του οργάνου. Κατόπιν επιλέγεις από το μουσικό πρόγραμμα την ανάλογη midi είσοδο, π.χ. USB MIDI/AUDIO DEVICE. Όταν παίξεις από τα πλήκτρα θα πρέπει να έχεις ένδειξη midi στο πρόγραμμα και παράλληλα δυνατότητα εγγραφής midi πληροφοριών (νότες). Σχετικά με το συγκεκριμένο διασυνδετικό δεν χρειάζεται να εγκαταστήσεις οδηγούς (drivers), τα windows θα το δουν αυτόματα.
    1 βαθμός
  11. από ότι θυμάμαι το Yamaha USB-MIDI driver αφορά το software Studio Manager της Yamaha που έχει να κάνει με την επικοινωνία του pc με τις ψηφιακές της κονσόλες... οπότε απεγκατέστησε το... δεν ξέρω αν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα αλλά μάλλον "καλό" δεν κάνει έτσι κι αλλιώς... τώρα για το πρόβλημα σου, στην περίπτωση που έχεις κάνει σωστά την συνδεσμολογία όπως σου υπέδειξε ο Μανώλης (midi out του psr στο midi in του pc), αναζήτησε την λύση του στα midi settings του οργάνου... εκεί θα βρεις (σίγουρα ως επιλογές on off) τις διάφορες παραμέτρους που έχουν να κάνουν με την συμπεριφορά του κατά την midi επικοινωνία (remote control, midi channel, local κλπ)... ΥΓ. δυστυχώς επειδή είναι παλιό και δεν έχει οθόνη με menu, λογικά οι ρυθμίσεις θα γίνονται μέσω συνδυασμού πατημένων πλήκτρων.. έτσι αναγκαστικά πρέπει να συμβουλευτείς και το manual... αλλά μην ανησυχείς αν δεν το έχεις γιατί φαντάζομαι επειδή το psr 37 ήταν δημοφιλές στην εποχή του, θα το βρεις σχετικά εύκολα σε ψηφιακή μορφή...
    1 βαθμός
  12. Ίσως να είναι ηλίθια η ερώτησή μου, αλλά γιατί χρειάζεται ο γνώμονας του ΦΑ στη μουσική; Δεν μπορούν όλα να είναι σε γνώμονα ΣΟΛ? Η διαφορά είναι πολύ μικρή, μόλις ένα διάστημα 3ης! Γιατί στο αριστερό χέρι στο πιάνο να γράφεται πχ η νότα ΛΑ σε γνώμονα ΦΑ, και εσύ πρέπει να κάνεις τρανσπόρτο και να σκεφτείς ότι "διαβάζω ΛΑ στο πεντάγραμμο, άρα πρέπει να παίξω ΝΤΟ στο πιάνο"! λίγο χαζό δεν είναι αυτό; Γιατί να μην μου γράφει το ΝΤΟ σε γνώμονα ΣΟΛ κατευθείαν; Πως θα πω σε ένα παιδάκι που μόλις έμαθε τις νότες στο πεντάγραμμο, "ξέρεις στο αριστερό χέρι στο πιάνο αν βλέπεις ΣΟΛ στο πεντάγραμμο, εσύ θα πρέπει να παίζεις ΣΙ! και να με κοιτάει σαν εξωγήινος και να μου λέει "γιατί αυτό?"
    0 βαθμοί
  13. 0 βαθμοί
  14. Εξαιρετικά! Το δικό μου παρόν ανάγνωσμα: Στις Φλόγες (Tο καυτό θέμα της κλιματικής αλλαγής) - Naomi Klein (εκδ. Κλειδάριθμος).
    0 βαθμοί
  15. 0 βαθμοί
  16. Σωστός,Στράτο. Τις σαρδέλες,δεν πρόλαβα να τις φωτογραφίσω!
    0 βαθμοί
  17. Παιδιά, τα κάρβουνα βλάπτουν...
    0 βαθμοί
  18. Ναι, ίδιο με το Dogs είναι.
    0 βαθμοί
  19. Είχα καιρό να το διαβάσω. Τι ΤΙΤΑΝΑΣ που ήταν ο άνθρωπος...
    0 βαθμοί
  20. ???? Απτάλικον Χιτζαζ Κουπλε Α Τη μέρα που επέθανα τρακάρησα το Χάρο και οβολό μου γύρεψε αν θέλω να σαλπάρω Του λέω Χάρο δε χρωστώ - εσύ 'μα θες χρωστάς, γι' αυτό στην όχθη αντίπερα στο τζάμπα θα με πας. Ρεφραιν Τότε λοιπόν με κοίταξε - το βλέμμα του φευγάτο και το κουπί του γλίστρησε στου Αχέροντα τον πάτο. Κουπλε Β Απέναντι με έβγαλε λάμωνοντας μονοκούπι κι ούτε κουβέντα έβγαζε ούτε μιλούσε ρούπι Αμέσως τον κατάλαβα πως ήτανε σε σοκ Αρχή Μέτρου, Κόψιμο, Ελεύθερα: "Γελώντας και χτυπώντας τον στον ώμο να πάρει απάνω του ο Χάροντας του λέω:" Αχ μωρε Μαυροχάροντα... Έζησα με ΠΑΣΟΚ!?
    0 βαθμοί
  21. 0 βαθμοί
  22. Εκανα αρκετές αλλαγές στο πρώτο μισό. Αφαιρέθηκαν κιθάρες και προστέθηκαν έξτρα ήχοι και έγινε πιο ηλεκτρονικό. Η μίξη βελτιώθηκε.
    0 βαθμοί
  23. και γενικά το βίντεο το έβαλα για να θυμηθούμε ή να δούμε πως ήταν και πόσο μπροστά ήταν ο Miles και αυτό που έκανε μετα το Bitches Brew Για σένα είναι αυτά, για άλλους άλλα μπορεί και χειρότερα ! Το θέμα είναι να αγαπάς και να ευχαριστιέσαι αυτό που ακούς. Και σίγουρα εδώ μέσα το κάνουν πολλοί.
    0 βαθμοί
  24. Θα μπορούσε να γραφτεί στον γνώμονα του σολ και να αναφέρεται ότι θα παιχτεί στην τάδε θέση. Πιο εύκολο είναι αυτό από το να μου αλλάξεις τις νότες και να μου πεις ξέρεις η νότα στο 2ο διάστημα δεν είναι το λα που ήξερες μέχρι τώρα, αλλά είναι το ντο. Γράψε μου ντο όπως το έμαθα από το δημοτικό και πες μου παιξτο 1 οκτάβα κάτω με μια σήμανση Αδυνατεί ο εγκέφαλος μου να δεχθεί ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι το ντο. Φα λα Ντο μι μου έμαθαν ότι είναι οι νότες στα διαστήματα και ΜΙ σολ σι ρε φα στις γραμμές. Μη μου το αλλάζεις τώρα! Με μπερδεύεις
    0 βαθμοί
  25. Θα ήθελα να καλωσορίσω τον @BillTrantos στην ομάδα του moderation. Τον ξέρουμε απο παιδί, όλοι εδώ μέσα και τον είδαμε να εξελίσσεσαι θετικά σαν μουσικός μέρα με την μέρα, δέκα χρόνια τώρα. Είναι ορθολογιστής και ψύχραιμος και μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη και σωστή κατεύθυνση των συζητήσεων. Welcome aboard Bill.
    0 βαθμοί
  26. Άλλο σας λέει ο killbill αλλά δεν το καταλαβαίνετε?
    0 βαθμοί
  27. Το πρόβλημα είναι ότι το κάτω πεντάγραμμο που τυχαίνει να είναι το αριστερό χέρι καταλήγει να έχει νότες ψηλότερα γραμμένες από το δεξί (το πάνω πεντάγραμμο). Και μετά θα σου πει το παιδί, αφού αυτές οι νοτίτσες είναι πιο ψηλά στο πεντάγραμμο, γιατί εγώ τις παίζω με το αριστερό χέρι πιο αριστερά στο πιάνο; Δηλαδή...
    0 βαθμοί
  28. ....αλλα εδω ολοι ειναι στης tele το έλεος...
    0 βαθμοί
  29. Μετά από διάφορες περιπέτειες που δεν έχουν να κάνουν με το θέμα μας, φαίνεται να γέμισαν οι πόροι. Τώρα θέλει τρίψιμο/ sealer και από την μπροστά μεριά και πάμε να βάφσουμε.
    0 βαθμοί
  30. Καλωσήλθες! δεν παίζουμε μόνο tele έχουμε και 335
    0 βαθμοί
  31. Αυτοί δεν έχουν τόνους. Αν βγάλουμε κι εμείς τους τόνους .... μπ#$@έλο θα γίνουμε. Πχ. "Μαλακα ε μαλακα" (για διαβασέ το) Άλλο παράδειγμα ..... "καποτες"
    0 βαθμοί
  32. Οποιοδήποτε πεντάγραμμο γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί να μετατραπεί σε γνώμονα ΣΟΛ, πολύ απλά αν σβήσουμε την 5η γραμμή του πενταγράμμου, και προσθέσουμε μια γραμμή κάτω από την 1η, δηλαδή μεταφέροντας την 5η γραμμή του πενταγράμμου κάνοντάς την 1η. Δίνω ένα παράδειγμα Η αρχική παρτιτούρα σε γνώμονα ΦΑ (αριστερό χέρι) και η μετατροπή του πενταγράμμου σε γνώμονα ΣΟΛ, κάνοντας την 5η γραμμή 1η. (έχω σβήσει με κόκκινο την 5η γραμμή και την έχω κάνει 1η πάλι με κόκκινο χρώμα): Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ? το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά. Κανένα πρόβλημα στο γράψιμο. Αν κάτι είναι γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί πολύ απλά και χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα να γραφτεί και σε γνώμονα ΣΟΛ με την προσθήκη μιας μόνο γραμμής. Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα? Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!
    0 βαθμοί
  33. Είναι σαν 11γραμμο Δυο πεντάγραμμα με μια κοινή γραμμή ενδιάμεσα.
    0 βαθμοί
  34. Ξεκίνησα πρόσφατα να προσπαθώ να μάθω να διαβάζω παρτιτούρες. Έχω βρίσει κάθε φορά που κοιτάω bass clef. Τι να κάνουμε όμως τώρα που το C2 δεν είναι ίδιο με το C4 και κάπως αυτό πρέπει να αποτυπώνεται στο χαρτί; Καλή η αμφισβήτηση, ακόμα και σε πραγματική αυθεντία, αλλά εδώ μιλάμε για ΤΟ σύστημα ανάγνωσης, το οποίο τελειοποιήθηκε μέσα από δουλειά αιώνων. Είναι σαν να συζητάμε γιατί χρησιμοποιούμε κεφαλαία και μικρά γράμματα.
    0 βαθμοί
  35. Δυο πρόχειρα βιντεάκια και από παίξιμο και από ήχο (εξωτερική ηχογράφηση με το τηλέφωνο), ενώ αναμένεται το βίντεο-έπος με συνεργασία delta-gvour το οποίο χρειάζεται λίγη δουλίτσα ακόμα στην εικόνα. Jam on Whole Lotta Love (Led Zeppelin) Jam on Killing In the Name (Rage Against The Machine)
    0 βαθμοί
  36. τι να τις κάνεις τις φωνές άμα είχες αυτόν και τον Barry....
    0 βαθμοί
  37. Το ιδιο και με την κιθαρα και το (κοντρα)μπασο - πολυς κοσμος το αγνοει αλλα ειναι τεχνικα transposing οργανα, καθως ακουγονται και τα 2 μια οκταβα κατω απ'οτι γραφονται.
    0 βαθμοί
  38. Για να το πούμε και με άλλα λόγια, μήπως κάνει κλικ και αλλιώς. Όταν λέμε ότι ένα κλειδί (ΣΟΛ/ΦΑ/ΝΤΟ) δίνει το όνομα στη νότα της γραμμής... δεν δίνει μόνο το όνομα, δίνει και το ύψος. Δε λέει δηλαδή το κλειδί του Σολ στη δεύτερη γραμμή παίξε εκεί ένα σολ όποιο να ναι όταν το δεις, σου λέει παίξε ΣΟΛ κάτω από το Α=440, 442, 4xx τέλος πάντων. Σου λέει και ποιο ΣΟΛ να παίξεις. Όπως και το κλειδί ΦΑ σου λέει ποιο ΦΑ είναι αυτό. Υπάρχουν και κλειδιά στα οποία βάζουν οκτάβες από πάνω και απο κάτω, ή 15άβες αν μιλάμε για δύο οκτάβες, αλλά αυτά είναι δύσχρηστα. Επίσης υπάρχουν και άλλες εξαιρέσεις. Μιας και ασχολείσαι με τα φλάουτα, ξέρεις ότι το πίκολο γράφεται μία οκτάβα πιο κάτω από εκεί που ακούγεται. Αλλά δεν κάνει κάποιος κάτι γι' αυτό. Το γράφεις στο κλειδί του σολ, κι ο φλαουτίστας παίζει με τους δαχτυλισιμούς που ξέρει. Και ακούγεται εκεί που ακούγεται. Αλλά εδώ δε συζητάμε αυτό. Συζητάμε για πράγματα γραμμένα εκεί που ακούγονται.
    0 βαθμοί
  39. Όχι killbill. Κάντο όμως αυτό που λες, για να το δεις και μόνος σου ΓΙΑΤΙ δε βολεύει. Δηλαδή στο πιο πάνω παράδειγμα, κάνε το κλειδί του ΦΑ κλειδί του Σολ με 15 στην ουρά και μετά γράψε το αριστερό χέρι σαν να το παίζαν φλάουτα (λα βοηθητική, ντο 2 βοηθητικές, μι 3 βοηθητικές). Κρίσιμη ερώτηση. Σε ποιο Λα θα βάλεις το αριστερό χέρι σου για να αρχίσεις να συνοδεύεις; Το να υπολογίζεις πάντα 2 οκτάβες διαφορά είναι ευκολότερο από το να διαβάζεις τη νότα εκεί που ακούγεται; ? Αντιθέτως, με τα κλειδιά ΦΑ/ΣΟΛ, έχεις ΜΙΑ συνεχόμενη έκταση όλου του οργάνου. Το ντο στο κλειδί του σολ με μία βοηθητική κάτω από το πεντάγραμμο, είναι το ίδιο και το αυτό με το ντο στο κλειδί του φα με μία βοηθητική πάνω από το πεντάγραμμο. Οπότε αν σμίξεις τα πεντάγραμμα ΣΟΛ και ΦΑ κοντά, βλέπεις ότι έχεις χώρο να γράψεις ας πούμε μια κλίμακα που ξεκινάει από το ΜΙ μπάσο κάτω από το πεντάγραμμο στο κλειδί του ΦΑ και τελειώνει στο ΛΑ πάνω από το πεντάγραμμο στο κλειδί του ΣΟΛ (πάνω από την 4η βοηθητική), και όλη η κλίμακα θα είναι μία ευθεία γραμμή από νότες που ανεβαίνουν. Μπορείς μάλιστα να βάλεις το ντο κοινό μεταξύ των δύο πενταγράμμων για ποζεριά, εκεί που θες να αλλάξουν τα χέρια (ή όχι, αυτό είναι άλλο τεράστιο θέμα δαχτυλοθεσίας). Edit: Πρόλαβε ο άλεξ με ωραίο γραφικό.
    0 βαθμοί
  40. Κάτι δεν έχεις καταλάβει. Το κλειδί του Φα είναι η επέκταση του Σολ προς τα κάτω, δεν έχουν ουδεμία σχέση και οι αποστάσεις δεν είναι μόνο ένας τόνος. Χρησιμοποιείται επειδή καλύπτεται μεγαλύτερο εύρος. Είναι σαν να λες ότι δεν χρειάζονται πάνω από 2 οκτάβες σε ένα πληκτροφόρο.
    0 βαθμοί
  41. την σολο την έχω, αλλά δεν την έχω δουλέψει πέραν της αναπαραγωγής μόνο. Την πήρα να βρίσκεται. Ηχογραφώ με άλλη. Και την πήρα σχεδόν καινούργια 50. Νομίζω η evo στα 79 ειναι καλή τιμή.
    0 βαθμοί
  42. Μα μόλις μία γραμμή (ή μόνο ενα διάστημα) είναι η διαφορά μεταξύ γνώμονα φα και γνώμονα σολ. Αν θες να παίξεις τη νότα ΦΑ στο πιάνο, τότε στο γνώμονα σολ η νότα θα γράφει στη 5η γραμμή ενώ αν έχεις γνώμονα φα πρέπει να γραφτεί στην 4η. Μικρή διαφορά. Άρα οι 800 βοηθητικές γραμμές που λες στο γνώμονα σολ, γίνονται 799 στο γνώμονα φα! Δεν βλέπω κάποιο όφελος στη χρήση του γνώμονα φα...
    0 βαθμοί
  43. Πολύ ωραίο παράδειγμα αυτή η παρτιτούρα. Αν γραφόταν το αριστερό χέρι στο κλειδί του σολ, (που κι αυτό υπάρχει σε παρτιτούρες πιάνου, εξαρτάται από το τονικό ύψος πάντα) θα έβλεπες πολύ ωράια τα 4 πρώτα μέτρα (λα ντο μι), και μετά θα έβγαζες τα μάτια σου να δεις ποια νότα είναι αυτή με τις 800 βοηθητικές γραμμές κάτω από το πεντάγραμμο. Και δεν είναι νότα του πεταματού. Είναι το μπάσο. Αν γράφαμε τα δύο χέρια του πιάνου σε κλειδί σολ με μία οκτάβα διαφορά, θα γινόταν χαμός με τις διασταυρώσεις χεριών, και με την άμεση (prima vista) εκτίμηση του τονικού ύψους μιας νότας. Δες και παρτιτούρες του Chopin που υπάρχουν ελεύθερες, δες του Liszt, όχι για να τις παίξεις, αλλά για να εκτιμήσεις τις λύσεις που προσφέρονται ως προς την κίνηση των δύο χεριών, την αποτύπωση τεραστίων αποστάσεων στο κλαβιέ κ.ά. Για να εξοικειωθείς με το κλειδί του Φα, εγώ θα σου προτείνω το εξής: Παίζε μόνο σε κλειδί του φα. Κλίμακες και αρπεζ. Κοίτα στην παρτιτούρα τις νότες που παίζεις και ΑΚΟΥ. Δεν αρκεί το μάτι να εξοικειωθεί, πρέπει και το αυτί να εξοικειωθεί, και όταν βλέπει τη νότα γραμμένη να περιμένει να ακουστεί. (Να δεθεί το μάτι και το αυτί στη συγκεκριμένη περιοχή του κλαβιέ δηλαδή)
    0 βαθμοί
  44. Στην παρακάτω παρτιτούρα για πιάνο ας πούμε, στο αριστερό χέρι, στο 1ο μέτρο (ομοίως και στα υπόλοιπα) γιατί να μην γραφτεί σε γνώμονα ΣΟΛ, η νότα ΛΑ (στο 2ο διάστημα) και οι νότες ΝΤΟ-ΜΙ στο 3ο & 4ο διάστημα αντίστοιχα? Εγώ έμαθα στη μουσική ότι στη 5η γραμμή είναι η νότα ΦΑ. Με δυσκολεύει πολύ να πρέπει να κάνω τρανσπόρτο, και να ξεχάσω ότι στην 5η γραμμή είναι το ΦΑ, αλλά είναι το ΛΑ επειδή έχει γνώμονα ΦΑ (για το αριστερό χέρι), ενώ άνετα θα μπορούσε να μου γράφει ΛΑ στο 2ο διάστημα με γνώμονα ΣΟΛ. Δεν βλέπω να υπάρχει δυσκολία στο να γραφόταν σε γνώμονα ΣΟΛ Συγνώμη αλλά δυσκολεύομαι πολύ να διαβάσω τέτοια παρτιτούρα. Εγώ έμαθα ότι στην 5η γραμμή είναι η νότα ΦΑ. Αντε τώρα αυτό να το αλλάξω
    0 βαθμοί
  45. Μα αν θες να γραψεις την ιδια νοτα στα 2 κλειδια τοτε οι νοτες ΔΕΝ μετακινουνται μονο ενα διαστημμα ή μια γραμμη πανω. Δεν ειναι μια μικρη 3η η διαφορα οπως λες, ειναι μια 8α + 6η. Κακως σκεφτεσαι απλα το ονομα της νοτας (Σολ, Φα, whatever) - σκεψου και την οκταβα. To "πενταγραμμο" οφελει περισσοτερο να το σκεφτεσαι σαν ενα συνεχες απο 2 πενταγραμμα (μαζι και με τον ενδιαμεσο χωρο τους οπου οι νοτες υποδεικνυονται με βοηθητικες γραμμες), με το Bass clef (φα) κατω και το Treble clef (σολ) πανω. Αν θες μπορεις να σκεφτεις τον ενδιαμεσο χωρο να καταλαμβανεται απο το Alto clef (ντο) αλλα μιας και αυτο δεν χρησιμοποιειται ευρεως ας το αφησουμε. Τωρα αν το σκεπτικο σου ειναι απλα γιατι να μην εχουν και τα 2 κλειδα (bass/treble) την ιδια "δομη" και να εχεις πχ το G4 στη δευτερη γραμμη του Treble clef και το G2 στη δευτερη γραμμη ενος νεου Bass clef, τοτε η συζητηση αλλαζει. Προσωπικα δε νομιζω οτι θα ηταν και τρομερα πιο ευκολο, ισα ισα που μπορω να δω σεναρια που θα δημιουργουσε αλλα μπερδεματα αν τα 2 κλειδια ειχαν την ιδια "σημειολογια". Βαλε και την ιστορικη εξελιξη της μουσικης και το ποσο αρηκτα εχει εδραιωθει η μορφη γραφης αυτη και νομιζω κερδιζει ξεκαθαρα το υπαρχον συστημα...
    0 βαθμοί
  46. Στο δεξί χέρι στο πιάνο δεν υπάρχει γνώμονας ΦΑ (πολύ σπάνια) . Στο φλάουτο ποτέ, που παίζει και 2 οκτάβες πάνω από το πεντάγραμμο και χρησιμοποιείς και 5 βοηθητικές γραμμές. Στο δεξί χέρι δηλαδή δεν υπάρχει πρόβλημα με τις νότες, αλλά υπάρχει στο αριστερό και γίνεται τόση φασαρία με τον γνώμονα ΦΑ? Ένα παιδάκι μαθαίνει τις νότες στο πεντάγραμμο και ξέρει ότι στο δεύτερο διάστημα είναι το ΛΑ. Μετά του λές ότι ξέρεις στο αριστερό χέρι όταν βλέπεις δεύτερο διάστημα θα είναι ΝΤΟ και όχι ΛΑ. Αυτό εμένα μου ακούγεται πολύ άκυρο. Θες να παίξεις ΝΤΟ στο αριστερό χέρι? Γράψε ΝΤΟ στο 3ο διάστημα σε γνώμονα ΣΟΛ. Γιατί να πρέπει να μάθω διαφορετικά πράγματα για το αριστερό χέρι και διαφορετικά για το δεξί? Δεν βλέπω τον λόγο. Μόνο σύγχυση δημιουργεί αυτό. Και σιγά τη διαφορά στην έκταση. Δηλαδή που το πρόβλημα να γράψεις ΝΤΟ σε γνώμονα ΣΟΛ στο 3ο διάστημα αντί για ΛΑ στο 2ο διάστημα σε γνώμονα ΦΑ? Η διαφορά είναι μηδαμινή. Μόλις ένα διάστημα από πάνω. Πας και γράφεις ΜΙ στην 1η γραμμή σε γνώμονα ΦΑ? γιατί? Γράψε ΣΟΛ στη 2η γραμμή σε γνώμονα ΣΟΛ! Τόσο απλά! μόλις μια γραμμή διαφορά στο γράψιμο. Γιατί το ταλαιπωρείς το θέμα? Ξεφυλλίζω βιβλία για πιάνο που έχω, και για προχωρημένους, και βλέπω ότι άνετα οπουδήποτε μπορεί το αριστερό χέρι να γραφτεί σε γνώμονα ΣΟΛ. Οι νότες μετακινούνται μόλις ένα διάστημα ή μια γραμμή πάνω. Που το πρόβλημα?
    0 βαθμοί
  47. Τα κλειδιά υπάρχουν για να γράφεται η μουσική όσο το δυνατόν μέσα στο πεντάγραμμο, χωρίς χρήση βοηθητικών γραμμών. Επίσης δεν υπάρχουν ονόματα νοτών χωρίς κλειδιά. Τα κλειδιά δίνουν τα ονόματα στις νότες. Οπότε όταν διαβάζεις κλειδί φα, στο δεύτερο διάστημα είναι το ντο. Δεν είναι κάποιο λα που το τρανσπορτάρεις σε ντο. Είναι ντο. Ξερά. Επίσης η διαφορά δεν είναι μια τρίτη, Αλλά μια οκτάβα και μια έκτη ακόμα. (Από κλειδί φα σε κλειδί σολ, νότα γραμμένη στο ίδιο διάστημα π.χ.) Το κλειδί το σολ είναι μεταγενέστερο των κλειδιών του ντο, που υπάρχουν σε διάφορες γραμμές ακριβώς για να εξυπηρετούν τις εκτάσεις των φωνών. Αυτά.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...