Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. dimsonic

    dimsonic

    Μέλος


    • Βαθμοί

      24

    • Αναρτήσεις

      20926


  2. Superfunk

    Superfunk

    Solist


    • Βαθμοί

      20

    • Αναρτήσεις

      47922


  3. gvour

    gvour

    Μέλος


    • Βαθμοί

      17

    • Αναρτήσεις

      5466


  4. LK

    LK

    Moderator


    • Βαθμοί

      14

    • Αναρτήσεις

      13416


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 02/17/21 σε όλα

  1. Ενα μικρο κομματακι,το εφτιαξα βλεποντας εξω το χιονι να πεφτει. Οχι και κατι,κανα δυο μελωδιες.
    9 βαθμοί
  2. Έρχεται μια φυσική καταστροφή και σου θυμίζει πως οι παλιές τεχνολογίες , ακόμα και ξεπερασμένες να θεωρηθούν, ΔΕΝ πρέπει να παροπλίζονται ποτέ, αλλά να συνεχίσουν να υπάρχουν έστω και ως εφεδρικές. Παραδείγματα: η ευρυζωνική τηλεφωνία, μπορεί να σημαίνει ταχύτητα στο internet, αλλά αν κοπεί το ρεύμα…..πάει και το τηλέφωνο. Τα βραχέα (που πάνε για κατάργηση) ως συχνότητα……αν κοπεί το ρεύμα, έχεις τουλάχιστον με δυο μπαταρίες ένα μηχάνημα (τρανζιστορ) για έναν μήνα τουλάχιστον να ενημερώνεσαι και να διασκεδάζεις, Ο λιγνίτης…....τι θα γινόταν αν ηλεκτροδοτούμασταν ή θερμαινόμασταν μόνο με ΑΠΕ; Αν δεν υπήρχε σε πολλά σπίτια κάποιο τζάκι, έστω και καταρχήν ως διακόσμηση…..θα είχαν ξεπαγιάσει πάρα πολλοί (στο τζακι μπορεις να μαγειρέψεις κιόλας) . Το παλιό ντεπόζιτο νερού, σου εξασφάλιζε μια αυτονομία υδροδότησης. ……και πολλά άλλα.
    8 βαθμοί
  3. Στα πλαίσια της προετοιμασίας για τις ακαδημαϊκές σπουδές η θυγατέρα έφτιαξε αρκετά βίντεο τον τελευταίο καιρό σύμφωνα με τις απαιτήσεις των ιδρυμάτων. Ενα από αυτά είναι το γνωστό σε όλους Spain του Chick Corea (ένα κομμάτι που είχα κάνει και εγώ διασκευή ...40 σχεδόν χρόνια πριν με τους A priori). Το ενδιαφέρον είναι ότι αφ ενός η ίδια όταν το διάλεξε δεν γνώριζε το γεγονός αυτό και αφ ετέρου τις μέρες που ολοκληρώνονταν η διαδικασία έφτασε η θλιβερή είδηση για την απώλεια του μεγάλου συνθέτη.
    6 βαθμοί
  4. μοιάζει με το προηγούμενο, αλλά είναι πιό ελαφρύ και τρώς όσο θες. Κατι μεταξύ χορτόσουπας, τουρλού και φασολάδας. Ως συνήθως αυτοσχεδιάζουμε ή ...φτιάχνουμε νέα genres!
    6 βαθμοί
  5. Ποδηλαταδα στον πηνειο την κυριακη
    6 βαθμοί
  6. Συμφωνώ και επαυξάνω LK! Τι πρόβλημα έχουν τα FM και θέλουμε τα βραχέα; Τρανζίστορ με μπαταρία πάντα πρέπει να έχουμε. Όπως και φακό. Πάρε και μια απλή συσκευή τηλεφώνου με καλώδιο να έχεις για blackouts αν δεν χρησιμοποιείς κινητά. Ξερω έχεις αρκετές LK.? Ο λιγνίτης (καθωσπρέπει όρος για το κάρβουνο) όμως είναι πηγή ενέργειας μόλις 2 αιώνων και δεν σημαίνει πως είναι ο παλιός καλός τρόπος επειδή αυτόν γνωρίσαμε. Μολύνει απο τη μια και θα τελειώσει απο την άλλη. Καλό είναι να δουλεύουμε για νέες καθαρότερες και κυρίως ανανεώσιμες πηγές. Δεν είναι εδω ακόμη αλλά απο κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε. Ανάβουμε το Ντζάκι ή τη σόμπα για 2 μέρες. Επίσης υπάρχει και το layering outfit (κρεμμύδι) για όσους ακολουθούν τη μόδα και τη ζέστη. Παλιός καλός συνδυασμός.?
    5 βαθμοί
  7. Φακές Indian style μπιμαρισμενες φυσικά για να συμπυκνώνεται σε μια κουταλιά όλη η γεύση από τα καραμελωμένα λαχανικά και τα μπαχαρικά ,μπριζολακι χοιρινό λεπτοκομενο και φρέσκο μπρόκολο. Δίαιτα σήμερα.
    5 βαθμοί
  8. Παρακολουθώ τι γίνεται εκεί έξω και σχεδόν κάθε μέρα μένω άναυδος με το ταλέντο που υπάρχει. Σε όλα τα μουσικά όργανα, αλλά ας μην το απλώσουμε, ας μιλήσουμε για κιθαρίστες, για νέους κιθαρίστες. Ichika Nito Tim Henson Plini Roessler-Holgate Jakub Zytecki Mike Dawes Matteo Mancuso ....... Αλλά οι 2 πρώτοι με έχουν ενθουσιάσει, δεν ξέρω ποιός είναι καλύτερος και δεν μιλάω τεχνικά, υπάρχουν πολλοί τεχνικοί κιθαρίστες, μιλάω για νέο πράγμα, νεο ήχο, διαφορετική προσέγγιση. Την πρώτη φορά που άκουσα το G.O.A.T. των Polyphia ήταν όπως η πρώτη φορά που άκουσα στα 13 van halen, ναι, τόσο πολύ. Εάν μου ζήταγε κάποιος να ψηφίσω τον πιό επηρεαστικό νέο κιθαρίστα θα φώναζα Tim Henson. Αλλά κανένας δεν με ρώτησε και σίγουρα έχει μικρή σημασία η γνώμη μου γι΄αυτό πείτε εσείς. Ποιός λείπει κατά τη γνώμη σας απο την λίστα; Ποιός θα επηρεάσει περισσότερο τη νέα γενιά;
    4 βαθμοί
  9. Ευτυχώς τα μαθήματα γίνονται διαδικτυακά γιατί αλλιώς θα θρηνούσαμε θύματα
    4 βαθμοί
  10. Για μένα σίγουρα ο Plini, θεωρώ ότι πήγε μπροστά την κιθαριστική μουσική σε μία κατεύθυνση που δεν είχαμε δει ακόμα, τουλάχιστον σε metal σκηνές. Ο άλλος που θεωρώ ότι ξεχώρισε και δεν έχει αναφερθεί είναι ο Daniele Gottardo. Έβγαλε 2 εξωφρενικά albums πριν μερικά χρόνια, αλλά μετά χάθηκε. Δεν ξέρω τι του συνέβη, αλλά εμένα με επηρέασε πολύ στο πώς βλέπω τη μουσική αλλά και την κιθάρα μέσα σε διαφορετικά concepts. Τελευταίος που δεν έχει αναφερθεί είναι ο David Maxim Mimic. Πέρα από τα πολύ ωραία soundscapes που δημιουργεί, έχει ένα περίεργο "Βαλκανικό" θα έλεγα phrasing, το οποίο είναι σίγουρα κάτι διαφορετικό από όσα έχω συνηθίσει. Τρομερές ενορχηστρώσεις επίσης. Ακούω πολλούς απ'όσους έχουν ήδη αναφερθεί, όπως ο Nick Johnston που επίσης πήγε αλλού την όλη φάση με τα instrumental, o Mateus Asato που έχει πάρα πολύ ωραίο feel (αν και ακόμα δεν έχει βγάλει κάποια ολοκληρωμένη δουλειά) και ο Mancuso, ο οποίος πραγματικά έχει απόλυτο έλεγχο πάνω στο όργανο και με σχετικά ανορθόδοξο τρόπο. Γενικά η νέα γενιά έχει σπουδαίους καλλιτέχνες, αρκεί να θέλει κανείς να τους ακούσει.
    4 βαθμοί
  11. Εμείς σήμερα γίγαντες αφράτους αφράτους με χειροποίητο Κρητικό ξυδατο λουκανικάκι του πεθερού από γουρουνάκι που το είχε στα πούπουλα. (Δεν ξαφρισα γιατί έχει ψοφόκρυο και πρέπει να δουλέψει το "φυσικό αέριο" )
    4 βαθμοί
  12. @gmoukou Στην ινδικη κουζινα, αυτη η οικογενεια πιατων με φακες γενικα ονομαζονται dal ή dhal. Αν ψαξεις λοιπον συνταγες για dhal θα βρεις απειρες, προφανως οι παραλλαγες ειναι απειρες. Συνηθως χρησιμοποιουν σπασμενες φακες, αλλα κοκκινες, κιτρινες, πρασινες καφε ολες δουλευουν, δοκιμασε με οτι μπορεις να βρεις πιο ευκολα. Σημερα (και χτες βασικα) το μενου εχει Mapo Tofu, απο τα αγαπημενα μου sichuan πιατα. 9 στις 10 φορες το tofu μου πεφτει καπου απο απωθητικο εως παγερα αδιαφορο , το συγκεκριμενο φαι ομως οταν ειναι πετυχημενο το λατρευω. Κομματακια tofu μαγειρεμενα μαζι με κιμα μεσα σε ενα πικαντικο broth με βαση το doubanjiang (ενα fermented paste φτιαγμενο απο σπασμενη φαβα και τσιλι, βασικο συστατικο σε πολλα πιατα του Sichuan και υπευθυνο για το βαθυ κοκκινο χρωμα), κρεμμυδακια, σκορδο, ginger και φυσικα μπολικο sichuan peppercorn για το χαρακτηριστικο μουδιασμα. Ο κιμας παραδοσιακα εδω ειναι μια μικροποσοτητα (μοσχαρισιου ή χοιρινου) καθαρα για να προσθεσει γευση στο ζωμο και οχι τοσο ως κυριο συστατικο του πιατου, εγω οταν το φτιαχνω στο σπιτι προφανως βαζω ισως και παραπανω κιμα απο tofu, και αυτη τη φορα για αλλαγη εβαλα κιμα κοτοπουλο. Εννοειται διπλα μια γαβαθα ρυζι για συνοδεια. ?
    4 βαθμοί
  13. χελλοου νοιζ φρεντσ ένα κομμάτι που μόλι; ανεβάσαμε στο YouTube, προιόν της μανιοκαταθλιπτικής καραντινάτης πραγματικότητας που βιώνουμε...εμένα μου βγάζει όλη αυτή την δυστοπική γλυκόπικρη, μελωδικά παράφωνη αίσθηση απομόνωσης των τελευταίων μηνών...υποθέτω κατατάσεται στο γενικότερο post punk, post rock, dark wave ιδίωμα αν υπάρχει κάτι τετοιο. Hope you'like it
    4 βαθμοί
  14. Άμα κάνουν καλή μουσική, θέλουμε. Αν είναι να κάνουν επίδειξη περφεξιονισμού, ... θέλουμε να τους δούμε στο πρόγραμμα του Medrano.
    3 βαθμοί
  15. @gmoukouΤα έκαψα χτές, στο χιόνι. Και σήμερα,ανάβαση Ακρόπολη-Αναφιώτικα!
    3 βαθμοί
  16. Βασικα ΟΛΑ τα ασιατικα φαγητα με tofu φτιαχνονται και με κοτοπουλο ,και με μοσχαρι και με χοιρινο και με γαριδες....μια και η ΓΕΥΣΗ προερχεται σχεδον παντα απο τα ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ,τα λαχανικα και τη ΣΑΛΤΣΑ (με βαση την σογια που εχει τρομερα ισχυρη γευση) ή τον ΖΩΜΟ (να μιλαμε για τις ΣΟΥΠΕΣ που ειναι και το 60% της ασιατικης κουζινας) και η πρωτεϊνη ειναι απλά ...ο φορεας της (κατι για να...μΑΣΑΣ δηλαδη....).. Ολη αυτη η φιλοσοφια (οπως και οι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ποσοτητες πρωτεϊνης μεσα σε ενα πιατο σε σχεση με τον δυτικο κοσμο αλλά και την Μ.Ανατολη και Β.Αφρικη ) ειναι εντελως ξενες για την Ελληνικη παλετα...μια και η κουζινα μας εχει λιγα μπαχαρικα (μεχρι και 10-15 χρονια πριν το 99% των Ελληνων ειχε σπιτι του αλατι,πιπερι,ριγανι,κανα κιμυνο και αντε και κανα μπουκοβο στο τσακιρ κεφι αλλα και σημερα δεν νομιζω το ποσοστο αυτο να εχει πεσει κατω απο το 80%) μεγαλα κομματια κρεατος και γενικα θελει....ΧΡΟΝΟ στην παρασκευη (οποτε η γευση αναπτύσεται μεσα απο το αργο ψησιμο,πολλες φορες σε ΦΟΥΡΝΟ ,κατι που σχεδον δεν υπαρχει στην ασιατικη κουζινα, και οχι απο τους τονους μπαχαρικων και σογιας...) Οποτε αν θελει καποιος να φτιαξει καποιο ασιατικο φαγητο με tofu αλλα δεν εχει ...tofu ...το πιο safe ειναι το κοτοπουλακι (και ειδικα το πλεον ΑΝΟΣΤΟ μερος του δηλ,το στηθος) Τωρα καποια πιο "δυνατα" tofu dishes οπως το fried tofu κτλ...καλο θα ηταν να μην τα επιχειρησετε γιατι απλα δεν υπαρχει στην Ευρωπη tofu τετοιας πΓιοτητας που να εκΣασφαλιζει οτι το φαγητο θα τρωγεται....
    3 βαθμοί
  17. Θα έπρεπε οι συμμετέχοντες,να είχαν ζυγιστεί,στην αρχή του νήματος και να ξαναζυγιστούν,σε τρείς μήνες πάλι. @gvourΣόλο μπριζόλα!
    2 βαθμοί
  18. Βλέπω γενναίες μερίδες. Κατά τ'άλλα,εμένα κράζατε,χτές.
    2 βαθμοί
  19. Ούτε να το επενδύσεις σε αφήνουν...(Η επένδυση είναι μορφή αποταμίευσης btw) Υποχρεωτικά πρέπει να το ξοδέψεις αλλιώς πρόστιμο... Η χαρά του Στάλιν....
    2 βαθμοί
  20. Αποταμίευση. Δεν συμφέρει να αποταμιεύεις γιατί με τον πληθωρισμό χάνουν την αξία τους τα χρήματα σε βάθος χρόνου. Πρέπει να το επενδύεις το χρήμα. Οι τράπεζες δανείζουν με υψηλό επιτόκιο και τοκίζουν με μηδαμινό επιτόκιο.
    2 βαθμοί
  21. Επίσης ότι με αυτόν τον τρόπο σου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ και την ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ είναι ότι πιο φασιστικοκομμουνιστικο έχει σκεφτεί ο ανθρώπινος νους...
    2 βαθμοί
  22. Καινουργιες ειναι οι χορδες που δεν εχουν ακομη φορεθει. Υπογραφή SF ΥΓ αναλαμβανω την οποια ευθυνη αν ο φερόμενος ως υπογραφων εχει αντίρρηση.
    2 βαθμοί
  23. Και που να πας σε καμμία Σουηδία...εκεί αν πληρώσεις με μετρητά πληρώνεις ΠΑΡΑΠΑΝΩ τιμή μια και σε χρεώνουν έξοδα "διαχείρισης μετρητών " αυτό βέβαια ΑΝ βρεις μαγαζί ή εστιατόριο που να δέχεται μετρητά (καλή τύχη). Βέβαια υπάρχουν και χώρες στην Ευρώπη, π.χ. Γερμανία ή Ελβετία που Έτσι και βγάλεις κάρτα βγάζει ταυτόχρονα και περίστροφο ο μαγαζάτορας και σε πετάει με τις κλωτσιές έξω :) Το πλέον χυδαίο όμως στην χώρα μας είναι ότι προσπαθούν να παρουσιάσουν την ουσιαστική απαγόρευση χρήσης μετρητών που έχουμε με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής....(εδώ γελάμε)....ας μας έλεγαν τουλάχιστον ξεκάθαρα ότι "παιδιά κάπως πρέπει να ενισχύσουμε τους ισολογισμούς των ,υπερβολικά πολλών ,τραπεζών που έχουμε και τους μισθούς των,υπερβολικά πολλών, τραπεζοϋπαλλήλων με τις προμήθειες των καρτων" να το παίρναμε απόφαση και να τα βάζαμε και αυτά, τα χρήματα, στα "έξοδα υπέρ αναξιοπαθούντων " στα οποία πάνε σχεδόν όλοι οι φόροι μας..
    2 βαθμοί
  24. Το ρευστο πάει για καταργηση επίσης με ανόητες δικαιολογίες. Ειχα 20 ευρώ, τόσο ΑΚΡΙΒΩΣ όσο έκανε αυτο που ηθελα να πάρω.....και ΔΕΝ το επαιρνε το καταστημα (δεν μας αφηνουν λεει στο κλικ away), λες και θα έκανα παραπάνω κινησεις αν του έδινα το 20 ευρω και το επαιρνε, από το να βάλω την καρτα στο μηχάνημα......
    2 βαθμοί
  25. Σιγουρα μπορεις να πειραματιστεις με χιλια δυο πραγματα! Το tofu προεκυψε ως παραπλευρο της καλλιεργειας της σογιας (φτιαχνεται απο πηγμενο γαλα σογιας, οπως θα φτιαχναμε πχ εμεις γιαουρτι ή καποιο τυρι). Οποτε λογικο να απουσιαζει και απο το ευρωπαικο διαιτολογιο μιας και ιστορικα η καλλιεργεια της σογιας ηταν περιορισμενη στην Ασια κυριως. Εχει υψηλη θρεπτικη αξια αλλα οπως ειπες γευστικα δεν χανουμε απολυτως τπτ, ειναι τελειως ανοστο (ή εχει μια ελαφρα γευση...γρασιδιλας, not great). Στην Ασια τρωγεται κυριως για την θρεπτικη και οικονομικη του αξια ως αντικαταστατο πρωτεινης οπως ειπες, αλλα και για την υφη του - αυτο ειναι κατι το οποιο δεν εχουμε οι δυτικοι αναπτυγμενο τοσο ως γαστρονομικη προτεραιοτητα, αλλα στην Ασια και ειδικα στην Κινα θεωρηται η επιτομη της γαστρονομιας. Το να τρως δηλαδη κατι καθαρα και μονο για την απτικη απολαυση του να το μασας, ακομα και (αν οχι ειδικα οταν) ειναι τελειως ανοστο - μερικα απο τα πιο εξωτικα/αμφιλεγομενα/whywouldyoudothis υλικα της κινεζικης κουζινας πεφτουν σε αυτη την κατηγορια (shark's fin, bird's nest κλπ). Εμεις μιας και δεν εχουμε τετοιες ανησυχιες μπορουμε να βολευτουμε με κατι πιο ευγεστο θα ελεγα, ειδικα στην Ελλαδα δε νομιζω οτι αξιζει να πας να χρυσοπληρωσεις για να παρεις αμφιλεγομενης ποιοτητας συσκευασμενο tofu. Ενα μαλακο αλλα non-melty τυρι οπως πολυ σωστα ειπε ο @Superfunk ειναι μια ενδιαφερουσα επιλογη. Το paneer ειναι μια καλη λυση αν μπορει να βρεθει, το χρησιμοποιουν μαλιστα οι ινδοι παρομοιως με το tofu - ενα σχετικα ανοστο υλικο που οταν σιγομαγειρευεται ρουφαει ολη τη γευση της σαλτσας σαν σφουγγαρι. Εγω θα δοκιμαζα ισως και χαλουμι - εχει πολυ πιο εντονη γευση και ειναι αλμυρο, αλλα γιατι οχι? Απο εκει και περα μπορεις να ξεφυγεις και τελειως απο το tofu/τυρι και να δοκιμασεις καποια απο τις συγγενικες συνταγες της sichuan κουζινας, οπως το παρακατω πχ πιατο με μοσχαρι. Γιατι να μη του προσθεσεις και μερικες προβρασμενες πατατες πχ? Εξαιρετικο θα γινει. Δυστυχως (ή ευτυχως) για το πιπερι sichuan και το dobanjiang paste δεν υπαρχει αντικαταστατο, αλλα πιστευω σε μαγαζια με ασιατικα ειδη ή σε μερακλιδικα deli θα βρεις σχετικα ευκολα (το Σεπτεμβριο που ημουν Θεσσαλονικη βρηκα στο Παντωπολειο, και οι τιμες ηταν νορμαλ).
    2 βαθμοί
  26. Ακούω επίσης στις ειδήσεις ότι πάνε να αγοράζουν προιόντα άμεσης ανάγκης , και δεν δουλέυον τα Pos χωρίς ρεύμα , και αναρωτιέμαι.....δεν έχουν 5 , 10 ......40 ευρώ σε χαρτονομίσματα (υπό κατάργηση επίσης) στην τσέπη τους να αγοράσουν. Και η απάντηση είναι ΔΕΝ έχουν.
    2 βαθμοί
  27. ΚΑΦΤΡΑ (Verse1) Άλλη καρδιά δεν έχει η νύχτα να χαρίσει μια ματιά. Ένα φιλί χωρίς πατρίδα, ορφανό. Και αυτά τα μάτια που κοιτάζουν παραμένουν δανεικά, όλα τα λόγια γίναν ψέμα ξαφνικά. Ένα βήμα προς τα πίσω... (Chorus) Φεύγω λοιπόν. Πάω λοιπόν. Η τελευταία προσευχή στην Αγκαλιά της. Είναι το ψέμα γλυκό μα το πληρώνεις διπλό. Στα χείλη κάφτρα απ' τα κόκκινα φιλιά της. (verse2) Τον δρόμο πίσω περπατάω μ' ακόμα βρέχει δυνατά. Του ουρανού τα μαύρα δάκρυα είν' αρκετά. Να γεμίσουν τ' άδεια μάτια που στερέψαν ξαφνικά πως μισήσανε τα λόγια τα μισά. Ένα βήμα προς τα πίσω.... (Chorus) Φεύγω λοιπόν. Πάω λοιπόν. Η τελευταία προσευχή στην Αγκαλιά της. Είναι το ψέμα γλυκό μα το πληρώνεις διπλό. Στα χείλη κάφτρα απ' τα κόκκινα φιλιά της...
    2 βαθμοί
  28. "Great Hopes: Ambition" is a track of electronic music. It was created using synthesizer sounds and was written in 2010. If you like this track, you may visit my website and download 8 hours of FREE John Tzinieris music: www.johntzinieris.com Enjoy the music!
    2 βαθμοί
  29. γενικα όπως το διαβάζω το θέμα τπυ Λάκη παιδιά το ψήνουμε να επαναφέρουμε και την τρίηρη. Γτ αμα δεν εχεις κάνει κουπί Σαλαμινα-Περαμα.....
    1 βαθμός
  30. Πολύ καλή. Και πολύ καλή στο αυγχρονισμο της. Εχει πέσει πολύ δουλειά και είναι εμφανές και αξιοσέβαστο. Δεν θα πω για ταλέντο γιατί όταν το είχα πει στον Andy Timmons όταν ήρθε στην Αθήνα γέλασε και μου είχε πει "hard hard working"
    1 βαθμός
  31. Τις δύο επαφές θα τις συνδέσεις με καλώδιο όχι με καλάϊ απ εκεί που πήρες το διακόπτη δέν έδινε σχέδιο για τη συνδεσμολογία? επίσης όταν κλείνεις το tone και κλείνει και η φωνή σημαίνει ότι δεν έχεις βάλει τον πυκνωτή σωστά και το σήμα πηγαίνει κατ ευθείαν στη γή
    1 βαθμός
  32. Mε εχετε καψει,τι αλλο να πω. Καμενος ημουν βεβαια,ανεκαθεν.
    1 βαθμός
  33. Φοβερή! Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στις αιτήσεις.
    1 βαθμός
  34. 1. Με πέθανες πρώτη φορά. Τ Ε Λ Ε Ι Ο .... 2. Με πέθανες και δεύτερη.
    1 βαθμός
  35. Και γιατί με τα μετρητα κολλάς κορονιό.....
    1 βαθμός
  36. Οοκκ χιλια ευχαριστω για τις απαντησεις και το ενδιαφερον! Θα επανελθω για ό,τι νεοτερο ?
    1 βαθμός
  37. Τα τύμπανα αποτελούν σίγουρα την "ραχοκοκαλιά" της σύγχρονης ποπ και ροκ τραγουδοποιϊας και κατ' επέκταση και σημαντικότατο κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας της ηχογράφησης. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στο πως και γιατί. Είναι τρομερά δύσκολο ή καλύτερα αδύνατο να συγκεντρώσει κάποιος σε λίγες σελίδες όλες τις απόψεις, τεχνικές και αισθητικές προσεγγίσεις που υπάρχουν στην σύγχρονη ηχοληπτική προσέγγιση του θέματος "ηχογράφηση τυμπάνων". Αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε εδώ είναι να δούμε κάποιες βασικές κατευθυντήριες γραμμές και βασικές προσεγγίσεις. Για λόγους ευκολίας θα χωρίσουμε το όλο θέμα σε 3 μέρη ανάλογα (και) με το ηχητικό ζητούμενο αλλά και το όργανο (σετ) που θα χρησιμοποιήσουμε. Έτσι σε αυτό το πρώτο μέρος θα δούμε κάποιες βασικές - γενικές αρχές καθώς και το πως στήνουμε ένα σχετικά all around pop - rock drum set. Στα επόμενα μέρη θα δούμε ένα πιο "ακουστικό" jazzy set στο 2ο μέρος και μια σειρά από πιο "εναλλακτικές" rock-indy, πειραματικές, τζαζ κ.α. προσεγγίσεις και τεχνικές στο τρίτο μέρος (μαζί με κάποια γενικά συμπεράσματα). The "All Around" Drum Set Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να ηχογραφήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα αρκετά "στάνταρτ" drum set. (Επ' ευκαιρία να ευχαριστήσω τον Αλέξη Αποστολάκη που "δάνεισε" το τρομερό παίξιμο του και το σετ του στο παρόν θέμα, στο διάλλειμα ενός recording session.) Κατ' αρχάς θα ξεκινήσουμε από τον χώρο....όπως λοιπόν και σε όλες τις περιπτώσεις έτσι και στα τύμπανα ο χώρος είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Στην πρώτη αυτή περίπτωση μια καλή επιλογή είναι ένας σχετικά ουδέτερος χώρος, αρκετά "στεγνός" αλλά όχι "νεκρός" κλπ κλπ. Σαν αντικειμενικό σκοπό θεωρούμε το να καταγράψουμε με ακρίβεια το drum set, τόσο ως σύνολο αλλά και ως μεμονωμένα "κομμάτια" κάτι που θα μας επιτρέψει το να τα επεξεργαστούμε κατα βούληση στην συνέχεια. Αυτό σημαίνει πως θα κινηθούμε σε ένα multi mic setting, ξεχωριστά για κάθε τμήμα του σετ συνδυασμένο με ένα στέρεο ζευγάρι overheads και ένα στέρεο ζευγάρι room mics. Βέβαια ένα τέτοιο στήσιμο κρύβει πολλούς κινδύνους ειδικά σε ότι αφορά προβλήματα με τις διαφορές φάσης ανάμεσα στα μικρόφωνα, αλλά και σε ότι αφορά το spill, την διατήρηση μιας σωστής στερεοφωνικής εικόνας κλπ κλπ. Το drum set αποτελείται από "κλασσικά" μεγέθη και κομμάτια αλλά με κάπως ανορθόδοξο στήσιμο στα τομ με το 12" στην μέση το 13" στα αριστερά μαζί με ένα mini 12 " snare και το 16" floor κλασσικά στα δεξιά. Αυτό ταυτόχρονα δημιουργεί και μια κάπως extended stereo εικόνα με το 2ο ταμπούρο να φεύγει αρκετά μακριά από το κέντρο. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι και πως. Ας ξεκινήσουμε από το ταμπούρο. Στο ταμπούρο τοποθετήσαμε μόνο top mic γιατί στο συγκεκριμένο session αυτό που θέλαμε ήταν κυρίως ο ήχος από το δέρμα και το στεφάνι. Παράλληλα τα room mics & overheads προσθέτουν αρκετό ambience και το ruttle των χορδών. Σαν μικρόφωνο λοιπόν επιλέξαμε τα Audix i5 & Shure sm57 (στο κλιπ είναι το 57άρι). Το 57άρι είναι μια κλασσική επιλογή για ταμπούρο με χαρακτηριστικό boost στα ψηλά μεσαία που δινει αυτό το χαρακτηριστικό cut through ήχο αν και λίγο αδύναμο κάτω από τα 300 - 400 Hz, ενώ το i5 έχει ένα πιο ισορροπημένο και γεμάτο αλλά κάπως πιο σκοτεινό overall ηχο. Και τα 2 μικρόφωνα είναι καρδιοειδή με αρκετά καλή απόρριψη στο πίσω μέρος κάτι που μαζί με το σχήμα τους διευκολύνει πολύ την τοποθέτηση στον συγκεκριμένο ρόλο. Γενικά στο ταμπούρο οι επιλογές που μπορούμε να κάνουμε σε μικρόφωνα είναι κυριολεκτικά άπειρες. Παρ' όλα αυτά πολλές φορές καθοριστικοί παράγοντες τείνουν να είναι οι δυνατότητες στην τοποθέτηση καθώς και η off axxis συμπεριφορά του μικροφώνου. Σε ότι αφορά το signal chain, σε μια τέτοια περίπτωση που το ζητούμενο είναι ένας αρκετά punchy αλλά διαυγής και "κοφτερός" ήχος μια πολύ καλή επιλογή σε ότι αφορά το preamp είναι μια transformer ballanced transistor υλοποίηση στην γενικότερη 1073 λογική με "γεμάτα" χαμηλομεσαία, αρκετά "γρήγορη" για να χειριστεί τα απότομα transients αλλά και ικανή να υπεροδηγηθεί στο input section με ελεγχόμενο output "στρογγυλεύοντας" έτσι λίγο τις "άκρες". Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιήθηκε το Dual99V JLM Audio με λίγο slappy compression (παράλληλα και μιξαρισμένο στο ίδιο bus) από το C1 της TL Audio στην περίπτωση του 57 για να δώσει λίγο παραπάνω όγκο στο σώμα του ταμπούρου. Στο δεύτερο snare, που είναι από την φύση του μικρότερο και πιο "κοφτερό" μπήκε το Audix i5 και από εκεί σε ένα Great River preamp επίσης στην ίδια περίπου λογική αλλά κάπως πιο "μεσαίο". Και στις 2 περιπτώσεις, αλλά ειδικά στο βασικό ταμπούρο βοηθάει τρομερά στην διαμόρφωση της χροιάς η δυνατότητα μεταβολής της αντίστασης εισόδου της προενίσχυσης που λειτουργεί πραγματικά σαν ένα mid-Hi freq boost. Στα tom & floor tom έχουμε τα e604 της Senheiser, τα οποία αν και δεν είναι σίγουρα η απόλυτη επιλογή ως χροιά και γενικότερη απόκριση, εν τούτοις η τρομερή ευκολία στην τοποθέτηση (και αντίστοιχα η ακρίβεια στην τοποθέτηση) αντισταθμίζουν το όποιο μειονέκτημα. Το γράφω αυτό γιατί σίγουρα υπάρχουν τρομερά καλύτερες επιλογές (ηχητικά) όπως τα MD421, MD441, RE20, SM7, Beta57 κλπ κλπ οι οποίες όμως είναι τρομακτικά δύσκολο να αποδώσουν όπως πρέπει (λόγω δυσκολίας στην τοποθέτηση) ειδικά σε ένα "βαρυφορτωμένο" σετ. Και σίγουρα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η τοποθέτηση των μικροφώνων ΔΕΝ πρέπει επ'ουδενί να εμποδίζει τον εκτελεστή να αποδώσει το μέγιστο δυνατόν. Γενικά προσεγγίζω τα μικρόφωνα στα τομ ως συμπληρωματικό στοιχείο του συνολικού ήχου του σετ όπως αυτός διαμορφώνεται στα overhead mics γι'αυτό και θεωρώ τρομερά σημαντικό το να έχω την δυνατότητα να επέμβω στην απόσταση και γωνία του κάθε μικροφώνου πριν αναγκαστώ να προστρέξω στο eq. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τα μικρόφωνα είναι απευθείας στα input της Soundcraft 6000 με ελάχιστο "άδειασμα" στα χαμηλομεσαία για να ελεγχθεί το έντονο resonance από τις αχρησιμοποίητες μεμβράνες (Αν και θεωρώ πολύ βασικό πράγμα την χρήση καινούριων μεμβρανών σε ένα recording session θα πρέπει όμως να τονίσω πως είναι ακόμη καλύτερο να προηγηθεί το ανάλογο warm up τόσο παικτικά όσο και σε σχέση με την παραμονή στον χώρο). Τα overheads είναι ίσως η σημαντικότερη επιλογή σε ότι αφορά το micing ενός drum set τόσο σε ότι αφορά τον ίδιο τον τύπο του μικροφώνου όσο και σε ότι αφορά την τεχνική της τοποθέτησης. Το πρώτο ερώτημα λοιπόν είναι τι μικρόφωνο....η απάντηση είναι ερώτηση και πολύ απλή....τι θέλουμε να πετύχουμε? Έτσι τα πυκνωτικά μικρόφωνα θα μας δώσουν μια πιο λεπτομερή συχνοτική απεικόνιση στο σύνολο του συχνοτικού φάσματος αλλά πιθανότατα με μια καπως υπερβολική και μη ρεαλιστική παρουσία των υψηλότερων συχνοτήτων (πιάτα) ενώ τα ribbon θα μας δώσουν ένα πιο μεστό και μεσαίο αποτέλεσμα αλλά αρκετά "σκοτεινό". Ακόμη παραπέρα τα LDC θα μας δώσουν ένα πιο χρωματισμένο και ζωντανό συχνοτικά αποτέλεσμα αλλά ταυτόχρονα και πιο στρογγυλεμένο σε ότι αφορά το transient response ενώ τα SDC θα απεικονίσουν με μεγάλη λεπτομέρεια την δυναμική κίνηση αλλά πιθανότατα δεν θα μπορέσουν να δώσουν τόσο πολύ την εικόνα ενός "ολόκληρου" σετ (γιατί διαφορετικά είναι πολύ εύκολο να υπεροδηγηθούν). Σε ότι αφορά την τοποθέτηση, καταρχάς πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ mono & stereo pair. Κάθε ένα φυσικά έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ενός δηλαδή all around pop-rock drum set θα επέλεγα μάλλον πάντα το stereo pair, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι αρκετά πιο εύπλαστο ως λογική, αν και με αρκετούς κρυφούς κινδύνους. Στην περίπτωση λοιπόν του stereo pair τίθεται το ερώτημα της τεχνικής τοποθέτησης με πιο διαδεδομένες βεβαια τις concident pair & spaced pair και όλες τις πιθανές παραλλαγές τους. Αυτό βέβαια είναι κάτι που καθορίζεται πρωτίστως από το ζητούμενο αλλά και από το ίδιο το drum set. Από το ίδιο το ζητούμενο με την έννοια του πόσο έντονη θέλουμε να είναι η στερεοφωνική εικόνα (στην μία περίπτωση καθορίζεται μόνο από τις διαφορές στην ένταση ενώ στην δευτερη και από τις χρονικές διαφορές) αλλά και από την μορφή και το μέγεθος του ίδιου του σετ (ένα "τεράστιο" σετ πιθανότατα θα "χάσει" ως απεικόνιση με ένα coincident pair αλλά και αντίστροφα μπορεί να έχει τρομερά προβλήματα με διαφορές φάσης από ένα υπερβολικά απομακρυσμένο spaced pair).....άρα η λύση είναι κάτι που βρίσκεται μόνο με την εμπειρία, τον πειραματισμό και φυσικά το αυτί. Στην συγκεκριμένη περίπτωση επέλεξα ένα SDC ζευγάρι σε Α-Β spaced pair στήσιμο. Τα μικρόφωνα που επέλεξα είναι τα Oktava MK012 τα οποία σε αντίθεση με τα περισσότερα σύγχρονα SDC προσφέρουν μια πολύ πιο ρεαλιστική απόκριση χωρίς υπερτονισμένα ψηλά, ενώ ταυτόχρονα η κάπως "αργή" απόκριση τους ωραιοποιεί και στρογγυλεύει τις άκρες σε ένα δυναμικό και έντονο ποπ-ροκ drumming. Ως καταλληλότερο συμπλήρωμα χρησιμοποίησα τους P1 της A-Designs οι οποίοι έχουν ένα πολύ κολακευτικό "air" boost χωρίς να χάνουν τίποτα από το "σώμα" και τον γεμάτο transformer ήχο τους. Αυτό σε συνδυασμό με ένα μικρό "γυάλισμα" (+2db) στα 20Κ και ένα LowCut@100Hz μέσω του TL Audio EQ2, καθώς και το ελαφρύ "πουσάρισμα" του valve output gain stage του eq δίνουν το απαραίτητο υψηλοσυχνοτικό presence χωρίς όμως τα σκληρά πρίμα (και συχνά πολύ ενοχλητικά) των περισσοτέρων σύγχρονων SDC (αν και έχουν και αυτά τα πλεονεκτήματα τους και τις εφαρμογές που υπερέχουν - βλέπε παρακάτω). Τα room mics στο συγκεκριμένο σετάπ παίζουν τον ρόλο ενός υπερκομπρεσαρισμένου και εντελώς εκτός φάσης στέρεο μιξ του drum set που παίζει τον ρόλο της "κόλλας" ανάμεσα στα επιμέρους συστατικά αλλά και που διευρύνει σημαντικά την στερεοφωνική εικόνα. Στο κλιπ που ανέβασα είναι αρκετά χαμηλά σε level αλλά μπορεί κατά βούληση να αλλάξει την συνολική αισθητική του αποτελέσματος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποίησα ένα ζευγάρι φτηνά κινέζικα ribbon των οποίων το έντονο HF roll off ταιριάζει απόλυτα στην περίσταση. Τα ribbon γενικότερα είναι πολύ καλή επιλογή για room mic όταν το ζητούμενο είναι κάτι σαν αυτό που περιέγραψα πιο πάνω. Στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι γύρω στα 2 μέτρα δεξιά και αριστερά από την θέση του ντράμερ σε ύψος περίπου 20 με 30 εκ. από το πάτωμα. Στην συνέχεια πηγαίνουν σε ένα ζευγάρι JLM Audio TG500 (τα οποία έχουν έναν πολύ χαρακτηριστικό υπεροδηγημένο μεσαίο ήχο, βασισμένα στις ΕΜΙ κονσόλες) και από εκεί σε ένα υπεργρήγορο και "άγριο" compression από ένα stereo linked Distressor pair αλλά με εντελώς διαφορετικό gain detection style σε κάθε κανάλι. Σε ότι αφορά το kick drum, όπως φαίνεται και στην φωτό, χρησιμοποιήθηκε ένα μικρό "τούνελ" με την βοήθεια του κέλυφους μιας άλλης κάσας και μιας παχιάς κουβέρτας, ώστε το μικρόφωνο να τοποθετηθεί έξω από την κάσα αλλά ταυτόχρονα να ελαχιστοποιηθεί το spill από τα υπόλοιπα τύμπανα αλλά και ουσιαστικά να "κατευθυνθεί" ο αέρας από το resonant skin της κάσας προς τα εμπρός. Πολύς κόσμος πιστεύει λανθασμένα πως για να πετύχει έναν πιο punchy ήχο στην κάσα, θα πρέπει το μικρόφωνο να είναι πολύ κοντά στον κόπανο και σίγουρα μέσα στο κελυφος... κάτι τέτοιο φυσικά δεν ισχύει, απλά η τοποθέτηση του μικροφώνου μέσα στην ίδια την κάσα "γλυτώνει" πολύ κόπο..... στην πραγματικότητα και όπως σε όλα τα τύμπανα το αποτέλεσμα είναι πάντα καλύτερο όταν καταφέρνουμε να "πιάσουμε" το σύνολο της εικόνας και όχι απλά ένα μικρό μέρος της. Το μικρόφωνο είναι το D112 στο Duall99V JLM Audio, με παράλληλο γρήγορο hard knee compression από το 9098 (μιξαρισμένο στο ίδιο bus) και στην συνέχεια (μέσα στο DAW) στο TBK Sonalksis (παράλληλα μέσω aux) για να αποκτήσει αυτό το ssl style "slap". enjoy.
    1 βαθμός
  38. Δεν ειμαι τοσο του ειδους αλλα ειναι παρα πολυ καλο. Ειναι και ο τροπος που τραγουδας που,παρα το οτι η φωνη ειναι εντεχνη,το κανει πιο λαικο και μου αρεσει. Εχεις αυτο το κατι για τα γουστα μου στον τροπο που ερμηνευεις,βγαινει αληθινο και ζεστο. Μπραβο ρε φιλε!
    1 βαθμός
  39. Ειχε ρευμα γι αυτο. Αν δεν είχε.....θα βλεπες πως θα το έπαιρνε....... Ειπαμε. Ολα καλά, και τα παλαιά και το μοδερνα. Αλλα να λειτουργούν συμπληρωματικα. Οχι να καταργουμε τα παλαιά.
    1 βαθμός
  40. Δεν είναι μόνο να μην αλλάζεις υπολογιστή, αλλά και να μην κάνεις αναβαθμίσεις σε λειτουργικά, οδηγούς κλπ. Μετά από πολύ ψάξιμο οδηγήθηκα στην προς τα πίσω αλλαγή των οδηγών της nvidia. Βασικά είναι καλό να ξέρεις ότι τα βασικά εξαρτήματα τρέχουν αν τρέχουν με τις χ εκδόσεις, τις σημειώνεις και είσαι επιφυλακτικός με κάθε νέα έκδοση. Επίσης κρατάς κάπου σε σκληρό παλιές εκδόσεις μην τυχον και αφαιρεθούν από το site. Γενικά θέλει να κάνεις ερευνα πριν αγοράσεις αν τα εξαρτήματα είναι γενικώς συμβατά μεταξύ τους. Στα site κοιτάζω τώρα βλέπω ότι υπάρχει η άποψη να ψάχνεις να βρίσκεις υπολογιστή μελετημένο (από κάποιους?) για audio χρήση πχ, καθώς πολλοί πλέον πωλούνται με βάση το gaming. Και φυσικά το gaming έχει γραμμένο τον ήχο. Αλλά και πάλι δεν θα είσαι σίγουρος. Είχα ψάξει αρκετά αλλά και πάλι ποτέ κάτι δεν είναι αρκετό. Τί να ψάξεις αν δεν ξέρεις ένα συγκεκριμένο πρόβλημα? Να ψάχνεις γενικώς? δεν γίνεται. Ψάχνεις όταν έρχεται το αυγό στην κωλοτσέπη σου. Είχα σκεφτεί για intel αλλά με έφαγε ο ανηψιός μου για την καλύτερη διαχείριση μνήμης κλπ των ryzen κλπ, και από την άλλη σκέφτηκα ο μισός πλανήτης τρέχει amd και ο άλλος μισός Intel. Tί στο καλό... Ενα γεγονός είναι πάντως ότι σήμερα οι intel είναι πίσω στις ίδιες βαθμίδες συγκριτικά με ryzen, αλλά είναι μπροστά στα ενσωματωμένα γραφικά. Αρα ίσως όποιος θέλει μόνο ήχο θα πρέπει να πάει σε ενσωματωμένα γραφικά και μάλιστα της intel που είναι πιό γρήγορα. Αν θέλει να κάνει και βίντεο ...εκεί το ρισκάρει. Με υπομονή και επιμονή όλα γίνονται. Αλλά όπως είπα δεν το έχω σε τίποτα όταν στρώσουν τα Μ1 να πάω εκεί αν σπαστώ άγρια μέ κάτι.
    1 βαθμός
  41. μου αναφέρθηκε από γνωστό μου, αλλά δεν ξέρω τι έγινε ύστερα
    1 βαθμός
  42. 1 βαθμός
  43. Vintage ,nostalgia,Superfunk .Εγγύηση.
    1 βαθμός
  44. Βορεια Προαστια εδω (εκανα τη μαλακια κ εφυγα απο το πολυαγαπημενο μου Κολωνακι για να ερθω σε αυτο εδω το κωλοχωρι λογω τεκνοποιησης.....).....Ειμαι χωρις νερο απο το πρωι Κ περασα ευχαριστα τη μιση μερα μαζευοντας χιονι απο τα μπαλκονια κ με μια πολυπλοκη κβαντικη μηχανη που ειχα στο υπογειο το μετετρεψα σε νερο. Κατα τα αλλα μαγεια χιονι πεσμενα δεντρα σε αυτοκινητα, ευτυχως που υπαρχουν κ οι συντροφοι της Εκαλης 48 ωρες χωρις θερμανση-ρευμα. :-) :-) :-) Χειμωνακηδες σας ευχομαι καυσωνα απο τις 5 Απριλιου :-) :-) :-)
    1 βαθμός
  45. Φακές με ρέγγα,τζατζίκι με καγιέν,και κλασική μακαρονάδα,με κιμά.
    1 βαθμός
  46. Δεν υπαρχει καποιο ιδιαιτερο μυστικο. Αλευρι 00, η καποιο για πιτσα-παιζει μεγαλο ρολο-η αν δεν εχεις βαζεις μαλακο και οχι σκληρο. Οχι οτι τρεχει στην τελικη να βαλεις για ολες τις χρησεις αλλα κανει διαφορα. Ελαχιστη μαγια και οχι ενα φακελακι που γραφεται συνηθως στις συνταγες,εκτος αν θες να φτιαξεις ψωμι. Σα να λεμε ενα μισο κουταλακι του γλυκου η κατι τετοιο. Στο μισο κιλο αλευρι. Μιλαμε παντα για λεπτο η κανονικο ζυμαρι. Μια με μιαμιση κουταλια λαδι,αλατι,ζαχαρη(αν θελεις). Ποσοτητες στα παραπανω παιζεις γιατι καθε αλατι λχ "πιανει" διαφορετικα. Πολυ καλο ζυμωμα,καμποση ωρα. Και αφηνεις πολλες ωρες να φουσκωσει 4-5 σα να λεμε. Μια και εχει λιγη μαγια το χρειαζεται αυτο κι επισης δε θα φουσκωσει παρα πολυ. Μπαλιτσες και ανοιγεις με το χερι καλυτερα,οχι πλαστης. Με αυτες τις ποσοτητες φτιαχνεις 2-3 πιτσες. Με φτιαξατε παλι,μηπως παω μολις λιωσει το χιονι για μοτσαρελες και ξαναφτιαξω παναθεμα με. Και οταν περασουν τα δυσκολα,πρεπει να τις φαμε απο κοντα. Με μπολικες μπυρες εννοειται.
    1 βαθμός
  47. Ενα μπλουζ λιγο πιο γκαζωμενο,ενεκα της αυριανης.
    1 βαθμός
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...