Πίνακας συμμετοχής
Δημοφιλές περιεχόμενο
Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 12/01/20 σε όλα
-
Το θέμα είναι το γνωστό που έχει ξανασυζητηθεί πολλές φορές σε αυτό το φόρουμ και προσωπικό μου "κοινωνικοκαλλιτεχνικό μανιφέστο". Όπως έχω υποστηρίξει πολλάκις λοιπόν, η καλλιτεχνική ιδιότητα, ακόμα και στα υψηλότερα επίπεδα, δεν έχει καμία σχέση ούτε και περιλαμβάνει/προϋποθέτει αρτιότητα χαρακτήρα και σοβαρότητα απόψεων. Με λίγα λόγια, το ότι κάποιος είναι σπουδαίος καλλιτέχνης (ας δεχτούμε τη συνθήκη στην προκειμένη περίπτωση) δεν αποκλείει σε καμία περίπτωση την πιθανότητα να είναι ανισόρροπος, ανόητος, ανήθικος και γενικά μαλάκας με σφραγίδα. Τουτέστιν κακώς κατ' εμέ, αναζητείται και δίνεται εξέχουσα βαρύτητα στις απόψεις καλλιτεχνών όσον αφορά θέματα που δεν άπτονται της καλλιτεχνικής τους δραστηριότητας.12 βαθμοί
-
5 βαθμοί
-
Ο "Σούγκι" έχει παίξει απίστευτα μπλουζ, κυρίως με τον πατέρα του (Johnny Otis Show) ο οποίος είχε ελληνικές ρίζες (Βελιώτης) και είναι απο τους κορυφαίους παραγωγούς και εν γένει μουσικές προσωπικότητες της αμερικάνικης μουσικής. Κιθαρίστας αδιανόητου ταλέντου που δυστυχώς ακολούθησε κατηφορική πορεία στην καριέρα του. Το άλμπουμ Inspiration Information θάλεγα πως στάθηκε ευχή και κατάρα για την καλλιτεχνική ζωή του. Προσωπικά το βρίσκω υπερεκτιμημένο και τυλιγμένο με μύθους που μάλλον έκαναν περισσότερο κακό παρά καλό στον ίδιο. Τα στοιχεία ενός κάποιου ελιτισμού είναι εμφανή απο την αρχή σχεδόν των προσωπικών του ηχογραφήσεων όμως πιθανώς τον παγίδευσαν σε μια πορεία μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Σήμερα, ακούγοντας τον καποιος, διαπιστώνει με ευκολία τα σημάδια της μεγαλειώδους αξίας του, θεωρώ πως είναι πλέον ψήγματα, χωρίς ουσιαστική έμπνευση και όραμα. Ελπίζω κι εύχομαι να είναι καλά και να παρουσιάσει κάτι αξιόλογο στο μέλλον, η ιστορία του με θλίβει πολύ γιατί είναι απο τους πολύ αγαπημένους μου κιθαρίστες. Και μια ενδεικτική ρήση του μπαμπά: "Genetically, I'm pure Greek. Psychologically, environmentally, culturally, by choice, I'm a member of the black community."4 βαθμοί
-
3 βαθμοί
-
Όταν γερνάει ο άνθρωπος ο κώλος του φαρδαίνει, κι άμα του φύγει και καμιά δεν το καταλαβαίνει.3 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
όσοι έχετε φβ δείτε το. Οι άλλοι....φτιάξτε λογαριασμό. https://www.facebook.com/argonautadellamusica/videos/723860978336676/2 βαθμοί
-
Παναγιotis από Ρέντη. Καλά το Greek factor του Shuggie με κούφανε. Βασικά αυτό ήταν που αρχικά με εξέπληξε. Ο συμπατριώτης του ευχήθηκε Chronia Polla. Και λέω κάτσε. Έλλην ο Fender ok (?), έλλην ο Εpaminondaphone, αλλα και ο alter ego του Hendrix? Είναι απίστευτο το ότι ήταν 15 χρονών σε εκείνο τον δίσκο. @ez θενξ για το review.2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
στίψε μισό λεμόνι σε μια κουταλιά λουμίδη. Κατάπιε το και δεν θα ξαναδεις τουαλέτα για 5 μέρες2 βαθμοί
-
Μωρέ εγώ πολλά εννοούσα, τα μισά λάθος τα έγραψα, 50% επιτυχία (αποτυχία) σκέτη παραπληροφορηση ? Συγγνώμη!2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
Αντί D μήπως εννοείς A; Επίσης: C E G | E G C | G C E | C E G | C E G C | E G C E | G C E G | C E G C |2 βαθμοί
-
Ρε πάτε καλά? Ποιες συντάξεις? Από τα 23 μου έχω κάνει τα χαρτιά μου, κι ακόμα περιμένω ασούμε .... Δεν σου λέω. Γιατί θα πας να το παίξεις στοίχημα.2 βαθμοί
-
+1000 Αν ακούγαμε μουσική με βάση τα παραπάνω τότε μαλλον θα ακούγαμε μόνο τα πουλάκια να κελαηδούν . Ποτέ μου δεν άκουσα μουσική με βάση τον χαρακτήρα,τις απόψεις,το ποιόν και τις ιδέες του δημιουργού. Ούτε φυσικά θα σταματήσω να ακούω την μουσική ,να βλέπω τις ταινίες και να θαυμάζω τα έργα ανθρώπων που είναι αποδεδειγμένα καθίκια της κοινωνίας (μου αρέσει υπερβολικά ο Πολάνσκι,ο Γκενσμπουργκ,ο Τσακ Μπέρι,ο Έζρα Πάουντ και ο Πικάσο για να το κάνω αυτό).2 βαθμοί
-
Και έναν από τους σημαντικότερους δίσκους ever μαζί με το μυθικό Super session (το οποίο είναι από τους λίγους που έχω αγοράσει ΤΡΕΙΣ φορές λόγω ...... φθοράς από το πολύ.... παίξιμο ?....στα νιάτα μου.)2 βαθμοί
-
Γεια σας και πάλι από τον Άρχοντα των Synthesizers, τον Guru του Triton, τον υπέροχο, τον θρυλικό άδολο αγωνιστή των λαϊκών δικαιωμάτων, τον cos_dr Εχθές το βράδυ ασχολήθηκα μετά από πολύ καιρό με το μικρό μου Korg Triton συνδυάζοντας και το Karma Software. Έχει πλάκα αν έχεις αφήσει ένα synth που το κατέχεις πάρα πολύ καλά και το πιάνεις μετά από πολύ καιρό. Στην αρχή ψαχνόμουν γιατί πάταγα ρυθμίσεις αλλού για αλλού, γρήγορα όμως τα ανακάλεσα όλα στο μυαλό μου και άρχισα να ρυθμίζω και να παίζω, μετά άρχισα να γράφω εις το SONAR και έτσι προέκυψε αυτό. Δεν το σκέφτηκα ιδιαίτερα, έβαζα ότι να ναι και προσπάθησα να τα συμμαζέψω μετά στη μίξη. Πέρασα παράλληλα 4 ευχάριστες ώρες και μου είχε λείψει το καημένο. Έβγαλα λοιπόν αυτό το κομμάτι λίγο πριν ψοφήσω στον ύπνο και το βάζω να το ακούσετε και όποιος θέλει μπορεί να πει απόψης. η σειρά αυτή η παλιά των Triton δεν είναι ως γνωστόν καλή στα φυσικά όργανα, αλλά στις κιθάρες και στους synth ήχους θεωρώ πως έχει πολλές/τρελές δυνατότητες και αξίζει και σήμερα να ασχοληθεί κάποιος μαζί του και για παίξιμο αλλά και για προγραμματισμό. Ότι ακούτε είναι από το όργανο. Δεν με τρελαίνει ιδιαίτερα το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μου Αδικεί το όργανο και το κομμάτι είναι λίγο φεύγα.? Πάντως ένα είναι σίγουρο Το κουρέλι Triton Le ............................βαράει ακόμα. χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα?2 βαθμοί
-
Σε όσους αρέσει και Η φαζ και η boss ( ακούς @Nestoras ?) ερΤεν η ώρα σας ? https://www.boss.info/global/products/tb-2w/1 βαθμός
-
Τοτε θα σου πω το άλλο ρητό του σοφού μου διδάσκαλου " Τράβα τον δρομο που διάλεξες... και ασε τους άλλους να λένε" .Πολυ σωστο.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Αφού αυτό είναι το TRITON (δεν έχω ιδέα τι είναι βέβαια...) περιμένω να ακούσω το TETARTON....ΧΑΧΑΧΑ Πολύ ωραίος πάντα φίλε μου !1 βαθμός
-
Με αφορμή ανάρτηση στα σοσιαλμίντια ενός συναδέλφου ομογενή από Αμερική, ανακάλυψα σήμερα, εν έτει 2020, αυτόν τον κιθαρίστα. Ντροπή μου. Χρόνια του πολλά, λοιπόν, του πατριώτη. (Παρ' όλο που διάβασα βιογραφικό του εν τάχει, θα ήθελα όποιος γνωρίζει παραπάνω πράματα, να μοιραστούν.)1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Αυτα ελεγε και ο παππας στην κλασσικη υπερπαραγωγη του ελληνικου κινηματογραφου1 βαθμός
-
Λουκά η φωνή μου γενικώς έχει προβλήματα, όχι μόνο οι καταλήξεις που σωστά επισημαίνεις στο σχόλιο σου. Πάντα προσέχω τα σχόλια όλων σας και κρατιέμαι χαμηλά, που να πάω άλλωστε, δεν είμαι για παραπάνω ? . Συμφωνώ με αυτό που λες για το πόσο αλλάζουν τα πράγματα όταν κάτι από προσωπική ευχαρίστηση και χόμπι μετατρέπεται σε βιομηχανία και πίεση για κέρδος. Προσωπικά δεν έχω τέτοιες βλέψεις ? Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Καλά αΦτο δεν ινε τίποτα,η γιαγιά μου είχε κορνιζαριΖμενη μια φωτογραφία του ΚαραΜανλη απέναντι ακριβώς από την χΑιστρα (του κανονικού ,όχι του σουβλακοφαγου)1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Σε εμεναΝΕ ? Σtον @cos_dr νατηνεκοΨιΣ ,αφτος ινε κομμουνιστης και αΦτος θελει να παιρνουν την ιδια συνταξη οσοι δουλεψΑνε και οσοι ΔΕΝ δουλεΠσανε ? και μαλιστα θελει αΦτη που ΔΕΝ δουλεπΣανε να την παιρνουν στα 34 ? μαζι με εφαπαξ ισοδυναμο 50ετους εργασιας σε βαρΓια και ανθΙγινα.1 βαθμός
-
Δώσε μας το διπλό σήμερα και κάνε να χάσουν οι κακοί οι Πορτογάλοι!!! Θα το κάνεις;;;;;;;;;;?1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
To πρώτο και το δεύτερο μέρος του μεγαλειώδους Karn Evil 9 των ELP1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Μια ένσταση έχω μόνο, που αφορά την ερμηνεία σου. Το "yeahhh" στο 1.30 έπρεπε να το γκαζώσεις, απομακρύνοντας το στόμα σου από το μικρόφωνο (για να μην υπάρξει διαφορά έντασης). Την επόμενη φορά θυμήσου να το κάνεις. Αλλιώς μη το πεις καθόλου. Κατά τα άλλα είστε πολύ καλοί.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Αφού βγαίνει ο ένας και λέει "αφήστε να ζήσουν οι γεροί και εύρωστοι", βγήκε κι ο άλλος να πει το αντίθετο τεκμηριώνοντας και τον λόγο. Αυτά τα ολίγα συμβαίνουν όπου υπάρχει ελευθερία του λόγου. Είναι τα άκρα που διακοσμούν την καθημερινότητα μας. Ένθεν και εκείθεν. Αρκεί να παραμένουν μειονότητες.1 βαθμός
-
Αλλο ένα ασχημονούν γερόντιο από τα πολλά που ξεμωραίνονται αποκαλύπτοντας τον πισινό τους όπως οι μαϊμούδες. Αν το βούλωναν μπορεί να έσωζαν την υστεροφημία τους, αλλά που ... Και αναρωτιέμαι: οικείους,συγγενείς, παιδιά, δεν έχουν να τους μαζέψουν?1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
φίλτατε Διονύση, εντάξει (αν και πιστεύω ότι από το περιεχόμενο των απαντήσεών μου φαίνεται), κατανοώ την επιφύλαξη σου ως προς το τι έχω ακούσει και τι όχι... να με συγχωρήσεις αν φανεί κάπως απλά για την εξυπηρέτηση της κουβέντας (δεν το συνηθίζω άλλωστε ?) να αναφέρω ότι συζητάς με κάποιον που ασχολείται σχεδόν 40 χρόνια πια επαγγελματικά με τον ήχο είτε σαν ηχολήπτης, είτε σαν techie προτείνοντας ή στήνοντας audio setups από ιδιώτες έως pro studio, είτε ως υπεύθυνος στο τμήμα av και υπολογιστών σε αλυσίδα καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών... αν βάλεις και το ότι επί σειρά ετών υπήρξα φανατικός χομπιστας στο hi end (ξοδεύοντας ποσά που ίσως να σου φάνταζαν εξωπραγματικά), οπότε όλο και κάτι θα έχω ακούσει σε όλο το φάσμα των τιμών ώστε να στηρίζω και πρακτικά την γνώμη μου πέραν της θεωρίας, δεν νομίζεις?... πάντως επί της συγκεκριμένης αμφιβολίας σου, έχω παρακολουθήσει ανελλιπώς την πορεία (πλέον των pro) και των concumer καρτών, από την λίθινη εποχή των AdLib synth (όπου μάλλον θα ήσουν και αγέννητος?) έως τώρα... αφού κάναμε τις (απαραίτητες?) συστάσεις συνεχίζω... η πρόταση που έκανα είναι τα Wharfedale... αν εννοείς την ενναλακτική στα Ζ906 σε περίπτωση που καταλήξει ο άνθρωπος σε multimedia λύση, τα Ζ5500 (επειδή με ξεκουράζει σε διαλείμματα της δουλειάς μου το να βλέπω και καμιά ταινία ή netflix) τα έχω στην τηλεόραση και το pc του γραφείου πάνω από δέκα χρόνια και τα πρότεινα ως χρήστης τους... όταν λοιπόν επιχείρησα να τα αλλάξω ελπίζοντας ότι οι διάδοχοί τους θα βελτίωναν κάπως τις αδυναμίες τους, πριν τα πάρω τα έστησα δίπλα δίπλα να τα ακούσω και τελικά κρίνοντας ότι δεν αξίζει το επιχείρημα κράτησα αυτά, καταλήγοντας στα συμπεράσματα που ανέφερα στο προηγούμενο μου ποστ (το ότι τα 906 ανταποκρίνεται λίγο καλύτερα σε 2.1 ακρόαση μουσικής, δεν με έπεισε καθότι και τα δυο χάλια παίζουν σε αυτό το επίπεδο συν ότι έχω και 2 ζεύγη μόνιτορ εδώ που με καλύπτουν ως προς αυτό)... έτσι για να σου φύγει εντελώς και η "υποψία" ότι σνομπάρω συλλήβδην ανάλογες λύσεις... το αντίθετο... απλά δεν μπορώ και να τις υπερτιμήσω... το βασικό "λάθος" είναι ο τρόπος ή καλύτερα η αντίληψη μέσω της οποίας καταθέτεις τη πρότασή σου, που συντηρεί (χωρίς φυσικά να σου καταλογίζω προσωπικά κάποια κακή πρόθεση) πάλαι ποτέ "μύθους" που ήλπιζα τουλάχιστον στις νεότερες γενιές να μην έχουν περάσει αυτούσιοι... ας το δούμε πάλι και θα προσπαθήσω να το κάνω πιο κατανοητό... όσο πιο απλά μπορώ τουλάχιστον... είναι απόλυτα θεμιτό (αν και επικίνδυνο όπως θα σου εξηγήσω παρακάτω) το να σου αρέσει να ακούς "δυνατά"... και φυσικά και το να εκθέτεις την γνώμη σου περί αυτού... με το πρώτο σου ποστ όμως ουσιαστικά προτρέπεις τον οποιοδήποτε που θα το διαβάσει, να επιλέγει με μόνο κριτήριο μια τυφλή τιμή watt (και μάλιστα σωρευτική και όχι κατά μονάδα κάτι που είναι ακόμα πιο μεγάλο λάθος)... αποτέλεσμα για κάποιον χωρίς επαρκή γνώση, το να αποπροσανατολιστεί αν σε εμπιστευτεί και να οδηγηθεί εύκολα σε ενδεχόμενη κακή αγορά σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες του... κι αυτό δεν θα έχει απαραίτητα να κάνει με τη συγκεκριμένη πρόταση που του κάνεις ακολούθως, αλλά με όποιο άλλο σύστημα επιλέξει με το ανάλογο σκεπτικό... δυστυχώς η κρίση ηχητικής συμπεριφοράς ενός συστήματος αναπαραγωγής στο οποιοδήποτε επίπεδο-έκφανση του, ποτέ δεν μπορεί να είναι πλήρης στηριζόμενη σε specs (τα οποία πάντα θα καταδείξουν αποσπασματικές ενδείξεις και σπάνια μια ολοκληρωμένη εικόνα πραγματικής απόδοσης)... πόσο μάλλον αν εξεταστούν μεμονωμένα κι όχι συνδυαζόμενα)... τα πράγματα δυσχεραίνουν ως προς τις συγκρίσεις μεταξύ συσκευών οποιουδήποτε είδους, επειδή τα χαρακτηριστικά κατά κανόνα δίνονται από τους κατασκευαστές ελλειπή ως προς το πλήθος τους και επιτηδευμένα ασαφή μέσω "πονηρών" μετρήσεων, για να καλύψουν αδυναμίες τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό... στην περίπτωσή μας τώρα... με τα watt μετράμε την ισχύ στην έξοδο ενός ενισχυτή... "μπακάλικα" ορίζεται μια μέγιστη "τιμή" στην εν δυνάμει ικανότητα του να οδηγήσει ένα ηχείο στο να μετατρέψει μηχανικά την ηλεκτρική ενέργεια σε ακουστική (μέσω της παλμικής κίνησης των κώνων των μεγαφώνων του, η οποία και δημιουργεί περιοδικές μεταβολές στην πίεση του ατμοσφαιρικού αέρα, που διαδίδονται στον χώρο με την μορφή ηχητικών κυμάτων)... το αυτί μας ακολούθως συγκεντρώνοντας από το ακουστικό πτερύγιο την ακουστική (αλλέως ηχητική) αυτή ενέργεια μέσω των ηχητικών κυμάτων, την μετατρέπει σε βιοηλεκτρική και μέσω του ακουστικού νεύρου την μεταφέρει στον εγκέφαλο που με την σειρά του την αποκωδικοποιεί ως ηχητικό ερέθισμα (το οποίο μεταφράζει και χειρίζεται κατά βούληση?)... τα watt στο ηχείο, μας ορίζουν επίσης μια μέγιστη τιμή ισχύος που μπορεί αυτό να δεχθεί, χωρίς να υποστεί βλάβη (προσοχή εδώ γιατί κυρίως μας ενδιαφέρει η τιμή της ικανότητας συνεχούς πρόσληψης και όχι των στιγμιαίων κορυφώσεων (peaks)... όπως και σε όλες τις περιπτώσεις μας ενδιαφέρει επίσης η τιμή να δίνεται σε RMS για να αποφύγουμε το δυνατόν συγκρίσεις μήλων με πορτοκάλια... η τιμή αυτή όμως των watt είναι σταθερή αφορώντας αποκλειστικά την πηγή του παραγόμενου ήχου και δεν μεταβάλλεται σε σχέση με την απόσταση όπως η αίσθηση του ήχου στον πραγματικό κόσμο... έτσι στην ηχοληψία χρησιμοποιούμε κατά κανόνα την τιμή σε db SPL με την οποία μετράμε την στάθμη πίεσης του ήχου -SPL=Sound Pressure Level- (παρεμπιπτόντως σε db μετράμε και την στάθμη έντασης -ΙL=Ιntensity Level- αλλά επειδή τα πιο πολλά μικρόφωνα είναι πιο ευαίσθητα στην πίεση του ήχου παρά στην έντασή του και με IL δεν μπορούμε να μετρήσουμε στάσιμα κύματα, προτιμάται επί το πλείστον η SPL)... όπως είπα και στο προηγούμενο ποστ, επειδή με μόνη τιμή των watt μπορούμε εύκολα να ξεγελαστούμε και να πάρουμε ένα ηχείο με περισσότερα watt που στην πράξη όμως θα παίζει λιγότερο δυνατά (αν αυτό είναι το ζητούμενο) από κάποιο άλλο μικρότερης ισχύος, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε και την τιμή της ευαισθησίας ώστε να έχουμε μια πιο αντικειμενική εικόνα στην σύγκριση... μεγάλη προσοχή χρειάζεται γιατί μην έχοντας να κάνουμε με γραμμικές σχέσεις μεταξύ των εννοιών αλλά λογαριθμικές (και στην τελική έννοια της αντίληψης καθαρά υποκειμενικές), μπορούμε πάλι εύκολα να μπερδευτούμε... τα 3 db που έχω αναφέρει στο παράδειγμα για την ευαισθησία που παίρνουμε σε κάθε διπλασιασμό των watt δεν αντιστοιχούν αντικειμενικά με το level του ήχου που αντιλαμβανόμαστε στον πραγματικό κόσμο... τη λεγόμενη "ακουστότητα" (Loudness), η στάθμη της οποίας δεν ταυτίζεται με τη στάθμη της ηχητικής έντασης (IL) ή τη στάθμη της ακουστικής πίεσης (SPL), επειδή το ανθρώπινο αυτί παρουσιάζει διαφορετική ευαισθησία στις διάφορες ακουστές συχνότητες... αυτό είναι ένα ψυχοφυσικό μέγεθος και έχει σχέση με το πόσο έντονα ακούγεται ο ήχος χαρακτηρίζοντας το ποσοτικό αίσθημα ακοής όπως αυτό προκαλείται στο αισθητήριο της ακοής... ο εγκέφαλός μας καλώς ή κακώς (καλώς επί το πλείστον ειδάλλως θα είχαμε προβλήματα διαβίωσης) μπορεί (και το πράττει συνεχώς) να μεταφράζει τα ακουστικά ερεθίσματα με διάφορα φυσικά ή ψυχολογικά κριτήρια κατά περίπτωση (εκούσια και ακούσια)... διαθέτει έναν ιδιόμορφο φυσικό "κομπρέσορα" στα καθ ημάς... έναν μηχανισμό ο οποίος μπορεί να "ρυθμίζει" κατά ένα ποσοστό την ένταση των ηχητικών κυμάτων... κατά συνέπεια μπορεί να διακρίνει το αυτί πολύ μικρές αλλαγές στην ένταση χαμηλών ήχων από τη μία αλλά ταυτόχρονα να είναι και λιγότερο ευαίσθητο σε μεγάλες αλλαγές δυνατότερων ήχων... έτσι μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια και "έξυπνα" (αντίθετα με ένα μικρόφωνο που είναι "χαζό"?) σε μια γκάμα ήχων έντασης από 0 (που αντιπροσωπεύει τον ελάχιστο αντιληπτό ήχο) μέχρι τα 120 db όπου αρχίζουν τα θεματάκια για την υγεία μας... π.χ. σε συνεχή ήχο περιβάλλοντος περί τα 80db στο μετρό, για να αντιληφθούμε διαφορά χρειάζεται αύξηση περί τα 3db... από την άλλη σε αυτό βέβαια οφείλεται και η ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ στο να "επικοινωνήσουμε" με επαρκή σαφήνεια και επαρκή αντικειμενικότητα μεταξύ μας, τις διάφορες ηχητικές εμπειρίες μας...? ένας Γερμανός αν θυμάμαι καλά δημοσιογράφος, είχε πει ότι "ο δικός μας σκύλος μας δεν κάνει θόρυβο... γαβγίζει μόνο"... όπως και ότι "θόρυβος είναι ο ήχος των άλλων"... εγώ απλά θα προσθέσω ότι άλλη ηχητική αντίληψη έχεις όταν ξυπνάς, άλλη στην πορεία της ημέρας, άλλη νηφάλιος, άλλη μεθυσμένος, άλλη όταν έχεις πονοκέφαλο, άλλη στην εξοχή, άλλη στην πόλη κλπ... τέλος πάντων είναι ανεξάντλητο το θέμα και αν συνεχίσω να φεύγω από το ένα στο άλλο θα τελειώσω αύριο (αισιόδοξη πρόβλεψη)... άσε που δεν θα φτάσει κανείς σα κάτου να διαβάσ'...? ας κλείσω σιγά σιγά (καλά γρήγορα γρήγορα το δυνατόν?) λέγοντας ότι υπάρχουν υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το κατά πόσο ο κανόνας των +3db για κάθε διπλασιασμό των watt αντιστοιχεί στην αντίληψή μας αυτός καθ αυτός... εκείνες που επικρατούν κινούνται περί του ότι χρειάζονται 10 dΒ για να έχουμε και φυσική αντίληψη που να αντιστοιχεί στο διπλάσιο του ήχου... αυτό που όλοι πρέπει να κρατήσουν όλοι ως χρήσιμη πληροφορία είναι ότι παράλληλα χρειάζεται δεκαπλασιασμός περίπου της ισχύος σε watt rms για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο... στο παράδειγμα του Διονύση αν το σύστημα με τα 100 watt παρήγαγε πχ 105db SPL θα απαιτούνταν περί των 1000 από κάποιο άλλο με την ίδια ευαισθησία για να ακουστεί διπλάσια δυνατά... εν κατακλείδι (έλαααα!!!) έχετε πάντα στο μυαλό σας να ψάχνετε πρωτίστως για την ευαισθησία των ηχείων και να μην ξεχνάτε να συνυπολογίζετε και τον χώρο (με τις όποιες ιδιαιτερότητές του) που θα τα τοποθετήσετε... όποια ηχεία κι αν αγοράσετε, αυτά θα παίξουν μέσα σε κάποιο δωμάτιο του σπιτιού σας φορτίζοντας τον και διαδρώντας μαζί του μέσω ανακλάσεων ή απορροφήσεων ανάλογα την διαμόρφωση των επιφανειών και τον όγκο του σε λίτρα (καλά επειδή μες τις άκρες έχουμε παρεμφερή ύψη στα ταβάνια ας περιοριστούμε στα τετραγωνικά)... το να πάρετε σύστημα που θα παράγει 120dΒ στο ένα μέτρο για να το βάλετε να παίζει σε καμαρούλα 2χ3 που έλεγε και το άσμα του αείμνηστου, ε όσο να ναι καλό είναι να το αποφύγετε... σημαντικό κριτήριο και η απόσταση της θέσης ακρόασης που θα δημιουργεί από το ισόπλευρο τρίγωνο της τοποθέτησης (έχοντας υπόψη ότι διπλασιασμός της απόστασης από την πηγή οδηγεί σε μείον 6db όπως και το ότι το δεύτερο ηχείο προσθέτει 3 στον όποιο υπολογισμό σας)... τέλος και πάω για ύπνο (ήρωεεεεεςς... φτάσατε μέχρι εδώ? μπράβοοοο!!! για άλλη μια φορά ούτε εγώ θα ξαναδιαβάσω τι έγραψα δεν αντέχω...) ΠΡΟΣΟΧΗ με τις εντάσεις... οι επικίνδυνες για την υγεία μας επιδράσεις πέραν της βλάβης (ή απλά μείωσης της αίσθησης) της ακοής αφορούν και το νευρικό σύστημα, τις ψυχικές λειτουργίες, το κυκλοφορικό, το γαστρεντερικό, το ενδοκρινικό και άλλα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού... γενικά η συχνή περιοδική έκθεση σε περισσότερα από 85dB για αρκετό χρονικό διάστημα θεωρείται επικίνδυνη... κατά κανόνα η νομοθεσία των ανεπτυγμένων κρατών απαγορεύει την εργασία για περισσότερο από 8 ώρες σε περιβάλλον με background noise 90dB, για περισσότερο από 4 ώρες σε 95dB, για περισσότερο από 2 ώρες σε 100dB και στα 115dB για περισσότερο από 15 λεπτά... τώρα το τι γίνεται στην πράξη και ειδικά στα καθ ημάς (είμαστε ανεπτυγμένο κράτος λέτε?) στα club και τα μπουζουΓΚΖιδικα ο θεός κι η ψυχή (και τ αυτιά) μας... όποιοι (όπως και ο Διονύσης) αρέσκεστε σε συχνές ακροάσεις άνω των 100-102db (και δεν μείνετε μπακούρια αφού βρήκατε έτερον ήμισυ να σας ανέχεται), καλού κακού κάνετε που και κάνα σεμινάριο νοηματικής ή έστω πινακωτής... όταν φτάσετε στην ηλικία μου ίσως παρ ελπίδα να σας χρειαστούν...? ------------------------------------------------------------------ ΥΓ1... σε σχέση με την ακουστότητα και την πραγματική αντίληψη του ήχου υπάρχουν μονάδες μέτρησης όπως τα phon και τα sones αλλά θα το έμπλεκα ακόμα περισσότερο το πράγμα αν τις έβαζα κι αυτές στην κουβέντα καθώς ήδη έχω αμφιβολίες στο κατά πόσο υπήρξα εύκολα κατανοητός... συν και πολλά ακόμα που θα μπορούσα να πω, αλλά νομίζω ότι ήδη το παράκανα... καμιά άλλη φορά αν βρω χρόνο θα κάνω κανα αρθράκι πιο ολοκληρωμένο επί του θέματος κι όχι αποσπασματικό όπως το ανωτέρω ποστ... άλλωστε προς το παρόν αυτό που με ενδιέφερε είναι να καταστεί κατανοητό ότι δεν ισχύει το "όσο πιο πολλά watt έχει ένα σύστημα τόσο πιο δυνατά θα παίζει", σώνει και καλά... ΥΓ2... τα 93,5 db ευαισθησίας που τα βρήκες ορέ Διονύση... στο manual του 906 που κοίταξα δεν αναφέρεται πουθενά στα spec ώστε να έχουμε μια αξιόπιστη βάση για σύγκριση... ακόμα και το max είναι (πονηρά μετρημένο με φίλτρο) σε dBC ώστε να μην καθίσταται εύκολα συγκρίσιμο... ΥΓ3... εννοείται... και χαίρομαι που σε ενδιαφέρει να μαθαίνεις χωρίς να είσαι δογματικός, γιατί είμαι απογοητευμένος από τις νέες γενιές που ήλπιζα να ξεφύγουν από το σύνδρομο του "ξάδερφου Μήτσου που έχει πάρ και ξέρ" των δικών μου, αλλά δυστυχώς πλην εξαιρέσεων κατέληξαν στο έκτρωμα (ως προς τις αξιολογήσεις μην παρεξηγηθώ) του Skroytz... ΥΓ4... τα Wharfedale με έναν DENON AVR-X550BT είναι ένα πολύ καλό σε ποιότητα, αντίστροφα ανάλογη της τιμής του home cinema συστηματάκι... θα παίξει χωρίς κόπο κοντά στα 105 dB αλλά δεν θα σου τρίξει τα έπιπλα... δυστυχώς αν θες κάτι τέτοιο διατηρώντας όμως και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, πρέπει να ανέβεις αρκετά σε τιμή...1 βαθμός
-
κατ αρχήν Διονύση καλώς ήρθες στην παρέα μας... κατά δεύτερον εφόσον αγαπάς τον ήχο νομίζω ότι θα πρέπει μάλλον να ενημερωθείς πιο διεξοδικά για τον τρόπο που λειτουργούν τα συστήματα αναπαραγωγής του... μεγάλη μπουκιά φάε μεγάλη κουβέντα μην πεις, π.χ.: χμ!!!... με τον λανθασμένο τρόπο που το προσεγγίζεις το παρουσιάζεις σαν κάτι τρομερό... ουσιαστικά όμως (χωρίς να το καταλάβεις) του λες ότι η διαφορά από τα 100 έως τα 500 watt rms στην πράξη θα μεταφράζεται σε μόλις 6-7 db περίπου στο max level... δεν ακούγεται πια τόσο τρομερό έτσι?...? έτσι κι αλλιώς σε ένα μέσο ελληνικό σαλόνι και σε μια τυπική πολυκατοικία το να δεις ταινία σε εντάσεις αρκετά πάνω από 100db χλωμό το κόβω (κατά κανόνα πάντα)... μην βάλω και το wife acceptance factor που περί εντάσεων είναι συνήθως μηδενικό?... για να μην ξαναναγράφουμε σεντόνια για την πολλοστή φορά που αναπαράγει κάποιος εδώ την κλασσική "audio αρβύλα" περί watt, σου παραθέτω μια παλιότερη μου απάντηση που ελπίζω να σου δώσει να καταλάβεις κάποιες βασικές αρχές... τώρα επί του προκειμένου το θέμα είναι τι ζητάει ο ερωτών... εγώ θα αντέστρεφα το επιχείρημα του Γιώργου... όταν ο ήχος δεν είναι επαρκώς ποιοτικός αναγκαστικά (και ασυναίσθητα) χαμηλώνεις την ένταση... εσύ Διονύση προτείνεις ένα multimedia συστηματάκι που έχει φτιαχτεί για υπολογιστές με κύρια αποστολή τα παιχνίδια και απευθύνεται στο ανάλογο κοινό (το ότι μπορεί να αναπαράγει αξιοπρεπώς και ταινίες δεν αναιρεί τον βασικό του σχεδιασμό)... εγώ και ο Γιώργος του προτείναμε entry level home cinema setup... και η διαφορά που θα κρίνει την επιλογή ορίζεται κατ εσέ με κύριο κριτήριο το αν θα τρίζουν τα έπιπλα (άραγε πως μπορείς να ευχαριστηθείς ταινία υπό αυτές τις συνθήκες?)... και όντως το Logitech (έχοντας μάλιστα και THX πιστοποίηση) μπορεί (ανάλογα τον χώρο και το περιεχόμενο που θα καλεστεί να αναπαράγει) να το πετύχει... φτάνει όμως κάτι τέτοιο?... φτάνει για να καλύψει την έλλειψη ευκρίνειας και ανάλυσης σε σχέση με τα καλά διακριτά dedicated home cinema συστήματα έστω και στην χαμηλή κατηγορία τιμής?... την εμφανή (και σε μέτριας εμπειρίας αυτιά) συχνοτική "ασυνέχεια" στο σημείο κρος?... τον υποέλεγχο με αποτέλεσμα την πλαδαρότητα χαμηλά?... την έλλειψη σώματος στις μεσαίες που φυσιολογικά έρχεται λόγω των λιλιπούτειων πλαστικών δορυφόρων?... την έλλειψη των "εκλεπτυσμένων" υψηλών που κουράζει γρήγορα πέραν του όποιου αρχικού εντυπωσιασμού?... η κρίση εναπόκειται στον op και στις ανάγκες του... περί ορέξεως... πάντως πραγματικά (για τα λεφτά του πάντα) και πέρα από τις ανωτέρω επισημάνσεις το Ζ906 μπορεί να προσφέρει μια ικανοποιητική εμπειρία και σίγουρα πιο μεστή από τον ανταγωνισμό στο είδος του... όταν βέβαια το σήμα της πηγής είναι Dolby 5.1 ή DTS γιατί δυστυχώς αφαίρεσαν το dolby PLII που είχε ο προκάτοχος Z5500 για τα στέρεο σήματα (που καλώς ή κακώς είναι και ο κανόνας στον "πραγματικό κόσμο" του υπολογιστή με τα mp4)... δυστυχώς το "3D surround" που προσφέρει πλέον για κάτι ανάλογο δεν τα καταφέρνει τόσο καλά... το ότι όμως δεν είναι κακό (ή πολύ καλό για τα χρήματά του αν προτιμάτε), δεν σημαίνει ότι μπορεί να υποκαταστήσει ελαφρά τη καρδία τις plus δυνατότητες ενός av ενισχυτή (συνδεσιμότητα, υποστήριξη σύγχρονων av πρωτοκόλλων, auto room corection κλπ) και τον ήχο σε ένα σωστό matching του με 5.1 hi fi ηχεία... anyway... καλό θα ήταν να υπάρξει ακρόαση των διαφορών από όποιον μπαινει στο δίλλημα επιλογής, για να κρίνει κατ ιδίαν το κατα πόσο αξίζουν γι αυτόν... ΥΓ1. αν λόγω κόστους επιλέξει ο op την multimedia λύση, θα πρότεινα να κοιτάξει για ένα μεταχειρισμένο Logitech Z5500 που φαντάζομαι μπορεί να βρει με λίγο ψάξιμο σε πολύ καλή κατάσταση με 150-200€ και διαθέτει και πιο μαλακές ψηλές και dolby PL II... καλό είναι να ξέρει επίσης ότι αμφότερα δεν "παίζουν" μουσική με την καμία (boombox στην χείριστη)... ΥΓ2. το "500 Watt" πάρε νάχεις, είναι απλά ένα ακόμα κλασικό "μαρκετινίστικο κόλπο"... πχ το Z906 προσφέρει 67 w στον κάθε δορυφόρο συνεπικουρούμενα από τα 165 watt του sub που αυτοί μοιράζονται για τις χαμηλές... μην ψαρώνετε λοιπόν από την παραπλανητική σούμα... δεν έχει πρακτικό αντίκρυσμα πλέον του εντυπωσιασμού... ΥΓ3. χωρίς καμιά διάθεση για την οποιαδήποτε αντιπαράθεση και σόρυ από τον Διονύση αν κάπου φάνηκε (παρ ελπίδα) κάτι τέτοιο...1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
1 βαθμός
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00