Πίνακας συμμετοχής
Δημοφιλές περιεχόμενο
Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 09/24/19 σε όλα
-
ELECTRONICOS FANTASTICOS! Ενα project όπου παρωχημένα ηλεκτρονικά αναζωογονούνται ως μουσικά όργανα με αρχηγό τον Ei Wada. http://www.electronicosfantasticos.com/4 βαθμοί
-
Καταρχάς να τονίσω ότι αν οι γρατσουνιες είναι στο βερνικι (που ειναι το πιο πιθανο) διορθώνονται, οπότε κανένα πρόβλημα. Προσωπικά όλα τα "παρασημα" που έχουν αποκτίσει οι κιθάρες μου, είτε κατά λάθος απο μένα είτε από άλλους δεν με απασχολούν, θα γινόντουσαν κάποια στιγμή. Ωστόσο οφείλω να τονίσω ότι είναι άσχημο να κατηγορούμε έναν μάστορα ότι προξένησε ζημιά σε κάποιο όργανο χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Σκέψου λίγο αν ήσουν στη θέση του και γινόταν αυτό πως θα αισθανόσουν, ειδικά αν δεν έφταιγες; Γρατσουνιές μπορούν να γίνουν με πολλούς τρόπους ακόμα και απο το φερμουάρ της θήκης όταν βαριόμαστε να το ανοίξουμε μέχρι το τέρμα για να βαλουμε τι κιθάρα μέσα. Άποψη μου παντα, μη στραβώσει κανείς. Λοβ2 βαθμοί
-
Δύο-τρία χρόνια μετά (1980-81) θα άκουγα για πρώτη φορά σε κασέτα τον δίσκο VH1, περίπου 13 ετών. Την επόμενη ήμουν στο happening και το αγόραζα δίνοντας μέρος των χρημάτων που φύλαγα για την πρώτη μου ηλεκτρική κιθάρα. Αυτό που λένε ότι στα 13-15 αυτό που ακούσεις και σου αρέσει θα το αγαπάς για πάντα. Αυτό. Και ότι κι αν κάνω σήμερα στα φανερά όταν δεν βλέπει κανείς ακόμα προσπαθώ να βγάλω εκείνο το σόλο από το Ice Cream Man. Μία τενοντίτιδα μου κόστισε το ρημάδι και ακόμα το πολεμάω. Αλλά τι έξαρση! Ποτάμια ντοπαμίνης.2 βαθμοί
-
Ποσο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ντραμμερ ειναι ο (80χρονος) RINGO...2 βαθμοί
-
2 βαθμοί
-
Αντιπαθής γιουτιούμπερ κάνει ένα ωραίο βίντεο εντός ενός εργοστασίου κατασκευής (εκπληκτικών imho) κιθαρών του γνωστού και καταξιωμένου Dennis Fano. Πλέον Novo Guitars. O τίτλος είναι αστείος φυσικά, οι ερωτήσεις λάθος και τα συμπεράσματα εντελώς υποκειμενικά. Το καλό είναι ότι δείχνει την διαφορά τους στη χρήση. Το κακό είναι ότι δεν αφορά το δίλημμα καλύτερο ή χειρότερο. Αυτό το ερώτημα τέθηκε ως διαχωριστική γραμμή του τι είναι χειροποίητο και τι βιομηχανικό, και αυτή είναι η πραγματική τους διαφορά. Το πρόβλημα δεν είναι δηλ. το CNC ή η χρήση CNC σε μια χειροποίητη κατασκευή. Το πρόβλημα είναι η χρήση του σε ένα προϊόν που έχει label χειροποίητο/boutique/luxury/custom και στο τέλος καταλήγει να είναι το επίκεντρο ενός workshop που μεταλλάσσεται σε βιοτεχνία/βιομηχανία χωρίς να το ξέρει ή βρίσκεται σε άρνηση. Και το χειρότερο είναι ότι αυτό γίνεται χωρίς τον αντίστοιχο αντίκτυπο τιμολογιακά. Δηλ. πληρώνεις ένα super-duper (oμολογουμένως) όργανο ως boutique/χειροποίητο την ώρα που απλά είναι ένα εργοστασιακό με την εκάστοτε ταμπέλα και την αντίστοιχη φήμη. Το βίντεο βέβαια το απόλαυσα όπως απολαμβάνω κάθε τέτοιο "τρύπωμα" στο χώρο όπου φτιάχνονται όργανα.2 βαθμοί
-
ΕΓΩ, ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ σας cos_dr, μετά από πολύχρονη απουσία (κανά δυο τρεις βδομάδες χαχαχαχαχαχαχα), παρουσιάζω: Κάθισα εχθές στο command center των πλήκτρων μου και άρχισα να παίζω κάτι θέματα και λέω, δεν γράφω τίποτα? Ξεκίνησα με κάποια σκόρπια θεματάκια στο triton, μετά τα πέρασα στο V-Synth για περαιτέρω επεξεργασία, πρόσθεσα και μερικά πράγματα και έτσι ΕΣΚΑΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙ!!!!!! Αφιερωμένο ιδιαίτερα στους συναγωνιστές που κάνουν διακοπές στην πόλη, είτε επειδή το επιθυμούν έτσι, είτε λόγω ανωτέρας βίας ? Χαλαρώστε και απολαύστε. Απολαύστε με!!!!!!!!!! χαχαχαχαχαχχαχαχαχαχα Οποιεσδήποτε παρατηρήσεις/σχόλια ευπρόσδεκτα!!!!!! Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού φίλοι μου!!!!!!!!! Y.Γ. Κάποιος να μου δωρήσει 1100 ευρώ γιατί θέλω να πάρω το YAMAHA MODX6, το χρειάζομαι. χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα EDIT 1 Λίγες διορθώσεις στο 2ο μέρος για να ακούγεται καθαρότερα EDIT 2 Μετά από παραίνεση των εκλεκτών ακροατών και φίλων συναγωνιστών μουσικών, έκανα μια αλλαγή στο ρυθμό. Δεν πείραξα κάτι άλλο προς το παρόν, για να το δω λίγο και βλέπουμε. Βλέπουμε χαχαχαχαχαχα EDIT 3 Μια προσθήκη/παραλλαγή του ρυθμού στη γέφυρα, για καλύτερη μετάβαση και σύνδεση με το τελείωμα. EDIT 4 Και επειδή ακόμα δεν μου έδενε η αλλαγή στη γέφυρα, ήταν κάπως περίεργη, άλλαξα στο σημείο εκείνο το μοτίβο της κιθάρας και νομίζω έδεσε καλύτερα. EDIT 5 Λίγη ενίσχυση στον ρυθμό γιατί ήταν ελάχιστα χαμηλότερα από ότι έπρεπε.1 βαθμός
-
Ενα κομμάτι που έγραψα μεταξύ 2005 και 7 πάνω σε μια βυσσινί Fender Telecoustic. Αφορμή η ενδοσκοπική φάση της εποχής εκείνης. Στην ηχογράφηση που έκανα σε μια γκαρσονιέρα στον μαγευτικό Ψαθόπυργο Αχαΐας, συμμετοχή είχε ο φίλος μου Νίκος "Jazzman" Σταμούλης που έπαιξε τα ηλεκτρικά πιάνα που απογειώνουν το κομμάτι, με την ρυθμική αισθητική ενός ντράμερ αφού έχει διπλό ταλέντο. Το γλυκό έδεσε στα arpeggiators o ανιψιός μου και Producer/Dj, Νίκος Ησαγιόγλου. Στο Mix ανεβάζω μια μίξη που απλά έχει mojo. Δεν είναι η reference και με τις δυναμικές που πρέπει αλλά αυτή είναι που έχω συνηθίσει να ακούω και να απολαμβάνω όταν μερακλώνω. *Edit 24/9/2019 - Ανέβασα την εκδοχή με... φυσικότερα ντραμς στο βίντεο.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
REVERB-MANIA.... και όχι μόνο, για να θυμόμαστε και περι κουλών κιθαριστών...1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Υπαρχει, ναι, εγω. Χωρις να κανω συγκριση με τον Ροθ, ο Σαμυ ηταν τότε τοσο καλος που του αξιζε η θέση. Αλλα και ως κομματια, τα προτιμώ περισσότερο. Ειπαμε, στα 13-15...1 βαθμός
-
Νεο υλικο. Παιζω με την v100gt σε καθαρο καναλι bugera v55. 1η προβα σε αυτο: Whenablindmancries.mp3 2η προβα σε αυτα: Walkingbymyself.mp3 Enjoythesilence.mp3 Γενικοτερα εχω θεματα με το πως να συνυπαρξω με τα πληκτρα κυριως στα ρυθμικα και στα σολο τον πληκτρων. Αποψις. (Το shine ετοιμαζεται. Θα το ξαναανεβασω μολις ειναι ετοιμο)1 βαθμός
-
Φαντάσου ας πούμε τι ζημιά πάθαμε εμείς, που σε τέτοια ηλικία είδαμε το .... Top Gun! Και μετά το video clip του Dreams των VH με τους Blue Angels και ήρθαν όλα μαζί και έδεσαν....1 βαθμός
-
Έχω μια Stratocaster που λόγω αμελειας στο πίσω μέρος είχε "σαπισει" το βερνικι από τον πολύ ιδρώτα και έκανε ένα έντονο finish checking (ποιο άσχημο και έντονο από τις κιθάρες με nitro finish). Την έδωσα σε έναν οργανοποιο, ο οποίος συνεργάζεται με έναν άλλον τύπο σε ότι αφορά τις βερνικοδουλειες. Η δουλειά που έγινε στο όργανο ήταν απίστευτη. Την έδωσα χωρίς να έχω ιδιαίτερες προσδοκίες, και ήρθε πίσω σαν καινούργια. Και μιλάμε για χρώμα που είναι πολύ δύσκολο (shoreline gold). Μετά από λίγο καιρό, ένας τύπος έκανε παικτικα σημαδακια σε μια Gibson les paul μου, οπότε την πήγα στους ίδιους άνθρωπους με την ελπίδα ότι αφού έγινε τόσο καλή δουλειά σε ένα όργανο με πολυεστερα, σε όργανο με νιτρο η δουλειά θα είναι πιο εύκολη. Τελικά πηρα την κιθάρα πίσω μερικούς μήνες μετά, με το πρόβλημα όχι πλήρως διορθωμενο, συν νέα σημάδια στο πίσω μέρος και κάποια νέα προβλήματα στο μπροστινό. Βέβαια δεν ήξερα αν τα σημάδια προήλθαν από τον πρώτο μάστορα (που αποσυναρμολογει τα parts) ή από αυτόν που κάνει τις βερνικοδουλειες. Αυτό δεν μπορείς να το ξέρεις. Την πήγα επί τόπου πίσω αλλά κατευθείαν στον δεύτερο τύπο. Του λέω αυτά δεν υπήρχαν πριν. Μου είπε ότι το όργανο το πρόσεχαν, αλλά διατέθηκε να μου το επιδιορθωσει δωρεάν. Του εξήγησα ότι το θέμα μου δεν είναι το δωρεάν και ότι προτιμώ να πληρώσω κάτι πάρα να με ξεπεταξει ο άλλος από υποχρεώση. Τελικά κατέληξα να μην την πάω πάλι εκεί αλλά αντίθετα να την πάρω ανά χείρας στο αεροπλάνο και να την πάω σε μάστορα που έχω δει την δουλειά του και ο,τι βρέξει ας κατεβάσει (τυχαίνει να βρίσκεται στην πόλη σου). Μακάρι να μπορούσα να την πάρω με το αμάξι όπως θα έκανες εσύ αλλά είμαι από νησί. Ελπίζω να βοήθησα.1 βαθμός
-
Παρουσίαση του αναλογικού K-2 Semi-Modular Synthesizer με Dual VCOs, Ring Modulator, External Signal Processor, 16-Voice Poly Chain σε Eurorack Format. Στην διάθεση μας για 333 ευρώ.1 βαθμός
-
για αυτο * τραβας φωτος πριν την στειλεις στον μάστορα * τραβας φωτος αφου την παραλάβεις * τις αναρτάς εδω ορ ιτ ντιντ'ν'τ χαπεν ? παντως το σωστό είναι να πας να του το πεις και να σου τις διορθώσει. Ουτως ώστε να μην σε χάσει και σαν πελάτη, λόγω μιας παρεξήγησης. Αν το δεχθεί και σε κατανοήσει αξίζει να γίνει μόνιμη σου επιλογή σαν μάστορας, διαφορετικά πάς για άλλα. Για οικονομάκη που λες και εγω παλιά τον είχα παρει τηλ αλλά η λίστα αναμονής ήταν μεγαλύτερη και απο τον καλύτερο χειρούργο στο μετροπόλιταν χόσπιταλ.1 βαθμός
-
Mη σκας. Στο custom shop της Fender σου χρεώνουν γρατζουνια και 100ρικο... Ξεφλούδισμα και 200ρικο... Σημάδι απο κατσαβιδιά και 50ρικο... Καλα εισαι. Περα απο την πλάκα... Μετα την απομάκρυνση απο το ταμείο... Αν εισαι σίγουρος οτι στα έκανε αυτός και οτι δεν υπήρχαν απο πριν... Απλα μην ξαναπας εκει...1 βαθμός
-
Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο... Όπως λένε.. Αν δεν είναι καμια μεγάλη ζημιά μην ασχολείσαι. Σου εύχομαι να την ευχαριστηθείς και να την "λιώσεις" από την χρήση !1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Χάσιμο δεκαπεντάλεπτο σε βίντεο με το Moog Matriarch. 4-note paraphonic analog synthesizer with a built-in Sequencer, Arpeggiator, stereo Ladder Filters, and stereo Analog Delay. Αντε να εξηγήσεις μετά τι έκανες τόσες ώρες με το πίου-πίου.1 βαθμός
-
H μόδα με τις 12χορδες επανέρχεται και σίγουρα θα ακουστούν σε νέες παραγωγές.1 βαθμός
-
εγω να πω την αμαρτία μου, αυτό το τραγούδι σε βίντεο δεν μπορώ να το δώ αν δεν τραγουδάει ο drummer.1 βαθμός
-
Γιος του Willie Nelson, o Lukas. Kαινούργια ανακάλυψη. About the F demented chord: “It was a combination of three ways, really. Some were from people showing them to us; for example, Jim Gretty who was a guy from a guitar shop in Liverpool called Hessy’s. He had a guitar and was a jazz player, and I remember him showing us a chord that was F, but it had a couple of notes added. We called it F demented!"1 βαθμός
-
Το πρώτο σετάρισμα αναγκαστικά πρέπει να πάει σε σωστό μάστορα. Ο λόγος προαναφέρθηκε,μπορεί να χρειαστεί ταστοδουλειά ή δουλειά στο nut κτλ. Από εκεί και πέρα αν μάθεις να κάνεις μόνος σου κάποια πράματα εντός των λογικών ορίων,καλό κάνει. Όπως είπε ο φίλος πιο πάνω πιο καλο είναι να πας και να πεις τι μπορεί να κάνει με τις γρατσουνιές,χωρίς να του ρίξεις ευθύνες.1 βαθμός
-
Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να πας πίσω και ζητήσεις ευθύνες αφου πήγες σπίτι και μετά .. συν ότι σαν πρώτη μάτια δεν έδωσες βάση να δεις ότι όλα είναι οκ .. για έμενα 2 πράγματα και κανένα από τα δυο κακοπροαίρετα .. 1. μάθε να κάνεις ένα βασικό σετ απ .. όπως αυτό που σου έτυχε να μπορείς να φέρεις την κιθάρα σου στα μετρά σου (τώρα αν πιστεύεις ότι κάτι είναι δύσκολο αχ έχεις κάποια παλιά κιθάρα πειραματισου πάνω σε αυτήν ) 2. την επόμενη φορά να είσαι προσεκτικός όταν παραλαμβανεις το όργανο σου και αν φοβάσαι τόσο πολύ ένα καινούριο χέρι όπως είπα και πριν .. κανε το 90% εσύ και το 10 που είναι μια βάρια επισκευή σε αυτόν που έχεις μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.. Εγώ λόγο ανάγκης έμαθα να κάνω σετ απ γιατί φοβάμαι να δώσω τα όργανα μου .. την μια φορά που το έδωσα μου γύρισε και δεν μπορούσα να παίξω ΥΓ. Και εγώ με καινούρια του κουτιού την έπαθα την πήρα μου είπαν "έλα μόλις ήρθε κάτσε να την σεταρουμε" ε προφανώς δεν μπορέσαμε πότε να έρθουμε στα δικά μου γούστα σεταρισματος και προχώρησα στο να μάθω σταδιακά 3 χρονιά μετά κατάλαβα πως το όργανο που είχα πάρει ήταν ελατοματικο και δεν υπήρχε πότε περίπτωση να παίξει σωστά λόγο λάθους ύψους ταστων .. εκεί ήταν που βρήκα κάποιον που τον εμπιστεύτηκα και του έδωσα μια μεγάλη δουλειά Ελπίζω να μπορώ να βοηθήσω και περισσότερο1 βαθμός
-
Η συλλογη του γνωστου κιθαριστα των Steely Dan (ο οποιος πεθανε πριν 2 χρονια περιπου) που βγαινει προς πωληση σε δημοπρασια. Ο Becker πρεπει να ηταν απο τις χειροτερες περιπτωσεις GAS που εχουν περασει, ο καταλογος ειναι 600 σελιδες..!! ?Απιστευτο το τι ειχε, με το Bonamassa θα εκαναν μια χαρα παρεα.. ? http://www.juliensauctions.com/flip-through-catalog?id=2961 βαθμός
-
Με $ 340.000.000 net worth ο Κιθ μάλλον δεν θα ασχοληθεί με τα ψίχουλα που κάνουν οι κιθάρες του https://wealthygorilla.com/richest-rockstars-world/ Από την άλλη ρε παιδιά...το να είσαι 50 χρόνια στη μεγαλύτερη μπάντα του πλανήτη ,να έχεις παίξει 30.000 συναυλίες,να έχεις πούλησει εκατομμύρια δίσκοΙ ,να έχεις ... αγάπησει χιλιάδες γυναίκες μεταξύ των οποίων μερικές από τις ωραιότερες του κοΖμου ,να είσαι το ΑΠΟΛΥΤΟ rock icon και να μην αξίζεις ούτε το 1/20 από τον σπυριαρη αμαμητο 16χρονο πιτσιρικά που εφηύρε το YouTube... είναι ΑΔΙΚΙΑ... Ευτυχώς τα λεφτά δεν κάνουν την ευτυχία. ?1 βαθμός
-
Όποιος έχει 3 - 4000 χιλιάδες κιθάρες ... 1. Έχει και κάποιον να του κάνει αυτές τις δουλειές. Σαν να έχεις Rolls Royce ένα πράγμα. Τι, εσύ θα οδηγείς? Ούτε σωφέρ? Έλα τώρα σε παρακαλώ .... 2. Πολύ πιθανόν να έχει την ίδια κιθάρα καμιά δεκαριά φορές, γιατί απλά ... δεν θυμάται ποιές έχει, και μπορεί να ξαναγοράσει τις ίδιες. 3. Από ένα σημείο και μετά είναι πιθανόν να του φαίνονται όλες το ίδιο, να χάνει την ιδιαιτερότητα κάθε μιας. 4. Για να αλλάξει χορδές σε όλες, (άντε να βάλω 6 ευρώ το σετ) θέλει 18.000 με 24.000 χιλιάδες ευρώ, οπότε αν περιμένει κανένα χρόνο να τις αλλάξει, άνετα αγοράζει χώρο να τις βάλει κιόλας. Όλα αυτά, τα λέω από προσωπική πείρα. Άκουσες James? Ζέστανε την πράσινη Rolls, θέλω να πάω μια βόλτα. Την πράσινη είπα, τις άλλες άφησέ τες στο γκαράζ.1 βαθμός
-
Απίστευτες κιθάρες, μπάσα και ενισχυτές. Δεν μπορώ να φανταστώ τον χώρο που τις αποθήκευε. Αναρωτιέμαι αν ήξερε τι είχε και αν είχε παίξει δεύτερη φορά (εκτός απο την ημέρα της αγοράς) τις περισσότερες. Εκτός απο την δημοπρασία (που η συγκεκριμένη γίνεται μετα θάνατο) αναρωτιέμαι τι άλλο εξυπηρετούσε μια τόσο μεγάλη συλλογή.1 βαθμός
-
Δυστυχως ομως δεν το καταλαβαινουν ποτε οι κουλοι, που νομιζουν οτι δεν ειναι κουλοι.1 βαθμός
-
1 βαθμός
-
Ωραίος πολύ μοναδικό όργανο που συνδιάζει και τις δύο αγάπες του σε μία και από ότι λέει και η Leica του έχει φτιάξει τη δική του monochrome camera αυτήν που κρατάει σε όλο το video https://www.diyphotography.net/leica-launches-15k-limited-edition-camera-with-andy-summers-photos/ Έχουμε τις ίδιες μανίες αλλά η Nikon δεν μου έχει φτιάξει ακόμα δική μου camera? Φάνη ευχαριστούμε1 βαθμός
-
Εδώ και λίγο καιρό "μελετάω" ενα πασίγνωστο (και αντιγραμμένο από τους πάντες) σχέδιο ενισχυτή, τον Fender Champ. Σε λίγο καιρό σκοπευω να ξεκινήσω απο την συναρμολόγηση ενος πολύ απλού κιτ και μόντα στη μόντα να φτάσω μέχρι μια boutique, modded έκδοση ενός Badcat Minicat. Φυσικά προτού πιάσουμε τα κολλητήρια, πιάνουμε τα βιβλία...Ψάχνωντας λοιπόν βρίσκει κανείς πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Σκέφτηκα λοιπόν να γράψω το παρακάτω αρθράκι, προσπαθώντας να εξηγήσω (λιγο μπακάλικα) το τι συμβαίνει μέσα σε έναν απλό ενισχυτή κιθάρας και το τι σημαίνουν ορισμένες έννοιες όπως output transformers, valve rectifiers, negative feedback κλπ που τόσο συχνά ακούμε. Ο υπερβολικά επιστημονικός χαρακτήρας πολλών ανάλογων άρθρων σε συνδυασμό με την έλλειψη τέτοιων άρθρων στην ελληνική γλώσσα ίσως εμπόδισε πολλους που είχαν όρεξη να μάθουν πέντε πράματα, για αυτό κάνω και την παρακάτω προσπάθεια. Επειδή ήδη θα έχουν τρομάξει οι περισσότεροι, μην πανικοβάλλεστε! Για να καταλάβετε τα παρακάτω αρκούν μερικές στοιχειώδεις λυκειακές γνώσεις φυσικής & ηλεκτρονικών. Ξεκινάμε λοιπόν μια ξενάγηση των εσωτερικών ενος πολύ πολύ απλου και διαδεδομένου ενισχυτή, του Fender Champ. Θα χρησιμοποιήσουμε το schematic του 5F1 Tweed και στο οποίο θα αναφερόμαστε σε όλο το υπόλοιπο άρθρο. Εχω μαρκάρει με κόκκινα τετράγωνα ορισμένες "περιοχές" του ενισχυτή. Ανοίξτε το σε ενα χωριστό παράθυρο, θα αναφερόμαστε σε αυτό συνέχεια. Block A: Αυτό είναι το πρώτο στάδιο προενίσχυσης του ενισχυτή μας. To σήμα της κιθάρας μπαίνει από το input jack και πηγαίνει στο 1ο μισο της 12AX7 προενισχύτριας λυχνίας όπου και ενισχύεται. Η έξοδος αυτού του τμήματος καταλήγει σε ενα ποτενσιόμετρο. Το ποτενσιόμετρο αυτο ελέγχει πόσο απο το προενισχυμένο σήμα μας θα περάσει στα επόμενα τμήματα του ενισχυτή και ειναι ουσιαστικά το volume μας. Θα καταλάβουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό όταν δούμε το επόμενο block. Αξίζει να αναφερθούμε και στον πυκνωτή που βρίσκεται αμέσως πριν από αυτό το ποτενσιόμετρο. Ο συγκεκριμένος πυκνωτής επιτελεί 2 σημαντικότατες εργασίες: Πρώτον, εμποδίζει το υψηλό DC current (συνεχές ρευμα) που χρησιμοποιούν οι λυχνίες για τη λειτουργία τους απο το να συνεχίσει στο επόμενο στάδιο προενίσχυσης. Ο λόγος είναι ότι θέλουμε να συνεχίσει στον ενισχυτή και να...ενισχυθεί μόνο το σήμα μας, όχι και το DC current. Οποιοσδήποτε πυκνωτής, ασχέτως τιμής, θα μπορούσε να κάνει αυτή τη δουλειά...το γιατί οι πυκνωτές λειτουργούν έτσι μπορεί εύκολα να το ψάξει όποιος ενδιαφέρεται. Η δέυτερη δουλειά του πυκνωτή ειναι να "ρυθμίζει" το πόσα μπάσα περνάνε στο κύκλωμα μας : οσο μεγαλύτερη η τιμή του, τόσα περισσότερα μπάσα θα έχει ο ενισχυτής μας. Αν ομως το παρακάνουμε, ο ήχος θα γίνει muddy, οπότε προσοχή... Block B: Εδώ το σήμα μας συνεχίζει στο δέυτερο στάδιο προενίσχυσης, που στην προκειμένη περίπτωση αποτελείται απο το 2ο μισό της 12ΑΧ7. Μεχρι στιγμής, το σήμα μας είναι σχετικά καθαρό, ή καλύτερα, είναι όπως το ταίσαμε στο input (αν είχαμε πχ ένα od και ένα compressor μπροστα απο τον ενισχυτή μας, το σήμα μας τώρα ειναι ακόμα σχετικά αναλοίωτο, δεν έχει υποστεί έξτρα παραμόρφωση/κομπρεσσάρισμα απο τον ενισχυτή). Εδω μπαίνει το ποτενσιόμετρο που αναφέραμε πριν. Aν το έχουμε σε υψηλό setting αφήνουμε πολύ μεγάλο μέρος του (ήδη ελαφρά προενισχυμένου από το 1ο μισό της 12AX7) σήματος να πάει στο δέυτερο στάδιο της προενίσχυσης. Αυτό την οδηγεί στα όρια της, και την κάνει να κομπρεσσάρει και να ενισχύει το σήμα μας αρκετά non-linearly ( μη-γραμμικά). Με λίγα λογια, έχουμε παραμόρφωση (preamp distortion). Block C: Εδώ μπαίνουμε στον τελικό ενισχυτή (power amplifier. Αν στην έξοδο του block B είχαμε βάλει άλλο ένα ποτενσιόμετρο, θα λειτουργούσε ουσιαστικά σαν master volume...think about it. Στον τελικό ενισχυτή έχουμε την 6V6 λυχνία μας που λειτουργεί σε (σχεδόν) single ended class A. Παραπάνω για τις κλάσεις και για το σχεδόν στην παρένθεση θα βρείτε με λίγο googling αλλά και στο παλαιότερο θέμα περι ενισχυτών. Μετά την λυχνία έχουμε έναν από τους 2 μετασχηματιστές του κυκλώματος μας, τον λεγόμενο output transformer. Η δουλειά αυτού του κυρίου ειναι (κυριως) να πραγματοποιήσει το λεγόμενο impedance matching έτσι ώστε το σήμα μας να μπορέσει να φτάσει στο μεγαφωνο και να παράγει ήχο. Αναλογα με τον μετασηματιστη που χρησιμοποιουμε και με το ποια taps του αξιοποιουμε παιρνουμε τις γνωστες εξοδους για 4,8,16 ohm speakers. Περισσοτερα περι του τι ειναι το impedance matching και γιατι ειναι απαραιτητο θα βρει οποιος θελει στο παρακατω link https://en.wikipedia.org/wiki/Impedance_matching Ουσιαστικα αυτος ειναι ο ενισχυτης μας: ακολουθησαμε το σημα μας απο τη στιγμη που μπηκε μεχρι τη στιγμη που εφτασε στο μεγαφωνο. Εχουμε παραλειψει ομως ενα σημαντικοτατο τμημα του ενισχυτη, και αυτο ειναι το power section, το τμημα που μας δινει το ρευμα και τα βολταζ που χρειαζομαστε για την λειτουργια του ενισχυτη μας. Και ναι παιζει και μεγαλο ρολο στον τελικο ηχο και αποκριση του ενισχυτη μας... Block D1: Eδω εχουμε το ρευμα που ερχεται απο την μπριζα μας. Εχουμε τον διακοπτη για το power, ο οποιος απλα ανοιγει/κλεινει το κυκλωμα και μια ασφαλεια. Καταληγουμε στο primary winding του power transformer. Block D2: Ξεκιναμε απο τον power transformer και τα δευτερευοντα πηνια του. Ο λογος ύπαρξης αυτού του κομματιού του κυκλώματος είναι ότι τα voltages που θέλουμε για την λειτουργία των λυχνιών δεν είναι ίδια με τα volt που παίρνουμε απο την μπρίζα του σπιτιού μας, οπότε θα πρέπει να τα "μετασχηματίσουμε" ώστε να πάρουμε τα επιθυμητά μεγέθη. Οι λυχνίες, λογω κατασκευής τους, απαιτούν μεγάλα voltage για να λειτουργήσουν. Ακομα και σε ενα τέτοιο απλό και low-wattage ενισχυτή βλέπουμε τάσεις που ξεπερνούν τα 300-350 Volt. Αυτό εξηγεί και σε ένα βαθμό την επικινδυνότητα του να βάζουμε χέρι σε λαμπάτους ενισχυτές...δε θα δούμε τέτοιες τάσεις στον 15ρακη Marshall MG και αντίστοιχα μηχανήματα. Αφου λοιπόν πήραμε τις τάσεις που θέλουμε, έχουμε ένα ακόμα πρόβλημα: Το ρέυμα που έρχεται απο την μπρίζα ειναι AC, εμείς θέλουμε DC για την λειτουργία του ενισχυτή μας. Θα πρέπει λοιπον να το μετατρέψουμε απο AC σε DC. Αυτο επιτυγχάνεται με τη χρήση ενος full wave rectifier. Στη συγκεκριμένη υλοποιηση έχουμε ένα valve rectifier, μια λυχνια 5Υ3 που επιτελεί αυτή την εργασία. Απο 'κει και πέρα, έχουμε ενα network απο αντιστάσεις και πυκνωτές που μας δίνει τα voltage drops που θέλουμε για κάποια άλλα σημεία του κυλώματος (πχ μπορεί να θέλουμε εκτός των 350 Volt και 348 και 320 volt - τυχαία νούμερα). And that's pretty much it folks! Ας επεκταθούμε λίγο σε ορισμένα πραγματάκια οπως το rectifier. Οπως είπαμε, εδώ έχουμε ένα valve rectifier, μια λυχνία που αναλαμβάνει την μετατροπή του AC σε DC. Η δουλεια αυτη μπορει να γινει απλουστατα με 4 διοδους (solid state rectifier). Αντι λοιπον της λυχνιας εχουμε το παρακατω: Ειναι πολυ πιο απλο απο την λυχνια, τραγικα πιο φτηνο (ουτε ενα ευρω δε κοστιζουν 4 διοδοι) και πιο αξιοπιστο (δεν υπαρχουν λυχνιες που πιθανον να θελουν αλλαγμα κλπ). Για αυτο το λογο οι περισσοτεροι ενισχυτες που κυκλοφορουν πλεον ΔΕΝ εχουν tube rectifier αλλα solid state rectification. Οσους ενισχυτες δειτε με tube rectifier, το εχουν ειτε για λογους ιστορικης ακριβειας (πχ καποιο αυστηρο reissue του εν λογω ενισχυτη) ειτε για τις ηχητικες του ιδιοτητες (το "sag" εχει συζητηθει παλαιοτερα) ειτε για mojo. Κατι αλλο που μπορουμε να αναφερουμε ειναι το λεγομενο negative feedback, που χρησιμοποιειται και στον Champ. Aν προσεξετε το schematic, υπαρχει μια αντισταση η οποια ειναι συνδεδεμενη μεταξυ της προενισχυσης (block B) και του τελους του block C, ακριβως πριν το μεγαφωνο (ΜΕΤΑ τον transformer). Βαζοντας αυτη την αντισταση εκει δημιουργησαμε μια διαδρομη για το σημα μας και ουσιαστικα "ταιζουμε" λιγο απο τελικο σημα μας πισω στην προενισχυση. Αυτο ειναι και το λεγομενο negative feedback. Ομως γιατι το κανουμε? Τι προσφερει? Μας προσφερει καλυτερες επιδοσεις, καλυτερη σταθεροτητα και αλλα πολλα. Παραθετω απο wiki: Aυταααααα *Αναδημοσίευση απο το αρχικό 29/12/09. Σχετική συζήτηση στο1 βαθμός
-
Πως ξερεις οτι ειναι οκ η χορδη πανω στο nut? Με το ματι? Για να ξεκουρδιζει καπου σκαλωνει. Ασε που η σολ γενικα ειναι παραξενη. Οχι graphite nut, αλλα graphite στο nut. Κοινως, να γρασαρεις τα αυλακια ωστε να γλιστρα χορδη. Παρε ενα 500αρι σμιριδοχαρτο, διπλωσε το στα δυο και βαλε το μεσα στο αυλακι να το τριψεις λιγο στα πλαϊνα. Μετα, με τη μυτη ενος μολυβιου "γραψε" μεσα στο αυλακι αφηνοντας γραφιτη. Εναλλακτικα, προμηθευσου γρασσο γραφιτη και βαλε. Και στα trees βαλε γραφιτη, επισης. Κανε το και σε ολες τις χορδες αν θες.1 βαθμός
-
Το nut τσεκαρε πρωτα. Στο αυλακι πρεπει να "ρεει" η χορδη. Εχω am special και δεν ξεκουρδιζει καθολου ευκολα. Τωρα βεβαια που το σκεφτομαι της εχω βαλει locking tuners, αλλα ουτε και πριν ξεκουρδιζε. Απλα με τα locking ουτε με dive bombs ξεκουρδιζει.1 βαθμός
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00