Χαίρετε, και ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε πως θα ήταν, αν υπήρχαν ονομασίες για τις μαύρες νότες. Εννοώ πως θα είχε εξελιχθεί η μουσική θεωρία. Η ιστορία της μουσικής θεωρίας είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αντικείμενο, και για όποιον το μελετήσει, θα δει ότι όλη της η εξέλιξη πηγαίνει φορσέ μπροστά λόγω των συνθηκών. Αν λοιπόν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ούτε τη μουσική που θα πήγαινε, ούτε πως θα τα έβγαζε πέρα η θεωρία. Πιστεύω ότι θα τα κατάφερνε μια χαρά, και χωρίς τα πολύ αστεία φαινόμενα του στυλ «Συγχορδίες Αυξημένης 6ης» που, όπως και να το κάνουμε, ως άκουσμα είναι απλώς μία δεσπόζουσα συγχορδία 7ης στη βαρυμένη έκτη βαθμίδα, κοινώς η bVI7. Αλλά πρέπει μετά να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα, και να κάνουμε το εύκολο δύσκολο. (Οι βιολιστές μπορεί και να διαφωνίσουν λόγω κουρδίσματος, αλλά και εκεί μπαίνει μεγάλη συζήτηση...)
Όσο για τις 12 γραμμές, και με 6 γίνεται, και μάλιστα πιο εύκολο σύστημα δεν υπάρχει. Και μιλάμε για άμεσο τρανσπόρτο, και χωρίς να χρειάζεται αλλοιώσεις. Αλλά είπαμε, το βάρος της παράδοσης...